https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/anna-ksirova-fosilbaronum-miliardy-lidem-znicene-zdravi-i-krajinu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Anna Kšírová: Fosilbaronům miliardy, lidem zničené zdraví i krajinu

20.10.2020
Úkolem Uhelné komise je připravit scénáře, podle nichž by se mělo v ČR ukončit spalování uhlí. Na ilustračním snímku je elektrárna Počerady.
Úkolem Uhelné komise je připravit scénáře, podle nichž by se mělo v ČR ukončit spalování uhlí. Na ilustračním snímku je elektrárna Počerady.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Zuzana Pipla Havlínová / Foto Havlín
Uhelná komise připomínala během jarní vlny pandemie Šípkovou Růženku. Nyní se ovšem zdá, že ministra Havlíčka políbil jakýsi tajemný princ – zřejmě z Uhelného království. Jarní hibernaci nahradil rozruch a kvalt. Minulý týden totiž ministr nečekaně oznámil, že by komise měla o scénáři ústupu od uhlí rozhodnout bez veřejné debaty a bez potřebných podkladů již toto úterý. Mobilizace občanské společnosti vedla k tomu, že termín rozhodování odsunul, stále ale není jisté, že Uhelná komise přijde s termínem, který bude pro lidi i pro přírodu dostatečně brzy.
 

Připomeňme si, že úkolem Uhelné komise je připravit scénáře, podle nichž by se mělo v ČR ukončit spalování uhlí. Není to jednoduché, protože je potřeba brát v úvahu situaci horníků a pracovníků uhelných elektráren, kteří nesmějí skončit na dlažbě. Je potřeba také vyřešit, z čeho a jak budeme vyrábět energii během ústupu od uhlí i po něm. A je naprosto nezbytné to vše dělat s ohledem na změnu klimatu, ke které stále přistupujeme neuvěřitelně lajdácky.

Je zjevné, že je potřeba rozhodování o konci uhlí založit na datech. Ta jsou k dispozici: víme, jak se vyvíjí cena elektřiny z jednotlivých zdrojů energie. Můžeme čerpat ze zkušeností jiných zemí s využíváním obnovitelných zdrojů energie, zejména sousedního Německa. Máme představu o tom, kolik uhlí můžeme spálit, abychom udrželi změnu klimatu v přijatelných mezích.

Především ale známe skrytou cenu uhlí. Jen na lidském zdraví platíme za spalování uhlí víc než deset miliard ročně. To ale mluvíme jen o přímých důsledcích. Když započteme dopady změny klimatu na lidské zdraví, jsme ještě někde úplně jinde. Upozorňuje na to například zpráva expertní rady Evropských akademií (EASAC) z června 2019. Její autoři upozorňují, že změna klimatu může snadno smazat veškerý pokrok, který byl v medicíně za posledních 200 let učiněn.

Klimatická krize s sebou přináší vlny veder, během nichž se významně zvyšuje úmrtnost, ale také agresivita včetně násilných trestných činů nebo tragických dopravních nehod. Přicházejí nové infekce jako je západonilská horečka, která už se přenáší na jižní Moravě. Stále větším problémem je také klíšťová encefalitida. S rostoucí teplotou roste i antibiotická rezistence, která je považovaná za tikající bombu.

To vše jsou dobré důvody k tomu, abychom odklon od uhlí provedli co nejrychleji a spojili ho s přechodem na obnovitelné zdroje. Ministr Havlíček se plete, když označuje plyn za bezemisní zdroj. Zemní plyn je fosilní palivo a ke změně klimatu přispívá úplně stejně jako uhlí.

Scénáře odklonu od uhlí v tuto chvíli nejsou připravené a je nepřijatelné, aby o nich vláda rozhodovala narychlo a zneužívala nouzový stav pro další špatné rozhodnutí, ze kterého bude mít prospěch jen hrstka bohatých. Odmítáme, aby občané této země platili svým zdravím i svými penězi za další překotné rozhodnutí této vlády.

Jako Zelení požadujeme proměnu ekonomiky, která bude ohleduplná k lidem i k přírodě. Je nezbytné při ní myslet na to základní: lidské zdraví i krajinu, která nás živí.


reklama

 
foto - Kšírová Anna
Anna Kšírová
Autorka je lékařka, členka strany Zelených, předsedkyně spolku Rodiče za klima Liberec, členka iniciativy Doctors for Future Česká republika.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (106)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jiří Svoboda

20.10.2020 09:27
S drtivou vašich, byť často přeháněných, názorů lze souhlasit. Váš hlas je však ze skupiny lidí, kteří po desetiletí cíleně a velmi aktivně brojí proti nejspolehlivějšímu bezemisnímu zdroji - jaderným elektrárnám. Za uplynulých 30 let jsme mohli mít již vybudován dvojnásobek nebo i trojnásobek těchto zdrojů a tyto problémy by u nás neexistovaly.

Je prostě třeba se občas kriticky podívat do svých řad a pak psát mnohem objektivněji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 11:35 Reaguje na Jiří Svoboda
Kdyby byly v p.eli ryby. Tak bychom měli na krku za pár let troje rozpadající se Dukovany dávno v důchodu. Velmi jaderná Francie už rozvíjí taky jen OZE.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2020 16:19 Reaguje na Pavel Hanzl
CO2 tu máme naakumulováno za 30 let, kdy ty jaderné zdroje mohly klidně nahrazovat uhelné elektrárny. Pofidérní výhodnost OZE nastává až v současnosti a OZE se opravdu ekonomicky prosadí za možná 20 let. To by byla akorát ta správná doba odstavovat dosluhující JE. Prostě ten scénář Francie posunutý o 20 let bylo ideální řešení energetiky. Bohužel zelení rozumbradové to dokázali zablokovat. A mělo by se jim to omlacovat o hlavu!
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.10.2020 17:41 Reaguje na Jiří Svoboda
OZE se v našich podmínkách jako ekonomicky přínosný zdroj neuplatní snad jindy. Vyjma vodních elektráren (s nimiž nejsou a nebyly problémy). Leda by se objevila nějaká alternativa založená na dosud neznámých principech. Nebo by byl objeven způsob skladování elektřiny o dostatečné kapacitě a za ekonomicky přijatelnou cenu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 18:52 Reaguje na Jiří Svoboda
Já nevím, proč pořád někdo mudruje nad tím, co by kdyby. My řešíme OZE už od roku 2005 a jaký je výsledek?
Němci mají jen ve fotovoltaice výkon naší třetiny celostátní spotřeby, za daleko menších dotací.
To není coby kdyby, to je zpackaným systém, který ještě nekdo zvenčí záměrně rozeštvává.
Vůbec si nevzpomínám, že by se v tomhle století někdy řešilo, jestli máme stavět JE nebo ne.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2020 08:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže Němci mají za zadkem naše a polské uhelné a naše a francouzské jaderné elektrárny. A ještě naši a polskou transportní soustavu, skrze kterou ženou svou elektřinu z větrných parků v Severním moři do Bavorska (protože se na posílení vlastní sítě dosud nezmohli). A to ještě na maximum využívají přenosné a elektrárenské kapacity, které postavili "ropáci" v bývalé NDR, bez nich by tu elektřinu nedostali ani do toho Polska. A ještě navíc potřebují naprosto zoufale Nord Stream II, bez něhož by se jim energetika při dalším zvyšování podílu OZE i tak zhroutila.

Prostě jsou to jen odporní parazité, vysávající své okolí. A chtějí nás přestavět na to samé, co jsou oni, aniž by si uvědomovali, že parazité bez hostitele prostě zdechnou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 12:54 Reaguje na Jan Šimůnek
Totální nesmysl, Německo je čistý vývozce elektřiny, čím dál více i k nám. A dost často saturuje Francii (oenergetice.cz).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.10.2020 13:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Před pár dny jsem vám uváděl data z výročních zpráv ERÚ, která jasně potvrzovala, že tomu tak v případě importu z Německa není. Proč opět lžete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 20:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Aby se měli blbí čemu divit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.10.2020 21:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Lhář a demagog zůstane lhářem a demagogem, že?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

21.10.2020 09:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, již v roce 2005 byla podpora OZE nastavena protiústavním způsobem a nikdo to nechce napravit. Prostě OZE-mafie si prosadila své a zabednila to.

Temelín se mohl dostavět celý, do Dukovan dostavět velký blok a uvažovalo se i o nových Blahutovicích. Poplach dělal kdo?

Vůbec nerozporuji, že náš politický systém i celá státní moc fungují zoufale.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 20:50 Reaguje na Jiří Svoboda
Do začátku století měla určitě i pro nás jaderná energetika smysl, ovšem dnes je to už mimo. Pokud by byly k dispozici SMR za rozumné ceny, rozhodně bych nebyl proti. Ale možná jsou už dnes lepší technologie, každopádně třeba 80% OZE doplněné akumulací a 20% jádro bych viděl jako v pohodě.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.10.2020 10:10 Reaguje na Pavel Hanzl
A co když 80 % jádro a 20 % OZE prakticky bez potřeby akumulace a zálohování vyjde mnohem levněji a jednodušeji? Do takováho konceptu by také nebylo třeba zatahovat polovinu populace a rozrýpat si značnou část republiky budováním nových "chytrých" infrastruktur.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2020 18:23 Reaguje na Jiří Svoboda
Náklady na OZE strukturu, nová vedení apod. jsou naprosto šílené.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:40 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2020 09:38
Kde začít? Článek paní Kšírové má nepřekvapivý ideologický náboj a zároveň si přihřívá politickou polívčičku...

Nejprve komentář p. Havlíčka, kvůli kterému se zvedla tato hysterie: „Zatím nechci předbíhat, jestli bude oznámen termín. Důležitější, než samotné datum, bude celý jízdní řád útlumu. Pracujeme se třemi scénáři 2038, 2033, 2043. Klíčové bude, jak se podaří namodelovat energetický mix, a to po celou dobu, ode dneška, až ke klíčovému termínu. Ten musí být ve vazbě na technologické a ekonomické možnosti,”

Upozorním, že práce uhelné komise nemá být před vydáním finálního rozhodnutí předmětem veřejné diskuze, ale pouze v zodpovědnosti členů uhelné komise, jejich pracovních skupin, které mají další externí poradce.

Paní Kšírová jedním dechem mluví o tom, jak je komplikované najít z mnoha důvodů termín a způsob odklonu od uhlí a druhým dechem uvede "To vše jsou dobré důvody k tomu, abychom odklon od uhlí provedli co nejrychleji a spojili ho s přechodem na obnovitelné zdroje." Tyto dva postoje jsou běžně používané podobnými organizacemi, nicméně jdou zcela proti sobě a je potřeba najít vyvážený kompromis. Toho ovšem paní Kšírová a podobní nejsou schopní a ochotní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 11:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vyvážený kompromis bez nesmyslem a dobrou variantou je skutečně zbytečný. Ale já si myslím, že to dopadne následujícím způsobem:
my budeme mudrovat pořád dokola jak dycky a neuděláme VŮBEC NIC, načež uhláky zbankrotují kvůli ceně (a ještě budou zavřeny z vyšších pozic) a my budeme čistí dovozci levné elektřiny z OZE hlavně z Německa.
Čímž zase se věmi vykejveme a čistě švejkovsky se budeme vozit a kritizovat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2020 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
No vidíte a konkrétně nyní chtějí najednou mudrovat takový jako paní Kšírová. Najednou čas máme a planeta nehoří...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 12:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Paní Kšírová může mudrovat jak chce, na ní to nevisí. Ale naše vláda má už dávno jednat, jenže to má celé na háku. Energetická koncepce je z velké části politika a oni politici nejsou, tak co po nich chceme?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2020 16:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Já myslím, že současnost dává jasné znamení, jak moc se můžeme na budování OZE u nás spolehnout. Na střešní FVE je 50% dotace + zdarma pokrytí nastabilit el. sítě, co ty FVE způsobí, a přesto je tempo zoufale pomalé. Vymyslete, jak to dělat lépe, rychleji a levněji a až pak se vzrušujte nad neschopností státu!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 19:42 Reaguje na Jiří Svoboda
To je systémová věc a úplně ten stejný problém, proč nestavíme dálnice na hranice, proč nestavíme evropské TGV rychlotratě, proč nechceme euro, proč nechceme vyšší integraci EU, proč jenom trucujeme a děláme potíže. Prostě je nám tlačeno do hlav, že nepatříme do Evropy.
A OZE jsou součást stejné demagogie.
Konkrétně je to hlavně legislativní probém. Třeba fakturace po fázích je děláno přímo jako šikan na domácí fve, byrokratická zátěž celého je dost děsivá.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

21.10.2020 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak o tom něco napište, že na jedné straně se na podporu dávají štědré dotace, na druhou jsou buzerační opatření, které tu štědrou podporu diskvalifikují. Lepší systém by tedy asi byl mnohem menší podpora bez buzerace.

Takhle pořád jen nekonstruktivně křičíte jako autorka a spol.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 12:37 Reaguje na Jiří Svoboda
To je zcela zbytečné. Tahle vláda má zadání od načalnika dělat maximum proti EU, maximum proti tomu, abychom se integrovali do Unie.
Prostě musí přijít úplně jiná vládní garnitura, což vidím černě. Zpráva BIS popisuje, kdo tu ve skutečnosti vládne. Vládní (a hlavně presidentská) reakce jasně říká, kdo tu ve skutečnosti vládne.
" Prezident Miloš Zeman – sám jeden z příjemců poznatků BIS - Česko otevřeně směřuje na Východ, jeho politické tahy kopírují zájmy Ruska."
https://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

21.10.2020 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Už se zase utápíte v planém nadávání. Napište to pro čtenáře Ekolistu, jak by to mělo s podporou OZE být, ať prokážete, že jste konstruktivně myslící člověk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 20:51 Reaguje na Jiří Svoboda
Okopírovat to ze zemí, kde to funguje. Nemá cenu stále objevovat Ameriku.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.10.2020 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde to ale funguje? A jsou tamní přírodní podmínky srovnatelné s našimi?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2020 16:45 Reaguje na Jiří Svoboda
Funguje to všude, kde jsou ve vládě normální lidi. Slunce má obrovskou výhodu v tom, že kromě toho, že svítí zadarmo, taky svítí úplně všude. Takže je jen otázka času, kdy OZE převálcují všechny odtatní zdroje energie. Tohle je taky cesta třeba pro nás:
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/z-berlinskych-dalnic-by-mohly-byt-solarni-elektrarny/r~277a21a4137011ebb1110cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2020 18:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Hloupost. Stačí srovnat větrnou mapu ČR a Německa. Rozdíl je obrovský.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

20.10.2020 18:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Ti Vaší "komáři" tady už nevládnou 31 let. což je víc než 1,5 x tolik let, než byla existence první republiky, a z toho vládli 24 let nebabišovci. Co dělali celá ta léta, že nemáme energetiku založenou na Vašich milých OZE?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 19:56 Reaguje na Jiří Daneš
Náš vývoj od plyšáku probíhal ve fázi Klausově, Zemanově a babišova, každá je úplně jiná. Akceschopnost až dramaticky klesala až do dnešního stavu praktického kolapsu.
Za první republiky se stále řešilo, jestli si Češi vůbec dokážou vládnout. A to jsme dokázali. Dnes se to neřeší vůbec a je jasné, že neumíme.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč by měly uhelné elektrárny zbankrotovat, když lidé rádi koupí tu uhelnou elektřinu 3x dráže, než tu obnovitelnou? Nejvíce nergie potřebuje domácnost z zimě a v noci, vy osle. To jest v době, kdy vám dají OZE nula.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

26.10.2020 15:52 Reaguje na Daniel Višňovský
Proč potřebuje domácnost nejvíce energie v noci? To většina lidí spí a nebo si svítí 10W led žárovkou. Spotřebu energie domácnosti v zimě lze výrazně snížit výstavbou pasivních domů. Pak lze velmi dobře pokrýt prakticky veškerou potřebu stabilními jadernými zdroji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 11:32
K tomu článku nemám vůbec žádné výhrady, tohle je jediný rozumný systém, kterým můžeme jít.
Děsivé ale je, že tento parastát jde přesně opačně!! A ještě horší je, že je to zcela normální jednání téhle garnitury, my jsme země naopak prakticky ve všem důležitém. Systém "proti všem" se nám v histori už jednou velmi krutě nevyplatil.
Odpovědět
DA

DAG

20.10.2020 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Já výhrady mám, je veden stylem zelené revolucionářky. Po přečtení tohoto článku se musí rozumný člověk pokřižovat. A to zelené energetice fandím.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

20.10.2020 18:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Proboha, nblbněte, systémem se nechodí,ten je nebo není a také ho lze dále vyvíjet, ale jít se jím nedá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 19:58 Reaguje na Jiří Daneš
Pán je detailista, to si rozumnět nebudeme.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2020 12:42
Tedy ne že by těžba a spalování uhlí nebyl slušný humáč, ale když čtu takové perly jako ...
"Klimatická krize s sebou přináší vlny veder, během nichž se významně zvyšuje úmrtnost, ..."
... tak se musím smát a současně ptát, jak by to bylo s případnou vlnou mrazů ... :-)))

To je jak když jsme kdysi na vš museli vymýšlet argumenty, jak je ten socialismus a bájo, zatímco v kapitalismu lid trpí:-).

Tohle jsou prostě takové výkřiky do tmy ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2020 12:53 Reaguje na Svatá Prostoto
To vyjádření je dost nesmyslné, ale je to zase jen ptákovina. Dnes jsme v pohodě, i sušší klima přežijeme ale problém je vývoj. Do roku 30 může být problém třeba v tom, že u nás neroste jediný strom, který by přežil 50°C vedro. A už někde naměřili 42. A tento vývoj nemá brzdu ani nějaký normální konec, není to žádný cyklus.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Prolhaný Hanzle, napiště, na kolikanásobek vzrostla v ČR produkce CO2 od roku 1982. At se bavíme o konkrétních číslech.
Odpovědět
AK

Anna Kšírová

20.10.2020 14:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Vlny veder úmrtnost samozřejmě zvyšují, tomu se nemusíte smát, stačí si najít pár studií nebo zpráv. https://www.who.int/health-topics/heatwaves#tab=tab_1, https://zahranicni.ihned.cz/c1-66208580-vlny-veder-povedou-k-rustu-umrtnosti-na-jihu-evropy-muze-jit-i-o-stovky-procent-v-casti-ciny-se-nepujde-ani-potit
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2020 15:56 Reaguje na Anna Kšírová
A my ty vlny veder zastavíme tím, že vypneme uhlí zhruba v době, kdy bude v Číně podle jejich vlastních plánů jeho spotřeba vrcholit...
Odpovědět
MG

Milan G

20.10.2020 18:53 Reaguje na Anna Kšírová
Argumentujete článkem z roku 2018, nedosti na tom, že ta zvýšená úmrtnost nebyla přímo úměrná oteplování, ale požárům. Co říká WHO mě nezajímá, tady má Trump pravdu.

Když jsem tak četl ten váš výplod, bez hlavy a paty, tak přemýšlím nad tím, že se do budoucna budu muset ptát mých lékařů jestli nemají něco společného se zelenýma. Když ano tak budu muset ty lékaře vyměnit. Já prostě k zeleným nemám žádnou důvěru.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

20.10.2020 19:48 Reaguje na Anna Kšírová
Ano, máte pravdu. Počet ,,heat waves,, se zvyšuje.

Zde údaje o ,,heat waves,, z USA:
https://www.globalchange.gov/browse/indicators/us-heat-waves

Zde studie ,,heat waves,,:
https://www.nature.com/articles/s41467-020-16970-7 (globál z 2020)

Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2020 09:09 Reaguje na Petr Eliáš
Problém je, že dříve se tyto věci ani neřešily. Můj tatínek, ročník 1924 zažil několikrát taková vedra, že byla zastavena školní docházka (květenu a/nebo červnu) a vyhlášeny "vedřiny". Tohle jsem já nezažil nikdy, přestože se požadavky na teplotu ve třídě (na minimum, pod kterým není možné učit, a maximum, nad nímž není možné učit) od té doby spíš zpřísnily. Dtto moje děti, přestože se už v době jejich školní docházky "globálně oteplovalo".

Čili tyhle studie srovnávají neporovnatelné údaje a z principu musejí být zatíženy velkými chybami.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.10.2020 09:32 Reaguje na Jan Šimůnek
Proboha chlape, když o něčem diskutujete, tak se krucinál držte tématu. Řeč je o heat-waves, které se určují podle dané metodiky. Ne podle toho jestli jste něco zažil, nebo ne.

Mimochodem
To že jste je nezažil vy nic neznamená. Jediné co je zatížené velkou chybou je vaše informační databáze.


https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/skoly-v-karlovarskem-kraji-kvuli-horku-zkracuji-vyuku.A130620_113348_vary-zpravy_slv

https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/horko_skola20070621.html

https://domaci.ihned.cz/c1-66597420-do-evropy-dorazila-vlna-veder-v-cesku-meteorologove-vyhlasili-vystrahu-teploty-stoupnou-az-na-37-stupnu
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2020 11:42 Reaguje na Petr Eliáš
Můžete určovat podle dané metodiky, ale srovnání je reálné jen pro doby, z nichž existují srovnatelná data. Což je dáno mj. i existencí (vůbec) či počtem měřících stanic. A jsou oblasti, kde heat-wave mohla před sto lety proběhnout, aniž by se o tom uchoval jediný záznam. A možná ještě i před půlstoletím.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.10.2020 12:52 Reaguje na Jan Šimůnek
Doporučuji si přečíst studii na kterou jsem dával odkaz. Abyste příšně opět nepsal kraviny.
Odpovědět
MG

Milan G

21.10.2020 20:42 Reaguje na Jan Šimůnek
Pokud vám můžu poradit, ani to nečtěte. Je to vše ve formátu ...mohlo by být, může se stát, mohlo by se ..jinak řečeno vše v podmiňovacím způsobu. Prostě o ničem, typicky zelený blábol.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.10.2020 23:12 Reaguje na Milan G
Nevím co jsem si vůbec myslet. Dávat takovým dvěma ultraodborníkům na všechno, jako jste vy dva, odkaz na práci lidí z University of Camberra. :/ Příště sem zkusím napsat nějaký nesmyslný, neozdrojovaný blábol (jak to děláte vy dva) a nebo sem dám článek od Kremlíka, Sputniku, Aeronetu (vy dva máte přeci tyhle ,,zaručené,, informace rádi, že?) a snad budu mít víc štěstí.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2020 23:50 Reaguje na Anna Kšírová
Drahá Anno, že vlny veder mohou mít pro řadu lidí fatální následky ví snad i dítě ve školce. Stejně tak je tomu ale v případě zmiňovaného mrazu. Tedy se naskýtá otázka ... je horší vedro nebo třeskutý mráz:-)? Sucho nebo se opakující se povodně? Fungující ekonomika, byť s jistou zátěží pro životní prostředí, nebo k životnímu prostředí možná šetrnější ekonomika nedostatku?

Otázky ... samé otázky ... a ve vašem článku žádné skutečné odpovědi.

Jinak jsem se díval, jak vaše SZ na Liberecku dopadla ... ale loktuše dobrý, to zase jo.
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.10.2020 01:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Ekonomika nedostatku těžko bude šetrnější k prostředí.
Bída a nedostatek znamenají, že mám problém sehnat prostředky k obživě - v tu chvíli se ale nebudu starat o uhlíkovou stopu přepravy nebo účinnost třídění odpadu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 08:32 Reaguje na Viktor Šedivý
Bída žádný odpad netvoří a nic nespotřebovává.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2020 09:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Proto lidé v zemích 3. světa žijí velice často na smetištích a smetiště připomínají i sídla těch, kdo "smetištní lidé" nejsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 20:52 Reaguje na Jan Šimůnek
Ten bordel ale nevytváří chudoba, ale bordelářský přístup k životu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Bordelářský a ekoteroristický je jedno a totéž, vy fosilní bordeláři. Už jste si koupil nůžky, a odšmikl se od veřejné rozvodné sítě?
Odpovědět

Viktor Šedivý

20.10.2020 18:01
Nemilá Anno Kšírová, díky těm hnusným fosilbaronům jste si mohla ráno cestou na záchod rozsvítit a pak po sobě spláchnout. Bez nich byste šla se svíčkou do budky v rohu zahrady. Takže hraběcích rad máte habaděj, že byste ale sama šla příkladem, dala na střechu FV panely a do sklepa akumulátory ...

Předpokládám, že i při práci na JIP jste si musela uvědomovat, jak důležitá je spolehlivá a nepřetržitá dodávka elektrického proudu - to ale není žádná samozřejmost, tu spolehlivost máme právě díky ošklivým uhelným a jaderným elektrárnám.
Zkuste tedy dát na misku vah také to, jak by se vám pracovalo, pokud byste musela do toho osmého patra vyběhnout po schodech, abyste sdělila hospitalizovaným, že jestli dojde nafta v generátoru, tak je možná čeká náročná chvíle.
Odpovědět

Jirka Černý

20.10.2020 20:22 Reaguje na Viktor Šedivý
Je docela zajímavé že v podstatě každý i ten sebeekologičtější zdroj energie závisí na naftovém motoru a pokud je cokoli energeticky zálohováno tak naftovým generátorem (jsem taková socka že v mém případě jen benzínovým). Čistě teoreticky pokud to krmí čisté bio je to vlastně ekologický zdroj? (Fakt teorie, jen naprostý magor by do agregátu dal bionaftu)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 08:29 Reaguje na Jirka Černý
Dobře, a co?
Bavíme se o emisích CO2 a ne o dýzlové záloze. Pokud vše normálně funguje, tak ten dýzlák nahodíte jen v extrémní situaci třeba na jeden den za 5 let.
Spočítejte si teda exhalace dýzláků za ten den a uhelné elektrárny, která jedou nepřetržitě 5 let.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2020 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by běžela energetika jen na OZE, běžely by ty dýsláky skoro nepřetržitě, protože by se je nevyplatilo ani vypínat na ty chvilky, kdy elektřina náhodou v síti bude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 12:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy to máte těžký.
OZE jsou nestabilní, ovšem jen v nějaké úrovni. proto se budují obrovské kapacity v akumulacích, proto jedou špičkové, většinou paroplynové záložní zdroje. Proto není ještě celá EU čistě na OZE, proto ještě jedou nejen jaderky, ale někde i uhláky.
Až budou dobudovány třeba vodíkové kapacity (počítá se se stovkami TWh), tak ty uhláky už dávno nepojedou a postupně dojede taky většina JE. Vždyť je to celkem jednoduché.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

21.10.2020 16:41 Reaguje na Pavel Hanzl
A to všecho se bude muset dobudovat za obrovské peníze jenom proto, aby se uplatnily levné OZE. Inu také logika!
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.10.2020 19:23 Reaguje na Jiří Svoboda
Privatizace zisků, socializace ztrát.
Obvyklý model parazitických "podnikatelů", pro které je Evropa postižená uhlíkovým šílenstvím nádhernou šťavnatou pastvinou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 21:01 Reaguje na Viktor Šedivý
Mš by pořád zajímalo, kdo se na tom tak šíleně balíkuje a jak to dělá.
Ty technologie jsou drahé a dotace jsou všude minimální a pořád jsou kritizované. Ono to jsou zase jen ropácké demagogie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 20:57 Reaguje na Jiří Svoboda
Energetika je vždycky extrémně drahá záležitost, ale OZE mají obrovskou výhodu v tom, že není nutno kupovat palivo. Takže je zcela logické, že ve finále bude výrazně levnější. Dnes se už dlouhodobě hlavně fve dostává na naprosto minimální ceny, což není dobré z více důvodů.
Uhláky jsou dnes už nejdražší a to mají odepsanou technologii, jaderka je taky mimo finanční rozpočet.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.10.2020 10:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale cena FVE panelu již prakticky nehraje roli, moc drahé je vše okolo. To je, jako byste argumentoval nízkou cenou soli v polívce. Přesně to je typ vaší argumentace.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Provoz FV elektrárny je potřeba uhlí, které je potřeba na výrobu těch panelů, vy osle, a životnost těch panelů není neomezená.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde posdle vás jsou ty obrovské akumulační kapacity vy stupidní lháři?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 08:31 Reaguje na Viktor Šedivý
Ryzí nesmysl. V normálních zemích, kde mají už víc jak 50% elektřiny z OZE, se snad ve špitálech vypíná proud? Co tady kdákáte za pitomosti, člověče?
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2020 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Čím víc OZE v síti, tím je nestabilnější. S tím nic nenaděláte, protože nestabilita a nespolehlivost jsou atributivní vlastnosti větrných a fotovoltaických elektráren.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 12:49 Reaguje na Jan Šimůnek
Tisíce malých zdrojů se vyrovnává navzájem, zcela vyjímečně se může stát, že nesvítí a nefouká zaráz po celé Evropě. A energetikové to samozřejmě ví a jsou na to připraveni.
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.10.2020 14:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, u nás je ráno, v Německu poledne a Rakušáci mají večer.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.10.2020 18:17 Reaguje na Viktor Šedivý
A proč ne, já pamatuji dokonce zemi, kde zítra znamená včera:-))).
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.10.2020 19:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Já vím - kde včera sežrali to, co měli mít k jídlu zítra.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 21:07 Reaguje na Viktor Šedivý
Jistě. Na severu fučí, na jihu svítí, někdy je to naopak, nebo tak napůl. A proto se stále mění cena elektřiny, proto jsou dotované přetoky, proto se budují ty akumulace. Pro nás to má velkou výhodu, protože můžeme kritizovat a prd dělat a kupovat zalevno zvenku.
Já si myslím,,že do roku 30 budeme minimálně 50% elektřiny dovážet.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.10.2020 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
No že toho zalevno zvenku kupujeme ... zrovna v případě elektřiny ...

Být nějaký můj známý, tak se s vámi o tu vaši poslední větu klidně vsadím:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2020 16:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Kupujeme dost už teď, já si ten článek ale neuložil.
Je to logické, naše uhláky dojedou na ekonomiku stejně, jak všechny ostatní uhláky na světě.
Ale co? Musíme mít vlastní energetiku? Bylo by to lepší, ale už na to asi nemáme.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2020 18:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádný uhlák nedojel na ekonomiku, Všechny dojely na ideologické žvásty zelených.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.10.2020 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdy se kupuje, někdy se prodává. To tak na světě chodí. Důležité je kdy kupujeme a kdy prodáváme a jaká je celková bilance.

Jinak vy furt prudíte s tím uhlím, on se ho tu někdo zastává?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:50 Reaguje na Pavel Hanzl
V noci je v celé EU tma, a vy s tím nic nenaděláte, vy stupidní tupý lháři.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 13:22
Všichni ropáci argumentují přád děsivými dotacemi OZE, zvláště v Německu. jaká je ale realita?
Elektřina z OZE se prodává na burze, normální ceny se pohybují asi v rozmezí 40 - 60 eur za 1MWh. Pokud je cena na trhu nižší (a firma tedy strží méně), stát to do téhle úrovně dotuje, pokud je vyšší, firma to vrací státu.
Točí se teda o nějakých 1.600 kč za 1MWh, ovšem u nás byl výkup natvrdo nastaven na 13.000,-kč/MWh. Dnes je to výrazně méně ale konkrétní čísla neznám. Někdo by mohl i doplnit cenu naší elektřiny z jádra, která asi nepůjde pod 100 eur/MWh, ale to nevím.
Ale chudáci Němčouři, ty dotace je zničí, letos je obrovský převis elektřiny z OZE, takže je cena stále blízko nule a stát krvácí na dotacích. Asi 10x méně, než my.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.10.2020 16:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Současná realita v Německu je zde. Již jsem vám ten odkaz taky uváděl a opět tu píšete nepravdu...
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecko-zastropovalo-prispevek-podporu-oze-kvuli-deficitu-uctu-by-jinak-prudce-vzrostl/
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

21.10.2020 17:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pane Studničko, házíte hrách na stěnu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.10.2020 08:49 Reaguje na Karel Ploranský
Jsem si toho vědom :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.10.2020 18:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Máte můj obdiv ... neustále uvádět minely na pravou míru.

Pravdou je, že věřím tomu, že těm svým bludům pan Hanzl opravdu věří ... jen nějak nevím, jestli je to dobře nebo naopak:-).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.10.2020 08:51 Reaguje na Svatá Prostoto
No, jak zde již uvedli jiní. Může se stát, že někdo neznalý zdejších poměrů bude brát příspěvky pana Hanzla vážně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 21:03 Reaguje na Jaroslav Studnička
A četl jste ten článek, když s ním pořád šermujete? Informace mám právě z něho.
Tam ten mechanismus takhle popisují.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.10.2020 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě, že četl a je skvělé, že i vy jste si konečně taky něco přečetl.
Nicméně nevím, jestli jste správně článek pochopil a následně v porovnání s ČR?
ČR: Vyplacená podpora za rok 2019 byla 45,4 mld. Kč (spotřebitelé + státní rozpočet) za vyrobených 10,4 TWh, tj. cca 4350 Kč/MWh
Německo: odhad na příští rok 34 mld. EUR (spotřebitelé + státní rozpočet) za výrobu 228 TWh, tj. cca 4030 Kč/MWh.
Odpovědět
MG

Milan G

22.10.2020 09:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já bych jen doplnil takovou maličkost...ČR: Vyplacená podpora za rok 2019 byla 45,4 mld. Kč (spotřebitelé + státní rozpočet) ...ten státní rozpočet naplňují také ti spotřebitelé/daně atd./, takže kompletní transfer těch prostředků k solárním baronům a dalším OZE platíme my všichni. Samozřejmě aniž by se nás někdo zeptal jestli chceme.
Jinak souhlas, ale je to sisyfovská práce diskutovat s p. Hanzlem, že :-)) Máte můj obdiv p. Studničko.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.10.2020 09:46 Reaguje na Milan G
Děkuji :-). Samozřejmě máte naprostou pravdu, jenom to pro laickou veřejnost vypadá lépe :-). To je samozřejmě realita i u ostatních zemí, nicméně pak je trestuhodné, že někteří v rámci propagace takovéto skryté detaily neuvádí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2020 18:28 Reaguje na Milan G
Kdyby se ty peníze spláchly do WC, byl by z nich větší užitek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2020 17:01 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře, konečně reálná čísla, samozřejmě nerozporuji, že jsou pravdivá.
Takže výsledek: My dotujeme OZE pouze o 300 kč/MWh více, než Němci, ovšem veškeré OZE nám dělají asi 11% spotřeby s vývojem blízkým nule. Takže je to celé asi tak k čemu?
Němci dotují méně (píšu to pořád) ale OZE jim dělá už asi 50% energie s gradujícím vývojem.
Při paritě kupní síly tak Němčouři si za třetinové peníze pořídili supermoderní čistou energetiku, kdyžto my máme trojnásobně dražší HOUNO a ještě čoud a dotace do uhláků.
Já to vidím jako dost podstatný rozdíl.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2020 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže oni ty OZE dotují i různými jinými cestami než z účtů obyvatelstva za elektřinu, které jsou, k nelibosti zelených, velice transparentní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2020 19:59 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase špatně, jak dycky. Němci mají velmi průhledné a zcela jasné dotační postupy, na rozdíl od babišistánu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.10.2020 08:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Povinný výkup elektřiny z OZE za netržní cenu je také dotace. Daňové úlevy na kde co kolem OZE jsou také dotace. Atd.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.10.2020 21:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta provozní podpora je za vyrobenou MWh, tak že to moc nesouvisí s rozvojem instalovaného výkonu.
S rozvojem souviselo to, že u nás provozní podpora byla v jisté době zrušena, za to v Německu pokračuje doposud.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2020 05:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
To bude možná jádro pudla.
Pokud má provozovatel fve jistotu, že dostane za svoji elektřinu vysoutěženou cenu i v případě, že na trhu bude za nula káčé, tak je ochoten investovat.
Pokud tu jistotu nemá, tak bude investovat v Polsku nebo Německu.
Asi proto jsme zase poslední šulínci v Evropě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.10.2020 07:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, konečně jste to pochopil, je to o provozních dotacích.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.10.2020 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, a to je právě to špatné. Protože OZE vyrábějí elektřinu v době, kdy je jí nadbytek a nedokáží ji vyrobit v době, kdy je jí nedostatek a je drahá. Proto je to ekonomický nesmysl, poškozující ekonomiku státu a všechny občany. Mimo provozovatele té zlodějiny, pochopitelně.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.10.2020 18:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy válcový předněte mezi dvěma kulatými, většina energie z uhlí se využívá jinak, než na výrobu elektřiny. Víte, vy troubo, že uhlím se také třeba topí, a že velká část tepelných elektráren slouží rovněž k vytápění městských aglomerací?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2020 06:06 Reaguje na Jaroslav Studnička
Člověče nešťastná, kde jste zase splašil tyhlety údaje? V článku, který mi doporučujete je tohle:

"Podle výpočtu provozovatelů německé přenosové soustavy by tak poplatek v příštím roce činil 96,5 EUR/MWh. V posledních pěti letech byla výše poplatku relativně stabilní s hodnotami mezi 63,5 a 68,8 EUR/MWh. V letošním roce výše příspěvku činí 67,6 EUR/MWh. Pokud německá vláda nepřistoupila k jeho zastropování, meziročně by vzrostl o téměř 43 %.
Nakonec však v následujícím roce němečtí odběratelé budou přispívat 65 eury za každou spotřebovanou MWh, v roce 2022 má poplatek ještě klesnout, a to na 60 EUR/MWh."

Tak kde máte jakých 4030 kč, což je řádově 150 eur?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.10.2020 07:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Stačí vzít kalkulačku a počítat...
34 mld. EUR za výrobu 228 TWh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2020 21:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Nakonec však v následujícím roce němečtí odběratelé budou přispívat 65 eury za každou spotřebovanou MWh, v roce 2022 má poplatek ještě klesnout, a to na 60 EUR/MWh".

A jak na tom jsme my? Nastaveno to bylo na 480 eur/MWh, dnes to bude méně, ale ne o moc.
Chudáčci Němčouři, kdo je u toho ale za blbečka?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.10.2020 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Cituji pana Studničku:
ČR: Vyplacená podpora za rok 2019 byla 45,4 mld. Kč (spotřebitelé + státní rozpočet) za vyrobených 10,4 TWh, tj. cca 4350 Kč/MWh

Cituji pana Hanzla:
A jak na tom jsme my? Nastaveno to bylo na 480 eur/MWh, dnes to bude méně, ale ne o moc.

Já nevím jak ostatní, ale já tam vidím jistý rozpor.

Navíc jak z toho článku na oenergetice vyplývá, tak jde čistě o to, zda se ty šílené prachy za OZE hodí ve větší míře na hrb odběratelům, nebo si část zacálují prostřednictvím rozpočtu z daní. To je fakt výhra.

A když čtu tohle:
"Provozovatelé přenosové soustavy předpokládají celkové platby provozovatelům těchto zdrojů ve výši 34 miliard eur, výnosy z prodeje elektrické energie na trhu odhadují nicméně na pouhých 7,2 miliard eur. To znamená, že 26,8 miliard eur bude muset být pokryto příjmy z poplatku hrazeného odběrateli a ze státního rozpočtu." ... tak se mi chce zvracet, to je fakt brutál.

Ale vy nám to zase nějak vysvětlíte, já vím:-DDD.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2020 17:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Naše přeinformovaná společnost má svoje podstatné vady. tady vám dávám článek,kde jsou zcela odlišné údaje:
"V případě samostatných elektráren byla vysoutěžena podpora mezi 9,6 a 30 EUR/MWh, vážený průměr činil 26,5 EUR/MWh. U kombinovaných zdrojů, které tvořily většinu úspěšných projektů, výše vysoutěžené podpory dosahovala od 19,4 do 55,2 EUR/MWh, její vážený průměr dosáhl 45 EUR/MWh." Tak fakt nevím, co si o tom mám myslet.
https://oenergetice.cz/nemecko/vetrne-elektrarny-si-zari-nemecku-vysoutezily-nejvyssi-moznou-cenu-novinkou-byla-inovativni-aukce/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.10.2020 15:28 Reaguje na Pavel Hanzl
U OZE je hrozný průšvih v tom, že ta výsledná cena pro konečného spotřebitele se skládá z řady položek, většinou jde nejrůznější formy podpory, a rozklíčovat ji je dost dřina, jak z hlediska jejích složek, tak jednotlivých skupin odběratelů.

Tohle by si zasloužilo skutečně důkladně zpracovaný přehled ve formě článku od někoho, kdo se v tom skutečně orientuje a ještě to umí srozumitelně podat. Protože jak z uvedených zdrojů vyplývá, bordel je v tom fakt neskutečný.

To je snad horší jak zemědělské dotace, od toho taky utíkám jen co na to někde narazím, bo jinak by mne asi trefil šlak.

Někdy mám pocit, že hlavním cílem je nechat vydělat ty, kteří ty dotace vyřizují:-/.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.10.2020 20:02
U jednoho z diskutujících je bohužel OZE diagnóza a nevyléčitelná.
Ostatním doporučuji ho nechat žít v jeho bludu a ignorovat ty ódy
na ty nesmysly. Kdysi nám něco podobného poradil psychiatr k jednomu
chorobnému stěžovateli a světe div se! Když se nedočkal jiné reakce,
než odpovědi, že se stížnost zamítá, tak toho po čase nechal, neboť
každé bližší zdůvodňování bylo pro něho pouze důvodem nové stížnosti. Nakonec si stěžoval o stupeň výše a ti nám po pár týdnech psali, co je
to za magora. Nakonec ho odbyli stejně a napsal prý až do prezidentské kanceláře prezidenta pravdoláskaře. I odtamtud mu odpověděli stejně a nakonec už pouze vyvěšoval na svém plotě transparenty kritizující vše
a všechny. Nakonec to zabalil a prý otravuje vzduch v jiné zemi. Kdo
se poznal, tak ať popřemýšlí o emigraci do země zaslíbené s větrníky,
fotovoltaikou, uhláky do roku 2038 a náručí otevřenou celému světu.
Určitě ho tam přivítají s otevřenou náručí a možná bude i ministrem
energetiky a životního prostředí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist