Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Jakub Kučera: Dojde německé energetické revoluci dech?24.8.2015
Německá energetická revoluce, Energiewende (pryč s jádrem, sem s obnovitelnými zdroji), se stále těší značné přízni německého obyvatelstva. Podle obsáhlého výzkumu, provedeného v roce 2013 společností Forsa, schvaluje její cíle 80 % Němců. Provedení energetické transformace a některé její důsledky by ale projektu mohly zlomit vaz.
Jakub Kučera: Jak Evropanům chutná energetický dort, který spolu pečou?20.8.2015
Jedním z viditelných návrhů nové Evropské komise pod vedením Jean-Clauda Junckera je takzvaná energetická unie. Jde spíše o lákavější zabalení různých, často již poměrně starých nápadů, přesto si projekt zasluhuje pozornost, a to i díky nespornému významu energetiky pro život každého Evropana. Co si od energetické unie slibují jednotlivé členské země? Kde je v energetice nejvíce pálí bota a co by si nejraději řešily samy?
Radek Nesrsta: Norování? Neefektivní drastická tradice30.7.2015
V reakci na článek Norování: Zbytečně drastický způsob lovu, nebo myslivecká tradice a efektivní regulace lišek?, uveřejněný 29. 7. 2015, bych rád uvedl na pravou míru některé z nepřesných, nebo zavádějících informací. Autor článku mě ve fázi přípravy textu oslovil s několika doplňujícími otázkami, díky tomu jsem si také mohl přečíst článek před jeho zveřejněním a poprosit pana Dohnala o opravu nepravdivých či zkreslených tvrzení, této možnosti však nevyužil. Velkým překvapením není, že se v diskuzi ve skupině myslivost pod sdíleným příspěvkem objevilo: „to psal kamarád”… Zcela respektuji právo protistrany vyjádřit svůj názor a prezentovat argumenty, od “novináře”, který se tváří nestranně, ale požaduji, aby jím prezentovaná tvrzení byl schopen podložit a dal stejný prostor oběma stranám. Rozvedu tedy svoje připomínky, které zůstaly bez odezvy.
ČIŽP: Záchrana raků může nadělat větší škodu než užitek29.7.2015
V hlavní zpravodajské relaci České televize, v Událostech, byla v úterý 28. července odvysílána reportáž „Stěhování raků kvůli suchu“. Jednalo se o záchranu raků ve východočeském Novém Městě nad Metují, které ochránci přírody stěhovali z koryta Janovského potoka do okolních říček, přítoků Metuje. Jistě dobře myšlená činnost není jenom porušením předpisů, což ochránci vědí, jak sami uvedli, ale především velmi špatný návod.
Dalibor Dostál: Nehoda ve Studénce ukázala na dlouhodobé podceňování bezpečnosti železnic22.7.2015
Tragická nehoda u Studénky není jen důsledkem pochybení řidiče nákladního automobilu, ale také dlouhodobého podceňování bezpečnosti tuzemských železničních tratí. Ve vyspělých zemích je v posledních letech jednoznačným trendem rušení železničních přejezdů. Každé křížení vlaků se silnicemi představuje rizikové místo.
Martin Říha: Studie důsledků variant (ne-)prolomení limitů těžby je koncepčně vadná a pro rozhodování vlády nepoužitelná20.7.2015
Dne 16. 7. 2015 rozeslalo MPO omezenému počtu adresátů podkladový materiál pro jednání Rady hospodářské a sociální dohody, připravený pracovní skupinou, shrnující názory na další možný postup vlády ČR ve věci (ne-)prolomení územních ekologických limitů povrchové těžby uhlí v Severočeské hnědouhelné pánvi. Materiál, obsahující text s grafy a tabulkami o 89 stranách a mapovou přílohu s návrhem posunu hranic těžby za limity na velkolomu Bílina, má být projednán v RHSD už 20. 7. 2015. Adresáti, včetně Odboru územního plánu MMR, se proto měli dle průvodního e-mailu vyjádřit tentýž den do konce pracovní doby (!). Vzhledem k rozsahu a závažnosti materiálu je takový požadavek nehorázný.
Jan Zeman: O novém úseku metra, linkách pražské veřejné dopravy, politicích a lidech1.7.2015
Navštěvovat dopravní výbor hlavního města Prahy (dál výbor) není snadné. Rád mění své termíny, rád praktikuje uzavřená jednání, často bývá neusnášeníschopný. Absolvovaná návštěva jeho jednání vede vesměs ke zklamání. Náročná témata se na jeho jednání probírají velice povrchně. Ač podle podávaných kusých informací nelze kvalifikovaně doporučovat, zastupitelé si to nechávají líbit.
|
reklama |