https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jirin-malik-otevreny-dopis-ministru-tomanovi-ke-skandalnimu-selhani-mze-v-procesu-narodniho-planu-obnovy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jiří Malík: Otevřený dopis ministru Tomanovi ke skandálnímu selhání MZe v procesu Národního plánu obnovy

11.5.2021
Licence | Volné dílo (public domain)
Otevřený dopis ministru Tomanovi ke skandálnímu selhání MZe v procesu Národního plánu obnovy. Česku hrozí, že do sektoru zemědělství nepřijdou z EU desítky miliard Kč, které mohly být použity na boj se suchem a se změnou klimatu.
 
Vážený pane ministře Tomane,

po včerejším skandálním kontaktním jednání s Vašimi náměstky a pracovníky vyplynulo, že rezort MZe hodlá záměrně riskovat ztrátu možnosti čerpání desítek miliard Kč v rámci resortu MZe i NPO (i později v budoucnu, prostředky bude možno dál navýšit), když nesplníme 37% podíl adaptace na klimatickou změnu při opatřeních, který metodika EU vyžaduje.

Vaši úředníci arogantně oznámili, že nehodlají ustoupit z jejich chybné kalkulace některých opatření, kdy například závlahy označili jako 100% adaptační opatření, zatímco EU správně uvádí, že jde buď o nulový nebo max 40% adaptační podíl a rovněž nehodlají řešit systémově krajinu a přinést zemědělcům a venkovu další peníze, vymlouvali se na krátký čas, že krajinu má řešit MŽP, ne MZe atd. Tím ale poškodí zájmy ČR i krajů, vystavují MPO i vládu ČR do naprosto škodlivé situace.

I ohledně času jsou instrukce EU jasné a bez problému. EU navrhuje řešit systémovou nápravu celé české krajiny přírodě šetrnými způsoby a tím získat potřebný počet procentních bodů - tedy 100% - i financí. A ČR tak jako tak musí započít realizovat systémovou opravu naší zdevastované a vysychající krajiny - například pomocí krajinného plánování. Vláda se přitom zavázala k boji se suchem a jiná možnost, než systémová náprava celé krajiny ČR, neexistuje. Pro MZe vládní program neplatí?

Včera jsem se dozvěděl, že dnes 11. 5. 2021 je konečné vypořádání připomínek ze strany vlády ČR ohledně výše zmíněné stopce českému NPO z EU a zároveň nás MZe zve (Ing. Josef Čech, vedoucí oddělení průřezových agend od pana náměstka Šíra) na on-line call od 12:00 hod, kde chce vysvětlit nesouhlas MZe s našimi dříve uvedenými podmínkami k NPO, které byly mj. v souladu s metodikou EU.

Materiál s vypořádáním připomínek ze strany MZE nám byl zaslán v pátek 7. 5. 2021 v 14:50 a stanovisko zpět chtěli na MZe mít dnes v pondělí 10.5.! A prý, že pokud někdo nebude souhlasit, že vysvětlí pozici MZe v úterý 11. 5. 2021 - v tentýž den, kdy je nutné vyjednávání s EU uzavřít!! To považujeme za skandální.

Jen připomínám, že na podání NPO mělo ČR půl roku. A MZe na to prý nemělo čas a pracovalo i o víkendech, působivé.

Jak byly vypořádány naše systémové, erudované a rozsáhlé připomínky k NPO ze strany MZe? Uvedli jsme, že řešení krajiny musí jít systémově, krajinným plánováním, pomocí přírodě blízkých opatření (tedy naprostá shoda s metodikou EU). Uvedli jsme odkaz, kde je náš návrh přesně popsán. Na to MZe uvedlo, že jim krajinný plán není jasný, že je na to v NPO málo času (lež), ale jsou ale o tom ochotni mluvit v budoucnu (kdy bude pozdě peníze získat). Uvedli jsme, že uvedené know how nápravy krajiny může pomoci i k přechodu na uhlíkovou neutralitu a reformy pro Green Deal, kdy vyšší sekvestrace uhlíku v krajině, kterou zajistí realizace tzv. konturované krajiny, uleví tempu průmyslu ČR při realizaci mitigačních opatření. To zůstalo naprosto bez odezvy, jakož i další návrhy (zavedení oceňování plateb ekosystémových služeb půd). Veškeré 3 reakce MZe byly: ne nebo ne a vysvětlíme.

Co jsme neuvedli, jak jsem přes víkend zjistili u pojišťovnického sektoru: nekonání potřebné nápravy a investic do sekvestrace uhlíku krajinu mohou vážně poškodit české pojišťovnictví a investiční politiku bank.

Ohledně času i krajinného plánu však naše info z EU je, že reformy tohoto typu je nejlépe započít právě přes NPO!! A že pochopitelně, pokud reformu krajiny nastolíme, EU jistě, když ji požaduje, ji pomůže dokončit i po uplynutí limitu pro realizaci NPO, což značí výše zmíněné finance navíc.

Vzhledem k tomu Vás pane ministře Tomane upozorňuji, abyste vy nebo pan premiér či pan ministr Brabec v úterý 11. 5. 2021 zasáhl a zhojil neprodleně celou situaci, neboť jsme jedna z posledních zemí v EU, která nemá NPO dohodnutý a navíc jsme jednou z nejhorších, co se kvality NPO týče!

Pokud si s tím, jak to napravit, na MZe nebudou vědět rady, pane ministře Tomane, MPO pomocí paní Jirotkové má odlaďující scénář vymyšlen - jde o převod 3 mld. Kč na započetí reformy krajiny na MŽP, když tyto finance MZe nechce.

Tímto prosím zároveň i Asociaci krajů, prostřednictvím jeho předsedy a hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby, i MPO a MŽP ČR o pomoc neprodleného řešení a nalezení naznačeného společného postupu.

Zároveň pane ministře Tomane považujte vypořádání našich připomínek ze strany MZe za naprosto neakceptovatelné (hotovo ve 22.37) a tudíž, pokud nebude zajištěno jinak, se obrátíme na evropské instituce o nápravu tohoto skandálního postupu ze strany MZe a jsme odhodláni zpochybnit celý proces projednávání NPO.

Přeji hezký den a věřím, že ještě lze nalézt společnou cestu a řešení.


reklama

 
foto - Malík Jiří
Jiří Malík
Autor je předseda Spolku Živá voda, vedoucí národní kampaně Koalice STOP HF a člen Výboru pro krajinu, vodu a biodiverzitu Rady vlády pro udržitelný rozvoj.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (54)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.5.2021 11:29
https://www.youtube.com/watch?v=gpnYdXV4uxs&list=RDgpnYdXV4uxs&start_radio=1&rv=gpnYdXV4uxs&t=0
Odpovědět
VK

Václav Kain

11.5.2021 15:41
Jako první by bylo potřeba tyto velkojezedáky vyhnat a potom by se mohly zakládat remízky a mokřady.Ty obrovské lány bez života jsou naší zkázou.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

11.5.2021 16:25 Reaguje na Václav Kain
Už se přestaňte vymlouvat na velkojezeďáky a začněte ty remízky a mokřady na své zemědělské půdě zakládat sami. V ČR je 3,16 milionu soukromých vlastníků zemědělské půdy a furt se brečí, ať remízy dělají jezeďáci, kteří ji mají velmi často v nájmu od těch vlastníků. Vlastníci, kteří nejsou spokojení s tím, že na jejich půdě je pole místo remízku, mají možnost tam remízek založit sami. Ono to zase takovou práci nedá a nemusejí se s nikým dohadovat, jestli na jeho zemědělské půdě mohou nebo nemohou být dřeviny a kolik za to bude chtít nájmu. Prostě ideální výchozí pozice pro změnu krajiny.
Odpovědět
Tiziana M

Tiziana M

11.5.2021 17:54 Reaguje na Marcela Jezberová
Zatímco nájemníky ve své nemovitosti si vybíráme často velmi pečlivě a obezřetně - prolustrujeme je předem, chceme kauci, vymíníme si možnost stav svého bytu průběžně kontrolovat, s půdou je to úplně jinak... je až zarážející, že statisticky každý třetí občan ČR je vlastníkem kusu půdy, a naprostá většina ani neví, kde... Je jim to buřt, co se s jejich majetkem děje.
Odpovědět
aa

animuk animuk

11.5.2021 22:13 Reaguje na Tiziana M
Často je táké problém v tom,že nájemní smlouvy obsahují výpovědní lhůty 15-25 let. To se těžko něco zakládá.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

12.5.2021 06:59 Reaguje na animuk animuk
Opět problém vlastníka. Proč takovou smlouvu podepsal?
Odpovědět
ag

agrice

13.5.2021 07:10 Reaguje na animuk animuk
Nevím o jediné smlouvě s takovou podmínkou. Ani na starých (1990) smlouvách jsem je neviděl. Nejdelší výpovědní lhůty jsou 5 let.
Přestaňte už konečně šířit tenhle fake.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.5.2021 07:11 Reaguje na animuk animuk
to je šílené
Odpovědět
ag

agrice

13.5.2021 07:15 Reaguje na Tiziana M
To soudíte podle sebe?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.5.2021 07:10 Reaguje na Marcela Jezberová
je fakt, že někdy stačí si o tom popovídat v místě...je to ale i věcí obce, jestli je bude navštěvovat bahno
Odpovědět
ss

smějící se bestie

11.5.2021 20:08 Reaguje na Václav Kain
Brečíš na špatném hrobě. Musíš nadávat na ty první polistopadové politiky, kteří zamítli restituce sedláků, živnostníků. Navíc i současní sedláci, kteří mají pod 350/500ha, tak vlastně jen přežívají. I za remízky, meze, se platí zatím daň.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.5.2021 07:13 Reaguje na smějící se bestie
to je pravda částečně...těm, co se pole vrátili, k nim stejně neměli už žádný vztah, tak je velkokolchozníkům nabídli nebo je rovnou odmítli...
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2021 17:54
To,že nějaký Malík napsal otevřený dopis opravdu nemá žadnou váhu a význam.Za dva dny po článku a Malíkovi pes neštěkne
Odpovědět
Tiziana M

Tiziana M

11.5.2021 17:55 Reaguje na karel krasensky
Bude mi neskonalým potěšením Vás zde za dva dny informovat o opaku, pane Karle :)
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

11.5.2021 22:21 Reaguje na Tiziana M
Když jsem viděl dotyčného u Jílkové s Brabcem, tak si ho Brabec namazal na chleba. Jinak si o dotyčném lze udělat představu při zadání abscr.cz Archiv bezpečnostních složek- jmenné evidence. Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Petrův Zdar
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

12.5.2021 12:45 Reaguje na Jan Knap
Podle vyhledávače z Vašeho odkazu nebyla v letech 1948 – 1989 mezi spolupracovníky bývalé Státní bezpečnosti žádná osoba jmenující se Jiří Malík. U vyhledávače příslušníků a zaměstnanců bezpečnostních složek vyjelo 5 záznamů o osobách jmenujících se Jiří Malík s těmito daty narození: 1940, 1940, 1944, 1947, 1968.

Na https://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99%C3%AD_Mal%C3%ADk_(ochr%C3%A1nce_p%C5%99%C3%ADrody) se píše, že český aktivista, ochránce přírody, vodař, ekolog a horolezec jiří Malík se narodil roku 1962.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

12.5.2021 18:45 Reaguje na Majka Kletečková
Tak neumíte hledat. U spolupracovníků vám při zadání jména a roku, který jste uvedla vyjede dokonce 5 záznamů o této osobě. U jedné beru, že dotyčný o tom nemusel vědět ale u 5 ???Můžete si i složky prohlédnout. Krycí jméno Růža.PDF. Petrův Zdar
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.5.2021 17:27 Reaguje na Jan Knap
Máte pravdu, dopustila jsem se při hledání chyby. Napoprvé mi nic nevyjelo, protože jsem zapomněla u evidovaných potenciálních i skutečných spolupracovníků StB zaškrtnout pole "Beru na vědomí". Takže napodruhé – před chvílí - mi vyjelo oněch 5 záznamů.
Uvádím vzestupně podle roku zavedení protokolu.
1982: v operativním svazku jeden záznam pro listopad a jeden záznam pro prosinec (krycí jméno RUŽA)
1983: ve spisu důvěrníků 2 zcela totožné záznamy (zřejmě jeden a tentýž tam byl omylem zapsán dvakrát) (bez krycího jména)
1988: ve svazku agenturního a kontrarozvědného rozpracování: KTS (krycí jméno Klíma)

Zatímco v záznamech z roku 1982 a 1983 byl veden jako DŮVĚRNÍK (D), v posledním - nejmladším záznamu jako KANDIDÁT TAJNÉ SPOLUPRÁCE (KTS).
Pod záznamy je uvedeno, že
Kategorie operativních spisů Státní bezpečnosti důvěrník (D)a kandidát tajné spolupráce (KTS) nejsou na základě nálezu Ústavního soudu, sp. zn. Pl. ÚS 1/92, kategoriemi vědomé spolupráce ve smyslu zákona č. 451/1991 Sb. (tzv. lustrační zákon).

Záznamy tedy nedokazují ani „nevinu“ pana Malíka, ani jeho „vinu“, Mohl i nemusel být vědomým spooupracovníkem StB. Občané vedení jako D či KTS nemuseli vědět, že se stýkají s příslušníkem StB a podávají mu zprávy formou utajeného styku nebo plní uložené úkoly.
Na rozdíl od kategorie AGENT (A), do níž spadal můj oblíbený a skvělý písničkář Jarek Nohavica.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

13.5.2021 22:57 Reaguje na Majka Kletečková
Těch záznamů je 5,musíte si otevřít i PDF a hledat. Navíc existují kromě záznamů i spisy ale do těch takhle nenahlédnete. Ano, máte pravdu, že byli občané, kteří byli vedeni a ani o tom nevěděli a nebylo jich málo. Ale takový měli jeden záznam ale 5??A když už zmińujete Wikipedii-nedivil by jsem se, kdyby to podle stylu napsal dotyčný nebo některý jeho blízký spolupracovník podle jeho pokynů, tak si povšimněte jedné věci. Rok 1987-vstup do lokálního ekologického hnutí Ekona Náchod, které vystupovalo proti komunistickému režimu.15.4.1988-Klíma. Běžná praxe stb, že do podobných hnutí a organizací nasazovalo svého informátora. Petrův Zdar
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.5.2021 23:23 Reaguje na Majka Kletečková
Tak nevím jestli neumíte hledat nebo hledáte tak nějak účelově paní Kletečková. Co nenajdete podle vás asi neexistuje. No a ono to přitom existuje. Agent STB Růža je pořád mezi námi. Jen by mě zajímalo čí úkoly plní pan Malík nyní a kdo jej vede a instruuje. .
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.5.2021 17:36 Reaguje na Jarek Schindler
Mýlíte se, pan Jiří Malík podle záznamů nikdy nebyl veden jako AGENT StB. Na rozdíl např. od známého písničkáře Jarka Nohavici, který jako agent s StB opravdu vědomě spolupracoval a písemně se k tomu zavázal (lze ověřit ve stejném vyhledávači).

Při prvním hledání jsem přehlédla, že jsem nezaškrtla jedno pole, a proto mi nic nevyjelo. Díky upozornění pana Knapa jsem to zkusila ještě jednou. Zjistila jsem, že pan Jiří Malík byl z celkového počtu čtyř různých záznamů veden v kategorii DŮVĚRNÍK a KANDIDÁT TAJNÉ SPOLUPRÁCE. V archivu bezpečnostních služeb je zároveň důrazné upozornění, že tyto kategorie nejsou podle Ústavního soudu kategoriemi vědomé spolupráce.
Odpovědět
Tiziana M

Tiziana M

14.5.2021 14:03 Reaguje na Jan Knap
Pane Knape, Jiřího Malíka znám osobně. Nebylo mu umožněno studovat VŠ. Před r. 1989 byl u zárodku budoucího hnutí Duha, samozřejmě ilegálního. Neumím si představit, že by někdo tak umanutě zásadový, až někdy sebezáhubně, jako je on, šel na ruku StB. A to je právě to, co (nejen) Vás sere. Nimrodův zmar! :)
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

14.5.2021 15:44 Reaguje na Tiziana M
Také si u pana Malíka nedovedu představit, že by šel na ruku StB. Docela ale chápu, že ho StB velmi toužila získat pro spolupráci. Mladíka ve věku 20 – 26 let majícího tah na bránu, nebojícího se těžké práce, inspirujícího jiné a schopného získávat další lidi pro dobrou věc.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.5.2021 07:15 Reaguje na Jan Knap
ono by bylo asi momentálně lepší, kdyby si Brabec namazal stavební zákon....a nedopustil obluzování stavařské lobby
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

14.5.2021 18:47 Reaguje na Tiziana M
Už uběhli více než dva dny--kde jsou ty informace???Petrův Zdar
Odpovědět
Tiziana M

Tiziana M

14.5.2021 18:54 Reaguje na Jan Knap
Máte tam hrubku, pane Knape. Zachraňovat miliardy ze chřtánů starých struktur je nelehká věc, vydržte, je to na dobré cestě. :) Nicméně vězte, že pánové velkomožní z MZe se potí až tam, kde jim slunce nesvítí.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

14.5.2021 19:13 Reaguje na Tiziana M
Tak na to pocení jsem upřímně zvědavý . A hrubka? To víte, mě neživý psaní a úředničení ale ruce a pro přírodu dělám něco rukama a ne pusou. Petrův Zdar
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.5.2021 18:16
Mluvit před ministrem Tomanem o krajinném plánování je to samé jako křovákovi vysvětlovat kvantovou fyziku.
Pan Malík stále nepochopil, že MZe je socialistický mastodont a na rozhodujících místech sedí slouhové agrobaronů v čele s dervišem Babišem.

Chce to vydržet do voleb a doufat, že z MZe nezůstane kámen na kameni.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.5.2021 23:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Že by po volbách zmizeli estébáci? Tak naivní snad nejste. Snad zmizí ten z vlády. Růža dozajista zůstane. Kvantové fyzice nerozumím ale mám takový dojem, že s tím křovákem bychom, co se týká přírody, našli podstatně rychleji společnou řeč než českým ochranářem.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

14.5.2021 13:38 Reaguje na Jarek Schindler
Možná by Vás mohlo zajímat, že pro Vaše příjmení mi vyjelo 177 záznamů u evidovaných potenciálních nebo skutečných spolupracovníků StB. Z archivu příslušníků / zaměstnanců StB mi vyjel seznam sedmi osob s Vaším příjmením (4 muži a 3 ženy).
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

14.5.2021 13:54 Reaguje na Majka Kletečková
A zadala jste si i datum narození? Já jsem to u dotyčného měl ulehčené, že jsem ho věděl od lidí, co ho znají a kteří mě upozornili, co je dotyčný zač. Petrův Zdar
Odpovědět
Tiziana M

Tiziana M

14.5.2021 14:05 Reaguje na Jan Knap
Pane Knape, Jiřího Malíka znám osobně. Nebylo mu umožněno studovat VŠ. Před r. 1989 byl u zárodku budoucího hnutí Duha, samozřejmě ilegálního. Neumím si představit, že by někdo tak umanutě zásadový, až někdy sebezáhubně, jako je on, šel na ruku StB. A to je právě to, co (nejen) Vás sere. Nimrodův zmar! :)
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

14.5.2021 18:54 Reaguje na Tiziana M
Kdo používá pozdrav Nimrodův zmar?? I když myslivec nejsem ani jsem nikdy nebyl a vzhledem k svému věku ani nebudu, tak pokud´ si dobře pamatuji, tak myslivci používají pozdrav--Lovu Zdar, při slavnostnější příležitosti--Myslivosti Zdar a lesníci Lesu Zdar nebo Lesu a lovu Zdar. Jinak každého posuzuji podle toho, jak je užitečný pro přírodu a mnohem užitečnější mě připadají rozumní myslivci než ochranou přírody se ohánějící fanatici.Petrův Zdar
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

14.5.2021 19:08 Reaguje na Tiziana M
Jako průměrně inteligentnímu člověku mě stačí k pochopení, když to napíšete jednou, možná že to neustálé opakování jedné věci stále dokola potřebujete vy při vymývání mozků ale já to skutečně nepotřebuji. Protože jsem stejný ročník jako dotyčný, tak vím, jak to bylo ve skutečnosti se studiem na VŠ, oblbovat můžete novou generaci, která tu dobu nezažila. V té době nebylo tolik zbytečných VŠ produkujících masově různé VŠ humanitních věd a na VŠ se dostal pouze ten, kdo na to měl myšlenkově na rozdíl od součastnosti. A jak pracovala STB a důvěrníci jsem zažil na vlastní kůži, když jsem se pochopitelně náhodou motal blízko předávání letáků, tak mě nevěšte bulíky na nos. Od té doby určitý typ lidí nesnáším. Pozdravujte Ružu-Klímu .Petrův Zdar
Odpovědět
Tiziana M

Tiziana M

14.5.2021 22:54 Reaguje na Jan Knap
To je čistá žluč, co z Vás stříká... Už týdny kopírujete všude pořád dokola nepodložená obvinění pana Malíka ze spolupráce s StB, tak jsem Vám to taky zopakovala :D opakování je sice matka moudrosti, ale někdy holt kapituluje tváří tvář obzvlášť zabedněným jedincům - pardon - průměrně inteligentním, říkáte. Už Vás nebudu zdržovat od práce rukama, které se věnujete, když teda zrovna něco nenávistnýho nedatlujete do diskuzí na internetu. ;) Krásně jste se tu odkopal, vzhledem k tomu, že evidentně fandíte prastarým rudým klanům, z jakého pochází i náš současný pan ministr zemědělství, měl byste mít radost z každého agenta StB - ostatně současná vláda připomíná ze všeho nejvíce sraz bývalých kolegů.
Odpovědět
re

regis24

15.5.2021 12:13 Reaguje na Tiziana M

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MK

Majka Kletečková

15.5.2021 16:57 Reaguje na regis24
Obvinění, které tu ANONYMNĚ vznášíte na jednoho ze čtenářů a autorů ekolistu, je velmi závažné. Prosím doložte seriózní zdroj, ze kterého plyne, že byl pan Malík donašeč, práskač a na lidi ve svém okolí donášel špínu StB. Případně popište konkrétní ověřitelný příklad toho, že pan Malík tímto způsobem někoho poškodil nebo mohl poškodit. Jestli tak do 19. května 2021 neučiníte, tak na Vás upozorním redakci kvůli podezření ze závažného porušení pravidel Ekolistu a požádám správce této platformy, aby z toho vyvodil příslušné opatření.

Mně se v archivu bezpečnostních složek (Ústavu pro studium totalitních režimů) podařilo zjistit jen to, že StB měla od roku 1982 pana Malíka ve své evidenci jako důvěrníka a kandidáta tajné spolupráce, existují tam o tom 4 různé záznamy. Chybí tam ale jakýkoliv důkaz, že by se ho podařilo získat pro vědomou spolupráci. Nikdy jim nic nepodepsal ani se písemně k ničemu nezavázal. Na rozdíl od písničkáře Jarka Nohavici, který tam měl sice jen tři záznamy, ale byl vedený jako agent.
Odpovědět
re

regis24

15.5.2021 20:14 Reaguje na Majka Kletečková
Majko, z výhrůžek ekoteroristů si vůbec nic nedělám.
Stáhni si tam pdfka s podpisem Malíka.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

15.5.2021 19:17 Reaguje na Tiziana M
Můžete přestat veřejně lhát? Nebo alespoń doložte vaše tvrzení ,že týdny kopíruji obvinění dotyčného ze spolupráce s STB. I když jsem o záznamech věděl delší dobu, stejně jako dotyčný, tak jsem pořád čekal, kdy to věrohodně vyvrátí-marně, a do 11.5. 22:21.kdy jsem vám napsal, aby jste se na dotyčného podívala na abscr.cz jsem se o záznamech a to ani ústně nikde nezmínil. Tak očekávám, že svoje tvrzení doložíte nebo se omluvíte. S dotyčným nekomunikuji od podzimu, kdy jsem ho několikrát upozornil na polopravdy a lži, které pronáší směrem k veřejnosti. Naše komunikace utichla v okamžiku, kdy jsem ho upozornil, že nepravdivě komentuje reportáž ČT, jednalo se o vlky v okolí Jablůńkova a dal jsem mu i odkazy a časy, kde tu reportáž najde, aby mohl svá tvrzení opravit. Místo toho mě hrubě urazil, než aby uznal chybu a od té doby spolu nekomunikujeme. Jestli někde na něho reaguji, tak to je v případě, že jeho tvrzení poškozují ty, kteří se ochranou přírody zabývají. Nejhorší pro ochranu přírody a to, jak vnímá široká veřejnost ty, kteří se tím zabývají jsou různí fanatici přesvědčeni pouze o své, jediné pravdě bez ochoty diskutovat o problémech a to je právě případ dotyčného. Petrův Zdar
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

15.5.2021 16:21 Reaguje na Jan Knap
Pane Knape,
ani ten, kdo měl výborné studijní předpoklady, se nemusel na VŠ v době normalizace dostat. Znám dva takové případy. Byli to lidé, u nichž někdo z rodiny byl věřící, vyloučen ze strany, k tomu někdo z blízkých příbuzných emigroval.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

15.5.2021 18:46 Reaguje na Majka Kletečková
Netvrdím, že se to nestávalo ale pochybuji, že to byl případ dotyčného. Ze strany bylo po 68 vyloučeno hodně lidí. Protože jsem z pohraničí, tak jsem měl spolužáky, kteří měly příbuzné v západním Německu. Jezdili do ČSSR na návštěvu a ti spolužáci se dostali na VŠ. Na VŠ se dostala i kamarádka, které táta několikrát seděl za rvačky a to se tam dostala zrovna v době, kdy její táta dostal flastr za těžké ublížení na zdraví příslušníka VB ve službě. Jinak dotyčného jsem nikde nejmenoval, to jste udělala až vy a regis 24 je doufám svéprávný. Ale měla by jste si zjistit, co obnášeli zkratky ve spisech včetně toho, že u D a KTS se nic nepodepisovalo. Navíc bylo hodně případů, kdy pro práci STB měly mnohem větší hodnotu a byli pro ně důležitější D a KTS než A. Navíc by jsem vám poradil, aby jste si namátkou projela další spisy jmen v okolí svazků kolem dotyčného. Zjistíte, že sice někteří mají 4-6 záznamů ale týkají se jednoho-dvou roků. Pouze dotyčný má záznamy ze dvou roků plus další z 88, kdy se z Ruži mění na Klímu a s D na KTS. A pravděpodobnost, že by prověřovali a snažili se získat někoho za KTS u protirežimově smýšlejícího a aktivního člověka je prakticky mizivá, zejména s ohledem na předcházející záznamy. Petrův Zdar
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

15.5.2021 18:57 Reaguje na Jan Knap

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jarek Schindler

15.5.2021 18:49 Reaguje na Majka Kletečková
No ještě si musíte doplnit jméno a rok narození. No a bydliště či působiště také nejsou od věci. Já našel s jménem Jaroslav Schindler pouze dva záznamy. Bohužel rok narození je 1939. 82 let mi pro vaši informaci ještě zdaleka není. Takže smůla paní Kletečková.
No a když už jste se "naučila" hledat tak přiznejte kolik vám vyjelo Kletečků a Kletečkových. Dokonce jedna od Českých Budějovic, že . No a ten co o spolupráci ani nevěděl neměl většinou tolik záznamů a navíc nebyl veden pod různými krycími jmény u různých odborů SB. Panu Malíkovi se podařilo obojí. Zajímavé .
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

15.5.2021 20:22 Reaguje na Jarek Schindler
Prosím slušně. Sice někdy lezu po stropě a rvu si vlasy-tedy těch pár, co mě zbývá, když se paní Majka zapojí do diskuzí ale zrovna tady diskutuje věcně, slušně a k věci. Sice spolu nemusíme s paní Majkou souhlasit ale i to patří k věcné diskuzi, používat argumenty k přesvědčení protistrany. Je to obrovský rozdíl oproti dotyčnému, který je přesvědčen jenom o své jediné možné pravdě, není schopen věcné diskuze a tím ve své podstatě ochraně přírody a lidem škodí. Petrův Zdar
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

16.5.2021 13:12 Reaguje na Jan Knap
Na paní Kletečkovou se přestává dát slušně reagovat. Zadat si pouze přímení a tím potom operovat to má být podle vás ta slušná a věcná diskuze???
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

13.5.2021 13:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak to naopak doufejte, že se vymění pokud možno jen ministr (případně nějaký politický náměstek, jestli taková funkce na MZE je). Protože představa, že by do té mašinérie Společné zemědělské politiky vlítli komplet noví zaměstnanci ministerstva bez zkušeností s tím, jak to v těchto kruzích chodí, je přímo děsivá. To by si s námi už EK definitivně mohla vytírat žlab (jestli ne i jiná, méně voňavá místa).
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

14.5.2021 12:33
Současná vláda (v tomto případě MZe) jen dál předvádí státní organizovaný zločin.... žádná vláda od revoluce ještě ČR nepoškodila tak hluboce jako ta současná.... je třeba ČR od tohoto svinstva očistit a začít tuto zem spravovat zodpovědně a v zájmu jejích obyvatel a hlavně v zájmu dalších generací... současná vláda se chová stylem "po nás potopa"....
Odpovědět
Jaroslav Havel

Jaroslav Havel

15.5.2021 22:04
Nojo, podojit, vyzebrat. Bez EU ani Malik tune nekope. Ze vas clovece hanba nefackuje. Me by takova obnovena ceska krajina z unijnich penez ani trochu netesila!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

16.5.2021 15:01 Reaguje na Jaroslav Havel
Peníze z EU vynaložené na stavbu tůní považuji za chvályhodné využití, protože takto vynaložené peníze pomáhají zadržet chybějící vodu v krajině a tůně prospívají biodiverzitě. Na rozdíl od unijních peněz napumpovaných do Čapího hnízda a podobných projektů spojených se jménem našeho premiéra.
Odpovědět
RT

Richard Toman

16.5.2021 20:51 Reaguje na Majka Kletečková
Pravdu mate. Rozhodne lepsi vyuziti penez nez napr. na vydri lavky, ruzne monitoringy, prednasky o souziti s vlky atd.
Odpovědět
Jaroslav Havel

Jaroslav Havel

17.5.2021 06:09 Reaguje na Majka Kletečková
U vas se necuduju ze to nechapete. Je smutne ze ceska tune musi byt zaplacena z takove zlocinne organizace.
Odpovědět
Jaroslav Havel

Jaroslav Havel

17.5.2021 06:09 Reaguje na Majka Kletečková
U vas se necuduju ze to nechapete. Je smutne ze ceska tune musi byt zaplacena z takove zlocinne organizace.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

17.5.2021 14:44 Reaguje na Jaroslav Havel
Evropskou unii rozhodně nepovažuji za zločinnou organizaci. Má celou řadu nedostatků, ale její klady a přínosy převažují nad zápory.
Odpovědět
Martin  Mach Ondřej

Martin Mach Ondřej

20.5.2021 10:51
Dobrý den,
objevují se tu v diskuzi obvinění, že Jiří Malík byl agent STB. Konzultoval jsem věc s pracovníkem Ústavu pro studium totalitních režimů.

Věc se má tak, že samotný nález osoby v archivních a registračních protokolech ještě neznamená, že daná osoba byla aktivním spolupracovníkem STB. V registrech je mnoho osob, které se do nich dostali nevědomě, například si je tam zapsali, když byli na vojně.

Z toho, že se v registru objevuje jméno Jiřího Malíka, nelze ještě dovodit, že byl agent STB.

Prosím, veďme debatu věcnou a nepouštějme se do osobních útoků. Děkuji
Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist