https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zastupci-resortu-predstavili-kompromis-ve-sporu-o-posudky-eia
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zástupci resortů představili kompromis ve sporu o posudky EIA

3.2.2016 19:00 | PRAHA (ČTK)
Návrh předpokládá, že se znovu ověří stanoviska zpracovatelů posudku, samotná dokumentace by se ale nově dělat neměla. Původní dokumentace by se ale měla zveřejnit a mohli by se k ní pak dotčené subjekty vyjádřit během územního nebo stavebního řízení.
Návrh předpokládá, že se znovu ověří stanoviska zpracovatelů posudku, samotná dokumentace by se ale nově dělat neměla. Původní dokumentace by se ale měla zveřejnit a mohli by se k ní pak dotčené subjekty vyjádřit během územního nebo stavebního řízení.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zástupci ministerstev životního prostředí, dopravy, místního rozvoje a dalších dotčených resortů dnes Evropské komisi předložili návrh na vyřešení sporu ohledně platnosti posudků dopadu staveb na životní prostředí (tzv. proces EIA) u projektů, pro které EU požaduje kompletně nové posouzení vlivů na životní prostředí. V tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo dopravy.
 

Návrh předpokládá, že se znovu ověří stanoviska zpracovatelů posudku, samotná dokumentace by se ale nově dělat neměla. Původní dokumentace by se ale měla zveřejnit a mohli by se k ní pak dotčené subjekty vyjádřit během územního nebo stavebního řízení.

"Česká republika je připravena udělat maximum pro ověření dopadů staveb na životní prostředí, nechce ale opakovat celý formální proces EIA, což by mělo zásadní dopad na klíčové dopravní stavby, včetně staveb na evropské páteřní síti," uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Problém se týká 64 staveb včetně nejdůležitějších stavebních projektů, jako jsou například část pražského okruhu u Běchovic, chybějící úseky dálnice D4 u Milína a z Čimelic do Mirotic, D11 z Hradce Králové do Smiřic nebo D35 z Opatovic do Ostrova.

Tyto stavby mají posouzení vlivu na životní prostředí ještě podle starého zákona z roku 1992, tedy z období před vstupem Česka do EU. Nový zákon splňující podmínky evropské legislativy začal platit teprve vloni. Pokud by se měl být u každé ze staveb celý proces EIA opakovat, dá se předpokládat zpoždění v rozmezí od jednoho do tří let, uvedlo dříve ministerstvo dopravy.

To nyní očekává další jednání na úřednické úrovni, která by mohla pokračovat v průběhu února, sdělil mluvčí úřadu Tomáš Neřold. Dnešní setkání na úrovni náměstků podle něho tak ještě není možné považovat za konečnou dohodu, ale naopak za začátek diskuse. Nyní budou tuzemští úředníci čekat na připomínky evropských kolegů, doplnil mluvčí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist