https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/michaela-sojdrova-evropa-musi-nasledovat-ceskou-republiku-a-zakazat-klece-pro-slepice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Michaela Šojdrová: Evropa musí následovat Českou republiku a zakázat klece pro slepice

16.11.2020
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V těchto dnech, kdy Evropa bojuje s Covidem-19, máme nedostatek dobrých zpráv. Dnes je ale důvod k oslavě: chov milionů slepic v klecích bude v České republice od roku 2027 zakázán.
 

Dalším krokem musí být tyto klece urychleně zakázat v celé Evropské unii. Klece jsou nejen kruté, jsou také zbytečné, protože alternativy šetrnější ke zvířatům se již běžně používají.

Dnešní hlasování v horní komoře Parlamentu ČR, Senátu, stvrzuje zákaz klecí schválený již dolní komorou v září. Zákon vejde v platnost, až ho podepíše pan prezident.

Chovatelé nosnic a zemědělské podniky mají sedm let na to, aby se na plnění zákazu připravili, tudíž finanční dopad bude minimalizován.

Moje politická strana, KDU-ČSL, tento zákaz plně podporuje. Podmínky, v nichž jsou některá hospodářská zvířata v současnosti chována, jsou jednoduše nepřijatelné: slepice v klecích mají prostor o velikosti listu papíru A4 a nemohou ani zamávat křídly.

Jsme přesvědčeni, že se všemi zvířaty by se mělo zacházet s ohledem na jejich přirozené potřeby. Proto si přejeme, aby klece pro slepice byly co nejdříve zakázány v celé EU. Vřele vítám závazek české vlády k prosazení tohoto cíle.

Zbavit se klecí je proveditelné, jelikož se již běžně používají alternativy, jako jsou halové chovy na podestýlce, voliérové chovy a chovy s volným výběhem či ekologické chovy.

Český zákaz klecí není v EU samozřejmě první. Lucembursko a Rakousko již používání klecí ukončilo a Německo a Slovensko to mají v plánu od roku 2025, resp. od roku 2030.

Na co ještě zbytek Evropy čeká?

Zvyšující se počet zákazníků, znepokojených krutostí klecových velkochovů, odmítá nakupovat klecová vejce. Dobrá zpráva je, že více než polovina nosnic v komerčních chovech v EU se v současnosti chová v neklecových systémech.

To ale znamená, že druhá polovina slepic stále žije v klecích, což představuje 182 milionů z více než 300 milionů hospodářských zvířat držených každoročně v klecích po celé EU.

Zákaz vysvobodí z klecí asi 4,5 milionu českých slepic ročně. Nyní musíme udělat totéž pro další miliony slepic v klecových chovech všude jinde v Evropě. Je naprosto zřejmé, že pro zákaz existuje silná podpora veřejnosti po celé EU.

Průzkum veřejného mínění v EU Eurobarometr, zadaný Evropskou komisí, zjistil, že 94 % lidí si myslí, že ochrana hospodářských zvířat je důležitá, a 82 % si přeje, aby tato zvířata byla chráněna lépe.

Minulý měsíc byla Komisi předána evropská občanská iniciativa požadující ukončení používání všech klecí v živočišné výrobě, kterou podepsalo 1,4 milionu občanů ze všech členských států.

Komise již přijala vítaný závazek zlepšit legislativu na ochranu zvířat a zvýšit udržitelnost zemědělství ve své nedávno zveřejněné strategii pro reformu způsobu, jak se v EU produkují a konzumují potraviny s názvem “Z farmy na vidličku” (“Farm to Fork”).

Zástupci Komise však už naznačili, že své návrhy na zlepšení legislativy nebudou mít připravené dříve než koncem roku 2023. To je příliš pozdě, nejen z hlediska welfare zvířat. Mohlo by se stát, že Evropský parlament nebude mít dost času tyto návrhy projednat před ukončením své činnosti před příštími volbami na jaře 2024. To by zdrželo přijetí legislativy ještě víc.

Zvládneme-li ukončit používání klecí v Česku od roku 2027, nevidím žádný důvod, proč EU nemůže pracovat s podobným rozvrhem. Naléhavě žádám Evropskou komisi, aby revizi legislativy učinila svou prioritou a předložila své návrhy co nejdříve tak, aby zákaz používání klecí začal platit nejpozději od roku 2027.


reklama

 
foto - Šojdrová Michaela
Michaela Šojdrová
Autorka je česká europoslankyně, členka poslaneckého klubu Evropské lidové strany. Je náhradnicí ve Výboru pro zemědělství a rozvoj venkova.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (52)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JO

Jan Olejníček

16.11.2020 08:33
Hysterický článek, z něhož je zřejmé, že autorka neví, o čem píše.
Mimochodem, ještě pořád chcete krást děti?
Odpovědět

Milan Šmid

16.11.2020 08:55
TI CO ASI VIDĚLI SLEPICI V TELEVIZI NÁS CHTĚJI POUČOVAT ??Welfare je ale podle Pýchy místy pochybný a zmiňuje, jaká „pohoda“ může mezi slepicemi panovat i v halovém chovu. „Slepice jsou od své přirozenosti zvyklé žít v hejnu, to má 10 - 15 zvířat. V okamžiku, kdy máte hejno o tisíci zvířat v jednom výběhu, tak mají ta zvířata potřebu si dokazovat hierarchii. Celý život chovám slepice, když tam přinesete nové, tak se zařadí na konec. Ty nejmladší slepice čekají, až se nají starší. Jinak je vykážou a dokážou být u toho agresivní. Jsou prokázané i případy, kdy se i objevuje kanibalismus,“ argumentuje Pýcha.

Štěstí slípek a dražší vejce? Poslanci schválili zákaz klecových chovů, Toman byl proti
Štěstí slípek a dražší vejce? Poslanci schválili zákaz klecových chovů, Toman byl proti
„Ten stres halového chovu je prokázaný a je otázkou, jestli je pro zvíře lepší být v uzavřené kleci, ale přesto tam mít sociální smír, než být ve velké hale, kde máte tisíce potenciálních agresorů,“ dodává Pýcha s tím, že rozdělit je na případné menší skupinky je časově i organizačně náročné a je zapotřebí k tomu mít i pracovní síly navíc, které ale nejsou. „Ani lidé nežijí všude v ideálních podmínkách,“ poznamenává a dodává, že úmrtnost slepic bude na 10 procentech.

Trápí jej i snížení hygienických standardů. Pýcha zdůrazňuje, že slepice budou náchylnější na onemocnění, jako je ptačí chřipka, budou více „na očích“ dravcům a zmínil i riziko přenosu salmonely u vajec. „Slepice je budou klást na podlahu, která bude pokryta častěji výkaly,“ uvádí.

Video Spor o cenu vajec, život slepic a drahotu potravin v Česku: „Výživná“ debata Blesku - Blesk TV - Jaroslav Šimáček, Jan Jedlička
Podle předsedy spolku OBRAZ - Obránci zvířat, Marka Voršilky se ale jedná pouze o výmluvy. „Bezklecové chovy se dají vést na vysoké hygienické úrovni a vzájemné agresivitě se dá předcházet správným managementem chovu. To potvrzují i zkušenosti ze zemí, kde jsou bezklecové chovy delší dobu zavedené (Rakousko, Německo atd.). Drůbežáři se ale musí naučit nové postupy, musí své zaměstnance mnohem více školit, musí se začít ke slepicím chovat
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 09:03 Reaguje na Milan Šmid
Potvrzujete to, co jsem psal u minulého článku o klecových chovech. Když jsem napsal o zvýšeném riziku salmonely a dalších chorob, byl jsme označen za člověka, který evidentně ještě neviděl slepici.
Odpovědět
va

vaber

16.11.2020 08:57
a co chudinky brojleři, mají jen tři měsíce života jak sardinky v konzervě a co vepříci,kolik ti mají prostoru ve vepřínech?
aby se dal všem správný prostor muselo by ubýt lidí a člověk by se musel živit jen lovem,
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 09:15 Reaguje na vaber
Možná jste to myslel spíše z legrace, ale podle mě jediná cesta, jak může lidstvo přežít, je významná redukce počtu obyvatel. Vidíme to názorně na Africe, kde roste populace raketovým tempem, ale produktivita práce je leckde pořád na úrovni prvobytně pospolné společnosti. Takže obyvatelé Afriky svůj kontinent vybydlují. Mizí velké plochy přírody a zem se mění v neúrodnou pustinu. Důsledkem je pak migrace mimo kontinent, na což doplácí i Evropa. Cesty z této situace jsou dvě:
1) Mírná cesta - státy zavedou kontrolovanou porodnost a nařídí politiku jednoho dítěte v rodině, čímž přirozeně poklesne počet obyvatel
2) Drastická cesta - státy nic nebudou řešit a situace přejde ve válku o zdroje jako jsou potraviny a voda. Populace se pak zredukuje válečným konfliktem.
Bohužel zatím politici před tím problémem zavírají oči a spíše volají po růstu populace, aby bylo hodně voličů a plátců daní. Celá situace mi připomíná stav před druhou světovou válkou, kdy politici bagatelizovali vývoj v Německu, v důsledku čehož svět zažil nejničivější válečný konflikt v dějinách lidstva.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.11.2020 09:41 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
1*
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.11.2020 10:56 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No, je taky moderní tento problém skrývat pod důsledkem klimatických změn.
No a víme, jak se některé organizace a politické strany snaží ve veřejnosti vzbudit dojem "za vše může Evropa, Evropa musí jít příkladem"
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 11:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale ona Evropa příkladem jde. Počet obyvatel našeho kontinentu má v poslední době stagnující, či spíše mírně klesající tendenci, zatímco počet obyvatel Afriky šíleně roste. Afrika měla v roce 1900 asi 130 miliónů obyvatel, dnes má zhruba jednu a čtvrt miliardy. To je za 120 let prakticky desetinásobný nárůst, bohužel tomu neodpovídá nárůst produktivity práce. Jediné řešení je, aby neziskovky do Afriky místo potravinové pomoci vyvážely osvětu o plánovaném rodičovství a antikoncepci.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

16.11.2020 11:28 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Neziskovkám jde o dotace a nikoliv o budoucnost lidstva. Prostředkem neziskovek je vyvolávání emocí z pocitu viny, že Evropané jsou bílí a dokáží vyprodukovat víc, než spotřebují.
Jediná a snad i správná možnost, ale bohužel kvůli neziskovkám nereálná, by byla ponechat Afriku přirozenému vývoji a totálně se od ní izolovat všemi prostředky, s důrazem na slovo všemi.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.11.2020 18:37 Reaguje na Jiří Daneš
Docela úsměvné - necháme Afriku přirozenému vývoji. Poté, co byl její přirozený vývoj od základu zničen. :D A ovšem - jedinou správnou možnost blokují neziskovky - že bych tu cítil SPD? :D Ale ok, izolujeme se všemi prostředky. Přestaneme plundrovat moře kolem Afriky a přestaneme krást její přírodní bohatsví. Už se těším, jak budete prskat jak prašivej jezevec, až si půjdete koupit do obchodu čokoládičku za stovku. :D
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.11.2020 22:21 Reaguje na Petr Eliáš
Aha, zase sebemrskačské - máme vinu, ublížili jsme černým ...
Proč by měla být čokoládička za stovku? Však oni by prodávali boby levně, když by jinak nebylo kde vzít na jídlo.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.11.2020 19:34 Reaguje na Viktor Šedivý
Nemluvím o tom, že jsme jim ublížili, vy bílej. ale o tom, že svět Afriku stále vykořisťuje.

Ano jak jinak. Nesnažit se o férový obchod, ale o to je co nejvíce odrbat. Tak hezky po čecháčsku. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2020 10:07 Reaguje na Petr Eliáš
Mimochodem, nejvýkonnější odrůdy kakaovníků, i nejkvalitnější, nerostou v Africe. Kakaovník je původem ze střední Ameriky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.11.2020 14:01 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Z pohledu populace samozřejmě. Myslel jsem z pohledu historického znečištění planetu a proto mimo jiné musíme přijímat uprchlíky.
Odpovědět
BP

Bohdan Podlena

16.11.2020 11:52 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Souhlasím, přelidněná planeta je největší problém.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.11.2020 14:01 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Já navrhuji zavést celosvětovou v čase progresivní daň z těžby fosilních paliv a plošně ji rozdělovat všem dospělým lidem na světě ve stejné výši. V Africe by to dalo dospělým jakýsi rozumný zajišťovací příjem a navíc by to demotivovalo mít děti, kterým se uhlíková dividenda nebude vyplácet.

Zachrání se tak klima i nastaví přiměřenost populace. A to jsem spoustu dalších benefitů jako odstranění OZE tunelů neuvedl.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.11.2020 17:11 Reaguje na Jiří Svoboda
Nesmysl. Jak byste to v lumpenstátech prosadil? Tam se rozkrade i většina potravinové pomoci. Optimální by bylo tam přestat vozit cokoli a počkat, až vymřou hlady a v mezikmenových půtkách. A tvrdě pacifikovat naše pachatele dobra, kteří by jim chtěli "pomáhat".
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.11.2020 18:58 Reaguje na Jan Šimůnek
Ty peníze by ty státy jistě neodmítaly. Ale dostaly by je jen tehdy, když by fungovaly aspoň trochy rozumně. To by byl nástroj, jak je umravnit.

To, co navrhujete, nemusí problém v přiměřeně krátkém čase řešit a může nám dělat spoustu potíží. Už třeba tím, že bychom odtud neměli banány a kafíčko.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2020 10:09 Reaguje na Jiří Svoboda
Obojí se už dávno pěstuje, a na daleko vyšší kvalitativní i kvantitativní úrovni, jinde. Dokonce ty africké banány ani nesplňují normy EU :-)
Odpovědět

Jirka Černý

17.11.2020 21:32 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Bod 1 je lepší možnost.
Bod 2 je pravděpodobnější možnost.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

16.11.2020 09:02
A proč by se tím EP měl zabývat? Ten to nechá na jednotlivých státech, neboť kdo chce sám sebe znevýhodnit, ať to klidně udělá a sám si to taky řeší. Rozumní podnikatelé už jsou zaháčkovaní na Ukrajině i jinde a vejce budou vyrábět v klecích a tahat do EU dál. EU si to svoje zemědělství udržitelně dovede ke krachu a nebude jí to dlouho trvat. Průšvih je, že jí vůbec nevadí (nebo nedochází?) že tak podporuje neekologii v ostatních částech světa.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 09:05 Reaguje na Marcela Jezberová
Protože pokud by se EP takovými věcmi nezabýval, lidé by nakonec zjistili, že je úplně zbytečný a požadovali by jeho zrušení. A co by pak ti chudáčci byrokrati dělali?
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.11.2020 09:05
Nabízí se nová jednotka "jednoduchosti" = 1 šojdrová

Ano, i v dalších státech si mohou zákonem nařídit produkovat dražší, zato méně kvalitní vejce. Je to jedno z dalších vítězství aktivistické pakáže, vítězství dojmů a blábolů nad realitou.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 09:20 Reaguje na Viktor Šedivý
To není jednotka jednoduchosti, ale vyčůranosti. Budou nařízeny halové chovy, bude třeba více úředníků, kteří to budou kontrolovat. Už na příští rok Schillerová ohlásila nárůst státních zaměstnanců o dalších asi 7000. Jsem zvědavý, kdo je bude živit, když státní rozpočet je už tak v hlubokém mínusu.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

16.11.2020 11:42 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Největší nárůst státních zaměstnanců je v kategorii učitelé a jejich asistenti. Zbytek tvoří hasiči, co jsou nasazováni na kdejakou havarii na silnici či v podnicích Dříve každý velký podnik, měl svou podnikovou hasičskou jednotku, na př. bývalá Královopolská, nebo Zbrojovka Brno, či Lachema Brno a malou část dělá také nárůst (několik stovek) profesionálních vojáků. Na kontrolu halových chovů by úředníci potřeba nebyli to kontroluje Veterinární správa (MVDr).
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 12:27 Reaguje na Jiří Daneš
Bude-li nárůst halových chovů, bude třeba přibrat lidi na kontrolu. Jinak co se týče počtu zaměstnanců, pokud Babiš tvrdí, že i stát se má vést jako firma, tak by měl i agendu řešit s efektivitou. Zrušit nadbytečné úředníky a z ušetřených peněz platit potřebné učitele, hasiče a podobně. Kromě toho nechápu, proč v celé EU máme nejvíce policistů na 1000 obyvatel. To se pak celkem oprávněně říká, že jsme policejní stát.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

16.11.2020 11:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Cokoliv rušit a uvolnit místo zahraniční konkurenci v zemědělství, je ovšem neodpovědnost vůči českým zemědělcům. Ty tak zvané humanitární důvody pro zrušení toho, či onoho, nás už po listopadu 1989 stály velmi slušné peníze.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.11.2020 09:27
Tak na to jsem zvědav, jak ji poslechne ten zbytek EU ! Ono to bude stejné
jako s kožešinovými farmami, kde se teprve s koronavirem u norků dovídáme,
kolik se jich chove ve starých zemích EU a nemíní s tím končit. Aby to s
těmi klecovými chovy slepic nebylo nakonec stejné. Nejlépe se zbavit
konkurence pomocí vlastních zmanipulovaných občanů konkurenční země. Pak
jim nabídneme levná vejce ve svých hypermarketech a zrušíme i jiné chovy,
které budou produkovat vejce pro nadšence pro BIO a zbohatlíky.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 09:35 Reaguje na Břetislav Machaček
Zkušenosti s ústupem ze světových trhů máme za dobu po revoluci bohaté. Začal s tím už Havel, který po nástupu na prezidentskou sesli donutil vládu, aby zakázala vývoz zbraní. Okolní státy nám zatleskaly, jak se chováme humanisticky, načež obchodníci se zbraněmi z těchto zemí okamžitě obsadili uvolněné trhy.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.11.2020 10:58 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Polsko nám jistě rádo bude vajíčka dovážet :-).

Nebo si SVJ na střechách bytových domů budou budovat mini farmy :-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 12:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dost mě drtí představa slepičí farmy na střeše našeho bytového domu. To bychom pak kromě rozpisu na úklid sněhu museli udělat i rozpis na úklid slepičinců na střeše. -)))
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

16.11.2020 16:05 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Slepičí kvokání uklidňuje nervy.
(Snažím se nějak pozitivně zareagovat.)
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.11.2020 19:00 Reaguje na Majka Kletečková
Tak si pouštějte z magneťáku projevy Šojdrové.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

16.11.2020 23:10 Reaguje na Jiří Svoboda
Tak to radši budu mít nervy v kýblu. -))))
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.11.2020 09:57
Ještě drobná technická poznámka:
Rozlišujte EVROPU a Svaz evropských socialistických republik.

Odpovědět

Jan Šimůnek

16.11.2020 10:30
Opět jen snůška bezcenných pitomostí. V objektivních ukazatelích, jako je nemocnost a smrtnost, je klecový chov šetrnější než chovy halové a jiné podobné.
Zákaz prolobovali ochránci zvířat, bohatě placení ze zemí, kde nejsou tak blbí, aby tyto chovy zrušili. Naopak, budou na náš trh dovážet levnější a kvalitnější klecová vejce. Mimo jiné také s nižším obsahem jinak spíš nežádoucího až zdraví škodlivého cholesterolu.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

16.11.2020 16:08 Reaguje na Jan Šimůnek
O tom, že vejce z klecových chovů mají méně škodlivého cholesterolu, slyším poprvé. Dejte prosím odkaz na zdroj. Ať se přesvědčím, že to není ptákovina.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.11.2020 17:15 Reaguje na Majka Kletečková
Nedám, protože to vím velice dlouho z nějaké konference ještě za socíku. A sborník bych musel dlouho hledat. Pokud se vůbec zachoval. Jde o to, že slepice v těchto chovech kladou více vajec. A protože je cholesterol v jejich organismech produkován konstantně, tak je ho v jednotlivém vejci méně.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

16.11.2020 23:03 Reaguje na Jan Šimůnek
Děkuji za vysvětlení.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

16.11.2020 10:41
A tak je to skoro ve všem. O slepicích rozhodují ti, kteří slepici viděli maximálně na obrázku.
Odpovědět
VK

Václav Kain

16.11.2020 10:54
Ale copak,oni už vousaté děti nefrčí? A tak se dala tato velice drahá hvězda na kritiku chovu slepic v klecích.
Odpovědět
Hu

Hunter

16.11.2020 11:12
A tahle europoslankyně má obhajovat zemědělství :-):-):-). Něco jako liška v kurníku :-):-):-).
Odpovědět
BP

Bohdan Podlena

16.11.2020 11:48
Evropa nemusí.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

16.11.2020 12:34
Paní poslankyně nám ten venkov opravdu rozvine. Co to tak nechat na uvědomělosti zákazníku? Pokud si lidé uvědomují a chtějí nápravu ve formě vajíček od šťastnějších slepic tak snad nebudou kupovat neekologická vejce z chovů klecových. Proč se to tedy nenechá na zákazníku a musí se jít cestou zákazů? Jsou prostě lidé co si v zákazech přímo libují.
Odpovědět
MG

Milan G

16.11.2020 13:45
...Zákaz vysvobodí z klecí asi 4,5 milionu českých slepic ročně...p. Šojdrová jste si jistá, že by se měli osvobodit všechny české slepice?
Odpovědět
JB

Josef BIS

16.11.2020 13:48
na co čeká Evropa? Paní Šojdrová je znalec. Evropa čeká na to, aby sem mohla dovážet vejce ty hlupko. Tahle ženská je postrach , přitáhlíky se jí nepodařilo a se slepicemi si rozumí. JE JEDNA Z NIIIIIIICH.
Odpovědět
JB

Josef BIS

16.11.2020 13:49
Odpovědět
JB

Josef BIS

16.11.2020 13:50
TAK ZNOVA A JINAK.Evropa čeká na to, až to tu padne a budou dovážet vejce sem.
Odpovědět
ZR

Zdeněk Růžička

16.11.2020 20:18
Neskutečná husa, která by té klece patřila zavřít. S dětičkama se nechytala, tak zkouší hájit sobě rovné. Sebestředná senochrupka, která se chce zviditelnit. To i dítě má větší IQ než tato zlatokopka.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2020 10:10 Reaguje na Zdeněk Růžička
Je z KDU-ČSL, tedy strany škůdců.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

17.11.2020 23:23
Paní Šojdrová, když píšete, že 94 % lidí si myslí, že ochrana hospodářských zvířat je důležitá, a 82 % si přeje, aby tato zvířata byla chráněna lépe, což měl zjistit Eurobarometr, tak mi vrtá hlavou:
Je mi 73 let a dosud NIKDY se nikdo v žádném průzkumu na nic neptal ani mne, ani žádného z celkem širokého okruhu mých známých.
Jak je to možné? Vzhledem k počtu všech možných průzkumů to vlastně statisticky nepřipadá v úvahu, aby se do mne žádný tazatel ani jednou "netrefil".
Možná vysvětlení jsou:
a) Nikdo se nikoho nic neptá a za výsledek průzkumu se vydává to, co někdo potřebuje, aby průzkum přinesl.
b) Průzkum se provádí tak, že se tazatelé ptají pořád dokola stejných lidí. Nějaké vybrané skupiny lidí. Taková skupina respondentů ale mohla být vybrána účelově. I kdyby ne, názory takové úzké skupiny se mohou od názoru většiny lišit velmi výrazně.
Takže o výsledcích průzkumu - včetně tohoto - si myslím své.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.11.2020 08:48 Reaguje na Karel Ploranský
S tím průzkumem máte pravdu a nejste sám, koho se nikdy na nic
neptali. Navíc co agentura to jiný průzkum a u jedné to smrdí
zadáním opravdu hodně. No a podobně to je se samotnou statistikou,
která je pouhým součtem nepřesných čísel. Pokud se do ní vkládají
nepřesná čísla tak, z toho vyjde nesmysl. Mám zkušenosti se statistikou osob cestujících mezi jednotlivými státy(ČR a Polsko). Závěrečný účet na konci roku byl, že se z ČR do Polska nevrátil milión a půl Poláků a z Polska do ČR milión Čechů. Od stolu se provedla korekce a výsledek byl šulnul. Všichni si těžkou hlavu se správností vkládaných údajů nedělají a výsledek je pak pouhou fikcí.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist