https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/bloomberg-ceny-elektriny-v-evrope-klesaji-nejdele-od-zacatku-roku-2020
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bloomberg: Ceny elektřiny v Evropě klesají nejdéle od začátku roku 2020

14.1.2022 04:14 | LONDÝN (ČTK)
Dlouhodobé ceny elektřiny v Evropě už sedmým dnem klesají, teplejší počasí a vyšší dodávky plynu totiž přispívají k poklesu krátkodobých cen.
Dlouhodobé ceny elektřiny v Evropě už sedmým dnem klesají, teplejší počasí a vyšší dodávky plynu totiž přispívají k poklesu krátkodobých cen.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Dlouhodobé ceny elektřiny v Evropě už sedmým dnem klesají, teplejší počasí a vyšší dodávky plynu totiž přispívají k poklesu krátkodobých cen. Je to nejdelší cenový pokles od února 2020, uvedla dnes agentura Bloomberg.
 

Cena elektřiny pro Německo na nejbližší rok, což je referenční hodnota pro celý kontinent, dnes odpoledne na burze vykazovala pokles o 3,8 procenta na 112 eur (2740 Kč) za megawatthodinu (MWH) a v poklesu ji následují ceny po celém kontinentě. Náklady na elektřinu ale i tak zůstávají blízko rekordu a cena kontraktu pro Německo je proti loňskému roku více než dvojnásobná.

Dodávky elektřiny do domácností a továren v celém regionu jsou stále levnější. Do Evropy totiž přicházejí vyšší dodávky zkapalněného zemního plynu (LNG) pro elektrárny, zatímco větrné počasí zvyšuje produkci z obnovitelných zdrojů.

"Německé a francouzské kontrakty s dodávkou příští měsíc mají nadále klesající tendenci, hlavně u plynu," uvedla analytička trhu energií ve společnosti S&P Global Platts Sabrina Kernbichlerová.

Kernbichlerová ale také varuje před možným růstem cen ve Francii, kde se příští týden čeká relativně chladnější počasí ve srovnání se zbytkem Evropy. Francie je vysoce závislá na topení elektřinou, kterou vyrábí z velké části z jádra. Podle výpočtů agentury Bloomberg je ale dostupnost jaderné kapacity v současnosti na 79 procentech, protože 11 bloků je ve Francii mimo provoz.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (166)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

14.1.2022 07:03
je spíš jasné, že větrníky z hlediska cenotvorby a konstantní ceny jsou naprosto k ničemu a FVE je tak akorát na přilepšení
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 08:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Větřáky se staví na plný plyn a za pár let budou v Evropě dominantním zdrojem elektřiny. Samozřejmě to budená ročné na přenosovou soustavu, protože se budou vyrovnávat oblati, kde fučí moc a kde málo. Čož se děje do jisté míry už dávno.
Tím by se ale stal vítr celkem dost stabilní zdroj.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.1.2022 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
A ty nové přenosové soustavy postaví a zaplatí kdo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 13:38 Reaguje na Jiří Svoboda
Zkuste tipnout. Já bych to odhadl na Paroubkovy Marťany.
Odpovědět
kk

karel krasensky

14.1.2022 20:46 Reaguje na Pavel Hanzl
íáá-íáá-ííááá
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:22 Reaguje na karel krasensky
Tahle diskuse je skutečně široká, i osel se zúčastnil......
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 09:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde Hunzliku se staví na plný plyn větráky????
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.1.2022 07:04
Jestliže Německo je referenční zemí pro cenotvorbu energií, měli by jsme náhrady za rizika a zejména následky vznášet v Berlíně
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.1.2022 07:59
Postavit ekonomiku na náhodných zdrojích energie (OZE) může skutečně jen šílenec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 08:08 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pořád nechápu, co je náhodnémna zdroji, kdy přesně víte na vteřinu kdy bude dodávat a kdy ne, kdy fučí 360 dní do roka a nemůže nastat, že nefouká zaráz všude.
Proti zdrojům, které pro složitost a nutnost těžit a dopravovat palivo jsou daleko zranitelnější. Odstávky plánované i neplánované u silných zdrojů udělají větší remazuru, než kdy chodí mraky po Evropě a někde fučí víc a někde méně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2022 08:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět plácáte nesmysli.
Emil Novák několikrát dokládal predikovatelnost FVE a VtE, žádná hitparáda to není.
Plánované odstávky se nazývají plánované proto, aby byla zajištěna a domluvena dostatečná výrobní náhrada. Odstávky se plánují min. na rok dopředu. Tedy z toho plyne, že to žádný problém není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 09:03 Reaguje na Jaroslav Studnička
OZE fungují jinak než parní stroje (ať fosilní nebo jaderné) a je zajímavé, kolik lidí to není schopno pochopit, chtějí, aby fungovaly úplně stejně. Jenže k nim se musí přistupovat jinak a očekávat od nich taky něco jiného, mají své výhody a nevýhody.
V normálních zemích se to ví a vužívání se tomu přizpůsobuje, pak je to celé skutečným přínosem.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2022 09:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy, který nechápete elementární principy energetiky, raději nepoučujte. Děláte ze sebe hlupáka.

Nevím proč tu na můj příspěvek reagujete nějakým obecným popisem jak fungují parní stroje a OZE?
Já jsem vám vyvracel vaše nesmysli, o predikovatelnosti výroby FVE a VtE a že plánované odstávky klasických zdrojů jsou problémem pro soustavu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Všechny odstávky jsou problém, každá nestabilita je problém, pokud vypadne celý gigablok JE je to obrovský problém.
Ale to energetici umí řešit a vy pořád nechápete, že to nedělají nějací tutani.
V Evropě je zcela normální, že do sítě jdou fve i ve a funguje to, určitě znáte velbloudí a kachní graf spotřeby v oblasti, kde je vysoký výkon fve.
To je přece naprosto normální a jen se u nás půlka národa řítí a bečí jako stádo želv.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2022 11:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Naštěstí vaše mylná dojmologie v reálné energetice neplatí.
Opakuji, plánované odstávky pro energetickou soustavu problém nejsou ať se jedná o 50 MWe blok nebo 1082 MWe blok.
Zase píšete o něčem jiném, na co jsem vůbec nereagoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 12:26 Reaguje na Jaroslav Studnička
A kolísavý výkon OZE taky ne.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2022 15:14 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))), nechcete se věnovat raději cvrnkání kuliček?

Dokud je dostatečná zdrojová kapacita na vykrytí kolísavého výkonu OZE, tak to problém není. Tak jako například nyní v Německu. FVE pokrývá 9,6%, VtE pokrývá 3,8%. Naopak plyn pokrývá 16,4% a uhlí 40,3% při uhlíkové intenzitě 477 gCO2eq/kWh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pro vás je zcela neznámý pojem vývoj, nebo budoucnost.
OZE mají ještě malý instalovaný výkon a ještě neumíme ukládat letní přetoky. Takže se musí ještě pálit uhlí, když nám Rusko zablokuje plyn.
Ale staví se velmi rychle a výkony v OZE každý rok výrazně rostou. A s Ruskem se asi už nikdo moc bavit nebude, jejich extra levný plyn se nám vždy krutě prodraží.
Pokud Rus ale napadne Ukrajinu, možné je, že následné sankce jej natolik zdevastují, že už nebude schopen ani plyn vyvážet, čort znajet.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.1.2022 19:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Celé vlákno se odehrává v přítomném čase. Držte se tématu a nekličkujte jako zajíc při honu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 19:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, když se zdesetinasobi produkce z FVE, tak se tato dostane na necelých 5 procent všech energetických toku v Evropě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 09:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Postavíte větrnou turbínu v místě, kdy bývá hodně větrno a chodí tam i vichřice nebo hurikány. Je dimenzovaná třeba na maximální výkon při rychlosti 100km/hod.
Při průměrném větru 50km a občasném nižším vám vyjde roční průměrný výkon 40% a všichni bečí, že je to málo.
Tak tam postavíte takovou, která zvládne 150km a při stejném ročním průměru vám vyjde 25% účinnosti. A ropáčci budou bečet ještě více, že je to celé na houby, i když to vyrobí maga hafo elektřiny.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2022 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Průměrná roční využitelnost německých VtE je 23%.
Na jiné diskuzi k tomuto byl napsán trefný komentář. To je jako by v EDU vyráběl vždy pouze 1 blok ze 4 bloků instalovaných. To se opravdu vyplatí :-).
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2022 09:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Kdyby vyráběl vždy pouze 1 blok ze 4 bloků, tak by to bylo ještě dobré. Horší je, že by občas vyráběly všechny čtyři a občas taky žádný - a to zcela svévolně bez možnosti to ovlivnit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2022 09:56 Reaguje na Emil Novák
Ano, to je další level :-). Vidíte ale sám, dle Hanzla není problém.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 14:34 Reaguje na Emil Novák
Potom by si museli lidé pořídit takové větřáky, které jedou naplno celý rok.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2022 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to tu ještě nebylo. Větrné elektrárny, které vyrábějí elektřinu bez ohledu na to že nefouká vítr...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 08:41 Reaguje na Emil Novák
Je to stejná blbost, jako ta vaše jaderka.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2022 09:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Těch podle vás stejných "blbostí" tu máme celkem šest kusů, které spolehlivě už desítky let kryjí třetinu naší spotřeby elektřiny, a to bezkonkurenčně levně a čistým způsobem. Takže jedna velká blbost jste vy sám. Ale když představíte větrnou elektrárnu která nepotřebuje vítr a pojede celý rok naplno, tak vás jistě Nobelova cena nemine, vy mudrlante.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:34 Reaguje na Emil Novák
Pokud nepochopíte, že naše jaderky vyrobí TŘETINU naší spotřeby a další postavíme nejdříve za 20 let, tak to prostě nedáte. Já za to nemožu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 12:01 Reaguje na Pavel Hanzl
A kolik elektřiny vyrobí ty vaše ekoteroristické nesmysly? A zatím nás stály víc, než všechny ostatní zdroje dohroady.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2022 15:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to bude asi podle Hanzla lepší bájit o větrnících co nepotřebují vítr, to bude určitě lepší řešení...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:35 Reaguje na Emil Novák
V Německu ty "bájné větrníky" dělají možná 40% roční spotřeby a soláry k ničemu jim dávají 40 TWh.
Je mi divné, že ani tak jednoduchou ptákovinu nedokážete pochopit.
A to se počítá jen spotřebovaná energie, která prošla přenosovou soustavou (jak sám píšete) a to, co si lidé a firmy vyrobí a spotřebují na místě je ještě navíc.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2022 12:29 Reaguje na Pavel Hanzl
V Německu žádné větrníky co nepotřebují vítr nemají, a ty co vítr potřebují, loni pokrývaly 22,5 % spotřeby, tak si přestaňte vymýšlet pohádky, Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 13:32 Reaguje na Emil Novák
Ale nebojte, až si Němčouři postaví zase nové gigawatty ve větru a soláru, půjdou v klidu nad polovinu (jak v roce 19) a do roku 30 mají mít 80%. Vy budete sice pořád kličkovat a vymýšlet, proč to nejde. Ale tohle je realita. Pokud rozjedou i kopu velkých elektrolýzérů, můžou mít i stabilní síť a vše ostatní.
Odpovědět
EN

Emil Novák

17.1.2022 14:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže mě tu z kličkování obviňuje někdo, kdo tu lhal o 40 % spotřeby, a teď se z toho snaží vykličkovat vlhkými německými sny roku 2030. Typicky hanzlovské.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.1.2022 19:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzlova dojmologie, to se jednou dostane jako pojem i do wikipedie...
Odpovědět
SM

Stanislav Mikeska

15.1.2022 18:01 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.agora-energiewende.de/en/service/recent-electricity-data/chart/power_generation/06.01.2022/15.01.2022/today/
Kdeže ty větry jsou??
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:36 Reaguje na Stanislav Mikeska
U vás na záchodě.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2022 10:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže znovu asi podesáté: přesně na vteřinu nevíte vůbec nic, předpověď na den dopředu se běžně může od skutečnosti lišit i o desítky procent. A nikde nefučí 360 dní do roka, německé offshore větrné elektrárny loni ve 22 % času poskytovaly výkon pouze v jednotkách procent svého maximálního výkonu dosaženého v tomto roce, tj. prakticky čtvrtinu času je jejich zanedbatelný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 08:50 Reaguje na Emil Novák
Záleží, kdo to počítá. Ropáci a odpůrci OZE udávají úplně údaje, jako příznivci. Myslím, že nelže nikdo, ale vybírá si každý jen to, co se mu hodí.
Možná, že objektivní je údaj celkového objemu výroby za celý, rok, ikdyž se musí občas i OZE vypínat.

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecko-letos-vyrobilo-vice-nez-50-elektriny-oze-solarni-elektrarny-dosahly-noveho-rekordu/

Každopádně se hádáme o ničem. Nemáme totiž žádnou jinou možnost, z Paroubkova Marsu nám nikdo elektřinu nepošle. Než postavíme nějaké bloky JE, musíme mít gigawaty z OZE, jinak se energeticky propadneme.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, tak že vy topite v létě, a v zimě ne????
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2022 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste vážně tak hloupý, že nedokážete ani po těch nekonečných diskusích, kdy vám to tu všichni horem dolem vysvětlují, že "údaj celkového objemu výroby za celý rok" je úplně k ničemu, když elektřinu potřebujeme dostatek každou jednu hodinu v roce a ne v nějakém ročním součtu?
Kdyby vás někdo vysadil na pustém ostrově a dal vám tam 300 kg masa, taky by vám to v ročním součtu bohatě stačilo na přežití, ve skutečnosti by se vám to maso za 14 dní zkazilo a vy byste umřel hlady. Je to úplně stejný případ jako s tou elektřinou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:46 Reaguje na Emil Novák
Jste vážně tak hloupý, že nedokážete ani po těch nekonečných vysvětlování a KONKRÉTNÍCH PŘÍKLADECH z celé Evropy pochopit, že to v celé normální Evropě FUNGUJE??!!

Pořád zdůvodňujete, proč to nejde a hledíte přímo na systémy, které skutečně jedou naplno.

OZE se budují v Evropě řádově 10 let, už dnes dělají podstatnou část spotřeby daných zemí a NIKDY nenastal žádný blackout a žádná "energetická chudoba". V Asii je energie daleko dražší a nikdo nekolabuje, současnou krizi způsobil Putin, protože potřebuje Evropu maximálně poškodit.
Důkazem je, že Němci mají letos daleko větší výkony v uhlí, protože rozjeli odstavené elektrárny. Takže žádné drama se nekoná, evropští energetici nejsou blbci, jak vy si pořád myslíte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2022 11:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, opět doporučuji ozdravný pobyt v https://www.pnbrno.cz/.

Svéprávný člověk z těch desítek příspěvků pochopí kdo energetice rozumí a kdo je obyčejný hlupák, lhář a demagog.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 12:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
A všichni lidi v normálních zemích vyspělé Evropy jsou hlupáci, lháři a demagogové. Voni sou fakt........
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2022 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Řeč je o vás...
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 21:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Všichni ne, ale ekoteroristi jo. Obvykle jsou vyučení na bakaláře či humanoida.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 12:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Které to jsou ty "dané země"???? Schválně. Švédsko? Tak to má na obyvatele o polovinu větší spotřebu ropy, než ČR.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2022 15:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Nefunguje Hanzle, opakuji nefunguje. Mávat ročním součtem výroby, když je elektřina potřeba každou hodinu v roce a ne jen když zrovna nafouká nebo nasvítí je zelená demagogie. Až se přestěhujete někam do Ugandy, tak tam to možná stačit bude, v Evropě to nestačí, nestačí, nestačí. Už si to konečně zapamatujte!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:40 Reaguje na Emil Novák
Nestačí, protože OZE je ještě málo a Evropa má gigantickou spotřebu.
Vy máte pořád zarytý systém odzdi kezdi. Buď mám OKAMŽITĚ všechnu energii vyrobí OZE (to byste ji možná s výhradami vzal na milost), nebo je to celé cypovina.
Nechápete něco jako technický vývoj.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2022 12:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, i když bude mít Německo třikrát tolik slunce a větru co mají teď, pořád jim to většinu hodin v roce nestačí pokrýt jejich spotřebu, přestože v ročním součtu to krásně vychází. Není tak složité si to spočítat, i když je něco takového úplně mimo vaše možnosti.
Nic o žádném OKAMŽITĚ jsem nepsal, tak mi to nepodsouvejte. Píšu že to nefunguje v ročním součtu, kterým tu neustále máváte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 12:53 Reaguje na Emil Novák
Pkud v roce 20 měli z OZE přes polovinu a loni asi 40% (pokorovinová konjunktura), tak trojnásobek musí stačit. Pokud ovšem dokážou energii ukládat. Tam je zakopaný pes, budování zdrojů jede dost rychle průmyslovým postupem (v roce 30 mají mít 80%). V akumulaci je problém, ta se rozjíždí jak OZE před 10. lety, ale pořád máme rok 22, takže v roce 30 budeme asi úplně někde jinde.
Pokud se to celý někde nepodělá (třeba vinou Ruska).
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2022 15:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Nestačí to. Stačí si pět minut hrát s Excelem a zjistil byste (kdybyste toho byl schopen), že i kdyby měli loni třikrát tolik větrných a solárních elektráren, tak to většinu času stejně nestačí pokrýt jejich spotřebu. I když v ročním součtu ano, ale ten je právě nicneříkající.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 13:43 Reaguje na Emil Novák
Sezónní výkyvy se řešily vždy a budou se řešit i nadále. V celé Evropě to bude stabilizovat jádro a v Německu plyn, později vodík.
Pokud nikdo nic nového nevymyslí (geniální batrii), nespustí se tokamak nebo jiný megazdroj.
Jen budou účinnějí fv panely (s perosvkitem mají mít účinnost asi 35%), jen budou mohutné přetoky z OZE (už před koronáčem šly běžně ceny na nulu) a ty se budou ukládat a využívat, když nefučí a nesvítí.
Ropáčkům nejde nikdy vůbec nic.
Odpovědět
EN

Emil Novák

17.1.2022 14:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlouposti. Žádné sezónní výkyvy se vždy neřešily, melete páté přes deváté úplně bez souvislostí, vy "ropáčku".
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 12:53 Reaguje na Pavel Hanzl
"Tam je zakopaný pes, budování zdrojů jede dost rychle průmyslovým postupem. (v roce 30 mají mít 80%)"
To sú vaše fantázie . Budovanie zdrojov ide veľmi pomaly na to čo potrebuje Nemecko. Už som vám písal, že potrebujú na zimu uložiť cca 100 TWh. Úložiská s kapacitou rádovo GWh sú k ničomu, takých by museli mať desaťtisíce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 13:36 Reaguje na Jaroslav Pobeha
Jen v našich plynových zásobnících pod Pálavou je asi 9 TWh energie...když jsou plné....
Odpovědět
EN

Emil Novák

17.1.2022 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Plné jsou ale toho ošklivého fosilního plynu, Hanzle, toho se právě chtějí Němci zbavit, víte to?
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.1.2022 19:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, jenomže přes elektřinu TADY toho jede menšina. Zrovna jsem v baráku vytapenem lehkým topným olejem, a vedlejší dům je na tom podobně. Jo, to tady, znamená předměstí Bielefeldu. To je asi nedostatečné německý, co???? A mimochodem, když vezmu náhodně v okolí 20 baráku, tak panely na střeše bude mít tak jeden.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 21:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, budují, ale nikoli jako energetické, ale ideologické zdroje.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 12:56 Reaguje na Pavel Hanzl
NIKDY nenastal žádný blackout a žádná "energetická chudoba".
To je preto, že buď v zime idú na uhlie, plyn, zbytky jadra (Nemecko) alebo nakupujú energiu zo zahraničia (Rakúsko). Aj vodnaté Nórsko má problémy v zime s dostatkom energie https://ekonomika.sme.sk/c/748437/norsku-hrozi-v-zime-nedostatok-elektrickej-energie.html
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 13:00 Reaguje na Jaroslav Pobeha
Zabudol som na biomasu, ktoré niektoré pseudoekoelogické štáty dovážajú (rabovaním lesov) zo vzdialenosti niekoľkotisíc kilometrov.
Odpovědět
SM

Stanislav Mikeska

15.1.2022 17:57 Reaguje na Pavel Hanzl
"Hanzl" kdeže to fouká 360 dní v roce? Tak v Německu to nebude!! https://www.agora-energiewende.de/en/service/recent-electricity-data/chart/power_generation/06.01.2022/15.01.2022/today/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 12:16 Reaguje na Stanislav Mikeska
Ten graf ukazuje jen asi 14 dní a žádný den bez větru v něm není. Nevím, co má jako dokazovat.
Odpovědět
LF

Lukáš F

14.1.2022 08:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Německo už se rozhodlo. My se můžeme přizpůsobit nebo ještě pár let nadávat a pak si drbat hlavu. Nemusí se nám to líbit ale tak to je.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 09:14 Reaguje na Lukáš F
Ono je celkově rozhodnuto už dávno, není nad čím mudrovat. Celý svět si přebudovává energetiku a jde do čistých zdrojů, ten kdo to nestíhá, má prostě smůlu, život není procházka kremelskou zahradou.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.1.2022 10:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Ono o konečném vítězství už rozhodl kdysi Hitler
a taky se nekonalo. Měl zvítězit i komunismus na
celém světě a taky nic. Tak kde berete tu jistotu,
že budiž cíl, ale hlavně ta překotnost, jak ho
dosáhnout je správná? Já si nejsem jistý, že to
dělá celý svět takto svazácky překotně se závazky
k jednotlivým sjezdům strany "gryndýlu". Sliby se
totiž lehce slibují, ale hůře plní. To, že po
zafoukání mírně klesá cena před tím zdražené
elektřiny neznamená, že je cíl na dosah. Po vypnutí
jádra v Německu a záložních uhelek teprve nastane
lámání chleba, zda to OZE ustojí a nebo nikoliv.
Nadšení zelených nesdílejí energetici a technici a
je teď na zvážení, kdo energetice rozumí lépe. Je
to přírodovědec a nebo technik, či energetik? Já
sázím na energetiky a techniky a vy na snílky. Kdo
bude mít pravdu se dozvíme za pár týdnů a určitě
pak příští zimu. Jinak nám dlužíte vysvětlení ,
o kolik se posunuly kontinenty od doby vymření
mamutů u článku o tání permafrostu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 13:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Hitler i komunisti vymýšleli cypoviny, které vypadaly jako by mohly být funkční, ale vždy měly velské množství alternativ a jiných, zcela nezávislých možností.
Globální změna tu možnost nenabízí.
Je to postavené na extrémně ostré hraně, buď to zvládneme, nebo se uvaříme. Veškerá data, kterých šlakovitě přibývá, to jen potvrzují, nikdy v lidské historii se nic podobného neřešilo.
Odpovědět
KD

Karel Dohnal

14.1.2022 14:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Drahý pane, uvědomte si, že i kdyby klimatická změna byla pravda, tak my v Evropě na ní vyděláme, takže primárně by se měli uskromňovat ti, na které má dopadnout nejvíce, což je zbytek světa. Zatím to ale vypadá tak, že my se zde vrátíme do pravěku a velká většina zbytku světa si z klimatu nic nedělá. Jsme blbci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 08:55 Reaguje na Karel Dohnal
Jak kdo.
Evropa na OZE už celkem slušně vydělává, prodávají se technologie atd.
Klimatická změna semele úplně všechny, pšenice se na Sibiři pěstovat nedá.
Pokud nastanou v Evropě sucha jako v letech 2015 - 2019 (což je pravděpodobnost téměř stoprocentní), tak se postupně proměníme v poušť. Já to jako "výdělek" skutečně nevidím.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 09:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa prodává technologie na OZE....tak to tu ještě nebylo.....Hanzle, víte, že v Evropě už není jediný výrobce FV panelu????
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.1.2022 14:00 Reaguje na Darth Bane
Výrobci FV panelů v Evropě nejsou, ale překupníci ano. Tento druh ekonomiky Evropa přece chtěla - výhodný obchod, ne produkci.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.1.2022 15:36 Reaguje na Jarka O.
Opravdu nejsou? A co třeba společnost Bisol?
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.1.2022 15:49 Reaguje na Petr Eliáš
Máte jistě pravdu, jaký má podíl na trhu? Já reagovala stručně na p. Visn. 95% výrobců je v Asii, to je dost. Záp. Evropa se orientuje na obchodování.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.1.2022 15:36 Reaguje na Darth Bane
Ale v Evropě jsou výrobci FV. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 13:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Kontinenty se od mamutů neposunuly nikam, ale permafrost je starý stovky? miliónů let.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.1.2022 17:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Co se tam stalo, že jich tam náhle tolik
zahynulo a zapadlo do bahna? Neroztál náhodou
tehdy ten permafrost a neudržel na povrchu tak
těžká zvířata? A nebylo to oteplení dílem pralidí opékajících maso na ohníčku?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 08:58 Reaguje na Břetislav Machaček
A jak se mamut propadl, OKAMŽITĚ se ochladilo tak, že zamrzl a pralidi ohníčky zhasili. Voni sou hlava....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Permafrost tenkrát skutečně neroztál ani náhodou, mamut spadl do nějaké strže nebo díry, prolomil se pod ním led na řece, normálně uhynul (třeba hlady nebo mrazem). atd. atd. a okamžitě zmrzl a proto nám vydržel.

Kdyby tálo a bylo bahno, jeho tělo se přece velmi rychle rozloží.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.1.2022 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte, co je to konzervace bez přístupu vzduchu v bahně ? A kdo tvrdí, že to roztálo úplně. Ono to mohlo být jako je to nyní, kdy to
v létě roztaje více než před sto léty, ale v zimě zase zmrzne. No
a po návratu k době ledové to zmrzlo na tisíce let. Nezpochybňuji vliv člověka na přírodu, ale u některých
jevů, jako oteplení planety je to pouze jedna z příčin a je otázkou,
zda ta hlavní a nebo pouze další.
Náboženství potřebuje boha a ten
"gryndýl" je nový byznys stagnující
ekonomiky s bohem v oteplování planety zaviněné lidmi. Stačí jedna
velká erupce sopky, pokles intenzity
slunečního záření a je tu ochlazení
jako vyšité z novým šílenstvím, jak
planetu ohřát. To by byl daleko větší problém, než dosavadní oteplení, protože by to mohlo být šokové a není čas se přizpůsobit.
Malá doba ledová ve středověku byla
katastrofou, která zredukovala lidi
na polovinu až třetinu podle oblasti
a schopnosti se s tím vypořádat.
Nápadně se doba shoduje s vymřením
některých národů žijících v extrémních podmínkách, kde to nešlo
už zvládnout. Teorií je mnoho, ale
bohužel pamětník žádný a tak nezbývá, než teoretizovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy jste génius, potopit mamuta do hustého bahna tak, aby nekoukal ani kousek ven, to byste mu na záda musel použít několik betonových panelů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:52 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud si nejste schopen přečíst ani jednoduché vysvětlení šesté zprávy IPCC na Wikipedii, tak skutečně nemá cenu o tom diskutovat.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 12:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vysvětlení šesté zprávy IPCC :) Takže šestá zpráva hunžlíku, směs polopravd a lží. Výklad této, další rozmlžení, a další překrucování. A nakonec překlad, což je další šum. Jste opravdu tak blbý???
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.1.2022 21:28 Reaguje na Darth Bane
Tak určitě jste si tu zprávu přečetl. :D :D :D
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.1.2022 19:40 Reaguje na Petr Eliáš
Já jednoho věhlasného klimatologa znám osobně jmenuje se Alexander AC, a popírá zákon zachování hmoty. Z toho jaksi vyplývá, že klimatologie je paveda, která se zaobírá popírání fyzikálních zákonů.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

18.1.2022 23:30 Reaguje na Darth Bane
Vy jste brutální demagog. Ze vás tyhle kecy baví.🤣
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:54 Reaguje na Břetislav Machaček
Příčiny vzniku dob ledových i meziledových se ví, příčiny Malé doby ledové koncem středověku se taky znají. Že to nevíte vy, za to fakt nemožu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 12:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Tím ale nevysvětlujete, jak se ten mamut dostal do permafrostu, který je dle vás....starý stovky milionů let.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 13:02 Reaguje na Břetislav Machaček
To je trochu inak. Zánik väčšiny megafauny spôsobilo pravdepodobne niečo čo odštarovalo mladší dryas (vyzerá to na kometu alebo asteroid) v kombinácii s lovom.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde ste zobral, že permafrost je starý stovky milionov rokov ?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.1.2022 14:30 Reaguje na Pavel Hanzl
No, Joe to sice zkouší, ale zatím docela narazil. A jak stíhá taková Čína, nedej přírodo třeba Indie, o tom by se dalo taky polemizovat ...

Takže ano, přechod rozhodně, ale pokud lidi po zaplacení elektřiny a plynu/topení nebudou mít pomalu ani co do huby a na nájem, tak na vás tak akorát vezmou vidle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:36 Reaguje na Svatá Prostoto
OZE je levnější už než fosil nebo jádro. FVE je nejlevnější zdroj. samozřejmě se to akumulacemi a zálohami prodraží, ale není to nic dramatického. V Asii je dnes elektřina (a především plyn) všeobecně dražší a řítí se tam něco??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2022 11:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase pouze vaše mylná dojmologie...
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 12:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, pokud se brutálně zadotuje, a na fosil se natlačí povolenky. A to ještě jenom někdy.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 13:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic dramatického. :D:D LOL. Nemáte ani potuchy s akou kapacitou treba počítať v dlhodobých úložiskách ale hlavne že niečo žblebtnete, len aby ste mal posledné slovo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 13:48 Reaguje na Jaroslav Pobeha
Hlavně, že to ví němečtí energetici. Navíc va Severu v zimě většinou dost vydatně fučí...........
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatím to vypadá tak, že celý svět získává stále více energie z fosilních zdrojů, tak nemějte nesmysly .
Odpovědět
KD

Karel Dohnal

14.1.2022 13:04 Reaguje na Lukáš F
Tady se vážně chce někdo opičit po národu, který vyvolal 2 světové války, prohrál 2 světové války a vymyslel nacismus s komunismem? Fricek má sedět v koutě, držet pysk a platit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.1.2022 14:27 Reaguje na Lukáš F
Máte v té vaze takovou jednu drobnou chybu. Tady nejde jen o nějakou buzeraci, pruzení a podobně. Tady jde o prachy. A pokud se ukáže, že tohle blbnutí s Grýndýlem povede ve střední a východní Evropě ke skutečně masovému rozmachu energetické chudoby, tak se Německo může rozhodovat jak chce a bude mít smůlu.
S tou jejich aktuální verzí Wermachtu to nebude jako kdysi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 12:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Možná se EU fakticky rozdělí na vyspělé, prosperující jádro a propadlé, nestíhající země vedené demagogy a hlupáky. A ta linie to nebude dělit na Sever a JIh, ale jako dycky na Západ a Východ.
A pro nás je přímo existenční otázka, kam spadneme.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.1.2022 19:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta pro vás určitě, a modlete se, aby to byl východ. Protože jinak při prvním blackoutu visite.
Odpovědět
VK

Václav Kain

14.1.2022 09:07
Brčálník Hanzl opět na scéně.
Odpovědět
VS

Va Shek

14.1.2022 10:19 Reaguje na Václav Kain
Tady jde o urážky a nebo o diskuze?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 13:48 Reaguje na Va Shek
O celekm velký rozsah inteligenci diskutujících. Někdo prostě nic smyslupnějšího nevypotí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.1.2022 14:31 Reaguje na Va Shek
Když on si o to Hanzl až příliš často vyloženě říká:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:04 Reaguje na Svatá Prostoto
No a co? Vy taky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.1.2022 12:31
"Německá mysl tíhne k extrému, a to říkám jako germanofil. Jedna věc přežila z třetí říše v intaktní podobě: představa, že v Německu se dělá všechno nejlépe. Od ochrany mlžů po ochranu menšin, od pěstování rebarbory po energetickou politiku...
Němci jsou většinou hodní lidé, myslí to dobře , ale ta představa, že Německo ví nejlépe, jak pomoci světu , byla a je nevyvratitelná."

autor : prof. Stanislav Komárek, biolog,filozof, spisovatel, cestovatel ,napsal desítky knih oborných,esejistických i beletristických.
Dlouhá léta po emigraci žijící v Německu...
/Proměny světa, Rozhovory s 50ti osobnostmi /nakladatelství Echo, 2021/
Odpovědět
VS

Va Shek

14.1.2022 13:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Opravdu tu chcete vyvolávat nenávist?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.1.2022 13:17 Reaguje na Va Shek
Neznám ani jediný váš příspěvek, který by neměl formu otázky.
Jak to děláte doma a v práci ?
A jak jsou s vámi spokojeni ?
Odpovědět
LF

Lukáš F

14.1.2022 13:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Němci nemůžou za to že nemáme vlastní energetiku a že ČEZ bude raději prodávat jim za víc než nám. Je jen naší chybou že dne svoje ekonomiky tak propojili. Teď nám nezbývá než následovat co udělají. Myslím si že ted jak kaci les tak opravdu padají hodně velké třísky ale jejich voliči to evidentně chtějí ( když tam mají teď zelené ) a ač je to bude stát hodně myslím že to dotáhnou do konce a pak na tom i dost vydělají . To že mi okolo utřeme nos je žal Bohu už náš problém. Čas to vše ukáže. Nám nezbývá než se přizpůsobit. To český člověk vždy uměl dobře.
Odpovědět
KD

Karel Dohnal

14.1.2022 14:47 Reaguje na Lukáš F
Ale zbývá nám něco jiného, úplně v pohodě můžeme odejít z energetické burzy v Lipsku, změnit zákon tak, že ERÚ bude regulovat ceny u nás, ČEZ že bude muset primárně prodávat v ČR za regulované ceny atp... opravdu následovat národ, který vyvolal a prohrál 2 světové války, vymyslel nacismus a komunismus může jen hlupák...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:20 Reaguje na Karel Dohnal
Jen totální hlupák si myslí, že bychom si pomohli, kdybychom odešli z evropského trhu elektřiny. Přišli bychom o miliardy za vývoz, neměli bychom proud, který dnes dovážíme a za regulované ceny by naše elektrárny velmi brzy zbankrotovaly. Samozřejmě by je stát mohutně dotoval, pokud by bylo z čeho. Což by za chvíli nebylo.
Samozřejmě sankce za exhalace atd. atd. by to celé dorazily.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 09:21 Reaguje na Karel Dohnal
Víte, že všechny dopravní trasy plynu jsou dnes přes Německo???
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 13:12 Reaguje na Va Shek
To nie je o nenávisti, proste nemci majú takú povahu. Veľmi ľahko sa nechajú zblbnúť nejakým vodcom a prestanú nerozmýšľať. Na nemecké univerzálne nápady si treba dávať dobrý pozor.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.1.2022 13:52
Nový německý ministr hospodářství a ochrany klimatu Robert Habeck zveřejnil přehled opatření, která mají vést k potřebnému zrychlení rozvoje výroben elektřiny z obnovitelných zdrojů energie (OZE). Mezi představená opatření patří mimo jiné vymezení 2 % plochy Německa pro výstavbu větrných elektráren nebo povinná instalace solárních elektráren na veřejné budovy.

https://oenergetice.cz

Poznámka : rozloha De = 357 386 km² , t.j. 7147 km2 německé krajiny zhyzdí vrtule. Nepoučitelní.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.1.2022 14:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
No, oni v něčem poučitelní jsou a zrovna s těmi vrtulemi jim to už začíná celkem drhnout. A řev se začíná zvedat i mezi samotnými Zelenými.

https://www.politico.eu/article/germany-green-wind-power-electricity/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já se skutečně netěším, až budou čecháčci zase bečet jak želvy, protože budou bez elektřiny a budou somrovat každý, silně předražený kilowatt.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 19:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, ale to bude důsledek ekoterorismu, ne toho, co označujeme za ropactvi.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.1.2022 14:38
Jinak tedy k článku jako takovému, s ohledem na sledované období ... 7 dní ... je to zatím s ohledem na volatilitu trhu o ničem.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.1.2022 16:57
Výstavba reaktorů AP1000® v JE Dukovany. Westinghouse podepsal memorandum se sedmi našimi firmami.
Memoranda o porozumění podepsaná na Ministerstvu průmyslu a obchodu se týkají spolupráce na potenciální výstavbě reaktoru AP1000® pro projekt Dukovany 5 a dalších potenciálních projektů AP1000 ve střední Evropě.

Královopolská, Vítkovice, I.B.C. Praha, I&C Energo , NOPO ,Sigma Group, Infer .

Je tady ještě někdo, kdo pochybuje že W. vyhraje tendr ? (zmanipulovaný)

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.1.2022 19:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ještě že se dokončení té fušeřiny asi nedožiju, protože kontinuita
našeho jaderného strojírenství je třicet let přerušena a vychovat
nové odborníky není u jaderného strojírenství jako pro montáž aut.
Nepodceňuji skutečné odborníky, ale ti už jsou vesměs v důchodovém
věku a noví se budou učit na výrobě vyžadující špičkové odborníky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:07 Reaguje na Břetislav Machaček
Jste komik. Temelín byl spuštěn někdy kolem roku 2000. To fakt není 30 let.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenomže se to projektovalo mezi lety 1982 až 1985.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.1.2022 10:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Porevoluční pokus slepence ruské a americké technologie byl miliardový a časový propadák,
který skončil zavezení nevhodného paliva od Westinhghouse málem havárií a zprovoznilo ho
až ruské palivo. Po této zkušenosti a po
poklesu poptávky po elektřině díky likvidaci
našeho průmyslu tak nebyl důvod stavět dva
zbývající bloky. S Ruskem to bylo fuj a z USA
drahé a s nejistým výsledkem. Nyní to o moc
lepší nebude, protože i v USA stavějí prd a
jinde ve světě rovněž. Bez praxe stavět něco
takového je nic než fušeřina a možnost to někde
za humny vyzkoušet bez rizik a hlavně za cizí
peníze. Ale ideologie je ideologie i kdyby na
chleba nebylo.
Odpovědět
sv

15.1.2022 18:58 Reaguje na Břetislav Machaček
Miliardový a časový propadák byly všechny velké stavební projekty i v ČSSR. Zkus se dovzdělat na téma jak se za bolševika třeba stavěla D1.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

17.1.2022 13:18 Reaguje na
Taktiež výroba zbraní. U nás vyrobené ale za rusmi dohodnuté dumpingové ceny. Vlastne často pod výrobné náklady. Idiotizmus sovietov v medzinárodnom obchode bolo niečo neskutočné. Ak to brali ako pomoc spriateleným arabským/africkým krajinám, tak tie zbrane mali vyrobiť v ZSSR a za svoje. A nie to prehodiť nám za úlohu a prikazovať nám ceny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 16:13 Reaguje na Jaroslav Pobeha
Na tom byl přece postavený ruský socialismus!! Byl to normální feudalismus a my byli vazalská země, která jen plnila příkazy z Kremlu.
Proto jsme měli obrovský vývoz průmalového zboží, i technologické komplexy jsme stavěli, jen v tom byl trochu háček. Nikdo to neplatil, jmenovalo se to "internacinální pomoc zemím třetího světa" a byl to jen sovětský vývoz komunismu. Většinu jsme valili stejně do Ruska, oni nám posílali suroviny a ropu a my to odmákli. Proto to celý zbankrotovalo.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 19:53 Reaguje na Břetislav Machaček
Machacku, průmysl je od toho, aby generoval peníze, nikoli cmoud z komínů. O jaké likvidaci průmyslu píšete??,
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 08:09 Reaguje na Břetislav Machaček
Ty nejdůležitější (řídící) systémy v Temelíně dělali Amíci a fungují bezvadně, palivo je zcela zaměnitelné a na TVEL se přešlo jen proto, že je levnější.
Nevím, který tutan to považuje za propadák, ale bolšáni vytvořili daleko horší.
Odpovědět
sv

15.1.2022 18:55 Reaguje na Břetislav Machaček
Záleží kolik ti zbývá. Na to, aby ses dožil dokončení rusácké fušeřiny v Paksu budeš potřebovat minimálně dvě desetiletí. Už mají 4 roky zpoždění a ještě nekopli do země.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 08:12 Reaguje na
Prej kopli a už se nějak staví, ale mají Maďaróny na lopatě a můžou je vydírat. Jako Němčoury přes NS2, který ještě nejede.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nevím, kdo je kde zmanipulovaný, ale Westinhghouse je špičkový budovatel JE po celém světě, bude stavět giga kapacity v Polsku atd. atd. Ruská demagogie z něho dělá nějakého bankrotáře (i když problémy měl), ale působí na velmi tvrdém a náročném trhu, na rozdíl od Rosatomu. Navíc pracuje pod kuratelou mezinárodního práva (na rozdíl od Rosatomu) a nemá žádné politické zadání (na rozdíl od Rosatomu). Takže já osobně tuhle volbu vítám.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.1.2022 10:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdo nestaví a bude možná stavět prototypy. Druhý staví sériově, levně, spolehlivě a bude stavět tam, kde o tom
nerozhodují politruci a čučkaři.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 10:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Při vaší úrovni znalostí o všem bych to nechal na odbornících.
Já věřím paní Drábové (nebo Mílovi) a ti Werstinghouse berou. A ti o tom budou rozhodovat, ne naši ropáci z diskuse na Ekolistu.
Odpovědět
va

vaber

15.1.2022 09:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
chybí tam Škoda Jaderné strojírenství ,která vždy dodávala zásadní dodávky pro primární část,proč asi
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 19:56 Reaguje na vaber
Protože ta nikdy žádnou elektrárnu nedodávala, neumí to.TTo umělá a umí dodávat pouze pomocné a pořádně vyrábějí práce, které jsou potřeba.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.1.2022 09:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Není to krok zpět? Ruské reaktory jsou přece výkonnější. Takže za dražší cenu menší výkon? To je jak ...nechci slevu zadarmo...pak tendr radši nedělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 11:00 Reaguje na Jarka O.
Rusi velmi rádi lžou, jestli jste si toho ještě nevšimla.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.1.2022 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a ti druzí pocházejí z neposkvrněného početí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 14:56 Reaguje na Jarka O.
Ne. Ti druzí se chovají normálně. A normální je nelhat, zvláště, když se dá vše lehce ověřit. Kvůli kšeftu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.1.2022 14:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy se skoro měníte před očima, a dál jste se na víru.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.1.2022 22:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Dal jste sem další důkaz, že jste Rus. Lzete zcela patologicky.
Odpovědět
sv

15.1.2022 19:08 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

16.1.2022 15:50 Reaguje na
Za prvé, se ztrapňujete vy svým hulvátstvím. Tykání navrhuje žena a já jsem ho nenavrhla, čili urážíte. Za další jste už nekolikrat byl vedle, i zde. AP vychází ze srovnání nejhůř. Když potřebujete blábolit, tak příště aspoň s čísly k tématu, přehlídko moudrostí.
Odpovědět
sv

17.1.2022 10:57 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

17.1.2022 13:56 Reaguje na

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

17.1.2022 21:16 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

18.1.2022 08:39 Reaguje na

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

18.1.2022 19:48 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

18.1.2022 20:28 Reaguje na
To musí bavit, ale ta míra sebekritiky mě překvapuje. Platí příspěvek nahoře, dokud se chováte sprostě, "nýmande" (vaše vlastní slova), nemá cenu se bavit. Na výkon se najednou nehraje, a já jsem odpověděla, ale chápu, pochopení psaného textu zabednencem nefungovalo. Příklad EPR je známý, k tomu vás nepotřebuju. Za poučené diskutéry se schovává jen hrdina, jako troník, musím uznat, že jsem se trefila do stylu. Mmch. čo takového si představujete pod pojmem sčítání, kde jsem ho použila, smím se zeptat "lepšího cloveka"?
Odpovědět
sv

19.1.2022 13:00 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

20.1.2022 20:47 Reaguje na Jarka O.
Jinými slovy, jaroslav vykládá nesmysly o výkonech a cenách a při tom neví jaké jsou ceny a jaké jsou výkonu (např. reaktoru EPR), když je na to upozorněn, urazí se a nadává, když se mu to vrátí, začne žalovat jako ve školce.
Odpovědět
va

vaber

15.1.2022 09:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
znal jsem firmy co dodávaly pro výstavbu JE ,ale I.B.C.Praha a NOPO,Ínfer mi nic neříká,
Odpovědět
ms

15.1.2022 16:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, EDF teď vychytává své problémy na různých stavbách reaktorů a už dokončuje projektový downsizing své 1600MW na 1200MW. Já bych tipoval EDF na vítěze tendru a můžeme od Francouzů také přebrat systém dodávek a garantovaných cen elektřiny z jádra, kdy EDF je povinná jako dominantní výrobce prodávat silovku za 45 eur/MWh. A tady nám Bloomberg jásá nad "sníženou" cenou 122 eur/MWh.
Odpovědět
sv

15.1.2022 18:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Rusáčtí korupčníci byli vyloučeni. Pravděpodobnost manipulace tohoto tendru tedy výrazně poklesla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:51 Reaguje na
Jistě, navíc zmizela ideologická rovina, která v tom byla dominantní.
Odpovědět
ms

15.1.2022 16:39
Kdyby takoví "diskutéři" jako pan Hanzl nebyli výsledkem zelené indoktrinace velké části populaci idiocií jménem Green Deal, tak by to byla jen hloupá šaškárna. Stačí se podívat, že i když Němci loni přidali převážně ve FVE kapacitu 6700 MW (108krát více než ČR) a mají nyní v OZE 137 GW, tak v roce 2021 poklesla meziročně výroba elektřiny z OZE o 4 %. Uhlí, plyn a 6 jaderek v roce 2021 zajistilo 84 % energetické bilance Německa. Cíle snižování emisí jsou a budou v hajzlu, nevadí, zelená ideologie jede dál a mastí kapsy novým zeleným oligarchům. Němci budou do roku 2045 investovat 6 bilionů eur (tj. je cca 80 let příjmů státního rozpočtu ČR) na "dokončení Energiewende s 608 GW OZE v roce 2045. Přesto budou dlouhé dny i týdny, kdy OZE nedají nic a kdy zase nadprodukcí v jednom čase likvidují ekonomickou návratnost OZE. Takže nekonečné budou dotace na OZE a nekonečně bude kapacitními platbami dotovat i konvenční zdroje, zejména závislost na ruském plynu. Výsledkem bude trvalá 300% úroveň cen energie. Němci se už postavili do čela deindustrializace a ekonomické marginalizace Evropy, jejich zničující politika z hnědých dob nacismu má své pokračování v zelené ideologii.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:55 Reaguje na
Vaše křišťálová koule je trocho od ho.en, zkuste ji vyčistit.
Tyhle bláboly vedli komunisti už od 1.republiky, já poslouchal celý mládí, jak Západ zbankrotuje a rozpadne se.
Mezitím jim zbankrotoval a rozpadl ten nablblej bolševismus.
Odpovědět
SM

Stanislav Mikeska

15.1.2022 17:55
Jestli si myslíte, že zkrachovalý Westinghouse , který utekl před věřiteli do Kanady a je vlastněn čínskými fondy, je něčeho schopen , mimo tunelování přípravy a stavby něčeho co nikdy nestavěl , tak nás potěš koště...
Odpovědět
sv

15.1.2022 19:13 Reaguje na Stanislav Mikeska
Jestli si myslíš, že tvoje bláboly někdo bere vážně, tak to potěš koště. https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Sanmen-2-AP1000-enters-commercial-operation
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 09:49 Reaguje na Stanislav Mikeska
Rozhodovat to budou lidé, kteří přesně ví, kdo je kdo a takových troubelínů se nikdo na nic ptát nebude.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

16.1.2022 06:27
Bloomberg napíše, že elektřina 7 den po sobě zlevňuje a tady v diskusi jsou z toho všichni ve při.
Běžte dělat něco užitečného.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.1.2022 19:50 Reaguje na Katka Pazderů
No vy jste něco užitečného ještě ani nezačala dělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2022 11:22
Tudy vede cesta, tohle je pro nás šance. Abychom se nezřítili do chudoby nejen energetické, jak straší pořád ropáčci. Dokážeme ji využít??
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-cash-only-zacina-vodikove-stoleti-promarni-cesko-svoji-sanci-185895#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=fciyVkslcAc-202201161008&dop_id=185895&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
JK

Jan Kropáč

18.1.2022 16:14
Je hrůza sledovat tyto diskuse, kde vládnou Čeští ale(šové). Vždy na cokoli nového reagují ALE to nejde, vždyť.... Náš údržbář je přesně takový Ale(š), kterého musíme násilám přesvědčit že to jde, a pak teprve prozře a oznámí, že pro firmu je to dobré, ALE že pro to ale musel něco omezit ze svých zvyků. Kolega, co byl v Americe, tak prohlásil, že než my řekneme všechy naše ALE, Američané vymyslí jak na tom zbohatnout.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.1.2022 11:06 Reaguje na Jan Kropáč
Přesně tak. U nás se vydává nejvíce energie a lidskéhu umu na zdůvodňování, proč to nejde.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist