https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/mirek-topolanek-ministerska-facka-pro-4-miliony-lidi-pripojenych-na-teplarny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mirek Topolánek: Ministerská facka pro 4 miliony lidí připojených na teplárny

18.6.2022
Napojeno na teplárnu?
Napojeno na teplárnu?
Lidé, kteří doma topí elektřinou nebo plynem, se mají podle novely energetického zákona, kterou včera do meziresortního připomínkového řízení poslalo Ministerstvo průmyslu a obchodu, dočkat „příspěvku na úsporný tarif“. 4 miliony lidí, kteří využívají teplo ze soustav zásobování teplem, nedostanou nic.
 
Na 4 miliony lidí připojených na teplárny v nadcházející zimě drtivě dopadnou dramaticky rostoucí ceny zemního plynu, uhlí nebo emisních povolenek. Ministerstvo průmyslu a obchodu se však rozhodlo zvýhodnit domácnosti, které doma topí elektřinou nebo plynem. Jen ty budou mít nárok na tzv. úsporný tarif.

Těžko si představit absurdnější diskriminaci lidí připojených na teplárny, než s jakou přišlo Ministerstvo průmyslu a obchodu. Majitel rodinného domu vytápěného plynem na příspěvek dosáhne, zatímco důchodce v paneláku vytápěném například z plynové teplárny nedostane nic.

Vláda přitom v programovém prohlášení slíbila, že narovná podmínky na trhu. Teplárny si na rozdíl od lokální výroby tepla musí kupovat povolenky na emise skleníkových plynů, jejichž cena dramaticky vzrostla. Tuto diskriminaci měla zmírnit přechodná transformační podpora tepla, kterou vložila Poslanecká sněmovna v minulém volebním období do zákona do podporovaných zdrojů energie. Ministerstvu průmyslu a obchodu se však za více než půl roku od nástupu nové vlády nepodařilo Evropské komisi vysvětlit princip podpory a transformace teplárenství jako zásadního příspěvku k plnění klimatických cílů. Bez souhlasu Komise není možné podporu vyplácet. Podle dostupných informací uvázla jednání na mrtvém bodě a není jasné, kdy a zda vůbec se podaří souhlas Evropské komise získat. Namísto částečného narovnání podmínek na trhu přichází Ministerstvo průmyslu a obchodu paradoxně s jejich ještě větším pokřivením trhu v podobě příspěvku na úsporný tarif pro domácnosti, které topí elektřinou a plynem.

Pan ministr Síkela asi stále nepochopil, že na teplárny je připojených 4 miliony lidí a dramatický nárůst cen emisní povolenek a teď navíc i energetických komodit není v letošních cenách tepla ještě z větší části promítnut a že na tuto situaci budou muset výrobci tepla bezprostředně reagovat. Vyzývám pana ministra, aby situaci těchto lidí okamžitě řešil, a pokud nevedou k cíli jednání s Evropskou komisí, neprodleně předložil pro příští topnou sezónu jiné řešení.

Návrh z dílny Ministerstva průmyslu a obchodu, jehož podstatou je vyplácení paušálního příspěvku podle kategorií zákazníků, je navíc v řadě směrů nedomyšlený a povede k absurdním situacím. Například sazbu D01 využívají chataři, nebo lidé v garážích, ale také třeba garsonky důchodců. Podle návrhu tak buď bude mít nárok na dotaci řada odběrů, kde to nedává žádný smysl, anebo naopak bude z podpory vyloučena část nejzranitelnějších domácností. Smůlu budou mít zřejmě také drobní živnostníci, kteří mají přihlášen byt jako provozovnu a mají tudíž tarif za elektřinu pro podnikatele.

Ten návrh je šitý horkou jehlou a povede k absurdním výsledkům. Je potřeba ho domyslet a kompletně přepracovat.

To ovšem Ministerstvo průmyslu a obchodu zřejmě nemá v úmyslu. Na jeho připomínkování dalo pouhé 3 pracovní dny a oslovilo jen vybrané resorty. K návrhu navíc s ohledem na předchozí svolení vlády nebylo vůbec zpracováno hodnocení dopadů regulace, tzv. RIA.


reklama

 
foto - Topolánek Mirek
Mirek Topolánek
Autor je předsedy výkonné rady Teplárenského sdružení ČR.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (163)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jaroslav Studnička

18.6.2022 08:32
Bohužel má p. Topolánek pravdu.
Řešení energetické krize z pozice MPO na naší vlády je velmi pomalé a chaotické. Hrozí další prohlubování energetické chudoby a výše inflace. Sousední státy se k tomu postavili mnohem rázněji.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 08:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ostatní státy se sice postavilY, ale nevíme, jestli to k něčemu bylo.
My máme stále silně zababišovanou státní správu a ještě zcela destrukční opozici, které jde jen o maximální poškození ČR a to prakticky jakýmikoli metodami, včetně obstrukcí. Tak čemu se čemu??
Odpovědět
VB

Vladimír Bešta

18.6.2022 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Vážený voliči "pětikoalice", jak dlouho se budete vymlouvat na Babišova chybná rozhodnutí? Slibovali jste změnu a já očekával změnu k lepšímu. Ano, ta Babišova vláda dělala chyby, ovšem ta vaše, pro jistotu, nedělá nic. A vymlouvat se na "destrukční" opozici? Vždyť ji v parlamentu vaše parlamentní parta ani nepustí do diskuse. Její návrhy shazuje se stolu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 11:53 Reaguje na Vladimír Bešta
Babiš si nasadil svoje zkorumpované jedince úplně všude, za 8 let to není problém zvládnout. A tahle vláda je nemůže vyházet, protože mají smlouvy, zákon o ouřednících atd. atd.
A že nedělá nic? Rázem se sem nahrnuly statisíce imigrantů a nastaly nějaké vážníé problémy?? Nevšiml jsem si. Navíc uzákolnila zásadní věc: Všichni můžou pracovat zcela legálně bez jakékoliv byrokracie. Nedovedu si představit, že by tohle zvládla hrabišova mafie.
Taky proto nám jde HDP nahoru o asi 3,8%, firmy se dobře rozjíždí, protože mají lidi i do pozic, které našinci dělat nechtějí. Sociální služby, zdravotnictví atd. atd.
To je vám málo?
Odpovědět
TV

Tom Všianský

19.6.2022 00:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Chlape ty žiješ asi v jiné zemí. Co začala válka a nahrnuli se sem statisíce migrantů vystřelili ceny nahoru. Právě ceny ropy+plynu a od ní cena tepla, elektřiny, benzínu+ nafty = všeho. Tak už otevřete oči ať víte no čem je tu ta diskuze. HDP jde nahoru, protože do firem Babišova vláda nalila peníze. Zadlužila, ale jede to. ODS by zase nejraději všechno prodala. Jak se již stalo a bylo to na nic. Teď chce prodat Budvar, snad se jim to nepovede. Pětikoalice stopne investice a např. dálnic se opět nedočkáme. Škoda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 07:35 Reaguje na Tom Všianský
Inflace se rozjížděla už loni, babišovy "vrtulníkové peníze" vytvoří vždycky inflaci. A energie? Jestli jste si nevšiml, tak se podařilo Rusům vydíráním Evropy zdražit ropu na dvojnásobek a plyn na asi desetinásobek, taky jako důsledk rozpoutání války.
Babiš do žádných firem peníze nelil, jen dával kompenzace za kovid a to dost chaoticky (zemědělcům, proč asi?) a na obrovském nárůstu dluhu se ta pomoc podílela sotva třetinou (v Rakousku 70%).
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2022 08:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Plácáte dokola pořád stejné nesmysly, mnohokrát vyvrácené. Kde je jakákoli informace, že energie zdražilo vydírání a ne poptavka po kovidu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 08:48 Reaguje na Milan Dostál
Všude. Ve všech médiích se dočtete, že Gazprom už loni v létě nenaplnil zásobníky a na podzim začal škrtit Jamal. To byl první skok. Po válce začal škrtit i NS1, Jamal odstavil úpně, vyhrožoval všem zablokování dodávek, odstřihl Bulharsko, Polsko, Finsko i Holandsko. Dnes škrtí NS1, Turecko a jižní větev. To je fakt málo??
Odpovědět
pa

pavel

19.6.2022 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
kk

karel krasensky

21.6.2022 09:12 Reaguje na pavel
1+
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 16:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Ještě před válkou dodával Gazprom do Evropy o 30% méně plynu, než normálně. Zkuste odhadnout proč.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.6.2022 09:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Stejně tak energetická krize začala již loni, dávno před napadením Ukrajiny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 10:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. Putin si nás chystal, nezaplnil v létě pronajaté zásobníky a na podzim začal škrtit Jamal i celkové dodávky.
Odpovědět
HM

Helena Modrá

20.6.2022 22:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč tomu říkáte ruské vydírání Evropy, když je to ve skutečnosti náš trest pro Rusko? Těch jejich energií záměrně kupujeme málo, abychom je finančně nepodporovali. A co se nekupuje ve velkém, je vždycky dražší. A až seženeme jiné zdroje, tak přejdeme na ně a ty budou asi možná ještě dražší. Ale to nevadí, protože musíme zachránit demokracii.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:29 Reaguje na Helena Modrá
Nekupujeme málo. Rus dodávky škrtí. Máte to ve všech médiích.
Ty jiné zdroje být dražší být nemůžou.
Z USA byl normálně LNG za 11 dol/MWh, z Ruska za 6. Dnes je z Ruska za 120 a z USA je ho málo. Jakmile se odstřihneme úplně, trh se uklidní a odhadem bude plyn za 20 dol/MWh.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.6.2022 16:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte ty vaše odhady něčím podložené, nebo to bude vaše mylná dojmologie?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

20.6.2022 16:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Všiml jsem si, že hodně do vládních stran a zejména ve Stanu má své emisary.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:30 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jistě, není to vůbec jednoduché.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 12:05 Reaguje na Vladimír Bešta
Bohužel, to, co vláda dělá a udělá se nikde nadočtete. Média jsou většinou proti a nebudou ji chválit, ani solidně informovat. Něco sdělí ČT, ale většinou marginality.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.6.2022 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
No nám to sdělte vy:-).

Su zvědav co z vás vypadne ...
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.6.2022 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Co má s tímto problém společného jakákoli státní správa, nebo opozice, která může pouze dávat najevo jiný názor. Teplárenství nejsou jen byty, ale i technologické teplo pro průmysl, ten tahle vládní nečinnost zařízne taky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 12:29 Reaguje na Milan Dostál
Opozice je od toho, aby sdělovala jiný názor, ale musí mít pořád na mysli, že to musí být v zájmu státu, občanů. Ale tohle ta naše rozhodně nedělá.
Odpovědět
PV

Pavel Vlahý

18.6.2022 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Zato ta minulá opozice to rozhodně dělala, že je to tak?
K tomu se dá říct pouze jedno”Blahoslavení chudí duchem”
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 13:20 Reaguje na Pavel Vlahý
Samozřejmě dělala. Upozorňovala na hrabišovy zločiny, žádala vyšetřování, prostě jednala v zájmu státu.
Co se týká zcela zmatečného jednání vlády při epidemii koronaviru, jsem měl taky občas pocit, že opozice prudí zbytečně. Ale to už mají řešit odborníci.
Jeho ostuda s letadlem z Číny byla přímo kosální.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

19.6.2022 10:39 Reaguje na Pavel Vlahý
Je vidět, že tento Ježíšův výrok je pro vás naprosto nesrozumitelný. Tak jako mnoho dalších...
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.6.2022 13:44 Reaguje na Pavel Hanzl
A o tom co je v zájmu státu a občanů rozhodujete vy. Ještě jednou se ptám, jaky vliv má státní správa na soukromé společnosti - teplárny?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 07:36 Reaguje na Milan Dostál
Opozice blokuje přijímání zákonů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.6.2022 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Opozice blokuje přijímaní zákonů. se kterými nesouhlasí ... no to je ale překvapení, kdo by to čekal.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.6.2022 13:07 Reaguje na Milan Dostál
To je nad rozlišovací schopnosti p. Hanzla.
Dle něho když krachnou dvě sklárny, tak alespoň zbude více plynu.
To že se na příští rok předpokládá s vícenáklady za energie 450 - 500 mld, to je dle něho marginálie.

Od cen energií se odvíjí absolutně vše...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 13:22 Reaguje na Jaroslav Studnička
Sklárny samozřejmě nekrachnou, ale na dobu zmatečních cen se odstaví.
Z USA byl LPG za 11 dolarů, z Ruska nejvíc za 140, dnes za 100. To skutečně trvalý stav není.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

19.6.2022 16:26 Reaguje na Pavel Hanzl
No - některé sklárny už krachly...
Třebas jedna v Úštěku. Ta dělala krásné repliky historických pohárů, džbánů a pod. (z takového toho nazelenalého skla s nerovnoměrně rozptýlenými drobnými bublinkami ve hmotě).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 16:43 Reaguje na Karel Ploranský
To je možné. Spolíhat na stále nízké ceny energií z Ruska se prostě krutě nevyplatilo celým státům.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.6.2022 20:26 Reaguje na Pavel Hanzl
To je demagogie. Rusko smlouvy plnilo, zákazy odběru jsou kvůli sankcím, Maďaři se ubránili nátlaku, Češi svou infrastrukturu dali Němcům, takže to jsou německé ceny, což se krutě nevyplatí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 15:16 Reaguje na Jarka O.
Rusi dodržují smlouvy jen tehdy, kdy se jim to hodí. O tom se přesvědčili úplně všichni, kdo s nimi měli kdy co do činění. Proto Američani varovali Němce, blokovali jim i NS2, vše marno, prosadili si svoje a dnes bečí.
Maďaři se právě podělali, já si myslím, že kvůli Paksu. Samozřejmě na tom krutě prodělají, jak všichni.
Naše ceny plynu od RWE jdou o 60% nahoru, to se přežít dá. Plynu máme dost a pokud Němci zprovozní ten terminál LNG, jsme za vodou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.6.2022 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Hmmm ... a když se odstaví, tak nekrachnou? Ono i to odstavení něco stojí a ne zrovna málo. A zaměstnanci se taky odstaví, jo?
Super ... doufám že se nabídnete jim to jít vysvětlit.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2022 18:50 Reaguje na Svatá Prostoto
To je problém. Pokud má někdo nastavenou produktivitu na extrémně levných energiích, tak má prostě problém. Mohl s tím počítat předem.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.6.2022 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Levnou bylo díky levné lidské práci a možná tím pořád zůstanou výrobky konkurenční, protože ceny rostou po celém světě. Ale kruté to je, protože tohle už je 3. vlna krachů skláren (minimálně), staří jdou do duchodu, ale nerostou noví, na co... a klidně skláři můžou zase přejít na uhlí s pak na dřevěné uhlí a raselinu, to vypadá na gryndýl. Počítat s tím předem.... dík teda!
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

21.6.2022 12:00 Reaguje na Jarka O.
Mnoho sklářů zkrachuje nebo se tak již stalo. Můžeme se na to dívat (dle politických preferencí) jako na "nevyhnutelné" důsledky evropského Green Dealu nebo "přirozený" přesun energeticky náročných výrob do zemí schopných získat levné energie. Válka a ekonomická válka ten proces "jenom" urychlila. Tady v severních Čechách je ten problém palčivější a bolestivější. Evropa odmítá těžit břidlicový plyn (ekologické důvody), ve většině odmítá i atomové elektrárny (ideologické důvody) a uhlí (ekonomické a ekologické důvody). Zeleným vodíkem, zelenou elektřinou nebo bioplynem se sklo ekonomicky přijatelně prostě tavit nedá. vítejte v postindustriální energeticky deficitní Evropě. Co s tím lze dělat? Volit politiky podporující fyzikálně a technicky realistickou energetiku. Chybu jsme my Evropané udělali už před 20lety a pokračovali jsme v ní i když bylo stále jasnější, kam nás tento směr dovede. Česká společnost je v evropském kontextu většinově spíš realistická ale mnoho důležitých velkých zemí to vidí jinak. Namísto hloupého sypání písku do soukolí je třeba hledat spojence, kteří to vidí podobně jako my a bojovat matematickými, ekonomickými a fyzikálními argumenty proti zaslepené ideologii. Také je třeba teď šetřit a hledat cesty jak přežít kritické období. Chápu, že to skláře na jablonecku a novoborsku nezachrání a výsledky se mohou dostavit až za několik let. Lepší řešení mě ale nenapadá.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

21.6.2022 12:08 Reaguje na Dalibor Motl
Logicky se nabízí něco podobného, jako teplovod z jaderky pro Brno. Ta vysoká spotřeba z výroby (odpadní teplo) by se po nějakých technických úpravách dalo využít i pro zásobování nejbližšího města. Prostě časy plýtvání by měly skončit.
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.6.2022 12:32 Reaguje na Dalibor Motl
Místo skla se od 90tek používá víc plastů, to byl také jeden z důvodů krachů, je to prostě vývoj nějakým směrem. A i ty plasty jsou už problematické. Až se v EU začne rozhodovat většinově, budou malé země podle mě mít smolíka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 15:19 Reaguje na Jarka O.
V EU se rozhoduje většinově od začátku, jenže nerozhodují státy, ale celoevropské politické strany. Tím se těmhle třenicím celkem slušně brání.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 15:28 Reaguje na Dalibor Motl
Takže radíte vrátit se do 19. století, začít fedrovat do sentinelů a plácat se po vaťákách. Voni sou hlava...
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.6.2022 17:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde jste vyčetl, že p. Motl chce do 19.st.? Kam chcou gryndýlisti?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:35 Reaguje na Jarka O.
"Namísto hloupého sypání písku do soukolí je třeba hledat spojence, kteří to vidí podobně jako my a bojovat matematickými, ekonomickými a fyzikálními argumenty proti zaslepené ideologii."
Tím sypáním písku lze z kontextu vyčíst, že myslí grýndýl a OZE, takže ta "matematické atd..." považuje asi za setrvání na fosilu. A tispojenci jsou asi tak kdo, Propadlé Maďarsko? Nebo nedejbože úhlavní nepřítel Rusko?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejde o to, že ON má problém ... protože on sám možná ani moc ne ... ale ten problém má spousta dalších lidí/subjektů ... a to pak přestává být problém někoho, ale začíná to být problém všech, tedy státu.

A ten stát na to prostě musí reagovat, jak to dopadá když tak nečiní ... těch příkladů je v dějinách víc než dost.

A pokud se na to ten váš milovaný a obdivovaný Fiala vyprdne, tak se nedivte až tu za pár let budete mít zase premiéra z ANO a nebo Bábu na Hradě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 15:23 Reaguje na Svatá Prostoto
A co ten stát má jako dělat? Ouředníci mají prdět do balónků, aby byl plyn? Ta sklárna kupuje plyn od RWE, což je nadnárodní firma, většinu asi vlastní Němčouři. A ti si ten plyn taky nevytřepou z rukávu, Gazprom trvale zavírá kohoutky, na které všichni spolíhali a mají na ně smlouvy. Jděte bečet do Kremlu, tam je hlavní viník.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 17:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Podívejte se okolo ... i ta nablblá Říše a Rakousy se snaží. Naše vláda brečí, že Bába a dluhy a dělá suverénně největší kulový.

To je jako když Kalousek a Topol byli při krizi 2008 furt k klidu, že nás se to nedotkne, a když pak překvapivě jo, tak se matlalové zkusili z krize prošetřit ... výsledkem bylo, že jsme byli v recesi ještě 3 poté, co všude okolo, o USA ani nemluvě, už nastalo oživení. S Mirdou je občas prdel, ale tohle poděla úplně ukázkově.

No jasně, svedeme to na Kreml. To si pomůžeme. Že se Putin zachoval jak svině fakt neznamená, že se má naše vláda chovat jak banda trotlů ... a týden přemýšlet, jestli těch 5000 bude podle hrubý nebo čistý mzdy (nehledě na to, že i tak je to úplná zhovadilost).

A sklárna co kupuje plyn od RWE ... fakt jste tak blbej??? Bo podle vás každý spotřebitel v ČR nutně nakupuje plyn od RWE/innogy ... to už je nějaký mentální defekt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 21:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste toho zase naplácal. Kalousek tvrdil, že se nás nedotkne BANKOVNÍ krize a taky se nedotkla, žádnou banku nikdo neoddlužoval. Naše krize byla silně mediální, v podstatě vůbec nemusela nastat. Jenže špinavci rozjeli až děsivou mediální kampaň s tématem krize, Krize KRIZE!!! a lidé se vyděsili a přestali nakupovat. Tím to teprv spustili. Kalousek se choval vzorně, šetřil (i na ouřednících a politicích), taky oživení bylo velmi rychlé a kvalitní. Jenže pak přišel estébák hrabiš.....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Čti si šmudlo ... tohle třeba dáš ...

https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1112232-cesko-zaziva-nejhorsi-recesi-v-historii

"V roce 2009 zaznamenala česká ekonomika následkem globální hospodářské krize propad o 4,5 %. Pak přišlo krátké oživení, které trvalo sotva dva roky a během kterého růst HDP nepřesáhl 2,5 %. Podniky tak neměly dostatek času na to, aby se vzpamatovaly a začaly investovat. Následoval další pád do recese – za rok 2012 ekonomika propadla o 1,2 procenta."

nebo ... https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1117434-ceska-ekonomika-je-v-nejdelsi-recesi-od-roku-1997

Furt se bavíme o éře Mirdy na MF a o tandemu Topol+Nečas ve Strakovce. Takže houno Bába.
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.6.2022 17:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak tohle nerozdejchá...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:37 Reaguje na Svatá Prostoto
To je na delší vysvětlování, které zásadně číst nebudete, sorry jako.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 11:26 Reaguje na Pavel Hanzl
To je ale škoda, vysvětlování od lopaty s vystudovaným učňákem za Ludvy:-))) by s ohledem na povahu tématu byla jistě velmi zajímavá:-))).

Chtěl jsem napsat i přínosná, ale zase tak moc se lhát nemá:-).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.6.2022 13:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste hodně zapomětlivý. Pamatuji si na obstrukce bývalé opozice na bývalou vládu během covidu :-).

A tu zababišovanou státní správu myslíte třeba tu v Praze a STAN :-)?

Jste neuvěřitelné naivní a hloupý...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.6.2022 13:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Odsáci taky dělali obstrukce, taky mě to připadalo zbytečný. Ale rozsah byl výrazně menší.
Zababišovaná st. sopráva se nejlépe ukázala v případu otravy Bečvy, protože to bylo mediálně rozmazané. Stejných křiváren a podrazů tam bylo něurékom, ví se jich jen okrajově (800 milo nakradených dotací z EU).
Samozřejmě nevyřešené série podrazů (Radova pšenice, čapák, Vodňanské, Hustopeče atd atd).
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

18.6.2022 16:41
Myslím, že toto bude dobrý impulz k tomu paneláky pořádně zateplit, pořídit si adekvátně malý vlastní zdroj tepla a od teplárny se odpojit. Ideálně, kdyby teplárny pochopily, že fedrovat teplo s velkými ztrátami v potrubí do nezateplených domů je z hlediska potřeby ochrany klimatu neudžitelné, a na tomto spolupracovaly. Pan Topolánek by s tím mohl začít.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.6.2022 18:59 Reaguje na Jiří Svoboda
Pokud zbydou jedinými zdroji elektřina a plyn, tak teplárenství
opravdu nemá smysl, protože si může topit každý dům, nebo i byt
sám. Pokud ale nebude plyn a ani elektřina, tak má teplárenství
smysl v tom, že může používat odpadní teplo z JE, spaloven odpadů,
spalovat biomasu a i to uhlí. Je třeba se zamyslet nad efektivitou
teplárenských sítí po zateplení budov a nebo odpojení některých
budov od sítě. Záleží na míře, do kdy se to vyplatí provozovat
a nebo zastavit dodávku tepla i těm, kteří vlastní zdroje tepla
nemají. To bude bod zlomu a další náklady při přechodu na jiné zdroje vytápění. V minulosti se postavilo sídliště a k němu
kotelna dimenzována včetně sítí na to sídliště. Individualizace
jednotlivých domů a snižování odběru tepla rozkolísá teplárnu
a časem se už ekonomicky nevyplatí. Nechtěl bych dnes být v kůži
nájemníků závislých na teplárně, které takto ubývají zákazníci,
protože v ruksaku si nikdo teplo do bytu nepřinese. Ale to samé
hrozí i těm, kteří topí elektřinou a plynem, ti ať si taky moc
nemalují světlé zítřky. Největší jistotou bude spalování něčeho,
co mohu mít do zásoby a nejlépe z vlastního zdroje.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

18.6.2022 20:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano, rozebral jste to výborně. Problém je to velmi složitý a vyžaduje hodně přemýšlení a spolupráci. Dosti pochybuji, že je tomu třeba pan Topolánek nakloněn.

Očekávám, že teplárenství skončí velkým průšvihem, protože se subjekty nebudou schopny dohodnout.
Odpovědět
TV

Tom Všianský

18.6.2022 23:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak to je pravda, ale i ta teplárna potřebuje elektřinu na pohony média. Voda o teplotě třeba 100 - 120 st. a jsou to pro vytápění třeba i 1000 m3. vody, někde i víc. A to je pak nějaká spotřeba. Řízení toho teplovodu taky něco sežere. Provoz výměníků. Teplárna je jen špička toho všeho.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.6.2022 20:19 Reaguje na Tom Všianský
Já jsem nikde nepsal, že se teplárna obejde bez
elektřiny, ale naopak jsou dnes většinou i jejími
producenty. Kombinují tak výrobu elektřiny a tepla
pro teplárenskou síť. Nepředstavujte si moderní
teplárny jako staré domovní kotelny, které pouze
ohřívaly vodu k topení a k výrobě teplé vody.
Většinou jsou dokonce v síti rezervních zdrojů
elektřiny a dovedou naskočit na plný výkon v řádu
minut až hodin podle používaného paliva. Bohužel
ale čím kvalitnější palivo a rychlejší náběh
výkonu, tak dnes dražší provoz(plynové) a ten
zbytek byl směřován k útlumu. Dnes ale dopadnou
stejně jako uhelné elektrárny, které měly dožít
a budou muset vydržet co nejdéle. Žiji v kraji
černého uhlí s elektrárnou-teplárnou Dětmarovice
a totéž v O.Třebovicích a teplárnách všech okolních měst původně na odpad z černého uhlí. To uhlí
mělo být nahrazeno plynem, či štěpkou. Obojí je
dnes nedostupné a taky to uhlí. Bez uhlí z
dovozu tak hrozí kolaps mnoha měst závislých na
těchto zdrojích tepla a i té elektřiny při
kolísání v síti. Nevím čím budou krýt zastánci
OZE výpadky OZE, až padnou i provozy schopné do hodiny dávat plný výkon. Oni je vidí jako fuj a
žádné zálohy nemají, což by mělo být povinností
Občasného Zdroje Energie a na výstupu dodávat vždy stálý výkon !!! Zatím se o to stará někdo jiný
a tak se jim to mudruje, když nemusí provozovat
zálohy. V ostrovním systému musíte mít zálohu a po likvidaci záloh bude celá EU jeden ostrov pouze
s OZE, kterým já říkám Občasné Zdroje Energie!
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

19.6.2022 16:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Správně jste poukázal na fakt, že centrální zdroje - tedy teplárny - jsou jediným prostředkem pro racionální získávání tepla z odpadů, z biomasy a z dalších možných zdrojů.
To nelze realizovat individuálně, v jednotlivých bytech, teplárny jsou proto nezbytné a jsou i v plném souladu s s trendy a cíli prosazovanými v Zeleném údělu. Velevážení bruselští potentáti v čele s Evropskou komisí zřejmě pozapomněli, co do něho vlastně napsali...

Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

19.6.2022 16:53 Reaguje na Karel Ploranský
Racionální získávání tepla z odpadů, z biomasy a z dalších možných zdrojů ponechme tam, kde baráky nelze pořádně zateplit (historické domy). Kapacita těchto zdojů je totiž značně omezená. U paneláků opravdu není nic rozumnějšího než důkladné zateplení, přiměřeně malý zdroj tepla a odpojení od teplárny.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.6.2022 16:59 Reaguje na Jiří Svoboda
Neříkejte, že jste ještě neslyšel o zateplení domu zevnitř! Každý pravicově smýšlející člověk to jistě již dávno má, a nebude čekat milostivě na stát, až mu s tím pomůže. Zabijí se dvě mouchy jednou ranou, bo se zmenší i objem vyhřívaných místností.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.6.2022 12:01 Reaguje na Karel Zvářal
To slyšel. Tedy nic moc, ale jde to. Kolik jste takových bytů pravičáků již viděl?

Nebo je to zase nějaká vaše srandička?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

20.6.2022 13:07 Reaguje na Jiří Svoboda
Jakápak srandička? Víte čím se proslavil jednooký Jan Ž., potažmo husité? Říká vám něco vozová hradba? A její analogii má doma každý, aniž by si toho byl vědom. Takovou "mobilní hradbu" (skříně s nástavci) když rozestavíte kolem venkovních stěn, tak máte zatepleno, odizolováno hned. Jiný prvek zateplení jsou závěsy – garnýž přes celý vrch a závěs podél celé stěny – kromě oken, tam jsou záclony, které též nepatrně izolují. A jinak píši pravou, ale odrazovou jsem měl levou – tak teď nevím, co vlastně jsem... asi zlatý střed:-)
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.6.2022 14:56 Reaguje na Karel Zvářal
Ano, tak možná 10 % tepla ušetříte. Pokud jsou obvodové stěny 30 cm plná cihla a okna bez izolačních skel, pak 20 %.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

20.6.2022 15:30 Reaguje na Jiří Svoboda
Také bych si típnul, že okolo těch 20% to může být – a to zejména díky izolaci vzduchem. Za skříní 5 cm mezera, skříň 30-60 cm (přední stěna + textil, knihy aj.). A nařasený závěs je také dobrá izolace. Moc lepších (a hlavně levnějších) variant stavař asi nevymyslí...
Odpovědět
PB

Petr Blažek

20.6.2022 19:05 Reaguje na Karel Zvářal
Takovýmto zateplením si pouze koledujete o vznik plísní ve svém vlastním domě. Při rozdílné vnější a vnitřní teplotě vzniká ve zdivu tzv. rosný bod. A vy si ho při nedostatečné vnější izolaci posunujete do interiéru. A na vlhku krásně kvetou plísně.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

20.6.2022 19:55 Reaguje na Petr Blažek
Děkuji za upozornění. Ve čtvrté etáži činžáku to tak máme odjakživa, žádné plísně se nekonají. Zato ve sklepě, kde byly skříně, tak při jejich likvidaci plísně byly. Proto jsem pro činžáky, ne pro rozlezlou zástavbu (paneláky naležato). Tím se šetří jak půdní fond, tak i W. Prostě roj v betonovém kvádru...
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.6.2022 11:39 Reaguje na Karel Zvářal
Jenomže činžáky a paneláky LZE velmi kvalitně zateplit zvenku. Sem téma vnitřního zateplení nepatří.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

22.6.2022 14:28 Reaguje na Jiří Svoboda
Vycházíte zřejmě z nemylného (tzv. Štatlařova) postulátu, že šetřit energiemi se začalo až díky EGD, jinak by všichni plýtvali dál jak mužici. Kdybyste viděl ty skořápky z konce padesátých let, které jako by byly obšlehnuté někde z Valencie či Burgasu, garantuji vám, že byste v nich trávit zimní měsíce nechtěl. Běžně, při plně zaplých radiátorech, bylo ráno 10°C. Výhodu měly vnitřní byty, tam bývalo více. Takže už po osmi letech se zateplovalo, ale pořád to bylo málo. Důkladnější opláštění přišlo někdy zkraje devadesátek, a bylo to znát!

No a ten nábytek a závěsy výše popsané tam jsou od prvopočátku, kdy bylo nutno se té zimě nějak bránit. A i dnes to má význam, ventil je nastavený na 1-2, v ložnici 17, pokojová 22, žádné angíny či chřipky, po vyúčtování přeplatky... Šetřit teplem se dá i v mírných zimách, dokonce i v zatepleném paneláku. Každá vrstva materiálu je znát.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.6.2022 16:16 Reaguje na Karel Zvářal
Když na tu "skořápku" nalepíte zvenku 25 cm EPS a dáte dobrá okna s trojskly, máte z toho pasivní dům.

Každej jen přemýšlí, jak to udělat blbě (přesně podle stávající normy na nejnižší možné úrovni), aby se to ze 20 let muselo předělávat.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

22.6.2022 16:34 Reaguje na Jiří Svoboda
Jste hodný, že mi chcete dobře poradit, ale já už tam nic měnit nebudu. Když tam to EPS nalepím, vznikne na té stěně škaredý zub.

Jedině ještě, že bych si zahrál "na Machačka" alias Eskimaka, a do ložnice postavil stan. A objednal si tulení maso, bo to je prý v mrazech nejlepší prevence:-)
Odpovědět
TV

Tom Všianský

18.6.2022 23:52 Reaguje na Jiří Svoboda
Pan Topolánek s tím nezačal když byl u koryta, tak proč by s tím začínal teď. Naše SVJ si na zateplení jen kvůli dotacím nechalo udělat projekt, drahej projekt - podmínka dotací. A stejně jen vyhozený peníze. Dotace se nekonaly. Nic nám nedali. Sliby, sliby, sliby. To je prostě vláda ODS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 08:52 Reaguje na Tom Všianský
Možná jste to celé jen prokaučovali. Stát na tyhle projekty platil stamilióny (miliardy?) dotací.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

19.6.2022 16:56 Reaguje na Tom Všianský
To je holt ten systém. Polovina dotací neúčelně zmizí a ne vždy jsou získány. Je to vřed na společnosti.
Odpovědět
TV

Tom Všianský

19.6.2022 00:18
Tato vláda slibuje výhodnější tarif pro ty co topí elektřinou, již nyní tento mají D45d, tak ten nový bude ještě výhodnější? Nevěřím tomu, jsou to opět jen sliby, sliby.....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 08:59
Musíme jen doufat, že Evropa najde velmi rychle dost kapacit v plynu a ropě někde jinde, než v Rusku.
Pak se vše zklidní a můžeme jet dál, i když na zvýšené úrovni.
Příklad:
Před válkou Evropa brala nejvíc plynu z Ruska a to za 6 dol,/m3, z USA stál kapalný LNG 11 dol.
Dneska ruský stojí max. 140 (přímo dnes 99.1) a Američané zdražili na 20 - 30.
Až se odstřihneme, nebude důvod, aby stál víc jak 15 - 20 doláčů.
A věřím tomu, že níž už to nepůjde.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.6.2022 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
:-)))), tak to jste zase ze sebe udělal troubu.
Cena plynu v USA neodpovídá ceně plynu pro evropský trh !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 16:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
z USA pro evropský trh, včetně dopravy. Jenže za takovou dardu to málokdo chtěl kupovat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.6.2022 22:45 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.cnb.cz/cs/o_cnb/cnblog/Vyvoj-na-evropskem-trhu-se-zemnim-plynem/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2022 06:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fakt dobrý a silně globální, jen tam není uveden podíl Ruska na téhle krizi. Schází mi tam graf dodávek Gazpromu za poslední třeba 3 roky, navíc je článek psaný v březnu, kdy se začalo se šachováním s dodávkami. Proto působí trochu naivně věta: "I jeden velký producent může bez většího rizika ztráty podílu na trhu snížením dodávek způsobit silný růst tržních cen, což můžeme pozorovat i v současnosti".
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.6.2022 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, ČNB plná blbců a za Gustava vyučený Hanzl ví všechno nejlíp.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2022 15:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Nevím, za koho jste se učil vy, ale zcela evidentně jste se nevyučil. To by vás přece museli naučit číst. Přece píšu: "Fakt dobrý a silně globální,.." kde tam vidíte jaké blbce?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
No, když k tomu dodáte ten zbytek, co jste napsal, tak z toho holt vychází, že autoři textu jsou padlí na hlavu, protože je nenapadlo vzít do úvahy i to, o čem píšete.

Já se fakt nevyučil, na to jsem moc levej (a línej:-) ... holt každý má něco. Vy jste třeba manuálně šikovnej, proč ne, ale zase ta hlava ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 21:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Psali to v březnu a o válce je tam jen drobná zmínka. Ale tohle je dost významné."Nízká naplněnost zásobníků spolu se zhoršujícími se politickými vztahy s Ruskem pak vedly k obavám z nedostatku plynu nejen během nadcházející zimy, ale i v průběhu celého roku 2022. To vyhnalo ceny zemního plynu před vánočními svátky na do té doby nepředstavitelnou úroveň (Graf 2)."
Když to doplněním, ty zásobníky nenaplnil Gazprom záměrně a ty "zhoršující se vztahy" znamená ruské vydírání.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Tím spíš nechápu, co tu nějaký Hanzl píše o naivitě ... cituji Hanzla doslova ... "Proto působí trochu naivně věta: "I jeden velký producent může bez většího rizika ztráty podílu na trhu snížením dodávek způsobit silný růst tržních cen, což můžeme pozorovat i v současnosti"."

Dyť v podstatě říkáte to samé!!!

S vámi vést diskuzi je fakt jak čistit si podrážku od lejna.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 14:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Zkuste uchopit úryvek ....bez většího rizika ztráty podílu na trhu...
Fakt máte pocit, že Rusko neztrácí pozici na Evropském trhu s plynem? A dočuráte až na zem?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Tam se píše o trhu nebo o EVROPSKÉM trhu:-)?

Rusko zatím prodá v Evropě v poho všechno, co do těch trubek pošle, plus získává odběratele mimo Evropu, u kterých vidí potenciál, že tu Evropu nahradí.

Poproste doma o nějaké drobné a běžte si koupit třeba Mateřídoušku, to je tak pro vás:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Důležité slovo je ZATÍM. Až se podaří Evropanům nahradit ruský plyn z jiných zdrojů, (ideální by bylo do zimy), neprodá sem Rus ani kubík.
Tomu se říká "ztráta trhu".
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 11:30 Reaguje na Pavel Hanzl
No, do zimy se to nepodaří, a trhy jsou soudruhu Hanzle globální, i když vás stesk po nějaké té formě RVHP všichni známe, takže pokud si Rusko najde jiné odběratele, jako že najde, tak se o žádnou ztrátu podílu na trhu nejedná.

Ale až zase budete něčemu nerozumět, tak se zase klidně ozvěte, on vám to tady někdo vysvětlí. My jsme soucitní lidé a máme pro váš mentální handicap pochopení.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

19.6.2022 17:01 Reaguje na Pavel Hanzl
nejsou ty ceny za MWh=100m3?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2022 18:04 Reaguje na Jiří Svoboda
Asi jó...důležitý je ten poměr.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.6.2022 14:20 Reaguje na Pavel Hanzl
"Musíme jen doufat, že Evropa najde velmi rychle dost kapacit v plynu a ropě někde jinde, než v Rusku."

A to bude jako kde?
A bude to za kolik?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2022 15:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Na podzim Německo spouští terminál na LNG s kapacitou 8 mld. kubíků ročně, celá ČR spotřebuje 9 mld. a my jsme v plynu taky Německo (RWE - innogy). Ale celá EU brala 40% z Ruska a dnes to může být snad 20%? 15%? Některé trúby vůbec nejedou (Jamal, půlka NS1)).
von Layenová včera podepisovala kontarkt s Izraelem Egyptem, silně posliluje vývoz taky Katar a samozřejmě USA.
A ceny?
Americký LNG byl pře válkou za 11 eur, po uklidnění těch zmatků odhaduji za 20. Bratři Rusové ho nám dnes prodávají za 140.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 12:40 Reaguje na Pavel Hanzl
V plynu žádné Německo nejsme, vy RWE. Takže jo ... Německo ... a teď nemíním hledat, nakolik jsou ta vaše čísla mimo ... spustí termoš na 8 giga m3. Jen ČR spotřebuje 9 m3. Takže otázka pro Hanzla ... kolik z těch 8 giga na nás asi tak zbyde? A kde vezmeme ten zbytek?

EU TEĎ bere relativně málo, bo jednak dělá Rusko tradičně vlny, jednak, pokud jste si nevšiml, je už nějakou dobu poněkud teplo, což potřebu plynu zásadně snižuje.

A kua drát kdy pochopíte, že stávající těžební kapacity mají v takto krátkém časovém horizontu poměrně omezené možnosti zvýšení těžby (viz Norsko, které v podstatě řeklo, že tlačit na pilu fakt nebude), značná část stávající kapacity je již zasmluvněná a když Evropa začne zoufale shánět plyn po všech čertech, tak ho nemálo sežene, ale za tu cenu, že přeplatí ostatní odběratele. Takže ten průser jen přesuneme "vedle". To bude radosti.

Což bude, v Kremlu, bo Sověti těm, kterým ten plyn vykoupíme, nabídnou dodávky toho svého, navíc za velmi slušné ceny a ... a ty státy na to samozřejmě kývnou, bo kvůli nějaké pidiválce na druhém konci světa (což je jejich úhel pohledu a zcela oprávněný) si fakt nehodlají dojebat domácí ekonomiku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 16:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Píšu to sem pořád dokola. Rusko nám dodávalo energie zalevno, abychom si na ně zvykli a teď do toho břinkli a vyšponovali ceny na maximum. Spíhají na to, že se rozhádáme, budeme se plazit jak Maďaróni a oni nás budou sbírat po státech. Takhle to říkal sám Putin:"Evropa mi prodá provaz na kterém ji oběsím".
Ty energie jsou zbraň, to říkal taky jasně.
A našim nablblým evropským politikům kónečně došlo, co je Putin za gaunera, tak se brání zuby nehty a hledají náhradu za každou cenu, nic jiného nám nezbývá.
Zkuste místo trvalé kritiky napsat lepší postup.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 16:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusko nám dodávalo energie zalevno, protože prostě levné byly ... fakt si myslíte, že kdyby zbytek světa kupoval ropu a plyn za X a Y, tak by nám Putin jen tak pro naše krásný oči obojí prodával za půl?

Ani hovno, že.

Jako teď lepší postup? TEĎ??? Když se díky nablblé zejména německé politice na jádro takových let ani nešáhlo a pomalu se o něm nesmělo ani mluvit? Když na popud EU/EK řada odběratelů přešla na krátkodobé kontrakty ... bo jak je Putin sviňa, tak dlouhodobé kontrakty Gazprom zjevně plní. Když se zavedly povolenky a to v tak dojebané formě, že rozkolísávají celý trh? Když se z OZE dělá nejdřív modla, kritici se léta umlčovali tím, že když bude nejhůř, tak je tu ten plyn?

No to bude kua fuška. A nutné podmínky řešení jsou dvě ... návrat realismu co se energetiky týče, a že to na ten třeba v takovém EP moc nevypadá ... a pak si položit na férovku otázku, nakolik jsou ti, co nás do těch sraček dovedli těmi pravými, kteří nás z nich mají vyvést ... nakolik jsou toho schopni a ochotni.

A jen ta na okraj, vy jste tu vždy velebil Angelu ... ale díky ní Putinovi tak v klidu prošel Krym. Bo vyjádřit znepokojení, na to ona byla, to jo. Ale nějaké skutečné sankce které by jej zabolely? To ani smykem.

O degradaci evropského křídla NATO, zejména toho západoevropského, kdy Bundeswehr je v rozkladu, ani nemluvě. Pak z nás nemá mít Putin prdel.

Takže znovu, přestat blbnout, ano, nechovat se jako dobytek, ale uvědomit si, že uhlíková neutralita je fajn, ale bez silné nezávislé a plně obranyschopné Evropy nám nějaká klimakrize může být u prdele, bo se jí dočkáme v takovém stavu, že pro nás bude jen ranou z milosti.

Tak jsem se zasnil a jdu dupat tu malou žoužel doma ať se pořádně učí a maká, ať může případně někam zdrhnout a začít tam znova.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 21:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Samozřejmě Putin silně ovlivňuval cenu energií, Rusko je největším producentem. A Evropě dával levněji, jako drogový dealer.
Veřejně o tom přece mluvil a ne jednou.
A dnes? Vydírá rozštvává a snaží se maximálně oslabit a rozhádat. No nic, když to nedáte popáté, chudáci žoužel....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale on Evropě nedával levně, kua drát, levno prostě bylo ... všude ... navíc během covidu o to víc, bo šla dolů poptávka.

Na jedné straně z něj děláte debila, na druhé nějakého jasnozřivého temného génia.

Fakt si řekněte o jiné prášky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 14:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Putin není nic jasnozřivého, jenom megaparchant. Naučit Evropu na jeho energie zvládne jaždý drogový dealer. A dokáže čekat, pěstoval si nás 20 let, jenže se přepočítal. Jsme blbí celkem dost, ale ne tak, jak si myslel a jak potřebuje. Za blbost se platí, ale my jsme bohatí dost a za peníze v Praze dům, i plyn a ropa. I kdybychom ojebali nějaké jiné zakoše, přetáhneme si různé jiné dodavatele.

Např: Rusi dodávají brutálně pod cenou ropu do Indie. Na úkor Saudů. Co na to oni? Dodají to nám. Sice dráž, ale furt 100x levnější, než z Ruska. Když vezmu všechny důsledky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 15:54 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsou zase kecy. Buď je Putin mimoň a potom jsme my ještě větší, nebo není a pak nevím, co tu furt vykřikujte jak se přepočítal.

Navíc ono je otázka, jak dlouho komu to svaté nadšení vydrží ... https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kontext-podcast-italie-ukrajina-rusko-draghi-salvini-plyn.A220621_112721_zahranicni_aha

Stejně jako jsou vždy cesty, jak s mnohým vyjebat ... https://www.politico.eu/article/smuggler-secret-russia-beat-eu-sanction/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 13:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Nie sme sami chuji.
Putin má své páté kolony ve všech evropských zemích a Taloši nepatří tradičně mezi nejbystřejší.
Pašeráci benzínu to budou mít trochu těžší, protože globální ekonomika na ně přijde velmi svižně. Ale něco určitě vyšmelí.
Myslíte si, že taková supervelmoc, za jakou se Rusko pokládá, může vyžít ze šmeliny? fakt?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 11:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusko není supervelmoc a ze šmeliny vyžít nemusí, protože půlka světa s ním v klidu obchoduje dál a nějaké sankce má buď rovnou v paži, nebo se tváří, že o nich neví:-).

No, a ten zbytek se prostě vždy nějak ojebe ... bylo, jest a bude. Stačí se podívat na dodávky zbrojní techniky od Frantíků a Germánů po 2014 ... prej sankce ... chacha:-).
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.6.2022 21:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Stále častěji se objevují informace, že USA s velkým ziskem do EU prodává ruský zaplněný plyn, jistě hoax, ale nebude to první, ce se za čas stane pravdou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2022 21:32 Reaguje na Milan Dostál
A kde by ten ruský plyn vzaly? Pašují ho v pytlích ze svých těžních věží na Sibiři?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.6.2022 06:56 Reaguje na Pavel Hanzl
https://ekonomickydenik.cz/dovoz-zkapalneneho-plynu-do-eu-lame-rekordy-petina-vsak-pochazi-z-ruska/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:20 Reaguje na Milan Dostál
Člověče nešťastná, v tom článku NENÍ ŽÁDNÁ ZMÍNKA o tom, že by Američani do Evropy přeprodávali ruský plyn.
Takhle lžete normálně, nebo jste se zhlédl v místních ropáčcích??
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.6.2022 07:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Dal jsem vám pouze informaci o ruském LNG, když jste lhal, že žádný nemají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:34 Reaguje na Milan Dostál
"Stále častěji se objevují informace, že USA s velkým ziskem do EU prodává ruský zaplněný plyn,.." vaše slova. Na důkaz jste dal odkaz, kde nic takového není.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.6.2022 08:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Když už citujete, tak komplet, jinak je to podvod. Napsal jsem, že to je jistě hoax. Nejspíš to bude jako s ropou, tankery (jsou jich tisíce) plují pod různými vlajkami s různými papíry, majitelé nákladu se střídají. Jen osel si myslí, že je vše křišťálově čisté.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 10:24 Reaguje na Milan Dostál
Když celý, tak celý: "Stále častěji se objevují informace, že USA s velkým ziskem do EU prodává ruský zaplněný plyn, jistě hoax, ale nebude to první, ce se za čas stane pravdou."
Hoax se stane za chvíli pravdou, jo?
Nebo 100x opakovaná lež se stává pravdou? Fakt neumíte číst?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:37 Reaguje na Milan Dostál
Kde jsem proboha psal, že Rusi nemají LNG? Psal jsem, že Američani nekšeftují s ruským LNG!!! Ani číst, jak Studnička nebo Novák.....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.6.2022 09:08 Reaguje na Pavel Hanzl
No, když jsem si přečetl toto vlákno, tak evidentně číst neumí Hanzl.
Nebo možná tím trollováním již neví, na co kde reagoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 10:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zato vy jste v tom cha cha kadet!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 15:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, oproti vám každej. Vyhlásit ekolist anketu o největšího vola, tak to nemusí dělat a rovnou vám poslat diplom a plyšáka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:22 Reaguje na Milan Dostál
Komická je tam poznámka "Příčiny ruského postupu jsou nejisté, ...", tj. škrcení ruských dodávek plynovody.
Bohužel, ta příčina je zcela jistá a sám Putin ji několik říkal.
Odpovědět
Anyr

Anyr

19.6.2022 09:34
Nechápu diskuzi.
Ať je to jakkoliv, spoléhat se na to, že se "o mě postarají ostatní", a řvát, když to nedělají, je drzost, arogance, nezvládnutí vlastního života, sockařství. Prostě jste měli v životě méně žrát a chlastat a šetřit a peníze zhodnocovat.
Pro naší generaci je logické, nespoléhat na ostatní. Zvláště pak na to, co jste tu desítky let vytvářeli vy. :)
Ovšem už chápu, proč si ta (nejen) populistická zrůda Babiš, co zadlužuje stát a rozhazuje peníze v době krizí, může kupovat hlasy důchodců, co nezodpovědně promarnili životy.

Takže, chudí přátelé - vzhůru na brigády, ať je na otopo! ;)

PS: Trolling. :D Ale mám dnes takovou náladu no. :)) Někdy si fakt zasloužíte trochu rýpání, jelita.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.6.2022 10:14 Reaguje na Anyr
Jistě "kapitalistický svazáku"! Takže k zaměstnání brigádu, k penzi
taky a bude po problémech! Z pozice nadstandartně hodnocených lidí se to rozdávají rozumy starým, nemocným a méně úspěšným strašně jednoduše, ale opatrně! Znal jsem jednoho úspěšného mladého podnikavce, který si koupil rychlé auto ve kterém zabil přítelkyni
a sebe zmrzačil. Nyní je s invalidním důchodem na vozíčku odkázán
na služby dobrovolníků, kteří mají sami do kapsy hluboko, ale
nejsou sobci doporučující brigádu, aby lidé nezmrzli.
Odpovědět
PM

Pavel Molík

19.6.2022 11:18
Tentokrát pan Topolánek popsal problém realisticky a logicky a já s ním naprosto souhlasím.
Odpovědět
pa

pavel

19.6.2022 11:48
bohužel tupý topol má pravdu asi mu to někdo poradil a když vidím níže v diskuzi pana hanzla tak si říkám kde se ti pitomci berou asi mají někde líheň
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

19.6.2022 16:46 Reaguje na pavel
Milý Pavle,
přál bych si, aby v tomto státě neměl ani jeden občan nižší IQ, než jaké má Topolánek, kterého označujete za tupého.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.6.2022 11:43 Reaguje na Karel Ploranský
Také bych to těm, co mají IQ pod 90, přál.
Odpovědět
PM

Pavel Molík

19.6.2022 11:53
Stali jsme se zemí neomezených možností. Pronajímatel nám nájemníkům nedávno vnutil centrální vytápění z jeho plynové kotelny a může se stát, že nám bude nyní vnucováno odpojení od plynového centrálního vytápění s tím, abychom si vytápěli byt sami a hlavně ekologicky.
Odpovědět
kk

karel krasensky

19.6.2022 16:40
To je dobrý týpek ten Topolánek.On je tuším soc voják z povolání a dnes je největší plynař v čr.Něco jako ten Kalousek ten je chemik a dnes je velký pojištovak.Ti s námi dobře perou o zem,ale hlavně,že to klukum sýpe.Přeberte si ve svých hlavach jaké ti dva mají odborné znalosti.
Odpovědět

Jirka Černý

19.6.2022 23:18
Copak Mirek, ten je všude a názor má na všechno. Teď je o něm nějak slyšet, že on se snaží zamést si cestu na Hrad. Je to takovej jelimam, ale na druhou stranu by byl možná stravitelnější než mnozí aktuální uchazeči včetně horkých favoritů. Tak se necháme překvapit.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.6.2022 15:22 Reaguje na Jirka Černý
Nee...je to jeliman a zkorumpovat mocí se nechal ještě rychleji než ti ostatní ódeesáci. Vitásková...:-)
Odpovědět
JJ

Jaromír Janouch

20.6.2022 07:20
Nějak Topolánek zapomněl napsat, že právě on stojí za tím. že elektřinu kterou vyrábíme za halířové částky ale kupujeme ji na burze v Lipsku. Taková lumpárna jistě nebyla zadarmo, že Topolánku. Další věc, emisní povolenky, co to je?. Jenom zase další vynález jak získat peníze. S nimi se zase jenom kšeftuje. Jak je možné, že všechny skoupila USA a zase je nám přeprodává. Nehledě na to, že Evropa se na emisích podílí jen 8%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2022 08:46 Reaguje na Jaromír Janouch
Elektřinu kupujeme od ČEZu. A ten zvýšil cenu EONu (od kterého beru já) o asi 30%. Na to šílenství to ještě jde.
Odpovědět
JJ

Jaromír Janouch

20.6.2022 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
ČEZ z 54% patří USA
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

20.6.2022 11:49 Reaguje na Jaromír Janouch
To je nějaké divné. Když ČR patří asi 70%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2022 12:25 Reaguje na Jaromír Janouch
A ze 70% státu a dalších 20% soukromníkům. Asi má 150% akcií.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

20.6.2022 15:30
Nadpis článku je špatně: Správně má být: Teplárny, které by rády stále ještě spalovaly uhlí a plyn, nedostanou žádnou dotaci pro svou činnost.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.6.2022 15:33 Reaguje na Katka Pazderů
To zní ok. Stejně je ten plyn jen německý zájem, nikdy nebyl český. Dotace na jaderku!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2022 15:49 Reaguje na Katka Pazderů
Evidentně jste absolutně nic nepochopila.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 12:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
V té její prdeli světa i Kralup topí v kamnech dřevem a víc ji nezajímá ... Strana Zelených v praxi:-).

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.6.2022 13:56 Reaguje na Svatá Prostoto
To ano, paní Pazderů tu jednou za čas opravdu vypustí perlu, která většinou s realitou nemá moc společného.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.6.2022 16:38 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nejzajímavější ale je, že ona tomu svému asi opravdu rozumí co se nějaké té profesní inteligence týče na tom bude velmi dobře ... a pak stačí udělat krok stranou a temno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 07:46
Místní ropáčci mě stále přesvědčují, že bez ruského plynu zbankrotujeme a zmrzneme totálně.
Ale jaké je teda řešení? Žádné, jen bedákání.
Objevil se tu ale velmi komický názor (i od "odborníků"!!!), že by měl nějaký mašlonka vyrazit do Moskvy a domluvit s Gazpromem dodávky do ČR zalevno.
Ovšem vysvětlení, proč by to měl Gazprom vzít, když celou Evropu škrtí a my jsme nepřítel nejhorší po USA, nikdo neráčil uvést.

Zajímavé je, že nikdo z ropáčků není schopen pochopit PROČ celou Evropu Putin na plynu tak dusí, i když je jim to vysvětlováno stále dokola.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.6.2022 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Ropáčku Hanzle, vás se nikdo nesnaží přesvědčovat. To je ztráta času.
Pouze vyvracíme vaše lži a demagogii, aby ostatní měli možnost zjistit realitu a pravdu.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 09:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste teda sdělit realitu a pravdu na tyhle dotazy:
A)Proč Rusko škrtí celou Evropu na plynu a někoho už odstřihl totálně?
B) Jak tomu má Evropa čelit?
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.6.2022 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
A) protože nezaplatili a sankce
B) platit a zrušit sankce
Jmenuje se to obchod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 10:20 Reaguje na Jarka O.
ad A) Kdo nezaplatil přesně podle smlouvy? Prosím konkrétně. Proč dusí všechny ostatní, kteří platí, především Němce? I když si Rusi vymýšlí cypoviny s rubly?
ad B) Platí všichni bod ad A). Zrušit sankce a tak uznat právo masakrovat a vraždit na Ukrajině?
Platit a nechat Putina se vyzbrojit na agresi proti nám, což veřejně stále vykládá?
Určitě vám nešibe?

Dovedete si představit, že by Spojenci platili Hiterovi a prodávali mu všechnu nejmodernější výzbroj? Dál nekomentuje, smázli by mě...
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.6.2022 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Vim já? Vás měli smáznout dávno. Ptal jste se, proč není plyn, tak jsem odpověděla. Když nevíte, co je obchod = realita, tak co chcete diskutovat. Krom toho – putin opravuje v létě trubky, to si teda dovolil moc, ale má sankce na náhradní díly asi. Kdyby byl NS2, mohli plyn táhnout jím při opravách. Já do toho politiku nepletu na velký rozdíl od vás, celý minulý rok jste podporoval plynové technologie z Němec. Kurs rublu vás zlobí? To jsou mi změny! A kdy si ho namažete na chleba, tedy komisárek? A nejen plyn. O víkendu ve Slovinsku ze 3 benzínek v okruhu 80 km na venkově byla otevřená jen jedna a u ní fronta aut turistů. Na zbylých cedulky s nápisy není nafta, není benzín. Nevím, odkud Slovinci benzín berou, zatím to bylo jen tam, možná se brzy máme na co těšit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 14:07 Reaguje na Jarka O.
Proto vám to píšu. Já vím.
Putin nepovažuje energie za obchod, ale za zbraň. Opakoval to vícekrát.
Plyn může poslat odstaveným Jamalem, kdyby chtěl.
Tohle prostě JE POLITIKA jiné příčiny v tom skutečně nejsou. Evropa je pro něho nepřítel a chce ji maximálně poškodit.

Kdy vám to konečně dojde??
A nejen vám....

Plynové technologie mají Němci na vykrývání OZE, dokud nemají dost vodíku. Možná proto Puťka zaútočil letos, dokud ještě nemají.
My máme benzín z okolních zemí, ze Slovnaftu (MOL) Rakousko (OMW), z Litvínova a Kralup (PKN ORLEN) atd. atd.
Jestli bude problém s benzínem neví nikdo, ale Evropa maká nad tím, aby nebyl.
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.6.2022 17:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa? Co si pod tím pojmem představujete? A maká:-o? Evropa brečí a přemýšlí, jak k těm zdrojům, aby koza zůstala celá, politici straší nedostatkem po několik let, žádají lidi o šetření, prý každý kW dobrý, to Evropa dělá, EK ne, ta mlčí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:48 Reaguje na Jarka O.
von Layenová podepsala smlouvu na miliardy kubíků s Izraelem a Egyptem, Němci spouští plovoucí terminál na LNG, Chorvati zvyšují kapacity, Katar násobí produkci LNG, Alžír se snaží vydírat, ale kačáky jsou kačáky, Američani jdou silně nahoru atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd.
K tomu znovuspuštěné uhláky v Německu, vysoká cena, která sráží spotřebu atd. atd.
Je to závod s časem, do zimy musí být Evropa totálně bez ruského plynu, protože Putin to zarazí celé. Bude to stát bambilión, za blbost (důvěra v Putina) se prostě platí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 12:36 Reaguje na Pavel Hanzl
A) protože může
B) nedělat nějakou germánskou Realpolitik a Energiewende
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 12:45 Reaguje na Svatá Prostoto
ad A) když mám v rukách volant, můžu zabít nejbližšího chodce. Protože můžu. Voni sou fakt hlava...
ad B) nedělat realpolitik nám přivede banbilión plynu z Ruska. Vy jste hlava nakvadrát...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Můžete, proč byste nemohl ... je řada důvodů proč to neudělat, ale že můžete je prostě fakt.
Až zaklepete bačkorama, můžete o tom dát řeč s Hepnarovou:-))).

Nedělat Reálpolitik, přeloženo do lidštiny nelézt Putinovi do řiti a být připraven na to, že nás kdykoli zkusí podtrhnout, tak na tom jsme dne o HODNĚ líp.

Ale klidně se zase zeptej, až nebudeš vědět, šmudlo:-))).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.6.2022 16:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Nebojte, zase se zeptá, vždyť je jak kolovrátek :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 10:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Právě vy a ostatní ropáci jste pro to, abychom lezli Putinovi do řiti.
Pokud nechcete léz, tak kde seberete ten plyn?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 11:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistě, já tu neustále píšu o tom, že je potřeba Ukrajinu max podpořit dodávkami vojenského materiálu a neustále tu nadávám, že v tomto směru dělá ta vaše slavná EU reálně akorát tak hovno ... a jediné fakt výjimky jsou země bývalého ostbloku, tedy Polsko, my, Slováci. To vy pokrytče furt děláte, jako že nic a tohle tragické selhání té vaší slavné unie taktně pomíjíte, když rovnou nelžete o tom, co toho Němci na Ukrajinu poslali. Bo reálně by s tím Ukrajinci vydrželi tak den ... kdyby si ten den zrovna Rusové dali volno.
Takže si zameťte hlavně před vlastním prahem.
Ostatně, Chodorkovskij to píše přesně ... https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/michail-chodorkovskij-embargo-evropska-unie-plyn-ropa-podnikatel-ropny-magnat.A220623_173650_zahranicni_dtt

A vám to furt nedochází. řeč není o tom, že situace je fest na pikaču, řeč je o tom, proč jsme se do ní dostali, s kým jsme se do ní dostali, a že je potřeba obojí změnit ... a ne tu jak Hanzl Jasánek furt vykřikovat, jak je ta západní Evropa skvělá a úžasná a jak je potřeba v tom vývoji ... do řiti ... vytrvat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.6.2022 16:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Já jsem vám realitu již napsal a to mnohokrát.
Vy ovšem realitu nejste schopný vnímat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 12:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pojem realita je příliš silný. Napište svůj názor.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 12:34 Reaguje na Pavel Hanzl
K napsanému Rádio Jerevan uvádí:

Skutečnost je taková, že nějaký Hanzl tu furt nadšeně vykřikuje, jak jsou Rusi na lopatě a jak to má EU věrchuška fšechno super pořešené a pohoda jazz.

Na to mu ostatní odpovídají, že Rusi na lopatě nejsou ani smykem ... osobně dodávám bohužel ... a pohoda to nebude ani omylem, spíš to vypadá na větší či menší průser a navíc pěkně drahej. Popřípadě ještě dražší.

A řešení je jasné, prakticky všichni ho Hanzlovi neustále opakují, ale marně ... nicméně ještě jednou ... přestat blbnout s tím stávajícím evropským eko-progresivismem, díky kterému jsme v té řiti, ve které jsme, stanovit si jasné priority, kdy číslo 1 je energetická bezpečnost, číslem 2 je důraz na obranyschopnosti EU i v tom případě, kdy amíky přestane bavit nám furt dělat anděla strážného a tahat nás průseru.

Mám pokračovat ... vono by se ještě pár věcí našlo, ale už tohle napsané je spíš pro okolí, pro vás je to házení perel ...
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.6.2022 12:58 Reaguje na Svatá Prostoto
Dotaz na r. Jerevan: Do věty ...a tahat nás průseru...? Jakou tam dáme předložku? Prosimvás neodpovídejte :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 13:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Při vaši totální neschopnosti pochopit text je to jasný.
Nikde nepíšu, že je něco pohodička atd, VŽDYCKY píšu, že to bude náročné a bude to stát bambilión, ale zvládnout se to dá. Když vidím, jak Evropa maká, tak to vidím optimisticky.
Ekoprogresivismus (možná myslíte OZE) nám ten průšvih výrazně ulehčuje, dává Evropě energetickou nezávislot největší.
Rusko má dnes asi 11% propad HDP a to se balíkuje ve neskutečných stamiliardách za předražené energie, které stále ještě kupujeme. A to ještě nenaběhly ty správné sankce - embargo na ropu. Takže z toho jasně vidíme, že ty normální sankce skutečně fungují.
1 - energetická bezpečnost je na prvním místě OZE a jádro, pak fosil ze všech možných zdrojů, mimo Rusko.
2 - obranyschopnost je pro nás NATO, před válkou mělo sílu asi 10x větší než Rusko, dnes možná 20x.
Amíci jen potřebují vědět, že EU je odhodlaná bojovat, skutečně pošle své lidi do vohňa, skutečně zkousne reálnou válku a napodělá se. Pak jí pomůžou s maximální silou.

Pokud se tohle donese i Puťkovi, žádná válka nebude.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.6.2022 16:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Amíci mají jiné starosti než Evropu a Rusko, tohle je pro ně spíš věc sentimentu ... přece jen ... staří spojenci ... starý nepřítel. Ti mají z té války v reálu nej radost, bo názorně vidí, že Rusko mohou pustit z hlavy, protože to už žádná velmoc fakt není.

To píšete o té EU, která už léta letoucí neplní ani své závazky vůči NATO? Jo a lidi do vohňa ... to víš že jo, už máš sbaleno:-)? Takoví Němci a jejich dodávky zbraní ... a nejsou v tom rozhodně sami ... jasně ukazují, jak do toho umí šlápnout:-))).

Cywe, teda těm vašim vejšplechtům věřit ... by mě zajímalo, jestli to máte od narození, nebo se vám něco během těch let nepřihodilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2022 16:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Nejste náhodou samonasírací typ? Začnete celkem rozumně, v půlce chtnete hysťák a konec příspěvku jen jen zvratek zakomplexovaného nešťastníka.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.6.2022 15:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale Hanzl, no tak ... vy si pletete strany, že jo ... i v textu ... takže je prostě rozdíl mezi :-) ... a --- :-(.

Protože těm vašim pitomostem se dá jen smát. Bo vy furt něco melete o tom, co EU udělala, měla udělat, musí udělat ... ona ani jedno ... a vy začnete zase to samé. A prostě vám nedojde ... no, vám snad ani nemůže ... že tou samou cestou kterou jsme se do těch sraček dostali, a s těmi samými exoty, se z nich prostě nedostaneme. Kdoví jak dlouho vám tu píšeme, že samotná myšlenka evropské spolupráce je zcela ok a dokonce nezbytnost, ale že ten směr, který min za posledních 10 let nabrala je cestou akorát tak do prdele, a vy nám tu furt jak krtek po lobotomii píšete, jak si EU skvěle vede a jak bude líp a líp.

Vy jste jak ti skalní bolšáni, co si i v tom lágru mysleli, jaká je to skvělá věc, ten socialismus/komunismus a že se jen vloudila drobná chybička:-))).

Genosse Hanzl:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 20:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Člověče nešťastná, vy jste tajemný jak hrad v Karpatech.
EU je v pohodě, ale dovedli nás do sraček. Do jakých?
Já vidím jako jediný problém agresivního Putina, který nás chce rozeštvat a zničit. Očekával bych jinou reakci na Ukrajinu, ale spíš od OSN a NATO, než od EU.
EU se chová, podle mě, velmi solidně. Nenechá se rozjebat, domuvila se na fakt tvrdých sankcích a maká naplno na energetické nezávislosti na Putlerovi, což je dnes naprosto klíčové.
Co by měli udělat lépe a radostněji?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Do jakých sraček?

Po 2014 dělala, primárně pod vlivem Německa, že jako nic ... teda něco málo jako jo, aby se neřeklo, ale jinak prd.

Zcela nereálná energetická politika, kdy opět zejména vlivem Německa se dojebe diverzifikace zdrojů, hysterický odpor k jádru, tlačení OZE za každou cenu s tím, že když bude nejhůř, tak máme levný plyn od našeho věrného spojence Ruska. Takže ta samá banda matláků zkouší teď hasit požár, který sama zavinila.

Totální podcenění zajištění obranyschopnosti EU, reálně tedy evropského křídla NATO ... výdaje léta letoucí neodpovídají závazkům, takže třeba sami Němci přiznávají, že Bundeswehr je v prdeli. Ta sranda, když Němci nejdřív vyhlásí, jak ukrošům dodají Gepardy ... hypoteticky:-) ... aby pak zjistili, že potřebují od Švajcu povolení, aby je mohli dodat s municí, a to nedostanou:-).

A to nemluvím o vašich jinak rovněž oblíbených Rakušácích, kteří prostě jsou neutrální, válka se jich netýká a na Ukrajinu odmítají poslat i polní lopatku ... teda tu jo, ale nesmí bejt armádní, ale z OBI:-)))

A nepřijde vám divně, že největší podporovatel a dodavatel zbrojní techniky na Ukrajinu po USA je Británie, která tu vaši milovanou EU opustila? To budou taky kremelští zaprodanci, že jo?

Ale pro Hanzla je furt EU nedostižná modla a vzor a Království nebeské ...

Fakt, Hanzl skalní eurokomunista jak bič.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

24.6.2022 12:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Nemám co vytknout...
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist