https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/blazek-petr-soucasna-zelena-politika-nema-stanoveny-priority
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petr Blažek: Současná zelená politika nemá stanoveny priority

16.10.2021
První, co při přírodních katastrofách vypadává, je elektřina. Ilustrační snímek.
První, co při přírodních katastrofách vypadává, je elektřina. Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Jako sedlák si myslím, že necháme o naší budoucnosti rozhodovat lidi, kteří studovali humanitní obory. Tito lidé se vyznají v lidských právech, dokonce znají i práva zvířat, ale základní fyzikální a matematické znalosti se nenaučili.
 
Pěkně v klidu klimatizovaných kanceláří nám předepisují co a jak máme stavět, vyrábět nebo pěstovat, aniž by se kdy sami nějakého výrobního procesu zúčastnili. A aby svoje záměry prosadili, tak používají dotace (peníze, které jsme museli nejdříve my vydělat a odvést je jako daně), čímž totálně deformují trh. Tito lidé vůbec netuší souvislosti a myslí si, že když nějakou věc zakážou nebo přikážou, tak je to vyřešeno. Zakážeme uhelné elektrárny, spalovací motory, pesticidy a je to vyřešeno. Někdo jim ukázal fotovoltaický panel a hurá, energetika je vyřešena. Jaksi jim zapomněli sdělit, že v zimě slunce nesvítí a současné akumulátory dokážou zálohovat pouze v řádu minut, maximálně hodin. Ukázali jim elektromobil a tím, že nemá výfuk, tak je to vozidlo, které neprodukuje CO2 a hurá, je to vyřešeno. Vůbec neberou v potaz, odkud se energie bere a kolik se jí ztratí při přenosu a nabíjení.

Tito lidé sice tvrdí, že zachraňují planetu na základě vědeckých zpráv o klimatické změně, ale už vůbec se neobtěžují si nechat udělat studie o dopadu a účinnosti změn, které nařizují. Více jak 20 let vymýšlejí, jak dusit spalovací motory, aby neprodukovaly oxidy dusíku. Většina těchto zařízení nejenže prodražuje jejich výrobu, ale i zvětšuje jejich spotřebu, tím pádem vyšší CO2. A pak se dozvíte, že asi 15 největších lodí světa vyprodukuje stejné oxidy jako všechna auta na světě.

Dál to nebude lepší. Předhánějí se v tom, kdo dříve zakáže spalovací motory, přičemž vůbec neznají, jak to bude ve stavebnictví nebo zemědělství. Oni vůbec neví, že například takový kombajn za den spotřebuje více nafty než 100 osobních aut. Na to, aby mohl fungovat na baterie, by si sebou musel táhnout asi 15 tunový vlek, přičemž polovina spotřeby by padla na valivý odpor, o utužení půdy radši ani nemluvit... A jelikož máme na dvoře čtyři takové kousky a ještě čtyři podobně žravé traktory, tak bychom na noc potřebovali elektrickou přípojku jak malé město a to ještě na několika střediscích, neboť se s technikou průběžně přemisťujete a elektřinu si na rozdíl od nafty v cisterně na pole nedovezete.

V rámci zelené hysterie rozhazují peníze bez určení priorit a tak se ve většině případů začíná od konce. Místo, abychom nejdříve řešily zdroje, tak zvyšujeme uměle spotřebu. Každý nový elektromobil, dokonce i každé tepelné čerpadlo, je další článek, který prodlouží život uhelných elektráren. Je potřeba nejdříve zabezpečit nízkoemisní zdroje a to rozhodně není plyn nebo biomasa. Je potřeba diverzifikovat do budoucna zdroje energií tak, aby se veškerá energie nepřenášela po drátech. To, co nyní zažíváme, jak se všechno snaží udělat na elektřinu, dělá naši společnost hrozně zranitelnou.

Sice naši zelení spoluobčané tvrdí, že když budete mít na střeše elektropanely, tak se vás nic netýká. Jenže pohromy nechodí za krásných slunečných a lehce větrných dnů. Bohužel, je můžete očekávat za zimních mrazivých a hodně větrných sněhových bouří. Za těchto podmínek OZE prakticky nefunguje a první, co při přírodních katastrofách, ať už to jsou vichřice, zemětřesení, záplavy nebo ohně, vypadává, je elektřina. My potřebujeme dál paralelní toky energií, něco jako je umělá ropa nebo plyn. Ale bohužel, o tom vůbec není slyšet, nejvíce se bojím, až nějaký chytrák vymyslí sanitku nebo hasičské auto na elektřinu.

Energetická bilance státu (unie) by měla být velice snadno spočítatelná. Z hlediska statistik je velice podrobně známá spotřeba i časový rámec spotřeby. Na základě těchto údajů lze relativně snadno navrhnout strukturu pevných tvrdých zdrojů, které nepodléhají přírodním vlivům, a OZE, které ovšem musí být náležitě (až pětinásobně) předimenzováno, aby se dokázalo vyrovnat s výkyvy počasí. Každý sedlák vám potvrdí, že jedno a to samé pole vám jeden rok dá úrodu osm tun pšenice po hektaru a jindy nedá ani dvě tuny. Jak se říká, pánu bohu neporučíme.

A stejně tak se musí počítat s výkyvy elektřiny z OZE. Zatímco pšenici dovezeme třeba z Austrálie, s elektřinou to tak snadné není. Ostatně, dnešní dny nám to velice názorně deklarují. Ačkoliv celkový výkon OZE v Evropě nedělá ani 30 %, tak stačí, aby pár dní nefoukalo, a je zaděláno na problém.

Teprve, když splníme tento první krok, můžeme pokračovat a začít z přebytků vyrábět syntetická paliva a vodík. A až poté můžeme začít mluvit o konci spalovacích motorů na ropné produkty. Jestliže se to snažíme dělat naopak, nejenže zlikvidujeme veškerý průmysl, ale určitě se dostaneme do katastrofických situací, kdy nebude dostatek energie ani na základní životní funkce státu.


reklama

 
foto - Blažek Petr
Petr Blažek
Autor je sedlák.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (97)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.10.2021 08:45
Dobrý postřeh z druhé strany, odtrženost politických elit od reálného života je přímo zoufalá.
A těch bruselských přímo na kvadrát.
Dobrá otázka zní, jak z toho ven.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 08:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Někdo jim ukázal fotovoltaický panel a hurá, energetika je vyřešena".

Pouze úplný pitomec (nevím, proč se povyšuje na sedláka), může kdákat takový pitomosti, protože absolutně netuší o kom vlastně píše, natož aby tušil jeho znalosti.

Pane Vinklere, já vidím odtrženost pouze u vás, to je školením z Kremlu.
Poslední volby celkem hezky řekly, jak to s tou odtržeností je....
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

17.10.2021 23:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, vaše arogance je opravdu třeskutá.
Myslím že typickým příkladem toho, jak někdo neví o kom (a hlavně o ČEM) píše, jste vy.

Aby nebyla mýlka, já nejsem zásadním odpůrcem OZE. V úterý to bude týden, co m mi dokončili montáž FVE. A právě proto - opakuji PRÁVĚ PROTO - vím, že mi nikdy nemůže zajistit ani zdání soběstačnosti. A také jsem si vědom toho, že dosažení rozumné doba návratnosti té investice je navzdory dotaci, která je prakticky polovinou ceny, je velmi nejisté. Naději zvyšuje růst ceny silové elektřiny, snižuje ji riziko poruchy některých komponent až po uplynutí záruky na ně.

Prostě OZE nejsou - a ani v dohledné době nebudou - tím, za co je považujete.

Pan Blažek na to jde selským rozumem a ten se opět osvědčil. Má prostě pravdu. Ať se vám to líbí, nebo ne.

Pane Blažku, za Váš příspěvek Vám děkuji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2021 07:37 Reaguje na Karel Ploranský
Pokud nevím, neurážím. Pokud někoho označím za pitomce, vždycky napíšu proč.

Pan Blažek v článku přece popisuje jen zcela evidentní a 200x omleté skutečnosti, pouze tvrdí, že odborníci to neví. Za to ho kritizuji.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.10.2021 15:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud někoho označíte za pitomce, urážíte jej vždy.

Občas to dělá každý z nás, někde to na místě je, někde není a vždy je to subjektivní.
Ale zkoušet to takto okecávat ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2021 16:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud někdo prohlásí:
" Tito lidé vůbec netuší souvislosti a myslí si, že když nějakou věc zakážou nebo přikážou, tak je to vyřešeno."
"Tito lidé sice tvrdí, že zachraňují planetu na základě vědeckých zpráv o klimatické změně, ale už vůbec se neobtěžují si nechat udělat studie o dopadu a účinnosti změn, které nařizují."

A další sérii perel, tak prostě pitomec JE, sorry jako.

Jako kdyby tvrdil, že třeba výrobci automobilů netuší, že je nutno do auta nalít benzín, takže bez něho to nejede.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2021 11:44 Reaguje na Pavel Hanzl
I kdyby tvrdil cokoli, třeba sebevíce nesmyslného, tak se to dá vždy zhodnotit slušně. A nazvat někoho pitomcem bude vždy urážka.

Tak to prostě je.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2021 15:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Pitomec je ještě velmi slušné slovo....sorry jako...
Odpovědět
MK

Michal Konečný

19.10.2021 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Dovolte, pane Hanzle, jistě se nebudete zlobit, když vás nazvu agresivním ekofašistou. To přece taky není nadávka pro někoho, kdo používá urážky místo věcných argumentů.
Pan Vinkler se prostě provinil proti vašemu náboženství a to se neodpouští.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

16.10.2021 08:54
Proto jsem rád na venkově. Autorovi díky.
Odpovědět
PB

Peter Banas

16.10.2021 10:07
Green deal živí klimatické změna. Klimatickou změnu živí zdá se pouze plynné emise. Je tomu skutečně tak že mi lidstvo emitujeme pouze plynné emise?
Nezapomněli naši vědci na emise kapalné a pevné?
Kapalné emise mám zejména na mysli.
Mi jako lidstvo den co den vypouštíme i kapalné emise.
Nejhorší na oněch kapalných emisích je skutečnost, že navíc jsme pro tyto emise společně po celé planetě vybudovali systém potrubí, které neomylně veškerou odpadní vodu obohacenou o tyto emise doručí do řek řeky se postarají o doručení obvykle do oceánu.
Tyto kapalné emise obsahují prvky stejně jako plynné obsahují různé koncentrace různých prvků. Většina prvků obsažených v plynných emisích je součástí koloběhu kupříkladu nebýt uhlíku není biomasy.
Emise kapalného charakteru obsahují některé prvky které jsou schopné v oceánu za určitých podmínek ,,tj. teplota a tlak" krystaly. Bohužel jak většina z vás ví již ze základní školy například sůl Na Cl ve vodě musí dosáhnout obrovské koncentrace aby byla schopná přejít z kapalného stavu do pevného. A nyní sloučenina jakou je kupříkladu voda je taktéž náchylná na drobné změny koncentrací minerálů. Čím více minerálních látek se v ní nachází tím hůře přechází z kapalného do pevného stavu. 80% minerálních látek emitovaných člověkem pochází z těžby povrchové či podpovrchové na pevnině.Tyto látky jejich využitím změníme jejich konzistenci z pevného skupenství na kapalné, gravitace neomylně zabezpečí přesun těchto hmot do nejnižšího místa což je obvykle oceán. A tam kde to neobvykle není oceán je to nejmarkantnější jako hezký příklad je Mrtvé moře kam směřuje řeka Jordán sebou nesoucí tyto emise, které stejně jako v oceánu zvyšují svoji koncetraci, která je v případě mrtvého moře již tak vysoká že v letním období kdy je hladina velmi přehřátá a vlimem odparu Při hladině je tak vysoká koncetrace solí že vznikají krystalky, jejichž hmotnost je přiměje sestoupit do nižších vrstev kde se opět rozpustí. Další přiklad tohoto schematu je nepřírodního charakteru ale vznikl lidskou chybou, nic to nemění na faktu, že jako důkaz pro mé tvrzení je to ideální. Jedná se o místo na území spojených státu salten city. Původně sladkovodní jezero vzniklo nedopatřením a tehdy by yni nikoho nenapadlo jak se jeho stav dramaticky za velmi krátkou dobu změní natolik , že dnes je to téměř neobyvatelné místo. Co je to oceán přesně tak jako mrtvé moře Salten city jedná se o bezodtoký rezervoár vody který díky zvyšující se koncentraci minerálů doznává jistých změn ve schopnosti tvořit krystalickou mřížku tj. přecházet do pevného skupenství. Čím je méně ledu tím více dochází k absorbci infračerveného záření tj. zvyšuje se teplota oceánu který pokrývá více než 3/4 plochy naší planety a je především tím kdo ovlivňuje globální klima. Jsme to my lidé kteří urychlili proces, který by bez nás nastal za miliony let. Miliardy tun minerálních látek ročně, končí svoji pouť v oceánu. Takže se ní co divit že mizí polární led a zvyšuje se globální teplota ruku v ruce s touto skutečností je zde velmi zavádějící skutečnost, že díky globálnímu oteplování tají i ledovce pevniské bohužel pro nás to je špatná zpráva jelikož nyní tato voda z pevnniských ledovců lehce snižuje onu koncetraci minerálů v oceánu, až tyto ledovce nebudou nebude tu nic co by toto ředění suplovalo a v tento moment nastane skutečně prudký nárůst teplot které z většiny povrchu naší planety udělají neobyvatelnou zónu.
Mé teorii se spousta lidí vysmívá budiž poslužte si ale CO2 není viník našich společných potíží s globální teplotou.
Někdy si připadám jako kdyby došlo k posunutí času a já křičím přece se točí. Není to tak dlouho když právě vědci přišli s důkazy o prospěšnosti kouření jelikož je zmátla taková blbost jako je pouhá statistika. Ano staisticky se kouřící lidé v dřívějších dobách dožívali vyššího věku.
Jenže bylo to tím, že ten kdo měl peníze na tabák měl také peníze na lepší lékařskou péči, kvelitnější vyváženější stravu a díky tomu že nemusel dřít těžce nebyl takový člověk vystaven rizikům jako ostatní lidé.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.10.2021 10:45 Reaguje na Peter Banas
Asi vám nevadí, že se ve svém diskusním příspěvku zabýváte jiným problémem, než je ochrana globálního klimatu.

Tím nechci tvrdit, že ty další aspekty ochrany planety nepopisujete, byť zbytečně dlouze a nešikovně, správně. Jiný problém je, jak to, co popisujete, řešit.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.10.2021 11:52 Reaguje na Peter Banas
Trochu bych to opravil - Green Deal živí lidská hloupost ,bohužel lidí kteří se ocitli mimo veřejnou kontrolu a přitom zastávají vysoké mocenské postavení. Typicky Evropská komise.

Ve V.B. již zkrachovalo 12 firem prodejců energií, na Slovensku nejméně tři, v ČR zatím dvě. A za nimi milióny domácností, které byly doslova předhozeny hyenám.
Stav ve kterém se evropská energetika nyní nachází lze označit pouze jako chaos.
Vysloveně systémové selhání, před kterým drahnou dobu varovali odborníci z branže.
Abych nebyl osočován z nesmyslů , zde je výrok bývalého šéfa ČEZu a vládního zmocněnce pro jádro ,pana Míla:

"Při bližším pohledu však zjistíme, že dnešní stav vychází z přístupu národních vlád v EU po roce 2014. Ty společně s Evropskou komisí neřeší při svých snahách ovlivňovat energetický trh cenu výsledného produktu, elektrické energie, plynu a tepla pro konečného spotřebitele....Jsou zcela ignorovány připomínky a názory odborníků, fyzikální zákony i přírodní podmínky jednotlivých zemí."

A to šílenec France Timmermans ,mpř. EK tvrdí, že "jde o detaily" a "masové nasazení dalších zástupů OZE vše vyřeší."

Není to blb ? Správná odpověď zní :Je!
Odpovědět
VK

Václav Kain

16.10.2021 12:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ale velmi dobře placený.
Odpovědět
PE

Petr Eko

17.10.2021 11:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zdravím, blbý není, on byl pro svou funkci vybrán a dělá právě to, co je po něm jeho loutkovodiči požadováno.
Pořád připomínám - "Co se jednomu jeví jako chyba v řízení, je pro druhého ZÁMĚR"..
A záměr je jasný - zničit průmyslový potenciál Evropy (snad jen té Západní), aby nebyla konkurencí pro jinou zemi.

Když toto pochopíte, vše od sebe zapadne a nic Vás už v tomto směru nepřekvapí, Green Dead je jasný směr.
Odpovědět
MK

Michal Konečný

19.10.2021 12:56 Reaguje na Petr Eko
Te záměr bude asi mnohem významnější a ve všech případech za tím hledejme něčí ZISK.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 16:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tudy vede cesta.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/posledni-letosni-aukce-onshore-vetrne-elektrarny-nemecku-se-zaplnila-ceny-mirne-poklesly
Odpovědět
EN

Emil Novák

17.10.2021 19:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro nás určitě ne. "Většina vysoutěženého výkonu byla již tradičně soustředěna na větrnějším severu Německa ve spolkových zemích Šlesvicko-Holštýnsko (401 MW), Severní Porýní-Vestfálsko (315 MW) a Dolní Sasko (265 MW)."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 20:21 Reaguje na Emil Novák
Pro nás je cesta JE a FVE. A děláme co??

Kulový a ještě s přehazovačkou.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2021 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Nová vláda, která vzejde z letošních voleb se může předvést...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 20:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
To doufám. Ale bude to šichta, země je zdevastovaná babišistánem fest.
Odpovědět
kk

karel krasensky

16.10.2021 10:25
Dobře napsáno.
Odpovědět
kk

karel krasensky

16.10.2021 10:34 Reaguje na karel krasensky
Tím myslím p.B a ne to co je nad mým příspěvkem
Odpovědět
VK

Václav Kain

16.10.2021 13:01
Dneska jim to možná nedochází,ale až půjde do tuhého tak se klidně mohou stát lovnou zvěří.Ono jim ani nedochází,že jsou úplně mimo.Jak hlasovali ti naši poslanečtí čochtani v EP? Vždyť až na pár vyjímek to jsou obyčené prodejné dě..y.Jourová samozřejmě nevěří tomu co sama mele za nesmysly,ale kde by měla takové rito? Snad se dočkám doby kdy tito lidé kteří naprosto vědomě ničí životy jiným se budou zodpovídat a přijdou hodně tvrdé tresty.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

16.10.2021 13:45
Zelená hystérie. Asi to ani lépe pojmenovat nejde. Odbočím do politiky s konstatováním, že Fialovi asi nyní není co závidět. Jsem zvědavý jak se popere s tím, co mu tu předchozí vlády ponechaly.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.10.2021 15:01
Dobrý článek. A ano, "avantgarda" na mentání úrovni absentující školačky drží taktovku...
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.10.2021 16:55
Článek se mi moc líbí!

Nejsou mi ale jasné tyto dvě věty:

"Je potřeba diverzifikovat do budoucna zdroje energií tak, aby se veškerá energie nepřenášela po drátech."

"Na základě těchto údajů lze relativně snadno navrhnout strukturu pevných tvrdých zdrojů, které nepodléhají přírodním vlivům..."

Třeba někdo chápe a vysvětlí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.10.2021 19:24 Reaguje na Jiří Svoboda
nevím, zda to chápu správně ale řekl bych, že se jedná o zdroje poněkud osobnějšího rázu jako jsou zdroje energie pro domácnost, něco na bázi FVE panelů...zkrátka výroba=spotřeba maximálně krátké uložení energie na místě.

tvrdé zdroje na bázi zásobníků, jako je třeba dnes zemní plyn, tepelných čerpadel či ve větším jaderný kotel...podstatou věci je zkrácení dopravy el. energie po drátech, protože odporem se ztrácí až 30% dopravované elektřiny...proto má smysl diverzifikace zdrojů a ne jeho kumulování v podobě Temelínů a Dukovanů...
Odpovědět
ms

17.10.2021 00:50 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Loni Dukovany (již splacená investice a ziskové dalších 20 let) a Temelín (ziskovost se blíží) vyrobily z celkové produkce elektřiny v ČR loni 37 %, uhlí 43 %. Jediné řešení pro energetickou budoucnost, má-li tuto zemi nadále živit průmysl (jeho export tvoří 80 % HDP země), je výstavba dalších 4 až 8 jaderných reaktorů. Potřebujeme tento baseload, abychom mohli vypnout uhlí (také jednou dojde). Všechna ta tvrzení, že jádro nepotřebujeme a že musíme decentralizovat, prověříme velmi tvrdě, až letos Němci vypnou 3 a za rok poslední 3 reaktory. Obávám se, že jejich blackout do černé díry může strhnout i českou síť.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

17.10.2021 19:21 Reaguje na
neberu zásluhy centrálních zdrojů ale budoucnost bude nejspíš trochu jiná, nicméně, zatím nám luxuje peněženky a pak to krachne...protože Němci přemýšlí krátkozrace...pro nás by mohla být úleva odejít z energetické burzy a zajišťovat potřeby pouze dvoucestnýma smlouvama producent-spotřebitel ( zákazník) ostatně Orbán si to už zajistil s Ruskem
Odpovědět
PB

Petr Blažek

16.10.2021 23:58 Reaguje na Jiří Svoboda
ad 1 Dnes máme v každé vesnici několik zdrojů energie, počínaje dřevem, přes uhlí, plyn, elektřinu a konče zásobami ropných produktů do různých mobilních prostředků včetně elektrocentrál. V případě živelných událostí první vypne elektřina, ale kombinací ostatních zdrojů je možno alespoň krátkodobě překlenout nepříznivé podmínky. Jestliže všechno (topení,dopravu...) a ta vypadne tak končíme. Už dnes jsme na ní hrozně závislí a do budoucna se to ještě výrazně zhorší.
ad 2 Jako tvrdé zdroje bych viděl v první řadě JE a v další řadě v budoucnosti nějaké druhy tepelných elektráren buď na vodík nebo syntetické palivo, které bude vyráběno z OZE v době přebytku a uskladňováno v dlouhodobých zásobnících. Ovšem aby se vyrobilo takové množství aby to pokrylo dopravu a ještě zbylo na tyto zásoby, to je hudba hodně daleké budoucnosti. To jsou reálnější ta JE.
Odpovědět
PB

Petr Blažek

17.10.2021 00:00 Reaguje na Petr Blažek
Oprava: Jestliže všechno vsadíme na elektřinu a ta vypadne.....
Odpovědět
ms

17.10.2021 00:57 Reaguje na Petr Blažek
Nezapomeňte, že kromě lokálních topenišť (ovšem bez elektrických čerpadel) nebo zdrojů na LPG nádrže vše závisí na stabilním zásobování elektřinou. Při blackoutu by nefungovala TV, rozhlas, internet a mobilní sítě, vodovody, kanalizace, obchody, nemocnice, čerpací stanice atd. atd. a jak napsal předminulý týden německý týdeník Focus, za tři dny bez proudu by se (německá) společnost zcela rozpadla. Takže si uvědomme, že elektřina není komodita, to je podmínka nutná (nikoli dostačující) k fungování naší západní civilizace. Ta je totiž každým dnes závislejší na perfektním fungování stále citlivějších a zranitelnějších technologií. Ano, takový vývoj zakládá zcela jistě na budoucí kolosální průšvih. Ale vlastním vypínáním stabilních uhelných elektráren a tepláren bychom tomu neměli jít ještě v ústrety, jak aktivně činí idiotská ideologie Green Deal.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.10.2021 07:05 Reaguje na
Ten blackout by potřeboval především ti v Bruseli a nejenom 3dny !
Už aby to bylo ! ! !
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

17.10.2021 11:08 Reaguje na smějící se bestie
3 dny bez kafe a počítače ? A není to pro Bruseláky příliš velký trest ?
Odpovědět
va

vaber

17.10.2021 09:05 Reaguje na
zkazila by se většina potravin v lednicích a bez elektřiny by se ani žádné nevyrobily a netekla by ani voda, v Německu ,stejně jak u nás
přesto může kšeftovat s elektřinou skoro každý jak s rohlíky, to rozhodli politici
všichni ignorují, že v JE je možné mít zásoby paliva na rok i déle , což u jiných zdrojů nelze
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.10.2021 20:58 Reaguje na vaber
Zkažené potraviny v ledničce by byl ten úplně nejmenší problém.
Odpovědět
va

vaber

19.10.2021 09:27 Reaguje na Viktor Šedivý
ve všech lednicích ne jen domácích ledničkách,no bez jídla vydrží člověk prý měsíc,bez vody pár dní, bez nemocnice jsem žil celý život ,
když dojde ke kolapsu budete muset zredukovat svoje potřeby na absolutní minimum a to je nažrat se a přežít, to bude mít absolutní přednost , nějaké mytí ,čerpací stanice, pravidla společnosti a.j, půjdou stranou
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2021 09:44 Reaguje na Petr Blažek
Ad 2 - jasný souhlas

Ad 1 - vaše vyjádření bylo dvojsmyslné: a) žádná energie po drátech, b) ne všechna energie po drátech. b) je správně a tak tomu dnes i je.

Významnou prioritou el. sítě by měla být maximalilizace její robustnosti a pak jsou investice do jejího lokálního zálohování na milionech místech neobhajitelnou investicí. Spíše bych tedy doporučoval investice do robustnosti a náhrady za škody způsobenými výpadky provozovateli sítě - motivace k investicím do robustnosti. Spolu s dostatečným v čase rostoucím zdaněním ceny fosilního uhlíku v dotacemi nezdeformovaném tržním prostředí to vytvoří ekonomický tlak na vznik stabilní bezemisní elektroenergetiky. Chce to provádět tento stabilní přiměřený ekonomický tlak s daným střednědobým výhledem a neprovádět žádné hurá akce typu Green Deal nebo šachování s emisními povolemkami.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

17.10.2021 23:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Požadavek robustnosti sítě je zcela správný. A pokud mají OZE vyrábět větší podíl energie, je dokonce absolutní podmínkou.
Ti kdo vidí v OZE řešení a spásu, evidentně nevědí, co to obnáší, to vynucené posílení sítě zajistit, jak obří investice si to vyžádá a také že to je úkol na dlouhé roky.

Odpovědět
Mi

Michal

16.10.2021 19:10
Tito humanitně vzdělaní lidé si ani nedokážou přečíst studie o klimatu a ikdyž i samotné IPPC tvrdí že změny klimatu jsou zanedbatelné ve srovnání s vývojem společnosti a že se oteplilo jen o 0,2C politici si to vyložili tak že nastane konec světa oteplilo se o 1,2C a jakmile se oteplí o 1,5C tak bude hotovo, což si vymisleli asi proto, aby celé klima pochopili a zjednodušili na černobílý přepínač.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.10.2021 19:26 Reaguje na Michal
studie jsou hlavně proto, aby někomu vyhovovali...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 08:45 Reaguje na Michal
ikdyž i samotné IPPC tvrdí že změny klimatu jsou zanedbatelné ve srovnání s vývojem společnosti a že se oteplilo jen o 0,2C

Tohle by chtělo dokázat, dejte mi nějaký odkaz. Pokud vím, tak je to totální pitomost.
Odpovědět
MK

Michal Konečný

19.10.2021 16:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná není tolik důležité, jestli se oteplilo o 0,2 nebo 0,4 °C.
Ale vy máte nějaký PROKAZATELNÝ DŮKAZ, jaký je procentní podíl člověka na oteplování planety?
Nebo jen obvyklé "Většina vědců tvrdí, že..."
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.10.2021 19:27
Je vidět, že přísloví "Zdravý selský rozum" pochází z praxe. To je to,
co chybí mnoha politikům, aktivistům a bohužel i některým vědcům, kteří
se příliš zahleděli do vizí odtržených od praxe. Lidstvo už šlo cestou mnoha slepých uliček, ale nikdy to nebyla tato dálnice odnikud nikam. Realitu mocní tohoto světa buď přehlížejí z neznalosti, nezájmu a nebo záměrně. Taková záměrně rozpoutaná krize je pro některé zlatým dolem,
ale pro jiné hrobem, ze kterého se už nedostanou. Mnoho aktivistů se
možná bude divit, až i je smete jimi propagovaná zelená politika,
protože nejhůře dopadnou ti, kteří nebudou mít čím platit základní
lidské potřeby. Za rady a protesty si chleba, ani energii nekoupí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 08:44 Reaguje na Břetislav Machaček
"Tito lidé vůbec netuší souvislosti a myslí si, že když nějakou věc zakážou nebo přikážou, tak je to vyřešeno."

Ten nešťastník jednak neví, o kom vůbec píše, natož aby znal jejich erudici. Klasický demagogický blábol.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2021 09:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vše už je dokonale popsáno ve studiích Wuppertalského institutu a příručce Hnutí Duha "Chytrá energie". Tito lidé se podle doporučení těchto dokumentů řídí a tím prokazují svou erudici. Podobně jako kovaní marxisté za dob našeho mládí.
Odpovědět
VH

Václav Hajduček

17.10.2021 00:29
Jsem emeritní energetik, 3/4 svého pracovního života jsem prožil v energetickém provozu. Autor má pravdu, a nedopustil se žádné chyby. Myslím také, že bychom se měli začít daleko hlasitěji ozývat s varováním pro fanatiky, že je čekají tvrdé tresty za dosud nevídané poškození rozvoje Evropy a narušení života jejích občanů v takové míře, jaké snad může dosáhnout jen válka. Netuším, zda za tímto komplotem někdo stojí a řídí jej, nebo už to jede samospádem. Ale když přijde vnouče ze školy, a oznámí Vám nově získanou moudrost, že si nebude nikdy dělat řidičský průkaz, protože auta poškozují planetu, tak se člověka zmocní nutkavý pocit, že by asi někdo měl dostat přes ústa, aby přestal dělat z mladé generace fanatiky... Ještě doplňující vysvětlení k technickému detailu, jemuž tu někdo neporozuměl: autor měl na mysli stavění sítě na menších zdrojích rozmístěných po celém území tak, aby byly schopné pokrýt potřebu určitého regionu v takzvaném "ostrovním provozu", a nedošlo k úplnému výpadku sítě v celém státě.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

17.10.2021 05:31 Reaguje na Václav Hajduček
Znám jediného člověka , který již před roky apeloval na to, aby sídla měla určitou udržitelnost , nezávislou na dodávkách energie zvenčí .
Je jím Václav Cílek , český geolog, spisovatel a popularizátor vědy. Ale na rozdíl od psychopatů se nedere do politiky a zůstává svým.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 08:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
A jak to chce pan Cílek udělat?? Já si spíš myslím, že jste ho nepochopil.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2021 11:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Pana Cílka lze pochopit? Možná ho chápe nějaký pravdoláskař.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 15:49 Reaguje na Jiří Svoboda
Pana Cílka čtu velmi rád, na rozdíl od většiny ropáku na téhle diskusi. Je to prostě vzdělaný odborník a ne plácalista.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.10.2021 21:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Že je někdo "vzdělaný" nevypovídá nic o pravdivosti jeho názorů nebo uskutečnitelnosti jeho představ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 21:56 Reaguje na Viktor Šedivý
Tu pravdivost tam vidím tky.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.10.2021 07:09 Reaguje na Václav Hajduček
Jó, média a školy, jsou v současné době masírky společnosti/žáby na prameni !
Bohužel, tak jsme to v té demokracii dopracovali.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2021 10:03 Reaguje na Václav Hajduček
"autor měl na mysli stavění sítě na menších zdrojích rozmístěných po celém území tak, aby byly schopné pokrýt potřebu určitého regionu v takzvaném "ostrovním provozu", a nedošlo k úplnému výpadku sítě v celém státě."

K tomuto jsem se již vyjádřil výše. Nepovažuji za správné rezignovat na spolehlivost centrální sítě a flikovat to hodně složitým budováním záložních sítí lokálního charakteru. To je něco, jako bychom chtěli nahradit sociální roli státu plošnou sítí nadací.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 08:32
Já miluji sedláky, kteří pořesně ví, kdo z odborníků n energetiku je úplně blbý kdo je na tom ještě hůř.
Prohlásit, že tihle lidé neznají přírodní zákony, ani nic jiného, může jen totální pitomec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 08:49
Tohle je naprosto typický produkt ruské demagogie, bod A): ze svých špinavostí obviníš nepřítele.

Tenhle supervzdělaný jedinec v energetice, sám se označující jako "sedlák" (což je už samo urážka sedláků) tu všem vysvětluje, jak světoví odborníci v celé problematice energietiky i klimatologie jsou úplně blbí a nevzdělaní. Co je to proboha za vola???
Odpovědět
va

vaber

17.10.2021 09:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl ,dyť voni sou stejnej, ba ještě mnohem větší odborník na fšechno a jediný co jim chybí a potřebujou, je, jít se léčit Chocholouškovi
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 11:20 Reaguje na vaber
Já su sice Brouk Pytlík, ale nedovolil bych urážet odborníky jakékoliv profese, o kterých vím kulový.
Odpovědět
va

vaber

17.10.2021 19:03 Reaguje na Pavel Hanzl
já vás neurážím ,ale dávám dobrou radu,
urážet a nadávat, tomu se vyhýbám, je to známka primitivizmu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 20:23 Reaguje na vaber
Já píšu přece o sedlákovi, ne o vás.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

17.10.2021 23:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, vy si asi neuvědomujete, že to je právě to, co pořád děláte.
Vy soustavně popíráte a zlehčujete každou námitku, kterou proti vašim iluzím o OZE, o baterkách (tam už jste polevil), o vodíku atd., což vše prohlašujete za jasné a už skvěle vyřešené, uplatní odborníci z oboru. Lidé. kteří to znají nejen teoreticky, nýbrž i z praxe, často mnohaleté.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2021 07:46 Reaguje na Karel Ploranský
Asi si nerozumíe, protože já buď uvádím přímo články (nejvíc z webu oenergetice.cz), kde skutečně nelžou, nebo systémy rozvoje a směr vývoje. To nám připadá iluzorní, protože jsme už zase pozadu, ale v normálních zemích to už funguje. Alespoň v začátcích.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2021 11:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy sice často uvádíte nějaké zdroje, nicméně s vaší interpretací toho, co se tam skutečně píše už to nebývá tak slavné:-).
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.10.2021 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Poslední větou jste ukázal svoji inteligenci a schopnost naslouchat
jiným názorům, než jsou ty vaše. Vás taky nikdo netituluje tak, jak
by jste zasluhoval, ale vy ty zábrany nemáte. Lidé vašeho ražení
jsou neštěstím každé společnosti a máte štěstí, že se schováváte
za klávesnicí PC a nediskutujete s lidmi naživo. Pán na rozdíl
od vás nepapouškuje cizí myšlenky včetně těch zcestných, ale sám
logicky dává do souvislostí příčiny i následky, které snílci
neberou v potaz. Zkuste mu odpovědět na to, čím budou poháněny
kombajny, traktory, bagry, buldozery, většina nákladních aut,
lodí, lokomotiv, letadel, mobilních elektrocentrál atd. Napište
že soláry a větrníky a hodnocení mi cenzor smaže, což vám ne!
Aktivisté řeší osobní auta jako vrchol pyramidy, ale tu jde o
tu základnu, která potřebuje jiný pohon než ty osobní auta.
Přitom ta základna je největším spotřebitelem fosilních paliv
a dlouho bude, pokud se snílci nevrátí k lopatě, motyce a
zvířecím potahům.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 11:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Cizí názory mám velmi rád (proto chodím n tuhle diskusi) ale vadí mi, když někdo uráží odborníky, o kterých nic neví. To považuju za sprostotu.
Názory pana Blažka jsou naprosto standardně ropácké a čtu je tu stále dokola. Ale to mi nevadí.

Vývoj nových technologií běží velmi rychle dopředu (to dělají ti hloupí a od života odtržení absolventi hunanitních věd) a v současnosti se rozjíždí pohony bateriové (pro lehkou zátěž) a vodíkové. A právě syntetické palivo je děláno pro dýzlové motory i pro palivové články.
A vodík se dá poměrně jednoduše vyrábět i ve velkém z OZE všeho typu. Uhlík je dodáván jako biouhlík všemožného typu nebo CO2 odchytávané ze vzduchu.
Vývoj ropáci prostě nezastaví, jen můžou pořád prudit.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

17.10.2021 23:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to jasné.
Kdo může být vvětším ropákem a člověkem méně spjatým s přírodou, než sedlák, že?
Vy jste fakt komik.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2021 07:48 Reaguje na Karel Ploranský
Asi byste se divil.
Průmyslové zemědělství patří mezi netvrdší devastátory přírody nejen u nás.
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.10.2021 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
P. Ploranský mluví o sedlákovi. Ale ano, nadnárodní spolčenosti, které noví místodržící budou protlačovat, patří k největším devastátorům prostředí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2021 16:20 Reaguje na Jarka O.
Nikdy jsem netušil, že třeba Agrofert je nadnárodní společnost.
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.10.2021 08:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo tu mluví o nějakém trpaslíkovi agrofertu, která nadnárodní typicky není, protože platí daně doma?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2021 12:01 Reaguje na Jarka O.
Protož je tím devastátorem naší krajiny. A ne jen biopalivy.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

17.10.2021 11:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Necháte Grétou cloumat svým majestátem ? :-)
Tou Grétou , co nemá ani výuční list a asi cca plzeňským způsobem získané základní vzdělání ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 11:24 Reaguje na Petr Pekařík
Gréta vždy říkala: "poslouchejte vědce".
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.10.2021 12:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Zřejmě jste ještě nezaregistroval současnou krizi, jak ceny letí nahoru a jak krachuje jeden dodavatel za druhým. Ano, je třeba naslouchat vědcům, ale nikoliv jen typu Modly, ale všem, pro které je jádro, resp. stabilní zdroj, jejich kafe.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 16:02 Reaguje na Karel Zvářal
Krize jsou normální součástí každé prosperující společnosti a jen nevím, proč řachlo Energo (o jiném nevím). Lidé platili normálně, tak PROČ?? Proč neřachl třeba EON nebo RWE??

Krize přejde a energie půjdou dolů, ale na původní úroveň asi ne.
Proto je velmi dobrá zpráva, že Němčouři vydražili další VE parky s výkonem větším než blok Temelína za así 50 eur.
Tudy cesat vede, píšu to pořád.
Navíc JE považují všichni (už se to láme i v Němcku) za stabilní a čistou elektřinu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/posledni-letosni-aukce-onshore-vetrne-elektrarny-nemecku-se-zaplnila-ceny-mirne-poklesly
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2021 20:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak souvisí energetická krize s aukcemi VtE v Německu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 20:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
V tom, že se na té aukci prodává elektřina za původní cenu, tj. 50 eur.
A všechny dřívější ceny platín taky.

Tak proč tak děsivě vyletěla cena elektřiny??
Odpovědět
EN

Emil Novák

17.10.2021 22:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Opakuji vám to už poněkolikáté, neprodává se za původní cenu, tj. 50 eur. V těchto aukcích se soutěží tzv. jednostranná plovoucí tržní prémie, která zajišťuje, že pokud je elektřina na trhu nižší než vysoutěžená cena, dostane výrobce tuto prémii, aby dostal onu vysoutěženou výkupní cenu. Pokud je ale cena elektřiny na trhu vyšší než ta vysoutěžená, výrobce dostane právě onu tržní cenu a nikoliv tu vysoutěženou. Tak tu přestaňte šířit bludy.
Pokud by tedy např. právě teď vyráběla elektřinu větrná elektrárna s vysoutěženou cenou 50 €/MWh, dostala by aktuální tržní cenu 238 €/MWh a nikoliv těch vysoutěžených 50.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.10.2021 15:29 Reaguje na Emil Novák
Díky.

Je to nevděčná a nikdy nekončící dřina, ty Hanzlovy bláboly uvádět na pravou míru, ale je fajn, když se toho vždy někdo ujme, a navíc věcným a fundovaným způsobem.

S Hanzlem je to jako s tím okřídleným úslovím o blbosti ... nikdy nad ní nelze definitivně zvítězit, ale vždy je potřeba s ní bojovat.

Klikou je, že ač panu Hanzlovi přeji ještě řadu let ve zdraví, zcela vážně a upřímně, na rozdíl od blbosti on, stejně jako my ostatní, není věčný:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2021 16:22 Reaguje na Emil Novák
Já nemůžu najíž článek, kde byla skladba té ceny vysvětlovaná, dle starších pravidel. Ty "inovativní", nebo "plovoucí" skutečně neznám, ale ty starší byly strukturovány, jak píšu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.10.2021 16:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebyly strukturované jak píšete, plovoucí tržní prémie se týká právě těch starších aukcí, o kterých píšete vy a já na ně reaguji, a které se pořádají od roku 2014. Cituji: "Germany started renewable auctions in 2014, and now organises at least three auctions every year. With experience from pilot tenders and auctions themselves the rules were fine-tuned year after year. This makes the German system ideal to analyse and model. The key rules of the German PV auctions are the following:
Technology specific tenders, only PV projects can apply (there are special combined wind and PV auctions also, but they are out of the scope of this work).
The support is a one-sided floating premium (participants bid price level (a strike price), if market prices are lower, they are compensated and if higher they can keep the total income)."
https://www.mdpi.com/1996-1073/14/2/516/htm
Tak si to laskavě už konečně zapamatujte a přestaňte tu šířit nesmysly.
U inovativních aukcí ta tržní prémie není plovoucí ale pevná, ale o těch řeč nebyla, tak je do toho nezatahujte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.10.2021 08:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Emil Novák vám odpověděl.
Já doplním.

Vychloubáte se zde tím, že tu uvádíte "přímo články (nejvíc z webu oenergetice.cz)", nicméně zásadní je také těm článkům rozumět.
To není ovšem váš případ a pak jsou vaše příspěvky demagogické, nesmyslné a mnohdy lživé.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.10.2021 15:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen jaksi neřekla které:-)
Odpovědět
pp

pavel peregrin

17.10.2021 11:58 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2021 16:06 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.10.2021 15:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Za vola ... to taky není urážlivé:-)?

Hmmm ... proč by se jako nemohl označit sedlák, když zjevně jím je:-)?
Nebo vy máte nějakou spešl Hanzlovu definici sedláka:-)?

A s tou ruskou demagogií jste už opravdu roztomilý ... kdo nesouhlasí s Hanzelem, je zaprodanec Kremlu. :-)
Vy máte krásně prostý život;-).
Odpovědět
va

vaber

17.10.2021 09:25
jaké priority má celá společnost lidí na planetě?
řekl bych, jen nahrabat více peněz a množit se,
panem et circenses ,pro plebs to platí už od dávnověku
Odpovědět

Milan Šmid

17.10.2021 10:52
Chudáci Rusové, ta EU jim tedy zavařila ...

Pozor: není to ke smíchu, ale k zamyšlení!

Jak bruselský zákaz vývozu českých pastiček do Ruska položil Rusko na kolena.

Miliony kusů pastiček na myši, vyráběných v KOVO DRUŽSTVU Olomouc, byly zařazeny do seznamu zakázaného dovozu do Ruska.

Vedle letadel sankce i na pastičky na myši.

Jistě je všichni známe, ani po letech se nezměnily.

Tedy několik cm plochého dřívka nebo i plíšku, pérko a potom jen připíchnout kousek sýra, či tvrdého chleba.

Přiběhne nebohá myška,… pérko cvakne a myška je chycena.

Díval jsem se nevěřícně na zprávy ČT 24, kde nešťastný předseda tohoto družstva, divákům sdělil, že na vývoz pastiček do Ruska, se vztahují přísn
Odpovědět

Jirka Černý

17.10.2021 19:26
Jak to že ne? Buzerovat lidi, tahat jim prachy z kapes a brát svoje "vědecké" teorie jako dogma a jedinou pravdu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.10.2021 21:05 Reaguje na Jirka Černý
A získávat moc.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

18.10.2021 07:46
V souvislosti se stávající energetickou krizí a svalováním viny na Rusko za údajné neplnění dodávek plynu bylo zveřejněno stanovisko Gazpromu.


1) Gazprom navrhoval EU dlouhodobý kontrakt za pevnou cenu. EU odmítnuto s tím, že se pojede na spotové ceny,t.j. okamžité burzovní ceny .
Spor se dostal až k soudu, který dal za pravdu EU a byla tak nastavena volná tržní pravidla.

2) Na základě tohoto postupu EU si Gazprom sjednal dlouhodobé dodávky plynu do Asie za výhodné ceny

3) všechny svoje smluvní povinnosti ve vztahu k dodávkám do Evropy si Gazprom v době krize plní , potvrzeno samotnou EU

Závěr -- o tak citlivé a vysoce odborné věci rozhoduje parta naprostých diletantů, která si říká Evropská komise.
Tomuto spolku bláznů by bylo nejlepší dát sbohem .

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.10.2021 10:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Souhlasím a hlavně s poslední větou, ale obávám se, že už je pozdě.
To zaháčkování je už jako suchý zip, který se dá odtrhnout často
pouze s látkou, na které je přišitý. U snědeného krámu, který je
navíc v cizích rukou, je čekání na levné zboží marné. Chyba nastala
před pár desítkami let výprodejem základní infrastruktury a taky
tím, že se často továrny kupovaly pouze proto, aby se zavřely.
Šlo o to se zbavit konkurence a to se za "symbolickou" korunu
vyplatí. Otázkou je, zda to byla pouze naivita a nebo záměr,
ale při pohledu na konta politiků z tehdejší doby, asi záměr.
Oni na tom tak jako tak vydělali a nyní je jim to ukradené. Nás
oblbli vějičkou zbohatnout taky, ale bohužel nemohou být bohatí
všichni, protože bohatnout lze pouze na úkor ostatních. A tak to
je i se státy v EU. Jedny byly, jsou a zůstanou bohaté a jiné
ještě více schudnou. Je to neokoloniální politika hry na
svobodné rozhodnutí v rámci mantinelů nastavených kolonisty.
Komu se to nelíbí, bude odstřižen od všeho a donucen prosit o
almužnu. Tady by pomohl pouze zcela jiný koncept, pro který ale
není ani vůle a ani odvaha, protože bohatí jsou i mocní a ti si
to nepřejí. Ten impuls musí přijít zevnitř jejich zemí a i to se
dá čekat, až už nebude odkud brát. K tomu už ale směřujeme,
protože i dobře zásobený krám musí mít solventní zákazníky a ti
budou brzy scházet. Drahé energie neslevní, ale budou přesměrovány
k solventním odběratelům a energetická krize je pouze předvojem
krize komplexní.
Odpovědět
va

vaber

19.10.2021 09:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
trapné je ,že právě v Evropě vychází v médiích články které současnou krizi svádí na Rusko ,jen proto aby se zakryla stupidita politiků EU,
každý kapitalista vyšroubuje cenu za jakékoliv zboží až do maxima co mu dovolí trh ,to se zřetelně ukazuje nyní ,
ovše nikdy to nepřizná a svede růst cen na někoho jiného a svést to na Rusko je politicky velice výhodné
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2021 12:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, vy jste zcela evidentně neviděl spolek bláznů pod názvem SNS s vedením v Kremlu.
Je zcela úžasný, většina (nebo všichni??) chtějí z něho vystoupit a pokud se o to někdo skutečně pokusí, je vojensky napaden.
Pokud bychom my vystoupili z EU, budeme jediní, kdo tam vstoupí a celý svět se bude řehtat jak stádo koní, takové blby nemjí ani v Kamerunu.....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist