https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/asociace-strazcu-prirody-cr-pachatel-utoku-na-strazce-prirody-odvraci-pozornost-a-chce-strazce-zdiskreditovat
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Asociace strážců přírody ČR: Pachatel útoku na strážce přírody odvrací pozornost a chce strážce zdiskreditovat

21.2.2022
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Profesionální strážci přírody jsou lidé, kteří svoji práci dělají srdcem bez vidiny kariérního postupu, za skromný plat a dělají společensky potřebnou a užitenou práci pro nás všechny. Dobrovolní strážci navíc bez nároku na odměnu.
 
Všichni strážci přírody jsou každých 5 let přezkušováni, prochází každoročně školením a jsou pravidelně poučováni, jak jednat s lidmi. Dobře ví, že pokud by strážce zaútočil, a navíc ještě ve službě, na jinou osobu, bude mu ustanovení stráží přírody zrušeno a profesionální strážce přijde o zaměstnání, které má rád, neboť by se dopustil trestného činu.

Uvědomme si, že strážci přírody nejen řeší přestupky, ale mají širokou paletu činnosti od průvodcovské služby, přes podání informací a pomoci v přírodě, přes údržbu informačních zařízení a odpočívadel až po monitoring vzácných druhů rostlin a zvířat.

Nejvíce napadený strážce přírody národního parku Šumava je členem Asociace strážců přírody ČR (dále jen „Asociace“) a osobně ho mnoho let známe. Asociace se plně staví za jeho profesionalitu a za jeho schopnost a zkušenost slušně jednat s lidmi. Nikdy by si nedovolil zaútočit na návštěvníka přírody. To by totiž neudělal žádný strážce přírody v České republice.

Přestupce - skialpinista a útočník proti strážcům je nyní obviněn a hrozí mu trestní stíhání za napadení úřední osoby, kterou strážce přírody je. Aby od sebe odvrátil pozornost, celou situaci s útokem otočil a veřejně obvinil strážce přírody, že to byli oni, kdo na něj zaútočili. Místo aby chlapsky přiznal svoji chybu, „háže bláto na jiné“ a snaží se obětavé strážce očernit a zdiskreditovat v očích veřejnosti, vyšetřovatelů a později i soudu.

Věříme však, že Policie ČR celou věc řádně vyšetří a pravda vyjde najevo.

Tento postup pana přestupce - skialpinisty je morálně a společensky nepřijatelný a je potřeba se proti němu důrazně ohradit. Představte si, že vás někdo napadne, zraní vás a pak začne tvrdit, že jste zaútočili vy na něj a že vám způsobil zranění v sebeobraně. Takové chování agresorů nelze připustit a tolerovat.

Napadení strážci přírody jsou úřední osoby s čistým morálním kreditem a vynikající pověstí a chtějí ve své celospolečensky užitečné práci pokračovat. Že by na pana přestupce – skialpinisty fyzicky zaútočili, je čirý nesmysl a jeho výmysl.

Asociace strážců přírody ČR bude celou kauzu bedlivě sledovat.

Za Asociaci strážců přírody ČR Borek Franěk, předseda.


reklama

 
Asociace strážců přírody ČR

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (51)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PE

Petr Eliáš

21.2.2022 12:51
Jo, jen ho oflastrujte! :-)

Je to směšné, jak se ten lojza snaží z problému vykroutit. :-)

Jde s kámošem klidně lesíkem, když najednou ho napadnou krvežízniví strážci parku. Hrdinsky je odrazí, přičemž utrpí celou řadu vážných zranění a následně místo opouští aby se vyhnul dalším zraněním.

Opravdu mu to někdo věří? :D :D
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.2.2022 14:07 Reaguje na Petr Eliáš
No aby ne, když má za zády některá média, papaláše a možná i justici.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

21.2.2022 14:22
Vše nasvědčuje tomu, že agresor se brání taktikou „nejlepší obranou je útok“. Takže aplikuje metodu „zloděj křičí, že ho okradený okradl“. Slušný člověk je proti grázlům vždy v nevýhodě.

Doufám, že pan Jiří Lausecker, co brutálně napadl a zranil oba strážce Národního parku Šumava, bude po zásluze potrestán. „Horská služba, která na místě zasahovala, uvedla, že jeden z mužů utrpěl menší zranění, druhý těžší včetně poranění hlavy. Oba strážci jsou v pracovní neschopnosti.“ (https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/skialpinista-utok-strazce-narodni-park-sumava-zraneni.A220211_093705_plzen-zpravy_vb)
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.2.2022 15:05 Reaguje na Majka Kletečková
Justice by se měla ukázat.
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

25.2.2022 08:19 Reaguje na Majka Kletečková
v takových případech bývají v "dlouhodobé" pracovní neschopnosti všichni aby z toho vytřískali co největší odškodné, to je zcela jasné, ne...??? doktor si to nelajzne takového "nemocného" brzy uschopnit, když i nasimuluje nějaké příznaky, po "odborném" poučení co a jak má simulovat....tenkráte ten Sobotka, jak dostal pár facek, tak chodil s krčním límcem jak pošuk a vypadal jak při fimosis...
Odpovědět
Ra

Radek

21.2.2022 15:00
Vyjadřuji se k tomuto tématu již asi potřetí a pokaždé se stejným výsledkem, že výběru strážců není věnována dostatečná pozornost, jestli vůbec nějaká. Tento článek to opět plně potvrzuje v prvním odstavci. Kvalitu dobrovolných strážců pořádku si dobře pamatuji z dob předlistopadových a říkalo se tomu Pomocná stráž VB. Lidé, kteří dobrovolně a iniciativně ve volném čase buzerovali ostatní. Jejich pravomoce silně přesahovaly jejich schopnosti a případ mnohých strážců přírody je stejný.
Jinak článek je čistě účelový a snaží se zakrýt blamáž šumavských strážců.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.2.2022 15:06 Reaguje na Radek
Potřetí a zase špatně.
Odpovědět
Ra

Radek

21.2.2022 15:19 Reaguje na smějící se bestie
vy se neumíte ani podepsat
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

25.2.2022 08:32 Reaguje na Radek
neumí neb je asi také tohoto typu jako pomocník VB...!!!
Odpovědět
os

orb slavík

21.2.2022 16:29 Reaguje na Radek
Píšete hlouposti, jsem zaměstnancem firmy co si objednala v NP Podyjí prohlídku parku. Jsou to inteligentní lidé s velkým zájmem a vědomostmi o místní přírodě. Myslím, že valná většina z nich jsou vysokoškoláci. Hloupě srovnáváte nesrovnatelné. Příspěvek co jste napsal je bezcenný.
Odpovědět
LB

Lukas B.

21.2.2022 16:39 Reaguje na orb slavík
může to tak být a nepochybuji, že drtivá většina strážců nejsou agresivní psychopaté (aspoň ti, kteří potkávám v krakonošově a znám jménem jsou všichni docela príma). ale i tak, i kdyby si strážce nezačal, tak je to bohužel jeho profesionální selhání.
Odpovědět
os

orb slavík

21.2.2022 16:55 Reaguje na Lukas B.
To prosím vysvětlete, v čem strážce profesionálně selhal.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.2.2022 17:03 Reaguje na orb slavík
Strážce neselhal.
Selhali jeho zřizovatelé/nadřízení tím, že strážce dosud nevybavili záznamovým vybavením - kamerou i s hlasovým záznamem.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.2.2022 17:47 Reaguje na Lukas B.
Jo, selhal v jedné věci. V tom, že nechodil na nějaké bojové umění, aby toho agresivního ocase jednou ranou sundal. :D
Odpovědět
LB

Lukas B.

21.2.2022 18:38 Reaguje na Petr Eliáš
ne, selhal tím, že dopustil vyhrocení situace (tedy pochopitelně za předpokladu pokud sám nehrotil).
míru selhání nedovedu posoudit, ani nedovedu posoudit šanci na neselhání - nebyl jsem tam. Vy někdo z diskutujících ano?
Odpovědět
os

orb slavík

21.2.2022 19:54 Reaguje na Lukas B.
Cituji Vás:Selhal tím, že se dopustil vyhrocení situace, pokud sám nehrotil.
Aby postupovali strážci NP, dle Vaší rady, by bylo nutné, aby měli titul z psychologie. Ani si nejsem jistý jestli by to arogantního chlapa zklidnilo, aby uznal svou chybu, omluvil se a opustil chráněné území. Já vidím bohužel jen drzého člověka, který je napadl.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

21.2.2022 21:50 Reaguje na Lukas B.
Ono není vždy snadné poznat, že má člověk co do činění s psychopatem. A když mu to dojde, tak bývá pozdě.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

22.2.2022 10:56 Reaguje na Lukas B.
Správná poznámka. Nebyl jste tam a tak je velice divné, že víte, že strážce selhal.
Neřekl bych , že selhal. Jen nebyl připravený na nenadálý agresívní útok. Kdo to ale čeká, že?
Odpovědět
dm

david matoušek

22.2.2022 11:57 Reaguje na Jarek Schindler
Podle některých tady selhal proto, že na přestupek upozornil a byl zřejmě neústupný. Prostě další vykladači svobody, samozřejmě hlavně té svojí. Nedochází jim, že se tyhle omluvy a nebezpečné precedenty jednou taky můžou obrátit proti nim. Holt, agrese ve společnosti roste a jak s tím postupem času musela začít počítat třeba záchranná služba, lesní, vodní či rybářská stráž, tak si bude muset přípravu na to řešit i ochrana přírody.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.2.2022 12:09 Reaguje na Lukas B.
No tohle je fakt myšlenka. Jako, úplné ptákoviny člověk obecně neřeší, ale vy máte většinou na netu ... a myslím různá fóra kde býváte ... docela rozum.

Takže vlastně úplně každý konflikt je nej řešit že zdrhnu, protože to je snad jediný zaručený způsob jak jej neeskalovat.

Cywe, za to by vás u DFENSe nepochválili ... právem:-).
Odpovědět
Ra

Radek

21.2.2022 21:35 Reaguje na orb slavík
Každý máme svou zkušenost a svůj názor. To nemění nic na tom, že celá situace je profesionální selhání strážce. Kdyby byl profesionál a ne amatér, co tráví volný čas buzerováním lidí, tak tento incident nenastal.
Odpovědět
RT

Richard Toman

22.2.2022 04:27 Reaguje na Radek
Ty seš s tím nějak rychle hotovej. Když narazíš na prudiče na úřadě nebo na prudiče policajta, tak mu dáš taky hned po tlamě? Protože si to zaslouží bo je to jeho profesionální selhání? K smíchu.
Odpovědět
Ra

Radek

22.2.2022 09:14 Reaguje na Richard Toman
Vyjadřuj se k věci a ty plky si nech pro svoji babičku
Odpovědět
RT

Richard Toman

22.2.2022 09:19 Reaguje na Radek
A k čemu se asi vyjadřuji? K tomu stejnému co ty, ty babičko. Nebo nemůžu a jen tvůj názor je ten správný? Tak to by ses u té PS VB taky uplatnil.
Odpovědět
dm

david matoušek

22.2.2022 09:35 Reaguje na Radek
Vy jste asi podobný dáreček jako ten přestupce. Jaké profesionální selhání? Maximálně, že se neubránili, ale to už je na jiné téma. Za tohle si zaslouží exemplární trest, aby si další rapli dali pozor. Když mně zastaví policajt, že jedu 100vkou na 70sátce, tak se s ním taky budete hádat, že je to číčovina na takle rovném a přehledném úseku a že takhle jezdil už váš děda? A pokud neustoupí a bude dál zlý tak ho zmlátíte, protože vlastně podle vás profesionálně selhal.
Odpovědět
Ra

Radek

22.2.2022 12:59 Reaguje na david matoušek
Vy si pletete pojmy a dojmy, policista a strážce přírody není to samé. Policista za podmínek daných zákonem může použít donucovací prostředky a může i střílet. Nic z toho strážce přírody nemůže udělat. Tak se můžete zase uklidnit. A zcela nekompetentní strážci přírody budou mít obrovský problém údajného pachatele usvědčit, jak je přesně napsáno v jiném příspěvku.
Odpovědět
RT

Richard Toman

22.2.2022 13:13 Reaguje na Radek
Takže toho strážce můžes v klidu napadnout, když se ti jednání nebude líbit? Princip je stejný, je se mnou řešen přestupek, tak je asi jedno kým, pokud je mu zákonem dána ta pravomoc, mlátit ho přece nebudu, pokud nejsem úplný vypatlanec, nejsme na Divokém západě. A o to fyzické napadení jde v tomhle případě především. Případně oprávněné nedostatky, stížnosti můžu řešit jinak.
Odpovědět
Ra

Radek

23.2.2022 08:39 Reaguje na Richard Toman
Přece nemůžeš nikoho nikde v klidu napadnout, to si snad nemusíme vysvětlovat.
Jak funguje ochrana přírody na "divokém západě" je popsáno v jiných příspěvcích, doporučuji přečíst před další diskuzí.
Odpovědět
dm

david matoušek

23.2.2022 08:57 Reaguje na Radek
Furt tady pár lidí čeká na vaše vysvětlení, jak by se podle vás měl tedy profesionál v tomto případě chovat.
Odpovědět
RT

Richard Toman

23.2.2022 09:01 Reaguje na Radek
No ale z tvých příspěvku tak nějak vyplývá,že jo, že si za to můžou sami, protože "selhali".
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

22.2.2022 10:48 Reaguje na Radek
OK , tak popište , jak by se dle vás měl profesionál zachovat.
- jsou vydány nějaké předpisy a omezení
- je zde osoba vyškoleného strážce, který přestupek objevil
- je zde osoba předpisy přestupující ( a bez ohledu na to, zda s nimi vy nebo dotyčný souhlasíte)
Tak šup šup, ať facky lítají !
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

24.2.2022 09:13 Reaguje na Radek
Jste přesvědčen, že tam jak říkáte "buzeroval" ty chudáky lidi ve vlastním volném čase?
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

25.2.2022 08:31 Reaguje na Radek
souhlasím s tebou, ogare...!!! k těm "strážcům" berou asi každého aktivistu který projeví zájem a mnozí si tímto léčí své osobní psychické problémy z domova či práce že dostane jakousi "moc" buzerovat ostatní...neříkám ale že všichni jsou stejní...znám osobně 1 celkem viditelně zaostalého pošuka co dělá v ostraze objektů a na různých veřejných akcích za minimální plat a nejvýše to odborně dotáhl jen na certifikát strážného ale v "akci" jedná jako agent 007...!!! chodí třeba i v civilu s označením ochrana objektů na triku apod...u těch pomocníků VB byla ta nejhorší prospěchářská sebranka a příslušníci VB mnohdy nechávali tyto vyšinuté magory buzerovat spoluobčany zcela dle libosti...
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

21.2.2022 18:05
My - ctenari ekolistu, nejsme povolani tento pripad soudit. K tomu je urcen soud. Proc ale nezverejnit co nejvic nezkreslenych informaci. Proc - kdyz uz o tom ekolist porad pise (se znacnym ohlasem pod temi clanky ) nedat slovo obema stranam at se podrobne vyjadri. Soud udela nejake rozhodnuti ale nechme i ctenare samostatne - na zakladne co nejuplnejsich informaci z obou stran - si udelat nazor. Tenhle clanek je jasna podpora jedne strane toho "sporu" . Tak necht tu je uverejnena - je li k dispozici - i pripadna stejne zaujata podpora druhe strany sporu
P.S. Osobne si myslim, ze tady vetsine diskuteru nejde ani tak o tuhle konkretni kauzu protoze nevime, zda mame plne a nezkreslene informace. Spis si myslim, ze tahle kauza se dotkla problemu strazcu prirody obecne. Nebo tedy ani tak ne osobnosti jednotlivych strazcu (lide jsou ruzni a ja verim, ze vetsina strazcu muze byt typu, ktery je popsan v uvodu tohoto clanku)
jako spise politickych rozhodnuti, jak velke maji byt ruzne chranene oblasti a jak prisny rezim v nich ma byt. A tohle je - malo platne - otazka
hlavne spolecensko politicka, nejen uzce odborne botanicka (Batrachium peltatum) zoologicka (Tetrao urogallus) ci treba geologicka (Patterned ground) atd. ktera lidi zajima. Mate li to "stesti" bydlet pobliz ci mit rad krajiny/u, kam pristup je obycejnym smrtelnikum omezen az prisne zakazan z duvodu "ochrany prirody". Pricemz s uzasem sledujete, jak se ta krajina a jeji usdajne nejcennejsi prvky (sumavske lesy a pralesy) meni k horsimu (ochranari tvrdi ze k lepsimu ale lide jsou casto strasne zatvrzeli a konzervativni, nenechaji se presvedcit ze mrtvy les (minim stromy, ne drevokazne brouky ci houby a plisne) je lepsi nez zivy les s majestatnimi stromy. Otazka pak totiz zacina uz u toho, co to ma vlastne "ochrana prirody" znamenat. Znalost toho, co nesmim delat (a nekde - treba v takovem lusenskem udoli na ceske strane) se nesmi skoro nic) nebo i snahu vzdelat a vychovat lidi, aby pochopili proc neco neni vhodne/nesmi se delat


Brutalne zjednodusim. Dejte sem taky fotografie Cerneho jezera a Jezerni steny z prvorepublikovych a bolsevickych dob, informace o rozsireni te slavne sipatky a tetreva v onech dobach - a presvedcte lidi, oc je ten soucasny stav lepsi
Odpovědět

Jirka Černý

21.2.2022 19:07
Řidič profesionál vozidla nad 3.5 tuny musí mít adekvátní řidičské oprávnění, musí mít profesní osvědčení, každý rok školení, jednou za pět let obnovuje profesák, nad 7.5 tuny musí projít psychotesty. Velké procento je na té práci existenčně závislé protože buď nic jiného neumí a nebo tím co umí rozhodně nevydělají tolik. A teď kdo alespoň trochu jezdí autem kolik jste třeba jen za letošek zažily excesů od někoho v kamiónu? A co teprve autobusy což by měl být vrchol řidičského světa? Věřím že existují velmi kvalitní, zodpovědní strážci s profesionálním přístupem, ale rozhodně nevěřím že jsou takový všichni.
Odpovědět
PH

Pavel H

21.2.2022 19:39
Vzhledem k tomu jak strazci medialne tlaci na pilu bych odhadoval, ze bez viny nebudou... Ne nadarmo jsou vsechny konflikty v poslednich 2 letech na Sumave :-)
Odpovědět
AZ

A Z

21.2.2022 20:02 Reaguje na Pavel H
Jo? Fakt? Opravdu všechny? :D Co takhle zapojit mozek a google a ověřit si to? :D

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3260678-v-krkonosich-napadl-ridic-skutru-strazce-parku-sprava-krnap-podala-trestni-oznameni

Že vy jste podobný týpek, co? :D
Odpovědět
PH

Pavel H

21.2.2022 20:14 Reaguje na A Z
Tak to pardon, chyba, toto jsem nezaregistroval. Pro vas - nejsem, s cimkoliv motorovym by me ani nenapadlo sjet mimo silnici. A ano, nesmyslna omezeni porusuju, ale nikdy tak, abych neco poskodil. Asi teda krome dobreho pocitu ochranaru, jak to tem sportovcum zase nandali.
Odpovědět

Jirka Černý

21.2.2022 20:37 Reaguje na A Z
Tak občas se někdo z nás třeba po Šumavě povozil mimo silnici a rozhodně ne na njakém zdechláckém skútru. Ono se z toho kdysi nedělal zas takový tiátr. Ono ať to rozjezdíte jak chcete příroda si to vezme zpět, ale to se nehodí říkat.
Odpovědět
dm

david matoušek

22.2.2022 06:12 Reaguje na Jirka Černý
Vezme zpět, no jak kdy a jak kde. Začne to chodníčkem na svahu a skončí to za deset let třeba strží.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.2.2022 14:48 Reaguje na Jirka Černý
Jak kdy a co je to ta příroda. Je-li to opuštěný vojenský cvičák, tak je nutno tam pustit tanky nebo aspoň koně. Jestli to je klimaxový vysokohorský les, tak jen občas medvěda.
Odpovědět
JF

J F

21.2.2022 21:47
Zajímavý článek, ale trochu mě překvapuje ta naivita. Kdo při vyšetřování mluví pravdu je v podstatě za blbce. Nedávno mě vybržďovalo auto na dálnici, oznámil jsem to na policii, policista se mě věcně zeptal - máte záznam - na moji odpověď nemám, řekl, že to nelze vyšetřit že je to tvrzení proti tvrzení. Automaticky předpokládal že to řidič popře. Myslím že měl pravdu. Podobných případů jsem viděl i zažil hodně. Nejsou důkazy, "pachatel" se vám ještě přijde smát do ksichtu (obzvlášť pokud je na to školený).
V tomhle případě by to mohla být třeba přiměřenost (z toho mála co se píše), a pak i něco zajímavějšího. Obě strany shodně tvrdí, že se při této příležitosti "setkali", záleží ještě na tom, jak strážci vypadají (jak jsou na tom fyzicky) a jak je na tom skialpinista. Co kdo říká pak může být celkem jedno, vezme se to co je nepochybné.

Narážky v diskuzi
-na schopnost strážců ustát útok, třeba umět něco ze sebeobrany - poměrně náročné, i časově, a potom, kam by se činnost strážců posunula. Ze sebeobrany toho moc neumí, anebo vůbec nic, ani některé hlídací služby, a spoléhají na včasnou reakci policie, což v prostředí NP asi nelze.
- na obecnou diskuzi o tom, co se v NP a podobných územích smí, jestli je to zelená buzerace, nebo vhodné opatření, by se neměla měnit na násilí, "já si to mohu dovolit". Kde je potom hranice překračování pravidel ? Budeme jezdit na červenou, a hlavně rychost jízdy, to bude príma, vždyť to nesmyslně omezuje :-) Párkrát už jsem jízdu na červenou viděl, rychlou jízdu občas vidí hasiči když ty zbytky uklízejí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.2.2022 12:18
V téhle diskuzi se bohužel míchají jabka a hrušky.

Jedna věc je ta, zda ti dva dobráci byli v lokalitě, kde neměli co dělat. Zatím to vypadá, že o tom není pochyb. Ergo to bylo pitomci. Bez ohledu na cokoli dalšího.
Druhá věc je ten samotný střet/napadení ... kdo koho a podobně. To nemá cenu řešit, nikdo jsme tam nebyl a nechal bych to na PČR.

A třetí věc ... fakt by mě zajímalo, jak má vypadat takový správný postup ze strany ochránců, kdy dojde jednoznačně k porušení práva a druhá strana jim oznámí, značně nevybíravě, že na ně zvysoka, řešit nic nebude a hodlá odejít/odjet středem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.2.2022 09:32
Můj názor je ten, že při zřizování funkce strážce NP musí zákonodárce
předpokládat, že se strážce může dostat do podobné situace a ne-li ještě
nebezpečnější, když by narazil například na ozbrojeného pytláka. Dát mu
pravomoci učitelky MŠ, který má pouze radit, napomínat a udílet pokuty
těm, kteří se pokutě nevzpouzejí, je tragické. Mít tyto pravomoci třeba
policie, tak se budou bát kohokoliv zastavit a natož zadržet. Je třeba
změnit pravomoci strážců jaké jsou běžné u ostatních bezpečnostních
složek a být postaveni na jejich úroveň se vším všudy, tudíž i výcvikem
a oprávněním zasáhnou i se zbraní v ruce. Samozřejmě je vybavit i tou
záznamovou technikou pro případ sporných situací. Nic jiného nezmění
přístup některých chronických potížistů, kteří považují za zábavu
porušovat cokoliv a libují si ve sporech a konfliktech. Potom mají
následovat exemplární tresty, které musí odradit od dalších činů.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.2.2022 14:44 Reaguje na Břetislav Machaček
1++
Odpovědět
SS

Stanislav Svoboda

23.2.2022 16:42 Reaguje na Břetislav Machaček
1+++
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

23.2.2022 23:09 Reaguje na Břetislav Machaček
1++++
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.2.2022 11:16 Reaguje na Břetislav Machaček
Děkuji za ty jedničky a plusy. Pouze bych chtěl dodat, že zákonodárce musí nastavit i rozumné hranice ochrany, které budou akceptovatelné pro většinu návštěvníků. Pokud zakážu i vykonání osobní potřeby mimo stezku, či dítěti zakázat utrhnout borůvku,
či malinu, tak se asi nesetkám se všeobecnou podporou těchto
omezení. Musí tu být i určitá míra možnosti tábořit na určených
lokalitách pro milovníky divočiny podle předem daných pravidel.
V mnoha zemích je to v NP umožněno ke všeobecné spokojenosti
široké veřejnosti. Ochrana cenných území je nutná, ale nikoliv
ochrana fanatická a totální, protože narazí na narušování i
těmi, kteří ji doposud fandili. Takže to už asi mnozí jedničkou
a plusy neoznačí, ale nemohu jinak, než se vyjádřit i k tomuto,
protože všeho musí být s mírou a nic se nemá přehánět. Pokud
budeme chránit téměř vše, tak tu ochranu zdegradujeme a když
pominu vymahatelnost ochrany, tak mám obavu o dodržováni všech
zákazů. Vyjímečnost uznává většina, ale bude uznávat stále
více chráněných území? Kdo je všechny uhlídá a bude možnost
se jen tak někde vyspat pod širákem a nebo zahoubařit? To
může být pro mnoho lidí oním červeným hadrem, budou na to
útočit jako rozzuřený býk a záměrně to porušovat i tam,
kde to dosud dodržovali kvůli té vyjímečnosti.
Odpovědět
SS

Stanislav Svoboda

24.2.2022 16:01 Reaguje na Břetislav Machaček
1++
Odpovědět
LV

Lubomír Vrána

24.2.2022 18:13
Naprostá většina strážců nejsou psychopaté a agresivní jedinci. V našem civilizačním okruhu ovšem platí presumce neviny i pro sprostého podezřelého skialpinistu. Předpokládám však, že i náš soud přihlédne k tomu, že byla napadena úřední osoba. Vybavit strážce NPŠ ve službě ochočeným medvědem asi není nejlepší řešení, ale vycvičený služební pes by nebyl k zahození.
Odpovědět

Viktor Šedivý

24.2.2022 19:59
Tvrzení proti tvrzení.
Tak by bylo vhodné nezveřejňovat články, které pohled jedné ze stran, navíc ještě zprostředkovaný, vydávají za svatou pravdu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist