https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/miroslav-patrik-dalnice-d8-pres-ceske-stredohori-se-stavi-osmnact-let-a-provozuje-temer-devet-let
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Miroslav Patrik: Dálnice D8 přes České středohoří se staví osmnáct let a provozuje téměř devět let

20.11.2025 | Miroslav Patrik |
Most mezi tunely Prackovice a Radejčín na dálnici D8 v Českém středohoří (10/2017)
Most mezi tunely Prackovice a Radejčín na dálnici D8 v Českém středohoří (10/2017)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Děti Země
Státní orgány v letech 2003 až 2025 při rozhodování o dálnici D8 délky 16,4 km, která prochází napříč CHKO České středohoří, prohrály již osmnáct soudních sporů z celkových třiceti jedna. Nejčastěji to byl ústecký krajský úřad, který v porušování zákonů stále pokračuje, neboť nyní již dvanáct let odmítá vyhovět žádosti Dětí Země z dubna 2013 a povolit obnovu stavebního řízení pro úsek dálnice v délce 4,66 km.
 
Úspěšnost správních žalob spolků Společnost ochránců životního prostředí z Litoměřic a Dětí Země z Brna je tedy vysoká. Navíc soudní spory o dálnici D8 prohrává i samotné Ředitelství silnic a dálnic, s. p., neboť například od ledna 2023 do července 2024 arogantně odmítalo Dětem Země poskytnout údaje o stavu rozestavěnosti dálnice D8, což Úřad pro ochranu osobních údajů v září 2023, Městský soud v Praze v únoru 2024 a Nejvyšší správní soud v květnu 2024 označily za nezákonný postup.

Státní investor ŘSD sice v prosinci 2016 s hojnou účastí českých a německých politiků, včetně českého prezidenta, dálnici zprovoznil, nicméně celá její trasa nemá ani po devíti letech všechna kolaudační rozhodnutí. Podle smlouvy ze září 2007 byly investiční náklady odhadnuty na 9,9 mld. Kč (bez DPH), přičemž do července 2025 bylo podle zjištění SFDI utraceno téměř 8 mld. Kč (bez DPH).

Za průtahy při rozhodování a výstavbě dálnic a silnic může stát

Kromě více než třiceti podaných správních žalob proti dálnici D8 přes CHKO, z nichž většina usvědčuje stát z porušování zákonů, je její druhou bizarností to, že 6. listopadu 2025 „oslavila“ rekordních osmnáct let své výstavby. Přitom podle smlouvy se měla stavět jen asi tři roky od listopadu 2007 do prosince 2010.

ŘSD totiž zahájilo stavební práce, aniž mělo vykoupené všechny pozemky a mělo všechna stavební povolení. Sice poslední povolení pro trasu dálnice v délce 4,66 km získalo až v srpnu 2012, nicméně stále chybí dokončit různé stavební objekty. Například až nyní probíhá povolování úpravy polní cesty (SO A127) délky tři sta metrů mezi Řehlovicemi a Stadicemi. Viníkem průtahů je tak amatérismus ŘSD nebo neschopnost zhotovitele stavby.

Rozestavěná dálnice D8 v Českém středohoří zasypaná sesuvem ze 7. června 2013 (7/2013)
Rozestavěná dálnice D8 v Českém středohoří zasypaná sesuvem ze 7. června 2013 (7/2013)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Děti Země

Desítky let je přitom z mnoha stran slyšet, že je nutné dálnice rychle stavět a že tomu údajně brání účastníci řízení. Realita je ovšem taková, že největší brzdou jejich výstavby je sám tento státní investor, neboť nezvládá splnit ani své vlastní termíny. Důkazem je nejen dálnice D8 přes České středohoří, která se místo tří let staví již osmnáct let, aniž ŘSD transparentně zveřejňuje důvody tohoto bojkotování stavby, ale i další dálnice a silnice.

Například dálnice D52 z Pohořelic do Mikulova délky 23 km, která se plánuje asi třicet let, sice v květnu 2005 získala stanovisko EIA a měla být zprovozněná do roku 2027, ale trasa měla tolik věcných, technických a právních chyb, na které ekologické spolky opakovaně upozorňovaly, že ŘSD začalo s přípravou znovu. Nové závazné stanovisko EIA bylo pak vydáno po uplynutí dvaceti let v červenci 2025 a dálnice má být údajně zprovozněna v roce 2032.

Hledání viníka za zničení dálnice D8 a železniční tratě

Největším problémem při realizaci dálnice byl obrovský sesuv, který v červnu 2013 spadl na funkční železniční trať a na rozestavěnou dálnici, takže jejich úseky v délce asi 300 metrů zničil či poškodil. Na toto riziko ovšem marně od roku 1995 upozorňovali geologové a od roku 1996 i ekologické spolky.

Pikantní přitom je, že ŘSD rozestavěnou dálnici do prosince 2016 zprovoznila, kdežto Správa železnic, s. o., zničenou trať, která je turisticky velmi atraktivní a zajišťuje i regionální dopravní obslužnost, nevybudovalo ani po více než dvanácti letech od této katastrofy.

Funkční železniční trať v Českém středohoří zničená sesuvem ze 7. června 2013 (7/2013)
Funkční železniční trať v Českém středohoří zničená sesuvem ze 7. června 2013 (7/2013)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Děti Země

Podle názoru řady odborníků i Dětí Země je hlavním viníkem sesuvu ŘSD a zhotovitelé dálnice D8, neboť buď trasa neměla vést přes sesuvné území, ale třeba v tunelu Kubačka délky 3,44 km, nebo se při rozhodování o její prosazované trase a při její výstavbě měla navrhnout a zajistit potřebná opatření proti sesuvu. Oba státní podniky si to nemyslí, takže v červnu 2016 zaslaly proti firmě KÁMEN Zbraslav, a. s., žalobu a žádají po ní odškodnění.

Z rozsudku Obvodního soudu pro Prahu 5 z června 2022 ovšem vyplývá, že hlavním viníkem této události bylo ŘSD, neboť mezitímně určil, že vina firmy může být jen do 10 procent žádaných škod, které ŘSD vyčíslilo na asi 797 milionů korun a SŽ na 240 milionů korun. Nicméně Městský soud v Praze ve svém usnesení z listopadu 2022 tento rozsudek zrušil, neboť ŘSD svou částku konkrétně neprokázalo a navíc ani nebyly posouzeny všechny skutečnosti, na které firma při své obraně marně poukazovala.

Stát opakovaně a vytrvale pohrdá zákony

Velkým mýtem betonové lobby v čele s ŘSD, který se u dálnice D8 nepravdivě šířil, je tvrzení, že dobu její výstavby prý prodloužily soudní spory. Všechna tři územní rozhodnutí byla sice v letech 2010 a 2012 soudy zrušená, ale během soudních řízení nedošlo k přiznání odkladných účinků a navíc se nová rozhodnutí ani nevydávala. Časové průtahy tedy neexistovaly.

Podobné to bylo v soudních řízeních proti stavebním povolením, kdy se také souběžně stavělo. A pokud byla stavební rozhodnutí zrušena, tak pak již probíhala jen řízení o vydání dodatečného stavebního povolení, neboť objekty byly již realizovány. Nyní MěÚ Lovosice rozhoduje o vydání dodatečného povolení pro tři takové zhotovené objekty a Krajský soud v Ústí nad Labem o žalobě Dětí Země proti zastavení řízení o vydání dodatečného povolení pro šest již hotových objektů.

Estakáda Dobkovičky na dálnici D8 v Českém středohoří (10/2017)
Estakáda Dobkovičky na dálnici D8 v Českém středohoří (10/2017)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Děti Země

Důležitější je ale upozornit na třetí bizarnost dálnice D8: ústecký krajský úřad totiž již více než dvanáct let od dubna 2013 třikrát zamítl žádost Dětí Země o povolení obnovy stavebního řízení pro 86 objektů na trase dálnice délky 4,66 km a navíc byl dlouhodobě nečinný, jak dokládá rozsudek krajského soudu z května 2021.

V nezákonnostech ho přitom vydatně podporuje Ministerstvo pro místní rozvoj, jak dokládají rozsudky z února 2018 a z května 2025, a od srpna 2020 také ŘSD, které řízení úmyslně zahlcuje svými dezinformacemi, spekulacemi a katastrofickými scénáři. Z rozsudků správních soudů přitom opakovaně vyplývá, že všechny podmínky k obnovení stavebního řízení jsou splněny.

Dálnice D8 jako doklad státního nihilismu

Výstavba dálnice v chráněné krajinné oblasti je od roku 1992 zakázána, nicméně dálnice D8 je jedinou dálnicí, které prochází tímto územím, neboť v únoru 2001 získala od ministra Miloše Kužvarta výjimku pro její převažující veřejný zájem. Proto by v tomto cenném území měla mít příroda a krajina přednost a státní orgány spolu se státním investorem by to měly respektovat, stejně jako účast veřejnosti v rozhodovacích řízeních a české zákony.

Portály tunelu Prackovice na dálnici D8 v Českém středohoří (8/2019)
Portály tunelu Prackovice na dálnici D8 v Českém středohoří (8/2019)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Děti Země

Případ rozhodování o dálnici D8 na území CHKO České středohoří a její realizace je ale po téměř třiceti letech do vydání stanoviska EIA v listopadu 1996 opačný. Dálnice D8 je ukázkou toho, jak dokáže být stát arogantní, pohrdat zákony a porušovat práva angažované veřejnosti, neboť v rozporu se zákonem bylo vydáno stanovisko EIA, všechna tři územní rozhodnutí, řada stavebních povolení a mnoho rozhodnutí na ochranu přírody a krajiny.

Navíc státní orgány více než dvanáct let odmítají provést aspoň částečnou nápravu různých nezákonností obnovou jednoho stavebního řízení. A současně státní instituce ŘSD staví dálnici místo tří let již osmnáct let a ani po devíti letech jejího provozování nemá všechna kolaudační rozhodnutí. K čemu tedy takový nihilistický stát?

Hlavní rozhodovací procesy o dálnici D8-0805 Lovosice – Řehlovice délky 16,4 km přes CHKO České středohoří

20.04.1995 = MŽP vydává stanovisko SEA s koridorem „C“ dálnice D8 ke studii firmy Valbek Liberec přes sesuvné území a se dvěma krátkými tunely (620 metrů a 270 metrů)

21.12.1995 = MŽP vydává stanovisko SEA s koridorem „C“ dálnice D8 k ÚP VÚC Litoměřicko přes sesuvné území a se dvěma krátkými tunely (620 metrů a 270 metrů)

15.11.1996 = MŽP vydává stanovisko EIA s variantou „C2“ dálnice D8 přes sesuvné území a se dvěma krátkými tunely (620 metrů a 270 metrů)

leden 1998 = Děti Země předkládají MŽP studii s názvem „Studie silnice R28 pro trasu E55 v poloze Most – Freiberg (alternativní návrh k dálnici D8+A17 Lovosice – Pirna) mimo CHKO České středohoří

20.11.1998 = ředitel odboru na MŽP Petr Roth výjimku ze zákona č. 114/1992 Sb. pro průchod dálnice D8 přes CHKO České středohoří nepovoluje

13.07.2000 = náměstek ministra životního prostředí Josef Běle výjimku ze zákona č. 114/1992 Sb. pro průchod D8 přes CHKO České středohoří přes sesuvné území povoluje

prosinec 2000 = firma CZ-ABP na žádost MŽP předkládá studii D8 s tunelem Kubačka délky 3,35 km mimo sesuvné území

14.02.2001 = ministr životního prostředí Miloš Kužvart povolenou výjimku ze zákona č. 114/1992 Sb. pro průchod dálnice D8 přes CHKO České středohoří přes sesuvné území potvrzuje

26.03.2002 = MěÚ Lovosice vydává územní rozhodnutí pro celou dálnici D8 délky 16,41 km

05.06.2003 = Krajský úřad v Ústí nad Labem územní rozhodnutí pro celou dálnici D8 délky 16,41 km potvrzuje

31.07.2003 = veřejný ochránce práv Otakara Motejla předkládá kritické stanovisko o zjištěných nezákonnostech při přípravě a schvalování dálnice D8 přes CHKO České středohoří a přes sesuvné území

16.12.2004 = Česká geologická služba na základě žádosti Dětí Země vydává kladné vyjádření k výstavbě tunelu Kubačka délky 3,44 km v koridoru „C“ mimo sesuvné území

09.03.2005 = 47 zastupitelů Ústeckého kraje v čele s hejtmanem Jiřím Šulcem podpořilo variantu ŘSD ČR přes sesuvné území s dostavbu dálnice do 12/2008 a zamítlo variantu dálnice D8 s tunelem Kubačka délky 3,44 km mimo sesuvné území, tzn. zamítlo změnu části územního plánu kraje

06.11.2007 = zahájení výstavby dálnice D8 s termínem dokončení v 12/2010

17.06.2010 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 15 Ca 91/2008 na základě žaloby Dětí Země, Společnosti ochránců životního prostředí a 1 osoby ruší územní rozhodnutí pro celou dálnici D8 délky 16,4 km

27.02.2012 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 15 A 75/2011 na základě žaloby Dětí Země ruší územní rozhodnutí pro část trasy dálnice D8 délky 100 metrů

14.05.2012 = slavnostní zprovoznění úseku D8 od MÚK Lovosice do MÚK Bílinka délky 3,7 km

20.12.2012 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 40 A 4/2012 na základě žaloby spolku Společnost ochránců životního prostředí ruší územní rozhodnutí pro část trasy dálnice D8 délky 4,66 km

2003-2012 = Děti Země a Společnost ochránců ŽP podávají 26 žalob, přičemž stát prohrává 13 soudních sporů

2004-2012 = vydávání asi 30 dílčích stavebních povolení pro asi 390 stavebních objektů

12.04.2013 = Děti Země podávají ke krajskému úřadu žádost o povolení obnovy stavebního řízení pro trasu dálnice D8 délky 4,66 km

07.06.2013 = sesuv o objemu asi 500 tisíc m3 zeminy šířky 200 metrů a výšky 5-10 metrů, který zničil železniční trať a část rozestavěné trasy dálnice D8 v km 56,3-56,5

06.06.2016 = ŘSD a SŽ podávají žalobu k Obvodnímu soudu pro Prahu 5 proti firmě KÁMEN Zbraslav, a. s., o náhradu škody ve výši 1,038 miliardy Kč za zničení asi 200 metrů železniční tratě (dosud není obnovená) a asi 200 metrů rozestavěné dálnice D8 (zprovozněná 17.12.2016) sesuvem asi 500 tisíc m3 zeminy dne 07.06.2013

17.12.2016 = slavnostní předčasné zprovoznění úseku dálnice od MÚK Bílinka do MÚK Řehlovice délky 12,5 km přes sesuvné území, včetně úseku délky 3 km s polovinou estakády Prackovice s jízdou 60 km/h

13.02.2017 = Policie ČR v Praze 4 z Odboru obecné kriminality sděluje Dětem Země, že jejich trestní oznámení ze dne 06.06.2016 proti viníkům sesuvu ze dne 07.06.2013, který zničil 200 metrů železniční trati a zasypal stejně dlouhou rozestavěnou dálnici D8, bylo odloženo, neboť nešlo o trestný čin

25.07.2017 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 15 A 21/2024 zamítá žalobu Dětí Země proti rozhodnutí krajského úřadu a MMR o nepovolení obnovy stavebního řízení pro trasu D8 délky 4,66 km

20.09.2017 = zrušení jízdy po dálnici v délce 3 km rychlostí 60 km/h jen po západní části estakády Prackovice

23.02.2018 = Nejvyšší správní soud rozsudkem spis. zn. 1 As 296/2017 na základě kasační stížnosti Dětí Země ruší rozhodnutí krajského úřadu a MMR o nepovolení obnovy stavebního řízení pro trasu D8 délky 4,66 km i rozsudek Krajského soudu v Ústí nad Labem spis. zn. 15 A 21/2014 o zamítnutí žaloby Dětí Země

25.05.2020 = MŽP vydává závazné stanovisko EIA pro trasu D8 délky 4,66 km pro nové stavební řízení

28.08.2020 = ŘSD ve svém vyjádření navrhuje žádost Dětí Země z 12.04.2013 o povolení obnovy stavebního řízení pro trasu dálnice D8 délky 4,66 km zamítnout

18.05.2021 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 15 A 47/2019 na základě žaloby Dětí Země ukládá nečinnému krajskému úřadu vydat do 30 dní rozhodnutí o povolení obnovy stavebního řízení pro trasu dálnice D8 délky 4,66 km

07.06.2021 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 15 A 102/2018 na základě žaloby Dětí Země ruší rozhodnutí krajského úřadu o jejich vyloučení z řízení o vydání dodatečného stavebního povolení pro tři zhotovené objekty

29.11.2021 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 15 A 106/2019 ruší rozhodnutí krajského úřadu i MěÚ Lovosice o vyloučení Dětí Země z řízení o vydání dodatečného stavebního povolení pro šest zhotovených objektů

01.06.2022 = Obvodní soud pro Prahu 5 mezitímním rozsudkem spis. zn. 4 C 174/2016 částečně vyhovuje žalobě ŘSD a SŽ proti firmě KÁMEN Zbraslav, a. s., o náhradu škody ve výši 1,037 miliardy Kč za zničení asi 200 metrů železniční tratě (dosud není obnovená) a asi 200 metrů rozestavěné dálnice D8 (zprovozněná dne 17.12.2016) sesuvem o objemu asi 500 tisíc m3 zeminy (dne 07.06.2013), takže firma má státu zaplatit do 10 % žádané částky, tj. 103,7 miliónů Kč, a úroky

23.11.2022 = Městský soud v Praze usnesením spis. zn. 58 Co 324/2022 na základě odvolání ŘSD, SŽ a firmy KÁMEN Zbraslav, a. s., ruší rozsudek Obvodního soudu pro Prahu 5 spis. zn. 4 C 174/2016, kterým bylo firmě mezitímně uloženo zaplatit ŘSD částku 797.471.118,88 Kč, neboť není stanovena konkrétně a ani přesvědčivě, a SŽ částku 240.000.000 Kč

27.02.2024 = Městský soud v Praze rozsudkem spis. zn. 11 A 109/2023 zamítá žalobu ŘSD proti příkazu Úřadu pro ochranu osobních údajů zaslat Dětem Země informace o stavu schvalování a výstavby dálnice D0805

16.05.2024 = Nejvyšší správní soud rozsudkem spis. zn. 10 As 79/2024 zamítá kasační stížnost ŘSD proti rozsudku Městského soudu v Praze spis. zn. 11 A 109/2023, který zamítl žalobu ŘSD proti příkazu Úřadu pro ochranu osobních údajů zaslat Dětem Země informace o stavu schvalování a výstavby dálnice D0805

21.05.2025 = Krajský soud v Ústí nad Labem rozsudkem spis. zn. 16 A 38/2025 na základě žaloby Dětí Země ruší rozhodnutí krajského úřadu a MMR o nepovolení obnovy stavebního řízení pro trasu D8 délky 4,66 km

2014-2025 = Děti Země podávají 6 žalob, přičemž stát prohrává již celkem 18 soudních sporů z 31

06.11.2025 = uplynulo osmnáct let od zahájení výstavby dálnice D8, která se stále staví

17.12.2025 = uplyne devět let od zahájení předčasného užívání dálnice D8, která je stále bez kolaudace


reklama

 
foto - Patrik Miroslav
Miroslav Patrik
Autor je český přírodovědec a předseda spolku Děti Země.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (17)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

20.11.2025 06:18
Hele Patrik,
nelze stavět rychleji, když za pomoci médií i justice, ty stavby dálnic blokujete, jak jen to jde -
ano, chybí ten německý zákon o dopravních liniových stavbách/Poláci ho převzali !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

20.11.2025 06:40 Reaguje na smějící se bestie
doporučil bych vám si ten článek přečíst, aby jste věděl, jak jste mimo.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.11.2025 06:54 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No,
blokuje nebo neblokuje Patrik a spol ty dálnice,
co !
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

20.11.2025 09:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1***
ano,pán moc nečte, jen brblá.
Odpovědět
ZC

Zdeněk Charvát

20.11.2025 09:59 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Přesně 👍
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

20.11.2025 11:43 Reaguje na Zdeněk Charvát
Můžu se dovědět o čem " brblá" ? Ony snad panu Patrikovi vadí ty průtahy ohledně stavby? Co má být výsledkem té obnovy stavebního řízení než další možnost dalších průtahů? Ekoterorizmus v praxi. Stála by Transfagaraš či třeba dálnice přes Brennerský průsmyk pokud by do toho mohl pan Patrik kecat?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.11.2025 12:50 Reaguje na Jarek Schindler
1**
Odpovědět
pk

pepa knotek

20.11.2025 09:29
Ani 36 let po převratu nefunguje státní správa jak by měla a není to žádná náhoda. V šedé ekonomice se protočí miliardy, těch spokojených co jim z toho kape jsou statisíce a špičky korupčníků si pasou politiky, kteří se už postarají, aby status quo zůstal zachován.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

20.11.2025 09:32 Reaguje na pepa knotek
A lidé ty politiky stále volí, ODS a ČSSD pořád dokola, po roce 2010o ANO a ODS (spolu). Raději nevybočovat, když to aspoň trochu funguje a něco z toho kápne.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

20.11.2025 11:56 Reaguje na pepa knotek
Ono asi bude vždy lehčí na něčem hledat chyby, něco sabotovat než to vyprojektovat a postavit, že? Je z třicetijedna podaných správních žalob proti dálnici D8 přes CHKO, těch 18 opravdu většina? Nebo jde pouze o nadpoloviční většinu a těch 13 nevyhraných žalob usvědčuje Děti země ze snahy všemožně obstruovat a tím škodit. Mě by spíš zajímalo co to byly za žaloby a čeho přesně se týkaly. Pokud má být problémem úprava polní cesty v délce tři sta metrů tak problémem může být cokoliv.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

20.11.2025 11:59 Reaguje na pepa knotek
O kolik méně by se protočilo těch miliard pokud by výstavbu čehokoliv někdo neustále nezdržoval, neblokoval a tím i neprodražoval. Jak je vidět 13 žalobami se soud zabýval zcela zbytečně. Zdá se vám to málo? O čem to asi vypovídá?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.11.2025 12:51 Reaguje na Jarek Schindler
JO,
o tom to je !
Odpovědět
IP

Ivo Přikryl

20.11.2025 09:51
Mně teda zaujala "práva angažované veřejnosti".
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.11.2025 10:04 Reaguje na Ivo Přikryl
Patrik !
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.11.2025 11:29
Je mi líto, je třeba přitvrdit legislativu tak, aby tyhle škůdcovské organizace nemohly zdržovat a komplikovat výstavbu veřejně prospěšných staveb. Zase jedna z věcí, kterou by mohla udělat nová poslanecká sněmovna.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.11.2025 12:53 Reaguje na Jan Šimůnek
Doufejme, že se k těm škůdcům, určitě vyjádří.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.11.2025 17:17
Pro potížisty je "lidová tvořivost" poslanců požehnáním tou spoustou kliček, výjimek a totálních nesmyslů. Uvedu čerstvý příklad nesmyslu,
který mne bude stát 6 000 Kč za pouhých 10 cm kanalizační přípojky. Vysvětlím proč! Kanalizační jímku veřejné kanalizace mi umístili u zdi
domu stojícího v hranici s obecním pozemkem. Podmínkou připojení těmi
10 cm potrubí je projekt za který mám zaplatit 6 000 Kč. Je normální
požadovat projekt na 10 cm potrubí, které evidentně nekřižuje nic
jiného? Prostě zákon nezná výjimku a ty stavebníku plať za nesmysly.
Nedivím se nervům stavebníků, kteří narážejí na podobné nesmysly,
kterých se chytají různí potížisté. Hledají "mouchy" místo toho,
aby upozornili úřady na chyby, aby je nedělali a raději se škodolibě
soudí a vyžívají se v problémech lidí, kteří na ty stavby čekají jako
na smilování boží. Kdo koná zlo, je zlý člověk i když se vymlouvá na
něčí neznalost a nedokonalost. Stavebního řízení lze připomínkovat,
když je v přípravě a neschovávat si problémy, až je schváleno a pak
ho napadnout. Kdyby upozornili na nesrovnalosti, tak to považuji za
občansky prospěšnou činnost, ale podat žalobu po schválení, aby se
stavba zdržela, je pouze škodolibý potížismus.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist