Zprávy zelené domácnosti
22.4.2001 17:40 | BRNO
( ČIA)
Téměř tisíc kilometrů cyklistických tras pod názvem Moravské vinařské stezky (MVS) zamýšlí vyznačit do roku 2002 Nadace Partnerství společně s obcemi jižní Moravy a programem Greenways - Zelené stezky. V sobotu 21. dubna bylo v Mikulově oficiálně otevřeno 390 kilometrů vyznačených stezek na Břeclavsku a části Hodonínska, do konce roku má být vyznačeno dalších zhruba 570 kilometrů stezek.
22.4.2001 13:34 | PLZEŇ
( ČIA)
Pilotní projekt příměstské tramvaje, která má využívat tramvajovou a současně i železniční trať, schválila tento týden plzeňská městská rada. Plzeň se podle záměru radních má stát prvním městem v ČR, které bude ověřovat možnost využívání tramvají na tratích Českých drah.
19.4.2001 18:55 | PRAHA
(EkoList)
"Kolo není jen zábava, ale legitimní dopravní prostředek," řekl Petr Kurfürst z Centra pro dopravu a energetiku (CDE) při zahájení dnešní "Jízdy za práva a bezpečnost cyklistů". Tu v Praze na náměstí Jiřího z Poděbrad odstartovalo CDE spolu s organizací Car Busters.
19.4.2001 08:33 | HRADEC KRÁLOVÉ
( ČIA)
Novou studii na podobu budoucího dopravního terminálu chce vypracovat královéhradecká radnice. Uvedl to primátor Hradce Králové Oldřich Vlasák. Zvažované autobusové nádraží má vyrůst v blízkosti hlavního vlakového nádraží a budovy Východočeské energetiky. "Tím, že dosud nemáme autobusové nádraží, existuje šance vybudovat moderní terminál," řekl ČIA Vlasák.
12.4.2001 10:00 | PRAHA
(EkoList)
Nový úsek stezky Botič včera u Hamerského rybníka na straně u kostela Narození Panny Marie v Záběhlicích otevřeli členové sdružení Oživení/Bohemian Greenways. Nová část stezky vede podél Botiče k Hostivařské přehradě, kde navazuje na stávající trasu. Cestou se střídá asfalt se štěrkem a i travnatou cestou v zahrádkářské kolonii a stezka se nevyhne ani hliněným úsekům. Stezka je vyznačena prozatímním zelenobílým značením. Pro vyznačení klasickým žlutým značením je třeba získat povolení vlastníků pozemků.
11.4.2001 17:30 | PRAHA
(EkoList)
Pět nových cyklotras přibyde ve Středočeském kraji, který pro cyklisty představoval zatím spíše bílé místo na mapě. Jednotné značení tras i sada vydaných informačních brožurek by měly být k dispozici do konce jara. Projekt koordinuje pobočka regionální rozvojové agentury v Mladé Boleslavi ve spolupráci s jednotlivými okresními úřady, Klubem českým turistů, s občanským sdružením Oživení/Bohemian Greenways a Českým svazem ochránců přírody (ČSOP).
10.4.2001 10:00 | PRAHA
(EkoList)
V sobotu 7. dubna se v deset hodin ráno sešlo na stanici Luka zhruba patnáct cyklistů. Občanské sdružení Oživení/Bohemian Greenways zde otevíralo novou cyklotrasu Praha - Karlštejn. Předseda Oživení Petr Štěpánek popsal účel a trasu dvacetikilometrové stezky, požádal cyklisty o dodržování dopravních předpisů a na závěr poděkoval všem zainteresovaným stranám za vstřícné jednání. Starosta Řeporyjí pak popřál cyklistům i trase mnoho štěstí.
26.2.2001 16:25 | JIHLAVA
( ČIA)
Příprava na další rozšiřování trolejbusových drah v Jihlavě bude zahájena v létě tohoto roku. Jak sdělil ředitel Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) Josef Vilím, během příštích měsíců dojde k rekonstrukci pozůstatků bývalé trolejové křižovatky Vrchlického a Hamerníkovy ulice u Domu zdraví, kde svého času měly konečnou stanici dnes již zrušené linky D a D1.
22.2.2001 12:25 | RAKOVNÍK
( ČIA)
Novou cyklostezku za 600 tisíc korun vybudují společně města Rakovník a Senomaty. Přestože na vytvoření třímetrového koridoru se představitelé obou obcí dohodli teprve nedávno, stavební práce již začaly. "Sto tisíc korun zaplatí Senomaty, 250 tisíc Rakovník. Zbylou částku zajistíme ze sponzorských darů," uvedl rakovnický starosta Václav Pícl.
18.2.2001 16:20 | JIHLAVA
( ČIA)
K výrazným změnám dojde od 1. března v síti autobusových linek Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ). Podle sdělení ředitele Dopravního podniku provozujícího v Jihlavě současně trolejbusovou i autobusovou dopravu Josefa Vilíma budou ke zmíněnému datu zrušeny čtyři autobusové linky č. 1, 2, 3 a 6, a naopak nově zavedeny linky s číslováním 12 a 36. Podle ředitele jde v zásadě o propojení linek 1 a 3 s linkami 2 a 6 tak, aby autobusy historickým centrem Jihlavy pouze projížděly a nikoli zde, tak jako dosud, měly svoji konečnou stanici.
|
|