Adin Vyhlídka: Cyklostezka Bečva – populismus a lži
26.11.2013
Kdykoliv projíždím na bicyklu tzv. Cyklostezkou Bečva, téměř pokaždé se setkávám s nějakým nepříjemným překvapením. Pravidelně využívám trasu od Přerova do Lipníku nad Bečvou a musím konstatovat, že od doby kdy byla původní pěšina kolem řeky Bečvy nezákonně zalitá asfaltem, vyskytují se neustále další a další problémy. Tragické jsou zejména případy smrtelných úrazů.
Samotné označení vjezdů na cyklostezku je nepochopitelné pro uživatele a naprosto neprofesionální ze stran odpovědných orgánů měst a obcí majících tuto tzv. cyklostezku ve své péči. Jako příklad uvedu dopravní značení u Grymovského mostu. Horní začka – zákaz vjezdu motorových vozidel, pod ní označení 30 km/hod., a dole informativní – Zásobování vjezd povolen, nikde žádná provozovna, tudíž zásobování čeho a koho? Ale pozor, hned vedle je označení cyklostezka č. 5. Prostě značení zcela zmatečné a paradoxní až anarchistického charakteru. Před nedávnem dokončená, velmi pěkná cyklosteska od Radslavic končí po pravé straně napojení u Grymovského mostu kulatou značkou – Zákaz pro chodce a cyklisty. Prostě, hlava to nebere. Naprosto stejná značka byla v minulosti nainstalována u vjezdu na cyklostezku Bečva pod přerovskou Nemocnicí, není to tedy žádná výjimka. Dříve byla v těchto místech značka – Zákaz vjezdu motor. vozidel.
V úseku mezi Grymovským mostem a osadou Rybáře-Osek potkávám velmi často také automobily osobní, nákladní a běžně projíždějí traktory s vlekem, cisternou či pluhem (mám zdokumentováno). Prostě tuto cyklostezku využívají zemědělci i s těžkou technikou, přestože souběžně vede polní komunikace na stejné polní pozemky, pouze o 200 m dál od břehu Bečvy. Řidiči zemědělských strojů se hájí tím, že to není cyklostezka ale tzv. obslužná komunikace. A světe div se, jeden z řidičů osobního vozidla mě vysvětloval, že to není žádná cyklostezka a v podstatě tam nemám co pohledávat neboť projíždím po jeho vlastním pozemku a nikdo z kompetentních orgánů nezískal povolení skutečného vlastníka k stavbě cyklostezky. Podle jeho slov, cyklostezka je fakticky černou stavbou a v tom jsem mu byl nucen dát za pravdu. Zůstává nahořklá pachuť z pravděpodobně nezákonného postupu kompetentních orgánů samosprávy dotčených obcí a měst. Populisticky se pod záminkou výstavby cyklostezky zneužily dotační programy a ve skutečnosti tato asfaltová komunikace slouží k mnoha jiným účelům.
Tímto článkem tedy podávám veřejnou žalobu na zneužití pravomoci úřední osoby při stavbě „Cyklostezky Bečva“ neb nebyly vypořádány majetkové vztahy, nebyla provedena změna územního plánu a pozemky nebyly změněny na pozemky stavební.
Žádám starosty dotčených obcí a měst aby podali odborné vysvětlení.
reklama
Samotné označení vjezdů na cyklostezku je nepochopitelné pro uživatele a naprosto neprofesionální ze stran odpovědných orgánů měst a obcí majících tuto tzv. cyklostezku ve své péči. Jako příklad uvedu dopravní značení u Grymovského mostu. Horní začka – zákaz vjezdu motorových vozidel, pod ní označení 30 km/hod., a dole informativní – Zásobování vjezd povolen, nikde žádná provozovna, tudíž zásobování čeho a koho? Ale pozor, hned vedle je označení cyklostezka č. 5. Prostě značení zcela zmatečné a paradoxní až anarchistického charakteru. Před nedávnem dokončená, velmi pěkná cyklosteska od Radslavic končí po pravé straně napojení u Grymovského mostu kulatou značkou – Zákaz pro chodce a cyklisty. Prostě, hlava to nebere. Naprosto stejná značka byla v minulosti nainstalována u vjezdu na cyklostezku Bečva pod přerovskou Nemocnicí, není to tedy žádná výjimka. Dříve byla v těchto místech značka – Zákaz vjezdu motor. vozidel.
V úseku mezi Grymovským mostem a osadou Rybáře-Osek potkávám velmi často také automobily osobní, nákladní a běžně projíždějí traktory s vlekem, cisternou či pluhem (mám zdokumentováno). Prostě tuto cyklostezku využívají zemědělci i s těžkou technikou, přestože souběžně vede polní komunikace na stejné polní pozemky, pouze o 200 m dál od břehu Bečvy. Řidiči zemědělských strojů se hájí tím, že to není cyklostezka ale tzv. obslužná komunikace. A světe div se, jeden z řidičů osobního vozidla mě vysvětloval, že to není žádná cyklostezka a v podstatě tam nemám co pohledávat neboť projíždím po jeho vlastním pozemku a nikdo z kompetentních orgánů nezískal povolení skutečného vlastníka k stavbě cyklostezky. Podle jeho slov, cyklostezka je fakticky černou stavbou a v tom jsem mu byl nucen dát za pravdu. Zůstává nahořklá pachuť z pravděpodobně nezákonného postupu kompetentních orgánů samosprávy dotčených obcí a měst. Populisticky se pod záminkou výstavby cyklostezky zneužily dotační programy a ve skutečnosti tato asfaltová komunikace slouží k mnoha jiným účelům.
Tímto článkem tedy podávám veřejnou žalobu na zneužití pravomoci úřední osoby při stavbě „Cyklostezky Bečva“ neb nebyly vypořádány majetkové vztahy, nebyla provedena změna územního plánu a pozemky nebyly změněny na pozemky stavební.
Žádám starosty dotčených obcí a měst aby podali odborné vysvětlení.
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk