https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/antonion-guterres-pokud-spojime-sily-ted-muzeme-odvratit-klimatickou-katastrofu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

António Guterres: Pokud spojíme síly teď, můžeme odvrátit klimatickou katastrofu

9.8.2021
Riegrovy sady v Praze.
Riegrovy sady v Praze.
Dnes zveřejněná zpráva Pracovní skupiny 1 IPCC je pro lidstvo silným varováním. Vědecké důkazy jsou nezvratné: emise skleníkových plynů ze spalování fosilních paliv posilované odlesňováním dusí planetu a ohrožují miliardy lidí. Globální oteplování postihuje všechny regiony světa, řada změn je již nevratných.
 
Mezinárodně dohodnutá hranice bezpečného oteplení o 1,5 stupně Celsia je nebezpečně blízko. Hrozí, že jí dosáhneme velmi brzo. Jediná cesta, jak se vyhnout jejímu překročení je jednat hned a jednat rozhodně.

Celosvětově se již oteplilo o 1,2 stupně Celsia. V posledních desetiletích oteplování akceleruje. Každý zlomek stupně je důležitý. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře jsou rekordní. Extrémní počasí a klimatické pohromy jsou čím dál častější a intenzivnější. Proto je letošní klimatická konference OSN v Glasgow tak důležitá.

Životaschopnost našich společností závisí na lídrech vlád, soukromého sektoru a občanské společnosti a jejich ochotě a schopnosti společně se postavit za účinné politiky, opatření a investice, které povedou k udržení oteplení do 1,5 stupně Celsia. Je to náš závazek celému lidstvu, zejména těm nejchudším a nejzranitelnějším a vůči státům, na které probíhající změny dopadají nejtíživěji, ačkoli za současnou klimatickou krizi nesou nejmenší odpovědnost.

Řešení jsou jasná. Z inkluzivních a zelených ekonomik, prosperity, čistého ovzduší a lepšího zdraví mohou těžit všichni, pokud na tuto krizi dokážeme reagovat solidárně a s odvahou. Všechny státy, zejména G20 a další významní znečišťovatelé ovzduší, se musí zapojit do koalice za nulové emise a posílit své emisní závazky důvěryhodnými, konkrétními a posílenými národními klimatickými závazky a politikami před konferencí COP26 v Glasgow.

Nutná je okamžitá akce v oblasti energetiky. Bez zásadního snížení emisí uhlíku se cíl oteplení do 1,5 stupně Celsia stane rychle nereálným. Tato zpráva IPCC musí být umíráčkem pro uhlí a další fosilní paliva, než stihnou zničit náš svět. Po roce 2021 se již nesmí postavit žádné uhelné elektrárny. Státy OECD musí uhlí odstavit do roku 2030, všichni ostatní nejpozději v roce 2040. Státy také musí ukončit hledání všech nových fosilních zdrojů a přesunout všechny dotace z fosilních na obnovitelné zdroje. Do roku 2030 je nutné čtyřnásobně zvýšit solární a větrné kapacity a třikrát navýšit investice do obnovitelné energie. Jen tak lze udržet trajektorii nulových emisí do poloviny století.

Klimatické dopady se bezesporu zhorší. Stojí před námi nezpochybnitelný morální a ekonomický imperativ na ochranu životů a živobytí těch, kteří jsou již dopadům klimatické krize vystaveni. Finance na adaptace a posilování odolnosti již nesmí být zanedbávanou polovinou klimatické rovnice. Na adaptace v současnosti směřuje pouhých 21 procent klimatických financí. Apeluji znovu na donory a multilaterální rozvojové banky, aby alokovaly nejméně 50 procent všech veřejných klimatických financí do ochrany lidí, zejména žen a zranitelných skupin. Plány na obnovu po pandemii COVID-19 musí zohledňovat cíle Pařížské dohody. A naplněn musí být deset let starý závazek států alokovat každoročně 100 miliard USD na podporu mitigace a adaptace v rozvojových státech.

Klimatická krize představuje nezměrná finanční rizika pro investiční manažery, držitele akcií a firmy. Tato rizika musí být vyčíslena, přiznána a zmírněna. Žádám lídry korporátního světa, aby podpořili alespoň minimální zpoplatnění uhlíku na mezinárodním trhu a přizpůsobili svá portfolia cílům Pařížské dohody. Veřejný a soukromý sektor musí pracovat společně na zajištění spravedlivé a rychlé transformace ke globální ekonomice s nulovými emisemi.

Pokud spojíme síly teď, můžeme odvrátit klimatickou katastrofu. Ale jak jasně dnešní zpráva IPCC ukazuje, nemáme času nazbyt a žádný prostor pro výmluvy. Spoléhám na lídry států a všechny zainteresované, že zajistí, aby byl COP26 úspěšný.


reklama

 
foto - Guterres António
António Guterres
Autor je portugalský politik, diplomat a současný 9. generální tajemník Organizace spojených národů.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (77)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PE

Petr Eliáš

9.8.2021 10:10
Počkejte, jdu si pro popcorn. To budou zase výživné komentáře. :D
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

9.8.2021 11:02 Reaguje na Petr Eliáš
Takovými apely již chráníme klima 30 let a zjevně to, kromě utrácení gigantických veřejných peněz, k ničemu nevede - viz popis současného stavu. Zjevně je pan Guterres správný muž na správném místě - dobře se stará, aby se nic nezměnilo.

Nechť vám popcorn chutná!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.8.2021 12:16 Reaguje na Jiří Svoboda
Díky, už tu vylézají první exoti, takže mi chutnat bude. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 13:15 Reaguje na Jiří Svoboda
Nechráníme nic. My ropáčci, všechno zesabotujeme a podrazíme, i když zrovna nám se začíná připalovat krupon nejvíc. Blbství prostě nemá hranic, ale vede k tragédiím.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.8.2021 13:22 Reaguje na Jiří Svoboda
to by jsme totiž musel vše opustit a jít do jeskyní...jiná možnost není. Tyhle výkřiky přebytečné OSN jsou jen další z řady.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 13:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nesmysly jak dycky. Trvale udržitelný život na Zemi možný je, jenže většina lidí na to mastí a ropáci mají sílu je v nevědomosti udržovat.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.8.2021 15:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Ropáci jsme už od roku 1760, myslet si, že to zastaví takový páprda v organizaci, která je dobrá jen na kecy je dost naivní
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 19:52 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ty neskutečné tarrawatty elektřiny produkující OZE po celé planetě s žádným páprdou nic společného nemají.
Ropáčci zase pláčou velmi hezky, ale na nesprávném hrobě.
Odpovědět
kk

karel krasensky

9.8.2021 18:43 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

9.8.2021 20:24 Reaguje na karel krasensky
Za 1+. Ovšem máte dnes velkou konkurenci a to klimatologa souha Gueterese. Když ho čtu, nevím, jestli se mám smát či řvát.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

9.8.2021 15:06 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A pokud by fosilní paliva začala spontánně docházet, opravdu si myslíte, že by si s tím trh neporadil a lidé by se museli navrátit do jeskyní?

Souhlasím s vámi že OSN i Guterres jsou docela přebyteční.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 20:06 Reaguje na Jiří Svoboda
Přebyteční jsou především ropáci...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.8.2021 21:25 Reaguje na Pavel Hanzl
V čele s Hanzlem, který používá zemní plyn.
Odpovědět

Jaroslav Černý

9.8.2021 10:34
Po roce 2021 se již nesmí postavit žádné uhelné elektrárny. - Bla bla bla, blabla bla. V Asii jich budou stavět asi 600. Jak přesně si soudruh Guterres došlápne třeba na Čínu?

https://www.theguardian.com/environment/2021/jun/30/five-asian-countries-80-percent-new-coal-power-investment
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.8.2021 13:24 Reaguje na Jaroslav Černý
OSN nemá žádnou relevantní páku mimo gigantického množství keců a apelů na cokoliv kdekoliv
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 13:53 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Zatímco ropáci mají nejlepší demagogii světa a gigamega doláčů na korumpování naprosto kohokoliv.
Taky v morálně propadlých zemích, kde korupce vládne, jasně vítězí. Třeba v ČR.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.8.2021 21:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak to souhlasím.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.8.2021 12:06 Reaguje na Jaroslav Studnička
problém pana Hanzla je v tom, že se ještě navíc snaží být moralista ale není lepší než kdokoliv jiný
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 13:56 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nejsem moralista ale když vidím, jak se chová naše svobodně zvolené vedení státu, tak je mi zle.

Za celou existenci EU musely být řešeny přímo v EP podvody a defraudace jen jediného premiéra členské země. Hádejte, kdo to byl a jak to dopadlo.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

11.8.2021 10:17 Reaguje na Jaroslav Černý
Třeba cíleným MARBURG na ty žluté kobylky a sarančata
Odpovědět
VK

Václav Kain

9.8.2021 11:06
Tento ideologicky nebezpečný chlap by měl být stejně Timmermans zavřeni do blázince.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.8.2021 13:26 Reaguje na Václav Kain
ti vylezli z jednoho blázince.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.8.2021 11:27
Já s ním souhlasím a má moji plnou podporu ... a s tím svým obracením na víru pravou může začít nejlépe v takové Číně. Co my tady horko těžko a draze pozavíráme za příštích 10 let, co soudruzi v Pekingu:-) zprovoznili jen za loňský rok;-))).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.8.2021 15:12 Reaguje na Svatá Prostoto
je to tak, mluví o globální situaci ale prudí hlavně v Evropě ať si jdou zaprudit jinam...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

9.8.2021 11:35
A půjdou příkladem - přestanou létat letadly na ty svoje konference, půjdou sázet stromky a budou se o ně starat alespoň 3roky ? Odepřou si téměř vše, co je dnes na elektřinu ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 13:51 Reaguje na smějící se bestie
Co kdyby šla radši příkladem Čína, která pálí víc uhlí, než celý zbytek světa dohromady?
Nebylo by to výrazně užitečnější??
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.8.2021 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Bylo.

Ale kdo ji podle vás k tomu jako dokope?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 20:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi až ta klimatická katastrofa, která je ale drtí už dnes. Možná počítají s tím, že si zaberou Sibiř a tím se na pár desítek let zachrání, což je nesmysl. čort znajet.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

9.8.2021 18:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale nejvíc blbnou, kecají ti z Evropy a vedou jí do kopru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 19:53 Reaguje na smějící se bestie
Zkuste nějak dokázat, že jde Evropa do kopru. Zatím jde pomalu, ale jistě nahoru.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.8.2021 12:08
Není tam ani slovo o podpoře jaderné energetiky, která je dnes jediná schopná nahradit fosulní paliva. Tekže se jedná o propagaci čínských fotovoltaických panelů a čínských měničů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 13:50 Reaguje na Richard Vacek
Pořád se nemůžou dohodnout, jestli je jádro přínosem nebo ne, má obrovská negativa, ale je zase bezuhlíkové.
Prostě záleží na úhlu pohledu, podle priorit hodnocení.
Takže nikdo jádro nešikanuje a taky nepodporuje, je to nějaký neutrál.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.8.2021 15:45
Nikdo si už nespomenie, že časť oteplenia z tzv. predpriemyslnej doby je spôsobená zvýšenou slnečnou aktivitou. Nikdo nepovie, že v tej dobe panovalo v našich šírkach veľmi nevľúdne počasie končiacej Malej Doby ľadovej. http://www.cmes.cz/sites/default/files/2001_1_16-23.pdf V dokumente je popísané počasie na Spiši v roku 1813, primárne sa dokument venuje hlavne povodni na Váhu, ale biedna žatva na Michala nemá chybu, tam by sme sa potrebovali dostať.
"Júl 1813 V prvej tretine mesiaca nepršalo vela. Potom ale prišli Margaretha dažde s častým hromobitím, ktoré trvali až do
29. júla, takže žiaden deň nebol bez dažďa. Z týchto dní bolo
15 so silným dažďom. A ž 29. júla vial severný vietor a oteplilo sa. Boli snáď 1-2 teplé noci, ináč bolo chladno. August, september, október 1813 Čo do počasia boli všetky 3 mesiace rovnako vlhké
a chladné. Sotva v nich bolo 5 horúcich, pekných dní. A ak
práve nepršalo, aj tak bola obloha zamračená. Toto nepríjemné počasie posunulo i tak biednu žatvu až do Michala a zimný výsev bol možný až v polovici októbra."
Odpovědět
va

vaber

9.8.2021 16:56 Reaguje na Vladimir Mertan
o sluneční aktivitě se nediskutuje tu prohlásili odborníci za konstantní, protuberance a jiné výrony sluneční energie se nepočítají, přestože se kdysi tvrdilo, že sluneční aktivita má periodu,
odborníci taky tvrdili, že červení trpaslíci jsou extrémně stabilní ,do doby než zjistili ,že mohou mít pulsace které nikdo neznal,
ono kdyby se připustilo ,že aktivita slunce roste asi by se mnoho lidí př+++++++o
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.8.2021 17:02 Reaguje na vaber
Tak samozřejmě, aktivitu slunce nikdo nepozoruje. Záznamy neexistují, o Slunci nikdo nic neví a vše je vycucané z palce. Jděte říct například lidem na hvězdárnu v Ondřejově, že tam dělají prd. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 19:58 Reaguje na Petr Eliáš
Blbost našich ropáčků je skutečně miloučká, oni si najednou vzpomněli na sluneční aktivitu.
Neznají Mauerovy nebo Milankovičovy cykly, neznají ty milióny měření sluneční aktivity prováděných už nějaká stolet, neznají celý systém sledování slunečních skvrn atd. atd. atd. atd., prostě jsou miloučce hlopoučcí a napíšou, že na to "všichni zapomněli".
Myslíte, že se aspoň sami vyčůrají??
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.8.2021 22:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Veľmi rád sa nechám poučiť čo je to Mauerov cyklus :-)
Odpovědět
va

vaber

10.8.2021 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Milankovičovy cykly, souvisí s precesním pohybem osy rotace Země a nemají nic společného se zářením Slunce,
ani s množstvím energie která dopadá na Zemi od Slunce planeta je totiž kulatá a je jedno jak je ke Slunci natočená, celkové množství musí být stejné,
otázka je kolik záření se pohltí a kolik se odrazí,to je něco jiného, ale opět to nemá nic společného s výkovem Slunce,
o tom se tady vedly nekonečné diskuse
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 14:02 Reaguje na vaber
"Milankovičovy (klimatické) cykly jsou kvaziperiodicky se opakující systematické změny v příjmu slunečního záření, způsobené výkyvy v oběhu Země tělesa kolem Slunce".
Odpovědět
va

vaber

10.8.2021 19:00 Reaguje na Pavel Hanzl
tuto blbost jste někde vygůgloval,
pokud je tok energie od Slunce konstantní záleží množství energie dopadající na Zemi jen na vzdálenosti Země od Slunce a to,roste nebo klesá se čtvercem vzdálenosti,pokud považujeme Slunce za bodový zdroj energie
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:37 Reaguje na vaber
https://cs.wikipedia.org/wiki/Milankovi%C4%8Dovy_cykly
Odpovědět
va

vaber

10.8.2021 08:35 Reaguje na Petr Eliáš
pro jednoduché lidi je měření výkonu slunce něco jako : dnes je jasno ,jdu ven, vezmu přístroj změřím výkon slunce a zapíši si to do notýsku a už vím jak se slunce chová,
buď blahoslaveni chudí duchem
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.8.2021 22:38 Reaguje na vaber
https://sk.wikinew.wiki/wiki/Solar_minimum Len tak pre zaujímavosť, alarmisti tvrdia, že aktivita slnka v 20 storočí klesá a teplota stúpa, ale od roku 1914 do roku 2008 trvalo tzv. Moderné maximum slnečnej aktivity.
Odpovědět
va

vaber

9.8.2021 16:28
pokud spojíme síly,budeme jíst jen hrstku rýže denně, nebudeme svítit ,jezdit, vařit a používat žádnou jinou extra energii, tak to zvládneme a můžeme se rozmnožit na dvojnásobek z dnešních 10miliard a emise budou možná ještě přijatelné,
jen je třeba spojit síly na tahání pluhu pro pěstování rýže bez energie, ale když budeme žít jak dnes a ještě se úspěšně množit, tak nezvládneme
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 19:59 Reaguje na vaber
Tento svět není stavěn pro hlupáky.
Odpovědět
ig

9.8.2021 17:29
Ne.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.8.2021 20:05
Obdoba středověku, kdy přírodní katastrofy byly připisovány zlým silám.
Uběhlo pár set let a je to tady zase - démonický CO2 s 0.04 % podílem v atmosféře.
Hlavně, že se zase platí za odpustky = emisní povolenky do kapes oligarchie.
To taková vodní pára se 100 násobně vyšším podílem v atmosféře, navíc "skleníkovatější" než CO2 nikomu žíly netrhá.

Navíc se ví, že solární konstanta žádnou konstantou není a jedná se o veličinu těsně spjatou se svítivostí Slunce. Ta jak známo i milovníkům popcornu kolísá v závislosti i na změně magnetického pole Slunce. Atd.,atd.

Prostě loď bláznů připomínající masové sjezdy bolševiků, kteří nás táhli k světlým zítřkům.
Až tahle show skončí přijde vystřízlivění po emisní opici. Ale zase se najde jiné šidítko pro zvědavé publikum.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 21:10 Reaguje na Miroslav Vinkler
Obdoba středověku, když astronomové dokázali, že je Země kulatá a obíhá kolem Slunce, taky se musely platit odpustky astronomům z daní pracujících, taky moudří mužové masivné dokazovali, že Země je placatá. To ví přece každý debil, že z koule by lidi popadali dolů, to dá rozum!!
Loď bláznů připomíná Giordano Bruno, Koperník nebo Tycho de Brahe, typičtí čerpadláři dotací, skončí to zase vystřízlivěním a všichni tihle šizunkové skončí na šibenici, jak dycky.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.8.2021 22:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Áno, v stredoveku panoval vedecký koncenzus, že Zem je plochá ako doska a kto prišiel s iným názorom, toho upálili. Rovnako radi by dnes odborníci a dogmatici IPCC radi upálili Richarda Lidzena, ktorý trvrdí, že CO2 má len veľmi nepatrný vplyv na skleníkový efekt Zeme a oveľa väčší vplyv má oblačnosť.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.8.2021 22:56 Reaguje na Vladimir Mertan
Rozumím. Sdílíte jeho názor, bez ohledu na to zda má pravdu nebo ne. Tedy, také máte určité dogma. A když se najde někdo, kdo jeho názor vyvrací, tak z něho musíte udělat mučedníka. :-) Ale nebojte, takových vás je zde více. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:48 Reaguje na Vladimir Mertan
Žádný takový vědecký konsensus nebyl, bylo to jen církevní dogma a o kulatosti Země věděli už staří Řekové i Římané.
A to placatostní (dnes ropácké) dogma porušili skuteční astronomové a proto je ropáci šikanovali úplně stejně, jak dnes.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.8.2021 21:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jo, přesně tak. Vodní páru nikdo neřeší. Řeší se jen CO2 aby si elita vedená zednáři a ilumináty (za podpory reptiliánů) mohla namastit kapsu. Každý odborník přece ví, že aktivita Slunce se řídí konjunkcí Jupitera, Země a Venuše. Jedna odnož těchto odborníků se ještě domnívá, že se do této konjunkce musí zařadit i planeta Nibiru. Planeta za Neptunem, která se prý dá snadno odhalit za pomoci pozorování průtoku Punkvy. Ale na to má odbornost již nestačí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:51 Reaguje na Petr Eliáš
Samozřejmě klimatologové celého světa jsou zkorumpovaní darebáci, kteří za mísu šošovice prodají své celoživotní práci, aby se mohli mastit kapsy zcela iluzorní klimaalarmisti (zednáři, židozednáři, židobolševici, FED) atd. atd. a každý rozumný člověk ví, že se neotepluje, protože včera mu na dvorek napršelo.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

9.8.2021 22:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Už je na čase, abyste se zase spojil s Kalendou a napsal do Ekolistu něco zaručeně vědeckého.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 14:07 Reaguje na Jiří Svoboda
Kde je vůbec panKalenda, loni se mělo klima už zlomit a letos mělo začít ochlazování!!
V ČR prší a je daleko chladněji, tak proč nepřiběhl zase s nějakým integrálem TSI?
Hořící Kalifornie i Řecko a rekordní vedra mu v tom asi moc nesedí, že?
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

10.8.2021 15:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase si mýlite lokálne počasie s globálnou klímou :-) Dozviem sa konečne čo je to ten Mauerov cyklus?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:52 Reaguje na Vladimir Mertan
Vygůglujte si to sám, já to na Wiki nenašel. Ale částečně za tím stojí i poslední malá doba ledová.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.8.2021 21:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Píšete:"Blbost našich ropáčků je skutečně miloučká, oni si najednou vzpomněli na sluneční aktivitu.
Neznají Mauerovy nebo Milankovičovy cykly, neznají ty milióny měření sluneční aktivity prováděných už nějaká stolet, neznají celý systém sledování slunečních skvrn atd. atd. atd. atd., prostě jsou miloučce hlopoučcí a napíšou, že na to "všichni zapomněli".
Myslíte, že se aspoň sami vyčůrají??" Vy ste na tom ako s tým čúráním? :-)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2021 21:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak pan Kalenda nemá čas. Snaží se vypočítat hmotnost planety X podle průtoku Punkvy a suchých period v USA. :-) Je asi na dobré cestě, protože pan Vinkler už vydává jeho domněnky za fakt, takže za chvíli zde můžeme očekávat další úderný článek. :-)

Popravdě, můj názor je takový že se jedná o pavědu. Například zde:

https://www.researchgate.net/publication/347421603_Klimaticke_cykly_zpusobene_kolisanim_slunecni_aktivity

(opravdu doporučuji, je to výživné čtení)

Podívejte se jakými zdroji Kalenda v práci operuje. Zharkovova (její závěry byly vyvráceny), Charvátová (její práce o pohybu kolem barycentra je dobrá, ale ostatní závěry které z toho odvodila jsou chybné - viz. např OSEL), Kalenda (kombinace planety Nine, Galaxie, různých integrálů a pochybných korelací ... prostě pavěda). Z dat si vybírá jen to, co se mu hodí a vkládá to do grafů, tak aby mu to ,,vyšlo,, (příklad ta Punkva a sucho v USA) a pak se ohání ,,korelací,, jako jasným důkazem. Fyzikálním vysvětlením se neobtěžuje - protože jasná korelace... :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:42 Reaguje na Petr Eliáš
Já to podrobně nestudoval, ale na první pohled je celkem zřejmé, že tyhle vlivy (i kdyby byly skutečné a ne pavědecké), tak mají x násobně nižší vliv, než ty miliardy tun CO2 ročně emitovaných do atmosféry.

To je prostě demagogie nazvaná "záměna hladiny významnosti".
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.8.2021 09:44 Reaguje na Petr Eliáš
Na rozdíl od vás se nebojí jít s kůží na trh. Vy umíte pouze papouškovat mainstreamové názory a
z dálky se pošklebovat. To je taky postoj, který je obdobný rčení : Hle to ptactvo nebeské, neseje a přece sklízí.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.8.2021 10:01 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.8.2021 20:41 Reaguje na Jarka O.
Co vás tak na té odpovědi nadchlo, že 1*?
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.8.2021 22:37 Reaguje na Jiří Svoboda
Nejsem nadšená. Jde o nedůležitý interní problém nezávisle na tématu článku, který p. Vinkler vystihl.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

11.8.2021 10:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zase jedete bomby. At jde třeba na dva trhy, to nemění nic na tom že je to pavedec. Na rozdíl od vás mám nějaké znalosti, dokážu si dohledat informace a poznám smiru. Vy se klidně držte nemainstremovych astrologiskych pseudoblabolu a obdivujte pavedu.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.8.2021 20:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je vidět jak se Kalenda nebojí. Když jsem mu našel chyby v jeho pamodelu, vypařil se z diskuse na Ekolistu a "zapomněl" poslat Ekolistu tisícovku, kterou mi za odhalení chyby slíbil.

To je to chování, které obdivujete?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.8.2021 21:14 Reaguje na Jiří Svoboda
Nezametejte stopy jako liška ocasem ,když běží z kurníku.
Mé "provinění" spočívá v tom, že jsem zveřejnil souvětí od p. Kalendy.
Pokud jste v něm shledal nesmysl či hrubku tak alespoň několika slovy popište problém. A neřešte kádrové profily jiných.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.8.2021 18:32
Pro pana Hanzla :
Výsledky analýzy potvrdily s vysokou pravděpodobností (>99,9%), že vývoj synoptických situací v čase není náhodný, ale že je možno rozpoznat dominantní periody, které byly srovnatelné s délkou intervalu, na kterém byly analýzy prováděny (73 let). Výrazná maxima/minima výskytu synoptických situací byla pozorována zejména v letech 1966 a 1996 a křivkami vývoje je možno s velkou věrohodností proložit harmonické křivky derivací nebo integrálů excentricity orbity Jupitera, která měla své maximum 21.3.2011.

Interpretace pomocí křivky excentricity orbity Jupitera vyhovuje také jiným fyzikálním polím, například vývoji such/mokra (Kalenda a Šír 2020 ), vývoji globálních teplot (Scafetta), četnosti maximálních zemětřesení
, změnám výšky hladin světového oceánu (Jevrejeva et al. 2008) nebo počtu
pozorovaných polárních září (Křivský a Pejml ).

Snad vás pane Hanzle z toho neklepne.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.8.2021 22:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Z vás ta věda úplně vyzařuje! Opravdu neváhejte napsat další vědecký článek pro Ekolist. Možná k tomu Kalendu ani potřebovat nebudete.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.8.2021 09:40 Reaguje na Jiří Svoboda
No vidíte, to je ten rozdíl, z vás nevyzařuje vůbec nic a ještě to vydáváte za zásluhu.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.8.2021 20:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Když už porušujete svůj slib nereagovat na mé komentáře, tak to, prosím, dělejte aspoň trochu věcně a smysluplně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nebojte. Velmi odborně tvářící se sdělení, které má jednu vadu.
Zabývá se margináliemi a uniká tam ta zcela podstatná a velmi razantní příčina: 50 miliard tun CO2 každoročně emitovaného do atmosféry.

Skutečně nemá většího významu kopat rigólek kolem baráku, když vám za zadkem praská hráz přehrady plné vody.

Daleko logičtější je přece zachraňovat tu hráz, i za cenu mohutného odpouštění vody a zaplavení pár domků na břehu.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

11.8.2021 10:08
Politici jsou jen kecálisti neb nechápou jednu věc a to že kapitalismus na záchranu světa před klimaarmagedonem nestačí. Napsal jsem na to téma předsedkyni ZELENÝCH paní Magdalena Davis sem v diskusi na jiném vlákně - viz odkaz: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/magdalenan-davis-casu-na-radikalni-zmeny-ubyva#diskuse ,,, a dále též na její FCB profil - viz odkaz zde: https://www.facebook.com/magdalena.zofkovadavis ,,, A pro jistotu i cituji: "Milá Magdaleno, tady s Vámi diskutuji na EKOLISTu: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/magdalenan-davis-casu-na-radikalni-zmeny-ubyva#diskuse ,,, Já bych Vás i Zelené volil, pokud byste mi pomohli vyhlásit mé arboretum v Čelákovicích za Významný Krajinný Prvek a/nebo jeho cedry za památné stromy, aby nikdo neměl na to mi je nechat soudně či úředně vyklučit poté a z důvodu, že naše země 24. června 2021 vstoupila do kategorie FUJITA4. Zde na odkazech mé arboretum v Čelákovicích na adrese 28. října 933/11, 25088 Čelákovice: https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_2/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_1/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_v._BAZEN/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/BAMBUSY_A_STROMY_v._ROUNDUP_A_DLOUHE_TELESKOPICKE_PAKOVE_NUZKY/ ,,,Není tomu tak dávno, co tehdejší ministr životního prostředí Ladislav Miko mi to arboretum chránit nepomohl. Tak jsem mu to včera nandal na FCB a on to raději smazal. Jenže já si to včas uložil v OPERA jako fotky, tak to sem ve 3obrázkách dávám do odpovědí resp. komentářů"
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.8.2021 22:00
https://www.history.com/news/remembering-black-sunday Ak by sa to udialo dnes, nepochybne by to bol rozhodujúci dôkaz vplyvu CO2 na zmenu klímy a katastrofické udalosti s tým súvisiace. Teplotné rekordy z 30 rokov minulého storočia neboli v USA doteraz prekonané.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.8.2021 19:24 Reaguje na Vladimir Mertan
Ale to se nikde nezveřejňuje protože to nezapadá do dnešního požadovaného diskurzu.
Realita ,která se nehodí , se zametá pod koberec.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2021 08:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nikde se to nezveřejňuje ale dá se to dohledat na internetu.😂😂😂😂
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2021 08:39 Reaguje na Vladimir Mertan
Dobrá demagogie a trolling. Zkuste si aktualizovat databázi.😉
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist