https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/policie-cr-myslivecka-sezona-je-v-plnem-proudu.jake-jsou-vysledky-policejnich-kontrol
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Policie ČR: Myslivecká sezona je v plném proudu. Jaké jsou výsledky policejních kontrol?

2.12.2021
Pil jsi? Nepil!
V září začala hlavní myslivecká sezona a uživatelé honiteb od této doby loví nejvíc druhů zvěře. Chvíle, kdy si myslivci užívají možnost využít jakousi odměnu za jejich celoroční péči, se bohužel neobejdou každoročně bez drobnějších či vážnějších zranění.
 
Příkladem tomu je postřelení, které se přihodilo v poměrně nedávné době na Pardubicku. Poškozený byl při lovu divočáků zraněn na obou nohách střelou a jejími fragmenty. Střelec při této konkrétní události nebyl pod vlivem alkoholu. Kdyby však dodržel bezpečnou vzdálenost, nemuselo k tomu vůbec dojít.

Policie České republiky si velice dobře uvědomuje rizika a nebezpečí hrozící při nedodržení základních pravidel chování na honu v souvislosti s používáním loveckých zbraní. A proto odbory služby pro zbraně a bezpečnostní materiál jednotlivých krajských ředitelství policie provádí pravidelné kontroly honů, a tím se policisté snaží eliminovat incidenty, při kterých dochází ke střelným poraněním.

Od počátku září do konce roku 2021 je po celé České republice naplánováno různými mysliveckými spolky okolo 6000 společných lovů. Policisté doposud zavítali na 366 honů a zkontrolovali na nich 4413 osob. Na dalších 590 naplánovaných honech mohou ještě myslivci očekávat naši přítomnost. Avšak s ohledem na aktuální vývoj epidemické situace se spousta honů ruší, a tak počet kontrol může být nižší.

Policisté na vybraných honech kontrolují, zda lovci mají v pořádku potřebné doklady, jako je zbrojní průkaz, průkaz zbraně a lovecký lístek, případně i pojištění odpovědnosti při výkonu práva myslivosti, dále se také zaměřují na technický stav zbraní a v neposlední řadě je součástí kontroly i orientační dechová zkouška. To vše můžeme kontrolovat nejen při zahájení honu, ale také v jeho průběhu nebo bezprostředně po jeho skončení. Dosavadní výsledky ukazují, že naše preventivní kontroly mají pozitivní účinek. Zastřenou mysl alkoholem jsme zjistili pouze u jedné osoby. Jednalo se o takzvaný zbytkový alkohol, ale ani toto nelze tolerovat v situaci, kdy osoba manipuluje se zbraní. (počet kontrol je platný k datu 21. 11. 2021)

kpt. Irena Pilařová
odbor komunikace a vnějších vztahů
Policejní prezidium ČR


reklama

 
Policie ČR

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (32)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

kk

karel krasensky

2.12.2021 10:53
Važení diskutující chtěl bych varovat všechny z vás,kteří bydlíte na vesnici.Duvodem jsou hony jak uvadí članek.Hony v drtivé většině probíhají v sobotní dopoledne.Zavřete kočku,psa,slepice,kozu,ovce přes klec s papouškem přehodte deku.Morč nebo křečka s terariem snad do skříně.Vhodné je kozam a ovcím ovazat huby a zabranit jím v hlasovém projevu,který by mohluslyšet myslivec.Pokud máte podsklepený dum děti,vnoučata,babičku a dědečka i s umělými zuby převevedte do sklepa.Pokud ne doporučují před vstupní dveře pytle s pískem a na okna silné dubové okenice.Pak už zbývá zapalit jen svíčku a modlit se-anděličku muj stražníčku opatruj mou dušičku.Sundejte raději i plechového kohouta z komínu.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 11:14
Ve svém druhém příspěvku poskytnu několik cenných bezplatných rad myslivcum a honcum.Pokud dojde k postřelení učastníka honu není vhodné mu davát zaraz zavazakem,ale raději zavolat zachranku.Pokud je exitus jistý a je zřejme,že dotyčný byl skolen ránou na komoru je možné jej vyvrhnout,položit na pravý bok,dát mu poslední hryz-placatku staré myslivecké a troubit na borlici halali.Prosím ,abyste dodržovali staleté tradice,zvyky a dustojnost české myslivosti.Lovu zdar.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.12.2021 17:34 Reaguje na karel krasensky
Já bych raději volil ten zaraz. Doktoři jsou nadměrně vytíženi díky koronavirové pandemii.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 17:55 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Je ještě jedná varianta.Slovený kus jak říkají myslivci by si mohl nechat uspěšný střelec vypreparovat a postavit na čestné místo v loveckém pokoji jako životní trofej.Když měli preparovaného Klému Gottwalda tak by to asi mělo jít.
Odpovědět
MO

Milan Orkáč

6.12.2021 06:56 Reaguje na karel krasensky
Vážení ubožáci, možná by stálo za to si nechat od policejní mlůvčí nechat napsat, kolik je u myslivců celkový počet samopostřelení u členů policie, zranění vlastní zbraní.Je to zajímavé číslo... Pokud zde píšete takové rady, pak vězte, že myslivecké zkoušky mají podobný charakter jako autoškola.U myslivců je používána k výkonu práva myslivosti zbraň, na silnicích k řízení vozidlo. Takže účastníkům silničních nehod byste taky dávali záraz, nebo je nevozili do nemocnic po nehodách, případně nechali vypreparovat jako trofej řidiče?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

6.12.2021 14:43 Reaguje na Milan Orkáč
Zbytečně se rozčilujete. Mnohým a nejen tady opravdu vadí ukázněnost myslivců. Ono se dá říci, že se vlastně nic moc neděje. Žádný alkohol a těch zranění či postřelení je také minimum. O to víc se potom každý prohřešek jednotlivce musí náležitě rozmáznout. Je toho tak málo a ti chudáčci nevědí kdy znovu dostanou příležitost si "plivnout".
Odpovědět

Jirka Černý

2.12.2021 12:38
Řekl bych že jeden zbytkový alkohol na tak velké množství kontrol je skvělý výsledek.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.12.2021 13:41
Pamatuji doba, kdy kamarád z učňáku měl papíry hned v 18letech a říkal - 100patron za sobotu/několik kol, někdy nestačilo, co bylo zvěře. Za 3roky, to přišel z vojny, tak už stačila bohatě polovina nábojů.
A dnes ? Když se po r.1989 myslivecká sdružení rozpadla na menší ( zde v okolí i z 1 na 3, kolikrát si vystřelí za sobotu ?
A nesvádějte nízké stavy zvěře jenom na zemědělství ! ! !
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 14:04 Reaguje na smějící se bestie
Zdravím.Mate pravdu.Kdysi když jsem byl školák a nebralo se to ták jako dnes tak jsem chodil jako honec na hony na drobnou zvěř.Každý myslivec měl u sebe něco ostřejšího.Někdo plackuněkdo i pulitr a nikdy se nic nestalo.Jezdil konský povoz kde na dřevěném voze byly šprušle na,které se zavěšovali ulovení zající a bažanti.Býval plný a přitom jde o okraj Beskyd.Před několika léty jsem na sobotní hon v té samé lokalitě jako honec se šel projít.Po skončení honu na výřadu kde stala malá armada střelcu,honcu a psu leežel jeden zkrvavený zajíček s vystřeleným světlem jak říkají myslivci.Hlavní bonz-hospodář pronesl projev vyhlasil krále honu za tu jednu obět a mocn+ se troubilo.Tak jsem tam stal poslouchal ty chytré řeči koukal na toho zajdu a v duchu si říkal-Karle ty ko..te,kdes to proboha vlezl.
Odpovědět
DA

DAG

2.12.2021 15:24 Reaguje na smějící se bestie
Může za to z největší části zemědělství. Následně predátoři a doprava.
Zatím co první scelování v padesátých letech vedlo ke zvýšení stavu zajíců a bažantů a ke snížení stavů koroptví, tak druhá vlna scelování v druhé polovině 70tých let vedla k úbytku této zvěře až na fragmenty dnešní. Vliv používání chemických prostředků na zvěř není dostatečně prokázán.
Myslím, že by jste se měl podívat jak probíhalo slučování polí a dokonce družstev v megalomanské projekty.
Tato změna krajiny vedla k tomu, že se zase namnožila zvěř spárkatá, která má nyní ideální podmínky.
Vaše poslední věta je tudíž jen důkaz, že nevidíte věci v souvislostech.
Apropo není není to největší argument ochranářů, že myslivci si zvěř nevystřílí, aby si mohli lovit pořád?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.12.2021 15:56 Reaguje na DAG
A co takhle přemnožení predátoři všeho druhu + toulavé kočky, psi, tůristi zpovykovaní, no ?
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 16:06 Reaguje na smějící se bestie
Zase mate pravdu.Kdysi jsem měl kočku,která měla na jaře kotata.Jednou ráno jim donesla maleho zajíčka březnaka.Skousnul jsem to.Za pár dní donesla samičku strakapouda velkého.Čest její památce i těm čtyřem kotatum.
Odpovědět
DA

DAG

2.12.2021 16:32 Reaguje na smějící se bestie
Jasně, to je jeden z velkých faktorů. Jen myslím, že nejdůležitější je prostě přirozené prostředí.
Pamatuju doby, kdy po barákách bylo koček a pak se chytaly divoký odrostlý koťata, aby se mohli pozabíjet. Dneska jsou kočky kastrovaný, takže jich je míň. A psy? To byli lidi, že ráno psy ze vrat vypustili a večer se vrátili. To už dneska vůbec není.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 16:44 Reaguje na DAG
Kdysi dávno jsem četl v myslivosti rozbor žaludku koček.Autorem byl snad p.Ašmera.Celkem brut jaký je kočka škudce.Bylo tam veliké procentualní zastoupení zpěvných ptáku a nějaké procenta zajíčku.Dnes už nikdo takový pruzkum neudělá protože z koček se stala posvatná kráva a myslivci a biologové by se báli do toho pustit.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.12.2021 17:44 Reaguje na karel krasensky
Já si myslím, že příčinou katastrofálního úbytku drobné zvěře je syntéza všech těch problémů, které jsou zde jmenovány. Chemizace, likvidace remízků, hysterická ochrana dravých ikon, přičemž jejich potravu nikdo nechrání, pronikání nových druhů dravců a všežravců (psík mývalovitý, mýval severní, norek americký,...). A tohle ochranáři neberou v potaz. Tahle témata na jejich schůzích a demonstracích nezazní. Jenom ten grýndýl.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.12.2021 18:18 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
1*
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.12.2021 18:47 Reaguje na smějící se bestie
Tu jedničku nezasloužím já, ale ti nade mnou. Já jsem vlastně ty jejich příspěvky vykradl, takže jsem něco jako zloděj. Literáti tomu ovšem honosně říkají epigon.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 18:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Čas oponou trhnul.Když jsem byl vesnické dítě tak bylo běžné,že dospělí na vesnici nahazeli kotata do žumpy a nechali utopit.Psi končili tak,že je místní myslivec za velkou pulku jak se říka na ostravsku zastřelil za stodolou.
Odpovědět
DA

DAG

2.12.2021 20:01 Reaguje na karel krasensky
Tyhle doby jsou pryč. Něco je dneska lepší a něco zase horší. Já si tyto doby úplně nepamatuji, protože jsem byl robě. Nicméně bych nikoho nesoudil. Však to byli moji příbuzní a předci co to zažili. Navíc nemyslím, že bych se choval jinak ;)
Odpovědět
Pe

Petr

2.12.2021 14:12
Střílení do živých zvířat pro zábavu považuju za nejvyšší amorálnost, přičemž suverénně vede umělý odchov bažantů účelově jen jako živé terče.
Naprosto nechápu, že takové věci stále mají svoje místo a respekt ve společnosti.
A podobné je to i s rybařením. Pověsit živou rybu za háček zabodnutý v krku se považuje za sport a velkou zábavu. Co to zkusit třeba se psem?
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 14:30 Reaguje na Petr
1+
Odpovědět
DA

DAG

2.12.2021 15:32 Reaguje na Petr
Umělý odchov bažantů a vypouštění před honem je špatně i podle mě. Jinak zjevně nemáte vůbec přehled co myslivost obnáší a proč myslivost a lov provozují desítky milionů lidí po celém světě.
Lidé na vesnici berou myslivost jako přirozenou součást svého okolí.
Jinak můžete argumentovat, proč doma zabíjí lidé prasata, králíky atd. Vždyť jsou to bezbranná zvířata a o jejich osudu je rozhodnuto, hned když se narodí.
Mě přijde amorální chovat se špatně k lidem, přát nějakému člověku smrt nebo zranění nebo opovrhovat jinými lidmi.
Vzít zvířeti co možná nejvíce humánně život, abych z něj pro svoji potřebu využil kůži a maso mě naopak přijde naprosto v pořádku.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.12.2021 16:00 Reaguje na Petr
Myslivost v pravém smyslu slova, není jenom střílení !
Zřejmě by jste potřeboval alespoň na 1rok mimo civilizaci, bez současných vymožeností, jenom sirky. Aby jste nám předvedl, jak jste tam přežil.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.12.2021 20:14 Reaguje na Petr
Pokud se maso zkonzumuje, tak co vám na tom vadí?
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

7.12.2021 19:52 Reaguje na Petr
Souhlasím , ale co je ještě nutností a co už pouhou zábavou ? Kde se jedno stává druhým a neprolíná se ?
A co sekání a trhání a řezání živých rostlin pro zábavu a potěšení člověka ? Kupodivu poškození tkáně cítí i rostliny
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.12.2021 17:32
Za totáče jsem četl knihu o myslivosti, kde autor zmiňoval stav honiteb ve Francii. Tehdy byl ve Francii více než milión myslivců, takže zvěř v revírech neměla moc velkou šanci na přežití. Řešilo se to tak, že zajíce jsme tam vyváželi i my a bažanty tam ve velkém odchovávali ve voliérách. Ti pak byli do místa budoucího honu vypuštěni asi dva dny před akcí. Jenom se tak zamýšlím nad etikou celé akce, kdy zblblý pták, který se ještě v přírodě nerozkoukal, je odloven. Dneska si říkám, že když ne v platech a životní úrovni, tak v tomhle jsme západ dohnali. Počet odlovených zajíců v celé republice se pohybuje zhruba na 10% počtu odlovené spárkaté zvěře a naprostá většina odlovených bažantů ( cca 420 - 450 tisíc) pochází z chovů ve voliérách) A pak že nejsme světoví.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.12.2021 17:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Autorem knihy by mohl být p.Paulišta.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.12.2021 17:48 Reaguje na karel krasensky
Je to možné.
Odpovědět
DA

DAG

2.12.2021 20:05 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Kdo zná inscenaci Zelňačka, tak to tam zmiňují. Francouzký autor tam zmiňuje, že Československo je ráj, protože tam mají tolik zajíců, že je můžou posílat do Francie. Nicméně to bylo v osmdesátých letech a ani tady nebylo moc zajíců, ale ještě míň tady bylo devizí a ušáci a koroptve za devize byli :(
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.12.2021 20:21 Reaguje na DAG
Kdysi jsem viděl takový odchyt na jižní Moravě kousek od Hodonína a těch ušáků tam bylo celkem dost.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

4.12.2021 15:23 Reaguje na DAG
Odchyty pamatuju tak do poloviny 70tých let, do té doby nám hřadovali v křovinách za zahradou bažanti, pak začaly počty klesat, dnes už nic, ale pořád je tam slyšet.....Problém bude asi také mořené osivo - každoročně se mi otráví tak 10 holubů.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

7.12.2021 19:54 Reaguje na Jarda Bobr
Kdyby jen osivo. Stačí, aby holubi polařili a po postřiku pole desikantem apod. jdou holoubata komplet do věčných lovišť. Stačí i postřiky proti padlí a kombinace s hnojením. To zajíc nepřežije , srnčí s obtížemi
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist