Pavel Kalenda: Světová klimatická deklarace
Druhý vědecký proud se snaží ukázat, že většina klimatických modelů vysoce nadhodnocuje vliv CO2 na skleníkový efekt a modely neobsahují jiné, mnohem závažnější jevy, které mají vliv jak na pozorovaný nárůst teplot, tak na počasí. Ukazuje se taky, že většina katastrofických scénářů, se kterými přichází zejména IPCC a které přebírají politikové všech států, jsou jen strašáky a nemají s reálným klimatem mnoho společného. Zato mohou dokonale sloužit pro vyvolání úzkosti ve veřejnosti z blížící se (fiktivní) neodvratné katastrofy, kterou je možno řešit pouze přesunem obrovského množství prostředků solárním baronům a jiným skupinám podnikatelů zejména v oblasti nových technologií. Tento druhý vědecký proud se domnívá, že tyto finanční transfery, dotace bezuhlíkových technologií a obnovitelných zdrojů energií povedou na nynější technologické úrovni pouze k devastaci všech ekonomik světa ohromným mrháním finančních zdrojů i dalšímu narušování globální ekologické stability, a které budou pouze neúčelně vynaloženy na zdánlivě bohulibé cíle, ale bez reálných efektů na klima a životní prostředí. Proto byla založena organizace CLINTEL – Klimatická Inteligence – která si dala za cíl seznámit širokou veřejnost se skutečnými fakty o klimatu a jeho vývoji, iniciovat širokou debatu o klimatu a být katalyzátorem vývoje klimatické vědy tím, že se do debaty a prací zapojí všechny vědecké proudy a ne jenom hlavní vědecký proud (mainstream). Výsledky práce CLINTELu se mají stát podkladem pro objektivní rozhodování politiků, kteří tak nebudou více bombardováni jednostrannými katastrofickými scénáři jako je nyní například „Climate Emergency“.
V letošním roce, na začátku své práce, vydal CLINTEL svou Deklaraci – viz níže, pod kterou je podepsáno již více než 500 vědců z celého světa a mezi nimi také nositelé Nobelových cen. Pokud se chcete taky připojit k této deklaraci, tak podpisové archy jsou zde.
Deklarace
Věda o klimatu by měla být méně politická, zatímco politika v oblasti klimatu by měla být více vědecká. Vědci by měli zejména zdůrazňovat, že jejich výstup modelování není výsledkem magie: počítačové modely jsou navrženy člověkem. Výsledek je pak zcela závislý na tom, co teoretici a programátoři vložili dovnitř: hypotézy, předpoklady, vztahy, parametrizace, omezení nestability atd. Bohužel, v mainstreamové vědě o klimatu není většina těchto vstupů jasně stanovená.
Věřit výsledkům klimatického modelu znamená věřit tomu, co tvůrci do modelu vložili. A to je právě problém dnešní diskuse o klimatu, v níž hrají klimatické modely ústřední roli. Klimatická věda degenerovala na diskusi založenou na víře, nikoli na zdravé sebekritické vědě. Měli bychom se osvobodit od naivní víry v nezralé klimatické modely. V budoucnosti musí výzkum v oblasti klimatu klást výrazně větší důraz na empirickou vědu.
V oblasti klimatu není žádná nouzová situace
Tuto naléhavou zprávu připravila celosvětová síť 700 vědců a odborníků. Věda o klimatu by měla být méně politická, zatímco politika v oblasti klimatu by měla být více vědecká. Vědci by se měli ve svých předpovědích o globálním oteplování otevřeně zabývat nejistotami a zveličováním, zatímco politici by měli nezaujatě počítat skutečné náklady i imaginární přínosy svých politických opatření.
Oteplování způsobují přírodní stejně tak jako antropogenní faktory
Geologický archiv ukazuje, že klima Země se měnilo po celou dobu existence planety, s přirozeně chladnými a teplými obdobími. Malá doba ledová skončila teprve v roce 1850. Není tedy divu, že nyní zažíváme období oteplování.
Oteplování je mnohem pomalejší, než se předpokládalo
Svět se otepluje výrazně méně, než předpovídá IPCC na základě modelovaného antropogenního forcingu. Propast mezi skutečným světem a modelovaným světem nám říká, že jsme ještě daleko od pochopení změny klimatu.
Klimatická politika se opírá o nedostatečné modely
Klimatické modely mají mnoho nedostatků a vůbec nejsou vhodné k tomu, aby byly nástrojem globální politiky. Nadhodnocují účinek skleníkových plynů, jako je CO2. Kromě toho ignorují skutečnost, že obohacování atmosféry CO2 je prospěšné.
CO2 je výživa pro rostliny, základ celého života na Zemi
CO2 není znečišťující látkou. Je to plyn, nezbytný pro veškerý život na Zemi. Fotosyntéza je požehnáním. Více CO2 je příznivé pro přírodu, ozelenění Země: další CO2 ve vzduchu podporuje růst globální rostlinné biomasy. Je to také dobré pro zemědělství, které zvyšuje výnosy plodin po celém světě.
Globální oteplování nezvýšilo přírodní katastrofy
Neexistuje statistický důkaz, že globální oteplování zesiluje hurikány, záplavy, sucha a podobné přírodní katastrofy nebo zvyšuje jejich četnost. Existuje však dostatek důkazů, že opatření ke snižování emisí CO2 jsou stejně škodlivá jako nákladná.
Klimatická politika musí respektovat vědeckou a ekonomickou realitu
V oblasti klimatu není žádná nouzová situace. Proto není důvod k panice a poplachu. Důrazně se stavíme proti škodlivé a nereálné politice čisté nulové emise CO2 navrhované pro rok 2050. Pokud se objeví lepší přístupy, a o tom není pochyb, budeme mít dostatek času na reflexi a přizpůsobení. Cílem globální politiky by měla být „prosperita pro všechny“ poskytováním spolehlivé a dostupné energie za všech okolností. V prosperující společnosti jsou muži a ženy dobře vzdělaní, porodnost je nízká a lidé se starají o své okolí.
Epilog
Světová klimatická deklarace (WCD) spojila širokou škálu kompetentních vědců z celého světa*. Značné znalosti a zkušenosti této skupiny jsou nezbytné pro dosažení vyváženého, přiměřeného a kompetentního pohledu na změnu klimatu.Od nynějška bude skupina fungovat jako „Globální rada pro změnu klimatu“. Rada CLINTEL bude poskytovat vyžádané i nevyžádané rady vládám a společnostem po celém světě v otázkách změny klimatu a energetického přechodu.
* Nezáleží na počtu odborníků, ale na kvalitě argumentů.
Přečtěte si také |

reklama
Dále čtěte |



Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (548)

Karel Zvářal
13.6.2020 05:41https://www.youtube.com/watch?v=Fu5HPJS2WeE
Petr Eliáš
14.6.2020 12:22 Reaguje na Milan GJan Šimůnek
14.6.2020 12:33 Reaguje na Petr EliášRadim Tolasz
14.6.2020 15:45 Reaguje na Jan ŠimůnekMajka Kletečková
14.6.2020 15:47 Reaguje na Jan ŠimůnekPro Vás je to prostě Bůh, že? Vždyť on sám se za Boha také považuje.
Jan Šimůnek
14.6.2020 16:27 Reaguje na Majka KletečkováJan Drbušek
15.6.2020 21:24 Reaguje na Jan ŠimůnekPetr Eliáš
15.6.2020 22:01 Reaguje naPetr Eliáš
15.6.2020 10:13 Reaguje na Majka KletečkováJan Drbušek
15.6.2020 21:26 Reaguje na Petr EliášMilan G
15.6.2020 11:32 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
15.6.2020 11:50 Reaguje na Milan GJan Drbušek
15.6.2020 21:27 Reaguje na Petr Eliáš
Miroslav Vinkler
13.6.2020 06:40Pokud si dobře všímáte , co se děje nejen v ČR, ale i EU a USA , začínáme se jako společnost nebezpečně destabilizovat.
Tradiční hodnoty jsou lůzou zatracovány a v mediálním prostoru vysmívány.
Hlavní slovo dostávají různé úchylné sub - komunity i úchylky, a normální člověk, aby se pomalu bál vyjít v noci ven.
Nikdo netvrdí, že Cecil Rhodes, Winston Churchil , Davis Jefferson a generál Lee byli anděly. Ve své době však nesporně přispěli k rozvoji společnosti do té podoby, kterou máme dnes.
Odstraňování jejich soch nadšeným davem,který je pak zničí nebo nahází do řeky začíná připomínat stržení Mariánského sloupu opět nadšeným davem v čele s anarchistou a bohémem Frantou Sauerem.
Stejně tomu je i v oblasti klimatické, kdy nadšené davy desetitisíců věřících o vině CO2 se jednou za dva tři roky sejdou (teď to bude Glasgow 2020) a vyhlásí dogma o prokázané vině CO2 na oteplování planety.
K tomuto učení pak nutí všechny ostatní a výrazně více než tzv. ropáci se podílejí na teď již skutečné globální ekologické destabilizaci Země.
Jejich velekněz pro Evropu, Ulrika von Leyen poté zvěstuje státníkům svoji vizi o Zeleném údělu.
Roman Salátek
13.6.2020 07:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
13.6.2020 16:42 Reaguje na Roman SalátekCelá demonstrace se však nesla v duchu nejen protestu proti rasismu vůči černochům, ale i vůči dalším menšinám. Jedním z mluvčích byl i romský aktivista, který popisoval diskriminaci, se kterou se v životě setkal.
Už víte , o čem jsem psal? To nejsou Mladí zelení, ale Mladí anarchisté.
Anarchismus je politická ideologie usilující o nastolení anarchie, tedy bezvládí.
Ať žije Bakunin !
Programové cíle
zničení státu
zničení buržoazní revoluce
organizování utlačované dělnické rodiny
vytvoření všelidského světa
Roman Salátek
13.6.2020 06:55Jiří Daneš
13.6.2020 17:59 Reaguje na Roman SalátekJan Drbušek
15.6.2020 21:27 Reaguje na Jiří DanešRichard Vacek
13.6.2020 07:37Roman Salátek
13.6.2020 09:20 Reaguje na Richard VacekJan Šimůnek
13.6.2020 09:51 Reaguje na Roman SalátekA problémem jsou i ekologické organizace, které se chovají velmi podobně jako druhdy komunisté, tj. vše se prosazuje zákulisními machinacemi a demokracie je jejich největší nepřítel (protože v demokratickém hlasování občanů jsou totálně neúspěšní).
Roman Salátek
13.6.2020 13:32 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
13.6.2020 14:07 Reaguje na Roman SalátekOdpor proti zákazu žárovek a jejich náhradě nekvalitními kompaktními zářivkami byl všeobecný. Opět, pokud by lidé měli možnost o tom rozhodovat, tak by se počkalo na daleko kvalitnější LED (minimálně nazamořující životní prostředí rtutí).
To samé vidíme u, opět ryze ekologického a korupčního, zákazu kvalitních vysavačů, kdy většina lidí z mého okolí "hlasuje peněženkou" nikoli nákupem bruselem vnucovaného "ekologického" šmejdu, ale průmyslového vysavače.
A bezcenné bláboly, jako "spravedlnost, humanita, lidskost, zodpovědnost" ze sebe blili koniášové, hitlerové i stalinové. Když to teď ze sebe pumpují ekologové, tak se z toho normálně myslícímu člověku leda obrací žaludek.

Karel Zvářal
13.6.2020 14:31 Reaguje na Jan ŠimůnekViktor Šedivý
13.6.2020 22:38 Reaguje na Karel ZvářalCo odpoví v anketě/průzkumu, to je jen snaha vypadat ušlechtile a s realitou nemá nic společného.
Roman Salátek
13.6.2020 16:04 Reaguje na Jan ŠimůnekJiří Daneš
13.6.2020 18:31 Reaguje na Roman SalátekJan Šimůnek
14.6.2020 12:36 Reaguje na Roman SalátekMajka Kletečková
14.6.2020 16:21 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 17:27 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
14.6.2020 16:32 Reaguje na Roman SalátekŘekla bych, že trpí daltonismem. Červená a zelená mu splývá.
Milan G
15.6.2020 12:05 Reaguje na Majka KletečkováMilan G
15.6.2020 12:00 Reaguje na Roman SalátekPetr Eliáš
15.6.2020 12:23 Reaguje na Milan GNapř.:
https://cz.linkedin.com/in/daniel-vondrou%C5%A1-73715549
Milan G
15.6.2020 22:15 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
15.6.2020 23:33 Reaguje na Milan GMilan G
17.6.2020 09:30 Reaguje na Petr EliášA asi jste to nepochopil, ten odkaz na Vondrouše je funkční napůl, najede jeho stránka, ale dál nic. Linky na jeho webu jsou nefunkční.
Petr Eliáš
14.6.2020 09:40 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 10:01 Reaguje na Petr EliášMMCH: Všechny tyto věci jsem věděl před naším vstupem, proto jsem také hlasoval proti.
Karel Ploranský
14.6.2020 11:41 Reaguje na Jan ŠimůnekVelmi zábavné je, že tomu všemu šéfuje madam, která byla podle všeobecného a Němci jednotně sdíleného hodnocení nejhorší ministryní obrany, kterou mělo Německo od války. To je jistě ta nejvhodnější osoba pro vedení celé Evropy...
Mimochodem, v Německu za ní zůstal stále ještě nedořešený skandál, o nic lepší než ten Babišův.
Petr Eliáš
14.6.2020 12:07 Reaguje na Karel PloranskýJan Šimůnek
14.6.2020 12:39 Reaguje na Petr EliášPokud je mi známo, členové ER jsou ad hoc jmenováni pro každé zasedání tohoto orgánu extra. Žádný demokratický proces za tím není, jen ryzí úředničina.
Petr Eliáš
14.6.2020 12:54 Reaguje na Jan Šimůnekhttps://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies/european-council_cs
Jan Šimůnek
14.6.2020 16:29 Reaguje na Petr EliášJan Šimůnek
14.6.2020 12:37 Reaguje na Karel PloranskýKarel Ploranský
14.6.2020 11:32 Reaguje na Petr EliášČím víc se o fungování EU snažím dozvědět, tím víc jsem přesvědčen, že je to jen HRA na demokracii.
První podezření jsem (po svém počátečním naivním nadšení, že jsme se stali členy) pojal, když si mocipáni řídící EU špinavým trikem přece jen prosadili Evropskou ústavu potom, co je s ní lidé v členských státech poslali do řiti. Pojmenovali to Lisabonská smlouva - a pro jistotu se o tom už nehlasovalo.
Petr Eliáš
14.6.2020 11:57 Reaguje na Karel PloranskýJan Šimůnek
14.6.2020 12:41 Reaguje na Petr EliášJiří Daneš
13.6.2020 18:18 Reaguje na Roman SalátekA co se týče "jednoho společného téma", tak samzřejmě je dnešní lidé mají - užívat si, užívat si, užívat si.
Poznámka : Bytová družstva se většinou přetransformovala ve Společenství vlastníků (bytů) a ta, co to ještě za 30 let nestihla, k tomu spějí.
A vida, všechno je politikum, klima i ta oxidace (uhlíku kyslíkem).
Jeden.
Jan Šimůnek
13.6.2020 09:44Radim Tolasz
13.6.2020 13:45 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
13.6.2020 14:09 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
13.6.2020 18:36 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 09:21 Reaguje na Radim TolaszMůj názor je, že pokud IPCC okamžitě nevyskočil "jako čertík ze škatulky" a od těchto prohlášení se nedistancoval, pak platí ono: "kdo mlčí, souhlasí".
Petr Eliáš
14.6.2020 10:04 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 10:17 Reaguje na Petr EliášRadim Tolasz
14.6.2020 15:49 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 16:33 Reaguje na Radim TolaszJe mi líto, je to velice lukrativní byznys a ten by prostě měl být spojen s určitými povinnostmi, alespoň morálními. Něco, jako známé "noblesse oblige".
Nehledě k tomu, že nepředpokládám, že by se nějak obtížně dostávali do sdělovacích prostředků.
Radim Tolasz
14.6.2020 17:41 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 09:31 Reaguje na Radim TolaszMajka Kletečková
14.6.2020 16:44 Reaguje na Jan ŠimůnekTo je debilní a nepravdivé tvrzení, tomu snad sám nevěříte, pane Šimůnku.
Jan Šimůnek
14.6.2020 17:30 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
15.6.2020 10:39 Reaguje na Jan ŠimůnekMezi "mlčícími" neexistovali občané, kteří např. nesouhlasili a podcenili hrozící nebezpečí?
Jan Šimůnek
15.6.2020 15:05 Reaguje na Majka KletečkováA právě o tom tohle úsloví, pocházející snad už někdy z antiky, je.
Petr Eliáš
15.6.2020 15:19 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 17:38 Reaguje na Petr Eliáš
Miroslav Vinkler
13.6.2020 16:19 Reaguje na Radim Tolasz"Horší než nejhorší klimatický scénář. Vědci mají nové poznatky o roli mraků ...po posledních výzkumech klimatických modelů vyvstává otázka nad tím, zda je nejhorší klimatický scénář vůbec dostatečný. "
řekl
Johan Rockström, ředitel Potsdamského institutu pro výzkum dopadů na klima.
Joseph Goebless byl skutečně dobrý učitel využití propagandy v Německu.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/horsi-nez-nejhorsi-klimaticky-scenar-vedci-maji-nove-poznatky-o-roli-mraku-109306#seq_no=4&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=RTHtGf9Vp2P-202006131410&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
Radim Tolasz
13.6.2020 18:34 Reaguje na Miroslav Vinklervaber
14.6.2020 17:40 Reaguje na Miroslav VinklerScénáře budoucnosti mohou být různé ,ale teplota planety roste a mě znepokojují hlavně extrémní maximální teploty ,při kterých už vegetace a živočichové nemohou přežít a vytvoří se poušť. Čověk přežívá jen díky klimatizacím. A z tohoto pohledu je úplně jedno jakou roli má CO2.
Jiří Svoboda
13.6.2020 11:40https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/miroslavn-vinkler-klimaticka-zmena-globalni-oteplovani-a-teorie-bioticke-pumpy-ii#diskuse
Vladimir Mertan
13.6.2020 13:20 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
13.6.2020 17:19 Reaguje na Vladimir Mertan"Ten první proud (mainstream) se na základě klimatických modelů snaží dokázat, že za většinou klimatických změn stojí člověk a zejména jeho vypouštění jinak zcela neškodného plynu CO2."
a pak
"Druhý vědecký proud se snaží ukázat, že většina klimatických modelů vysoce nadhodnocuje vliv CO2 na skleníkový efekt a modely neobsahují jiné, mnohem závažnější jevy, které mají vliv jak na pozorovaný nárůst teplot, tak na počasí."
První proud nazývá autor mainstreamový, druhý, kam se sám zařazuje, za vědecký. A toto hodnocení dělá člověk neznající úplné základy fyziky. To je myslím dobrý příspěvek do seriózní diskuse.
Jan Drbušek
15.6.2020 21:30 Reaguje na Vladimir Mertan
Miroslav Vinkler
13.6.2020 16:50 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
13.6.2020 17:08 Reaguje na Miroslav VinklerRadim Tolasz
13.6.2020 13:42Jan Šimůnek
13.6.2020 14:21 Reaguje na Radim TolaszNavíc, je mi líto: Jestliže v čele IPCC mohl léta stát člověk bez klimatologického vzdělání, a v podstatě ani ne vědec, nevidím důvod proč by absence formálního klimatologického vzdělání měla být vůči vyjadřování se k těmto problémům na závadu. Tito lidé alespoň nepřeprodávají emisní povolenky nebo neprovozují jiné činnosti, závislé na víře v pravdivost poplašných zpráv o klimatu.
Druhou věcí je, že např. debata o tom, zda budeme "bojovat proti klimatu" nebo se přizpůsobíme, je legitimní i pro lidi s nedokončenou ZŠ, protože je to politický a nikoli vědecký problém. A máme, snad ještě pořád, demokracii.
Radim Tolasz
13.6.2020 15:11 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 10:13 Reaguje na Radim TolaszJe mi líto, nemáte pravdu. Jednak "bojovníci za klima" přímo bojují proti adaptačním aktivitám, jednak je ten nesmyslný (protože naprostá většina velmi pracných a nákladných opatření ve svých důsledcích produkci CO2 jen zvyšuje) a šíleně nákladný "boj" stojí tolik peněz a prostředků, že na tu adaptaci (ale i na racionální opatření ke snižování emisí CO2 - předstírejme na okamžik, že jsou skutečně škodlivé) jednoduše nezbývají ani prostředky ani pracovní kapacity.
Už jsem v jiné diskusi na toto téma konstatoval (respektive citoval), že jen za to, co se u nás narvalo do nesmyslných a prakticky nic neprodukujících OZE, by už stál minimálně jeden jaderný blok v Dukovanech nebo Temelíně, který by té elektřiny vyprodukoval řádově víc a bez závislosti na počasí.
A už jsem také konstatoval, že boj proti jaderné energii, od IPCC až po Gretu jasně dokazuje, že je to celé jen podvod, prostředek na cpaní peněz do těch "správných" kapes "bojovníků za klima" (ostatně proto tomu také velel Pachaurí, který je jedním z nich), a že o nějaké emise CO2 ve skutečnosti vůbec nejde a nikdy ani nešlo.
Petr Eliáš
14.6.2020 10:36 Reaguje na Jan ŠimůnekČlánek:
https://www.world-nuclear.org/press/press-statements/the-ipcc-1-5c-special-report-nuclear-energy%E2%80%99s-impo.aspx
IPCC zpráva:
https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/sites/2/2019/06/SR15_Full_Report_High_Res.pdf
Jan Šimůnek
14.6.2020 12:44 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
14.6.2020 12:58 Reaguje na Jan ŠimůnekRadim Tolasz
14.6.2020 15:52 Reaguje na Petr EliášJan Šimůnek
14.6.2020 16:38 Reaguje na Radim TolaszStanovení priorit, a tedy i naléhavosti, v této věci by muselo korektně vypadat zcela odlišně: Nejprve jaderná energetika jako v podstatě univerzální řešení a pak moc hromádek hnoje a potom teprve OZE pro naprosto speciální případy, v nichž klady převažují nad zápory.
Majka Kletečková
14.6.2020 22:40 Reaguje na Jan ŠimůnekTím se vyhnete lživému tvrzení.
Jan Šimůnek
15.6.2020 09:36 Reaguje na Majka KletečkováCírkev, když předávala "kacíře" a "čarodějnice" z rukou církevního soudu do rukou světské spravedlnosti, tak vyzývala k milosrdenství. Které ovšem, pokud by nastalo by bylo prohlášeno za kacířství. Takže církev "nikoho neupalovala", jen to zorganizovala tak, že jiný trest nebyl reálně možný.
Jan Šimůnek
15.6.2020 10:23 Reaguje na Petr EliášRadim Tolasz
15.6.2020 11:31 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:07 Reaguje na Radim TolaszPetr Eliáš
15.6.2020 11:42 Reaguje na Jan ŠimůnekPetr Eliáš
15.6.2020 15:14 Reaguje na Jan ŠimůnekRadim Tolasz
14.6.2020 15:51 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 16:41 Reaguje na Radim TolaszIMHO měl IPCC německou Energiewende explicitně citovat jako odstrašující příklad, jak by se to dělat nemělo. Protože to odstrašující příklad v podstatě je.
Radim Tolasz
14.6.2020 17:45 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 09:38 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
15.6.2020 12:59 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:09 Reaguje na Radim TolaszRoman Salátek
13.6.2020 16:15 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 12:45 Reaguje na Roman Salátek
Miroslav Vinkler
13.6.2020 16:26 Reaguje na Radim Tolasz"Prof. Richard Lindzen confirms that the climate alarm is based on bogus science"
zde - https://www.youtube.com/watch?v=9UEx_XqT3rE
Pak jsem si pročetl vaše https://www.tolasz.cz/news/a500-vedcu/ a pokud jste někdy hrával taroky , tak bych tyto statě označil jako valátní.
Radim Tolasz
13.6.2020 16:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
13.6.2020 17:01 Reaguje na Radim TolaszProf.Lindzen byl hlavní autor kapitoly 7, „ Fyzika klimatických procesů a zpětných vazeb“ Mezivládního panelu pro změnu klimatu - Třetí hodnotící zprávě o změně klimatu . Kritizoval vědecký konsenzus ohledně změny klimatu a toho, co nazval „klimatický alarmismus“.
Na kontě má 200 vědeckých prací ( vy nic ) , dělal šéfa výzkumu na MIT ,USA. /neznám Čecha, který by dělal na MIT , protože takový se tady ještě nenarodil/ a je držitelem řady prestižních vědeckých cen.
S ním se chcete přirovnávat ? Je to stejné jako by hráč IV. šachové třídy z Kotěhůlek tvrdil, že by ze šachovnice vyhnal i Bobby Fischera.
Radim Tolasz
13.6.2020 18:12 Reaguje na Miroslav VinklerMimo Chodem
13.6.2020 18:27 Reaguje na Miroslav Vinklerhttp://mpec.scripts.mit.edu/peclab/people/
Radim Tolasz
13.6.2020 18:38 Reaguje na Mimo ChodemMimo Chodem
13.6.2020 18:47 Reaguje na Radim Tolasz
Miroslav Vinkler
13.6.2020 20:46 Reaguje na Radim TolaszUkažte mi Čecha , který na MIT skutečně pracuje samostatně.
Mimo Chodem
13.6.2020 21:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:00 Reaguje na Mimo Chodem/čímž nezpochybňuji že asistent českého původu tam je/
Mimo Chodem
13.6.2020 22:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:26 Reaguje na Mimo ChodemTak mě opravte.
Mimo Chodem
14.6.2020 10:07 Reaguje na Miroslav Vinklerhttps://mpec.scripts.mit.edu/peclab/

Miroslav Vinkler
14.6.2020 10:20 Reaguje na Mimo ChodemNa stránce není nic o odborném týmu,který údajně vede Čech.
Jediný relevantní údaj je tento :
Hledáme motivované studenty, kteří jsou zvědaví na mechaniku hornin - pokud máte zájem o PhD, ...kontaktujte Matěje pro více informací.
To se vám skutečně povedlo.
Mimo Chodem
14.6.2020 10:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 11:11 Reaguje na Mimo Chodema) sekce Doma:
Přijďte se podívat na ukázku práce Peč Lab na letošním ročníku AGU v San Franciscu!
Čtvrtek 12. prosince
8:00 - 12:20 Cailey a Matěj představí plakát „Deep-crustalDeformation:
b) sekce Lidé
M.P.Odborný asistent
kancelář: 54-720
c) sekce Výzkum
Migrace taveniny
d) sekce Publikace
Radiální segregace taveniny během vytlačování částečně roztavených hornin
d) sekce Kontakt
The Peč Lab is located on the 11th floor of the Green Building in the Department of Earth
e) Links,atd.
Kde je uvedeno,že M.P. vede laboratoř a je jejím vedoucím ???
Mimo Chodem
13.6.2020 17:53 Reaguje na Miroslav Vinklerhttps://www.theguardian.com/environment/2014/sep/02/nigel-lawson-climate-sceptic-organisation-funders
Vladimir Mertan
13.6.2020 17:38 Reaguje na Radim TolaszNapriek tomu sa poskúsim vám oponovať. Všetky vaše odpovede sú nepresné, zkresľujúce. Napr. v bode 1 v deklarácii vedci jasne odkazujú na fakt, že v roku 1850 sa končila malá doba ľadová a preto sa zákonite musí otepľovať. Je to pomerne jasný ťažko spochybniteľný fakt, ktorý ste elegantne vyriešili tým, že to vôbec nespomeniete. Podobne zkresľujúco postupujete pri dalšej odpovedi, v bode 2 spomínate satelitné a balónové merania v troposfére, hoci v deklarácii sa o nich vôbec nehovorí. K bodu 3 a 4 by som si dovolil upozorniť, že vaša ideálna koncetrácia CO2 180- 280 PPM sa dolnou hranicou nebezpečne blíži k hranici fotosyntézy rastlín - 150 PPM. Je to reálne nebezpečenstvo koncetrácia CO2 180 PPM sa vyskytla počas doby ľadovej. Je nespochybniteľný fakt, že žiadna uhlíková rovnováha v prírode neexistuje, ale obsah CO2 v atmosfére dlhodobo klesá vplyvom fotosyntézy a ukladania do pôdy a morských usadenín. ČO sa týka hnojenia CO2, v skleníkoch sa využíva 1200 až 1500 PPM CO2. Na súčasnú zmenu reagujú rastliny menším počtom prieduchov a menšou spotrebou vody. Na záver by som upozornil, že prof. Lindzen je atmosférický fyzik s veľmi rozsiahlou vedeckou činnosťou https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Lindzen
Radim Tolasz
13.6.2020 18:27 Reaguje na Vladimir MertanAd 2 - Ano, nezmiňují. Já jen domýšlím, že to tak je (a přiznávám to), protože je to běžně používaný skeptický argument. Četl jste FAR? Opravdu je oteplení pomalejší než se předpokládalo? Není.
Ad 3 a 4 - Nepsal jsem, že je to ideální úroveň. Psal jsem, že existovala dost dlouho a nazval jsem ji rovnováhou. A vy si fakt myslíte, že CO2 v atmosféře dlouhodobě klesá? Asi ano. Klesal. Milióny let. Už neklesá ...
Ad 5 - Ano, je odborník na fyziku atmosféry. je to meteorolog. To nikdo nezpochybňuje.
A na závěr. Omlouvám se, ale já ani slůvkem nezpochybňuji odbornost těch 500 vědců. Dokonce bych si to nedovolil, ani u prof. Klause (jeden z 500). Ve svých oborech jsou špičkoví. Tak ať se drží svého kopyta a poslouchají co říkají experti na klimatologii. Mají určitě více než 500 možností.
Jiří Daneš
13.6.2020 18:43 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
13.6.2020 19:01 Reaguje na Jiří DanešJan Šimůnek
14.6.2020 09:35 Reaguje na Radim TolaszJiří Svoboda
14.6.2020 12:37 Reaguje na Jan ŠimůnekPokud znáte další vysvětlení podložená KVANTITATIVNÍMI modely, napište nám je.
Jan Šimůnek
14.6.2020 12:48 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
14.6.2020 13:49 Reaguje na Jan ŠimůnekDůležité je, že dnešní změna klimatu má jednu hlavní dobře zdůvodněnou příčinu a jiná stejně vážná příčina nebyla zatím nikým předložena. Vědě tudíž nezbývá, než tento scénář přijmout.
Radim Tolasz
14.6.2020 15:56 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 16:42 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
14.6.2020 17:46 Reaguje na Jan ŠimůnekRadim Tolasz
14.6.2020 15:54 Reaguje na Jan ŠimůnekVíte o tom, že člověk v dávné historii chodil jen pěšky? Proto je krajně nepravděpodobné, že by dnes mohl jezdit na kole!
Jan Šimůnek
14.6.2020 16:44 Reaguje na Radim TolaszJá bych spíš vytáhl, že někdy od paleolitu po moderní společnost se prakticky neobjevil nový motiv k vraždě (či zabití).
Radim Tolasz
14.6.2020 17:47 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 09:40 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
15.6.2020 13:00 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:12 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
17.6.2020 13:30 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
17.6.2020 17:13 Reaguje na Radim TolaszMilan G
14.6.2020 12:32 Reaguje na Radim TolaszNebo si myslíte, že všichni zapomněli na nedávné překrucování faktů ze strany IPCC? Na ty sprosté maily? Na Mannovu hokejku, kde ani soud nedonutil tohodle podvodníka aby uveřejnil podklady?
Jiří Svoboda
14.6.2020 13:52 Reaguje na Milan GMimo Chodem
14.6.2020 14:01 Reaguje na Milan GRadim Tolasz
14.6.2020 16:01 Reaguje na Milan GMilan G
15.6.2020 12:39 Reaguje na Radim TolaszCo se týká podvodníka Manna, nevím o jakých datech píšete, ale co se týká jeho proslavené hokejky odmítl tyto data předat soudu ačkoliv ten ho vyzval aby tak učinil. A to mi stačí, pokud by nemanipuloval s těmi daty, tak je měl odevzdat. A pokud se jeho postupy nadále používají v IPCC tak to také o něčem vypovídá.
Jinak si myslím, že klimatologie už nemůže hrát roli autority, už proto že je totálně zpolitizovaná, plná podvodů a lží, zkorumpovaná a prolezlá kariérismem a co je nejhorší zastrašováním. Je mi líto.
Radim Tolasz
15.6.2020 13:03 Reaguje na Milan GJan Šimůnek
15.6.2020 15:14 Reaguje na Radim TolaszMilan G
15.6.2020 22:33 Reaguje na Radim TolaszTrochu z toho udělám komedii, reálně se něco naměřilo a to se samozřejmě Mannovi nehodilo do krámu. Tak si ty data upravil k obrazu svému a voila vylezla ona hokejka. Ale protože už zapomněl, která data to byla, tak se zapřel a soudu nechce nic předat. Teď vážně, on nechce ani spolupracovat se soudem. No minimálně tohle stačí k tomu, že k výstupům z IPCC by měl každý přistupovat s rezervou. Pokud budou říkat dobrý den, tak je lepší kouknout z okna jestli není noc.
Ten odkaz na ty data jsem opravdu nenašel, neviděl.
Radim Tolasz
17.6.2020 13:32 Reaguje na Milan GTak nějak přemýšlím, kdo tady překrucuje fakta. Mannova metoda a data jsou veřejné už více než 20 let (http://www.meteo.psu.edu/holocene/public_html/Mann/research/res_pages/old/mbh99.html). Ale máte pravdu, zastupuji Česko v IPCC. Ale to pro mě není důvod, abych držel ústa, když někdo píše nesmysly o klimatologii. Naopak.
Mimo Chodem
13.6.2020 18:10https://www.independent.co.uk/environment/climate-change-science-deniers-boris-johnson-environment-leak-a9094631.html

Miroslav Vinkler
13.6.2020 21:12 Reaguje na Mimo ChodemHodně mi to připomíná záznamy z inkvizičního slyšení s Galileem, kde tento tribunál konstatuje: jde o kacířský blud neboť je v rozporu s Písmem svatým jakož i učením církevních otců, a proto...
Nebo scénu,kdy Marco Polo benátskému dóžeti a jeho suitě ukazuje čínské papírové peníze a tvrdí, že mají velkou hodnotu. Jeden z nich peníze spálí a společně se mu vysmějí,kdeže je ta hodnota...
Oběma vám schází jistá dávka pokory a snaha porozumět druhé straně.
Vždyť vám je všechno tak jasné...
Možná se mýlí profesor Lindzen, doktorka Makarieva i p. Kalenda a dalších 500 vědců.
Na rozdíl od vás však neváhají a snaží se něco vytvořit nástrojem,který je vám k smíchu, tvořivým myšlením, které odděluje homo sapiens od zbytku živočichů.
A také neváhají dát v sázku odbornou pověst,kariéru i materiální výhody,které by jim jinak byly bohatě dopřány.
To dělají proč ? Protože zrovna vy dva byste na to nepřišli , tak vám dám i odpověď. Protože svoboda vědeckého poznání má pro ně větší cenu než trafika v Hradci nebo teplý koutek na pražském magistrátu.
Mimo Chodem
13.6.2020 21:58 Reaguje na Miroslav VinklerAd pokora) dovolte mi připomenout, že jsou to Vaše články, kterými se snažíte podávát přehled o klimatologii i přesto, že v tomto oboru jste zřejmě nijak nepůsobil, ani nepůsobíte. Takhle si představujete pokoru?
Pan Tolazs i pan Metelka jsou odborníci na slovo vzatí, buďme rádi, že se od nich můžeme něco dovědět (a jako laici si opravit zjednodušené chápaní tak složitého problému jako je klima).

Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:07 Reaguje na Mimo ChodemPak jste si nepovšiml,že nedávám rady klimatologům- moje "vina" spočívá v tom, že jsem seznámil veřejnost s teorií biotické pumpy (Gorshkov & Makarieva) a prací doktorky Žarkové .
S p. Kalendou dal dohromady jeden článek opět pro veřejnost, který říká, že existuje i jiné vysvětlení klimatické změny než papouškované antropogenní emise CO2.
Mimo Chodem
13.6.2020 22:13 Reaguje na Miroslav VinklerPráce pana Metelky a pana Tolasze najdete snadno pomocí vyhledávače, to snad není nutno ani psát (jak hledáte články o BP?).

Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:23 Reaguje na Mimo ChodemPráce p. Metelky ani hledat nemusím, sám uvedl jak na tom je.
Mimo Chodem
13.6.2020 22:39 Reaguje na Miroslav Vinklerhttps://scholar.google.cz/citations?user=4svxSOoAAAAJ&hl=cs&oi=sra

Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:52 Reaguje na Mimo Chodem
Miroslav Vinkler
13.6.2020 23:00 Reaguje na Mimo ChodemPokud je někdo echt odborník, je o dvě koňské délky vždy vpředu.
Mimo Chodem
14.6.2020 10:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 10:44 Reaguje na Mimo ChodemAno, skupina kopáčů vykopala příkop podle projektu.
Kde je samostatná vědecká práce ?
Mimo Chodem
14.6.2020 10:51 Reaguje na Miroslav VinklerJestli máte potřebu posuzovat ostatní, ukončeme diskuzi.

Miroslav Vinkler
14.6.2020 11:16 Reaguje na Mimo ChodemNehodnotil jsem vás ani v jednom příspěvku.
Hodnotil jsem pouze vaše argumenty a ověřil je ve vztahu k objektivní realitě.
A tyto informace vám předal.
Mimo Chodem
14.6.2020 11:55 Reaguje na Miroslav VinklerRadim Tolasz
14.6.2020 16:09 Reaguje na Miroslav VinklerA k mým zpochybňovaným výstupům jeden dodatek. Já dělám praktickou provozní klimatologii, nejsem ani akademik ani universitní pracovník. Publikace jsou pro mě jen příjemný vedlejší efekt. A ten "efekt" má hodnotu h indexu 8. To zcela neobjektivně považuji za docela dobrý výsledek.
Jiří Svoboda
14.6.2020 10:41 Reaguje na Miroslav VinklerTakové chování je opravdu neomluvitelné a pouze sprostá slova v komentářích nestačí. Ta žumpa vašeho svědomí je asi hodně hluboká!

Miroslav Vinkler
14.6.2020 11:13 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
14.6.2020 11:56 Reaguje na Miroslav VinklerNa hrubý pytel nezbývá než použít hrubou záplatu.
Jiří Svoboda
14.6.2020 12:12 Reaguje na Miroslav VinklerVladimir Mertan
13.6.2020 22:18 Reaguje na Mimo ChodemMimo Chodem
13.6.2020 22:32 Reaguje na Vladimir MertanGWPF, kde prof. Lindze sklízí aplaus, je napojeno/financováno na fosilní lobby.
Komu svěříte svou důvěru je na Vás, osobně dávám přednost věřejně financovanému výzkumu.

Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:35 Reaguje na Mimo ChodemMimo Chodem
13.6.2020 22:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:44 Reaguje na Mimo ChodemOvšem mzdu nedostával za vědeckou činnost, jak jistě také víte.
Teprve,když užaslému světu a vědecké obci dokázal, že v řadě věcí přišel s naprosto originálním řešením, byl placen z prostředků na vědu.(univerzity)
Mimo Chodem
13.6.2020 22:51 Reaguje na Miroslav VinklerSamozřejmě existuje celá řada soukromých výzkumáků s excelentními výsledky - což obecně platí do doby, než investor začne předepisovat, co má vyjít.

Miroslav Vinkler
13.6.2020 22:54 Reaguje na Mimo ChodemVidíte a zrovna u AE byste minul jackpot.
Mimo Chodem
14.6.2020 10:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 10:48 Reaguje na Mimo ChodemTo, co získal potom, se odráží právě od r.1905.
chronologicky:
1902 místo technického asistenta na Švýcarském patentovém úřadě
1904- stálé místo
1905 - získal doktorát
Mimo Chodem
14.6.2020 10:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 11:26 Reaguje na Mimo ChodemZaměstanavatel A.E.
Eidgenössisches Institut für Geistiges Eigentum
(1902–1909)
Vaše tvrzení " rok byl na PU " je tvrzením nepravdivým.
Zaměstnán tam byl 7 let !
Dvakrát měř,jednou řež.
Mimo Chodem
14.6.2020 11:38 Reaguje na Miroslav Vinkler... proč jste zkrátil "roku" na "rok". Jde o záměr?

Miroslav Vinkler
14.6.2020 12:02 Reaguje na Mimo ChodemCož je ve sporu s vaším tvrzením : "osobně dávám přednost veřejně financovanému výzkumu."
Tím jsem vám prokázal, že
geniální vědecké poznání lze realizovat i vně tzv. veřejné podpory vědy a výzkumu.
O nic jiného mi nešlo. Z čehož logicky plyne, že i závěry odborníků "na vlastní noze" v současnosti mohou představovat protipól většinového vědeckého názoru. A dokonce mohou mít pravdu.
Mimo Chodem
14.6.2020 12:29 Reaguje na Miroslav VinklerVůbec nepléduji za to, že by se vliv člověka neměl dále testovat - to by vědecky nedávalo smysl (i OTR se stále s pokročilejčími technologiemi testuje), ale dokud názoroví odpůrci nevezmou totožné tera(peta)bity dat a nevysvětlí je lépe, není důvod ke změně poznání. Místo toho se klima popírá částečnými analýzami pomocí partikulárních dat atd. a tak podobně.
Jan Šimůnek
14.6.2020 12:52 Reaguje na Mimo ChodemVladimir Mertan
14.6.2020 08:23 Reaguje na Mimo ChodemHovoríte verejne financovaný výskum je dôveryhodný. Pre mňa žiaľ nie, potvrdzujú to páni Metelka a Tolasz, ktorí nie sú ochotní pripustiť vedecké poznatky z iných oborov - viď príklad Petra Pokorného, či Vojena Ložeka. Ak založím Ústav globálnej zmeny, je veľmi pravdepodobné, že výskum vedcov bude potvrdzovať Globálnu zmenu. Je veľké riziko, že sa bude pristupovať k získaným poznatkom selektívne, to čo sa nehodí sa neberie do úvahy, bude sa skúmať iba to čo by malo potvrdzovať zmenu.
Mimo Chodem
14.6.2020 10:37 Reaguje na Vladimir MertanNevím o prof. Lindzenovi mnoho, na wiki je charakterizován jako člověk, který má rád názorovou opozici (proč ne). Možná to je ale to vysvětlení, které hledáte.
Milan G
15.6.2020 12:47 Reaguje na Mimo ChodemMajka Kletečková
16.6.2020 00:53 Reaguje na Milan GMilan G
17.6.2020 09:37 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
17.6.2020 11:46 Reaguje na Milan GChybička se vždycky vloudí - v příkladu s A.E. výše dávám za pravdu panu Vinklerovi. Ale to považuji za výjimku, kterou vzhledem k velikému počtu trefných a seriózních komentářů jejich autoru odpustím.
Nevím ale, co si myslet o Vašem "No na Trolla nereaguji ...".
Kdyby tam nebylo ono "... přece ...", tak bych s tím problém neměla. Takhle tomu fakt nerozumím.
Jan Šimůnek
15.6.2020 15:20 Reaguje na Mimo ChodemJe to ještě méně dávno, co byl konsenzus (alespoň v zemích východního bloku), že žádná genetika neexistuje, a že lze např. zdědit i skvrny na kůži, které výzkumník jednomu z rodičů provedl injekcí tuše. A kdo tomu veřejně nevěřil, ten se seznámil s krásami severní Sibiře a přilehlých ostrovů. A většině takových se tam zalíbilo natolik, že tam zůstali až do smrti.
Takže je mi líto, konsenzus má význam leda v totalitě, ne ve vědě. A pokud se konsenzu dovolává IPCC, tak to znamená že šíří lži a používá přitom totalitních metod. Nic víc.
Radim Tolasz
14.6.2020 16:15 Reaguje na Vladimir MertanJan Šimůnek
14.6.2020 16:46 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
14.6.2020 17:49 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 09:45 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
15.6.2020 13:08 Reaguje na Jan Šimůnek2. IPCC nemá žádnou rozhodovací pravomoc, nemá možnost donutit někoho, aby nepřesouval výrobu odněkud někam. Doporučení v tomto směru může dát UNFCCC, který v těchto doporučeních vychází odborně ze zpráv IPCC.
3. Souhlasím, dovoz emisí ve výrobcích by měl být započítáván do národních inventur. Považuji to za logické, ale politici se nejsou schopni nebo ochotni na tomto dohodnout. To je ale mimo IPCC i mimo mě.
Jan Šimůnek
15.6.2020 15:21 Reaguje na Radim TolaszPak ovšem IPCC nemá žádný význam.
Vladimir Mertan
15.6.2020 17:06 Reaguje na Radim TolaszPetr Eliáš
15.6.2020 21:37 Reaguje na Vladimir MertanRadim Tolasz
17.6.2020 13:35 Reaguje na Vladimir MertanLadislav Metelka
16.6.2020 13:59 Reaguje na Vladimir MertanJan Šimůnek
16.6.2020 19:54 Reaguje na Ladislav MetelkaLadislav Metelka
17.6.2020 11:13 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
17.6.2020 17:14 Reaguje na Ladislav Metelka
Radim Tolasz
15.6.2020 13:09 Reaguje na Miroslav VinklerPavel Dudr
13.6.2020 22:11Pavel Dudr
14.6.2020 07:48 Reaguje na Pavel DudrJiří Svoboda
14.6.2020 12:23 Reaguje na Pavel DudrPetr Eliáš
14.6.2020 08:26Zde naleznete jeden z mnoha komentářů na deklaraci této pseudovědecké skupiny: https://climatefeedback.org/evaluation/letter-signed-by-500-scientists-relies-on-inaccurate-claims-about-climate-science/
No, ale toto mě opravdu rozesmálo:
,,Světová klimatická deklarace (WCD) spojila širokou škálu kompetentních vědců z celého světa*. ,,
Škála kompetentních vědců, jako je tuneldědek Klaus. A autor podepsaný jako ,,coal expert,, - tudíž je jasné, za koho kope a kdo ho platí.
Vladimir Mertan
14.6.2020 09:05 Reaguje na Petr EliášMilan G
14.6.2020 12:45 Reaguje na Vladimir MertanPetr Eliáš
14.6.2020 13:08 Reaguje na Milan GJan Šimůnek
14.6.2020 09:54 Reaguje na Petr EliášA jestliže IPCC lže o tom "vědeckém konsensu", tak patrně lže i v jiných věcech (nebo dokonce ve všech).
Další věcí je, že katastrofické předpovědi jsou v naprosté většině případů šířeny lidmi, kteří žádné kompetence v klimatologii nemají. Greta je jistě extrém, nicméně kolem ní bylo a je mnoho "odborníků" z "tlamocvičných oborů" (dík za tento termín panu Šedivému) a prakticky žádný odborník na klima (třeba pan Metelka se tu na Ekolistu od slečny Grety a toho, co hlásá, opatrně distancoval).
A není možné zapomenout ani na koloťuka Pachaurího, který IPCC šéfoval a jehož odborné klimatologické kompetence jsou patrně nanejvýš stejné (ale ve většině případů nižší) než u kohokoli z těch 500 vědců. Ti vědci ovšem, na rozdíl od jmenovaného koloťuka, přeprodávajícího emisní povolenky, nejsou ekonomicky zainteresovaní na blábolech, které IPCC šíří (což může být příčina rozporu mezi jejich postojem a postojem IPCC).
Petr Eliáš
14.6.2020 10:08 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 10:15 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
14.6.2020 10:27 Reaguje na Jan ŠimůnekVladimir Mertan
14.6.2020 12:50 Reaguje na Petr EliášJan Šimůnek
14.6.2020 12:54 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
14.6.2020 13:02 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 17:32 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
14.6.2020 19:08 Reaguje na Jan Šimůnekvaber
14.6.2020 18:05 Reaguje na Petr EliášRadim Tolasz
14.6.2020 16:21 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
14.6.2020 17:03 Reaguje na Radim TolaszPodělte se s námi o to. Můžete i přehánět!
Zcela jednoznačně: Pokud uvádíte pravdu (a zatím jsem nenašel důvod vám nevěřit), pak jen s dalšími podobnými děláte těm, na nichž IPCC a politika z jeho výstupů odvozená stojí, jen jakousi "štafáž" či, jak říkají zpěváci, "křoví". Jak označoval Lenin podobné lidi, je všeobecně známo.
Nicméně v rámci vědy jste v dobré společnosti, protože i onen zde připomínaný Albert Einstein, ač vědecký génius, nedokázal pochopit, že Pugwashské hnutí, jemuž dělal jednu z ikon, je v podstatě řízeno KGB (pokud se v té době zrovna nejmenovala jinak) a zcela jednoznačně bojuje za zničení demokratických zemí.
Prostě řečeno, někteří vynikající vědci jsou v oblasti sociální a politické naivnější než mnohý Franta Lopata s neukončenou ZŠ.
Vědec má IMHO určitou odpovědnost, která rozhodně nekončí vydáním nějaké publikace (a v určitých případech se týká i rozhodnutí, jestli tu publikaci vůbec vydat).
A pokud dospěje k závěru, že jsou výsledky jeho vědecké práce zneužívány, tak by se měl ozvat. Zatím ještě ve většině zemí našeho kulturně politického okruhu není demokracie tak destruována, aby to bylo spojeno s takovými riziky jako třeba disidentování A. Sacharova v SSSR.
A pokud budete držet basu s lidmi, o nichž sám víte, že lžou a manipulují (jak tu naznačujete), tak riskujete, že s nimi skončíte v jednom pytli.
Radim Tolasz
14.6.2020 17:51 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 09:51 Reaguje na Radim TolaszA protože jste zástupce Česka v IPCC a ta lež má něco společného s IPCC, tak má něco společného i s vámi.
Jan Šimůnek
15.6.2020 10:26 Reaguje na Petr EliášRadim Tolasz
15.6.2020 13:12 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:24 Reaguje na Radim Tolasz2. Pokud se týká té druhé totality, tak proti ní bojuji ze všech sil a (zatím) legálními prostředky. O tom je i tato diskuse.
Radim Tolasz
17.6.2020 13:37 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
18.6.2020 10:14 Reaguje na Radim TolaszKarel Tejkal
14.6.2020 09:40Považuji za pravděpodobné, že zvyšující se koncentrace CO2 má vliv na změny klimatu. Uvítal bych racionální snahy o snížení emisí CO2, vidím však něco jiného. Vidím aktivisty odmítající uhlí a současně energii z jádra (v Německu se to děje dokonce na vládní úrovni). Klimatická propaganda je často manipulativní, někdy až podvodná (Climagate). Klimatickým aktivistům nevěřím. Kdo chce zachraňovat planetu před CO2, měl by jádro aktivně podporovat, ne ignorovat nebo dokonce odmítat.
Jan Šimůnek
14.6.2020 10:20 Reaguje na Karel TejkalPavel Dudr
14.6.2020 12:04 Reaguje na Karel TejkalOdpovědět
Radim Tolasz
14.6.2020 16:22 Reaguje na Karel TejkalJan Šimůnek
14.6.2020 17:04 Reaguje na Radim TolaszJan Šimůnek
15.6.2020 09:54 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
15.6.2020 13:13 Reaguje na Karel Tejkal
Miroslav Vinkler
14.6.2020 09:46Hemží se to zde výrazy... v rozporu nebo zkreslují důkazy...tvrzení je nevědecké. Ignoruje dobře zavedené chápání klimatu...Dopis obsahuje přímé lži a účelový sběr informací o dopadech CO2...vedle vyjádřených politických názorů je každá jednotlivá věta buď špatná, nevýznamná nebo irelevantní... .Vědecký obsah je zcela nepřesný, nezdokumentovaný a nedokáže prokázat svá tvrzení.. bla...bla..
Upřimně mě rozesmálo tvrzení dámy z Kalifornie (vědec !? ) , která slídila po sektorovém složení signatářů 500 vědců a zjistila "Nejčastějšími skupinami signatářů byli geologové (19%) a inženýři (21%),manažeři, spisovatelé, aktivisté a lobbisté (celkem 11,3%) atd., ale nejvíc ji rozčílil poznatek !!!..že 95% signatářů byli muži.
Což madam vedlo ke genderovému poznání "To je ohromující nerovnováha. "
Dotyčná se jmenuje AMBER C. KERR a vystudovala agroekologii /agrolesnictví a jeí disertační práce se zaměřila na sucho v zemědělsko-lesnických systémech kukuřice-luštěniny v Malawi v jižní Africe, kde pobývala dva roky . (klimatolog jak z partesu )
Pokud toto má být objektivní a odborné vyhodnocení názorů 500 vědců s jiným názorem pak je možné už všechno.
Řekněme si to na rovinu, do roviny vědeckého poznání byl úmyslně byznysmeny implantován prvek kšeftování s emisními povolenkami a vize OZE jako spásy lidstva (s příslibem biliónových zisků)
Tento podnikatelský záměr si vyhradil PRÁVO na definování jediného dogmatu , který bude celospolečensky uznán.
A to prostřednictvím OSN/ EU + další klaky (typicky stát Kalifornie,USA - kde již mají nejvyšší ceny elektřiny v USA)
Jiné názory jsou dány do klatby a jejich protagonisté politicky,odborně, materiálně i sociálně izolováni podle zásady účel světí prostředky.
Proti tomu byl Čechům známý Koncil kostnický (1414-1418 )s Mistrem Janem Husem nevinnou dětskou hrou.
Pokud nebude libovolné tvrzení doloženo důkazem vždy se bude jednat pouze o oblast statistické pravděpodobnosti a nic jiného.
Rozhodovat rigidně na tomto základě o osudech lidstva/národních států/jednotlivců aniž by se přihlíželo ke skeptickým názorům je vysoce nebezpečná iniciativa , blížící se globální diktatuře a s atributy skutečné demokracie se počíná nebezpečně rozcházet.
Jan Šimůnek
14.6.2020 09:56 Reaguje na Miroslav VinklerPetr Eliáš
14.6.2020 10:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 10:05 Reaguje na Petr EliášMimo Chodem
14.6.2020 10:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 10:50 Reaguje na Mimo ChodemMimo Chodem
14.6.2020 11:10 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 11:29 Reaguje na Mimo ChodemPráce 500 signatářů jsem nečetl,ale slibuji, že si prolistuji alespoň držitele Nobelovy ceny ,kteří se podepsali také.
A kolik prací od nich jste četl vy ?
Mimo Chodem
14.6.2020 11:37 Reaguje na Miroslav VinklerBudeme všichni číst dizertačky všech signatářů a pak je jako laici hodnotit?

Miroslav Vinkler
14.6.2020 12:05 Reaguje na Mimo ChodemMimo Chodem
14.6.2020 12:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Miroslav Vinkler
14.6.2020 12:23 Reaguje na Mimo ChodemPaní Kerr propaguje agrolesnictví(za jedna) a v rámci grantu na byla dva roky v Malawi.
Zkušenosti zúročila v dizertační práci, která se globálně klimatu obecně netýká ani náhodou.
(https://escholarship.org/uc/item/7bm3k6nv )
Tak si počtěte sám a nebude-li vám něco jasné,dejte vědět.
Mimo Chodem
14.6.2020 12:32 Reaguje na Miroslav VinklerPodobnou otázku vztáhněte na těch 490 signatářu, kteří nemají s klimatologií mnoho společného.

Miroslav Vinkler
14.6.2020 12:38 Reaguje na Mimo Chodem========
Ale vy se alespoň podívejte na závěry studie Kerr. str. 149 :-)
Milan G
14.6.2020 12:55 Reaguje na Miroslav VinklerKdyž IPCC vedl Pachaurí bylo vše OK, to mu nevadilo a teď má problém s Klausem, to je směšné nemyslíte? Podle tohoto uvažování se ke klimatu můžou vyjadřovat lidé, kteří mu vyhovují taková selekce a ostatní musí držet ústa.
Mimo Chodem
14.6.2020 12:56 Reaguje na Milan GMimo Chodem
14.6.2020 12:59 Reaguje na Milan GDoufám, že se to bude nadále zkoušet, ale zatím se to nepodařilo, jinak by se alternativní teorie ve vědeckých kruzích ujala.
Mimo Chodem
14.6.2020 13:06 Reaguje na Milan GRozumím, že nemáte v lásce IPCC. Tak se mu vyhněte, klimatické přehledy a jeho příčiny podávají i velké organizace jako je NOAA, NASA ...
Mimo Chodem
14.6.2020 12:55 Reaguje na Miroslav VinklerDo nebe volající mi přijde časté kádrování osob pomocí výtažků z googlu.
Jako laik mám důvěru v současný konsensus o vlivu člověka na klima. Pokud se tento názor změní, budu to respektovat jako vývoj vědy.
Jan Šimůnek
14.6.2020 13:03 Reaguje na Mimo ChodemMimo Chodem
14.6.2020 13:17 Reaguje na Jan ŠimůnekJak zpívá Jarek Nohavica: "...co neni stopro to mě dycky smoli..."
Jan Šimůnek
14.6.2020 17:08 Reaguje na Mimo ChodemA ještě dvě věci:
1. to poněkud připomíná výsledky voleb za socialismu
2. ve svém okolí mám dost vědců a nevím o nikom, kdo by byl v tomto smyslu tázán.
Takže si dovoluji o tom konsensu hluboce a upřímně pochybovat.
Radim Tolasz
14.6.2020 17:53 Reaguje na Jan ŠimůnekMilan G
15.6.2020 13:06 Reaguje na Mimo ChodemKonsensus není pravda. Pravdu musíte dokázat. A to se vám doposud nepovedlo.
Majka Kletečková
16.6.2020 01:14 Reaguje na Milan GTo jsem z toho jelen, pardon laň.
Tak reagujete nebo nereagujete?
Mimo Chodem
14.6.2020 13:22 Reaguje na Miroslav VinklerAbych dobře porozuměl straně 149, musel bych si přečíst celou práci, ale předtím vystudovat patřičný obor a nejlépe v něm několik let pracovat. Už rozumíte? Že stavět se do pozice Brouka Pytlíka nikam nevede (představte si, že by stomatologové počítali zatížení křídel dopravních letadel)
Jan Šimůnek
14.6.2020 13:02 Reaguje na Mimo ChodemRadim Tolasz
14.6.2020 16:27 Reaguje na Jan ŠimůnekRadim Tolasz
14.6.2020 17:56 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 09:57 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
15.6.2020 13:15 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:26 Reaguje na Radim TolaszMajka Kletečková
14.6.2020 21:48 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 10:00 Reaguje na Majka KletečkováA, na rozdíl od členů IPCC, nebo alespoň jejich naprosté většiny, je schopen posoudit ekonomické a sociální důsledky toho, co IPCC prosazuje, protože v prognosťáku se takové rozbory prováděly.
Radim Tolasz
15.6.2020 13:17 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:29 Reaguje na Radim TolaszA jsme u té odpovědnosti IPCC za průšvihy, které jím produkované materiály zavinily a ještě v budoucnu zaviní.
Jan Šimůnek
17.6.2020 17:15 Reaguje na Radim TolaszNebo se členové IPCC považují za "mluvící nástroje"?
Milan G
15.6.2020 22:55 Reaguje na Radim TolaszTo by už mohlo rovnou platit, že by bylo nejlepší zničit vše čeho bylo za posledních 100 let dosaženo.
Radim Tolasz
17.6.2020 13:40 Reaguje na Milan GJan Šimůnek
18.6.2020 10:15 Reaguje na Radim TolaszLadislav Metelka
18.6.2020 12:47 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
18.6.2020 16:26 Reaguje na Ladislav Metelka
Miroslav Vinkler
14.6.2020 13:40náš Aleš Erber , propagátor agrolesnictví v ČR by paní Kerr mohl dávat kondice z oboru. Madam neznám, ale člověka lze posoudit podle jeho práce. Její výroky vůči signatářům 500 vědců... svědčí o jejím hlubokém nepochopení problematiky změny klimatu . Přesto se cítí být oprávněna k tomu, aby kritizovala lidi, kterým není hodna vyleštit boty. Typicky zamindrákovaná američanka s genderovým náhledem na svět.
K vám - vaše důvěra v IPCC a spol.,cit."Koncensus se odhaduje okolo 96%" je průmětem vaší víry v obecný náhled , že většina má vždy pravdu.
Cit.: " Jako laik mám důvěru v současný konsensus o vlivu člověka na klima."
Já tu důvěru nemám, protože se kromě "většiny" spoléhám na racionální kritické myšlení a různě názory se snažím podrobit vlastní analýze.
Mému přesvědčení je nejblíže názor formulovaný prof. Gorshkovem &. Makarieva pouze s tou výhradou, že ani oni nedocenili zcela význam globálního antropogenního ovlivnění zemské souše z pohledu energetických toků .
Již nyní lze prokázat, že tzv. OZE přispívají paradoxně k destabilizaci globální ekologické stability více než fosilní zdroje energií.
Již nyní lze prokázat, že absence jádra pro řešení klimatické změny je tragickým omylem.
K otázce dehonestace - mně nezajímá jestli jste chudý,bohatý, zdravý nebo nemocný či vaše IQ . Zajímají mě pouze tvrzení a z nich vyplývající závěry. A pokud se na něco odvoláváte, ověřte si prosím nejdříve shodu tvrzení s realitou. (ať potom nemusíte nedůstojně kličkovat)
Mimo Chodem
14.6.2020 14:32 Reaguje na Miroslav Vinkler- Váš názor respektuji
- dobře, nechť se dizertací paní Kerrové zabývá pan Erber (proč o tom píšete?).
- kdepak, víru v závěry klimatologů mi zbytečně podsouváte. Důvěřa není víra - důvěřuji vědecké obci, že to, co předkládá, reprezentuje současný stav poznání, a že se to může kdykoli změnit, protože věda nezná bratra.
- OZE, jádro atd. je navazující téma, nechme si ho pod jiný článek
- s kádrováním (dehonestací) jste opravdu začal Vy - viz Vaše výroky o panu Tolaszovi, panu Pečovi (toho z MIT), paní Kerrové.
Jan Šimůnek
14.6.2020 17:25 Reaguje na Mimo ChodemNajděte si něco o Lysenkovi a spol. a potom zjistíte, že důvěra není absolutně na místě.
Jiří Svoboda
14.6.2020 18:10 Reaguje na Miroslav VinklerAle že jsem toto u vás, pane Vinklere, nějak nepozoroval.
Viktor Šedivý
14.6.2020 14:23Výsledky takového bádání jsou ale prakticky takřka bezcenné*) z pohledu naší možné reakce. Ani kdyby bylo tisícem studií prokázáno nade vší myslitelnou pochybnost, že musíme ihned snížit to či ono, jinak přijdou tajfuny, horka, kobylky, bouře, mor, sucha, mrazy a jánevímco, neexistuje síla, která by takovou změnu na celé planetě zajistila.
Nastává další kolo soutěže. A nevyhraje ten, kdo se altruisticky omezí a uskrovní, ale ten, kdo se nejlépe přizpůsobí nadcházejícím změnám a využije uvolněný prostor po tom naivkovi.
*) já vím, že přeháním. Ale strategické rozhodování přeci nemůže sázet vše na předpoklad širokého celosvětového souhlasu s "omezením se" a musí počítat i s tím, že nic takového nebude.
Radim Tolasz
14.6.2020 16:34 Reaguje na Viktor ŠedivýViktor Šedivý
14.6.2020 17:14 Reaguje na Radim TolaszProtože neuvalit na svou ekonomiku "uhlíkovou daň" bude fantastická konkurenční výhoda získaná úplně zadarmo.
Když bude Energiewende dříve či později odstavovat německý průmysl na vedlejší kolej, proč se připojovat k ekonomické sebevraždě?
A reakce na čínskou chřipku? Ta jasně ukázala, že když jde do tuhého, každý hraje za sebe.
Radim Tolasz
14.6.2020 18:01 Reaguje na Viktor ŠedivýViktor Šedivý
14.6.2020 18:35 Reaguje na Radim TolaszUhlíková daň ale nikoho před žádným nebezpečím chránit nebude, to bude zcela uměle vytvořená koule na noze, která evropským státům zdraží jejich produkci.
Když budou produkty drahé, v konkurenci neobstojí.
Nebudeme-li mít export, z čeho budeme platit import?
Radim Tolasz
15.6.2020 13:20 Reaguje na Viktor ŠedivýViktor Šedivý
15.6.2020 14:55 Reaguje na Radim TolaszZvlášť, pokud by se k tomu použil tak pitomý způsob, jako je úmyslné znevýhodnění vlastní produkce.
Radim Tolasz
17.6.2020 13:42 Reaguje na Viktor ŠedivýJan Šimůnek
18.6.2020 10:17 Reaguje na Radim TolaszJiří Svoboda
14.6.2020 18:18 Reaguje na Viktor ŠedivýTo první, co vás napadne, nemusí být to pravé ořechové.
Viktor Šedivý
14.6.2020 18:29 Reaguje na Jiří SvobodaJenže suverénní státy si do daní moc kecat nenechají. Výjimkou budou v nejbližší době země EU - jenže ty už jsou stejně suverénní leda na papíře.
Jiří Svoboda
14.6.2020 20:28 Reaguje na Viktor ŠedivýJeden prognostik říkal, že dělat prognózy je nesmírně složité, hlavně ty směřující do budoucnosti.
Viktor Šedivý
14.6.2020 21:19 Reaguje na Jiří SvobodaPokud ale daněmi zhoršíme svoji pozici na světových trzích, proč by nás měli naši konkurenti následovat a neměli by naopak dosyta využít možnosti ekonomicky nás zcela odstavit?
Jiří Svoboda
15.6.2020 10:54 Reaguje na Viktor ŠedivýGlobální rovnou uhlíkovou daní změníte podmínky všem stejně. Jak tím můžete zhoršit naši pozici na světových trzích? Zavedením uhlíkové daně bude globálně spravedlivě automaticky zvýhodněno cokoliv nízkouhlíkového, a to je záměrem. Světový trh a obchod nebude narušen.
Viktor Šedivý
15.6.2020 11:12 Reaguje na Jiří SvobodaKdyž si tu někdo vymyslí, že pro zlepšení kondice evropských firem (nasměrování k úsporným technologiím a jiné kecy) pověsí všem na nohy kouli, proč by to měly dělat i jiné státy?
Vyhlásit globální daň jen pro EU je samozřejmě možné. Najde se dost těch, co za to budou bruselské šéfy plácat po ramenou a chválit, jak jsou pokrokoví. Proč by nechválili - nic to nestojí a znamená to posílení vlivu, na jaké by bylo kdysi zapotřebí vynaložit obrovské prostředky na válečná tažení.
Jiří Svoboda
15.6.2020 12:27 Reaguje na Viktor ŠedivýNecelosvětové koncepty již dostatěčně selhaly, aby mohly být odstřeleny.
Jan Šimůnek
15.6.2020 10:03 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
15.6.2020 12:24 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:33 Reaguje na Jiří SvobodaNa druhé straně by to znamenalo obchodní válku, kterou EU nemůže vyhrát. Už proto, že klíčové komponenty moderního průmyslu, digitalizace, optických sítí a mnoha dalších věcí se vyrábějí v Číně a surovinová i energetická závislost EU obecně a Německa především na Rusku je taková, že si tamní politici bez Putinova výslovného svolení nedovolí ani pustit větry.
Jiří Svoboda
16.6.2020 13:47 Reaguje na Jan ŠimůnekProč by to znamenalo obchodní válku?
Prostě jen tak vypouštět silné věty není věcná argumentace!
Jan Šimůnek
16.6.2020 19:56 Reaguje na Jiří SvobodaZavedení uhlíkové daně až v EU, tedy na jejím trhu, by mělo charakter nadbytečných cel a taková věc často obchodní válkou končí.
Jiří Svoboda
17.6.2020 12:34 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
17.6.2020 17:17 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
18.6.2020 20:45 Reaguje na Jan ŠimůnekTo akorát nejste schopen najít pro řešení problému vhodnou metodu.
Jan Šimůnek
19.6.2020 07:30 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
17.6.2020 16:55 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
17.6.2020 17:18 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
18.6.2020 20:47 Reaguje na Jan ŠimůnekJiří Svoboda
14.6.2020 18:23 Reaguje naAle dohody o omezení kouření, chlastání a zbytečného ježdění tu přece existují a jsou rozumně naplňovány. Díky zavedení spotřebních daní. Takhle lidé fungujou!
Jan Šimůnek
14.6.2020 17:23 Reaguje na Radim TolaszCovid epidemie způsobila, že se
1. totálně zkompromitovala EU
2. dtto liberální demokraté (překlad z newspeaku do lidštiny = prototalitní antidemokraté)
3. zkompromitovaly se i další mezinárodní instituce, jako OSN i WHO
4. ukázalo, že mezinárodní spolupráce je daleko křehčí a nejistější než tvrdí propaganda
Současné bouře v USA mohou, pokud nebude reagovat úplně blbě, pomoci spíš Trumpovi.
Velká Británie spěje ke "tvrdému brexitu". V tom momentě nastane (pro EU činitele) těžký průšvih, protože zadlužování států EU v (údajné) souvislosti s covid, navíc naprosto nesmyslné a kontraproduktivní, i protlačování Green Dealu způsobí, že v té Británii životní úroveň poroste (nebo se alespoň +- udrží), zatímco v EU půjde drasticky dolů.
A, mimochodem, liberální demokraté zpochybňovali a odmítali právě ty roušky, které nás zřejmě uchránily od největší pohromy (viz Švédsko). A to jsou, až na výjimky, lidé napojení na OZE a jiný klimatický byznys.
Radim Tolasz
14.6.2020 17:59 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 10:04 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
15.6.2020 13:23 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:34 Reaguje na Radim TolaszVladimir Mertan
14.6.2020 20:24 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 10:05 Reaguje na Vladimir MertanVladimir Mertan
15.6.2020 16:46 Reaguje na Jan ŠimůnekKarel Ploranský
14.6.2020 18:20 Reaguje na Radim TolaszJeho vyhynutí v důsledku klimatické změny skutečně nehrozí. Jediné co reálně hrozí, je nepříjemná změna komfortu, na jaký jsme si zvykli. Víc veder, méně vody, už ne tak krásná příroda v mírném pásmu atd. Plus hrozba invaze cizího živlu ze zemí, kde to není příjemné ani teď a bude to tam ještě nepříjemnější.
Otázka je, JAK reagovat. Co je ROZUMNÉ v té situaci dělat - a co je nerozumné a dělat by se to nemělo.
Myslím, že poučit bychom se měli u Izraelců. Ti pochopili, že nemá smysl s klimatem bojovat, nýbrž že je účelnější naučit se, jak zmírnit dopady jeho změn na náš život a prostředky vynakládat především na to - a až ve druhé řadě na snahu klima ovlivnit. Výsledky, kterých dosáhli, jsou pozoruhodné.
Vůbec to neznamená, že bychom se měli úplně vzdát snahy o hledání a uplatnění smysluplných opatření ke zbrzdění klimatické změny - ale dělat to, co velí EU v čele s paní van der Leyen, je šílenost. V kterékoliv jiné oblasti lidských aktivit by projekt s tak absurdním poměrem nákladů k očekávatelnému výsledku nikdo nebral vážně ani dvě sekundy.
To co prosazuje EU je tak zřejmá nabubřelá megalomanská bublina, že to důvěru skeptiků spíše ještě prohlubuje. A plejáda těch dílčích "opatření"? Cokoliv se zrodí v palici bruselského byrokrata, je téměř se zárukou kravina. Nejmarkantnější je to v oblasti automobilismu. Příklad za všechny:
Kvůli úspoře pár mililitrů benzinu na 100 km se omezuje dobíjení akumulátoru v době, kdy motor "táhne". Za tím účelem se do auta nacpe další elektronika. Výsledek je, že už vůbec neplatí to co dřív - že když se s autem dělají delší jízdy, je tím zaručeno že akumulátor se dostatečně dobíjí. Dnes se klidně může stát, že po ujetí 200 km je nabitý méně, než byl před odjezdem... Dopad na životnost je fatální. Pochybuji, že ta směšná úspora paliva vynahradí spotřebu energií na výrobu té elektroniky; natožpak na výrobu zvětšeného množství nových akumulátorů, jejich distribuci, jízdy do servisu k výměně atd.
Jak mohu brát vážně někoho, kdo blafe o snižování produkce CO2 a současně brání rozvoji jaderné energetiky? To je rozpor bijící do očí tak jasně, že to nevidí jen opravdu hodně zaslepený věřící toho nového náboženství.
Velmi pochybný je i tlak na rozvoj elektromobility. Což by ale bylo na delší debatu, na kterou nemám čas.
Mám všechny důvody k podezření, že opravdu nejde o nic jiného než o zástěrku, za kterou se má schovat záměr nacpat miliardy do něčích kapes.
Karel Ploranský
14.6.2020 18:26 Reaguje na Karel PloranskýTo co prosazuje EU je tak zřejmá nabubřelá megalomanská bublina, že to NEdůvěru skeptiků spíše ještě prohlubuje.
Jiří Svoboda
14.6.2020 18:33 Reaguje na Karel PloranskýViktor Šedivý
14.6.2020 18:47 Reaguje na Jiří SvobodaNejreálnějším postupem v tomto směru je czexit :-(
V bruseli je už příliš mnoho lidí zaháčkovaných takovým způsobem, že jim už nezbývá než pokračovat v téhle politice až do hořkého konce. (Němci jsou v tom fakt dobří. Zkuste si najít jak vypadaly zprávy z fronty v zimě 44/45).
Jiří Svoboda
14.6.2020 20:39 Reaguje na Viktor ŠedivýZajímavé je, že nějací snad politologové a historici zkoumali příčinné souvislosti v politice a světodějných událostech. V drtivé většině případů ale nic podstatného nenašli. Závěr: politice a dějinám nelze rozumět. To dává naději, že i zdánlivě neprosaditelná globání jednotná v čase progresivní uhlíková daň z těžby fosilních paliv může být přijata. Nemá proto význam ji předem zatracovat.
Viktor Šedivý
14.6.2020 21:22 Reaguje na Jiří SvobodaJan Šimůnek
15.6.2020 10:08 Reaguje na Jiří SvobodaA druhou věcí je, že bychom nejspíš nešli ven sami, ale V4 snad ještě s Rakouskem a dalšími státy, a pak by se to nejspíš rozpadlo celé, jako druhdy říše satelitů SSSR.
Petr Eliáš
15.6.2020 10:15 Reaguje na Jiří SvobodaViktor Šedivý
15.6.2020 10:27 Reaguje na Petr EliášJestli si myslíte, že zelené šílenství pod diktátem brusele bude levnější, podléháte naprosto nepodloženému optimismu.
Jan Šimůnek
15.6.2020 10:28 Reaguje na Petr EliášRadim Tolasz
15.6.2020 13:25 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
15.6.2020 15:36 Reaguje na Radim TolaszJiří Svoboda
15.6.2020 17:09 Reaguje na Radim TolaszRadim Tolasz
17.6.2020 08:35 Reaguje na Jiří SvobodaJiří Svoboda
17.6.2020 16:51 Reaguje na Radim TolaszViktor Šedivý
14.6.2020 18:43 Reaguje na Karel PloranskýA to je něco, v čem nám spolky jako IPCC nijak zásadně nepomůžou. Ale v tom přihrávání do vhodných kapes jsou velmi dobří - a kdyby šlo jen o miliardy.
Vladimir Mertan
14.6.2020 20:28 Reaguje na Karel PloranskýMajka Kletečková
14.6.2020 22:10 Reaguje na Vladimir MertanViktor Šedivý
14.6.2020 23:55 Reaguje na Majka KletečkováMilan G
15.6.2020 13:31 Reaguje na Viktor ŠedivýJiří Svoboda
15.6.2020 12:09 Reaguje na Majka KletečkováMilan G
15.6.2020 13:30 Reaguje na Majka KletečkováVladimir Mertan
14.6.2020 20:14 Reaguje na Radim Tolaszhttps://domov.sme.sk/c/22179514/riesenie-klimatickej-krizy-sa-zacina-u-politikov.html
si môžeme urobiť obraz ako môžu ľudia vnímať scénáre IPCC.
V debatách som sa stretol napríklad z názorom, že oteplenie je tak rýchle, že stromy nestihnú zmeniť vegetačné stupne. V realite sme sa mohli v článku na Ekoliste dozvedieť, že sa nedarí nahradiť výsadba smreka bukmi, pretože trpia častými jarnými mrazmi. Realita je taká, že na Šumave sa prirodzene obnovuje smrek aj tam, kde sa lesníci rozhodli vysadiť listnaté stromy. Realita je taká, že stromy vyrastú aj v štrbinách betónu na streche či balkóne, v Trenčianskych Tepliciach rastú malé smrečky v odkvapovej rúre zanedbaného domu.
Podľa mňa to príroda aj ľudstvo zvláda aj zvládne. Ide o to, že zatiaľ strašia iba scénare IPCC.
