https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-sumave-se-kvuli-oprave-zavre-hradlovy-most-u-modravy-je-v-havarijnim-stavu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na Šumavě se kvůli opravě zavře hradlový most u Modravy, je v havarijním stavu

17.10.2021 01:40 | VIMPERK (ČTK)
Hradlový most „Rechle“ u Modravy. Pohled z pravého břehu řeky Vydry.
Hradlový most „Rechle“ u Modravy. Pohled z pravého břehu řeky Vydry.
Foto | Mojmir Churavy / Wikimedia Commons
Správa šumavského národního parku uzavře od 18. října pro veškerý provoz dřevěný hradlový most s parkovištěm u Modravy. Most je totiž v havarijním stavu a čeká ho kompletní oprava, která by měla být hotova do konce června 2022. Vchynicko-tetovský kanál ale zůstane pro turisty po celou dobu uzavření a rekonstrukce mostu přístupný alternativními trasami, oznámil ČTK mluvčí parku Jan Dvořák.
 

Dřevěná konstrukce 72 metrů dlouhého hradlového mostu je v natolik špatném stavu, že je nutná celková oprava, fakticky stavba celého mostu. "V rámci rekonstrukce budou veškeré stávající dřevěné konstrukce odstraněny a nahrazeny novými. Kombinovat se bude smrk a modřín. Vzhled mostu bude naprosto identický, jako dosud," řekl Dvořák. Současný most přes řeku Vydru, otevřený v roce 2000, je věrnou replikou bývalého historického mostu z počátku 19. století. Správci parku by chtěli, aby most po opravě vydržel déle než 20 let.

Na cestu k Vchynicko-tetovskému kanálu mohou pěší turisté využít trasu z parkoviště Rokyta směrem k hradlovému mostu. Odsud se pak mohou vrátit zpět, nebo jít po naučné stezce až do Modravy. "Tato trasa je ryze přírodního charakteru, a tak není vhodná pro vozíčkáře a turisty s kočárky. Nutností je dobrá obuv. Buďte zde, prosím, opatrní," řekl Dvořák.

Případně bude možno projít nově značenou náhradní trasou od hradlového mostu k červené turistické trase a po ní se vrátit na Rokytu, nebo pokračovat na Modravu. Červená turistická trasa Modrava – Rokyta je pouze pro pěší turisty. Cyklisté mohou po trase plavebního kanálu projíždět také, je to značená cyklotrasa,. Pokud se ale budou chtít z Rokyty dostat na Modravu, musejí využít silnici třetí třídy, případně volit delší ale atraktivnější trasu přes Tříjezerní slať na Modravu, dodal mluvčí.

Oprava mostu měla podle původních plánů začít už v červenci. "Bohužel současná situace na trhu se stavebním materiálem nedovolila provést rekonstrukci v plánovaném termínu a stav mostu už nedovoluje jej nadále využívat," uvedl Dvořák. Na stav mostu pravidelně dohlíží statik. Přes léto povolil jeho další používání s omezeními pro pěší turisty i cyklisty. Na mostě se nesmí zdržovat větší množství lidí, není možné se opírat o zábradlí a po mostní konstrukci se nesmí jet na kole. Cyklista může kolo přes most pouze převést.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Nakobyl

Karel Nakobyl

17.10.2021 07:54
Pamatuji, že při své dávné první návštěvě Modravy a F. Huti autobus přes ten původní most jezdil. Ze Srní se jezdilo po té silničce kolem V-T kanálu.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.10.2021 12:24
To bude tak dlouho trvat zajištění dostatečného množství dřeva ( zřejmě dub ) a jeho následná tlaková inpregnace ?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist