https://ekolist.cz/cz361/publicistika/nazory-a-komentare
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Názory a komentáře

Pokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.

Dagmar Nováková: Co s depresemi?

2.3.2006
Zimní měsíce působí na nás různě. Někteří mají radost ze sněhu, jiní mrzuto snášejí krátké zimní dny. Vstáváme za tmy a než se rozkoukáme je tu zase večer. Pozvolna se tulíme v teplém příbytku a když není ani sníh, tak se nám ani nechce z domu. Říká se, že venku je počasí, kdy není ani psa radno vyhnat. A tu je ten lék. Ten kdo má pejska, ten má znamenitý prostředek proti depresím. více

Petr Harnoc: Operátoři zajišťující veřejnou dopravu musí kupovat ekologicky čistá vozidla

21.2.2006
Evropská komise chystá velký zásah do zakázek na autobusy, kamiony a dodávky pro radnice a úřady. V prosinci navrhla směrnici, podle níž by nejméně čtvrtina vozidel ve veřejných službách musí být ekologicky čistá a nezatěžovala by životní prostředí tolik jako vozy poháněné naftou či benzinem. více

Alice Horová a Markéta Sergejko: Otevřený dopis ministru dopravy Šimonovskému kvůli obchvatu města Náchoda

6.2.2006
Vážený pane ministře, protože Vám v těchto dnech má být doručena petice, kterou zorganizoval Městský úřad v Náchodě a jejímž cílem je urychlení výstavby obchvatu města Náchoda, rádi bychom upozornili na to, že v Náchodě a okolí žije také nemálo občanů, kteří přesvědčení o nutnosti obchvatu nesdílejí. Doprava v Náchodě je v současné době v kritickém stavu, který je zpusobený jednak tranzitní dopravou a jednak nekoncepčností a nerešením dopravy místní. více

Jan Beránek: Mochovce: opět doplatíme na nepoučitelnost politiků?

6.2.2006
Některé děti si musí sáhnout na horkou plotnu samy, aby pochopily, že pálí. Ještě hůře jsou na tom ti, kdo se nedokážou poučit a bolestnou zkušeností pak musejí projít znovu. Jako takové nepoučitelné dítě se chová ministr hospodářství Jirko Malchárek, když rezolutně prohlašuje, že dostavba třetího a čtvrtého reaktoru v Mochovcích se vyplatí, ačkoliv ekonomická analýza má být dokončená až na jaře 2007. Ministr tím bohužel neohrožuje jen svoji pověst, ale může vážně poškodit nás všechny. více

Ing. Rudolf Kunzmann, CSc: Řešit systém parkingu ve městech komplexně.

26.1.2006
Ve městech České republiky se řeší kde parkovat stále vzrůstající množství automobilů. Prostory pro další povrchová parkoviště prostě nejsou. Zejména v historických centrech měst. Povrchová parkoviště, i se zvyšujícím se parkovným, již situaci nemohou řešit, natož vyřešit. Města jsou nucena přistupovat na realizaci parkovacích domů(dále jen PD). více

Ing. Jan Zeman, CSc.: Metodika měření efektivnosti investic do dopravní infrastruktury

20.1.2006
Kdo pozorně sleduje četné stavby dopravní infrastruktury v ČR, těžko se ubrání dojmu, že se o nich rozhoduje podle podivných kritérií. Zdá se, že rozhodující nejsou objektivní kritéria, ale co si která v horším případě klika, v lepším politici určitého regionu vydupou (vylobují). Pátrání po metodice měření efektivnosti jednotlivých staveb dopravní infrastruktury nevládních ekologů, Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) ad. bylo donedávna vesměs neúspěšné. NKÚ např. při četných kontrolách shledal absenci reálné dopravní politiky i reálné metodiky měření efektivnosti jednotlivých staveb dopravní infrastruktury, časté předražování staveb, silné nadhodnocování jejich přínosů tím, že se nekalkulují ztráty jiných dopravních oborů, kterým příslušný dopravní tok ta či ona dopravní stavba odčerpá, že se nekalkulují škody na životním prostředí atd., leč v nápravě se neuskutečnilo nic podstatného. více

Ing. Rudolf Kunzmann, CSc.: Možná kriteria pro volbu vhodného typu Automatizovaného parkovacího domu

19.1.2006
Odborná i laická veřejnost je v současné době intenzivně seznamována s výhodami Automatizovaných parkovacích domů (dále jen APD). Hned v úvodu však uveďme, že pro jejich činnost je zásadní: 1. Nepřítomnost řidičů a jejich spolucestujících, či jakýchkoli osob, uvnitř APD. 2. Veškeré operace s vozidly při parkování, jakož i při výjezdu, jsou prováděny s motory vypnutými, proto jsou APD ekologické. více

Jarmila Johnová: Zabili mi kamaráda

17.1.2006
Každý večer chodím kolem pomníčku v místě, kde auto srazilo chodce při přechodu Italské ulice v Praze do parku. Je to každodenní připomínka, co se může nejohroženějším účastníkům silničního provozu snadno přihodit. K pomníčkům, které lemují silnice a které se příliš nelíbí Technické správě komunikací, přibude další. Téměř pod okny městského úřadu Prahy 7 srazilo 6. ledna auto Jan Bouchala 30ti letého cyklistu, mého kamaráda a spolupracovníka, předsedu sdružení Oživení, neúnavného propagátora cyklistiky, bezpečných cest pro děti a města bez automobilové agresivity. Nelze na něj zapomenout ani ho nahradit v žádné z jeho rolí ani jako občana, přítele, partnera či otce sotva tříletého Kubíka. více

Klára Sutlovičová: Montrealský MAP: ambice a pochybnosti o Kjótu

9.1.2006
Koncem listopadu se v kanadském Montrealu poprvé sešli signatáři Kjótského protokolu, jediné globální smlouvy o snižování exhalací skleníkových plynů, aby zahájili jednání o nové mezinárodní dohodě, která by na protokol po roce 2012 navázala. O zlepšení ochrany světového podnebí diskutovali zároveň zástupci 190 států světa, jež podepsaly Rámcovou úmluvu OSN o změně klimatu. Po dvoutýdenním maratonu jednání je jasné jedno: cesta k novému Kjótu je otevřená. více

Ing. Jan Zeman, CSc. : Trolejbusy v Banskej Bystrici přestali jezdit

9.1.2006
Není to tak dávno, co se ve středoslovenskej Banskej Bystrici rozjely poprvé trolejbusy. Prostředky veřejné dopravy, které neobtěžují okolí hlukem a emisemi. Stalo se tak na jaře 1989. Postupně přibyly v Banskej Bystrici další trolejbusové tratě. Nikdo donedávna netušil, že 31.12.2005 vyjedou naposled. více
« | 1 | .. | 360 | 361 | 362 | 363 | 364 | .. | 413 | »
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist