Silničáři vysadili stromy a vytvořili tůně, kterými kompenzují obchvat Břeclavi
Za opatření zaplatili miliony korun. "Jednou částí bylo kácení nepůvodních dřevin a výsadba nových či zakládání trávníků. Udělali jsme také tůně a v Kančí oboře jsme udělali tzv. hradítka na potoce. Dělali jsme také budky pro menší ptáky a například pro čápy jsme dělali hnízdící podložky," vyjmenoval Fiala.
Podle něj jsou spokojeni s opatřeními i zástupci spolku Děti Země, který se v přípravě obchvatu léta angažoval. "Minule se byl s námi dívat i Miroslav Patrik z Dětí Země," poznamenal Fiala. V tůních jsou již nyní desítky žab a rostou v nich rostliny navázané na prostředí lužních lesů.
Nejdříve za dva roky a nejpozději za pět let mohou silničáři začít stavět v případě, že získají stavební povolení. "Chtěli bychom ho do dvou let získat, abychom byli připravení. Na trase probíhá geotechnický průzkum a pracujeme na dokumentaci pro stavební povolení. Máme většinu pozemků. Chybí nám akorát ty, o které vedou spor Lesy ČR a nadace knížete z Lichtenštejna," řekl Fiala.
Obchvat Břeclavi, který povede jižně od města částečně územím Natura 2000, má odvést intenzivní tranzitní dopravu, která již několik let nejen v dopravní špičce ucpává město a dopravu často zcela paralyzuje. Pomůže také obsluze průmyslové zóny, která se nachází v jihovýchodní části města.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (3)
Jiří S
8.6.2020 11:20Momentálně mi ale připadá, že Břeclav již obchvat tak nepotřebuje. Po zavedení nových semaforů mohu konstatovat, že město projedu dosti rychle. Tak nevím. Místo toho by bylo lepší dodělat dálnici do Rakouska, která by ulevila Mikulovu, který bývá zacpán mnohem více.