Pavel Franc: Příliš hlučná komunikace, aneb zase ti aktivisti
Oč vlastně v tomto sporu jde? A co je na něm skutečně nejvíce alarmující?
Jednoduše o selhání právního státu a jeho institucí. Těch, které mají vykládat legislativu a vydávat správní rozhodnutí v souladu s ní. To se v případě Krajské hygienické stanice Jihomoravského kraje nestalo. Postupovala nezákonně, když ani po podání podnětu k řešení nadměrného hluku z obou komunikací nezahájila správní řízení, směřující k omezení hlučnosti.
A to je, co mě osobně v Česku vadí a co často stojí za naší českou velkou neefektivitou.
Kdyby totiž úřady vždy dodržovaly, co jim ukládá legislativa, a nehledaly pohodlná řešení, nebo se nezbavovaly odpovědnosti, vypadala by spousta věcí u nás jinak – například v dopravním kontextu bychom už dávno nenadávali (oprávněně) při každé letní cestě na jih Evropy v kolonách u Mikulova na neexistující propojení na rakouskou dálnici, nebo v opačném směru při cestách na Svitavy, či jako obyvatelé průjezdních a okolních obcí na negativní vlivy proudících aut a kamionů. Stačilo by efektivně a ohleduplně hledat řešení a ne se snažit velkopansky prosazovat nesmyslná a neefektivní řešení.
Máme pobočku v Polsku a tak z vlastní zkušenosti mohu říct, že u našich severních sousedů je běžné, že pokud se instituce nechovají, jak jim právní stát ukládá a soud tuto skutečnost potvrdí, není téměř myslitelné, že takové rozhodnutí nerespektují. Všimli jste si? V Polsku se za posledních 10 let dopravní infrastruktura výrazně zlepšila. Nám v tomto srovnání ujel vlak.
To nejsou dva nezávislé jevy, to jsou jen dva projevy téhož – pokud máte fungující instituce a lidi, pak soudy jsou připraveny trestat nezodpovědná a nelegální rozhodnutí úřadů a úřady jsou zvyklé jednat rychleji a efektivněji než u nás.
reklama

Dále čtěte |
Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (15)
smějící se bestie
23.9.2024 06:22Nebo se ty stěny, budou platit jakých peněz, no !
Slavomil Vinkler
23.9.2024 07:49 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
23.9.2024 09:24 Reaguje na Slavomil VinklerSlavomil Vinkler
23.9.2024 09:27 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
23.9.2024 09:46 Reaguje na Slavomil VinklerRadek Čuda
23.9.2024 15:16 Reaguje na Slavomil VinklerA zcela upřímně ... těžko mu to mít za zlé, bez ohledu na to, co jej k tomu motivuje. Stát by měl být vždy tím prvním, kdo bude respektovat platnou právní úpravu. Buď tím, že učiní opatření, v jejich důsledku bude dosaženo s touto souladu, nebo pokud má pocit že to nejde/nemá cenu, tak ať ty zákony změní.
Stav kdy by mělo něco platit, ale prostě se na to dlabe je jednoduše špatně, to sorry jako.
Slavomil Vinkler
23.9.2024 15:39 Reaguje na Radek ČudaSlavomil Vinkler
24.9.2024 07:22 Reaguje na Slavomil VinklerJaroslav Bobr
24.9.2024 23:06 Reaguje na Slavomil VinklerKarel Ploranský
25.9.2024 13:44 Reaguje na Jaroslav BobrNikdo tudíž nezkoumá (a ani nemůže zkoumat), do jaké míry si ti majitelé RD zavinili svou situaci sami. Holt poblíž dálnice asi byly stavební parcely snadno k mání a za lacino...
Teď když domky stojí, vztahují se na ně stejná pravidla jako kdyby to bylo naopak. Jako kdyby domky stály odedávna, bylo kolem nich ticho - a hlučící dálnici jim k nim někdo postavil včera.
Soudci by měli mít odvahu řídit se víc zdravým rozumem a logikou. Tam, kde lpění na suchém znění zákona vede k nesmyslům, dát přednost SPRAVEDLNOSTI, nikoliv právu. Což jak víme není totéž.
Ty protihlukové zábrany, které tam nakonec asi vyrostou, by si měli majitelé RD postavit za své - a přispět by jim na to měli úředníci příslušného stavebního úřadu.
Slavomil Vinkler
26.9.2024 08:12 Reaguje na Karel PloranskýMichal Ukropec
23.9.2024 18:58Michal Ukropec
25.9.2024 05:43 Reaguje na Slavomil VinklerViktor Šedivý
28.9.2024 22:57Protože přistěhovat se k dálnici a pak si stěžovat na hluk a chtít "opatření", to je poněkud chucpe.




Pavel Franc: EU oslabuje svou udržitelnost a konkurenceschopnost: zásadní změny v ESG reportingu
Pavel Franc: Udržitelné Česko? Cestu k němu musí hledat experti i byznys
Pavel Franc: O (ne)vymahatelnosti dohod o Dolní Lutyni a o tom, co se za dvacet let změnilo