Miroslav Grund: Vláda ničí naše zdraví hlukem a 72 % lidí jí nevěří, pojďme demonstrovat!
V této souvislosti je třeba konstatovat, že ministerstvo zdravotnictví ČR se o občany stará vskutku vzorně, a proto již na počátku roku 2010 přišlo s revolučním řešením dlouhodobého problému s hlukem: „Změkčeme hygienické normy, zvyšme přípustné limity a problém bude rázem vyřešen“. Pokud by si snad někdo myslel, že se jedná o nejapný žert, musím ho bohužel zklamat. Toto je realita a tímto způsobem skutečně vláda spolu s ministerstvem zdravotnictví uvažují, v rámci úsporných kroků při nerealizaci jakýchkoliv protihlukových opatření a při prosazování zájmů betonových lobby, které chtějí v ČR budovat hlučné dálnice s betonovým povrchem, namísto až o polovinu méně hlučných dálnic s asfaltovým povrchem.
Svůj záměr změkčit dosud platné hygienické hlukové normy ministerstvo zdravotnictví a hlavní hygienik ČR Michael Vít zakomponovali do novely nařízení vlády č. 148/2006 Sb. o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací. V novele je mimo jiné navrhováno, aby se přípustný noční limit hluku ze silničního provozu u naprosté většiny dálnic a hlavních silnic v ČR zvýšil ze současné hodnoty 50 dB na 60 dB. To v praxi znamená, že namísto 2 tisíc kamionů za noc bude moci pod vašimi okny projet kamionů 20 tisíc, tedy 10x vyšší počet – aniž by došlo k překročení nově navrhovaných hygienických limitů! Zdá se vám to absurdní? Vládě a ministerstvům zdravotnictví a dopravy to naopak připadá rozumné. Uvedená novela měla být podle původního plánu projednána a schválena již na prosincovém zasedání vlády v roce 2010. Vzhledem k četným protestům veřejnosti, podepisování petic a pořádání demonstrací před ministerstvem zdravotnictví, bylo schválení novely prozatím odloženo.
Druhým a zřejmě mnohem závažnějším důvodem pro odložení schválení této absurdní novely v oblasti „ochrany zdraví obyvatelstva“ je fakt, že vláda je již několik měsíců zmítána vnitřními rozpory, rozkládána korupčními aférami svých ministrů a podrobována tvrdé kritice ze strany opozice i veřejnosti. Podle posledních průzkumů nedůvěřuje této vládě více než 72% občanů ČR. Je tedy celkem logické, že vláda nyní jaksi nemá čas ani sílu na schvalování nějakých novel týkajících se tak specifické oblasti, jakou je bezesporu ochrana zdraví obyvatelstva. Vláda totiž nyní vynakládá veškeré své úsilí pouze na jedinou věc – a to, aby se udržela u moci i přes masivní odpor veřejnosti.
Já patřím k těm 72% občanů, kteří mají této vlády plné zuby – a to nejen proto, že tato chce cíleně poškozovat zdraví mé rodiny schvalováním podobných absurdních nařízení, ale i proto, že tato vláda chce vysát poslední drobné z kapes zdravotně postižených občanů a důchodců a chce odsoudit četné skupiny obyvatel k nuznému životu na okraji společnosti. Taková vláda opravdu nemá moji podporu a přeji si její demisi.
Proto se já osobně spolu s mnoha tisíci dalších spoluobčanů zúčastním v sobotu 7.5.2001 od 14 hodin velké protestní demonstrace na náměstí Jana Palacha v Praze.
Přijďte i vy a řekněte vládě jasně, že dobře zaplacená důvěra od několika desítek loajálních poslanců stran vládní koalice v parlamentu k jejímu přežití stačit nebude.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Za bydlení u dálnice (apod.) - 4. 5. 2011 - fafnirjonášiv případě letišť,opak jest pravdou.Všechna letiště tam kde jsou původně a dlouho byla.Někde svazarmovská někde vojenská.A provoz byl nemalý,zvláště na těch vojenských.Jenže před těmi 50 a více lety drželi nebo museli držet ústa.Ale i tak bylo koolem dost prostoru,bolševik považoval letiště za vojenská a tudíž tajná zařízení a tak kolem nikdo nebydlel.To lidé a developeři si začali nakupovat pozemky v blízkosti oněch letišť,protože byly levné,a jenom doufali,že letiště nebudou.Kolem Kbel,Letňan,Vodochod a třeba Točné,bylo pusto prázdno. Ti lidé si koupili většinou pozemky u STÁVAJÍCÍHO letiště,a pak se diví,že na letišti létají letadla.Opakuji ta letiště jsou tam minimálně 50 let ale spíše z doby těsně před II svetovou válkou.Takže ta obydlí nikoli letiště neměly být povoleny,a když tak zvýšené náklady mají jít na margo stvebníka.Podobný příklad je Ruzyně.Bydlím v Břevnově a vždy nad námi létala letadla.Teď navíc nad námi přelétají vrtulníky na heliporty tří okolních nemocnic,Vojenské,a po zrušení přistávací plochy na Vypichu i Motola a Homolky.Žiji s tím tedy přes 60 let.A nechápu lidi z míst,která se přiblížila k letišti v Ruzyni,že protestují proti jejímu provozu.TO LETIŠTĚ TAM JE 80 LET a nikdo nemohl doufat,že bude zrušeno,tak proč si ti lidé stěžují? Tedy v těchto případech,si za to ti lidé mohou sami.Což neplatí v případě průmyslových zón,které vyrostli na zelené louce,za městem. A tady narážíme na jiný problém,a sice Brownfields.Každý říká že průmysl by se měl stavět na nich.Jenže,ta průmyslová střediska byla uprostřed města a způsobovala hluk,prach a dopravní zátěž.Tak šla za město a místo nich teď tam jsou obytné komplexy,v Praze celé Vysočany,Libeň,v Ostravě to bude Karolinka,(mluvím o místech která osobně znám). A tedy vidíte že věci nejsou jednoduché a rovný mustr nelze přiložit.Jedno dobro,vystěhování průmyslu z města může vyrobit jiné zlo,přiblížení průmyslu k bývalým klidovým zónám.Jedno dobro,levný pozemek na bydlení je vykompenzován hlukem ze stávajícího letiště nebo průmyslu.Ale v naší kulturní hustě obydlené krajině si nevyberete.A můžete na jakýchkoliv normách trvat,a pak pošlete tisíce lidí na podporu v nezaměstnaosti,nebo na dlouhé cesty do práce a zvýšit dopravní zátěž,a tedy hluk jinde. |