https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/silnicari-vysadili-stromy-a-vytvorili-tune-kterymi-kompenzuji-obchvat-breclavi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Silničáři vysadili stromy a vytvořili tůně, kterými kompenzují obchvat Břeclavi

8.6.2020 09:46 | BŘECLAV (ČTK)
Mezi kompenzace patřilo kácení nepůvodních dřevin, výsadba nových, zakládání trávníků, vytvoření tůní, hradítek na potoce, budek pro menší ptáky a hnízdících podložek pro čápy. Ilustrační snímek
Mezi kompenzace patřilo kácení nepůvodních dřevin, výsadba nových, zakládání trávníků, vytvoření tůní, hradítek na potoce, budek pro menší ptáky a hnízdících podložek pro čápy. Ilustrační snímek
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo zásahy do přírody jako kompenzační opatření za plánovanou stavbu obchvatu Břeclavi. Vysadilo stromy či vytvořilo tůně. Nyní už bude s příslušnými institucemi pravidelně kontrolovat, jestli jsou opatření účinná, aby se mohl obchvat ve lhůtě dvou až pěti let začít stavět, uvedl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. Úpravy silničáři nechali udělat v blízkosti budoucího obchvatu, dále i v Kančí oboře na opačné straně města, ale také ve vzdáleném Drnholci.
 

Za opatření zaplatili miliony korun. "Jednou částí bylo kácení nepůvodních dřevin a výsadba nových či zakládání trávníků. Udělali jsme také tůně a v Kančí oboře jsme udělali tzv. hradítka na potoce. Dělali jsme také budky pro menší ptáky a například pro čápy jsme dělali hnízdící podložky," vyjmenoval Fiala.

Podle něj jsou spokojeni s opatřeními i zástupci spolku Děti Země, který se v přípravě obchvatu léta angažoval. "Minule se byl s námi dívat i Miroslav Patrik z Dětí Země," poznamenal Fiala. V tůních jsou již nyní desítky žab a rostou v nich rostliny navázané na prostředí lužních lesů.

Nejdříve za dva roky a nejpozději za pět let mohou silničáři začít stavět v případě, že získají stavební povolení. "Chtěli bychom ho do dvou let získat, abychom byli připravení. Na trase probíhá geotechnický průzkum a pracujeme na dokumentaci pro stavební povolení. Máme většinu pozemků. Chybí nám akorát ty, o které vedou spor Lesy ČR a nadace knížete z Lichtenštejna," řekl Fiala.

Obchvat Břeclavi, který povede jižně od města částečně územím Natura 2000, má odvést intenzivní tranzitní dopravu, která již několik let nejen v dopravní špičce ucpává město a dopravu často zcela paralyzuje. Pomůže také obsluze průmyslové zóny, která se nachází v jihovýchodní části města.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LK

Lukáš Kašpárek

8.6.2020 10:33
Když se chce, všechno jde..
Odpovědět
JS

Jiří S

8.6.2020 11:20
Takové řešení vypadá velice zdařile. Chcete zničit kousek přírody obnovte někde jinde. Souhlasím s tím.

Momentálně mi ale připadá, že Břeclav již obchvat tak nepotřebuje. Po zavedení nových semaforů mohu konstatovat, že město projedu dosti rychle. Tak nevím. Místo toho by bylo lepší dodělat dálnici do Rakouska, která by ulevila Mikulovu, který bývá zacpán mnohem více.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

8.6.2020 11:33
Na obchvatu Mikulova se "zářně" podepsala polistopadová svoboda a totální nezávislost českého soudnictví na zdravém rozumu, který nahrazují soudy v průměru až pěti platnými právními názory od jednoho soudu. Mluvím o zrušení územního plánu JMK.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist