Adin Vyhlídka: Cyklostezka Bečva od Oseku k Lipníku
7.4.2011
Pokud vyrazíte po svých, na kole či na bruslích po cyklostezce Bečva, tak můžete nyní nově v okolí oseckého jezera Jadran potkat strážníky Městské policie z Lipníku nad Bečvou, což je opravdu chvályhodné. Nazývat tuto asfaltovou komunikaci cyklostezkou je ovšem velmi odvážné. Ve skutečnosti je to hlavně o víkendech dokonalý "babylon" s projíždějícími a parkujícími automobily.
S návštěvou přírody kolem řeky Bečvy to nemá vůbec nic společného, jen malý počet obyvatel chápe procházku po březích Bečvy jako poučnou, příjemnou vycházku přírodním prostředím. Převážná většina využívá asfalt ke sportovním aktivitám a zastavením se ve zdejších restauračních zařízeních, platí to zvláště u těch, kteří jezdí po této „cyklostezce“ automobilem. Že je tento způsob nepříliš vhodný, pochopíme ovšem tradičně o těch 20 až 30let později. To však už bude ta příroda lidmi zdevastovaná. Proč se vykácel přirozený porost na pravém břehu Bečvy v této oblasti? Bylo to právě tím nejlepším útočištěm pro mnoho živočišných druhů, včetně ptactva. Většinou vrbový porost rozhodně nikdy v minulosti nepůsobil jako negativní vliv při záplavách, spíše naopak. V 21.století máme nějak zvláštně pokřivené myšlení, netuším zda jsme ještě schopni vnímat přírodu jako nejdůležitější faktor pro přežití.
Dovolil bych si doporučit zákonodárcům, ale i voleným zástupcům samosprávy, aby vytvořili jasné a všem srozumitelné mantinely pro provoz motorových vozidel a zamezili ohrožení zdraví a života jiných uživatelů cyklostezek a chodníků. Není vhodné setrvávat v dojmu, že demokracie je způsob, kdy každý si může dovolit cokoliv.
reklama
S návštěvou přírody kolem řeky Bečvy to nemá vůbec nic společného, jen malý počet obyvatel chápe procházku po březích Bečvy jako poučnou, příjemnou vycházku přírodním prostředím. Převážná většina využívá asfalt ke sportovním aktivitám a zastavením se ve zdejších restauračních zařízeních, platí to zvláště u těch, kteří jezdí po této „cyklostezce“ automobilem. Že je tento způsob nepříliš vhodný, pochopíme ovšem tradičně o těch 20 až 30let později. To však už bude ta příroda lidmi zdevastovaná. Proč se vykácel přirozený porost na pravém břehu Bečvy v této oblasti? Bylo to právě tím nejlepším útočištěm pro mnoho živočišných druhů, včetně ptactva. Většinou vrbový porost rozhodně nikdy v minulosti nepůsobil jako negativní vliv při záplavách, spíše naopak. V 21.století máme nějak zvláštně pokřivené myšlení, netuším zda jsme ještě schopni vnímat přírodu jako nejdůležitější faktor pro přežití.
Dovolil bych si doporučit zákonodárcům, ale i voleným zástupcům samosprávy, aby vytvořili jasné a všem srozumitelné mantinely pro provoz motorových vozidel a zamezili ohrožení zdraví a života jiných uživatelů cyklostezek a chodníků. Není vhodné setrvávat v dojmu, že demokracie je způsob, kdy každý si může dovolit cokoliv.
reklama
Cyklostezka Bečva od Jadranu k Oseku
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Zákaz vjezdu. - 8. 4. 2011 - Ivan SommerMáme v Brně také podobnou trasu kolem vody v Mariánském údolí. Vede tam asfaltová cesta. Asfalt bych neodsuzoval,protože deštěm rozbahněná cesta by nikoho nezlákala k procházce. Zpevněný povrch - asfalt nebo štěrk aj. asi není na závadu.U nás je na začátku parkoviště pro auta a dále zákaz vjezdu aut. Řešení je to prosté a domnívám se, že vyhovující. Otázkou, kterou neumím posoudit, je, zda bylo nutné u Bečvy vybudovat cestu právě v daném místě a vykácet stromy k uvolnění místa na parkování aut, což se mi jeví jako velice pochybné. |