https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/milos-hutnik-stat-brzy-prestane-vodit-lidi-za-rucicku.evropska-smernice-bude-vyzadovat-udrzitelne-bydleni
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Miloš Hutník: Stát brzy přestane vodit lidi za ručičku. Evropská směrnice bude vyžadovat udržitelné bydlení

13.2.2025
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Foto | Brian Kairuz / Unsplash
S dotačními programy, ať už se jedná o Novou zelenou úsporám (NZÚ), nebo třeba kotlíkové dotace, se v posledních letech takříkajíc roztrhl pytel. I méně majetní tak získali příležitost nechat si od státu proplatit významnou část nákladů na rekonstrukce svých příbytků, případně dostávali příspěvky na stavbu nových.
 
Podmínky přitom nebyly složité – důraz byl kladen na energetickou úspornost, která sníží pravidelné náklady dané domácnosti, ale v dlouhodobém horizontu také přispěje k ochraně životního prostředí. Dotační programy tohoto typu nejsou žádným „vyhazováním“ evropských peněz. Jejich cílem není nic menšího než zlepšení kvality ovzduší a snížení spotřeby neobnovitelných zdrojů. Budovy se aktuálně ostatně podílí na 36 % emisí skleníkových plynů a 40 % spotřeby energií. Je to samozřejmě běh na dlouhou trať; to ale neznamená, že bychom jej měli automaticky vzdávat.

Již brzy nás však v této oblasti čeká radikální změna. Zatímco dosud se (až na výjimky, jako je například výměna kotlů na tuhá paliva) nízkoenergetické bydlení propagovalo především prostřednictvím doporučení a pomoci, čtvrtá verze evropské směrnice o energetické náročnosti budov (ve zkratce EPBD IV) již přistoupí k autoritativnějšímu tónu. Ze své podstaty bude stále relativně benevolentní, protože nechá jednotlivé státy unie, aby si samy nastavily způsob, jakým dosáhnou kýžených environmentálních cílů. Čekat nás ovšem budou dva zásadní milníky, roky 2030 a 2050.

Zejména závazky pro rok 2050 nepředstavují žádný dílčí termín, ale velmi jasný vzkaz: v tomto období máme dosáhnout uhlíkové neutrality, tedy rovnováhy mezi tím, kolik uhlíku vypouštíme do ovzduší, a nastavením opatření, která jej dokáží pohltit. V oblasti novostaveb to bude znamenat splnění podmínek nulové či jen velmi nízké spotřeby energií (u staveb určených k bydlení se konkrétně jedná o maximální spotřebu 5 kWh/m2 za rok).

To bude určitě představovat výzvu nejen pro samotné majitele domů, ale i pro výrobce stavebních materiálů, jejichž produkty budou muset tyto náročné parametry splňovat, tak pro realizační firmy, které budou muset zajistit dostatek kvalifikovaných pracovníků. Ke zdárnému dosažení uhlíkové neutrality je ale samozřejmě nutné do procesu zapojit i projektanty, zhotovitele a investory, zkrátka všechny, kteří mohou zásadně ovlivnit účinnost implementace evropské směrnice do praxe.

Měli bychom se připravit na to, že nás stát brzy přestane v oblasti úsporné výstavby vodit za ručičku a začne vyžadovat naši součinnost. Vodítkem k tomu, jak se naučit samostatně přemýšlet o úspornosti, nicméně může být například nová instituce takzvaného renovačního pasu, která by měla být připravena k využití od roku 2026. Tento dobrovolný posudek nám ukáže, jak na tom z hlediska úspornosti naše nemovitost je a za pomoci jakých opatření bychom ji mohli v tomto směru vylepšit. Energetická úspornost by měla ležet na srdci nám všem. Není tedy důvod, proč bychom se k závazkům EPBD IV neměli snažit dostát společnými silami.


reklama

foto - Hutník Miloš
Miloš Hutník
Autor je odborník na energetické úspory, Weber, Saint-Gobain.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (242)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VN

Vilém N

13.2.2025 06:55
No. A nebo se lidi naštvou a budou volit AfD, SPD, Stačilo a podobné do doby, než se celá EU rozpadne ... to si určitě současný establishment uvědomuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 09:05 Reaguje na Vilém N

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.2.2025 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Třeba i natruc a k tomu nepotřebují koblihu nikde.
!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 10:54 Reaguje na smějící se bestie

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.2.2025 11:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť cimrmanovský áda s námi donedávna mával, než byl (bohudík) nezvolen. Ono i násilí na mysli je násilí, nemusí se jednat jen o fyzické.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:47 Reaguje na Karel Zvářal

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 08:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč ? Když jim klasický strany budou uměle zdražovat náklady na život, tak proč by nevolili nějakou alternativu. Neviděl bych na tom nic špatnýho.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.2.2025 07:51 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Dokonce bych řekl, že v takovou chvíli je žádoucí volit alternativu co nejdestruktivnější, aby se minimalizovalo riziko posunu k aktuální vládě.
Odpovědět
sv

s v

19.2.2025 12:38 Reaguje na Viktor Šedivý
Takže se raději budeš posouvat k podepisovači green dealu burešovi, který má tohle vše na triku, že ... a jinak jsi zdráv?
Odpovědět
MM

M M

13.2.2025 12:01 Reaguje na Vilém N
Neuvědomuje. Řídí jej pan Hanzl.
Odpovědět
sv

s v

13.2.2025 20:58 Reaguje na Vilém N

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

19.2.2025 12:07 Reaguje na Vilém N
Helemese vilém dostal záchvat udavačství z připomenutí faktu, že za oze tunelem stojí mimo jiné právě komouši dnes se trapně maskující za jiným názvem, a faktu že soudruh okamůra pred pár lety kydal špínu na JE a vehementně prosazoval tzv. oze.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

13.2.2025 07:33
Kolik s těch Vašich moderních materiálů je normálně rozložitelných a znovu použitelných bez vyrábění mikroplastů a škodlivých chemických látek. Kolik elektronických zařízení je nutných pro chod takového domu. Kolik je v domě zdrojů EMF aby to spolu vůbec komunikovalo. Jde jenom o prachy.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.2.2025 08:03 Reaguje na Aleš Nebáznivý
lidi budou stavět z toho na co mají ne podle toho jak se vyspí nějaký magor v Bruselu...a nebo platí zpráva pana Viléma N
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.2.2025 09:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 09:07 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Žádné tragédie, stačí zateplení a na střeše fve, náklady se vrátí pměrrněš brzy.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.2.2025 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
cha cha cha
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 07:37
V roce 2050 uhlíkově neutrální nebudeme, nebude neutrální ani EU a ani Německo. To už je nyní celkem jasné. Leda by došlo k naprosto zásadním, přelomovým a neočekávatelným objevům v oblasti energetiky.
Je otázka, jestli v r. 2050 bude nějaká EU. Spíš jde o to, jak rychle půjdou od válu šílenci, kteří ignorují realitu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 09:09 Reaguje na Pavel Vavřín
Pokud převládnou lidé s vašimi názory, Eu existovat nebude a my budeme kolonií Ruska s ekonomikou jako Sýrie, v nejlepším Běloruska. Tj. mladí utečou skoro všichni a důchodci a hlupáci to nevytrhnou.
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Já už jednou vliv Ruska zažil. A ten zelený socialismus z Bruselu se tomu znepokojivě podobá.
... teď už máme i stachanovské závazky o kterých každý soudný člověk ví, že se stejně nesplní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:01 Reaguje na Pavel Vavřín
Já zažil ruskou totalitu taky, ale dnes by to byl úplně jiný level.
Hlupy strýček Brežněv nás chtěl udržet v "táboře míru a socialismu", byli jsme bratři Slované a tak nám sliboval "zářné zítřky" a choval se tu slušně.
Pro Putina jsme nepřítel a chce nám pouze "vyrazit zuby", dle vlastních slov. Tj. bude se tu chovat jako v Sýrii nebo na Ukrajině, pokud ho sem pustíme. Stotisícové bandy vrahů z ruských kriminálů sem pustí rabovat, vraždit a znásilňovat, podívejte se na Ukrajinu.
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 11:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto bylo nutné zvýšit závislost na ruském plynu prostřednictvím neuváženého budování OZE. Super nápad!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:16 Reaguje na Pavel Vavřín
Co má preboga ruský plyn, který nebereme vůbec, společného s OZE?
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 11:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Ještě loni jsme ruský plyn brali. Že to nechcete vidět, je váš problém.
Plyn zálohuje nestabilní OZE. To je prostě fakt a nic na tom nezměníte ani když zaspamujete všechny diskuse široko daleko :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 13:23 Reaguje na Pavel Vavřín
Loni ho sem tahali kšeftaři ze Slovenska, s Gazpromem nikdo smlouvu neměl. Letos ani ťok, takže zálohy OZE dělá plyn úplně jiný. čus.
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 13:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Byl to ruský plyn? Byl. A žádné kecy okolo to nezmění.
Jak to bude letos se teprve uvidí. Ještě není ani půlka února.
Odpovědět
sv

s v

14.2.2025 15:35 Reaguje na Pavel Vavřín
Netuším cos "bral" ty ale evidentně to mělo větší říz než zemní plyn. To, že nějaký obchodník nakoupí od rusáků, pak to prožene českýma trubkama, a skončí u náckovských soudruhů v rakousku, opravdu ale opravdu neznamená, že jsme něco brali.
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

14.2.2025 22:38 Reaguje na s v
Původ plynu v ČR za poslední roky zvládnete vygooglit i sám. Jestli nechcete vidět realitu - váš problém.
Odpovědět
sv

s v

15.2.2025 10:27 Reaguje na Pavel Vavřín

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

19.2.2025 11:46 Reaguje na Pavel Vavřín
Helemese vavřín dostal záchvat udavačství, protože byl upozorněn, že jeho fantasmagorie vygooglit opravdu nejdou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 22:04 Reaguje na Pavel Vavřín
A co kdyby byl azerbajdžánský? Čort znajet. Každopádně ho nekupovali od gazpromu.
Odpovědět
Peter Sládek

Peter Sládek

13.2.2025 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Ja vás láskavo žiadam, aby ste si pri šírení svojich vlastných bludov neotieral papuľu o Slovensko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 22:03 Reaguje na Peter Sládek
Něotieram, nebojte. Ale naši kšeftaři kupovali plyn ze Slovenska, přeedávací stanice Lanžhot. Sorry ako.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, plyn "sem tahali kšeftaři", tedy obchodníci, protože čeští demokratičtí politici se hrdě zbavili jakékoliv péče a starostí o stát. Nezbavili se ale péče o své kapsy, jak před 14 dny obhajovali zvýšení svých platů v pořadu Máte slovo. Čeští politici hrdě prohlašovali, že my s Ruskem nemáme nic společného, a že se sem vozí ruský plyn? "Je přece nejlevnější", jak řekl milovaný Petr Fiala.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:31 Reaguje na Jaroslav Pokorný
To jste zase naprosto mimo, demokratičtí politici nejsou obchodníci s plynem, ale velmi dobře (na rozdíl od Slovenských a maďarských) se postarali, abychom měli cesty otevřené a od léta 22 jsme nebrali ani kubík z Ruska a problém nebyl. Až v roce 24 kšeftaři (ne obchodníci) začali kupovat přebytky krvavého plynu ze Slovenska. Politici měli zmrazené platy a důchodci dostali přidáno +30% a politici -6,7% a dezoláti se můžou pominout.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebrali jsme ani kubík z Ruska? Dovolím si to komentovat lehkým cha, cha, cha!
Mnohý náš politik jásal, že jsme uzavřeli smlouvu na dodávky plynu s Norskem a také jsme ten plyn poctivě, za vyšší cenu, platili. Jenže fyzicky ten plyn zůstal v Německu a Němci nám dodávali ruský.
A poslanci nikdy nejsou škodní. Kromě platů mají různé příplatky a snad každý je předsedou či podpřecedou nějakého výboru, podvýboru, nadvýboru za což majíé další příplatky. Zajímavě o tom na YT vypráví F.R. Čech.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.2.2025 15:34 Reaguje na Pavel Vavřín
:-)Pan P.H. je roztleskávač GD za Moravu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.2.2025 15:50 Reaguje na Karel Zvářal
Přitom je tolik problémů Ž P, na které kvůli zlodějnám jako je tato nezbývá energie, za všechny např. sanace brownfieldů a starých skládek.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.2.2025 16:09 Reaguje na Jarka O.
Vzpomínám, jak v devadesátkách nakázali modernější kuchyňské vybavení. Neuplynul ani rok a normu zpřísnili, takže nové vyměnit za novější... Nedivím, že to někteří zabalili. Nebo teď u kotlů - jsou podle nových norem, ale i to prý nebude stačit (90% "nesplňuje")... B, pardon!, cirkus ne kolečkách. A paradoxem je, že země s nejint zem výrobou káže o ekologii krajiny. To nevymyslíš!-/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 22:05 Reaguje na Karel Zvářal
Zase věříte dezolátům a prodavačům strachu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.2.2025 04:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Až tak? Kotly jsou domácí téma poslední týden, i ministr oznámil, že v této podobě návrh odmítnou.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.2.2025 04:40 Reaguje na Karel Zvářal
P.S. To ještě dobíhá "povodňová vlna" bludného Holanďana. Směle nalikované, leč těžko proveditelné.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:00 Reaguje na Karel Zvářal
Představte si, že někdy v r. 2012 vyšel zákon, že se zakážou kotle 1. a 2. emisní třídy. Ale mohly se doprodávat až do r. 2015. A jak dlouho ten kotel vydrží? Min. 20 let. Takže mnozí si ho koupili s vidinou, že na 20 let mají vystaráno. A najednou v r. 2024 pokuty a pokuty.
Odpovědět
JO

Jarka O.

16.2.2025 21:31 Reaguje na Karel Zvářal
Ano, úkol sťíhá úkol, do úplného vyčerpání. Na zvěsti o zákazu dřeva a kamen moc nedám, co třeba zámky a památkové chráněné domy?
Možná dřevo zdraží.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.2.2025 07:53 Reaguje na Jarka O.
Dřevo nebude zakázané ale budou se měřit emise v komíně.
Celkové náklady na provoz takového topného systému tedy posunou topení dřevem do nesmyslných výšin.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 10:32 Reaguje na Jarka O.
Na tom se taky maká, ale je to příšerně drahé, v Zábrdkách předělali kus bývalého Prvního Brna na loftové byty.
Já ale miluji jedince, kteří něco vypálí jako "zlodějnu" i když o tom neví vůbec nic a ještě se diví, že se nedělá něco, o čem ví ještě míň.
Odpovědět
JO

Jarka O.

16.2.2025 21:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Nedivím se. Jste hulvát. K tomu mířím, že sanace něco stojí a měli by je dělat i cizí vlastníci. Výhodnější ovšem je povinnost sanací překrýt ESG a uhlovýmysly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 22:02 Reaguje na Karel Zvářal
"Green Deal je cesta ke konkurenceschopnosti Evropy, byť je móda tvrdit opak". Pavel Mertlík
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

14.2.2025 22:37 Reaguje na Pavel Hanzl
GD je tak leda způsob jak státy EU definitivně zruinovat. Příležitost, jak za víc peněz dostat horší kvalitu.
Vznešené cíle se tak jako tak nesplní, jen je otázka, kdy si to přiznáme. Zatím pokračuje strkání hlav do písku.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/budoucnost-zemnim-plynem-a-vodikem-ke-karbonizaci-energetiky.A250212_160537_p_ekonomika_nef
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 08:21 Reaguje na Pavel Vavřín
Byrokracie a složitost současného světa (a to nebude EU vyjímkou) je přímo děsivá, v tom máte pravdu. Ale uhlí má kromě CO velké množství dalších špinavostí, od popílku, síry, rtuťi, olova atd. atd. snad půlku Mendělejevovy tabulky. Navíc po sobě nechává totálně zničenou krajinu a stejně už dochází, tak čemu se čemu?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Uhlí dochází podobně, jako už 50 let docházejí ropa a plyn. I my ho máme ještě na dobrých 50 let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 12:05 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Hnědé uhlí máme, ale za jakou cenu? brutální ničení krajiny, prolamování limitů, dražší těžbu a menší kvalitu, tudy cesta fakt nevede.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

13.2.2025 20:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Blábol. Neplatí buď diktát Bruselu nebo ve vlivu Ruska.
Existuje např. možnost být v NATO a svobodně vyrábět, obchodovat.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

13.2.2025 20:59 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Chybné zařazení. Patří jako reakce na Pavel Hanzl13.2.2025 09:09
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 12:49 Reaguje na Pavel Vavřín
No, můžeme si počkat, jak to rozjede prez. Trump, jaké tempo udrží a kam až dojede. Start má zatím dobrý. A pokud vydrží a bude finišovat, obávám se, že EU, a my s ní, budeme mít brzy jiné starosti než nějakou uhlíkovou neutralitu v r. 2050.
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 07:42
Taky by šlo napsat, že "Stát brzy přestane vodit lidi za ručičku, začne je mlátit klackem a ničit jim životy ještě daleko víc než doposud"
Lidi na všechny ty nápady se zateplováním, TČ, ETS 2 etc. nemají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 09:09 Reaguje na Pavel Vavřín
Vás někdo mlátí a ničí vám život? Fakt nekecáte? dejte příklad!!
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako například nesmyslná energetická politika, která dramaticky zdražila energie? Emisní povolenky, které zatížily stabilní domácí zdroj uhlí a nutí OZE, které spolu s nutným zálohováním plynem jsou drahé? Ano, jsou drahé - nejlepším příkladem je sousední Německo, kde sice mají skoro 60% el. z OZE, ale také tím zvýšili svoji závislost na (ruském) plynu a prostřednictvím energetické burzy (což je mimochodem ve skutečnosti německá akciovka) zdražuje energie všem okolo? O přetěžování sítí, které vyžaduje značné investice (jako např. nutnou stavbu fázového transformátoru v ČR). Německo se sice může chlubit podílem OZE, ale také katastrofálně drahou el. (před krizí to bylo pro domácnosti 0.32 EUR vs. 0.17 EUR ve Francii a 4.50 CZK v ČR. Dnes 0.42 EUR v DE vs. 7.50 CZK v ČR)
Nesmyslné normy pro auta, která jsou díky tomu poruchovější, dražší a méně vydrží?
Požadavky na stavebnictví, které zdražují výstavbu a už tak katastrofálně drahé bydlení?
+ k tomu všemu absurdní drobnosti jako zákazy plastových brček, diktování jak má vypadat víčko láhve a podobně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:15 Reaguje na Pavel Vavřín
Energie zdražil plybový útok z Ruska, které nám dodávalo levné energie pouze pro to, aby u nás vytvořilo závislost "Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím" V.V.Putin. Evropská eneergetická politika byla stejná i před válkou, kdy byly ceny nízké, tím to fakt není.
Německo si nesmyslně vyplo jaderky, to je jejich problém.
Evropa nemá energetické suroviny, musí vše kupovat a to je nebezpečné. OZE se budují především pro energetickou nezávislost, to fakt nechápete?
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 11:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Energie byly drahé už před válkou. V Německu hodně drahé. To je prostě fakt. Stačí se podívat na údaje spolkového ministerstva nebo statistického úřadu.
Evropa má energetické zdroje, jen je nechce využívat.
OZE není energetická nezávislost, ale závislost zejména na plynu, který nejlépe (ale draho) kompenzuje jejich nestabilitu. Fakt to nechápete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 13:28 Reaguje na Pavel Vavřín
Německo si vypnulo jaderky, píšu to teprv podruhé. Evropa má zdrojů málo, co může využívá (Norsko, Holandsko, Británie), něco si nechává pro případ dalších krizí. OZE mají palivo zadara, což dává skutečnou nezávislost a zálohování třeba vodíkem je otázkou času.
Odpovědět
PV

Pavel Vavřín

13.2.2025 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, Německo si vypnulo jaderky, silou mocí prosazovalo OZE a zvýšili tím svoji závislost na plynu.
Evropa má pořád ještě uhlí. Jen se tváří, že je fuj. Ano, uhlí tu je a je to energetický zdroj.
OZE vskutku nejsou zadarmo, spolu s nutnými zálohami jsou velmi drahé. Vodík se zatím vyrábí ze zemního plynu a jestli někdy bude zálohovat OZE je pořád jen teorie.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 13:02 Reaguje na Pavel Hanzl
OZE mají palivo zadara, ................
Jenže do těch nákladů musíte kalkulovat i náklady na výstavbu i nestabilitu výroby. Holt i ekonomika může být náročná na myšlení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:59 Reaguje na Jaroslav Pokorný
To samozřejmě energetici ví a někteří fakt dobří znají i ten objev, že v noci slunko nesvítí.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 13:00 Reaguje na Pavel Vavřín
Fakt to nechápete? ................

Nechápe!
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

13.2.2025 21:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Blábol. Dohledej si, kolik výroby elektřiny v Čr pochází z plynu.
Elektřina je drahá jen z politických důvodů.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

13.2.2025 21:09 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Zlobí řazení. Patří k Pavel Hanzl13.2.2025 11:15
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 10:50 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Tohle vykládá každej druhej. Jen by mě zajímalo, jak politici zdražují elektřinu, když vůbec na její cenu vliv nemají a proč by to dělali? Můpžou dotovat a danit, ale daně máme zcela normální a příplatek na OZE dělá minimum, dotace tam asi nejsou.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak ? Co třeba emisní povolenky, to není žádný objektivní náklad. Nebo přeprodej přes burzu.
Když i sám majitel Seven energy řekl, že uhelná kWh vychází u něj necelou 1 Kč a prodává se díky burze za 4 a více korun, je někde chyba.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:37 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Chyba je pouze ve vašem nepochopení systému.
Emisní povolenky jsou jen na uhlí a toho je v Evropě už minimum a něco málo na plyn. Na burze se prodává a kupuje na základě nabídky a poptávky a ne výrobních nákladů.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže je jasné, že bohatší státy nás snadno přeplatí a tak i my musíme nakupovat draho, i když vyrábíme levně.
Kontrolní otázka - jako jedinec, zapojil byste se do takového obchodu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 12:07 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Nechápu, jak by nás cha cha "bohatší státy" přeplácely a hlavně proč. Tyhle komodity kupují nadnárodní firmy a všechny chtějí co nejnižší cenu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 20:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to blábolíte Hanzle?
O odstavení jaderných elektráren v Německu rozhodl kdo?
O závislosti na ruském plynu rozhodl kdo?

Napovím energetickému analfabetovi Hanzlovi...jsou to politici.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 22:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nikoliv, jak dycky. Občané bojovali za odstavení jaderek už od Čenobylu, volili si proto politiky, kteří na tom makají a když řachla Fukušima, mutr Merkel slíbila, že je odstaví a oni ji zvolili.
Vůle lidu, hlas Boží!!!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 22:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že jste to sám potvrdil...politici.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 08:24 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.2.2025 18:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Já cením to, že jste potvrdil svoji předchozí lež a zároveň potvrdil mou pravdu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 12:08 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 10:51 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Máte na mysli tohle?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-levne-koupit-draze-prodat-cesko-se-naucilo-obchodovat-s-elektrinou-269208#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest275_search_icon_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:31 Reaguje na Pavel Hanzl
článek je naohýbaný, protože pokud by platilo "Česko tak elektřinu vyváží, když je její cena na trhu vysoká, a dováží, když je levnější.", nemohla by být elektřina v ČR násobně dražší než prakticky kdekoli jinde na světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:41 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Taky násobně dražší samozřejmě není, spíš ji máme v nižší polovině (pro firmy). To jsou čistě dezolátní lži.
Ale ten princip je přece jasný - nakupujeme levnou z OZE, když fučí a svítí a prodáváme drahou uhelnou a jadernou, když nefičí a nesvítí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 20:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Tvrdit, že elektřina z jaderných elektráren je drahá, může jen energetický analfabet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 21:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
Je tak drahá, jak se domluví base load, což je asi 90% výkonu celého ČEZu. Když se prodává na spotu, jako špičková v době, když nesvítí a nefučí, je drahá. Když jde na trh když se blíží spot nule, je velmi levná. Já vím, makačka na koblihu......kachňál hadra.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 22:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Konečnou výši ceny za base load ale neovlivňuje elektřina z JE.
Je třeba si něco přečíst místo blábolení desítek příspěvků.

Zkuste co je Merit Order
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:07 Reaguje na Pavel Hanzl
nakupujeme levnou z OZE, když fučí a svítí a prodáváme drahou uhelnou a jadernou, když nefičí a nesvítí. ..............
Ano, a ty stabilní zdroje stále udržujeme v plné pohotovosti, kdyby náhodou přestalo svítit a foukat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 12:10 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ty stabilní zdroje živí celou republiku elektřinou, rozhodně nestojí.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 13:00 Reaguje na Pavel Hanzl
"Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím" V.V.Putin. .................
Špatná citace. Jednak to řekl Lenin a přesné znění je: "Kapitalisté jsou tak lačni zisku, že nám prodají i provaz, na kterém je oběsíme."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:43 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Možná to říkal i Lenin, Putin ho taky miluje láskou nehynoucí, ale já to četl přesně takhle někdy začátkem století.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 12:57 Reaguje na Pavel Vavřín
"Stát brzy přestane vodit lidi za ručičku, začne je mlátit klackem a ničit jim životy ještě daleko víc než doposud" ..............
Bing ho! Teď jste trefil skobičku na hlavičku.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.2.2025 07:46

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 09:11 Reaguje na Richard Vacek
Dobrej nápad. Zevedeme na všechny 25% cla, to bude "blahobyt pro všechny" jak za komára.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.2.2025 12:28 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 13:30 Reaguje na Richard Vacek
Babiše a jeho mafii neodstraníte a ty předpisy jsou mimo realitu, bo to jde přes politiky a opopzice VŠECHNO obstruuje..
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

16.2.2025 13:31 Reaguje na Richard Vacek
Presne tak
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

16.2.2025 13:31 Reaguje na Richard Vacek
Presne tak
Odpovědět
pa

pavel

13.2.2025 08:16
tak mi něco našeptává že pan autor je zelenej pitomec který je přisátý na cizích penězích chtělo by to mu dát přes .... a poslat ho s lopatou odhrabávat sníh
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.2.2025 09:59 Reaguje na pavel
1**
Odpovědět
MS

Milan Stehno

13.2.2025 09:03
Atˇ si Brusele strčí ty svoje směrnice do pr...e. Už aby se ten hliněný kolos složil. Vždytˇ ani v té jeskyni,kam se nás snaží nacpat, si nezapálíme hromádku klestí,protože to nebude ekospalování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:18 Reaguje na Milan Stehno
Vy kupujete pořád u prodavačů strachu, že? A proč to děláte?
Odpovědět
JN

Jan New

13.2.2025 09:43
Dobrý den,
poslední dobou si stále častěji kladu otázku co mi, jako přímo jednotlivci,
být členem Evropské unie přináší?
Vždyť už tato organizace a Evropský parlament neslouží a nebojuje za potřeby a rozvoj svých občanů a členů, vše je přeregulované, tím pádem i drahé, firmy čím dál častěji pokukují po produkci svých výrobků ve státech mimo EU.
Nynější klimatické cíle je třeba přehodnotit a určitě rozložit na delší časové období.
Evropská unie a parlament již žije mimo realitu a určitě tu není pro své občany!!

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:35 Reaguje na Jan New
Co nám členství v EU přináší? Hrůza.
Máme pouze nejvyšší životní úroveň historie (což je dost nechutné), máme největší svobodu pro obyčejného člověka, což jej ještě horší.
Veškeré nařízení a buzerace z Bruseli se nás prakticky netýkají a je jich daleko méně, než se pořád všude omílá. Musíme doržovat určitá pravidla, ale normální člověk jezdí dýzlákem, čadí z komína (což by mu měli fakt zakázat) a jinak si může dělat, co chce, naše děcka mají neskutečně otevřený svět. To je vám málo?
Proč všechny chudší státy chtějí do EU a žádný bohatý nevystupuje? Proč by i v Británi dopadlo referendum o brexitu dnes naopak?
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

13.2.2025 21:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Děti mají možná otevřený svět, ale budou vyrůstat v chudobě. Nebot nelze mít německé ceny a české mzdy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 22:09 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Muhehehhehheheeeeeeee já skutečně neviděl mladéhé, šikovného kluka z Erasmu žít cha cha "v chudobě"!!!! Generace mého syna a jaho kamarádů, dělá za stovku zcela běžně a za 80 hrubá ruka by ráno sotva vstávali!!!
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 08:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Než se začneš smát, mysli.
Pokud je průměrná mzda 45 107 a medián lehce přes 40 000, tak běžný příjem opravdu není 80 - 100 000 Kč jak se snažíš vtipně napsat. To je argument typu nemáme se špatně, protože plat politika začíná na 95 000 Kč
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 10:54 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Jistě, ale za podprůměr dělají staří a nevzdělaní, mladí šikovní to táhnou nahoru. A politiků máme asi 0.01% všech pracujících, čili nic.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Z uvedeného průměru jasně plyne, že těch nadprůměrných je menšina, takže lidi budou spíše chudší nebo bohatí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:47 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Průměr se jmenuje medián, takže těch cha cha "chudých" s příjmem pod možná 42 tis. je přesná polovina. Já žiju za necelých 20 důchodu a jsem v pohodě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:50 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Zkuste si představit, že na Slovači a v Maďarsku mají platy i důchody asi kolem 2/3 našich a to je mají energie i penze atd. brutálně dotované a stát se tam zadlužuje jak za Dluženy.
Odpovědět
Zejména Zájmena

Zejména Zájmena

13.2.2025 15:52 Reaguje na Jan New
EU není země, není to národ, není to žádná identita. Je to nadbytečná nepřirozená organizace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 22:10 Reaguje na Zejména Zájmena
EU je velmoc, jen se musí sjednotit. Pokud to neudělá, bude rozrhána a my půjdem do totální žumpy.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 08:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Velmoc ? A v čem ? Maximálně ve vymýšlení nesmyslů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 10:58 Reaguje na Jindřich Štěpánek
USA tvoří asi 25% světového HDP, Čína 20% a EU 18%. K tomu Rusko 1.7%. Vývoz do USA z EU je o třetinu vyšší, než dovoz (a v chytrých technologiích), v EU je nejvyšší životní úroveň i pro posledního štunébla a to považuji za nejdůležitější parametr.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Počkej pár let a uvidíš podíl EU. Teď ještě profituje z průmyslu, který ale díky politikům letí do záhuby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:51 Reaguje na Jindřich Štěpánek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PP

Petr Pekařík

15.2.2025 08:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak a teď to ještě porovnejte s počtem obyvatel a EU posuňte do pr... zapomnění
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 08:30 Reaguje na Petr Pekařík
A prečo? EU má o polovinu obyvatel víc, než USA a pořád se sem někdo tlačí, dnes je ničena dezolátismem, ale stále bojuje, zatímco USA už prohrály na celé čáře. Rusko je před bankrotem a Čína stagnuje a motá se v kruhu, ale největší šanci pořád má. Trump tvrdě poničí celý Západ a hlavně USA, tak se strýček Si zase nabalíkuje. A až Puťkovi sebere Sibiř, nebude mít konkurenci žádnou. Jsem někdy rád, že to mám zapár.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:13 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Připomněl jste mně vyprávění bývalého velvyslance ČR v Číně. Když čínskému ministru zahraničí vyprávěl o velikosti a významu Evropy, tak ten ho zavedl k mapě světa. U nás že máme mapu světa tak, že Evropa je v centu a ostatní kontinenty po okraji. V Číně mají v centu mapy Čínu. A ministr že řekl: "Podívejte, Excelence, Evropa je jen malý poloostrov na okraji Asie."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 17:16 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jistě, jen malý poloostrov, ale VŠECHNO!!! slovy ÚPLNĚ VŠECHNO, co tam mají, opod poliztiky, ekonom,miky po technologie atd. atd. jim vymysleli Evropani. Vlastní kulturu si zničili za Maa totálně a to, co mají dnes, je kapitalismus amerického typu. Čína až zoufale vykopává svou minulost, bo ví, že bez ní nemá ani budoucnost.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.2.2025 10:25
Uhlíková neutralita, jak je předkládaná Bruselem je nesmysl, znamená úpadek EU do chudoby a ztrátu ekonomické i politické samostatnosti. Nezbývá nic jiného než se co nejrychleji zbavit tohoto vedení EU, které k tomu kolapsu směřuje a odpovědné osoby za tento nastávající úpadek a prošustrované miliardy ukradené lidem pohnat k zodpovědnosti a potrestat.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 10:28
Zákaz prodeje, pronajímání a dědění domů, které nebudou splňovat požadavky EU :

https://www.radiouniversum.cz/landova-hana-1d-lide-budou-muset-prodavat-sve-domy-protoze-nebudou-mit-penize-na-splneni-pozadavku-eu/
https://www.radiouniversum.cz/landova-hana-2d-musime-jasne-rict-ze-nechceme-smernici-eu-ohrozujici-nas-majetek-a-prinutit-politiky-aby-nepodlezali-bruselu/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:17 Reaguje na Karel Valenta

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 11:22 Reaguje na Pavel Hanzl
O té směrnici mluví i vlastně autor, co uděláte se svým domem ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 11:37 Reaguje na Karel Valenta
Počkám v klidu, až se všichni vymudrují a něco nařídí. Což vím předem, nařídí kulový a ještě s přehazovačkou.
Já se do energoštítku dnes už vejdu v poho kvůli výkonné fve na střeše.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 11:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud máte starý nezateplený dům, tak přesně o tom paní Landová mluví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 13:31 Reaguje na Karel Valenta
Udělám si vyvíječku na vodík, něma problema.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 14:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Co se pak stane ví bůh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 22:11 Reaguje na Karel Valenta
Bůh se píše s velkým B.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

15.2.2025 08:18 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 11:16 Reaguje na Petr Pekařík

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:46 Reaguje na Pavel Hanzl
ano, dle některých návrhů směrnic lze Brusel označit za dezolátní
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.2.2025 11:21
Dobrý den pane Hutníku
Mnohé, co jste napsal beru. Musím vás ale doplnit a asi i trochu rozporovat.

Dnes lze stavět domy z velmi dostupných a levných materiálů, které splňují požadavky pro rok 2050, viz www.optimalizmus.cz. Není to tedy o nových technologiích. Problém je, že normy kladou velmi měkké požadavky a firmy jdou většinou na jejich spodní mez. A ukecají zákazníky, že je to tak správně.

Mnohem horší je ale to, že stát dotuje taková řešení, které se ani vzdáleně nebudou blížit požadavkům pro rok 2050. Takové domy již nikdo dodatečně nezateplí a budou vážnou zátěží budoucna. Psal jsem o tom i ministru Hladíkovi. V jeho odpovědi se mi ale k tomu nevyjádřil.

A tak si říkám, proč musí být klimatická politika dělána tak draze a diletantsky? To opravdu musíme stavebnímu lobby pořád jen ustupovat?
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 11:40 Reaguje na Jiří Svoboda
Takže ti, co nemají finance na to stavět dle standardů pro rok 2050, by stavět vůbec neměli ?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.2.2025 13:35 Reaguje na Karel Valenta
Stavět podle standardů roku 2050 lze levněji než jak se staví dnes. Musí se ale při projektování projevit ochota a zapojit mozek. To bývá velký problém.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 14:09 Reaguje na Jiří Svoboda
Už před necelými 10 lety jsem dal balík za izolace, předsazená okna a dveře, vyřešení tepelných mostů apod. Jsem rád, že to mám, ale dnes už bych na to neměl.
Kolik by dnes stál domek pro rodinu dle https://www.optimalizmus.cz ?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.2.2025 10:42 Reaguje na Karel Valenta
Myslím, že by to šlo za 3-4 miliony. Já teď stavím svépémocně takový dvojdům. Začínám betonovat podlahy a vnitřní sádrokartony, fasáda je hotová. Jen řeknu nákupní ceny podstatných položek na dva domy: dřevo 250 tisíc, cihly 100 tisíc, okna 250 tisíc, vata 250 tisíc, plech na střechu 80 tisíc. Tam opravdu není nic drahého a zatím jsem na tom odpracoval asi 4000 hodin a stálo to na materiálu kolem 2 milionů.

Záleží na tom, jak chytrý je stavební systém. Chcete-li opravdu dobře zateplený dům, běžné stavební systémy jsou nepoužitelné.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

14.2.2025 13:09 Reaguje na Jiří Svoboda
A tak si říkám, proč musí být klimatická politika dělána tak draze a diletantsky? To opravdu musíme stavebnímu lobby pořád jen ustupovat? ......................
Protože tak se na tom dá nejlépe a nejvíc vyrejžovat. Follow money.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.2.2025 13:54 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ano, tak to, bohužel, je a kapři si rybník nevypustí. To je zjevně nejobecnější princip fungování společnosti. Přitom v možnostech demokraticky zvolených politiků to je. Ti nám ty zákony a pravidla našeho fungování vytvářejí.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:18 Reaguje na Jiří Svoboda
Demokratičtí politici jsou si dobře vědomi toho, komu vděčí za své posty. A vědí, že chtějí-li tam sedět i další období, že musí poslouchat své donátory. A nějaká vůle voličů? Názorným příkladem může být pan H. Okamura, kterého voliči vykroužkovali až do sněmovny. A proto na něj byl pro další volby takový nátlak, že raději z kandidátky sám odstoupil.
Odpovědět
HH

Honza Honza

13.2.2025 12:41
p. Hanzl má pravdu, OZE je jediná budoucnost, jediná cesta, což paradoxně podporuje i můj názor:
FV bude všude, totálně rozhází naši elektrosoustavu, bude nedostatek elektřiny a elektřina bude předražená a pro tento cíl je nesmysl dotovat výstavbu FV, má smysl dotovat, to, co soustavu stabilizuje-
baterie, úložiště, přečerpávací elektrárny, ne FV parky, které soustavu destabilizují.
Právě proto je třeba postupovat uvážlivě, promyšleně, bez extrémních dotací, zákazů, ne s nesplnitel. termíny- vždyť nevíme, co udělá Putin, Čína. Ne dotace a pak mařiče energie, postříkáme pole herbicidem,
abychom dostali dotaci a pak obilí spálíme v bioplynce.
Před takovýmito dotacemi a režimem varoval V. Klaus. Nyní se mu lidi smějí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 13:36 Reaguje na Honza Honza
Tohle prakticky prováděl Babiš s Radovou pšenicí, nesmyslná biopaliva byl taky jeho vejvar.
FVE se používá na světě nejvíce, je předvídalelná (každý den víte, kdy slunce vyjde a kdy zapadne) a normální energetické soustavy (včetně naší) se s tím poradit umí.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 14:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Babiš už tam dávno není a biopaliva stále jedou :
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prezident-pavel-podepsal-zvysovani-podilu-pokrocilych-biopaliv
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2025 22:12 Reaguje na Karel Valenta
Pokročilá biopaliva (2.generace) se dělají z odpadu a ne z kukuřice.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

13.2.2025 23:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Dělají se ze slámy, takže zase špatně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 10:58 Reaguje na Karel Valenta
Má se dělat z božské Prány?
Odpovědět
KV

Karel Valenta

14.2.2025 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Sláma patří zaorat, protože hnůj už nyní končí v bioplynkách. Půdu takto dál jen sypáním umělých hnojiv neudržíme v pořádku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 21:51 Reaguje na Karel Valenta
Kdysi za komára jsem něco dělal v nějakém JZD a měli tam dost velkou betonovou jímku s prasečí kejdou, na které se dělaly kopce bublin. Když se zapálily, hořely jasným plamenem.
Byl to samozřejmě biometan, což je 20x horší skleníkáč, než CO2. Není lepší ho radši jímat a spálit s nějakým užitkem a vypustit CO2 a vodu?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:21 Reaguje na Pavel Hanzl
To už jedno JZD dělalo, ale zvolilo tak drahou technologii, že se to nevyplatilo. Ostatně i nyní bioplynky jedou jen díky dotacím. Pokud by dotace nebyly, výroba bioplynu by se nevyplatila.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:38 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Parní sentinel byl taky dražší, než párek štýrských valachů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 11:17 Reaguje na Karel Valenta
Sláma je odpad.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Sláma není odpad
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:56 Reaguje na Jindřich Štěpánek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 20:51 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 21:45 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 22:14 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
HH

Honza Honza

14.2.2025 06:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Neporadí, bez úložiště to nejde. Vždyť jsme o tom již diskutovali:
bude to tak, že FV bude všude=jakmile bude svítit slunce, budete muset svoji FV odpojit, přesto elektriky bude nadbytek. Přitom nespustíte-li klasické zdroje, nebudete mít peníze na jejich provoz, splacení JE. Vznikne disharmonie, někdy (0,5 roku) bude elektřiny nadbytek, bude nevyužitelná, jindy (0,5 r.) jí bude nedostatek a bude předražená.
Proto (až do doby, kdy bude úložiště, efektivní využití nadbytku elekřiny, správná regulace): čím méně FV panelů a více baterií tím lépe.
Přitom EU předpisy vám budou nařizovat stále více a více FV.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 11:05 Reaguje na Honza Honza
Pokud by bylo půl roku proudu nadbytek, jsme naprosto v pohodě, fve vyrábí i v zimě, pokud svítí, dá mi to prakticky celou spotřebu domu. Když je pod mrakem, dává asi 10%.
Když mám přebytek zdrojů, můžu vypínat uhláky a doplněním VE, akumulátory a hlavně jádrem se můžeme dostat na elketřinu za rozumnou cenu, když si navíc můžu pomoci spotovými cenami a dovozem - vývozem do zahraničí. Oni to fakt nevymýšlí hlupačiska, jako jsou naši ropáci.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

15.2.2025 08:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak rychle zapadne slunce za mrak a za jakou dobu naskočí uhelka ? Trochu neporovnatelné
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 08:34 Reaguje na Petr Pekařík
Mraky nejsou na celém území Evropy a dlouhý drát to řeší, celkový výkon se počítá z průměru. Navíc je předpověď už velmi přesná na den dopředu a dost udělají akumulátory a cena proudu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 09:46 Reaguje na Petr Pekařík
Svítí, svítí a zrazu plesk!! V Lanžhotě přijde mrak a začnou fedrovat uhláky po celé Evropě, že? Ale ten mrak zase odněkud odešel, ne?
Odpovědět
HH

Honza Honza

15.2.2025 09:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Já taky se snažím o tom přemýšlet pozitivně = aby to šlo, ne aby to nešlo (jako většina diskutujících), prostě vymyslet nějaké úložiště - např. v RD si udělat nějaká velká odizolovaná akumulační kamna- sloup ze šamot. cihel, písku, nevím co, který by se v létě zahřál pomocí FV a v zimě (alespoň část zimy) předehříval dům. Proč by to nešlo? Ale nedělá se to, p. Hanzle. Nedělá se úložiště, nevyměňují se dráty, žádný program na využití el. z FV se nedělá, dokonce se ani nazačaly stavět JE, mluví se o plyn.elektrárnách.
Nic není prostě jednoduché, jak by si to člověk naplánoval. Místo toho se stále podporuje instalace FV, elektrioauta.Proč myslíte? Protože z toho tečou peníze. Z přečerp. elektrárny (aby ta FV měla smysl) ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 11:13 Reaguje na Honza Honza
Jak jste přišel na to, že se to nedělá? Že se o tom nepíše na ekolistu nebo v jiných médiích? RD s fotovoltaikou běžně mívají v bývalé kotelně dobře izolovanou nádrž na vodu, ze které topí, nebo berou teplou vodu až do zimy. O nažhavení kamen jsem neslyšel, možná se to taky dělá, ale vždycky jde o peníze.
Úložistě se samozřejmě dělají, Unipetrol plánuje mohutný elektrolyzér, nový zákon lex OZE III podporuje velká bateriová úložistě atd. atd. atd.
U nás je problém nejen byrokracie, ale převážně v ropáckých názorech společnosti. Kde není vůle, není ani cesta.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Vyrábět vodík se může, bateriová úložiště se mohou podporovat, ale rentabilní to vše je (ano, zatím) pouze s dotacemi. Otázka je, zda to někdy rentabilní bude, ale s otázkou, kolik pak bude stát elektřina.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:27 Reaguje na Honza Honza
Už je to vícero let, kdy jsem četl o takovém pokusu. Pod objektem, tuším, že prodejnou, bylo takový tepelný akumulátor vybudován. Odizolovaná komora o objemu 170 m3, naplněná štěrkem, jímž se proháněl horký vzduch. Asi by ty šamotové cihly zahřívané elektricky byly lepší. Hádejte, proč se takové akumulátory nestaví? Ano, ten experiment, stejně jako mnohé další, ukázal, že to je absolutně nerentabilní.
Odpovědět
MM

Milan Milan

13.2.2025 13:07
Krásná věta. Stát bude vyžadovat součinnost. Přeloženo máme rozumět, stát bude regulovat, ukládat povinnosti, kontrolovat každou kuču a vymýšlet drakonické donucovací prostředky? A to někomu připadá normální ve svobodné a demokratické společnosti a v tzv. tržním prostředí? Větší přesun k centrálnímu omezování a kontrole (spíše špiclování) běžného života společnosti a prosazování politiky zelené ideologie, snad až "bolševickými" způsoby za každou cenu, snad mimo EU ve světě není.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.2.2025 15:16
Mám pocit, že za chvíby pôjdu takíto politici na smetisko dejín. Prečo by ľudia zvolili niekoho, kto im bude brániť normálne bývať?
Odpovědět
Zejména Zájmena

Zejména Zájmena

13.2.2025 15:48
Mám dotaz, jestli jsou metrové kamenné zdi emisně přátelské a udržitelné? Nebo na ně mám naplácat polystyrén, aby to bylo v okeji?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 09:53 Reaguje na Zejména Zájmena
Metrové zdi mají tak obrovskou tepelnou kapacitu (setrvačnost), že jste zcela OK. Kdybyste náhodou dělal omítku, stačí tam dát 5 cm té lehké, izolační a máte snad pasivní dům. Samozřejmě okna, dveře stropy atd. jsou něco jného.
Já míval chalupu na Vysočině taky s metrovými zdmi, v rozích dole byla vlhkost a úžasně se tam spalo. I lidé s problémy se spánkem si tam libovali. Člověk je asi geneticky fakt jeskynní tvor.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

13.2.2025 17:38
Stát udělá nejlépe, když se konečně přestane montovat do věcí, které mu nepřísluší. Nechť si každý topí a staví dle libosti, kolik potom za to zaplatí, je čistě jeho soukromá věc a nikdo na světě do toho nemá co kafrat.EU v současné podobě je odsouzena k zániku a čím dříve se to stane, tím lépe. Je třeba se vrátit k normální spolupráci v rámci EU, ale nikoliv trpět bruselský diktát nikým nevolených, samozvaných nýmandů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 09:57 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Když do Evropy přijedou takoví Indové a Číňané, cítí se zde jako v téměř liduprázdné zemi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:35 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jezdil jsem na motorce po Indii a Nepálu, takové New Delhi má asi 11 mil. obyvatel a nechápu, jak jsem to mohl přežít bez průšvihu.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

13.2.2025 20:54
Nesmysly a kraviny. Celý grýn dýl je jen likvidace Evropy. A proč si to myslím ? Na to přijde každý, kdo vychodil aspoň základku.

Např. při výrobě 1 t oceli vznikne cca 2 t CO2. Pokud se vyrobí v Evropě, jsou to 2t. Pokud v Číně, jsou to 2t + emise z přepravy.
Druhý příklad. Všechny emise, které Evropa ušetří vyrovná nárůst emisí jen v Indii. Kde je zbytek světa ? Vliv EUna globální emise je nějakých 8%. Fakt něco změníme i když se vrátíme na stromy ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 11:12 Reaguje na Jindřich Štěpánek
A viete, čo také oné ten grýndýl ozajstně je? Dobré by bylo se s tím aspoi%n zhruba seznámit, číst celé se nedá. A jaký dopad ne ekonomiku EU má? Poslechněte si ekonomy, Matesovou, Dlouhého, Špicara, Marka atd. atd., případně se zhruba seznamte s Draghiho zprávou.
A pak se zamyslete hlavou (ne koblihou), jaký vliv na nás má celý grýndýl.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

14.2.2025 11:48 Reaguje na Pavel Hanzl
green deal je o závazcích bez ohledu na to, zda je reálné je současnou technikou dosáhnout a bez ohledu na to, co to bude lidi stát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 13:54 Reaguje na Jindřich Štěpánek
To je dezolátní výklad, ale může to platit v našich nablblých ropáckých a tím nevýkonných zemích, Západ s tím problém skutečně nemá.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 20:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět lžete Hanzle.
Mnohokrát vám bylo doloženo, že závazky GD byly tvořeny bez dopadových studií.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 21:42 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2025 22:11 Reaguje na Pavel Hanzl
To že jste sebou plácl na zem a udělal bum do hlavy tu jasně dokazujete.

Jinak samozřejmě opět lžete.
Byly vám uváděny argumenty přímo od zdrojů z Bruselu, že žádné dopadové studie nebyly dopředu vytvořeny.

Za blbce mám vás Hanzle, protože jste to mnohokrát dokázal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 08:38 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.2.2025 18:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Já RT nebo Sputnik nečtu. Teď jste nám alespoň prozradil, kde svoje dezolátní bláboly berete.

Sám ze sebe děláte hlupáka, když si nepamatujete, co vám bylo mnohokrát ozdrojováno.

Pro připomenutí např.:
https://euractiv.cz/section/energetika/news/green-deal-pridava-na-tempu-europoslanci-chteji-vice-obnovitelnych-zdroju-a-mene-spalenych-stromu/

https://www.zdechovsky.eu/aktuality/rozhovor-evropska-komise-netusi-dopady-green-dealu

Zase jste na omylu Hanzle.
V dosavadní profesní praxi v reálné energetice jsem se nesetkal s významným projektem, který by se realizoval bez předchozího vyhodnocení dopadů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pane Studničko, znáte dopadové studie k rozdělení ČSFR na Česko a Slovensko? Znáte něco takového k našemu vstupu do EU? Znáte něco takového k podpoře bojující Ukrajiny a pro případ, kdybychom ji nechali padnout a válka by se přenesla k nám? A co kdybychom se vzdali bez boje? Já taky ne.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.2.2025 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že jste právě opět potvrdil svou přechozí lež a mou pravdu.

Vaše příklady jsou zcela mimo. Nedají se srovnávat s tím, o čem je řeč.
Opět se pouze snažíte odvést pozornost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 19:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
.....a já trula jsem po vás chtěl, abyste pochopil kachňála....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 21:43 Reaguje na Jindřich Štěpánek
"Green Deal je cesta ke konkurenceschopnosti Evropy, byť je móda tvrdit opak". Pavel Mertlík
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

15.2.2025 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
"Green Deal je cesta ke zničení konkurenceschopnosti Evropy, byť je móda tvrdit opak". Petr Pekařík
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 08:39 Reaguje na Petr Pekařík

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.2.2025 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Pekařík v tomto případě projevuje víc zdravého rozumu, jak podle vás 3pičkový ekonom. Oni totiž ti špičkoví ekonomové, svého času i Klaus, nejsou nic víc, jak kabinetní odborníci,víte? Dát jim do ruky řízení byť střední fabriky, tak ji přivedou zu grunt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 15:47 Reaguje na pavel peregrin
Ekonomie státu není o zdravém rozumu, ale o matematice a vzdělání. A pan Klaus způsobil prakticky ekonomický zázrak, kdy jsme se z ruské zádele dostali během 10. let do elitního klubu EU a to z první pozice z podobně postižených zemí. To je vám málo? Kdo dokázal víc?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.2.2025 17:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Ekonomie je především o praktických zkušenostech v oblasti řízení hospodářství a financí. A Klaus je čistý teoretik. Takže to, že v podstatě vše rozhodující přešlo do rukou cizího kapitálu, je podle vás zázrak. Tak to jo, pane Hanzle, to jsem rád, že jsem svědkem zázraku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:18 Reaguje na pavel peregrin
Odpovím dole, ty sloupečky se špatně čtou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:24 Reaguje na pavel peregrin
Když praxe, tak praxe:
My jsme od války budovali komunismus a zbankrotovali jsme, Západ budoval kapitalismus a zbohatl a koupil si nás.
A vrazil do našeho (už svého) průmyslu asi 3 BILIÓNY kaček, aby jej dostal zase na evropskou úroveň.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.2.2025 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Dojmolog "asi" Hanzl :-).

Hanzle, žádám o zdroj vašich informací o výši finanční částky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:30 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.2.2025 20:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy něco tvrdíte, vy dokazujete Hanzle.
To jsou pravidla diskuze.

Jediný, kdo tu cokoliv nečte jste vy sám.
Dokazujete to neustále, i když je vám to uvedeno několikrát.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Bankrot vypadá úúúúúplně jinak!
A správné tvrzení - ten průmysl, byť zaostalý, už není náš. Také byste si prodal střechu nad hlavou, kdybyste měl starou chalupu jako já, nechal ji zmodernizovat a pak s radostí žil v nájmu?
Stejně to je s bankovnictvím. Také byste se svojí peněženkou nechal hospodařit souseda?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:29 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Bankrotu jsme se vyhnuli velmi rychlou a totálně bezohlednou privatizací, což byla jediná možnost. Pokud rozhodující většina velkých fabrik přijde o zdroje i odbyt, není jiná šance.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Klaus také sliboval, že do 2 let doženeme Rakousko. Jeho oponent Valtr Komárek tvrdil, že ani 10 let na to stačit nebude. Pamatuji debatu mladých lidí, z nichž jeden řekl, že bude volit Klause, protože za 2 roky budeme vidět, zda má pravdu, a budeme moci politiku změnit. Jenže jak vidíme, přijaté špatné zákony mnohdy znemožňují udělat změnu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:23 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Nesliboval to Klaus, ale Zeman ve známém článku v létě 1989, Klaus sliboval, že do osmi let bude hospodářství v úplně jiné struktuře a půjde nahoru. Což se stalo.
Jak se to mělo udělat lépe a radostněji?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 15:51 Reaguje na Petr Pekařík
Poslechněte si naše ekonomy, Dlouhého, Šichtařovou, Matesovou, Marka, Mertlíka, Špicara atd. atd. a všichni hovoří víceméně to samé. Grýndýl je někdy zátěž (pokud ho nepojmeme jako příležitost)), ale na nějaké čtvrté, páté pozici z evropských problémů.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.2.2025 17:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Minimálně dva z vámi jmenovaných hovoří něco jiného, ale to je vedlejší. Takže co je na první pozici?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:15 Reaguje na pavel peregrin
A) První je nejednotnost celé EU, je to pytel 27 blech a vše se musí schvalovat ještě v národních parlamentech. Z toho pramení bod
B) což je mohutná byrokracie a neschopnopst rychle reagovat na rychlý vývoj snad všeho.
C) je válka na Ukrajině a nutnost přesměrovat toky energií, nutnost pomáhat všemi způsoby a nutnost mohutně posilovat armádu, což nás zatěžuje finančně i organizačně. K tomu přistupuje nutnost budovat kompletně novou energetiku, nezávislou na importu energetických surovin. Další bambilión nákladů.
D) je hybridní válka a mohutný nárust dezolátních stran, které mají v programu EU rozvrátit a u nás stálými obstrukcemi parkticky blokují možnost jakéhokoliv posunu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby evropští politici byli skutečně moudří, tak by válka na Ukrajině vůbec nepropukla. Ostatně, už o tom mluví i Trump.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:19 Reaguje na Jaroslav Pokorný

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Nezávislou energetiku? O kousek výše píšete, že EU nemá energetické zdroje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 19:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Vítr, slunko, voda, do značné míry jádro.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:16 Reaguje na pavel peregrin
Napište kteří, já si jejich názory už dohledám.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale nepiště Kovandu, Švihlíkovou, nebo nedejBože cha cha Schillerovou!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2025 11:15
Grýndýl nás ničí ozrutánsky, dnes máme vládu, která proti největším nesmyslům (euro7, pokuty pro automotiv) úspěšně bojuje, jenže my si chceme zvolit tohle!!!
„Česká republika otočila kormidlem. Já mám zelené i ponožky. Odjíždím z Bruselu jako podporovatel obnovitelných zdrojů. Na Evropské komisi byli překvapeni, jak velký krok jsme udělali v oblasti dekarbonizace. Děláme ústupky, jaké od České republiky nikdo nečekal,“ řekl novinářům minulý čtvrtek po schůzce v Bruselu ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, rok 2021.
Odpovědět
JK

Jiří Kvítek

15.2.2025 11:48
Naprosto zbytečný článek, který je odstrašujícím příkladem odklonu EU od reality. Nepřiměřenost těchto opatření až bije do očí.

Už vidím autora článku, jak ty svoje bláboly aplikuje na našich sídlištích.

Myslím, že je na čase tu EU prostě zrušit!

Takhle se za pár let stejně zničí sama...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2025 15:53 Reaguje na Jiří Kvítek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:21
Pro pana Peregrina, proč se u nás v 90. tak mohutně privatizovalo.
Dost zásadní problém vidím v tom, že většina lidí neví, co se vlastně stalo kolem naší sametovky. Byl to krach celého sovětského impéria, kterého jsme byli členem a náš průmysl na něm byl surovinově i exportně totálně závislý. SSSR se rozpadl a zbankrotoval (rubl spadl na asi 3%!!! své ceny), v r.1991 se rozpadlo RVHP a naše hospodářství šlo do hluboké krize a většina podniků do bankrotu. Proto ta "šoková" varianta, proto to stálé oddlužování firem před privatizací. Celý systém socialistické ekonomiky byl nekompatibilní s ostatním světem a náš průmysl byl technicky asi 20 let zaostalý proti Západu a měl gigantický vnitřní dluh. Kdo tohle nepochopí, pak už nedá nic a skončí s nadáváním jak "Klaus rozkradl republiku".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Zajímavé je, že já jsem za celých 35 let nenarazil na jediného generála po válce, který by navrhl něco lepšího.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

16.2.2025 08:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Bohužel vaše hodnocení je ukázkou toho, jak povrchně chápete řízení. To, co jste popsal, je oficiálním výkladem, ten skutečný vám a nejen vám zůstává utajen. Ale to je na dlouhý rozbor, omezím se tedy na rychlý- jistě vám nezůstal utajen proslov J.D Vance v Mnichově- obrazně škrtem pera tam nemilosrdně zkritizoval vše, co nám zde je již po dlouhou dobu podstrkováno jako jediná možná pravda. Myslím, že Scholzovi, Leyenové, Macronovi z toho moc dobře nebylo, v podstatě jim rozkopal bábovičky na písku. To za prvé, a za druhé prioritní pro jakoukoliv ekonomiku, která to myslí s rozvojem vážně, jsou laciné energie, od kterých se Evropa hrdě odstřihla a bláhově si snad myslela, že se tím Američanům zavděčí. Jenže to si mohou myslet buď snílci nebo naprosto naivní nezkušení lidé. Nechci zde vnášet zbytečné emoce, ale opět se jasně ukázalo, že velmoci nemají přátele, nýbrž pouze a jen svoje zájmy. A to se týká USA, Ruska, Číny bezezbytku. A kdo toto včas nepochopí, dopadne jako ten Vašek s pány na ledu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

16.2.2025 10:46 Reaguje na pavel peregrin
Myslím, že to názorně ukazuje Trump. Už se domlouval s Putinem, možná k jednání pozvou i strýčka Si, a "velcí kluci" se pískoviště pěkně rozdělí, aby si při dělání báboviček nepřekáželi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 08:45 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Obávám, že to už jede, Trump spáchal státní převrat, obdivuje Putina a spolu si rozdělí Evropu jako Hitler se Stalinem.
Ta nemá šanci se ubránit, bo je rozvracena velmi silně z Ruska a i Trump podporuje putinovu pátou kolonu (Wilders, Le Penová, Salvini, Orbán, Fico, Babiš, Okamůra, Turek, Afd, Wagenknechtová atd.).
Celé je to ideologicky založeno na německém nacismu minulého století.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.2.2025 12:23 Reaguje na Pavel Hanzl
No, tu "pátou kolonu" Putin vůbec nemusí podporovat, ta se zorganizovala sama, z řad občanů, kteří přemýšlejí a jsou schopni situaci ve svých zemích pozorovat s odstupem a nadhledem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 17:06 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Fakt dobrý. A jak je možné, že VŠICHNI tihle cha cha "rozumní" občané z celé Evropy mají zcela náhodou úplně přesně stejné názory, jako Kreml?
Boj proti migraci, rozbití EU na samostané státy, zablokování pomoci Ukrajině, zablokování zbrojení, obnovení nákupu krvavého plynu a ropy atd. atd.?
A co je na tom preboga rozumného, vrátit se do let 1914 nebo 1938?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 12:01 Reaguje na pavel peregrin
Zajímavé je, že odpovídáte naprosto něco jiného, než je v mém příspěvku. Vance jasně dokázal, že o Evropě NEVÍ VŮBEC NIC, což tvrdil už dávno.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.2.2025 14:06 Reaguje na Pavel Hanzl
No, to co píšete výše, je čirá manipulace. Tu dobu pamatuji, žil jsem v ní, vzpomínám na úspěchy našich aut na závodech i zahr trzích (Škoda, Tatra, JaWa, Zetor...). Totéž letadla, zbrojovky, sklo, textil, prům technologie a mnoho dalších ve světě známých pojmů. A jsem rád, že Čínu se západu položit nepodařilo, a ona dnes udává v ekonomice tón. Padl tím mýtus, že komunismus/ "socilailsmus je netransformovatelný". Dnes skoro vše, co vezmete do ruky, má známý původ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 20:43 Reaguje na Karel Zvářal
Žijete asi v 60.letech, kdy náš průmysl byl ještě na úrovni. Ale tyhle úspěchy se už netýkaly 80. let, kdy byly závodní speciály vybaveny západními komponenty (kargurátory Weber, rozdělovače Bosch atd.) ale normální produkce se nedala vůbec prodávat. Zaostalost 20 let a nekompatibilita norem.
Příklad: Zetory se dobře prodávaloy v Anglii, ale rostoucími požadavky na bezpečnost a hlavně vibrace ztratily už v 70. letech licenci a šlus.
Tatry měly kyvné polonáravy a mohutně ničily silnice, na Západě taky skončily. Atd. atd. atd.
V Brně z velkých fabrik (1.Brno, Krávopolská, Zetor, Mosilana, Zbrojovka, Vlněna) zbankrotovaly všechny.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.2.2025 21:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte, problém je v tom, že jste přesvědčený o tom, že máte na vše patent. Popíšu to na příkladu zemědělství, které bylo špičkové a uznávané. Za P.Pithartem byl fr.odborář a prosil ho, ať to nerušíme, že jsme pro jejich sedláčky příkladem a vzorem. Stal se opak: "JÁ si na ten pytel sednú, a do zemědělství nedám ani korunú (dotací), ale do krachujících bank dal... Že k nám jezdili Rakušáci nakupovat ("maso pro psy"), tankovat, na oběd ap., to W.Komárek uměl barvitě podat.

Tu Čínu jste nějak zasklil, neb víte, že asijský drak je štikou světové ekonomiky. Všechno je v LIDECH, nikoliv systému!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 08:32 Reaguje na Karel Zvářal
Buď se bavíme o nás, nebo o Číně, ty kategorie jsou nesouměřitelné.
Nemám na nic patent, ale v devadesátkách jsem založil firmu a velmi jsem politickou situaci sledoval (to jsem dělal už za komára a baví mě dodnes), s pádem komára mi přímo "spadl kámen ze srdce". V zemědělství se velmi dobře rozjela provatizace, ministrem byl pan Lux, jenže přetržka byla příliš dlouhá a k sedlačení se vrátilo málo lidí. Po nástupu socanů tam začali působit bolševičtí predátoři (Fencl, Palas, Toman a hlavně Babiš). A dnešní stav tragický rozhodně není, i když je postižen dezoláty více, než jiné obory.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 08:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Čína se začala rychle rozvíjet v okamžitě, když přestala budovat komunimsmus a přešla na grunderský kapitalismus s velkou podporou Západu a hlavně USA. Dnes je to politicky východní despocie a ekonomicky kapitalismus s mohutným angažmá státu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.2.2025 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Jj, my(E.) tu despocii nemáme(heč!), nýbrž demo, ale člověk aby se bál v noci vyjít ven. A to vše ve vlastní režii...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 12:19 Reaguje na Karel Zvářal
A viete, čo také oné je despocie? A kam patří celá ČR v bezpečnosti svých obyvatel? Na světovou špičku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.2.2025 19:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Úžasný postřeh...

A co takhle najíždění aut do davu,nože... to je to, proč sem imi zveme /tolerujeme?-/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 19:29 Reaguje na Karel Zvářal
To není despocie, to je terorismus. Despocie je státní terorismus, úplně jiný level.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.2.2025 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
k sedlačení se vrátilo málo lidí.....

Oni ti lidé z vesnice velmi dobře věděli, jaká je v zemědělství dřina, a to i s moderními stroji. Mohl bych vyprávět z vlastní rodiny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 16:58 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tam, kde sedlácká tradice nebyla přerušená, sedlačí se pořád (Rakousko, Francie, Německo, Polsko atd.).
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.2.2025 18:58 Reaguje na Jaroslav Pokorný
1* Ta krátká větička mluví za vše...
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.2.2025 12:18 Reaguje na Karel Zvářal
Za P.Pithartem byl fr.odborář a prosil ho, ať to nerušíme, že jsme pro jejich sedláčky příkladem a vzorem. ...........
J. Lux, jako min. zemědělství, a vlastně i zemědělec znalý provozu, pozval francouzské odborníky, aby pomohli socialistická JZD transformovat. Byl o tom článek v tehdejších Zemědělských novinách. A dál bylo ticho, jen se šuškalo, že ti odborníci měli Luxovi říci: "Co chcete měnit, vždyť vy máte to, o co my usilujeme - moderní zemědělskou velkovýrobu." Je třeba vědět, že EU dává až 45% rozpočtu na podporu zemědělství a to u nás za socialismu nebylo.
Odpovědět
sv

s v

19.2.2025 21:08 Reaguje na Karel Zvářal
Vtip z UK ze 70. let. Víte proč má škoda vyhřívané zadní sklo? Aby vás nezábly ruce až ji budete v zimě tlačit. Přičemž v UK byly škodovky uplatnitelné jen proto, že i sami Britové si odborářským socialismem 60. let vlastní automobilový průmysl totálně zneschopnili. Víme karlíku. Ty zbrojovky, karlíku, se uplatnily jen u lidojedů v Africe, a to jen za dotované ceny. Psychopati jako kaddáfí a saddám si na masakrování šíitú nebo berberů nabrali v těžkoslovensku druhořadé tanky podle draze zaplacených russovětských licencí (vlastní vývoj byl bolseviky zrušen) ale bez klíčových technologií a pak když dostali na pr. el tak nehodlali platit. Ano, sklo bylo úspěšné. ... dokud nepřišla ... pozor ať tě to nepoloží... levná konkurence z číny. Jinak fantasmagoriím jak se západ snaží položit čínu věří ten co žere seno karlíku. Bez bilionových investic, které od západních firem směrem na východ od začátku 80. let proudily, Čína by zůstala tam kde byla... tedy položená maoistickou politikou. Ale jinak máš pravdu, socialismus lze transformovat. ... v tvrdý kapitalismus, jak to provedl teng siao ping už v 70. letech.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

16.2.2025 20:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle. Opravdu nevím, zda jste takový naiva či tomu upřímně věříte. Tedy ještě jednou a odpovím vám i na neodpovězené. SSSR se rozpadl ani ne tak díky ekonomickému kolapsu, jako díky kolapsu vládnoucí mu v něm "elity". Vedení SSSR dělalo zásadní chyby, které nevyhnutelně k rozkladu musely vést.
A nyní- J.D Vanceovi a samozřejmě i Trumpovi je úplně, ale úplně putna, jestli Evropě rozumí či ne, protože jejich budoucím zájmem Evropa ani Rusko není, ale Čína. USA mají svých vnitřních problémů dost a Trump velmi dobře tuší, že pokud je nevyřeší, tak USA z již tak oslabené světové pozice se propadnou ještě hlouběji. Takže za Evropu nikdo tahat kaštany z ohně nebude a navíc pro Trumpa je EU obchodní soupeř, kterého je třeba rozložit, aby si uvolnil ruce. Že politické špičky Evropy dostaly takovou studenou sprchu, o jaké se jim ani nesnilo, je naprosto jasné a je zajímavé, že Vance vyslovil i myšlenky, za které se u nás dává nálepka dezinformátor. Takže EU by měla honem rychle přemýšlet, jak z té šlamastiky ven.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 20:53 Reaguje na pavel peregrin
Proč se SSSR rozpadl je na diskusi, ale pád měny z 1:1 na 80:1 a následná inflace o PĚT TISÍC!!!% je známka bankrotu. Následné rozkradení celého státu silovniky a oligarchií, neschopnost splácet dluhy a rozpad státu to dorazilo.
nejen Trump, ale hlavně Vance jsou typičtí zezoláti a pokud tohle fakt rozjedou, USA se propadne totálně a s nimi půjde i EU. Před Trumpem byla jasně světovou jedničkou se stále posilující pozicí.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.2.2025 12:13 Reaguje na pavel peregrin
pro Trumpa je EU obchodní soupeř, kterého je třeba rozložit, aby si uvolnil ruce ...............
Jako pamětník pamatuji RVHP, která byly založena na myšlence vzájemně výhodné spolupráce, i když, a to nepopírám, měla řadu vnitřních problémů. Ale s radostí jsme vstoupili do EU, jejíž hospodářská politika je založena na nelítostné konkurenci, jak anoncoval V. Klaus po návratu z podpisu asociačních dohod. A tak přemýšlím, co je lepší.
Kontrolní otázka - jak to máte vy, doma, mezi přáteli, sousedy? Model socialistický nebo kapitalistický?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 17:10 Reaguje na Jaroslav Pokorný

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2025 08:59 Reaguje na pavel peregrin
Nevím, co je to ta "jediná možná pravda", ale dejme tomu, že je to jednotná a prosperující EU.
To nám Vance skutečně "rozkopal bábovičky", bo podpořil dezolátní strany, které mají z Kremlu hlavní úkol: EU rozvrátit, aby se nemohla bránit následné ruské invazi.
Velmi mu děkujeme, jasně řekl, jaká krysa je Trump a celá jeho nacistická banda (hajlující Musk).
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.2.2025 12:33 Reaguje na pavel peregrin
Ačkoliv se SSSR dostal do krize, stále k nám proudila ropa i plyn. V 1. pol. 90. let k nám stále přijížděly vlaky železného koncentrátu, podle smlouvy, za podíl na výstavbě kombinátu v Krivom Rogu. A od nás plynule jely do železáren ve Slovinsku. Tehdy jsem pracoval v žst. Břeclav a ty vlaky jsme předávali Rakušanům. Současně do Slovinska odjížděly ucelené vlaky starých vagonů, jako šrot. Kvalitní ocel, která se už v likvidovaných českých železárnách nezpracovávala. Docela by mě zajímalo, který "privatizátor" se na tom napakoval. A o tom, jak "demokratický" parlament ty zlodějny podporoval, je na YT stále video s F.R.Čechem. Jak tam říká - "jestli je nás v Parlamentu 10 co nekrademe."
A nejčerstvější zpráva - v posledním díle pořadu Máte slovo přítomný politik přímo říká že na neřešení otázky sociálního bydlení je hodně poslanců zainteresováno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.2.2025 10:27 Reaguje na Jaroslav Pokorný
"Mluvím o tom dlouhodobě, je to nejvyšší úroveň korupce. Říká se tomu převzetí státu, kdy vrcholový byznys prorostl do vrcholné politiky," upozorňuje senátor Wagenknecht na Babišovy aktivity. Aktuálně.cz 2.6.2019
Tak čemu se čemu? Ničil tuhle zemi 8 let a dnes dostane šanci ji dorazit a ještě ji stáhnout pod ruský bič.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

16.2.2025 13:30
To je jedina odpoved, ktera mne napadne uz pri pohledu na uvodni radky toho textu. Dal jsem necetl, nastesti prave v minulych dnech doslo k jistemu
globalnimu politickemu zemetreseni ktere zpusobi - doufejme - ze takoveto clanky zanedlouho uz nebude mit kdo platit....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 20:54 Reaguje na Miloš Zahradník

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2025 20:56 Reaguje na Miloš Zahradník
"Možná Trump uspěje a takových kšeftů a slev si pohrůžkami vymůže víc - většinu z nich od přátel, spojenců a partnerů. Přijde tak o kapitál dobré vůle, který americká zahraniční politika buduje dlouhá desetiletí a díky kterým má Amerika mnohem víc spojenců, než Čína nebo Rusko. A může tím pustit z uzdy síly nacionalismu a protekcionismu, které poničí a možná úplně rozmetají svět, který byl stabilnější, mírumilovější, bohatší a svobodnější než cokoli, co jsme znali předtím."
Fareed Zakaria: „Amerika především“ může zničit svět, který Amerika sama stvořila." Respekt 5, 27.1.2025
Odpovědět
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist