https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/mikulas-peksa-green-deal-ted-aktualnejsi-nez-kdy-driv-mrtve-jsou-zlate-casy-energetickych-oligarchu?fbclid=IwAR2Ea8td54IBHt5nZiRfUPxZjNcmj-swBVOLyd6N5s8P62-amqyQnWsWk-8
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mikuláš Peksa: Green Deal teď aktuálnější než kdy dřív, mrtvé jsou zlaté časy energetických oligarchů

3.3.2022
"Green Deal není žádný naivní „zelený sen“, ale zcela pragmatická politika vedená snahou zabránit dalšímu rozvratu světa, jak ho známe."
"Green Deal není žádný naivní „zelený sen“, ale zcela pragmatická politika vedená snahou zabránit dalšímu rozvratu světa, jak ho známe."
Ruská invaze na Ukrajinu změnila svět ze dne na den. Někteří politici si ale navzdory tomu neomylně jedou svoje, třeba Andrej Babiš už zase volá po zrušení emisních povolenek, jako kdyby to bylo nějaké řešení. Zdá se ale, že není sám, kdo trochu tápe, jak spolu souvisí stav našich přírodních zdrojů, energetická a bezpečnostní politika. Jak ze současné situace ven?
 

Za prvé: Válka na Ukrajině neznamená, že staré problémy zmizely

Zatímco průměrný evropský názor vidí putinovské tanky jen jako další důvod pro to, abychom zrychlili transformaci ekonomiky a energetiky a nebyli už závislí na fosilních palivech, v Česku se ještě v den vyhlášení války objevily hlasy, které vítězoslavně volají po „konci zeleného snu“. Green Deal je prý mrtvý a dekarbonizace sice prý bude, dokonce ještě přísnější, ale ne kvůli nějakým klimatickým cílům, ale kvůli národní bezpečnosti a přežití lidstva.

Nechci se nikoho dotknout, ale autoři těchhle názorů prostě dělají z lidí hlupáky. Snaží se nám namluvit, že na světě nejsou žádná rizika nebo nás přinejmenším nemusejí zajímat, dokud k našim hranicím nepřijedou tanky. Jenže hrubá síla a válečná agrese nastupují většinou až jako poslední fáze nějakého dlouhodobého neřešeného problému. A jsou to právě ty dlouhodobé, tikající, neřešené problémy, které nás nejvíc ohrožují.

Jasně že klimatická změna úzce souvisí s národní bezpečností a přežití lidstva! Stále víc států se kvůli ní bude ocitat v nějakém typu nouze - ať už kvůli chybějící vodě, příliš vysoké teplotě, ztrátě úrody, záplavám, povodním nebo ničivým bouřím a orkánům. Debata o klimatické změně není o tom, kde bude za třicet let hladina oceánů, je o tom, že si ničíme podmínky pro život na planetě a v různých místech světa to vyvolává humanitární i bezpečnostní problémy, které mohou snadno přejít ve velké vlny migrace a války. Takže naopak, Green Deal není žádný naivní „zelený sen“, ale zcela pragmatická politika vedená snahou zabránit dalšímu rozvratu světa, jak ho známe.

Za druhé: Hlavním problémem pořád je, že jsme závislí na dovozu fosilních paliv

Za posledních 20 let stoupla závislost evropské energetické spotřeby na dovozu o cca 5 % (z 56 % v roce 2000 na 61 % v roce 2019). Podílí se na tom víc faktorů, mimo jiné docházející zdroje nalezišť plynu v nizozemském Groningenu a v Severním moři, díky kterým dokázala být Evropa ještě v 70. letech relativně soběstačná z hlediska produkce zemního plynu.

Tenhle plyn ale už k dispozici nemáme, zároveň v EU (stejně jako jinde po světě) roste spotřeba energie. Tím jsme se stávali v posledních letech víc a víc závislí na dovozu energetických komodit ze zemí mimo EU. Je to právě Green Deal, který na tenhle problém přináší odpověď. Žádnou jinou společnou evropskou cestu před sebou nemáme. Jeho cílem je omezit závislost evropských ekonomik na všech fosilních palivech, tedy zejména ropě, uhlí a plynu, a nahradit je obnovitelnými zdroji, které si v Evropě umíme vyrobit sami.

Úzké propojení státu a energetického byznysu není problém jen Gazpromu.
Úzké propojení státu a energetického byznysu není problém jen Gazpromu.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Za třetí: Fosilní byznys řídí oligarchové, před kterými už nesmíme couvat

Green Deal navíc reaguje i na další velký problém s fosilním mezinárodním obchodem, před kterým už teď nemůžeme zavírat oči. Obchod s ropou, plynem a uhlím drží pevně v rukách obří zavedené firmy, zpravidla úzce napojené na stát. Pokud zároveň v čele takového státu stojí autokrati s velmocenskými ambicemi, vzniká tím poměrně nepříjemná situace pro jeho sousedy i obchodní partnery.

Podívejte se na celková čísla. Ruské ministerstvo financí hlásilo v roce 2021 příjmy z prodeje ropy a zemního plynu na úrovni 120 miliard USD. V druhé polovině roku se přitom výnosy z prodeje plynu u samotného Gazpromu zdvojnásobily. Optikou dnešního dění to nejde říct jinak: Rusko zvedlo Evropanům ceny energií a teď z nich financuje válku.

Úzké propojení státu a energetického byznysu ale není jen problém Gazpromu, který se v posledních letech na evropském trhu nechoval jako tržní firma, ale jako nástroj výkonu vůle Vladimira Putina. Nezdravé prorůstání byznysových zájmů majitelů fosilních gigantů a státní politiky vidíme i třeba u takové PGE, státem vlastněné těžební skupiny v sousedním Polsku. Státofirmy v energetice můžou své postavení snadno zneužít, tlačit a vydírat demokraticky zvolené vlády nezávislých států. Události posledních dní nám podle mě daly jasný a pádný důvod, proč s tím skoncovat.

Za čtvrté: Výpadek ruského plynu umíme vyřešit, ale nebude to levné

Není reálné Gazprom odstátnit a udělat z něj tržní firmu, ne dokud je v čele Ruska Vladimir Putin. Potřebujeme se tedy bez Gazpromu a celkově ruského plynu obejít a v řádu týdnů až měsíců začít dovážet plyn (či něco jiného) od jiných dodavatelů.

Přes 40 % dovozu zemního plynu na evropský trh pochází z Ruska, nejvíc ho proudí přes plynovody Jamal a Ukrajinský tranzit. Roční import plynovody z Ruska činí v současnosti cca 1550 TWh a dalších víc než 150 TWh sem doputuje v tankerech na lodích ve formě kapalného plynu (LNG). Je to méně než v předchozích letech, stav zásobníků v Evropě je letos rekordně nízký.

Zbývajících cca 60 % importu k nám proudí jinými cestami, ať už jde o plynovody z jihu a severu nebo terminály LNG typicky v jihoevropských státech. Můžeme tedy navýšit odběry z těchto míst. Jejich kapacita teoreticky dovoluje posílení odběru až o 1800 TWh importu, tedy zhruba o tolik, kolik k nám dnes Rusko dováží. Zkapalněný plyn můžeme dovážet ze skandinávských zemí, Austrálie, USA nebo Kataru. Co v tuto chvíli nevíme, je, kolik ho bude k dispozici a za jakou cenu. Bohužel se nedá čekat, že by byla nějak výhodná.

Za páté: Plynu nebude tak málo, aby si lidé nemohli zatopit

I když nahradíme současný ruský import plynu do EU, neřeší nám to dlouhodobou energetickou bilanci. Současné dodávky z Ruska jsou totiž na minimu oproti předchozím letům, navíc není pravděpodobné, že se podaří vykrýt celý jejich výpadek bez jakýchkoliv ztrát. Budeme se tedy muset podívat na to, jestli nemůžeme někde plyn vyměnit za jiný zdroj nebo celkově snížit energetickou spotřebu.

Skoro dvě třetiny dovozu zemního plynu do Evropy přitom stále proudí tak jako dřív, protože nepochází z Ruska.
Skoro dvě třetiny dovozu zemního plynu do Evropy přitom stále proudí tak jako dřív, protože nepochází z Ruska.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Spotřeba plynu je totiž v evropských státech dost různá (zde si to je možné proklikat po jednotlivých zemích). Jsou regiony jako Nizozemí, Rumunsko nebo severní Itálie, kde se plyn hodně používá k výrobě elektřiny. V Česku má zemní plyn zásadní roli v systému ústředního vytápění. Když se podíváme, v jakých sektorech se plyn spotřebovává (tady graf dole), hraje největší roli průmysl, výroba elektřiny a domácnosti pak odebírají zhruba stejný objem, každý z těch sektorů okolo 25–30 %.

Skoro dvě třetiny dovozu zemního plynu do Evropy přitom stále proudí tak jako dřív, protože nepochází z Ruska. Z toho je jasné, že se v žádném případě nemůžeme dostat do situace, kdy by „lidi mrzli, protože v EU není plyn“. Pokud se někdo bude uskromňovat, bude to průmysl, a dodávám jedním dechem, že i to by bylo krajně nepříjemné a bude lepší, když se tomu vyhneme. Ale rozhodně neplatí, že by reálně hrozil absolutní nedostatek plynu pro spotřebu domácností.

Za šesté: Čistá tranzice je dlouhodobě jedinou cestou, jak se nenechat vydírat a ničit

Je jasné, že tohle je pořád jenom provizorní řešení. Co tedy dál? Green Deal (respektive taxonomie, která na něj navazuje) předpokládá plyn jako dočasné, přechodové palivo, případně použitelné pro vyrovnání výkyvů energetické sítě (jako zálohu pro obnovitelné zdroje). Jsou dvě možnosti, jak se v téhle věci bez plynu obejít. Buď můžeme snížit potřebu záloh díky efektivnější kapacitě sítě a alokovat energii podle aktuálních potřeb, to by se dalo zařídit masivní digitalizací přenosové soustavy (představte si takový internet věcí v energetické síti).

Nebo můžeme pro vyrovnávání použít jinou energetickou komoditu než zemní plyn. Tuhle schopnost má třeba vodík, který má tu výhodu, že se dá vyrobit z různých prvotních zdrojů (soláry, vítr, teoreticky i metan) a některé jsou velmi levné (typicky solární energie ze zemí, které mají moře a hodně slunce). Vodík se navíc dá přepravovat podobným způsobem jako zemní plyn, tedy buď zkapalněný na tankerech, nebo potrubím. Mohli bychom tedy pro jeho distribuci využít dosavadní (modernizovanou) infrastrukturu.

Vodík, a zejména ten, který se vyrábí z obnovitelných zdrojů jako slunce a vítr, má ještě jednu přednost. Tím, že se dá vyrábět z levných obnovitelných zdrojů, může být jeho výroba decentralizovaná. Na těžbu uhlí nebo zemního plynu mají historicky monopol státní giganti a náklady na vstup do oboru jsou pro kohokoliv dalšího extrémně vysoké. U zeleného vodíku je to přesně naopak, vstupní náklady jsou čím dál nižší a těžko půjde zabránit firmám, aby se do výroby pustily.

Právě proto třeba nedávná studie mezinárodní agentury IRENA mluví o zeleném vodíku jako o chybějícím článku energetické tranzice. Vodíkové energetické hospodářství nepotřebuje žádné Gazpromy ani jiné oligarchické státofirmy, jen dobrou infrastrukturu podléhající jasným pravidlům. Na trhu, kde je velké množství menších a středních hráčů, se nedostaneme do situace, kdy nás bude někdo vydírat, že nám stopne kohoutky.


reklama

 
foto - Peksa Mikuláš
Mikuláš Peksa
Autor je europoslanec a předseda Evropské pirátské strany.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (208)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

3.3.2022 07:32
asi je jedno, co si pan Peksa myslí, raději by se měli starat o to, aby vládě nevypadla rezerva.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

3.3.2022 07:35
to, že Piráti vykazují dlouhodobě velkou dávku naivity a hlouposti není nové
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.3.2022 11:41 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Asi takhle -
budeme se muset uskrovnit v mnoha směrech ( doba plýtvání skončila.

A PIRÁTI, by nám to měli předvést !
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.3.2022 18:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jako první prosazují piráti legalizaci drog. Pan Pexa bere dobrej matroš!
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.3.2022 07:49
Pan poslanec Peksa by si měl dát důkladnou studenou sprchu a přihlásit se na odvykací kůru na požívání návykových látek, zejména marihuany.

Typický příklad ekomagora odtrženého od reality žijícího na úrovni o které se 90% národa může leda zdát.
Energetika se nedá bleskově změnit dekrety ze dne na den, potřebné úpravy energetické infrastruktury jsou minimálně v řádu několika desetiletí a nikoli dnů.
Slavný gryndýl v oblasti energetiky byl , je a zůstane neuvěřitelnou slátaninou , které je nutné se zbavit "as soon as possible" jinak nás dovede doslova k neštěstí.
Plně postačí přečíst si výroky Uršuly Leyenové a zejména Franse Timmermanse z posledních dnů, člověk by řekl, že se někde bokem s europoslancem Peksou pěkně sjeli a ještě se z rauše nedostali.

Jinak by museli vědět základní čísla , spotřeba energie neustále roste a EU ji cca 40% získává právě z fosilních surovin , jádro se podílí cca 25% na výrobě elektřiny.
A potom i to, že můžeme mít 300% kapacity elektřiny v OZE , avšak to je nám k ničemu, když OZE nevyrábí elektřinu atd.

Tyto hlavy nejsou s to ani spočítat trojčlenku o náhradě ruského zemního plynu zkapalněným z USA,Kataru apod.
Ta totiž vede k výsledku, že bychom museli cenové výstupy zvednout nejméně třikrát, abychom se dostali k náhradě za ruský zemní plyn.

Nepochybuji, že trojice Peksa, Leyenová a Timmermans na to mají a jejich životní úroveň se moc nezmění na rozdíl od 95% unijních domácností.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.3.2022 08:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
1+
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.3.2022 11:38 Reaguje na pavel peregrin
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 08:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, pořád si myslíte, že jsme měli dát dostvbu EDU Rosatomu? Že byla chyba, že jsme ho z "ideologických důvodů" vyhodili? Určitě víte, jak se chovají na Ukrajině a to je "národ bratrský"!! Jak by se asi tak chovali k nepříteli??

Vaše vidění světa je prostě vadné a proto jsou vaše úvahy z drtivé většiny zcela nesmyslné.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.3.2022 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Rosatom je top firma na výstavbu jaderných elektráren a neměl být společně s Čínou vyhozen z možnosti účasti na tendru.
Ostatně žádný tendr ještě vyhlášen nebyl.

Za druhé - Putin nerovná se Rusko. Je to šílenec , který se bohužel dostal do vedení jaderné velmoci. Vůbec nepochybuji, že bude z vedení země odstraněn a zlikvidován, protože se spolehlivě vyobcoval z civilizované společnosti.
Vyvozovat z excesu duševně choré osoby na špatnost celého národa je opačným extrémem.
Z tohoto pohledu jste právě vy živoucím důkazem toho, jak by se postupovat nemělo. Ale nejste sám- stejně se chová ministr Gazdík, který "důrazně doporučil" školám, aby přerušily spolupráci s ruskými vzdělávacími instituty, podle hesla "vše ruské do klatby".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 09:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin rovná se Rusko stejně, jak určitou dobu byl Hitler roven Německu.
Je to stejný šílenec jak Hitler, ale má podporu výrazně přes poloviny obyvatel. Bez toho by nemohl ani Hitler ani Putin napadat sousední země.
Navíc Rusi mají mentalitu Hordy, což Němci rozhodně ne.

Rosatom může být špičková jak chce, ale je přímo podřízena Putinovi a plní jeho rozkazy. To je celý. Kdy a jestli vůbec bude odstraněn je otázka, další je, jestli po něm nepřijde někdo ještě horší.

Někomu takovému dát klíče k naší energetice je zcela šílený nápad, fakt ani dnes tohle nepochopíte?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.3.2022 09:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Bolševikovi Putinovi dávám rok, maximálně dva !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 09:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin není bolševik ani omylem. Je to feudální oligarchos, Car s velkým C.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin je produkt ruskéhho blbství, ne naopak.
Až padne, může tam přijít někdo ještě horší (je to sice příšerná představa, ale ne úplně nemožná), nebo někdo lepší, ale ne o moc.
Sice zarazí válku na Ukrajině, ale stejně bude bojovat špinavými praktikami proti Evropě, protože ho bude dusit Čína.

Rusko, tj. velká většina lidu obecného, má mentalitu Hordy a ta mu blokuje normální vývoj k prosperitě.
Odpovědět

Milan Štrupl

3.3.2022 12:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak Hitler byl roven Německu... Hmmm pravda, měl podporu asi tak 95% obyvatel - tak asi proto bylo v Německu odsouzeno jen několik tisíc nacistů a popraveno jen několik, zatímco miliony nacistů vesele bohatlo, pracovalo ve státní správě a v klidu dožilo v "novém" Německu a někteří se dokonce podíleli na založení nové Evropské říše - jmenovalo se to původně EHS a není tajemství, že to byl oprášený nacistický plán na jednotnou vládu nad Evropu, do kterého po válce přibrali frantíky... S tou mentalitou hordy je to úsměvné - Hitler zavelel a všichni Němci poslušně vraždili a ti "noví" Němci se nechovají jako nemyslící horda??? Vedení zavelí a všichni jak ovce vítají muslimské fanatiky, vedení zavelí a všichni mají zelené praporky a zavírají jaderné elekrárny - je to pořád stejná horda poslušných bezmozků a od Rusů se liší jen tím, že k prosazování svých zrůdných nápadů nepoužívají tanky - nemusí, ovládají EU a mají k dispozici největší zbraň na světě - kapitál. Tím se rozhodně těch ruských sviní nezastávám, ale myslet si, že na západ od nás žijí nějací morálně lepší lidé je cesta do pekla - když se jim to bude hodit, tak nás opět předhodí rusákovi nebo prostě zavřou fabriky a výrobny potravin, co za pár kaček nakoupili a nechají nás klidně vyhladovět - vždyť jim tady už skoro všechno patří a když je nebudeme poslouchat, tak nás klidně zničí a vůbec k tomu nepotřebují střílet... nakonec to vlastně dělají celou dobu a záměrně mizerně nás platí, aby nás náhodou nenapadlo, že se bez té podělané Eu a bez jejich diktátu obejdeme...mezi východem a západem je rozdíl jen v tom, jakým způsobem vnucují slabším svou vůli... Západu to prochází prostě jen proto, že většina občanů je raději chudá a nesvéprávná, než mrtvá...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 07:29 Reaguje na Milan Štrupl
V Německu bylo snad víc nacistů, než u nás komunistů a není možno je všechny popravit. Kolik jsme odsoudili (natož popravili) našich komunistů my? Nejsou na tom Němci náhodou x krát lépe? A kolik jich velmi pomohli při budování naší demokracie?
EHS a později EU byla založena právě proto, aby byli Němci pod kontrolou.
Samozřejmě nikdo nevítal žádné muslimské fanatiky, to je čistá lež, jenom Merkelová zachránila Rakousko, Polsko a hlavně nás před davy migrantů.
Jaderky zavírají už od Černobylu proti mínění odborníků i své vlády, až Merkelová po Fukušimě dala průchod utlumovacímu programu. To se ještě nevědělo, jaká klimatická tragédie nás čeká.
Němci rozhodně v EU nikomu nevelí, důkazem je rozhodnutí o podpoře jádra přímo proti Němcům.
Nevíte co je to mantalita Hordy.
Celkově tady jen prezentujete ruskou demagogii, kde je všechno naopak.
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.3.2022 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
P. Peksa vám dává šluknout, to je vidět.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.3.2022 10:43 Reaguje na Milan Štrupl
Za totáče jsem se byl podívat do Bad Dubenu u Drážďan. Prvním velitelem vojenského učiliště byl soudruh polní maršál Von Paulus.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 11:40 Reaguje na Michal Ukropec
To byl špičkový velitel. Naším vrchním velitelem ozbrojených sil je Miloš Zeman.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.3.2022 10:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Tuším, že na Ukrajině jsou ruské jaderné elektrárny a dokonce se o ně Rosatom dál stará. To jsou panečku paradoxy.
Bohužel u nás se dává z nějakého důvodu přednost vysokým platbám za ruský zemní plyn, před násobně nižším platbám za ruské jaderné reaktory. Od roku 2013 jsme tady mohli mít další reaktor a být v mnohem větším klidu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 10:33 Reaguje na Richard Vacek
Ano, jsou tam jaderné elektrárny a jednu už okupanti napadli a bombardovali.

V roce 13 byl teprv zrušen tendr na Temelín a vy si fakt myslíte, že Maďaróni to s Paksem vyhráli?
Celé to zůstane stát a vyhozené peníze budou asi fakt vyhozené. A Putin bude silně vydírat, aby se to dostavělo.
Odpovědět
JZ

Jiří Zima

4.3.2022 18:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Maďaři by to s Paksem opravdu vyhráli. Nikdo nemohl tušit, že se Putin zblázní. Rosatom ale nerovná se Putin a je v současnosti snad kromě korejské KHNP jediná firma schopná za předem domluvené peníze postavit jadernou elektrárnu. Francouzská Areva se potýká se ztrátou kompetencí. Nekonečné problémy ve Finsku jsou toho dokladem. Westinghouse je v bankrotu a podle zákona takové firmě nelze přidělit státní zakázku. Jinak za zpomalení stavby v Maďarsku může EU se svými "bezpečnostními" požadavky. Prsty Arevy z toho čouhají velmi nápadně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 08:19 Reaguje na Jiří Zima
Nikdo sice nemohl tušit, ale normální odborníci i politici Rosatom u nás zablokovali už loni, že by fakt něco tušili?
Netušili, ale věděli, že Rosatom je Putin a ten nás bude vydírat a "vyrazí nám zuby" (jak opakovaně vyhrožoval), a to bez ohledu na nějakou Ukrajinu.
Westinghouse samozřejmě není v žádném bankrotu, nejspíš bude stavět 6 velkých bloků v Polsku.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.3.2022 18:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně!
Odpovědět
va

vaber

3.3.2022 09:14
dostatek plynu má zachránit Evropu , plyn problémy planety neřeší, ten problém s CO2 jen prohlubuje,
pan europoslanec žije v atmosféře europarlamentu

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.3.2022 09:23
Zachrání Česko ropa ze západu? Bez šance, říká expert.

celé zde :
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-zachrani-cesko-ropa-ze-zapadu-bez-sance-rika-expert-191541#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=l3ocIneMe4Z-202203030812&dop_id=191541&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 09:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, o co vám jde?
Pořád a stále dokola zdůvodňujete, že se bez Ruska neobejdeme a zemřeme na úbytě.
Proč to pořád děláte, co tím zamýšlíte, o čem chcete přesvědčit místní diskutující?

Já doufám, že jen tak ptácáte a nemá to žádný hlubší význam. V opačném případě by to bylo už dost nebezpečné.....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.3.2022 09:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Že by se ve vás probudil putimský strážmistr
Flanderka ? (skvěle Jan Marvan)

Bez ruských fosilních paliv se neobejdeme, leda bychom souhlasili s výrazným ekonomickým propadem a těžkým snížením životní úrovně.
To je fakt a můžete se vztekat jak chcete, nezměníte na tom vůbec nic.
Ostatně, kdyby to bylo tak snadné, tak EU by stopla dovoz ropy a plynu z RF ihned.
Ale jak říká lstivý Žid Mageri -
/Balada pro banditu- "Lásku na chleba nenamažeš."/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 06:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Prostě se neobejdeme. Tak jaké řešení nahrhujete?
Já vím, jako dycky ŽÁDNÉ.

Jenže já vás už znám a kdyby vám to nebylo blbý, tak byste se připlazil k Vladimiru Velikému a za pár kubíků plynu a ropy se stal jeho votrokem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.3.2022 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Bez Ruska se obejdeme fakt blbě ... teda, bez něj v poho, bez těch surovin ne:-).

Jde čistě o to, že ten šílený časový harmonogram grýndýlu, jak si jej EK a (hlavně) Říše malovaly, je prostě bez bezproblémových dodávek plynu za rozumné ceny nerealizovatelný. A takové dodávky je potenciálně ... tedy podmínka nutná, nikoli však postačující ... schopno zajistit jen Rusko.

Takže buď Rusko dostane v nejbližších měsících rozum ... jak k tomu dojde/mělo by dojít nebudu komentovat ... a nebo ten časový harmonogram přechodu na nějakou tu nízkoemisní ekonomiku spláchneme do hajzlu a začneme znovu a jinak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 20:51 Reaguje na Svatá Prostoto
Nikdo si žádný šílený harmonogram nemaloval, to vyšlo z klimatických modelů, které jsou 100x ověřené. Navíc Evropa spíš dotahuje USA i Asii, třeba v elektromobilitě.
Celý odpor ke grýndýlu je pouze konstrukt kremelských demagogů, které máte tak rád.

Bohužel, počítalo se s dodávkami ruského plynu a podraznický charakter nejhoršího gaunera planety pánové silně podcenili. To je proto, že to neřešili ideologové s humanitním vzděláním, ti věděli dávno, co je zač.

Rusko rozum nedostane, ale plyn bude prodávat pořád, protože potřebuje eura. Nic do žádného hajzlu házet nebudeme, celý systém se změní, možná i urychlí výstavbou OZE, což je dnes jediná jistota.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.3.2022 14:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Dotáhnout USA v e-mobilite nebude tak těžké:-))). Dokonce ani předehnat;-).

Pokud hodláte řídit ekonomiku podle klimatických modelů, tak se pak nedivte, že se vám to podělá při první příležitosti.

Počítalo se ... to jsou zase kecy. Jen hezky napište, kdo počítal. Třeba my nebo Poláci jsme to rozhodně nebyli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 08:22 Reaguje na Svatá Prostoto
My to samozřejmě byli a hlavně s tím počítali Němci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale prdlajz. Počítala s tím hlavně ta západní Evropa, bo té chybí ta skvělá historická zkušenost po válce. Tady z toho až ny výjimky nikdo žádné druhé Vánoce neměl.
To si jen zase potřebujete kopnout.
Odpovědět
JZ

Jiří Zima

4.3.2022 19:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli jsou ty modely ověřené o tom se dá s úspěchem pochybovat, ale není to vůbec relevantní. Celý Green Deal, tak jak je prezentován, je prostě fyzikálně a technicky nemožný. Je to jen prostředek některých nadnárodních, zejména německých, firem k zajištění ohromných peněz ze zelených dotací a odstranění konkurence. Kdyby byl míněný vážně, tak by se musely investice soustředit ne do větrníků, solárů a elektromobilů, nýbrž na rozvoj jaderných technologií především v elektroenergetice a teplárenství. Děje se však pravý opak, jak vidíme z řevu z Německa a Rakouska proti zařazení jaderných zdrojů mezi tzv. čisté technologie. EK je tam sice zařadila, ale jen na omezenou dobu. Humanitní "vzdělanci" jako vy, nemající pojem o realitě, pak slouží jako (slovy V.I. Lenina) užiteční idioti k prosazování jejich zájmů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:11 Reaguje na Jiří Zima
Typický plácalismus místních ropáčků, kteří píšou pořád to samý, asi fakt dostávají noty z Kremlu.
Jenom třešnička na dortě je moje humanitní vzdělání, to určitě z Kremlu nemáte.
Odpovědět
va

vaber

3.3.2022 09:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
něco zase tajné služby pečou ,když vláda vyhlašuje nouzový stav a konkrétní důvod se neříká
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 20:52 Reaguje na vaber
Říká. Fiala ve Zprávách jasně řekl, že je to kvůli očekávané vlně připrchlíků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 10:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-ruske-tankery-bloudi-morem-nikdo-jejich-ropu-nechce-ani-se-slevou-191715#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=EUg54IDWjHL-202203040927&dop_id=191715&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.3.2022 22:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak tohle už vás trápit nemusí, Shell tu naftu koupil za 28,5dol/barel.Když jde o prachy tak jdou sankce stranou(aktualní cena je 113dol/bar).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 17:50 Reaguje na Jaroslav Bobr
Dobře udělal. Kdyby VŠICHNI kopovali od rusáků ropu za 28 bucků, tak jde benzín na normální cenu a je rychle po válce (i po Rusku).
Odpovědět
va

vaber

3.3.2022 09:39
dostatek plynu má zachránit Evropu , plyn problémy planety neřeší, ten problém s CO2 jen prohlubuje,
pan europoslanec žije v atmosféře europarlamentu

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 08:23 Reaguje na vaber
Vy jste ten článek vůbec nečetl, že?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.3.2022 12:32
"Ale rozhodně neplatí, že by reálně hrozil absolutní nedostatek plynu pro spotřebu domácností."

Ne, jen ... jak Peksa sám o kuosek výš píše ... reálně hrozí, že na něj značná část obyvatel nebude mít (ať již ve formě přímo plynu, nebo ve formě centrálního vytápění).

A o tom tu Mlho celou dobu mluvíme.

A dalo by se toho napsat podstatně víc, ale kašlu na to ... volit ho stejně nebudu. A silně pochybuju, že tu jsem sám:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:40 Reaguje na Svatá Prostoto
"Skoro dvě třetiny dovozu zemního plynu do Evropy přitom stále proudí tak jako dřív, protože nepochází z Ruska". z článku
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Mlho, řeč není o případném fyzickém (ne)dostatku, ale o tom, že si jej velká část spotřebitelů nebude moci dovolit. Což je v případě topení víc jak půl roku docela průser.

S váma je to fakt na pikaču.
Odpovědět

Milan Štrupl

3.3.2022 12:35
Panebože to je vůl... koukám že nejen Putin by potřeboval léčení u psychiatra. Já sice chápu, že s platem mnohaset tisíc jsou mu starosti lidí, jak zaplatit topení, aby v zimě nezmrzli nebo jak se dostat ráno do práce, ukradené, ale všeho moc škodí - svět je v takové prd.li přesně kvůli aroganci lidí jako tenhle. Peksa bude zachraňovat planetu tak, že nás všechny nechá chcípnout hlady nebo zmrznout. Už teď většina lidí vydělává jen na to, aby doma nezmrzli a nechcípli hlady a pán s platem několikset tisíc měsíčně nám tady vypráví, jak se musíme uskromnit- to je naprostý výsměch elit...
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

3.3.2022 13:34
"Je to právě Green Deal, který na tenhle problém přináší odpověď. Žádnou jinou společnou evropskou cestu před sebou nemáme. Jeho cílem je omezit závislost evropských ekonomik na všech fosilních palivech, tedy zejména ropě, uhlí a plynu, a nahradit je obnovitelnými zdroji, které si v Evropě umíme vyrobit sami."

Umime vyrobit a realne vyrobit, to je dost rozdil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 17:18 Reaguje na Jiří Svoboda
Proč? Evropa má už dnes skoro polovinu energie z OZE a to se budují možná 15 let. Uhelné technologie se budovaly 150 let.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.3.2022 21:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět buď lžete nebo vůbec nevíte o čem mluvíte, Hanzle. Evropa nemá skoro polovinu energie z OZE, je to přibližně 15 %, a pokud jste nemyslel energii ale elektřinu, tak je to cca třetina, z toho ale zhruba polovinu tvoří voda a biomasa, které se používají mnohem déle než vašich 15 let. Naopak první elektrárny v Evropě byly převážně OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 06:55 Reaguje na Emil Novák
A když do toho připočítáte jádro, o kterém se pořád neví, jestli taky není OZE, tak jste na polovině tutově.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.3.2022 07:19 Reaguje na Pavel Hanzl
To nevíte asi jedině vy, jestli je jádro OZE. Doporučoval bych si pro začátek nastudovat definici tohoto pojmu.
Jak jistě víte, ani jádro se nebuduje "možná 15 let", takže jen vytváříte falešné dojmy o rychlosti nahrazování fosilních zdrojů obnovitelnými. Ve skutečnosti má z obnovitelných zdrojů potenciál dalšího rozvoje v Evropě jen slunce a vítr, které za těch cca 20 let rozvoje mají na celkové spotřebě energie podíl přibližně 4 %.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 07:30 Reaguje na Emil Novák
Jádro bylo zařazeno mezi podporované OZE....
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.3.2022 07:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, to rozhodně nebylo. To jste opět vůbec nepochopil sdělení. Jádro bylo zařazeno mezi udržitelné zdroje, případně se udává mezi čisté zdroje, někde se píše mezi zelené zdroje, ale rozhodně ne mezi obnovitelné zdroje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 07:35 Reaguje na Emil Novák
Ve hnidopišství jste naprostý přeborník....
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.3.2022 07:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Spíš vy jste naprostý přeborník v tom všechno totálně zmatlat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 11:36 Reaguje na Emil Novák
Hnidopišství není zmatlání, to byste jako ten pich vědět taky mohl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.3.2022 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsem ani nikdy netvrdil, je to jen další ukázka toho jak dokážete všechno zmatlat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.3.2022 14:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdy si říkám, zda to jen nehrajete, protože dožít se vašeho věku a být současně tak neskutečně hloupej ... vono se říká, že blahoslaveni chodí duchem, ale v tom případě na vás maká 24/7 tak rota strážných andělů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 07:33 Reaguje na Emil Novák
Jak dycky:
"Podíl energie z obnovitelných zdrojů na celkové spotřebě elektřiny v Evropské unii se v roce 2020 zvýšil na 37 procent z 34 procent v roce 2019."
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje-energie/eurostat-podil-energie-z-obnovitelnych-zdroju-v-eu-roste-cesko-zaostava
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.3.2022 07:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně, jako vždycky. Já píšu o podílu na spotřebě energie (o které jste mimochodem psal i vy), a vy tu šermujete spotřebou elektřiny. Jste vůbec schopen pochopit rozdíl, nebo to opět považujete za "hnidopišství"?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 08:21 Reaguje na Emil Novák
Dobře, psal jsem o energii a myslel elektřinu. Trest smrti.
Už máte dušičku v péří??
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.3.2022 09:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Starejte se v první řadě o svoji "dušičku", a co ona říká na to vaše neustálé chrlení nesmyslů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.3.2022 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
A psal jste skoro polovinu a myslel vlastně jen 37% ... jj, Hanzl jak jej známe:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:04 Reaguje na Svatá Prostoto
V něktrých zemích je to výrazně přes polovinu a třeba v Norsku se blíží 90%.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2022 10:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak s Norskem jste nám to všem nandal :-).

Odpovědět
EN

Emil Novák

5.3.2022 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
A v jiných zemích je to zase výrazně méně než 37 %. Hanzl objevuje kouzlo průměru...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:23 Reaguje na Emil Novák
Jenže ty zaostalé země jsou bývalé ruské satelity, které se z "budování komunismu" za 30 let ještě nezmotaly.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.3.2022 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako třeba Lucembursko, Kypr nebo Malta, co?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:16 Reaguje na Emil Novák
Kolik jaderek tyhle státy mají dohromady?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.3.2022 18:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase melete o jaderkách? Řeč byla o podílu OZE, tvrdil jste zaostalé země se ještě "nezmotaly" z budování komunismu, a přitom je skutečnost taková, že v těch "nejzaostalejších" zemích ani žádný nebyl. Takže příčina bude asi někde jinde, vy hlavo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2022 17:08 Reaguje na Emil Novák
A v těch vyspělejších byl? vykládejte přehánějte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2022 18:27 Reaguje na Pavel Hanzl
No představte si, že třeba v takovém Chorvatsku, které je z pohledu podílu OZE jednou z nejvyspělejších zemí v EU, komunismus byl, stejně tak v Litvě nebo v Rumunsku, které jsou v podílu OZE taky hodně nad průměrem EU. To je zase překvapení, co?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.3.2022 16:26 Reaguje na Emil Novák
Člověče nešťastná, vy nevíte ani co je to komunismus?
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

6.3.2022 19:46 Reaguje na Jiří Svoboda
Umime vyrobit a realne vyrobit, to je dost rozdil.

Jak pro koho...
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

3.3.2022 16:30
Jasné ruské tanky zastavia samé na hraniciach únie, pretože nespĺňajú normu Euro 6D.
Treba sa zobudiť zo sladkých snov a prijať realitu. Namiesto plynu a ropy je treba začať používať uhlie a jadrovú energiu. Pri súčasných cenách sa dá z uhlia vyrábať aj benzín. Na grýndýl a emisné povolenky musíme zabudnúť, Rusko nás ohrozuje oveľa viac, najmä ak vidí našu naivitu a neschopnosť. Inak z uhlia sa dá vyrábať aj ten vodík, len nebude dosť zelený.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 17:19 Reaguje na Vladimir Mertan
Tolik uhlí skutečně nemáme.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

3.3.2022 20:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Uhlia je vo svete dosť. Aj zásoby v Čechách sú celkom slušné, hlavne hnedého. A keď bude málo, tak sa môže doviezť hoci z Austrálie. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.3.2022 20:53 Reaguje na Vladimir Mertan
A prečo? Keď u nás i sluniečko svieti?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.3.2022 11:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět jste předvedl jsou hloupost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vždycky mě fascinovalo vaše argumentační bohatství.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2022 10:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Je zvláštní, když jsem vám před pár dny napsal dlouhý příspěvek, tak jste ani nepípnul.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Asi jsem ho nečetl, snažím se odpovědět každému, pokud mě neuráží.
A to vy neděláte, pokud si vzpomínám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2022 11:22 Reaguje na Pavel Hanzl
O vaše demagogické odpovědi nikdo nestojí, vy tu pouze trollujete a ostatní musí vyvracet vaše lži
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak proč mě kritizujete, že jsem "ani nepípnul"?
Odpovědět
JO

Jarka O.

3.3.2022 21:39
Prosimvás, p. Peksa, nové OZE neni potřeba, neutuchající OZE je parlament, který občanům zatápí celoročně. To říkal M. Šimek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 07:13
Vladimir Šachista Veliký dokázal tahem velkého státníka rozlomit Rusko a dostat ho do reálného bankrotu. Hodnota velkých firem spadla na 2% ceny původní, což je tutovka a já si myslím, že si je za takový pakatel skoupí Američané.

Rusko nezničil ani Napoleon, ani Hitler, ale podařilo se to Šachistovi Největšímu, který má vždy nachystaných minimálně 10 tahů dopředu.

Z toho mi logicky vychází, že musí být špičkový Americký agent, nasazený právě na likvidaci celého Ruska.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

4.3.2022 07:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Překvapil, zaskočil, zklamal 99,9% všech státníků světa i ostatních lidí. Víte prd, jako my všichni, co má v plánu. Třeba plánuje na 100, 200 let dopředu. Teď 100 let blbý pak už se zapomene.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 08:01 Reaguje na Milan Dostál
To bude vono. Nechá Rusko zbankrotovat a rozebrat sousedy a za 100 let Zrazu plesk!!!
Rusko vstane z popela jako bájný pták Fénix a nakope do hader celému světu.

Staré přísloví říká: nehledej zlou vůli tam, kde se dá vše vysvětlit obyčejnou blbostí.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

4.3.2022 08:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Von ho někdo rozebírá? Máte asi nějaké nové informace. Nevíte nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 10:01 Reaguje na Milan Dostál
No, pokud něco zbankrotuje, většinou si to někdo rozebere a ruská surovinová základna by byla dobrá kořistka.
Já vím, oni se nějak zmotají a budou škodit dál, ale doufám, že už nebudou mít na napadání sousedů a vyhrožování celému světu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 10:09 Reaguje na Milan Dostál
Překvapil, zaskočil, zklamal pouze Zemana a Klause, normální lidé (natož politici) věděli dávno, co je za zmetka.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

4.3.2022 10:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Chápu, že když vám odstavili dezinformační weby tak nemáte zdroj informací, ale stačí otevřít Seznam.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 10:26 Reaguje na Milan Dostál
Máte pocit, že názor, že Putin je zmetek pochází z dezinformačních webů??
Odpovědět
MD

Milan Dostál

5.3.2022 10:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistě, že ne, ale to, že převezl všechny, je bohužel fakt. A překvapení a zaskočení jsou spíš ti na západ od nás .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:21 Reaguje na Milan Dostál
Nevím, co považujete za pojem "převezl", ale Rusko směřuje k bankrotu (prakticky to už vyhlásilo), propadá se rubl neskutečným způsobem, oligarchové vypsali odměnu za odstřel Putina a on je zalezlý někde v bunkru.

Jestli někoho fakt převezl, tak maximálně celé Rusko a hlavně sebe.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

5.3.2022 18:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak si přečtěte třeba Jefima Fištejna.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.3.2022 07:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nepodceňujte soupeře.
Rusko dodává asi 20 procent evropské ropy, 40 procent plynu a 20 procent uhlí.
Příjmy z exportu fosilu tvoří 40% rozpočtu RF.
To všechno je Putin ochoten obětovat , protože si spočítal, že EU tohle neustojí.
A když, tak za cenu obrovského ekonomického kolapsu srovnatelným s tím co chytne RF.
Rus přežije na pohance a kopřivovém čaji a ještě v zimě , změkčilí Evropané na to nemají.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.3.2022 08:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
USA a EU nakupují každý den z Ruska ropu v hodnotě asi 700 milionů dolarů. Jen USA dovážejí každý den z Ruska asi 670 000 barelů ropy a ropných produktů, uvádí americký Úřad pro energetické informace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 08:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je hezké, ale Rusko nutně potřebuje x násobně více.
Navíc má problém za to něco vůbec koupit, především munici a vůbec zbraně, které jim dochází. Na Ukrajinu proudí z celého světa.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.3.2022 22:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusko někde kupuje munici a zbraně?Zbraně a munice jim docházejí v trapném lokálním konfliktu? Vy tu jedinou oficiální propagandu hltáte.....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 08:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
OPEC výrazně zvýšil těžbu a ruská ropa se dá asi těžko prodat, i když dávají podstatné slevy.
Tohle co píšete jsou dlouhodobé kontrakty, nové ale asi málokdo podepíše.
Rusko řachlo sice už asi 3 dny po zavedení sankcí, ale dlohodobě to bude asi dost masakr.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 08:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je pěkná kremelská demagogie, jak dycky.
Co přežije Rus nikoho absolutně nezajímá, Putina nejméně.
Ruské firma spadly na 2% ceny a za to je určitě někdo koupí.
Takže už energie nebude vyvážet Rusko, ale Exxon, Texaco, Shell, arabské nebo čínské firmy atd. Jestli dají taky něco Rusku, je otázka.
Samozřejmě energie do Evropy proudit budou, Rusko je na nich fatálně závislé a vy hlavně silně podceňujete ruské blbství.

Putin se stal obětí vlastní prolhanosti, kdy mu jeho podržtažkové pořád nakecávali, jak je úžasný a jaký je Rusko bourák a Západ je prohnilý a zbabělý a Ukroši prochlastaní a Zrazu plesk!!

Jeno vlastní oligarchové už vypsali odměnu několik miliónů (samozřejmě dolarů) na jeho odstřel.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.3.2022 08:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako obvykle jste mimo. Náš psychopat je ochoten obětovat podstatně více než si všichni (včetně mě) mysleli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2022 10:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jistě, je totálně na dně a scípající kobyla.
Otázka je, jestli není zrovna teď čas, aby zakročilo NATO, už napadl i jadernou elektrárnu.
Američané mají technologii, jak zničit jeho atomovky dřív, než je dostane do vzduchu. Ten masakr si nedovedu představit, ale v Rusku by byl daleko lepší, než v Evropě nebo USA.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

4.3.2022 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Dejte su mokrej hadr na hlavu a otevřete si další lahev vína.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.3.2022 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
To zakročení NATO si představujete u vás v ústavu přesně jak?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 09:58 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak, že NATO vyčistí nebe nad Ukrajinou (jak to udělalo v Libyi) o čemž zoufale žádá Zelenskij.
Samozřejmě by zároveň bylo Rusko oficiálně varováno, že jakmile se objeví jakákoliv aktivita na jeho jaderných odpalovacích zařízeních, budou okamžitě zničeny.
Pokud by se mu podařilo ale skutečně trefit nějaké město na Západě, budou napadena všechna vojenská zařízení i Kreml.

Mužik rozumí pouze síle a tohle by mohlo rozhodnout celou válku na Ukrajině a tím pádem bezpečnost Evropy.

Pokud to NATO neudělá a Rusko skutečně Ukrajinu porazí, je velká šance, že napadne další státy EU (Baltiky, Polsko, Slovensko, Madarsko, Rumunsko) a tím pádem se ta válka přesune na evropskou půdu, což bude mít x násobně horší následky.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.3.2022 10:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by se objevilo letectvo NATO nad Ukrajinou, moc by z něho nezbylo. Už se proberte, člověče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:29 Reaguje na pavel peregrin
Když vidím, jak se úžasná ruská armáda potácí na Ukrajině, má asi 30x vyšší ztráty, než Ukroši a jak se celý a nejdůležitější konvoj už nemůže asi 3 dny hnout z místa, tak bych na ruské letectvo skutečně nesázel.

Amíci VŽDYCKY vymetli zcela nekompromisně s každým, kdo měl výzbroj z Ruska a to v řádu hodin. Namátkou Irák, Libye, Jugoslávie
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Jj, proto Joe jednoznačně vyloučil jakýkoli vojenský zásah ze strany USA.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 16:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Amík to má v paži, už Trumpeta jasně řekl, že Evropa má dost síly, aby si puťku ohlídala sama.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Já to věděl.

No, pokud jste za posledních pár dní četl něco jiného než křížovku, tak jak to bude s tou bezletovou zónou nad Ukrajinou už víte.

Žádná nebude. V tomhle má Joe i NATO úplně jasno.

Takže si opláchněte přirození studenou vodou a běžte to zkusit rozchodit.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 16:06 Reaguje na Svatá Prostoto
To čisté nebe by bylo problém, Ukrajina není Libye a terorista není domácí, ale útočí ze zahraničí.
Ale tohle by mělo stačit, Ukroši si to vyčistí už sami.
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/nato-uz-poslalo-na-ukrajinu-17-000-protitankovych-strel-a-2000-stingeru-40389518#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=IhcqElViztn-202203071504&dop_id=40389518&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 17:05 Reaguje na Pavel Hanzl
"To čisté nebe by bylo problém, ..." ... a najednou:-))).

Vy jste fakt s přehledem nejhloupější ... a bohužel i nepsavější:-/ ... člověk co sem chodí.
Odpovědět
ZK

Zan K.

10.3.2022 14:29 Reaguje na Pavel Hanzl
I kdyby to co říkáte byla pravda, tak je to stejně konec Evropy. USA možná ne (7000 jadr. bomb). To ovšem lidé jako vy stejně nechápou.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

4.3.2022 19:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Majú Američania aj solárne stíhačky a elektrické tanky?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 09:59 Reaguje na Vladimir Mertan
Majú fšetko, vy somár drevený plechom obitý.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.3.2022 20:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Sprosťáku! Asi už vám hladoví váš mozkožrout, že urážíte p.Mertana.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.3.2022 10:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste naprosto naivní. Pokud by se Rusko rozhodlo opravdu válčit, tak by to vypadalo úplně jinak a Američané to moc dobře vědí, to jen lidé jako vy žerou vše i s navijákem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:23 Reaguje na pavel peregrin
Ono snad neválčí? To chodí s Ukrošema opíkat šašlik a pít pivo? Tolik sexu naráz?
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.3.2022 22:27 Reaguje na Pavel Hanzl
I ty z ponorek? Držte se raději fotovoltaiky....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:49 Reaguje na Jaroslav Bobr
Samozřejmě. Amíci ví naprosto přesně, kde který krám mají a jak je nebezpečný.
Navíc je neskutečná zbraň to laserové dělo. Už to namontují i n aletadlo. Žádná supersonická raketa (pokud by fakt lítala) není rychlejší než laser.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

7.3.2022 17:09 Reaguje na Pavel Hanzl
A vám se s tím svěřují(ti amíci).Jak budete tu superzbran zaměřovat,vlastně já zapoměl - amíci umí všechno.....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 17:55 Reaguje na Jaroslav Bobr
Když vidím blbé rusáky, jak je masakruje 10x slabší armáda na Ukrajině...
Odpovědět
JZ

Jiří Zima

4.3.2022 19:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy asi díky svému humanitnímu (nebo možná žádnému) vzdělání berete chiméry a zbožná přání za realitu.
Problém s ropou se dá v Evropě za cenu mnohem vyšších nákladů a za předpokladu, že šejkové v OPECu zvýší podstatně těžbu jakž takž ustát, ale to se týká západní Evropy. Kapacity ropovodů směrem ze západu k nám jsou nedostatečné a kromě toho jsou naše rafinérie (zejména ta v Litvínově) zařízeny na ruskou ropu. Kromě toho cca třetinu ropných paliv dovážíme a za všeobecného nedostatku nám je nikdo neprodá. S plynem je to ale mnohem horší. Tam kapacity prostě nejsou. Na vytápění domácností by se horko těžko snad nějaký opatřil, ale průmysl by zkolaboval.
A Američané žádnou technologii na zneškodnění ruských jaderných raket nemají. To co mají, by snad zneškodnilo jednotlivou raketu z KLDR nebo Íránu. S multihlavicovými střelami vybavenými navíc klamnými cíli by si v žádné případě neporadily.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 09:48 Reaguje na Jiří Zima
A je to v dupě celý.
Zajímavé je, že místní ropáčci stále a do omrzení vypisují důvody, proč se bez Ruska neobejdeme.
Proč to dělají?
Jenom plácají z nedostatku jiné zábavy, nebo se snaží vytvářet atmosféru mnichovanství a snahy se před Ruskem ponížit? To by bylo ale dost nebezpečné.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.3.2022 10:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Tomu se říká politický realismus, o čemž vy evidentně nemáte ponětí. Jen se modlete, aby se Rusko nenaštvalo doopravdy a to říkám naprosto nezaujatě, válka jakákoliv není nikdy dobrá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 13:24 Reaguje na pavel peregrin
Rusko (teda Putin) je naštvaný na maximum a jen se modlí, aby mu Amíci nevytvořili čisté nebe nad Ukrajinou, to by ho dorazilo.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.3.2022 15:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to vám mohu garantovat, že čisté nebe by bylo všude.
A ti přeživši na Zemi by řešili problémy klacky a kyji, nejmodernější technikou která by zbyla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 18:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste prostě strašílek, Amíci by vymetli s mužikem naprosto nekompromisně jak dycky a na jaderky sáhnout nemůže. I kdyby, tak je to konec Putina i celého Ruska.
Vám stále nedochází, že Amíci jsou technologicky o několik levelů výš a v síle armády o několik desítek.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 05:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Američané na takovou konvenční válku nemají ani omylem, už jen psychologicky a nedělejte si iluze o jejich technologické převaze, opak je pravdou a Amíci jen v němém úžasu přihlížejí. Jste si vědom toho, že Rusové použili nepatrný zlomek toho, čím disponují, že v prvních hodinách konfliktu vyřadili celou ukrajinskou prtivzdušnou obranu a dělají pouze , z hlediska války, malé akce? Byl jste člověče vůbec na vojně, že píšete pořád takové nesmysly? Dovedete si vůbec představit, jak by vypadal konflikt, kdyby Rusko opravdu do toho šlo nekompromisně?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:39 Reaguje na pavel peregrin
Proč pořád čtete tu ruskou demagogii, když už i vy musíte chápat, že jenom lže?
Ukrajinská protiletecká obrana je tak zdecimovaná, že sestřelila už asi 300 letadel a vrtulníků, ruská armáda ztratila 11 TISÍC chlapů, asi tisíc vozitel jakéhokoliv typu!! Tanky ve stovkách a nemůže se pohnout z místa!
Amíci by celá Rusko smázli jak ho.no úplně stejně, jak Saddáma, Kaďoura nebo Miloševiče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:44 Reaguje na pavel peregrin
Rusko má na Ukrajině asi 3/4 celé armády, nenasadilo naplno letectvo (jesti ještě nějaké má) raketovou techniku a speciální jednotky.
Ale spolíhá na to, že bude prudit a strašit a Západ se podělá do gatí. To je jeho jediná zbraň, ten pizděc bufuje a hraje vabank.
Teď zkouší rekrutovat i zabijáky ze Sýrie, slušní jméno se na něj použít nedá.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste se takhle už narodil, nebo je to nějaká postupně se rozvíjející demence?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Hekři z Anonymous zablokovali Rusům satelitní navigaci GLONASS (obdoba americké GPS), což je fakt gól, protože teď neví kde jsou.
Já bych na tu jejich paraarmádu fakt nesázel....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 15:08 Reaguje na Pavel Hanzl
No tak si běžte nafasovat maskáče, kosu a s chutí do toho:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2022 18:35
Stát, který je schepen vyslat Webbův teleskop, Solar i misi ma Mars má prostě x násobně silnější a modenější armádu, než čučkař, který se sotva dotrtká na ISIS.
Taky USA mají asi 10x výkonnější ekonomiku a ještě k tomu má za spojence celý svět. Hlasování v RB OSN dopadlo asi 140 hlasů proti ČTYŘEM!!!

Vyhrožovat takové síle může jen totální psychopat v záchvatu šílenství, nebý Amíci takoví dobráčci, už dávno by z celého Ruska udělali pouze hromadný hrob.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

6.3.2022 20:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Amíci nejsou dobráčci. To ne - ale jsou ZODPOVĚDNÍ.
To, že by pro NATO (ba dokonce ani pro samotné Amík nebyl problém Rusko zadupat do země, ještě zdaleka neznamená, že to budou CHTÍT opravdu udělat.
Rozumně myslící člověk si totiž musí před takovým krokem rozmyslet, co to přinese. Nejen jemu. Celému světu.
Dupnout na Putina opravdu ostře znamená značné riziko, že až půjde Puťkovi z ouzkejch do tenkejch, zmáčkne ten knoflík... Protože on sice myslí, ale ne rozumně. Jaksi šejdrem. O nějaké zodpovědnosti (byť jen za osud jediného človíčka) u něho nelze mluvit.
Pokud vím, je prvním politikem světa, který OTEVŘENĚ pohrozil použitím jaderných zbraní - a jaderný arzenál skutečně uvedl do stavu plné bojové pohotovosti.
Silně mi připomíná Adolfa; a mrazí mne z toho. Adolfovi taky bylo na konci války úplně jedno, co bude dál s Německem a jeho lidem. Dokonce si PŘÁL, aby bylo Německo zničeno úplně.

Putin prostě drze spoléhá na to, že NATO v čele s Amíky na straně zdravého rozumu a zodpovědnosti zůstanou. Tak jako byli po celou dobu studené války.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 05:59 Reaguje na Karel Ploranský
Pokud si myslíte, že v konvenční válce by nebyl pro Amíky problém Rusko zadupat do země, tak to se těžce pletete a asi jste nebyl na vojně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 08:28 Reaguje na pavel peregrin
Právě proto, že jsem byl na vojně je jasné, že tento bordel zadupat do země by nebyl problém.
Na Ukrajině je to přece vidět zcela jasně.

Traduje se historka nějaké desetiletí stará:
V kremelské dumě se zase generálové mohutně prsili, jak rozrhnou Amíky jako hady a td. atd. atd. a jeden vstal a říká: "zklidněte hormon soudruzi, Amík má takovou techniku, že naše jaderné nosiče zničí už na odpalovací rampě".

Když se podívám do kosmu, co tam provádí Amíci a co Rusi, tak je zcela jasné, jak by to celé dopadlo. S jádrem i bez jádra.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 08:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy nevidíte, že Rusko provádí pouze to, co je pro něj nutné? Asi jste na té vojně nedával pozor, když přednášeli o strategii, že?
Odpovědět
JO

Jarka O.

7.3.2022 08:50 Reaguje na pavel peregrin
Je to jinak p. Peregrine. Hr. Hanzl načetl Pauluse a tu strategii někde na vojně sám přednášel:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 10:06 Reaguje na Jarka O.
Já vím o gen. Paulosovi to, že byl mezi nejvyššími generály a podílel se na operaci Barbarossa, kdy daleko slabší Wermacht neskutečným způsobem zmasakroval Rudou armádu, největší armádu světa, nachystanou na totální zničení Evropy v črervenci 1941.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Bože, ty to vidíš!!!

Helejďte, teď na mě vylítla reklama, že Kosmas má ve slevě Ztracená vítězství od Ericha. Za ty čtyři kila je to super kauf. I o tom Paulusovi, co tu s ním tak prudíte se tam dočtete.

I když vy byste z toho pochopil asi jen vobrázky ... možná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Přestaňte kdákat a přečtěte si tohle. To je jen zlomeček skutečné tragédie, o které se dnes prakticky neví.
https://www.reflex.cz/clanek/historie/107867/80-let-od-utoku-nemcu-na-sssr-zahajenim-planu-barbarossa-se-sovetsky-svaz-ocitl-krok-nad-propasti.html
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 15:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Přečtěte si třeba toho von Mansteina a neplácejete kraviny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 15:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Tento článeček ja na dvě stránky a máte na něj odkaz. Ale kobliha to nedá, tak na mě nechoďte s těžkou literaturou, kterou nedáváte ani omylem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 15:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Já vám taky nevnucuji Suvorova, ze kterého byste nepochopil ani Ťok.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 15:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Manstein tam vůbec nebyl, velel ve Francii a až v roce 42 dobyl Sevastopol.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 17:03 Reaguje na Pavel Hanzl
"Manstein arrived at the front only six days prior to the launch of the offensive. Operation Barbarossa commenced on 22 June 1941 with a massive German attack along the whole front line. Manstein's corps was to advance with Georg-Hans Reinhardt's XLI Panzer Corps to the Dvina River to secure the bridges near the town of Daugavpils."

https://en.wikipedia.org/wiki/Erich_von_Manstein#Invasion_of_the_Soviet_Union

Kde že to EvM nebyl, lopato nevzdělaná?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 18:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Stal se hlavním architektem německého útoku na Francii v roce 1940 (tzv. Fall Gelb), během invaze do SSSR dobyl v roce 1942 „pevnost“ Sevastopol a posléze vedl obléhání Leningradu. Wiki
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.3.2022 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Mlho, bavíme se o té vaší lži ... nebo možná jen výplodu vaší nefunkční makovice ... kdy jste napsal "Manstein tam vůbec nebyl, velel ve Francii ...".

Fakt, nikdo hloupější tady není ani omylem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:19 Reaguje na pavel peregrin
Pro Rusko je naprosto nutné napadnout sice daleko slabší Ukrajinu, ale nechat tam vykrvácet svou silně nablblou armádu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:22 Reaguje na pavel peregrin
Muhehehehhe na vojně někdy "přednášeli o strategii" cha cha?? To jste byl u francouzské cizinecké legie??
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.3.2022 22:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Tenhle stát nevyveze demokracii aní do Severní Korei - proč asi? Kim má určitě nosičů a hlavic podstatně méně než Rusko.Pokud by neměl žádné, tak už dávno běží "Korejské jaro".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 10:08 Reaguje na Jaroslav Bobr
Šak žádnou nikam nevyváží. Malý rakeťák ještě nikoho nenapadl, tak by se invaze v demokratickém státě nedala politicky prosadit.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 06:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste v hlubokém omylu a každému, kdo podcenil Rusko, se to těžce nevyplatilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 08:21 Reaguje na pavel peregrin
Fakt? Pokud vím, tak Hitler totálně zmasakroval největší armádu světa za asi 10 dní totálně, celé sovětské impérium se zřítilo a sám SSSR se rozpadl a zbankrotoval. Amíci vyhráli studenou válku a dnes je Rusko jen vzteklý trpaslík, spějící velmi svižně k dalšímu bankrotu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 08:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebuďte směšný, prosím vás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 08:31 Reaguje na pavel peregrin
Zkuste napsat, co je tam špatně.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 08:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Všechno, ale to vy nejste stejně schopen pochopit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 09:57 Reaguje na pavel peregrin
Vaše argumentační bohatství je skutečně kouzelné.
Jen detail: ještě nedávno dělala EU asi 30% světového HDP, USA 27%, Čína 20% a Rusko 3.5%.
Dnes přesně nevím, EU šla proti Číně dolů a Rusko dolů cekově.
A dnes spadly akcie ruských firem o 98%, rubl padá pořád, Rusko už nemůže splácet dluhy, tj. bankrot.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.3.2022 08:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen abychom k bankrotu nedokráčeli svižně my a to hodně rychle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 09:52 Reaguje na pavel peregrin
Babišistán je v dupě, tak to snad už nehrozí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže Áda tu válku vlastně vyhrál, jo:-)? A vaří vám v ústavu dobře? :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Áda jednoznačně vyhrál první fázi, kdy Stalinovi totálně zmasakroval jeho útočnou armádu, ruské ztráty byly jen do konce roku 41 asi 8,5 MILIÓNU!! chlapů. Z toho 3 milióny skončily v zajetí, jen v kotli u Oděsy skončila celá 9.
armáda, silnější naž celý Wermacht a přišla o 900 tisíc rudoarmějců.

"Dějiny vojenství nepoznaly zkázu tak apokalyptického rozsahu" píše Jaroslav Šajtar.

Já vím, tohle se u nás nikde neučí, jen tu druhou fázi války (Stalingradem počínaje), kterou si Hitler podělal vlastní arogancí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 15:05 Reaguje na Pavel Hanzl
https://cs.wikipedia.org/wiki/Oble%C5%BEen%C3%AD_Od%C4%9Bsy

... to je těch vašich 900 tis. vojclů. Troubo.
Na víc nemám sílu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 15:42 Reaguje na Svatá Prostoto
To je jiná akce. To nebylo obléhání Oděsy, ale kotel, ve kterém ten masakr proběhl. To obléhání následovalo až někdy koncem léta.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 16:58 Reaguje na Pavel Hanzl
A víte co? Co se vám budu snažit něco vysvětlit. Hoďte odkaz na tu operaci. A rovnou k tomu přidejte jak měla jedna ruská armáda větší stavy než celý Wermacht. Já si to rád přečtu. Smích léčí:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 18:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Tohle je diplomová práce - kritika Viktora Suvorova (toho číst nezvládnete) řádně oponovaná:
"MASARYKOVA UNIVERZITA V BRNĚ
Fakulta sociálních studií
Katedra Mezinárodních vztahů a evropských studií
Percepcia diela Viktora Suvorova v ruskej akademickej verejnosti
Magisterská diplomová práca
Bc. Michal Suchodolinský
Vedúci práce: doc. PhDr. Zdeněk Kříž, Ph.D.
UČO: 463771
Odbor: Mezinárodní vztahy"
TDF formát celý sem nedám, aler vy to číst stejně nebudete.


"Hlavnou úlohou sovietskej armády bolo uskutočniť rozsiahlu ofenzívu za západnými novovzniknutými
hranicami štátu. Takéto tvrdenie nie je žiadna hypotéza, ale holý fakt, ktorý je potvrdený
historiografickým výskumom. Samotný útok bol naplánovaný ešte v lete roku 1941.
Oficiálne bola mobilizácia vyhlásená až deň po napadnutí 23.6.1941. Vtedy už chýbalo do
plnej mobilizácie 3 601 850 vojakov (pripomínam stav k 22.6.1941 bol 5 080 997 a stav pri plnej mobilizácii mal činiť 8 682 827)".
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.3.2022 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak znova ... já vím, že jste prostě mentálně nedostatečný. Řeč je o tomto vašem blábolu " ... jen v kotli u Oděsy skončila celá 9.
armáda, silnější naž celý Wermacht a přišla o 900 tisíc rudoarmějců."

Takže koukejte doložit jak 9. armáda RA byla silnější/početnější než celý Wermacht. Hodně štěstí:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2022 17:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Viktor Suvorov. "Všechno bylo jinak". Diplomová práce, která je zaměřena na kritiku jeho díla (uvedena výše). Jaroslav Šajtar a jeho články (taky uvedeno). Informace o tomhle období jsou velmi roztříštěné a neúplné, první část (do 22.6.41 dobře zpracoval Suvorov), dál jsem to už nevypátral. Ani Timothy Snyder to asi nemá.

Prostě Rudá armáda dostala neskutečnou kladu, ještě horší jak dnes na Ukrajině.
Rusko je země, kde zítra znamená předevčírem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 08:31 Reaguje na pavel peregrin
Za komára se počítal rubl co dolar.
Dnes dáte za doláč asi 110 čurinovních rublů a jde to pořád dolů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte ofiko kurs, nebo ten skutečný?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 13:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Za komára to byl kurs jako oficiální, ale nikdo je za rubly nekoupil, bylo to šmé jako za komára všechno.
Náš ofic. kurs marky byl taky ani 5,50 a na černým trhu se prodávala za 13 Kčs koncem 80. let.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Dolar byl za 30 a marka za dvacku. Reálně. V ČSOB jsme to samozřejmě účtovali trochu jinak, navíc byl jednak kurz, jednak koeficient ... legendární cvrček:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 15:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Až po plyšákovi.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 16:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale prd. Mařena byla za 4 bony a bon za bůra. I když beru, že když jste jezdil do Sojuzu hákovat za rublíky, tak jste se u toho bonu dostal na jiné ceny.

Njn, ne každý rudochům pro prachy podlejzal jako vy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2022 17:18 Reaguje na Svatá Prostoto
Proč musít pořád tak hnusně urážet? Já vám taky pořád nepíšu, že jste debil.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.3.2022 20:40
"Green Deal je jediný padlý v Putlerově válce proti Ukrajině , kterého nikdo nelituje a co si to zasloužil."

/převzato z diskuze na Seznamu/ tohle vytesat do kamene.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2022 17:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bohudík, máte to zase naopak, právě on nám umožní energetickou nezávislost. Ani tohle nechápete?
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2022 18:34 Reaguje na Pavel Hanzl
No to samozřejmě neumožní ani náhodou, energetická nezávislost a snižování emisí spolu nijak nesouvisí. Některé zdroje mají vysoké emise a energetickou nezávislost umožňují, a naopak některé zdroje mají emise nízké a žádnou energetickou nezávislost neposkytují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 08:13 Reaguje na Emil Novák
A kam teda zařadíte VE a FVE, které mají palivo úplně všude a jsou bezemisní?
A zelený vodík, který se z této energie vyrobí?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.3.2022 08:43 Reaguje na Pavel Hanzl
VE a FVE fungují pokud fouká a svítí , tedy vaše tvrzení, že palivo mají všude je nesprávné.

Zelený vodík je k hounu , protože :
a) je 6x dražší
b) jeho podíl na potřebě energií je 0,00000001
c) zapojení OZE do distribuce znamená úpravu sítě,která pomineme-li astronomické náklady není možná v řádu jednotek roků.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 09:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je všude, ale ne vždycky (když budu hnidopišit jak pan Novák). Ale vítr na mořích fučí skoro pořád.
ad a) cena je dána především cenou elektřiny, přetoky jsou ale skoro zadara.
ad b) SOUČASNÝ podíl je miziví, píšu vždy o vývoji.
ad c) Zapojení OZE do distrubuce je už vyřešeno naprosto všude a dávno a to i u nás.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.3.2022 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, v rámci vašeho mozečku jste si možná odpověděl. V rámci reálné energetiky jste napsal:
a) lež
b) pro vás neexistuje rozdíl v přítomnosti, v blízké budoucnosti a budoucnosti
c) lež
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:56 Reaguje na Jaroslav Studnička
Máte prostě koblihu naopak. Píšu vám to furt.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.3.2022 15:25 Reaguje na Pavel Hanzl
No, evidentně nejsem sám.
Je otázkou, jestli jste sám nezůstal vy ve svém světě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
" ... píšu vždy o vývoji."

Přeloženo, píšu o tom, o čem se mi zrovna zdálo, takže podle toho, co mi dala sestřička večer za prášky:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy fakt nevíte vůbec nic? Ani to, že se staví velké elektrolyzéry, i náš Solek to staví v Chile??
Kolikrát jsem už dával odkazy, které nečtete a pak děláte blbýho?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 14:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano ... staví ... a v Chile.

Takže ... najdi dva rozdíly, šmudlo:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2022 14:55 Reaguje na Svatá Prostoto
"Za podpory EU vybudovaly společně v Rýnské rafinerii společnosti Shell jeden z největších elektrolyzérů na světě – závod, který vyrábí vodík pomocí elektřiny z obnovitelných zdrojů".
https://ec.europa.eu/info/strategy/recovery-plan-europe/recovery-coronavirus-success-stories/environment-and-climate/hydrogen-drive-eus-green-recovery_cs
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.3.2022 16:53 Reaguje na Pavel Hanzl
No vidíte, super. Akorát jste toho mohl citovat víc. Třeba ... "Čistý vodík již zítra?
Ne tak rychle! Stále existuje mnoho překážek, technických i komerčních, které je třeba překonat. Výzkum v této oblasti je natolik složitý, že jej žádná firma, veřejná výzkumná instituce ani země nedokáže realizovat sama."

Vy jste prostě exot:-)))))
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.3.2022 17:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, pan Hanzl nás zoufale táhne do země, kde zítra znamenalo včera.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2022 08:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Zrušit green deal je to samé, jako přesvědčovat narkomana, aby ukončil léčení".
Odpovědět
MD

Milan Dostál

7.3.2022 22:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Chápu, že díky zaneprázdněnosti s příspěvky, ztrácíte kontakt s realitou. Konflikt trvá 14 dní a už teď se to projevuje ekonomickými ztrátami po celém světě. Pokud se to bude protahovat můžeme čekat migrační vlnu od jihu. To nás asi dorazí a Rusku se to paradoxně nejspíš vyhne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2022 08:48 Reaguje na Milan Dostál
Nebude to tak děsný. Rusko tvoří max. 3.5% světového HDP a pokud by řachlo totálně, nic závažného se nestane. Scházely by určité suroviny, ale nevyváží nic, co by nebylo běžně na trhu. Ceny ropy i plynu vyskočily z čistě spekulativních důvodů, Evropa by měla energetický problém, ale asi pouze letos.

Zato by se mohla začít sanovat Sýrie i Ukrajina, uprchlíci by se mohli vrátit, skončila by hybridní válka vedená proti celému civilizovaném světu.

To by si svět skutečně oddychl a ruské surovinové zdroje by mohl začít těžit někdo normální. Rusko je vřed na lidské společnosti a jeho odstraněním by se dost problémů vyřešilo.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.3.2022 09:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste fantasta, a fantazírujete bez reálného základu. Pšenice z Ukrajiny a Ruska se dováží do Afriky a na Blízký východ. To už nepůjde jen o suroviny, ale o holý život.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2022 10:26 Reaguje na Milan Dostál
Píšu o tom, coby kdyby řachlo Rusko a ne Ukrajina.
To vyváží hodně, ale letos stejně asi nezasejou....
Tyhle státy mají schopnost nekontrolovaného množení a těžké problémy budou mít tak, jako tak. Do té doby můžou kupovat z Kanady nebo USA, ovšem dráž.
Daleko větší masakr nastane, až jim dojde voda ze zvodní, které se nedoplňují a závisí na nich asi 50 miliónů lidí.
Ale zase v Rusku bude místa i vody dost, i ta pšenka tam kvete.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.3.2022 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Odpověděl jste si sám. Nezasejou. 25% světového obchodu je asi sotva možné jen tak nahradit, navíc bez hnojiv.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2022 15:24 Reaguje na Milan Dostál
Dalším strašílek. Tak se nebude pěstovat nesmyslná řepka do biopaliv, ale potravinářská pšenice.
Pokud by Rusko řachlo a přebytečná populace by se nastěhovala tam, je po problému.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.3.2022 07:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Z dřívějška musíte vědět,že řepka se pěstuje na zlomku výměry a s tímto to nemá co dělat, Teď už kličkujete a nevíte kudy kam. Ten nesmysl se stěhováním populace do Ruska je fakt blábol.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2022 08:43 Reaguje na Milan Dostál
Že Rusko rozpoutá v roce 2022 tak příšernou válku v Evropě, byl taky ještě nedávno blábol.
A pokud budou ty hladové země ještě více hladovět, skutečně není náš problém, obraťte se s důvěrou na Kreml.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.3.2022 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Něčemu můžeme říkat spekulace, hypotéza a něčemu musíme říkat blábol.
Zřejmě patříte k porovatelům politiků, ktěří do Evropy ochotně přijímají migranty z těchto zemí, je to tedy problém Evropy i váš. problém
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2022 17:37 Reaguje na Milan Dostál
Takové politiky skutečně neznám, Evropa brala migranty pouze dost neochotně a víceméně jen z donucení.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

10.3.2022 08:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Neznáte, protože nechcete, stačí si najít některá vyjádření, jak to posílí ekonomiku, kulturu a podobně. Když nechápete souvislosti a provázanost věta tak je to s vámi těžké. Např, tu pšenici sice zatím pěstuje me v dostatečném množství, přesto její cena bude odvozena od světových cen na burze, tedy vysoká. pšenice není jen chleba, ale i krmné směsi. Tím cena masa ... .
Odpovědět
jiri.sasek

19.3.2022 22:41
Zapomněli jste dát do pravidel, že se zde nesmí psát pravdivá fakta. :-)
Odpovědět
ZK

Zan K.

27.3.2022 18:21
Z toho je jasné, že se v žádném případě nemůžeme dostat do situace, kdy by „lidi mrzli, protože v EU není plyn“. Pokud se někdo bude uskromňovat, bude to průmysl, a dodávám jedním dechem, že i to by bylo krajně nepříjemné a bude lepší, když se tomu vyhneme.
Hezky řečeno. Ale řekne nám autor také jak dál? Bude se v pekárnéch a jiných provozem topit dřevem? Či uhlím? A co EKO? Elektřinu z jadra navíc tak nejdřív za 12 až 15 roků. A co plyn a ropa jako surovina? Otázek bez odpovědí je totiž spousta. A nikomu se do odpovědí nechce. Pochopitelně. Protože by musel také jasně promluvit o rapidním snížení nároků na všechno a psunutí o x roků zpátky našeho rozletu. A to jaksi není dnes populární.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist