Karel Makoň: Bořitel bobří hráze zachycen fotopastí
Jelikož z vlastní zkušenosti víme, jak jsou jednotlivé případy státními orgány šetřeny, posuzovány a jak končí, rozhodli jsme se tentokrát pro zveřejnění prvních výsledků našeho šetření a žádáme o spolupráci i širokou veřejnost.
TESLA Nýřany - Luční potok
Díky bobrovi naprosto unikátní lokalita, stanoviště několika desítek zvláště chráněných živočišných druhů a nově vzniklý mokřad, o jehož stupni ochrany se v současné době aktuálně jedná. Původně vysušený obrovský rybník s ostrůvky dnes lesní a zemědělské plochy, donedávna z větší části (několika desítek hektarů) v majetku města Plzně. Dnes větší část plochy stále v majetku města Plzně, něco Lesů ČR, okolních obcí a dalších, převážně soukromých subjektů.
Díky jedinečnému charakteru lokality, nutnosti zadržování vody v krajině, protipovodňovým opatřením, přirozené revitalizaci údolní nivy Lučního potoka a biotopu s prokázaným výskytem několika desítek zvláště chráněných živočišných druhů, je ve hře vyhlášení unikátní přírodní rezervace, spravované Plzeňským krajským úřadem. Na realizaci se intenzivně pracuje, vše je připraveno k projednání, když vtom doposud nám neznámý „pachatel“ začal opakovaně poškozovat onu nejdůležitější bobří hráz, která tento přírodní „ráj“ vytvořila.
Cíleným poškozováním hráze samozřejmě ovlivňuje výšku vodní hladiny na okolních plochách a poškozuje tak celý biotop a jeho rovnováhu. Navíc mrhá vodou, která je v mokřadu zadržena, čistí se a posiluje podzemní prameny okolních obcí.
Kozolupy
U Kozolup začal bobr stavět větší hráze teprve v letošním roce. Na potoce Myslinka před podjezdem železniční tratě byl bobrem založen základ nového mokřadu, úplně přesně to, o čem se neustále mluví, co vláda umocnila ve svém nařízení a každá politická strana má ve volebním programu. Ono zaklínadlo a miliardy ze státního rozpočtu pro obce a jejich občany.
Bohužel, zase někdo je chytřejší než my všichni dohromady, a měl potřebu bobrovi hráz protrhnout a zničit!
Ale i on se však dopustil protizákonného jednání a doufám, že se nám ho podaří vypátrat a chytit při činu stejně jako u Nýřan.
Lochousice
Celkem dvě tůně udělal další bobr evropský na přítoku do Nového rybníka u Lochousic na Plzni – severu. Obě dvě tůně nejenom, že zadržovaly a čistily vodu, která teče do rybníka, ale hlavně zachytily přívalové deště se splavovanou ornou půdou. Pokud by tam ony tůně nebyly, tak by splavená ornice natekla rovnou do rybníka. Ani to nestačilo k tomu, aby obě hráze bobrovi někdo nepoškodil a neprokopl.
Kdo a proč to dělá, je teď zatím těžké zjistit, ale pracujeme na tom a věřím, že stejně intenzivně na tom budou pracovat Policie ČR a státní orgány a složky ochrany přírody.
Zákon hovoří jasně a je naprosto nepřípustné, aby se podobné věci i nadále přehlížely a neřešily!
reklama

Dále čtěte |
Správci chráněných oblastí zkouší, jak může řízené vypalování pomoci přírodě
Průzkum potvdil výskyt vzácné střevle potoční v Železných horách
Pardubice plánují obnovu rybníčku Netušílek, měl nejvíc druhů obojživelníků
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (105)
Richard Vacek
1.8.2020 07:16Petr Difko
1.8.2020 10:19 Reaguje na Richard VacekJiří Daneš
1.8.2020 10:42 Reaguje na Petr DifkoPavel Hanzl
1.8.2020 10:50 Reaguje na Jiří DanešZase vymýšlíte úplné blbosti.
Jiří Daneš
1.8.2020 15:44 Reaguje na Pavel HanzlJan Knap
1.8.2020 17:54 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
1.8.2020 19:00 Reaguje na Jan KnapJan Knap
1.8.2020 19:08 Reaguje na Pavel HanzlČech M.
1.8.2020 19:53 Reaguje na Jan KnapJan Knap
1.8.2020 20:25 Reaguje na Čech M.Svatá Prostoto
1.8.2020 22:24 Reaguje na Jan KnapJo, a když jsem za posledních několik desítek let chytil klíště, tak to bylo v lokalitě, kde bych to teda nezáviděl ani vydře, natož žábě. A bylo. Jo, a borelióza je fakt fajn:-/.
Jan Knap
2.8.2020 00:26 Reaguje na Svatá ProstotoJiří S
2.8.2020 09:02 Reaguje na Jan KnapKarel Zvářal
2.8.2020 10:09 Reaguje na Jiří SSvatá Prostoto
2.8.2020 13:32 Reaguje na Jan KnapSelským rozumem z toho vychází, že jim prostě počasí posledních let extrémně svědčí.
Jan Knap
3.8.2020 22:02 Reaguje na Svatá ProstotoPetr Eliáš
4.8.2020 11:08 Reaguje na Jan KnapJan Knap
3.8.2020 22:10 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
4.8.2020 19:32 Reaguje na Jan KnapHunter
3.8.2020 13:43 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
3.8.2020 15:09 Reaguje na HunterBořivoj Holínek
3.8.2020 18:24 Reaguje na Svatá ProstotoHunter
3.8.2020 18:35 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
4.8.2020 15:04 Reaguje na HunterJak jsem psal, nešlo mi o to tvrdit, že vydra pro žáby nemůže být problém, ale že ten zvýšený výskyt klíšťat bude primárně způsoben něčím jiným, protože jich je fakt výrazně více než dříve a to i v oblastech, kde člověk na žábu jen tak nenarazil, natož na vydru.
Spíše lze vypozorovat, že jim svědčí mírné zimy a příznivé počasí na jaře.
Jan Knap
3.8.2020 23:19 Reaguje na Svatá ProstotoPetrův Zdar
Čech M.
1.8.2020 22:30 Reaguje na Jan KnapJinak máte pravdu s tou výkrmnou a vydra nejspíš brzy dopadne jako kormorán, ale že by zrovna čáp černý měl u nás velkou populaci?
Jan Knap
2.8.2020 00:16 Reaguje na Čech M.Čech M.
2.8.2020 17:50 Reaguje na Jan KnapSamozřejmě, že těch důvodů úbytku je víc, i ta vydra tu je hojná, volavky, čápy oba druhy...
V našem jezírku jsem pozoroval před lety, jak 2 okouni (25cm) napadly dospělého skokana hnědého a zlámali mu obě nohy než jsem ho stačil vylovit.
Netypický případ, ale ukazuje lovecké schopnosti těchto ryb.
Jiří Daneš
1.8.2020 15:46 Reaguje naRichard Vacek
1.8.2020 10:48 Reaguje na Petr DifkoPavel Hanzl
1.8.2020 10:52 Reaguje na Richard VacekJiří S
1.8.2020 20:45 Reaguje na Pavel HanzlJan Knap
1.8.2020 19:41 Reaguje na Petr DifkoVáclav Kain
1.8.2020 12:48regis24
1.8.2020 18:20Tohle je totiž ekoterorismus v akci.
Pane Makoň, doufám že čtěte komentáře pod svým článkem a odpovíte - jasně a srozumitelně jak je to s tím povolením.
Jiří Daneš
1.8.2020 18:59 Reaguje na regis24Čech M.
1.8.2020 19:44 Reaguje na regis24Otázkou je tedy jestli správce toku někoho pověřil umístit fotopast, nebo ochránci jednali v zájmu bránit chráněného tvora a pak předpokládám, že měli povolení od místního OŽP.
Jan Knap
1.8.2020 19:52 Reaguje na Čech M.Čech M.
1.8.2020 19:59 Reaguje na Jan KnapSvatá Prostoto
1.8.2020 22:38 Reaguje naJá samozřejmě nevím jak to tam je, ale rovnou tu střílet něco o porušování zákona ... to je hodně tenký led.
A likvidovat bobří hráz bez předchozího souhlasu orgánů OP ... to tak jedině že by vám tam lidožravý bobr zatáhl paní Milanovou, nebo tak něco:-).
Čech M.
1.8.2020 22:40 Reaguje naTo víte, že měl někdo dobrý důvod, jinak by to nedělal:)
Fotopasti se často nachází na cizím pozemku, obzvlášť ty v přírodě.
Na zbytek už Vám nahoře odpověděl p. Difko.
Čech M.
1.8.2020 22:48 Reaguje na Čech M.Svatá Prostoto
2.8.2020 13:35 Reaguje na Čech M.Čech M.
2.8.2020 17:22 Reaguje na Svatá ProstotoKdyž se to tak veme, tak i ten bobr je jistý druh veřejného majetku.
Tady je vysvětlení Právnické f. Masarykova univerzita:
https://vufind.mzk.cz/Record/MZK01-000942150
Svatá Prostoto
2.8.2020 21:31 Reaguje na Čech M.Čistě můj pohled ...
regis24
2.8.2020 15:26 Reaguje na Čech M.Protože bez toho povolení je jejich jednání protiprávní.
Čech M.
2.8.2020 17:13 Reaguje na regis24Běžně se takhle chrání skládky dřeva, lesní školky..
Pavel Jeřábek
2.8.2020 19:00 Reaguje na regis24regis24
2.8.2020 19:20 Reaguje na Pavel JeřábekSvatá Prostoto
1.8.2020 22:32 Reaguje na regis24A i pokud bychom zcela hypoteticky předpokládali, že tam ty fotopasti byly za daným účelem umístěny bez jakéhokoli souhlasu kohokoli, tak materiální aspekt hypotetického přestupku by mohl být zajímavý.
Nehledě na to, že je otázkou kdo všechno v tomto konkrétním případě může takový souhlas vydat.
Na nějaké jednoznačné soudy a závěry bych si nejen tady dával sakra pozor.
Jan Knap
1.8.2020 23:47 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
2.8.2020 13:43 Reaguje na Jan KnapAby bylo jasno, já z proncipu nejsem zastáncem toho, že si nějaký druh, byť je označen za ohrožený, mohl dělat cokoli a všichni to museli jen trpět ... a mít smůlu. Ale ten postup nemůže být jak si kdo prostě zamane a zrovna jej napadne. Což se právě tady stalo/děje.
Když mi zaparkujete na pozemku auto, tak vám ho taky nemohu jen tak naložit na podval a hodit někam ze stráně.
regis24
2.8.2020 15:27 Reaguje na Svatá ProstotoProtože bez toho povolení je jejich jednání protiprávní.
Svatá Prostoto
2.8.2020 21:26 Reaguje na regis24To neprudím, to se opravdu ptám.
Svatá Prostoto
2.8.2020 21:40 Reaguje na regis24https://www.myslivost.cz/Casopis-Myslivost/Myslivost/2016/Duben-2016/K-otazce-legality-pouzivani-fotopasti-v-honitbe
Pokud se tedy od vydání článku něco nezměnilo. Zase celý večer tím trávit nebudu.
Svatá Prostoto
2.8.2020 21:54 Reaguje na Svatá Prostotohttps://www.kdelovit.cz/cz/poradny/pravni-poradna?page=9
Jediné, co jsem krom uvedeného našel byl názor, že fotopast může/měla by být nainstalována pouze se svolením majitele pozemku. Uživatel honitby do toho nemá podle všech zdrojů, které jsem nalezl co mluvit.
Bořivoj Holínek
3.8.2020 08:31 Reaguje na Svatá ProstotoBořivoj Holínek
3.8.2020 18:30 Reaguje na Bořivoj HolínekHunter
4.8.2020 13:53 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
4.8.2020 15:13 Reaguje na HunterJá zde řešil čistě jen to druhé, protože regis24 tvrdí, že tento souhlas je nutný, a podle mého názoru z žádného právního předpisu takováto povinnost nevyplývá.
Pokud by totiž měl pravdu, tak vlastník honebního pozemku, který z nějakého důvodu chce na svém pozemku umístit fotopast, musel žádat o povolení správce honitby ... což by mi už i na naše poměry přišlo docela "cu fíl".
regis24
3.8.2020 15:37 Reaguje na Svatá ProstotoTady si jakýsi spolek pseudoochranaru nainstaloval fotopasti na cizí pozemek v cizí honitbě bez povolení.
Neřeším ochranu osobních údajů, řeším to, že jejich zařízení (fotopast) nesmí být bez povolení uživatele honitby nainstalována.
A ano, jak psal ornitolog Bóřa - i majitel pozemku musí instalaci povolit. Na to jsem se ale autora neptal, já psal o povolení od uživatele honitby.
Svatá Prostoto
3.8.2020 18:16 Reaguje na regis24Jinak uvedený článek žádné takové vymezení neobsahuje, naopak jasně říká: "Nejprve je třeba hledat na uvedenou problematiku odpověď v zákoně č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o myslivosti“), případně v prováděcích předpisech k tomuto zákonu. Samotná právní úprava zákona o myslivosti pojem „fotopast“, „snímací zařízení“ či „kamerové zařízení“ nezná. Z uvedeného tedy plyne, že užívání takových zařízení není v rozporu se zákonem o myslivosti, případně jiným právním předpisem upravujícím oblast práva myslivosti. "
To neberte jako osobní útok, ale pokud vaše tvrzení skutečně neodzdrojujete, tak je k ničemu, protože zatím se podle všeho jedná tvrzení mylné.
Bořivoj Holínek
3.8.2020 18:38 Reaguje na Svatá ProstotoHunter
3.8.2020 13:13 Reaguje na Svatá Prostotodalší informace pak třeba zde: https://www.zachranneprogramy.cz/bobr-evropsky/opatreni-obecne-povahy/
Otázkou však je, zda instalace fotopastí jakýmsi spolkem ochranářů nepředstavuje rušivý zásah do vývoje chráněného živočicha, fotopasti pracují s infračerveným světlem ve viditelném spektru a to samozřejmě zvěř ruší :-).
Svatá Prostoto
3.8.2020 14:12 Reaguje na HunterK tomu rušení ... tohle bych ve správním řízení, nebo nedej přírodo u správního soudu teda prokazovat nechtěl. I když, i znalci mají právo na to si vydělat a tady bych to viděl na posudky obou stran a pak revizní zadaný soudem:-).
Hunter
3.8.2020 14:29 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
3.8.2020 15:12 Reaguje na HunterHunter
3.8.2020 18:40 Reaguje na Svatá ProstotoJan Šimůnek
2.8.2020 08:26A jsme v podobné situaci jako s vlky: Ekology chovaná škodná dělá škodu a lidé se proti tomu brání.
Stát by měl takový zaplavovaný pozemek vykoupit, a to za tržní cenu, a peníze pak vymáhat od organizace, která v lokalitě bobra chová. Instalují tam fotopasti a chodí bonzovat po úřadech, tudíž jsou známí.
Svatá Prostoto
2.8.2020 13:38 Reaguje na Jan ŠimůnekPavel Jeřábek
2.8.2020 18:55 Reaguje na Jan ŠimůnekBřetislav Machaček
2.8.2020 09:45že všeho s mírou.Kdysi jsem se jel pokochat se služebním noktovizorem
pohledem v noci na plaché bobry v Litovelském Pomoraví.Byl jsem šťasten,
že jsem uviděl v noci pomocí toho dalekohledu k nočnímu vidění bobra na
vzdálenost 50 metrů.Nyní už cca 15 let(to je po 15.létech)je běžným tvorem
u nás v Hraničních meandrech Odry u Bohumína a při svách toulkách a rybaření ho vidím i ve dne.Ztrací plachost a doslova se předvádí pár metrů
od mých rybářských prutů.To mi sice nevadí,ale musím dodat pouze to,že
každý nemusí mít stejný názor.Jim velké pokácené stromy v korytě řek jsou
sice z hlediska přírodních krajinotvorných žádoucí,protože jsou příčinou
vymílání opačného břehu,tvorbě mělčin a jiným prospěšným věcem v podobně chráněné oblasti.Na druhou stranu jsou ty stromy tikající bombou za povodní,kdy se uvolní a mohou ohrozit mosty a jiné vodní stavby.Rovněž
je třeba vzít v úvahu jeho nory,neboť si zde nestaví své proslulé bobří hrady.Tyto nory mohou být počátkem protržení hrází s možností záplav a narušení břehů tam,kde to není žádoucí.Zvětšující se populace si hledá
nová působiště a putují za nimi dokonce zatrubněnými potoky a usidlují
se v areálech průmyslových podniků(ŽDB,okolí Bochemie) a to už nepovažuji za zcela normální.Pokud osídlí rybníky a norami naruší hráze,tak přímo nebezpečné.Jak píši hned na začátku,chce to rozumně nastavit míru jeho početních stavů,neboť zde nemá svého predátora(vlka) a ten není žádoucí minimálně v hustě obydlené oblasti Ostravska.Zástánci divočiny mi budou zase opět spílat,neboť jim by bobr a vlk nevadil asi ani v centrech měst.Lovecký tlak vrací zvěři plachost a směřuje ji do míst pro ně i pro člověka vhodných.Nekontrolované množení a hájení má opačný efekt a ze zvířat dělá takřka domácí mazlíčky,kteří u lidí nalézají dostatek potravy
a ochranu před případnými predátory.To ale nemá s přírodou nic společného,
to už je pak ZOO ve velkém a časem stejně k těm regulacím dojde,jen to
bude až po neblahých a často nevratných zkušenostech.
david matoušek
2.8.2020 10:09 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
2.8.2020 10:58 Reaguje na david matoušekTo raději začnou hledat zástupné problémy a najdou si
zase něco jiného hodné ochrany a nekontrolovatelnému
šíření.Čekám na reakci,až dojde k prvním únikům z ohrad
velkých kopytnatců,možných problémech s jejich odchytem
a nebo nedejbože k neštěstí,které mohou zavinit.Srážka
auta s černou může být tragická,ale srážka s velkým kopytnatcem bude fatální.To pak bude něco jiného než
nehoda s dobytkem konkrétního vlastníka.Rovněž pak i škody,které napáchají na polích a v lesích,neboť nebudou spásat ostřici,když jim zachutná oves či pšenice.Doufám,
že pak převezmou alespoň část zodpovědnosti a nebudou tvrdit,že tak tomu bylo v minulosti.Ano,ale ve velmi vzdálené a od té doby se země velmi změnila.Do řidce
osídlených oblastí každopádně patří,ale zde je to pouhý
pokus o něco,co je velmi diskutabilní.
Jan Šimůnek
2.8.2020 13:12 Reaguje na david matoušekČech M.
2.8.2020 17:28 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
3.8.2020 08:21 Reaguje na Čech M.Pavel Jeřábek
2.8.2020 18:53 Reaguje na david matoušekJirka Černý
2.8.2020 10:02david matoušek
2.8.2020 10:35 Reaguje na Jirka ČernýJirka Černý
2.8.2020 10:55 Reaguje na david matoušekPavel Jeřábek
2.8.2020 18:48 Reaguje na david matoušekPavel Jeřábek
2.8.2020 18:45 Reaguje na Jirka ČernýJirka Černý
3.8.2020 09:26 Reaguje na Pavel JeřábekJan Šimůnek
4.8.2020 08:05Viktor Šedivý
5.8.2020 09:41Svatá Prostoto
5.8.2020 12:20 Reaguje na Viktor ŠedivýViktor Šedivý
5.8.2020 13:42 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
5.8.2020 17:07 Reaguje na Viktor ŠedivýNavíc je nesporné, že by majitel měl nárok na náhradu jemu vzniklé škody od státu, popřípadě může v soudním sporu dosáhnout toho, že soud nařídí provedení takových opatření, která zamezí, aby ke vzniku předmětné škody došlo, resp. docházelo i v budoucnu.
Jako, u nás je brajgl jak v ruském tanku, o tom žádná, ale zase tak na pikaču, jak se někteří snaží tvrdit, to přeci jen není. Jen to někdy dá fušku. Ale to není nějaké specifikum bobrů ... kéž by bylo.
Svatá Prostoto
5.8.2020 17:11 Reaguje na Svatá ProstotoJakmile ale problém začnete řešit svépomocí a hlavně v rozporu se zákonem, rázem taháte za kratší konec a je velká šance, že na to fest doplatíte.
Viktor Šedivý
5.8.2020 19:07 Reaguje na Svatá ProstotoČlánek naopak předvádí postup tupě agresivní - nelíbí se ti bobr, nechceš mít z lesa močál? Jen počkej, my si tě vyfotíme a pěkně ti to osolíme.
Místo instalace fotopastí by tedy možná bylo užitečnější zjistit, jaký je postoj úřadů k odškodnění poškozených majitelů a seznámit dotčené osoby s jejich právy. Jen by bylo přitom dobré počítat s tím, že málokdo bude pokládat za pozitivní informaci, že po několika letech soudních tahanic možná půjde vysoudit pár korun za metr.
Svatá Prostoto
5.8.2020 22:24 Reaguje na Viktor ŠedivýJinak samozřejmě souhlas, chce to vstřícnost a rozum ze všech stran a problémům pokud možno předcházet, popř. je řešit jakmile vzniknou ... a ne když už je louka pod vodou:-).
Jak to bylo zde si neodvažuji soudit, na to by se museli vyjádřit i jiní ... zejména vlastníci pozemků a orgány OP. Nic prosti spolkům, někdy jsou fajn a patří jim uznání (a jindy samozřejmě naopak), ale přece jen od nich nelze očekávat zázraky.
Břetislav Machaček
6.8.2020 09:32vždy pořádně rozhlédněte kolem sebe,ať nelaškujete se sousedkou či se
jinak nekompromitujete v dosahu těch fotopastí.K zásahu dotyčného bych
dodal,že asi nemínil čekat rok na rozhodnutí,co s hrází,protože by se
mu okolní zaplavený les do té doby "utopil"a stromy uhynuly.Možná by
neškodilo uvážit,zda jsou takové bobří hráze všude žádoucí a hlavně rozhodnout rychle,než pozdě.Jsou-li žádoucí všude(divočina),tak nemám
co dodat,tak jako u mnoha jiných nesmyslů.To se časem nakonec obrátí
proti těm tvorům,protože může dojít k opačnému extrému.Všeho s mírou
a hlavně se vzájemnou tolerancí.Zaslepenost,byť s oporou v zákoně není
cesta k přesvědčení odpůrců.Ti se příště pořádně porozhlédnou,než něco
udělají,fotopast hodí do vody a vám zbudou oči pro pláč.
Svatá Prostoto
6.8.2020 11:57 Reaguje na Břetislav Machačekdodal,že asi nemínil čekat rok na rozhodnutí,co s hrází,protože by se
mu okolní zaplavený les do té doby "utopil"a stromy uhynuly." ... takže když zemědělec nebo vlastník lesa nemíní rok čekat na náhradu škody způsobené zvěří, nebo na to, až myslivci zvýší odstřel, tak je prostě řešením si vzít kvér a pořešit si to sám. A podobných analogií by se dalo vymyslet ...
To jako fakt?
Viktor Šedivý
6.8.2020 14:17 Reaguje na Svatá ProstotoPokud se zcela oprávněně obává, že mu bude po letech soudů nahrazen leda zlomek škody, je varianta "pořešit to sám" zcela přiměřená.
Svatá Prostoto
6.8.2020 22:27 Reaguje na Viktor ŠedivýAle prostě řešení ... nevěřím vám a tak si to udělám po svém, bez ohledu na cokoli ... to opravdu není akceptovatelné řešení. A většinou nedopadá dobře. S dotyčným.
Břetislav Machaček
6.8.2020 16:36 Reaguje na Svatá Prostotonutrie,které někteří laici za bobry považují.V lesích se
nějak pozapomíná na ochranu pro zvěř atraktivních sazenic
oplocenkami a nátěrem.O černé na polích se tu už diskutovalo
mnohokrát,včetně návrhů jak vytvářet v kukuřici průseky
či nedosévat okraje pro možnost jejího odstřelu.Tam,kde
fungují dobře vztahy mezi myslivci,lesáky a zemědělci
problém nebývá.V TV mě zaujal šot o bobřích hrázích
zaplavujících blízké okolí obcí,včetně podmáčení domů
a zahrad.Zde už se asi jedná o neůměrnou ochranu v poměru
k ochraně majetku lidí.Ochranářům neštěstí lidí asi nevadí
a škody uhradí možná stát.Tato dojná kráva bude možná v budoucnu hradit i stržené mosty zatarasené za povodní stromy pokácenými bobry a možná i kondolovat pozůstalým po takových povodních.V prvé linii doufám půjdou nekompromisní ochranáři a vysvětlí jim,že život bobrů je přednější než lidí.Né nejsem proto bobrům,ale pouze je opět třeba určit,kde mají své opodstatnění a kde prostě né.Je to tak se vším,i s tou zvěří,která se stěhuje na podzim z polí za potravou do parků a černá rozrývá trávníky na sídlištích.Neznám konkrétní místo,kde se incident udál a ani pohnutky aktéra,ale přimlouvám se vše řešit bez emocí a lidsky.Mimochodem vlastník nebo správce toku zodpovídá za jeho průchodnost
a bezpečnost pro případ velké vody a případné přívalové
vlny po protržení takových hrází.Protržení jedné vyvolá řetěz protržení ostatních a pak může dojít i na hráze vybudované člověkem a chránící lidi a jejich domovy.I o
tom je třeba uvažovat a nečekat,že se to nestane.Takže
tam,kde je to možné,umožnit a kde ne,tak bohužel odstranit.
Jinak u škod hrazených ze zákona státem způsobených chráněnými živočichy se vlastník setkává se zpochybněním skutečné škody,včetně škod budoucích a trvalých.Mít z
lesa v budoucnu pouze bažinu si může dovolit pouze stát.
Z cizích krev neteče a tak ochranářům újma na majetku
vlastníků nevadí.Všeho s mírou a s tolerancí prosím.
Viktor Šedivý
6.8.2020 18:15 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
6.8.2020 19:21 Reaguje na Viktor Šedivýdiskusní příspěvek,aby tuto medvědí službu ochraně
přírody nedělali a neprosazovali sporné nápady
za každou cenu.Radikalita aktivistů je na škodu
i těm bobrům samotným,protože z nich udělají dalšího z nežádoucích tvorů,tak jako už kdysi
u jiných adeptů možného regulačního odlovu.
Lépe je jich držet v místech pro ně i pro lidi
vhodných,jinde vypuzovat a tak jim neumožnit
další množení a šíření.V omezeném prostoru
se budou množit pouze s ohledem na úživnost
dané oblasti a nemožnost migrace ničením
hrází a plašením jim tak bránit v dalším
šíření.Bezuzdná ochrana jim umožňuje šíření,
množení a časem i nutnost fyzické likvidace.
Tak je to se vším,co nemá nepřítele a co je
takto chráněno.

Karel Makoň: Opravdový ježek v kleci
Karel Makoň: Na spolupráci s energetiky si v záchranné stanici nemůžeme stěžovat
Karel Makoň: Výsledky adopce osmi mláďat čápů bílých ze záchranné stanice v Plzni