Pavel Franc: Příliš hlučná komunikace, aneb zase ti aktivisti
Oč vlastně v tomto sporu jde? A co je na něm skutečně nejvíce alarmující?
Jednoduše o selhání právního státu a jeho institucí. Těch, které mají vykládat legislativu a vydávat správní rozhodnutí v souladu s ní. To se v případě Krajské hygienické stanice Jihomoravského kraje nestalo. Postupovala nezákonně, když ani po podání podnětu k řešení nadměrného hluku z obou komunikací nezahájila správní řízení, směřující k omezení hlučnosti.
A to je, co mě osobně v Česku vadí a co často stojí za naší českou velkou neefektivitou.
Kdyby totiž úřady vždy dodržovaly, co jim ukládá legislativa, a nehledaly pohodlná řešení, nebo se nezbavovaly odpovědnosti, vypadala by spousta věcí u nás jinak – například v dopravním kontextu bychom už dávno nenadávali (oprávněně) při každé letní cestě na jih Evropy v kolonách u Mikulova na neexistující propojení na rakouskou dálnici, nebo v opačném směru při cestách na Svitavy, či jako obyvatelé průjezdních a okolních obcí na negativní vlivy proudících aut a kamionů. Stačilo by efektivně a ohleduplně hledat řešení a ne se snažit velkopansky prosazovat nesmyslná a neefektivní řešení.
Máme pobočku v Polsku a tak z vlastní zkušenosti mohu říct, že u našich severních sousedů je běžné, že pokud se instituce nechovají, jak jim právní stát ukládá a soud tuto skutečnost potvrdí, není téměř myslitelné, že takové rozhodnutí nerespektují. Všimli jste si? V Polsku se za posledních 10 let dopravní infrastruktura výrazně zlepšila. Nám v tomto srovnání ujel vlak.
To nejsou dva nezávislé jevy, to jsou jen dva projevy téhož – pokud máte fungující instituce a lidi, pak soudy jsou připraveny trestat nezodpovědná a nelegální rozhodnutí úřadů a úřady jsou zvyklé jednat rychleji a efektivněji než u nás.
reklama

Dále čtěte |
Česko v Bruselu opět prosazovalo zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od 2035
Handelsblatt: Brusel se chystá prolomit zákaz prodeje aut se spalovacími motory
Ředitelství silnic pokračuje v přípravě přeložky I/9 na Českolipsku, doplní podmínky ekologů
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (15)
smějící se bestie
23.9.2024 06:22Nebo se ty stěny, budou platit jakých peněz, no !
Slavomil Vinkler
23.9.2024 07:49 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
23.9.2024 09:24 Reaguje na Slavomil VinklerSlavomil Vinkler
23.9.2024 09:27 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
23.9.2024 09:46 Reaguje na Slavomil VinklerRadek Čuda
23.9.2024 15:16 Reaguje na Slavomil VinklerA zcela upřímně ... těžko mu to mít za zlé, bez ohledu na to, co jej k tomu motivuje. Stát by měl být vždy tím prvním, kdo bude respektovat platnou právní úpravu. Buď tím, že učiní opatření, v jejich důsledku bude dosaženo s touto souladu, nebo pokud má pocit že to nejde/nemá cenu, tak ať ty zákony změní.
Stav kdy by mělo něco platit, ale prostě se na to dlabe je jednoduše špatně, to sorry jako.
Slavomil Vinkler
23.9.2024 15:39 Reaguje na Radek ČudaSlavomil Vinkler
24.9.2024 07:22 Reaguje na Slavomil VinklerJaroslav Bobr
24.9.2024 23:06 Reaguje na Slavomil VinklerKarel Ploranský
25.9.2024 13:44 Reaguje na Jaroslav BobrNikdo tudíž nezkoumá (a ani nemůže zkoumat), do jaké míry si ti majitelé RD zavinili svou situaci sami. Holt poblíž dálnice asi byly stavební parcely snadno k mání a za lacino...
Teď když domky stojí, vztahují se na ně stejná pravidla jako kdyby to bylo naopak. Jako kdyby domky stály odedávna, bylo kolem nich ticho - a hlučící dálnici jim k nim někdo postavil včera.
Soudci by měli mít odvahu řídit se víc zdravým rozumem a logikou. Tam, kde lpění na suchém znění zákona vede k nesmyslům, dát přednost SPRAVEDLNOSTI, nikoliv právu. Což jak víme není totéž.
Ty protihlukové zábrany, které tam nakonec asi vyrostou, by si měli majitelé RD postavit za své - a přispět by jim na to měli úředníci příslušného stavebního úřadu.
Slavomil Vinkler
26.9.2024 08:12 Reaguje na Karel PloranskýMichal Ukropec
23.9.2024 18:58Michal Ukropec
25.9.2024 05:43 Reaguje na Slavomil VinklerViktor Šedivý
28.9.2024 22:57Protože přistěhovat se k dálnici a pak si stěžovat na hluk a chtít "opatření", to je poněkud chucpe.




Pavel Franc: Udržitelné Česko? Cestu k němu musí hledat experti i byznys
Pavel Franc: O (ne)vymahatelnosti dohod o Dolní Lutyni a o tom, co se za dvacet let změnilo
Pavel Franc: ESG jako další papírování? Naopak benefit pro firmy