https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/marta-kolarova-medialni-diskurz-o-green-dealu-z-hlediska-energetiky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Marta Kolářová: Média zobrazují Green Deal negativně, jako viníka energetické krize

10.1.2023 | PRAHA
Green Deal, iniciativa Evropské komise zaměřená na ochranu klimatu a snížení emisí skleníkových plynů, vyvolal v české veřejné debatě kontroverze. Analýza mediálního diskurzu o Green Dealu z hlediska energetiky ukazuje, že Zelená dohoda je vnímána převážně negativně. V médiích byla označována odsuzujícími výroky a negativními charakteristikami zejména předními českými politiky. Vstřícnější pohled na ni mají české firmy, obce a odborníci. Veřejná debata se proměňuje zejména vlivem války na Ukrajině ve prospěch energetické bezpečnosti a urychlení zelené transformace.
 

Analýza mediálního diskurzu o Green Dealu

Analýza mediálního diskurzu (debaty) o Green Dealu (Zelené dohodě pro Evropu) zkoumala argumenty a tvrzení různých aktérů od vydání balíčku Fit for 55, tedy od července 2021, po dobu jednoho roku. Tato analýza veřejné debaty je založena na kritické analýze diskurzu a její aplikaci v oblasti environmentální politiky.

Hlavní výzkumné otázky byly: Jaké hlavní argumenty týkající se energetiky se objevovaly ve veřejné debatě o Green Dealu ? Jaké diskurzívní strategie využívali aktéři ve veřejné debatě o Green Dealu? Co mělo vliv na diskurz o Green Dealu? Jak se mediální diskurz proměňoval v čase a v kontextu energetické krize a války na Ukrajině?

Zdrojem dat byl mediální obsah tištěných a internetových médií v období jednoho roku od července 2021 do června 2022. Do vzorku byla zařazena Mladá fronta jako masmédium, odborný časopis Energetika a internetový zpravodajský magazín Ekolist.cz. Vyhledávání textů podle klíčového slova Green Deal (případně Zelená dohoda) zprostředkovala společnost Newton Media. Po odfiltrování duplicit a významů nepojících se s energetikou bylo do analyzovaného vzorku zařazeno 240 článků.

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Sociologický ústav AV ČR

Ve sledovaném období převažuje v mediální reprezentaci tématu negativní hodnocení (ve 144 případech), zatímco neutrální a pozitivní hodnocení je méně časté (80 a 85 případů).

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Sociologický ústav AV ČR

Argumentace se odlišovala podle typu účastníků debaty, v závislosti na druhu média a také v čase. Mezi aktéry prezentujícími svůj názor na Zelenou dohodu pro Evropu převládali politici a představitelé firem, dále se v debatě vyjadřovali odborníci, zástupci neziskových organizací, úředníci, ale také laici.

Čeští političtí aktéři (zejména spojení s předchozí vládou A. Babiše, ale i další významní politici jako třeba prezident M. Zeman, bývalý prezident V. Klaus, předseda SPD T. Okamura, politici KSČM a Trikolory) vnímají Green Deal jako hegemonní (vládnoucí) diskurz, institucionalizovaný do konkrétních politických opatření prosazovaných Evropskou komisí, kterému jsou podřízení a musejí se mu z české pozice bránit. Využívali k tomu různých diskurzívních strategií. Šlo o negativní označování iniciativy výraznými přídavnými jmény a spojování s negativními charakteristikami a jevy (např. zelená sebevražda, šílenství či teror). Silné odsuzující výroky, ve kterých je Green Deal vykreslován jako něco hrozivého, nebezpečného a nesmyslného, tak znesnadňují debatu a racionální argumenty. A souvisí s dalšími tvrzeními, která volají k semknutí a obraně proti hrozbě, která přichází zvenku a je nařízena shora. Jako účinnou diskurzívní strategii využívali někteří aktéři přirovnání Zelené dohody pro Evropu ke komunistické ideologii a řízenému hospodářství.

Green Deal byl nejčastěji uváděn jako viník energetické krize, příčina růstu inflace a faktor zvyšující ceny plynu již od podzimu 2021. Podle kritiků povede k nezaměstnanosti a chudobě, což přispěje k sociálnímu napětí a podlomení české ekonomiky. Obnovitelné zdroje energie jsou považovány za nespolehlivé, nestabilní a málo výkonné. Česko by se proto mělo z Green Dealu vyvázat.

Diskurzívní koalici zastávající negativní stanovisko tvoří především přední čeští politici, neutrálně se k Zelené dohodě staví energetičtí odborníci a nová česká vláda a pozitivní pohled na ni mají firmy, města a obce, odborníci a politici EU.

Na druhou stranu byl Green Deal pozitivně vnímán ve spojení s hodnotami environmentální udržitelnosti a soběstačnosti a jako rámec pro předcházení klimatickým dopadům, ke snížení emisí, energetickým úsporám, zlepšení životního prostředí a zdraví a vytvoření nových pracovních míst. Příznivci ho chápou jako příležitost pro investice, inovace a rozvoj nových technologií. Zazněly také hlasy zdůrazňující využití dotací z evropských fondů.

Diskurz o Green Dealu se odlišoval podle typu média. Negativní hodnocení převažuje v tištěném médiu MF DNES, vlastněném Agrofertem a spojeném tak s (ex)premiérem A. Babišem. Časopis Energetika prezentuje odborný diskurz s převažujícím neutrálním hodnocením, objevuje se v něm i vyvracení mýtů o Green Dealu, nicméně tento časopis má omezený čtenářský rozsah a je určen spíše odborníkům v energetice. V internetovém magazínu Ekolist převažuje hodnocení pozitivní, což souvisí s environmentální orientací média.

Mediální diskurz o Green Dealu se mění v čase. V době vydání balíčku Fit for 55 v létě 2021 se vedla debata k elektromobilitě a projevily se výrazné hlasy odmítající nejen zákaz aut se spalovacími motory, ale i celý Green Deal. Na podzim 2021 debatu rámovalo zdražování energií a energetická krize, přičemž debata vrcholila v listopadu v souvislosti s klimatickým summitem v Glasgow, kde (ex)premiér Babiš prezentoval silně negativní postoj vůči Zelené dohodě pro Evropu. Veřejná debata se částečně mění s nástupem nové české vlády v prosinci 2021. Od konce února se začal v diskusi projevovat vliv války na Ukrajině, kterou lze považovat za moment diskurzívní změny, a v létě pak i předsednictví Česka v Evropské unii. Debata se začala otáčet spíše ve prospěch zelené politiky v souvislosti s energetickou bezpečností a nezávislostí na Rusku. Více byly slyšet hlasy k urychlení zelené transformace a přechodu na obnovitelné zdroje energie.


reklama

 
foto - Kolářová Marta
Marta Kolářová
Autorka pracuje v Sociologickém ústavu AV ČR, věnuje se environmentální sociologii.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (134)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

DM

Dalibor Motl

10.1.2023 11:16
"Green deal" je z ekonomického pohledu soubor masivních regulací ekonomiky. Jako takový způsobuje ohromné změny v alokaci (umísťování) investic uvnitř EU a ve svém důsledku opravdu citelně prodražuje energie, dopravu a zprostředkovaně veškeré statky (zboží, služby) vyrábené v EU. Není divu, že je silně ohroženou částí společnosti (a ta vůbec není malá) vnímán negativně. Navíc, čím je země v EU chudší, tím silnější dopady na ní budou takové regulace mít. Důsledky jsou dalekosáhlé. Neviděl jsem opravdu objektivní dopadovou studii. Lze analogicky předpovídat podobný vliv jako měla třeba "hypotéční krize" v USA (politicky motivované špatné úvěry na bydlení), která se následně přetavila do krize okolo roku 2008. Je tu drobný rozdíl. Od těch dob je už EU masivně zadlužená a další šoky nás tak bolí mnohem víc. Jak se bude "bolest" stupňovat tak předpokládám možná i jistou politickou "kontrarevoluci" průběhu několika příštích let (tak jak budou probíhat volby v jednotlivých zemích EU) zaměřenou proti Green dealu.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

10.1.2023 11:51 Reaguje na Dalibor Motl
Ty jsi musel být oblíbený mezi spolužáky...
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

10.1.2023 13:47 Reaguje na Zdenek Wenzel
Nepamatuji se, že bychom si potykali. Se svými spolužáky mám většinou dobré vztahy (pokud jsme stále v kontaktu) a ani během školní docházky si nějak zvlášť nestěžovali. Přeji Vám hezký den.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

11.1.2023 09:40 Reaguje na Dalibor Motl
Borku, tvůj názor na Green deal je hodně hloupý a proto jsem si dovolil ti napsat. Pokud nezačneš problém řešit u sebe, tak to je jen mlácení prázdné slámy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 16:55 Reaguje na Dalibor Motl
Vy srovnáváte nesrovnatelé (hypoteční krizi), ale nějak vám tam nedochází, že je to jediná cesta světové energetiky, kterou lidé vymasleli. nejen kvůli klimatické tragédii, ale taky kvůli tomu, že fosilní energie dochází. U nás už nelze otevřít novou uhelnou elektrárnu. Tak co s tím?
Tohle by mohlo způsobit fatální krizi, nové energie nikoliv.
Navíc přistupuje faktor energetické nezávislosti a tam jsou OZE prostě jediná cesta, bo jinou energii Evropa v dostatečném množství i s výhladem do budoucna nemá.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

11.1.2023 09:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud je to "jediná cesta" bude velmi, velmi bolestivá a dá se tušit, kam nás zavede. Zdá se mi, že do světa, kde budeme (my Evropa) jen bezvýznamný poloostrov na západě Asie. a zejména jsem opatrný pokaždé, když mi někdo tvrdí: "Jiné cesty není".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 14:08 Reaguje na Dalibor Motl
Už V.I.Lenin pořád strašil, jak je Západ prohnilý a jak ho Východ převálcuje. A je to celé století a Východ je stále v dupě, (především Rusko).
A znáte nějaký jiný zdroj energie pro Evropu než slunce v různých podobách (i voda a vítr) a jádro, třeba v podobě SMR nebo fůze?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

11.1.2023 10:46 Reaguje na Dalibor Motl
Komunisti taky regulovali podle svého náboženství. Když jsem psal, že mezi Bruselem s Kremlem není velkých rozdílů, tak na tom asi něco bude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 14:10 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je úpně něco jiného a naprosto nesrovnatelného. To byste musel znát aspoň úplné základy marxismu a ruského samoděržaví, jinak to nepochopíte.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.1.2023 10:26 Reaguje na Pavel Hanzl
" technologie" moci a úpadku je pořád stejná a je jedno o koho jde Řím nebo Brusel, nebo Moskva
Odpovědět

Viktor Šedivý

13.1.2023 14:56 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ovšem pouze Brusel má za cíl destrukci, úpadek a trosky.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

15.1.2023 10:15 Reaguje na Dalibor Motl
Mezi dalšími zdroji inflace jsou například některé nedostatkové služby, výrobky, materiály, komponenty. Každý ví, že chybí léky. Zdaleka ne každý si ale uvědomuje, že léky chybí hlavně proto, že jsme jejich výrobu kvůli vysoké evropské regulaci vyhnali za hranice EU, protože farmaceutickým firmám se prostě za stávající evropské regulace už nevyplatí léky uvádět na trh a vyrábět. A už jen málokdo si dál uvědomuje, že to, co vidíme u léků, je jen špička ledovce a že úplně stejný mechanismus se projevuje v dalších odvětvích – od stavebnictví, přes průmysl, až po třeba potravinářství: Některé produkty úplně chybí, u dalších je příliš dlouhá čekací doba, jiné jsou nesmyslně drahé. A to vše kvůli evropské regulaci a daním na všechno. Neboli tyto zásahy státu do ekonomiky způsobují inflaci, kterou stát svádí na válku na Ukrajině.

Přesně sem spadá i rádoby zelená evropská politika. Moc zelená sice není, jen se tak jmenuje, ale každopádně je velmi účinná ve zdražování mnoha cen a zejména energií a všeho, kde jsou energie potřebné. Nikdo si nemůže myslet, když nařídíme elektroauta a vypneme si své elektrárny a budeme pálit drahý plyn, abychom vyrobili elektřinu, že bude levná elektřina a budou levné výrobky, k jejichž výrobě je elektřina potřebná.

A samozřejmě Česká národní banka Green Deal neovlivní, kdyby se na hlavu postavila. To by mohla udělat jen sebevědomá vláda, která by na to měla gule. Znamenalo by to totiž jít do drtivého konfliktu s EU, proti kterému byl Brexit čajíčkem.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=796687
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.1.2023 12:09
Naprosté bláboly, navíc člověka, jehož technické vzdělání je mizerné.

Fakta máte tady :

Toto je ošklivá realita větrné a solární energie. Jsou masivně dotovány daňovými poplatníky bez ohledu na to, kde jsou instalovány. Dotace jsou přímé i nepřímé. Nepřinášejí žádné peníze, nejsou ekonomicky konkurenceschopné, kromě horečných zelených snů ekologů, kteří je vnucují chudým daňovým poplatníkům.

Konec konců:

● V USA je průměrná spotřebitelská cena elektřiny řádově 0,10 USD za kilowatthodinu = 2.40 Kč/ kWh

● Podle Manhattanského institutu jsme během 20 let dotovali větrnou, solární a biopaliva 5 biliony dolarů.

● Our World In Data říká, že za 20 let dodaly OZE po celém světě 9,12 petawatthodin.

To je 0,55 dolaru za kilowatthodinu, které jsme hodili doslova do hajzlu .

Lidé nevědí, jak velkých je 5 bilionů dolarů... zde je jeden způsob, jak si to představit.

Pokud bychom promrhali milion dolarů každou hodinu a spálili 24 milionů dolarů denně, 24/7/365, pak bychom potřebovali 570 let k promarnění těch
5 bilionů dolarů.

Pomyslete na všechny dobré věci, které se mohly za ty peníze udělat, například , mohly by poskytnout každé vesnici na planetě čistou pitnou vodu, vymýcení chudoby , adaptace krajiny na klimatickou změnu a ještě by zbylo hodně peněz. Ale ne, zelená lobby musí nechat daňové poplatníky zaplatit za své šílenství.

Jestliže Mein Kampf Adolfa Hitlera vedl ke zchudnutí Německa na dvacet roků (1945-65) , Green Deal z dílny bruselských ekomagorů povede ke zchudnutí celé Evropy nejméně na padesát let. (2023-2073)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.1.2023 12:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
popravdě čekám na chvíli, kdy se projeví dokonalá bouře, kdy se sejdou veškeré aspekty v jednu chvíli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 16:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
Váš svět naopak mě nepřestává fascinovat.
"Koňský potah ujede majli za 1 dolar. My postavili Severozápadní dráhu dlouhou tisíc majlí a zaplatili jsme za dni deset tisíc dolarů!! To je 9 dolarů na majli, které jsme hodili doslova do hajzlu!!! Za to by mohl mít každý cowboy nové laso a ještě panáka ginu"!!
Mein Kampf Adolfa Hitlera byl od roku 1945 na těžkém indexu a jeho autor byl dávno už na Pravdě Boží. A tohle období se všeobecně považuje za "ekonomický zázrak". Ale podobný vzmach ekonomiky způsobil právě tento autor od krize 30 let do začátky války. A proč vůbec byla rozpoutána tak příšerná válka, to jsme si už dostkrát vysvětlovali.
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

12.1.2023 09:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše srovnání mírně kulhá na 3 nohy každého koně z toho povozu. Ten koňský potah ujede tu majli se 6ti lidmi a cca 200 kg nákladu. Po té Severozápadní dráze uvezete stovky lidí a tuny nákladu. A o tom je i ta investice. Ne jen cena, ale i výkon.
No a tady zase kulhá investice do OZE. Cena je vysoká a výkon prabídný. To je jako postavit tu Severozápadní pro provoz max 2 lidí a 20kg nákladu. Navíc s tím, že občas nebude provoz žádný, ale neví se kdy a jak dlouho.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 11:16 Reaguje na Oldřich Vašíček
Poměr cena - výkon je právě u OZE výrazně příznivější, než u všech ostatních energií. Především tím, že nekupujete palivo a v přípdě fve nepotřebujete ani přenosovou síť.
problém je zase ve struktuře výroby a nutnosti záloh. Ale to je stále ve vývoji.
Ten příklad byl pro pana Vinklera, který má svět naopak a pořád tu děsivě bedáká, bo mu to nevychází a nerozumí tomu, co se tu děje.
Odpovědět
EN

Emil Novák

12.1.2023 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět stokrát vyvrácené Hanzlovy dojmy. Není pravda ani "Poměr cena - výkon je právě u OZE výrazně příznivější, než u všech ostatních energií", ani "v přípdě fve nepotřebujete ani přenosovou síť".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 15:26 Reaguje na Emil Novák
Slunce svítí úplně všude, takže i na šopě, kde máte mrazáky.
Panel za svoji životnosdt (EPBT) vyrobí 100x energie, která je potřeba na jeho výrobu včetně recyklace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 15:27 Reaguje na Emil Novák
Podle renomované ročenky „World Nuclear Industry Status Report“ dosahují náklady na výrobu jedné megawatthodiny u solárních elektráren 36 až 47 dolarů, u větrných parků na pevnině 29 až 56 dolarů, zatímco v jaderných blocích 112 až 189 dolarů. Podstatný je také vývoj nákladů v čase. Ceny sluneční energie poklesly za posledních deset let o 88 procent, u větrné o 69, u jádra naopak o 23 procent vzrostly.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/danieln-vondrous-kanal-reaktor.vanocni-prani-andreje-babise-ktera-mu-splnit-nechcete
Odpovědět
EN

Emil Novák

12.1.2023 15:46 Reaguje na Pavel Hanzl
To snad nemyslíte vážně, Hanzle, opakovat neustále tyhle nesmysly. Kolikrát už vám bylo vysvětleno, že to jsou totální bludy. Desetkrát? A vy pojedenácté zopakujete tuhle zelenou mantru úplně mimo realitu.
Ročenka není renomovaná, je to ročenka financovaná zelenými protijadernými aktivisty typu Heinrich Boell apod. Čísla jsou vycucaná z prstu na základě nesmyslných předpokladů jako je životnost jaderné elektrárny 40 let (nikdo nikdy nestavěl a nestaví žádnou jadernou elektrárnu, která by vyráběla takhle drahou elektřinu) nebo vychází z pro nás naprosto nereálných koeficientů využití větrných a slunečních elektráren, takže jsou nereálné i ty ceny. Viz např. nedávná aukce na větrné elektrárny v ČR, do které se nikdo nepřihlásil, přestože mohl získat garantovanou výkupní cenu až 98 €/MWh. Další aukce bude vypsána s výkupní cenou až 148 €/MWh. Úplně jiná čísla než kterými se nás tu snažíte balamutit.
Odpovědět
ZK

Zan K.

10.1.2023 13:23
GRENDEAL BY ANI NEBYL TAK ŠPATNÝ. ŠPATNÉ JE TO JAK SE PROVÁDÍ. VŠE JDE PŘES KŠEFT A PENÍZE A TO JE ŠPATNĚ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 16:20 Reaguje na Zan K.
Špatný z něho dělá medialita (realita vytvářená médií) a co není ekonomicky podložené (to je ten váš kšeft) nikdy nemůže fungovat.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.1.2023 13:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Způsob realizace green dealu je založen na lobbingu vlivných subjektů, prorůstání "podnikání" s politikou, explozi administrativy nutně spojenou s korupcí a masivní deformací trhu obrovskými subvencemi (ty musí zaplatit lidi). Navíc se green deal prakticky vůbec nestará, aby se emise uhlíku ve zbytku světa naopak nenavyšovaly. Něco jako střelba do vlastního kolena.

Duševní chudák, kdo toto nevnímá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 14:13 Reaguje na Jiří Svoboda
To jsou jen kecy z ruské demagogie, nic jiného. Bod A) ruské demagogie říká: ze svých špinavostí obviníš nepřítele. Kdyby to tak bylo, byla by Evropa přece dávno v dupě, jak Rusko.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.1.2023 10:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa s dekarbonizací ještě pořádně nezačala (pouze naslibovala vzdušné zámky) a už je ekonomicky na sešupu. Evropa obrovsky zbohatla na úkor chudého zbytku světa a teď to bohatství postupně rozhazuje.

Duševní chudák, kdo toto nevnímá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 11:18 Reaguje na Jiří Svoboda
Evropa nejen začala, ale už solidně jede, podívejte se do jakého grafu. Nedívejte se ale na dnešní krizi, ta byla vyvoána vnějším podnětem a už odeznívá.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.1.2023 16:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Když jedete z Brna do Prahy hybriden a úspěšne urazíte první kilometr na elektřinu, můžete zcela oprávněně tvrdit, že jedete do Prahy na elektřinu. Zhruba takto argumentujete.

Pravděpodobnost, že do Prahy na elektřinu i dojedete, je ale nulová.
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 15:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Inu kdo nemá argumenty používá nálepek a v dnešní době především na ruských základech.Ty dnes jsoui momentálně nejžhavější...
APP a kdpví, zda ona Evropa už v oné dupě není. Alespoň v porovnání Evropy se stavemo 40 roků zpět určitě. A nějaké novinky či technická úrověň s tím nemá co dělat. Důležitá je spokojenost lidí a národů...
Odpovědět
HH

Honza Honza

10.1.2023 14:22
typická novinářská demagogie: odpůrci Green dealu: Babiš, Zeman, Klaus, Putin a všichni s IQ pod 80, zastánci Green dealu: USA, EU, Fiala, a všichni s IQ nad 80. Všichni musíme postupně přejít na elektřinu, ale což to dělat tak, aby místo likvidačních 5 mld/povolenku byla jen 1 mld, aby se na přechodnou dobu mohlo topit plynem (v certifik. kondenzačních kotlích), dřevem (v certif. ekol. kotlích). Aby ti, co nemohou topit TČ nemuseli topit přímotopem. Aby fotovoltaika a elektroauta se masivně rozvíjela až budou funkční baterie a distribuce elektřiny. Aby se z těch bilionů na GD ubralo pár miliard a zadržovala se voda, podporovalo lesnictví a diverzifikace krajiny. Ale třeba je to jen tak, že ti mentálně slabší nemohou pochopit komplexnost lobistických vztahů já na bráchu, brácha na mě a zajímají se jen o ten svůj primitivní hnůj.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

10.1.2023 14:23
Dobrý den přeji. Autorka je sociální environ mentál. Z toho vyplývá, že o ekologii a Green dealu neví vůbec nic. Bohužel takoví byli a jsou i tvůrci Green dealu. Amatéři, bez jakých koliv znalostí třeba o energetice.
Odpovědět

10.1.2023 15:11
Ovšem, že je vnímaná negativně, když celý ten proces řídí sociální antropologové :D a vedou ho všichni vidíme kam.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:49
"...v Glasgow, kde (ex)premiér Babiš prezentoval silně negativní postoj vůči Zelené dohodě pro Evropu."
"Negativní hodnocení převažuje v tištěném médiu MF DNES, vlastněném Agrofertem a spojeném tak s (ex)premiérem A. Babišem"

Myslíte, že to je ten samý Babiš, který v hlubokém předklonu Grýndýl podepsal za celou ČR a ani nepípnul?
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.1.2023 15:54 Reaguje na Pavel Hanzl
To asi ne. AB:"...Nás kritizovali za Green Deal, přitom jsem nic nepodepsal. S Poláky jsme rámcově vybojovali, že nemáme konkrétní závazky snižování emisí vyjádřené v procentech, ale že se emise mají průměrně v EU snížit o 55 procent – tedy některé státy jako ČR méně, některé více – a ještě jsme vybojovali peníze k tomu, zatímco oni Green Deal fakticky realizovali."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 16:25 Reaguje na Jarka O.
Fakt? Opravdu nelže jak Lavrov? A kdo teda podepsal, že ČR ke grýndýlu přistupuje? V době jeho premiérování? Jyrka Plyskéř?
Poláci si dojednali odklad, my ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 16:44 Reaguje na Jarka O.
Mimochodem, já to považuju za jedno z dobrých bábových rozhodnutí...Ještěš prudit EU přes grýndýl, paprikáši hadra.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:51
"Diskurzívní koalici zastávající negativní stanovisko tvoří především přední čeští politici, neutrálně se k Zelené dohodě staví energetičtí odborníci a nová česká vláda a pozitivní pohled na ni mají firmy, města a obce, odborníci a politici EU."
A supernegativní stanovisko zastávají ruští vohnouti a dezoláti, bo to mají nařízené z Kremlu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.1.2023 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Tesla dál nedokáže prodat skladová auta, a tak dál zlevňuje.
Na největším trhu už stojí skoro polovinu co u nás
.................
Další mýtus o výhodě elektromobilů padl, správci firemních flotil museli s pravdou ven.
---------------------
U protijaderné křížové výpravy, na kterou se vydaly evropské zelené strany, sice nedochází k masakrům čarodějů, ale jinak tam jistou podobnost vidím. Na čele šturmu jsou zase vzdělaní a vlivní lidé, jenom teď útočí na energetické zásobování našeho kontinentu a snaží se zlikvidovat zdaleka nejspolehlivější zdroj elektřiny, který má naše moderní civilizace k dispozici.
---------------
Vysoké ceny energií drtí české domácnosti...

------------------------

A takových článků najdete plno. Všechny píší vohnouti, dezoláti, ropáci a jedině Hanzl je lumen mezi všemi, protože usíná s
Green Dealem pod hlavou a ví všechno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 16:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mám teorii řeky.
Potřebujete zjistit kam teče řeka. Nevíte, že teče z kopce a na sever. Naházíte do ní stovky balónků s gps záznamem a u ústí je vyhodnotíte. Pokud vyberete jenom úseky, kdy se balónek v peřejích zdvihá a ve vracácích pluje pozpátku, dostanete celý průběh ze severu na jih a do kopce.
A takhle vy řešíte svět kolem sebe a proto ho máte celý naopak.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

11.1.2023 09:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Nikdo netvrdí, že voda teče do kopce. Zkuste si pozorně přečíst tyto recenze (https://ekolist.cz/cz/kultura/clanky/dve-davky-realismu-uhlikoveho-rozpoctu) zde na Ekolistu a ideálně i obě knihy. Já osobně mám fotovoltaiku na kůlně a už 16 let topím kusovým dřívím z vlastního lesa, snažím se zvyšovat podíl uhlíku vázaného v biomase na svých pozemcích, využívám vlastní kompost a sázím ovocné stromy. To vše mi umožňuje omezit (nikoliv zastavit!) nákup a používání fosilu. Jistě jsem součást současné civilizace. Stále jezdím spalovákem, vařím na elektrice... Na druhé straně existují fyzikální a ekonomické zákony, které prostě nelze obejít nebo "přechytračit". Zákon zachování hmoty a energie například... Proto namísto blábolení a snění konečně donuťme politiky začít se stavbou atomových bloků, prosazujme rozumné hospodaření (ne utrácení dotačních peněz za každou cenu), podporujme rozumné úspory energií, omezujme plýtvání a to vše s respektem k fyzikálním zákonům.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

11.1.2023 13:52 Reaguje na Dalibor Motl
Patřím k lidem, kteří se ve věci uhlíkové stopy a souvisejících věcí chovají jako individuum odpovědně. Extřémně odpovědně. Natolik odpovědně, že moje rodina toho má plné zuby.
Topím TČ, na střeše mám FVE, odpad třídím málem pinzetou, chytám vodu ze všech okapů, vodu kterou se opláchlo nádobí neleju do odpadu, nýbrž na zahradu, atd. Jediný můj zločin je, že jezdím autem; ale bez něho to tady na vsi prostě nejde. Alespoň, že je to diesel - považuji to totiž za PŘEDNOST. Při důsledné a poctivé analýze všech souvislostí a okolností totiž vychází, že můj diesel při spotřebě jakou dosahuji zanechává uhlíkovou stopu poloviční, než by při stejném nájezdu km zanechalo elektroauto.
Když je hodně zima, tak tepelnému čerpadlu ulehčuji tím, že přitápím v krbovkách dřevem. To mi ale zřejmě brzy zakáží, nebo na to nasadí nějaké poplatky. Začal se totiž razit názor, že je to ještě horší než fosil... Což je určitě pravda, pokud se posuzuje (ještě vloni tolik vychvalované!) topení štěpkou v Norsku, Anglii... Pravda to ale určitě není, když jde o dřevo z probírky sušin v obecním lese za humny, které si dovezu domů na káře - ale takové detaily bruselský (ani český) ouřada nerozliší.
Je mi z toho všeho smutno, protože mám dvě VŠ technického směru a větší část mého aktivního života jsem se zabýval otázkami energetiky.
Takže koukat se a poslouchat, jaké nesmysly se prosazují jako ta pravá a jediná cesta ke spáse lidstva, a KDO je prosazuje, mne deprimuje.
Ani to, že jsem starý a už to holt nějak doklepu, mne neutěší, protože mám 3 děti a 6 vnoučat.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 17:22 Reaguje na Karel Ploranský
Na druhou stranu zrovna mezi těmi dětmi je nadprůměrně těch, kteří jsou schopni volit kdejakou zelenou či aspoň nazelenalou pakáž jako jsou námořní lupiči, TOPka nebo ODS.

Takže se lze utěšovat (hm) tím, že jak si kdo ustele, tak si lehne do bídy a nouze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:50 Reaguje na Viktor Šedivý
Zvláště ODS je prudce zelená cha cha cha.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 21:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Prosazuje Green Deal jen to sviští.
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 16:11 Reaguje na Viktor Šedivý
Inu a to je ono. Výchova dětí a nové generace je to nejdůležitější pro budoucnost. Prozatím je vedeme spíše k anarchii, která je zase naopak velmi výhodná pro nejrůznější vykuky...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 15:37 Reaguje na Dalibor Motl
Tohle je prostě ta denšný doba přetížená informacemi a hlavně názory. Čověk, zvyklý na slovo nějaké autority, která to za něho vyřeší (ne, že by jí slepě věřil, nejsme v Rusku), se pak nemusí zamýšlet vlastní hlavou.
A ta autorita je velmi dobře a srozumitelně sdělený názor, že a) demokratičtí politici jsou gfauneře, b) demokratická média lžou a c) celá demokracie je podvod na lidi.
A tím že člověk má zkušenosti z prolhaným bolševismem, nic nemusí řešit, protože se nic nezměnilo a všichni jsou stejní a Američan je jen lépe oblečený Rus. čus, posekáno, vím naprosto přesně, jak se ke všemu novému postavím. Je to harapak na vyhození a dotační podvod na chudáka pracujícího. A můžu otevřít lahváč. Nazdar.
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 16:18 Reaguje na Pavel Hanzl
ověk, zvyklý na slovo nějaké autority, která to za něho vyřeší (ne, že by jí slepě věřil, nejsme v Rusku), se pak nemusí zamýšlet vlastní hlavou...
A jako by se tohle v současné době nedělo. Už cca 25 roků máme státní media s jednostranným názorem jak za totáče. Jen se mu říká jinak. Nezávislost,Demokracie svoboda. Ovšem dle činů a ovoce je to jen ona lež v rouše pravdy...
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

10.1.2023 19:05
Media konečně pochopila,(aspoň některá, na rozdíl od autorky), že energie musí být levná a musí být k dispozici pořád dle spotřeby. To je rozdíl od energie z OZE které jsou občasné (zdroje energie) a jsou drahé tedy musí dotované. Levné bezemisní zdroje zatím k dispozici chybí, mimo jaderné. Nebude-li levná energie a pořád, tak v podstatě zahyneme, jako rostliny bez slunce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 08:14 Reaguje na Slavomil Vinkler
A kde vezmete levnou energii, když Rusko vám plyn prodá za 330 eur/MWh, nebo vůbec nic a ropa stojí 80 dolarů za barel? Uhlí dochází velmi svižně a o jaderném bloku žvaníme už asi 13 let a ještě není hotový ani tendr. Je fakt dobrý, že to cha cha pochopila média, jen zkuste vymudrovat, jak to zařídit.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak se asi celkem nabízí přestat žvanit a začít něco dělat, ne? Žvaněním se samo nepostaví nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 14:16 Reaguje na Emil Novák
Dvacátého mi mají začít montovat na střechu fve 14.5 kWp.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 14:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak sláva, česká energetika je zachráněna. Tedy byla by, kdyby to nepokrývalo jen spotřebu za vhodného počasí, obvykle v době kdy je zrovna nejméně potřeba. Teď už zbývá jen ta horší část, pokrýt ji i v té zbývající části roku, kdy je spotřeba nejvyšší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:51 Reaguje na Emil Novák
Ta spotřeba zimní a letní se nijak moc neliší a to nemáme ještě klimatizaci.
Odpovědět
EN

Emil Novák

12.1.2023 16:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Na to jste přišel jak, že "se nijak moc neliší a to nemáme ještě klimatizaci"? Zase dojmy?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.1.2023 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle a ten plyn v domě nahradíte jak?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vždycky, když si přečtu místní diskusi, tak se silně poprdím.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.1.2023 21:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, to se dá jistě léčit i ve vašem věku.

Řešit pouze běžnou spotřebu el. energie, která není zatížená vytápěním a ohřevem TUV a to nejzásadnější máte ze zemního plynu, je ve vašem případě ropáctví.
Odpovědět
Ze

Zellosh

13.1.2023 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
No paráda,díky hanzlovi jsme spaseni, haleluja.Kdy plánujete vodíkový vyvíječ?A budete ten vodík ukládat do hydridů,které jste nedávno zmiňoval?
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

11.1.2023 14:01 Reaguje na Pavel Hanzl
No - z toho co obvykle píšete vy, bych usoudil, že vy už mudrovat nemusíte, vy už to přece víte.

Pravdu máte jen v tom, že už příliš dlouho jen žvaníme o jaderném bloku. Ale zapomínáte dodat, PROČ jen žvaníme.
Asi se nechcete chlubit tím, že i vy jste ještě poměrně nedávno pomáhal vytvářet názor, že jádro je zlo a nástroj Satanův - kterýžto názor nabušili zelení lidem do hlavy tak úspěšně, že politikům bránil něco v tom dělat a riskovat tím nepřízeň voličů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 14:19 Reaguje na Karel Ploranský
".....energie musí být levná a musí být k dispozici pořád dle spotřeby." To je kouzelný názor, jen se ptám autora, jak to zařídí.
Jádro jsem podporoval vždycky, ne s nadšením, ale jako jasnou nutnost. Nejlépe mastodonta (místo Dukiovan) a ještě hejno SMR.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.1.2023 15:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to lžete Hanzle, jádro a zejména velké bloky, tedy ty vaše "mastodonty" jste vždy kritizoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ále jistě, není to žádná výhra, ale počítal jsem s tím, že vývoj SMR reaktorů bude daleko rychlejší a při dobré ceně by se vůbec mastodont stavěl nemusel. Ale obávám se, že se nepostaví, i když by potřeba byl.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.1.2023 21:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Njn, to je holt vaše mylná dojmologie.
Odpovědět
Ze

Zellosh

13.1.2023 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Teď lžete jako obvykle!
Odpovědět
RV

Richard Vacek

10.1.2023 19:49
GreenDeal je hlavní příčinou toho, že EU jde do kopru. Po desetiletí se podporovaly větrné mlýny a vzdušné solární zámky. Souběžně s kladly překážky jak klasickým uhlíkovým zdrojům, tak i bezuhlíkové jaderné energetice. Důsledkem jsou násobně vyšší ceny energií než jinde ve světě - ještě před ukrajinským konfliktem u nás začal krach energetických společností, které nebyly schopny drahé energie nakoupit.
Firmy udělají EU pá,pá a obyvatelé EU se půjdou pást.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 08:22 Reaguje na Richard Vacek
Emil Novák9.7.2022 20:30
Instalovaný výkon stabilních zdrojů v Německu na konci roku 2003 - 101,97 GW, na konci roku 2021 - 100,81 GW. Je tedy evidentní, že instalovaných stabilních zdrojů má Německo pořád stejně a jen k nim vybudovalo paralelně druhou energetiku do dobrého počasí.

Takže zase nemáte pravdu, jak dycky. A proč šly ty ceny energie už před válkou tak děsivě nahoru?

"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.

Je to sice téžká rána, ale žádný grýndýl v tom nejede vůbec.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Tou citací se vám nepovedlo tvrzení pana Vacka vyvrátit ale naopak spíš potvrdit. Vybudování paralelní energetiky do dobrého počasí, přičemž ta stávající musí být dále udržována pro počasí špatné, elektřinu nezlevňuje ale naopak zdražuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:15 Reaguje na Emil Novák
Tím si nejsem jist, při dobrém počasí se silně šetří palivo. Spíš bych viděl problém v logistice a organizaci celého systému, který musí rychle reagovat na změny nejen spotřeby (to jelo přece pořád) ale i na změnu výroby.
Celý systém je ale ve vývoji a s dalšími možnostmi akumulace bude OZE stále samostatnější.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 20:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ušetřilo se až donedávna levné palivo, neušetřily se všechny další pevné náklady a k tomu navíc se platí drahé obnovitelné zdroje, viz desítky miliard Kč ročně co platíme my nebo desítky miliard Eur ročně co platí Němci, kterými se splácejí vysoké investiční náklady obnovitelných zdrojů především z doby před deseti lety.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:56 Reaguje na Emil Novák
Ty starší OZE se přece už odepisují (teda investičně rentují) a dál jedou už prakticky zadara. Samozřejmě se staví další a v daleko větších výkonech, takže to nikdy nekončí. Ovšem ve fosilu by to bylo to samé jen s tím rozdílem, že musíte stále kupovat palivo a to se bude asi výrazně zdražovat.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 21:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Starší OZE mají typicky 20letou provozní podporu, takže obnovitelné zdroje především z doby před deseti lety ještě 10 let budeme platit a nic se na nich spotřebitelům nerentuje, právě naopak.
Ve "fosilu" by to to samé nebylo, protože "fosil" žádnou provozní podporu nepobírá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2023 12:39 Reaguje na Emil Novák
Fosilní energie berou nejen u nás, ale i celosvětově gigantické dotace.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2023 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Další blábol a ještě k tomu typický whataboutismus. Doložte svoje tvrzení odkazem na relevantní zdroj, který porovnává dotace na vyrobenou jednotku elektřiny v OZE a fosilních palivech. Až to uděláte (vím že neuděláte), zjistíte že opak je pravdou.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.1.2023 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
U plynu ceny vzrostly, protože EU tlačila na přechod od dlouhodobých kontraktů k nákupům za tržní ceny na spotové burze. Stačí, když se podíváte na graf 4, jak tento podíl rostl. Rusko nic takového nechtělo.
A máte tam i vysvětleno, jak se emisní povolenky a málo větrů projevily v nízkém stavu zásobníků plynu.
https://www.cnb.cz/cs/o_cnb/cnblog/Vyvoj-na-evropskem-trhu-se-zemnim-plynem/
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 10:04 Reaguje na Richard Vacek
U plynu ceny vzrostly i proto, že Gazprom přestal ty dlouhodobé kontrakty plnit. V takové situaci je samozřejmě dlouhodobý kontrakt k ničemu, naopak takový kontrakt některým dovozcům plynu způsobil existenční problémy.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 17:26 Reaguje na Emil Novák
Kdy je přestal plnit? Když jsme začali blbnout se sankcemi na finanční operace a k tomu se přidali aktivisti, co tvrdili, že bez ruských surovin se obejdeme.

Bez kyslíku se člověk také obejde. Pár desítek vteřin.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2023 17:33 Reaguje na Viktor Šedivý
Na plyn žádné sankce nebyly. První kdo začal "blbnout" byl Gazprom se změnou platebních podmínek. Bez ruského plynu se zjevně obejdeme docela dobře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:17 Reaguje na Viktor Šedivý
Totální nesmysl, podívejte se na cenu plynu na vánoce před válku, tam vyletěl na možná desetinásobek. Na plyn žádné sankce nebyly.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 21:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože se část začala nakupovat za spotové ceny - na bruselský (berlínský) pokyn.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 22:56 Reaguje na Viktor Šedivý
Kšeftařům do kšeftů nikdo nežvanil, normálně měli dlouhodobé, střednědobé smlouvy a zbytek kupovali za spot. Někdy ten spot vycházel lépe. Normální kšeft.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:22 Reaguje na Richard Vacek
V tom grafu přede jasně vidíte, jak na podzim Putin zaškrtil plynovody ihned vyletěla cena plynu:
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.
https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427

Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 21:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Gazprom je vinen, že vedl takovou obchodní politiku, která mu přinesla největší zisky?
A nejsou náhodou vinni ti, co jim prodali kapacity zásobníků, co nechtěli uzavírat dlouhodobé smlouvy a zejména ti, co energetickou politiku svých zemí pevně svázali s plynem od Gazpromu?
Nejsou tedy vinni především němečtí / unijní politici a všichni jejich poslušní slouhové?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 16:52 Reaguje na Viktor Šedivý
Nejsou. Okradený skutečně není vinen tím, že se nechal o krást. Váš svět naopak prostě nefunguje.
Ta cha cha "takovou obchodní politiku, která mu přinesla největší zisky?" ho přivedla do bankrotu, což bylo jasné předem!! přišel o celý evropský trh s pynem.
Proč?? Proč to všechno přihrál Američanům?
Bo to nebyl obchodní tah, ale politický, spíš válečný.
Odpovědět
EN

Emil Novák

12.1.2023 17:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Okradený není vinen že se nechal okrást, ale když odjede na týden na dovolenou, nechá otevřené vchodové dveře a ještě se tím pochlubí na sociálních sítích, tak si prostě za to okradení svou hloupostí může sám. A přesně takhle se Evropa v čele s Německem až dosud chovala.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 22:54 Reaguje na Emil Novák
Co je to zase zy blbost? Jaké dveře, jaká dovolená? Evropa naprosto seriózně obchodovala s Ruskem, které bylo spolehlivé a nikdo takový podraz nečekal. Bo mužikům dobře platila.
Co je na tom o otevřených dveří? Na všechno byly platné smlouvy.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2023 08:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebojte, nečekal jsem že byste tu paralelu pochopil. Že jste to nečekal vy neznamená, že to nečekal nikdo. Skuteční odborníci před zvyšováním závislosti na ruském plynu varovali roky, vy jste to neustále bagatelizoval.
"Na všechno byly platné smlouvy" říká někdo, kdo tu roky neustále vykřikoval např.: "Rusi (a Rosatom je stání firma) uvažují jinak, pro ně je takový kšeft ne o penězích, ale o podílu na moci. Proto samozřejmě nasadí nejnižší nabídku, nalžou jakékoliv podmínky (smlouvy běžně nedodržují) a pak nás budou vydírat." - toto je z roku 2020. To jste tak sklerotický nebo říkáte pokaždé něco jiného podle toho co se vám zrovna hodí?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2023 09:59 Reaguje na Emil Novák
Cha cha, pane Nováku, konečně uznáváte, že i já, jako obyčejný tutan, jsem viděl už dopředu, že Rus je gauner a je potřeba si na něj dávat pozor.
Ale oni ti hlupáci z EU to taky věděli, proto nespustili NS2. Ovšem NIKDO nepočítal s tím, že Putin provede sebevražedný útok přímo vabank s cílem dostat Evropu na kolena a přes Ukrajinu ji napadnout a ovládnout.
To nám šlo přímo o život a jak to dopdlo? Vedení EU nejsou blbci a za cenu roční krize jsme se z toho dostali prakticky v ideální kondici. Jednoznačně plus.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2023 10:02 Reaguje na Emil Novák
Podívejte se na tahle videa, kde je jasně sděleno, co Putin zamýšlí. A není to žádný kabaret, je to státní televize a myslí to zcela vážně:

https://www.youtube.com/watch?v=wmOIyU97WiI Sovoljov

https://www.facebook.com/1765841958/videos/293588402841446
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2023 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, vy "obyčejný tutane", ani tohle jste nepochopil. Nevěděl jste vůbec nic, jinak byste tu těžko neustále bagatelizoval kritiku zvyšující se závislosti na ruském zemním plynu. Vy jste tento argument používal jenom proto že se vám zrovna v případě jádra hodil do krámu, v případě plynu jste tvrdil pravý opak, protože se vám zase do krámu hodil opak. Mnohokrát jsem vám to psal už tehdy.
"Hlupáci z EU" o spuštění NS2 nerozhodovali, rozhodovalo o něm jen Německo, které to vzdalo až v souvislosti s invazí na Ukrajinu, do té doby bylo ochotné se rozhádat i s USA, které nakonec musely ustoupit německé tuposti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2023 17:45 Reaguje na Emil Novák
Jéžišmarjááá, NS2 byl hotový již na jaře 21 a od té doby pořád jely tahanice o spuštění, Putin vyhrožoval a zuřil a zablokování ostaních plynovodů na podzim přece zdůvodňoval nespuštěním NS2. Němčouři by to spustili, ale nedostali EU licenci.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2023 17:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Plácáte naprosté nesmysly jako vždy, Hanzle.
Proces udělení licence zastavila německá vláda, licenci uděluje německá BundesNetzAgentur a žádná EU:
"S ohledem na nedávné kroky ruského prezidenta Vladimira Putina ohledně Ukrajiny se německá vláda rozhodla projekt prozatím zastavit. Na tiskové konferenci to oznámil kancléř Olaf Scholz. S ohledem na nový vývoj musela být situace přehodnocena, zdůvodnil rozhodnutí Scholz. Proto požádal federální ministerstvo hospodářství, aby podniklo potřebné administrativní kroky, aby plynovod prozatím nemohl být certifikován. Nyní se znovu rozjíždí schvalovací proces – a ten se „určitě protáhne,“ řekl Scholz. "A bez této certifikace nemůže být Nord Stream 2 uveden do provozu."
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/weltwirtschaft/scholz-nordstream-101.html
Tak už si konečně přestaňte vymýšlet a držte se faktů!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2023 22:32 Reaguje na Emil Novák
To je článek uveřejněný dva dny před invazí. Proč se nepodíváte ani na Wiki, kde je celá záležitost podrobně popsaná a taky tam píšou, že to bylo přes všechny průtahy hotové do půlky roku 21.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2023 22:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč bych se díval na wiki, když tady máte jasný důkaz přímo z německých zdrojů, že píšete nesmysly?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

12.1.2023 11:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Energie je zcela zdarma od velkého třesku(zákon o zachování energie) Jde jen o náklady, aby byla ve správné formě, na správném místě, ve správný čas. Tj investiční a provozní náklady.
A před mnoha lety jsem diskutoval s Vaněčkem, Veselým, Bláhoou a ostatními zelenými OZEsty, že když se musí vybudovat na léto FVE, na zimu VTE, k tomu dlouhé sítě a transformovny, k tomu obrovské baterie a další příslušenství tj. asi 5x víc než jádro, tak musí vyletět cena asi 5-10x. A jsme tam.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 16:42 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jste v dupě. Fve je investičně velmi levná a provozně skoro zadara (před mnoha lety to bylo ještě dost drahé), samozřejmě je problém akumulace a struktury výkonu. Ale na tom se maká a baterie nebo jiné technologie (vodík) se stále zlevňují se zvyšováním kapacity. Prostě je to moderní trend a ten má vždy ze začátku mouchy, ale šlape to celkem dobře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:24 Reaguje na Richard Vacek
Ještě je potřeba se podívat na výkony plynovodů do Evropy.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/plyn/r~7f5b0834c60211ec8d900cc47ab5f122/
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.1.2023 10:02
Hanzl je prostě nepoučitelný a je schopen tvrdit, že 2+3= 7 .

Zcela postačí porovnání cen energií pro koncového spotřebitele podle toho , jak která země zvyšuje podíl OZE na celkové spotřebě.

Německo, Dánsko , Kalifornie ,V.Británie - jsou země s nejvyššími podíly OZE a současně s nejvyššími cenami pro koncového spotřebitele.

Mohu být zelený nebo černý , ale elementární aritmetika a základní logika vám umožňuje posoudit ,které soubory dat vykazují nejvyšší hodnoty v porovnání s ostatními.

Závěr je jeden jediný - čím vyšší podíl OZE, tím vyšší cena energie.

S tím neudělá nic ani EK , český parlament nebo Hanzl. Realitu buď uznáme a podle toho se chováme, nebo ji popřeme a nahradíme vírou.
Pak jsme ovšem u náboženství se všemi jeho pozitivy i negativy.
Což je Gren Deal jak vyšitý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tyhle země mají obecně nejvyšší životní úroveň a tím i energetici mají vyšší platy. Mají relativně levné dovozy, ale daleko dražší vlastní produkty. A to je OZE taky.
A hlavně nemusí bečet jako vovce, že mají o kačku dražší elektřinu, když vyhulí denně krabku cigár. Čecháček se bude válet v hnoji a dýchat dýzlové čmoudy, hlavně že zalevno.
To je v mentalitě lidí a čistota prostě něco stojí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dobrej nápad. Budu čadit uhlákem a pošklebovat všem, že budují OZE za těžké kačáky. Jenže zrazu plesk!! Uhel dojde (stačí, aby se zdražil) a všichni dávno pojedou na slunko a víta já udělám co?
Tož mudrujte.
Odpovědět
LB

Lukas B.

12.1.2023 13:10 Reaguje na Pavel Hanzl
kdybyste více četl, třeba knížky o kus vedle zmiňovaného Václava Smila, mohl byste vědět, že uhlí nikdy nedošlo, nedochází a jen tak brzo nedojde a jeho těžitelné zásoby jsou na více než jednotky stovek let (a to paradoxně i v tak skrznaskrz překopaných regionech jako střední anglie nebo porúří). uhlí dočasně ustoupilo, protože je v porovnání s ropou nepohodlné a v porovnání s jádrem špinavé, a jestliže jádro odstřihneme z důvodů víceméně náboženských a ropu z velké části ovládají darebácké státy režimy a navíc stále probíhá automobilizace planety a pro většinu populace je stále ještě ve strmé části logistické křivky, potom nás nečeká nic jiného než pokorný návrat k uhlí, prolomení limitů (fakticky jsou to jen papíry) a další povrchová těžba pod krušnými horami. nemlich jako v tom macerátu nebo jak se ten aktuálně povrchovou těžbou schramstávaný německý městys jmenuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 15:49 Reaguje na Lukas B.
Nechtěl jsem popudit ropáky a napsat, že se nám už začíná připalovat krupon.
Nějaké zásoby na sto let cha cha cha skutečně nehrozí, bo oteplování země nabírá forsáž a i velmi opatrná šestá zpráva IPCC hovoří do konce století o +5.7°C, což je ovšem konečná.
V našich zeměpisných šířkách neroste jediný strom, který by přežil +50°C (už naměřili 42) a tohle by znamenalo běžně letní šedesátky (nebo více??)
Zkuste se podívat do minulosti, kdy ještě za 1. republiky běžně mrzlo i v Praze a na Jižní Moravě byly v zimě měsíce s -20 - vyjímečně -30°C.
Za 30.- leté války táhla švédská armáda přes zamrzlý Balt i s koňmi a děly.
A bacha - to byla globální teplota nižší jen o -1,5°C proti současnosti!!
Odpovědět
LB

Lukas B.

12.1.2023 17:40 Reaguje na Pavel Hanzl
nezlobte se, Vaše replika je docela mimoběžná. jak už je u Vás ostatně pravidlem.
Odpovědět
LB

Lukas B.

12.1.2023 17:46 Reaguje na Lukas B.
ostatně, tuhle civilizaci "neudělala" ropa, tahle naše civilizace existuje díky (kvůli?) uhlí. a jelikož zásoby uhlí jsou zhruba o řád větší než zásoby ropy, potom si můžeme vybrat ze tří možností (pokud tedy nepovstane nový einstein a znovu nepřekopá newtonovskou fyziku nějakým převratným vynálezem proti zákonům zachování, žánop):
1. přehodnocení nesmyslně náboženského přístupu ke spolehlivé a dobře zvládnuté jaderné energetice
2. pokorný návrat k uhelné energetice včetně výroby kapalných uhlovodíků z uhlí pro mobilní zdroje energie (= doprava)
3. tření bídy s nouzí a energeticky návrat do doby kamenné (na což se všichni ti číňáci vykašlou a evropa se vlastn ím přičiněním zmarginalizuje ještě víc, než se zmarginalizovala neefektivním pojetím přeregulovaného sociálního státu).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 08:54 Reaguje na Lukas B.
Žádný Eisnstein nepřekopal žádnou newtonovskou fyziku. Ta přece platí pořád.
V Evropě je jasně vidět tření bídy s nouzí, nejvyšší HDP na občana a nejvyšší životní úroveň, nejvíc spotřebované energie a vyrobeného odpadu. Samozřejmě v průměru a v průměru se zbytkem světa, v detailech samozřejmě ne. Bída s nouzí ďa cyp.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 14:33 Reaguje na Lukas B.
Nevím co je na tom mimoměžného, jen připomínám, že nějakých 100 let těžby uhlí nám skutečně nehrozí a pokud by se to podařilo, bude na Zemi podobné klima, jak na Venuši. Pokud to nezařízneme do půlky století, končíme.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 11:20
Média se velmi zvolna probírají a začínají informovat aspoň trochu pravdivě.
Ne, to přeháním. Naznačují pochybnost o některých axiomech oteplistické víry. Ale i to je něco nevídaného.

Takže Jourová potřebuje přitlačit na cenzuru, protože se soudruzi začínají (aspoň trošičku) bát, že se jim ta stavba ze lží, podvodů a zlodějen začne hroutit.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

11.1.2023 13:26 Reaguje na Viktor Šedivý
Ano, i objektivní informace se občas najdou.
Otázka ovšem je, jak dlouho potrvá, než si věrchuška najde způsob jak tomu zabránit. Svoboda slova a projevu je totiž v poslední době ohrožena ještě mnohem víc než klima...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:45 Reaguje na Karel Ploranský
Nevšiml jsem si. Nejvíc je slyšet ty všech médiích, kteří ječí, že jsou cenzurováni.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 21:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Všímejte si. Heslo "Jourová"
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 16:03 Reaguje na Viktor Šedivý
Ono tu nejde o nějakou oteplistickou víru, ale o skutečný stav ovzduší. A to, že tím svým "tažením na západ" dopadáme jak dopadáme je pravdou. Vlivem dopravy máme onu anglickou mlhu, stejně jako vlivy jinými jako postřiky, chemie a t.d. Jen plynofikací a útlumem oněch nejhorších provozů či jejich odsiřováním a t.d. se podařilo z Ostravy a podobně udělat životaschopná města....
Vždy je třeba se na vše dívat s rozumem hospodáře a ne politika či ekonoma.....
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

11.1.2023 13:21
Aby to neuniklo pozornosti, ještě jednou tady uvedu odkaz který ve svém příspěvku dal pan Motl. Odkazuje na článek, který by si měli všichni povinně přečíst. A nejen přečíst, ale také se nad ním VÁŽNĚ ZAMYSLET.
To co potřebujeme, je totiž právě to zamyšlení a postup metodou "dvakrát měř, jednou řež". Protože to, k čemu Evropu tlačí Green Deal, jsou kroky které prakticky už NELZE VZÍT ZPÁTKY !! A i kdyby některé z kroků vzít zpátky šly, zůstanou jejich DŮSLEDKY. Nevrátí nás to zpátky do výchozí pozice. Nemluvě o ztraceném času, během kterého se mohlo dělat něco smysluplnějšího.
A protože to tak je, tak mi všechny ty kroky připadají až neuvěřitelně zbrklé a nedomyšlené.
A to ani nemluvím o tom, že o nich rozhodují lidé, kteří k tomu nedisponují potřebnými znalostmi; především technickými, protože většina řešení se o techniku nevyhnutelně musí opírat.
Ani raději nemluvím o způsobu, jakým se o těch významných a supernákladných krocích ROZHODUJE - po nějaké demokracii není v tom procesu ani stopa. Prostě Ursula zavelí a je rozhodnuto...
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

11.1.2023 13:23 Reaguje na Karel Ploranský
Omlouvám se, zapomněl jsem vložit ten odkaz:
https://ekolist.cz/cz/kultura/clanky/dve-davky-realismu-uhlikoveho-rozpoctu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2023 20:42 Reaguje na Karel Ploranský
Je to dobrý popis relaity, jenže takových je něurékom.
Ovšem my potřebujeme řešení a tam je jen kritika toho postupu, které lidstvo provádí. Čili nic.
Čínu pohltil démon mamonu a už asi nemá šanci vůbec ovlivňovat svůj vývoj, ta destrukce tam vypadá dost děsivě. Pokud spotřebovala za pár let víc betonu, než USA za celé století, tak to už jede dole vodou, bohužel ne jen v Číně.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.1.2023 21:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Indové dlouho a velmi pozorně sledovali vývoj ruských projektů na zkapalňování plynu na severu. Tak těsně, že letos po zahájení NWO a uvalení sankcí začali přeprodávat ruský zkapalněný plyn do Británie. S přirážkou, samozřejmě.
-------------------
Taky popis reality ! Démon mamonu jak se zdá , kromě Číny pohltil už i Indii .
Jak se zdá, ve světě se mamon vyhýbá pouze panu Hanzlovi.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.1.2023 21:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdyby se mu vyhýbal jen mamon ;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 15:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jistě, ale na plyn v EU žádné embargo není, tak to mužici můžou prodávat přímo. Ale tohle je mediálně vděčnější, navíc je to informace o ničem, objemy jsou malé. Rusko se řítí na ropě a i pod cenou prodávaný plyn se počítá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 15:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Indie je krutě týraná až neskutečným přemnožováním a příroda každý přemnožený druh časem zredukuje.
Odpovědět
LB

Lukas B.

12.1.2023 08:52
král je nahý. někomu, kdo fakt uvěřit že má nějaké neviditelné nové šaty, se to holt blbě poslouchá.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.1.2023 14:34 Reaguje na Lukas B.
Kdyz se vyrobou tech neviditelnych satu uz po nekolik desetileti usilovne zabyvaji - jako svym nejdulezitejsim ukolem - vedouci svetovi politikove a propaganda techto satu ovladla vzdelavani i na universitach, prinejmensim tech "humanitnich" - je tezke tomu odporovat
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2023 16:17
Poslední dobou se v celé naší společnosti rozšířil velmi nebezpečný zlozvyk. Jakákoliv informaze ze Západu se automaticky prohlásí za nesmysl, vylhanost a pitomost, aniž by někdo vůbec zkoušel pochopit, co je tam napsané. Tím se vytváří svět naopak, kde nejvyspělejší civilizace světa je vedena hlupáky, korupčníky a blbci.
Jenže to jde dál, svět naopak podporuje nejhoršího zločince současnosti, který má na rukách krev více, než sta tisíc lidí a odmítá pochopit, že energetickou krizi způsobil záměrně on. I když je všude řada důkazů.
A chystá si zvolit do vedení země morálně totálně propadlého jedince, který běžně lže, státem i občany ostentativně pohrdá a nikdo neví, jestli kope za Evropu nebo za Rusko.
Společnost naopak nemůže v delším horizontu fungovat, už dnes se objevují známky těžké krize.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.1.2023 19:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale i zde platí pravidlo reciprocity :

Poslední dobou se v celé naší společnosti rozšířil velmi nebezpečný zlozvyk. Jakákoliv informace z Východu se automaticky prohlásí za nesmysl, vylhanost a pitomost, aniž by někdo vůbec zkoušel pochopit, co je tam napsané. Tím se vytváří svět naopak, kde nejvyspělejší civilizace světa je vedena hlupáky, korupčníky a blbci.

Oběma je dáno, že se tam objevují známky těžké krize.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 08:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Omyl jak dycky. Pokud si ověříte, že 90% informací z Ruska jsou vylhaných, tak prostě už nevěříte ničemu. A když se snažíte pochopit, co se v ní říká, tak objevíte až neskutečně příšerný Putinův záměr, zničit a ovládnout celou Evropu.
Tím pádem stojíme stále nohama na zemi a máme v rukách stovky důkazů. A když se podíváme, jak funguje Evropa, která byla vždycky jen pytel blech a dnes se dokáže sjednotit proti extra silnému nepříteli a porazit ho v energetické válce, tak jasně vidíme, že EU je patří mezi světové špičky. I přes to, že ruský svět naopak ovládá hodně velou část naší populace.
Jen malý důkaz: Dnešní cena zemního plynu pro únor 63 eur, elektřiny 173. Přitom zlý grýndýl, jako hlavní příčina krize stále sílí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Vinklere, podívejte se na tahle krátká videa. Že se v nich lže jak dycky, není důležité, ale je tam zcela vidět Putinův záměr a důvod, proč rozpoutal válku proti Ukrajině a i tu plynovou proti nám. Tohle je státní televize a je tam vše myšleno smrtelně vážně, Rusi tomu věří a my musíme počítet s tím, že na do i dojde.

https://www.youtube.com/watch?v=wmOIyU97WiI

https://www.facebook.com/1765841958/videos/293588402841446
Odpovědět

13.1.2023 08:40
Green deal jsou politické kroky k realizaci ideje CO2 neutrální spolenčnosti lidí. CO2 neutrální člověk je mrtvý člověk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 08:33 Reaguje na
Co to proboha melete? Víte, co je to CO2 neutrální společnost?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.1.2023 12:22 Reaguje na
To jste ale uvedl jen jedno možné řešení CO2 neutrální společnosti. Lidstvo by mělo usilovat o jiná řešení. Bohužel, GD takové řešení neskýtá a pokud velmi brzy nedojde k radikální reformě principů jeho fungování, koncept zhavaruje a lidstvo se přiblíží vašemu řešení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2023 13:38 Reaguje na Jiří Svoboda
Vy jste ten grýndýl ani nečetl a už víte, že je nacypa. Jak dycky.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.1.2023 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Stačí vidět, jak má GD fungovat. Vybrat za uhlík od lidí obrovské peníze přes daně, ETS a clo a obratem je nacpat do vylobovaných opatření...

Takový systém musí být nacypa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2023 17:35 Reaguje na Jiří Svoboda
Pokud ta "vylobovaná opatření" vyrobí velmi zalevno skoro polovinu spotřeby elektřiny celého státu. Tak to vylobbovali velmi dobře.
Odpovědět

13.1.2023 08:42
Green deal jsou politické kroky k realizaci ideje CO2 neutrální spolenčnosti lidí. CO2 neutrální člověk je mrtvý člověk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2023 17:36 Reaguje na
Normální člověk pije benzín a živí se ropou a jejími deriváty.
Odpovědět

17.1.2023 16:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Člověk přijímá potraviny - uhlovodík a vydechuje CO2 a taky CH4, jen ne ústy. Čím méně bude jíst, tím lépe pro planetu. Stejně je to se společností. Čím více ji utlumíme, tím lépe pro planetu. Je to obraz, příměr abychom pochopili, co děláme. Každá idea se změní v ideologií, zvláště když jednotlivci na tom vydělají peníze a dokonce i bez ohledu na produkci CO2 a klima. Podstata však zůstává. Jak moc chceme společnost lidí utlumit? Nebo jen někoho? Než budeme rozebírat technické a ekonomické možnosti jednotlivých opatření, měli bychom si na položené otázky odpovědět. A pak bychom měli se na odpovědích demokraticky shodnout. Mě se na názor nikdo neptal. Když se ptám lidí a politiků v místě bydliště, jich se také nikdo neptal. Když se ptám na úrovni politických špiček, tak i tam je mi odpovědí, že se s tím nedá nic dělat, že to chce EU. Dokonce opatření, která jsme realizovali v minulosti v duchu ochrany životního prostředí a tedy mimo jiné i na snížení vlivu na klima (i bez politiky green dealu a cirkulární ekonomiky), současná politická rozhodnutí EU tyto aktivity utlumí různými nařízeními a ekonomickými dopady. Já osobně i moje okolí vnímá, že je asi něco špatně nastaveno ale nikdo s tím není schopen nic udělat. Kde je tedy chyba? Jak ji napravit? Nebo je jen jediná klimatická pravda EU?
Odpovědět
JJ

Jaromír Janouch

15.1.2023 19:12
Celý ten váš Green deal je podvod. Vznikl tak, že v Americe soupeřily dvě loby. Jaderná a spalovací. Aby se jaderná dostala na výsluní, nechala si vypracovat elaborát zvýhodňující jádro. Elaborát podepsalo 700 údajných vědců ale jenom tři z nich byli klimatologové, ostatní různí právníci ekonomové, prostě kde kdo komu nesmrděly peníze. A na tomto podvodu je celý zelený blázinec založen.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2023 19:55 Reaguje na Jaromír Janouch
Úplná pitomost. Nečetl jste aspoň orientačně šestou zprávu IPCC? Já vím, vůbec netušíte, čo je to také oné, že?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist