Jiří Beneš: Stromy u lanovky na Petřín? Vykácet!
15.12.2019 | PRAHA
Problematická je především nově uvedená věta v § 10: „Stromoví a jiné porosty, které při svém pádu mohou zasáhnout do průjezdného průřezu dráhy, jsou stromovím ohrožujícím bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy nebo provozuschopnost dráhy.” Při této formulaci zákona totiž na sobě správce železniční dráhy nenechá zodpovědnost za škodu způsobenou pádem stromu a okamžitě nechá všechny stromy v dosahu tratě pokácet.
Licence | Některá práva vyhrazena
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Dále čtěte |
Praha dá na projekty zlepšující životní prostředí 42,8 milionu korun, více než letos
Trojský kanál se začne 27. listopadu vypouštět. Staví tam uzávěru proti povodním
Praha dá příští rok do vodohospodářské infrastruktury přes 3,33 miliardy korun
Další články autora |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
JŠ
Jan Šimůnek
16.12.2019 19:35Jsem toho názoru, že uvedený zákon je do značné míry reakcí na fundamentalismus ekologických úředníků, kteří často brání skácení těžce nemocných a technicky (kvalita kmene, statika atd.) nevyhovujících stromů.
Je asi menší zlo mít možnost ohrožující strom skácet bez nutnosti se dlouhodobě dohadovat s fundamentalistickým nebo úplatek čekajícím ekologickým úředníkem, i za cenu, že padnou nějaké stromy zdravé, než při každé jízdě vlakem riskovat lidské životy a velké materiální škody.
Odpovědět
Je asi menší zlo mít možnost ohrožující strom skácet bez nutnosti se dlouhodobě dohadovat s fundamentalistickým nebo úplatek čekajícím ekologickým úředníkem, i za cenu, že padnou nějaké stromy zdravé, než při každé jízdě vlakem riskovat lidské životy a velké materiální škody.