https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/eca-eu-hrozi-ze-neuspeje-ve-snaze-stat-se-globalni-mocnosti-ve-vyrobe-baterii
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ECA: EU hrozí, že neuspěje ve snaze stát se globální mocností ve výrobě baterií

20.6.2023 01:41 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropské unii hrozí, že neuspěje ve své snaze stát se globální mocností ve výrobě baterií. Hlavní překážkou zůstává nedostatečný přístup k potřebným surovinám spolu s rostoucími náklady a ostrou světovou konkurencí. Vyplývá to ze zprávy Evropského účetního dvora (ECA). Zpráva varuje, že EU by tak nemusela dosáhnout svých klimatických cílů. Plány EU jsou totiž ve velké míře závislé na přechodu k elektromobilům poháněným pomocí baterií, píše agentura Reuters.
 

Členské země Evropské unie letos definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut v EU. "To pro EU dělá z baterií strategickou nutnost," uvedl ECA. "Evropský bateriový průmysl však zaostává za globální konkurencí, zejména za Čínou," dodal.

Zpráva varuje, že výrobci baterií by mohli dát před EU přednost jiným regionům, například Spojeným státům, které jim nabízejí rozsáhlou podporu. Poukazuje rovněž na vysokou závislost EU na dovozu surovin a na hrozby pro konkurenceschopnost EU spojené s rostoucími cenami surovin a energie.

"EU se v případě baterií nesmí dostat do stejně závislé pozice jako v případě zemního plynu. V sázce je její ekonomická suverenita," uvedla Annemie Turtelboomová z ECA. "Plánem na ukončení prodeje nových benzinových a naftových aut do roku 2035 EU silně sází na baterie. Mohla by však být ve slabší pozici z hlediska přístupu k surovinám, atraktivity pro investory a nákladů," dodala.

EU podle Turtelboomové čelí riziku, že nesplní své emisní cíle pro rok 2035, nebo je splní pomocí dovážených baterií. "To by poškodilo evropský průmysl," uvedla Turtelboomová. Upozornila rovněž, že baterie by se musely dovážet za velmi vysoké ceny.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (72)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

20.6.2023 05:56
Aby nehrozilo, když k tomu potřebný průmysl zelený zavrhují !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

20.6.2023 06:15
Nevím, proč se někdo domnívá, že EU má ve výrobě baterií někde uspět? vždyť na to skoro všechno dováží.
Odpovědět
Pe

Petr

20.6.2023 07:29 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Vidím to podobně - proč je nějak nutné být mocností, a dokonce globální?
Odpovědět
Pe

Petr

20.6.2023 08:15 Reaguje na Petr
Naprosto nechápu proč lidi nemůžou spolupracovat ke vzájemnému prospěchu i prospěchu naší planety, ale neustále se musejí trumfovat, předhánět a navzájem se obírat a všemožně si škodit?
Odpovědět
va

vaber

20.6.2023 08:51 Reaguje na Petr
je to jednoduché , peníze a peníze znamenají moc tj. ovládání druhých lidí a když ovládám druhé lidi, mohu si dělat co chci a ti druzí mě za to ještě musí chválit, dobrovolně nebo nedobrovolně,
někteří lidé a státy jsou posedí mocí a čím víc lumpáren provedli, tím větší strach mají ,že o moc přijdou a tak se vina a špína přehazuje z jednoho na druhého a pěstuje nenávist k nepříteli,
dobří se stávají špatnými a špatní dobrými,
nekonečný kolotoč ze kterého není úniku
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 12:59 Reaguje na Petr
A proč VY globálně nespolupracujete, a matláte sem sračky na něčem, co smontovala třináctiletá číňanka za tři hrsti rýže denně?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:52 Reaguje na Petr
Protože je to základní biologicky imperativ, hlupaku!!!!!!!!!
Odpovědět
Pe

Petr

21.6.2023 16:40 Reaguje na Daniel Višňovský
Pro vás viditelně ano. Kdežto civilizovaní lidé vytvořili nástroje, kterými se snaží překročit stín své vlastní primitivnosti. Morálka, slušné chování, zákony,... A očekával bych, že ve 21. století už jsme přece jen trochu dospěli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 08:31 Reaguje na Petr
No právě. To zase vymyslela zase nějaká soutěživá kobliha zcela k ničemu. Tož budeme dovážet a co?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 08:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Klasické Hanzlovi úvahy.
Takto uvažoval i o dovozu plynu z Ruska.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 10:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ne. Vy jste zase zcela mimo. VŽDYCKY jsem tvrdil, že bez ruského plynu se obejdeme a věřím spojencům (Německu i Eu i Amíkům), že nám pomůžou. Což se taky stalo, nešťastníče.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak buď jste sklerotik nebo lžete.

Vždycky jste obdivoval německou energetickou politiku a bagatelizoval jste rizika závislosti na dovozu zemního plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 14:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Německá energetická politika je v pořádku, kromě toho nesmyslnéhy vypínání jádra. To tvrdím pořád. Závislost na ruském plynu byl problém, taky jsem byl vždycky proti stavbě a hlavně spuštění NS2, ale zvládli jsme to, právě díky Síkelovi a pomoci Němců. Vy musíte prudit za každou cenu, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Odstavování jádra a závislost na ruském plynu a dle vás je německá energetická politika v pořádku? t
Tak to může vymyslet pouze Hanzl.

Lžete, závislost na dovozu zemního plynu jste vždy bagatelizoval, jelikož jste díky své naprosté neznalosti energetiky, nedokázal pochopit souvislosti. Teď si tu hrajete na "po bitvě je každý generál".

Je to jednoduché, přestaňte lhát a blábolit a já na vás nebudu reagovat. Záleží na vás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 17:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Německo už nebere z Ruska ani kubík a jejich závislost byla asi 60%, zatímco naše 100%, takže klídek. Vy musíte prudit pořád....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 18:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic se nezměnilo na vašem problému s rozeznáním minulosti - přítomnosti - budoucnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.6.2023 11:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vaše schonost čtení se taky nelepší. Píšu jasně: Německo nebere nic - čas přítomný, jeho závislost byla 60%, čas minulý. Ani tohle ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.6.2023 21:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlupáku, celé vlákno je o čase minulém, tak tu netahejte čas přítomný.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 18:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Hunzlingu, a proto bude největší německá baterka z čínských modulu, že??? Stejně, jako druhá největší.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Německá elektroenergetika je druhá nejspinavejsi v EU hned po Polsku.
Odpovědět

Radek Čuda

20.6.2023 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, vy jste VŽDY tvrdil, jak se bez plynu z Ruska vůbec nemůže ocitnout, protože jej nakupujeme na burze v Rotterdamu:-). Pak jste přešel na tezi, že teda ruský plyn jo, ale že to bude pohoda, protože se bez našich chechtáků Putin neobejde. Pak jste tvrdil, jak se bez ruského plynu v obejdeme jakoby nic a že to ekonomiku EU nijak nepoškodí.

Takže jste za uplynulá léta tvrdil ledacos a prakticky vše z toho byly nesmysly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 14:39 Reaguje na Radek Čuda
Faktem je, že mi nenapadlo, že Putin se totálně zblázní a zarazí nám ten plyn natvrdo i za cenu, že Gazprom položí. Zkuste mi ale vyjmenovat lidi, kteří to věděli předem, nebo s tím aspoň počítali. Celá Evropa počítala s ruským plynem a já má být chytřejší? To se obraťte na Studničku, ten sežral šalamounovo ho.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Spousta skutečných odborníků na vzrůstající závislost na dovozu zemního plynu na úkor domácích zdrojů, varovala.
Vy jste ovšem jeden z těch analfabetů, který tyto rizika nedokázal rozeznat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 15:04 Reaguje na Jaroslav Studnička
A mimochodem, já jsem jeden z těch, kdo před tímto rizikem varoval před tím, než k tomu došlo. Mé názory jsou v tomto ohledu dlouhodobě zcela konzistentní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 17:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jenže blbé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 17:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
To varovali všichni, nebojte. Ale co udělali? Nebýt Amíků, rozjel by se i NS2 a krize by byla ještě daleko horší.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.6.2023 18:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl Hanzle, vy jste jeden z těch, co závislost bagatelizoval a fandil těm, kteří tu závislost na dovozu zemního plynu podporovali.

Tak že opět jen lžete.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 18:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Když Putler ten plyn nemá, což se vědělo od roku 2012, tak jej nemůže dodat.....a hold se vydal na loupezivou výpravu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 13:00 Reaguje na Pavel Hanzl
A čím se to zaplatí???
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.6.2023 06:15
EU? Jak by mohla hrát významnější roli v oblasti, kde nehraje téměř žádnou. Čína má pod kontrolou celý výrobní řetězec. Ve výzkumu v oblasti baterií zaujímá významnější místo, než zbytek světa dohromady:
https://techtracker.aspi.org.au/tech/electric-batteries/?c1=cn&c2=us
Odpovědět
va

vaber

20.6.2023 08:19
nadutá Evropa byla světovou mocností několik století ,
nadělala tím ve světě obrovské škody,které se plně projevují právě dnes,
touha být mocností a poroučet jiným, těm slabším, ji však neopustila ,
ale karta se obrací a tak chce být mocností alespoň ve špinavých bateriích,
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 08:39 Reaguje na vaber
Evropa vytvořila nejchtřejší civilizaci historie, která prakticky ovládla celý svět a ten pomoci ní naprosto giganticky zbohatl. Nejsem si jist tím, že se to dá nazvat "nadělala tím ve světě obrovské škody", spíš si myslím, že naopak.
Odpovědět
va

vaber

20.6.2023 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
giganticky narostly jen problémy, hraničící se samou existencí lidstva,
být giganticky bohatý znamená co? že je vše na nejlepší cestě,
nic takového to neznamená,

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 10:57 Reaguje na vaber
To znamená, že i ty oblasti, kde lidé žili jak v době kamenné (Afrika, Amerika, Austrálie), se pozvedly na úroveň, kde většina lidí nemusí dřít do úpadu za kousek žvance. A jen ty země, které se stále přemnožují, mají trvalou bídu. A ve všech relativně normálních zemí šla životní úroveň i pro obyčejné lidi strmě nahoru.
Odpovědět

Radek Čuda

20.6.2023 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta Austrálie je super příklad a máme zcela úplnou pravdu. Protože tam z těch původních obyvatel moc nezbylo. O původních obyvatelích Severní Ameriky se dá říci něco velmi podobného.
Pokud byste dnes v USA, Kanadě nebo Austrálii řekl něco o tom, jak evropští přistěhovalci původním obyvatelů vlastně hrozně pomohli, tak byste zažil takový fičák, jako ještě nikdy.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 13:01 Reaguje na Radek Čuda
A kdo by ten fičák uspořádal, truhlíku?
Odpovědět

Radek Čuda

20.6.2023 13:29 Reaguje na Daniel Višňovský
Zajeď si tam a zkus jim tenhle pohled vysvětlit ... jistě si jej rádi poslechnou, trumbero.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 18:55 Reaguje na Radek Čuda
Jistěže jej rádi poslechnou.....Tedy obyčejní lidé, kteří do té Evropy a USA houfně prchají, ne jejich politické despocie, odkud zaznívají oficiální stanoviska.....
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

21.6.2023 08:49 Reaguje na Daniel Višňovský

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 14:41 Reaguje na Radek Čuda
Pomohli a to výrazně. Zkus žít měsíc na úrovni doby kamenné a pak mudruj, co je lepší.
Odpovědět
sv

sv

23.6.2023 16:31 Reaguje na Radek Čuda
O původních obyvatelích severní Ameriky se dá říct leda to, že podle sčítání jich tam žije VÍCE než před příchodem bílých osadníků čuďasi. Tedy na rozdíl od od původních obyvatel Sibiře jejichž podstatná část byla vyvražděna rusáckými carskými hordami.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.6.2023 09:17 Reaguje na Pavel Hanzl
To vytvořili dávno mrtví předkové. Ti něco začali průmyslovou revolucí, ti něco dosáhli a za nich Evropa něco znamenala a měla co světu nabídnout.
Dnešní potomci nejsou schopni nabídnout nic, snad jen to, že objevili u člověka desítky pohlaví. A z toho mají jinde akorát švandu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.6.2023 10:08 Reaguje na Richard Vacek
1 !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 11:04 Reaguje na Richard Vacek
Evropa vymyslela vědecko - průmyslovou revoluci a celý svět ji rád převzal a zcela logicky žák časem přerostl učitele, jak je to u dobrých věcí vždycky.
První byly USA, dnešní světová jednička, dnes to bude asi už Čína nebo spíš celá JV Asie. A máme se z toho podělat? Evropa ekonomiky roste, vybaveností a životní úrpní obyčejných lidí je stále na světové špičce, jenom některé země se rozvíjí rychleji a některé pomaleji, některé se propadají. Normální stav, pohodička laláč.
Odpovědět

Radek Čuda

20.6.2023 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
"Evropa vymyslela vědecko - průmyslovou revoluci a celý svět ji rád převzal ..." ... vy jste spadl úplně z višně, realita je taková, že značná část světa nic ráda nepřevzala, ale bylo mu to vnuceno, a to často opravdu velmi brutálním způsobem.
Což je jeden z důvodů, proč Evropu a USA třeba v takové Africe, ale i značné části Asie a Latinské Ameriky opravdu z celého srdce milují.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 13:03 Reaguje na Radek Čuda
Obyvatelé Afriky, latiské ameriky a části asie Evropu i USA milují. Nesmíte soudit podel toho, co říkají tamní despotičtí vládci a jejich hlásné trouby.
Odpovědět

Radek Čuda

20.6.2023 13:27 Reaguje na Daniel Višňovský
No, třeba u těch Native Americans/First Nations jsem si toho fakt nevšiml. A vůbec se jim nedivím. Ne že bych se tu chtěl nějak kát za hříchy našich předků, prostě byla taková doba a co já s tím, ale realita je, že to byla conquista jak vyšitá a že tu expanzi našich předků fest odsrali. Ta Austrálie je nemlich to samé.
A pokud jde o Afriku, tak tam je k vidění taky řada zářných příkladů ...
A to nepočítám potomky těch, kteří byly v rámci toho lidumilného osvětového procesu odvezeni za oceán.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:01 Reaguje na Radek Čuda
Takže vy bude tvrdit že když malému cernouskovi dáte láhev Coca-Coly, že ji vyleje na zem???? Nebo že africké teenageři upřednostňují bubínky před IPhone???? Kam na ty lži chodíte????
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:01 Reaguje na Radek Čuda
Takže vy bude tvrdit že když malému cernouskovi dáte láhev Coca-Coly, že ji vyleje na zem???? Nebo že africké teenageři upřednostňují bubínky před IPhone???? Kam na ty lži chodíte????
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 22:02 Reaguje na Radek Čuda
Hele strejdo, interupce těchto cizích termitu vede ke katastrálním fiakru, tak neplacené blbosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2023 17:45 Reaguje na Radek Čuda
Takže teplé oblečení, stroje co pomáhají na poli, veškeré nástroje, které lidem pomáhají, vzdělání, suché a teplé a především čisté bydlení atd. atd. atd. jsou věci, které byly lidem brutálně vnuceny. Voni sou hlava....
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 18:58 Reaguje na Radek Čuda
Opravdu???? Japonsko, Korea, Taiwan, Kanada, USA, Singapur, ale i ta Čína, dále SAE, nebo třeba JAR.....Tedy do doby, než se tam toho chopil místní pricmoudling, a vše rozrazil a zdevastoval.
Odpovědět
sv

sv

23.6.2023 16:27 Reaguje na Radek Čuda
Tak co ti brání čuďasi vylézt zase na strom? Že by přetékající pupek.
Odpovědět
Pe

Petr

20.6.2023 12:08 Reaguje na Richard Vacek
A kdo jsou ti dnešní potomci, kteří nejsou schopní nic nabídnout a kdo je "stvořil"?
No není to někdo cizí, jsou to naše děti. A jsou přesně takové, jak jsme je vychovali a jak jsme je to naučili. Takže když nadávat, tak jedině sami sobě.
Já ale nevidím žádnů důvod k nějakému stěžování. Všichni se vždy snaží, aby se jejich děti měly lépe a nemusely zažít to, co rodiče. A tak to i je. Vždyť ještě před pár desítkami let se dřelo od světla do tmy a nebylo neobvyklé, že lidé chodili bosí. Dnes se máme mnohem lépe, nez lidé v minulosti. Nevím proč by mělo být nutné neustále se za něčím hnát a neustále chtít mít nejvíc. Ono je to totiž vždy na úkor něčeho, nebo někoho.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 13:03 Reaguje na Petr
Nejsou to jenom ty děti je to i veškerá humanoidní verbež vašeho ražení.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 13:04 Reaguje na Petr
Na úkor koho a čeho, hlupáku?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.6.2023 14:23 Reaguje na Petr
Současnou západní generaci vychovávalo školství s pomatenými kantory, kteří šířili (i když to tak nenazývali) komunistický pohled na svět. Teď jsou takto vychovaní lidé rozlezlí všude a snaží se realizovat to, co se naučili.
A když se rozhlédneme, tak zjistíme, že už se ukazuje, že se naučili nesmysly, které vedou západ k úpadku. Obdobně, jako jsme zažili za budování socialismu.
Odpovědět
Pe

Petr

20.6.2023 14:59 Reaguje na Richard Vacek
A já myslel, že výchova je věcí rodiny, ve škole že jde o vzdělání.
Takhle to vypadá, že za vše může někdo jiný, jen ne my sami.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:05 Reaguje na Richard Vacek
Takže to svedete na učitele, jo???? Učitele kladou deckam na srdce, ať se neučí matematiku, a jdou studovat nějaké alternativně užitečné humanoidnosti????
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:03 Reaguje na Petr
......a to je právě ono.....všichni se snaží, aby speciálně ten jejich spratek s tím uměl vykejvat, a to, co tu civilizaci ekonomicky povedlo, tím opovrhuji....blbá kombinace.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:19 Reaguje na Petr
Jistě, a za pár let budou dnešní splátkové pracovat jako potažená síla v zemědělství, chodit bosi, a to čistě proto, protože vy, a další to tak chcete.
Odpovědět
Pe

Petr

20.6.2023 12:09 Reaguje na Richard Vacek
A kdo jsou ti dnešní potomci, kteří nejsou schopní nic nabídnout a kdo je "stvořil"?
No není to někdo cizí, jsou to naše děti. A jsou přesně takové, jak jsme je vychovali a jak jsme je to naučili. Takže když nadávat, tak jedině sami sobě.
Já ale nevidím žádnů důvod k nějakému stěžování. Všichni se vždy snaží, aby se jejich děti měly lépe a nemusely zažít to, co rodiče. A tak to i je. Vždyť ještě před pár desítkami let se dřelo od světla do tmy a nebylo neobvyklé, že lidé chodili bosí. Dnes se máme mnohem lépe, nez lidé v minulosti. Nevím proč by mělo být nutné neustále se za něčím hnát a neustále chtít mít nejvíc. Ono je to totiž vždy na úkor něčeho, nebo někoho.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:12 Reaguje na Petr
......ano, všichni se snaží, aby zrovna ausgerechnet jejich spratek s tím vykejval na úkor ostatních.....


Já tedy nejsem nějaký náboženský vzdělanéc ale zaujala mne tato věta.....pokud budou lidé žít v souladu s Bohem, přírodou a jejími zakonitostmi, budou šťastní, a budou prosperovat....Konfucius.

A jaká je realita??? Na soulad s přírodními zakonitostmi se sere, protože tyto souvislosti jsou na naučení složité, a každý jde studovat a posléze dělat to, kde nebude pokud možno dělat nic a bude parazitovat na ostatních....

A tady máte výsledek. Když se bude každý s každým soudit, tak společnost celkové nezbohatne.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:12 Reaguje na Petr
Aha, takže dle vás je cíl mít se hůře????
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:17 Reaguje na Petr
Pane Petře, tomu přeci sám nevěříte.....rodiče dělají to, co je pro ně pohodlné, ne to, aby se jejich dětem v budoucnu dařilo alespoň tak, jako jejich rodičům.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:27 Reaguje na Petr
Jsou to potomci tě generace, která si myslí, že ta životní úroveň je samo sebou, a vznikla díky nějakému rituálu, kdy se papírky v obálka hází do krabiček se sterbinou, a která přestala chápat, že tu životní úroveň vytvořil technický a technologický náskok, kazen a tvrdá prace. Generace rodičů dnešních teenagerů a mladých na toto rezignovala, ta společnost jela setrvačnosti, a ta generace těch teenagerů a mladých tímto dokonce opovrhuje, a snaží se to na truc rozvratit.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:35 Reaguje na Petr
Aha, tak vy to nevíte, tak já vám napovim....znáte píseň z alba Super Trouper od ABBA....The Winter takes all???Tak to je ono. To jsou totiž globální pravidla hry, vyplývající ze základních biologických imperativu. Funguje to nejenom mezi lidmi, ale třeba i psy....to nevíte, že větší pes jebe???? A TO Vám babička neříkala, že bez práce nejsou koláče??? No. Takže buďto budete mít jako Češi něco na úkor někoho jiného, třeba naftu do traktoru, nebo ji bude mít někdo na úkor vás, a vy vaše spratky zaprahne farmář místo traktoru.....a jak se k té nafte dostanete??? No musíte vytvořit něco konkurenceschopneho, a prodat to. Vaše humanoidni kecy moc zadane nebudou.
Odpovědět
sv

sv

23.6.2023 16:26 Reaguje na vaber
Nadutý vaber si nadělal obrovské škody v palici nadvládou alkoholu. Když tě zajímají "škody" tak si zkus nastudovat třeba škody spáchané čínou na svých sousedech až do 18. století.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.6.2023 14:53
Pouze ve zkratce. Absence surovinových zdrojů, absence levné pracovní síly,
absence levné energie na výrobu, absence investic mimo úvěrů a přebytek
různých omezujících EKO předpisů . Výsledkem budiž nekonkurenceschopný
produkt, který se neobejde bez dotací z jiných zdrojů, které v EU kvapem
ubývají. Riskovat investici v takových podmínkách je holé dobrodružství,
když je dovoz násobně levnější a už je na rozdíl od plánů dávno funkční!
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.6.2023 16:40 Reaguje na Břetislav Machaček
EU se totiž řídí tím, že úspěšným je potřeba brát a neúspěšné dotovat. Kdyby to tak bylo už za Bati, tak žádný Baťa nevyroste. Zato bychom i dnes měli v každé vesnici ševce, který by seděl na verpánku a vyráběl drahé boty.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 19:14 Reaguje na Richard Vacek
Doplním.....dotované boty, a ty dotace by platili ti, kdož by chodili bosi.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.6.2023 18:47
Stavíme největší baterku v EU, a co se týče bateriový modulu, rozhodovalo se nezi dvěma čínskými firmami.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist