Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Alice Horová a Markéta Sergejko: Otevřený dopis ministru dopravy Šimonovskému kvůli obchvatu města Náchoda6.2.2006
Vážený pane ministře, protože Vám v těchto dnech má být doručena petice, kterou zorganizoval Městský úřad v Náchodě a
jejímž cílem je urychlení výstavby obchvatu města Náchoda, rádi bychom upozornili na to, že v
Náchodě a okolí žije také nemálo občanů, kteří přesvědčení o nutnosti obchvatu nesdílejí. Doprava v Náchodě je v současné době v kritickém stavu, který je zpusobený jednak tranzitní
dopravou a jednak nekoncepčností a nerešením dopravy místní.
Jan Beránek: Mochovce: opět doplatíme na nepoučitelnost politiků?6.2.2006
Některé děti si musí sáhnout na horkou plotnu samy, aby pochopily, že pálí. Ještě hůře jsou na tom ti, kdo se nedokážou poučit a bolestnou zkušeností pak musejí projít znovu. Jako takové nepoučitelné dítě se chová ministr hospodářství Jirko Malchárek, když rezolutně prohlašuje, že dostavba třetího a čtvrtého reaktoru v Mochovcích se vyplatí, ačkoliv ekonomická analýza má být dokončená až na jaře 2007. Ministr tím bohužel neohrožuje jen svoji pověst, ale může vážně poškodit nás všechny.
Ing. Rudolf Kunzmann, CSc: Řešit systém parkingu ve městech komplexně.26.1.2006
Ve městech České republiky se řeší kde parkovat stále vzrůstající množství automobilů. Prostory pro další povrchová parkoviště prostě nejsou. Zejména v historických centrech měst. Povrchová parkoviště, i se zvyšujícím se parkovným, již situaci nemohou řešit, natož vyřešit. Města jsou nucena přistupovat na realizaci parkovacích domů(dále jen PD).
Ing. Jan Zeman, CSc.: Metodika měření efektivnosti investic do dopravní infrastruktury20.1.2006
Kdo
pozorně sleduje četné stavby dopravní infrastruktury v ČR, těžko se ubrání
dojmu, že se o nich rozhoduje podle podivných kritérií. Zdá se, že rozhodující
nejsou objektivní kritéria, ale co si která v horším případě klika, v lepším
politici určitého regionu vydupou (vylobují). Pátrání
po metodice měření efektivnosti jednotlivých staveb dopravní infrastruktury
nevládních ekologů, Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) ad. bylo donedávna
vesměs neúspěšné. NKÚ např. při četných kontrolách shledal absenci reálné
dopravní politiky i reálné metodiky měření efektivnosti jednotlivých staveb
dopravní infrastruktury, časté předražování staveb, silné nadhodnocování jejich
přínosů tím, že se nekalkulují ztráty jiných dopravních oborů, kterým příslušný
dopravní tok ta či ona dopravní stavba odčerpá, že se nekalkulují škody na
životním prostředí atd., leč v nápravě se neuskutečnilo nic podstatného.
Ing. Rudolf Kunzmann, CSc.: Možná kriteria pro volbu vhodného typu Automatizovaného parkovacího domu19.1.2006
Odborná i laická veřejnost je v současné době intenzivně seznamována s výhodami Automatizovaných parkovacích domů (dále jen APD). Hned v úvodu však uveďme, že pro jejich činnost je zásadní: 1. Nepřítomnost řidičů a jejich spolucestujících, či jakýchkoli osob, uvnitř APD. 2. Veškeré operace s vozidly při parkování, jakož i při výjezdu, jsou prováděny s motory vypnutými, proto jsou APD ekologické.
Jarmila Johnová: Zabili mi kamaráda17.1.2006
Každý večer chodím kolem pomníčku v místě, kde auto srazilo chodce při přechodu Italské ulice v Praze do parku. Je to každodenní připomínka, co se může nejohroženějším účastníkům silničního provozu snadno přihodit. K pomníčkům, které lemují silnice a které se příliš nelíbí Technické správě komunikací, přibude další. Téměř pod okny městského úřadu Prahy 7 srazilo 6. ledna auto Jan Bouchala 30ti letého cyklistu, mého kamaráda a spolupracovníka, předsedu sdružení Oživení, neúnavného propagátora cyklistiky, bezpečných cest pro děti a města bez automobilové agresivity. Nelze na něj zapomenout ani ho nahradit v žádné z jeho rolí ani jako občana, přítele, partnera či otce sotva tříletého Kubíka.
Klára Sutlovičová: Montrealský MAP: ambice a pochybnosti o Kjótu9.1.2006
Koncem listopadu se v kanadském Montrealu poprvé sešli signatáři Kjótského protokolu, jediné globální smlouvy o snižování exhalací skleníkových plynů, aby zahájili jednání o nové mezinárodní dohodě, která by na protokol po roce 2012 navázala. O zlepšení ochrany světového podnebí diskutovali zároveň zástupci 190 států světa, jež podepsaly Rámcovou úmluvu OSN o změně klimatu. Po dvoutýdenním maratonu jednání je jasné jedno: cesta k novému Kjótu je otevřená.
Ing. Jan Zeman, CSc. : Trolejbusy v Banskej Bystrici přestali jezdit9.1.2006
Není to tak dávno, co se ve středoslovenskej Banskej Bystrici rozjely poprvé trolejbusy. Prostředky veřejné dopravy, které neobtěžují okolí hlukem a emisemi. Stalo se tak na jaře 1989. Postupně přibyly v Banskej Bystrici další trolejbusové tratě. Nikdo donedávna netušil, že 31.12.2005 vyjedou naposled.
Petra Kušková: Bio nemusí být eko13.12.2005
Je jistě dobré usilovat o soulad s přírodou. Vzhledem k tomu, že jsme všichni spotřebitelé a spotřeba je v současné době odborníky považována za hlavní hnací sílu zátěže přírody, máme každý široké pole působnosti, jak se s touto otázkou vypořádávat – rozhodneme-li se tak. Každý musí jíst, a zdá se proto jednoduché začít u jídla.
|
reklama |