https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jan-bures-budicek-v-bruselu-aneb-dockame-se-mirnejsich-penalizaci-pro-automotiv-v-roce-2025
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jan Bureš: Budíček v Bruselu aneb dočkáme se mírnějších penalizací pro automotiv v roce 2025?

29.1.2025
Licence | Volné dílo (public domain)
Evropská komise se podle posledních zpráv probouzí a snaží se učinit směrem ke klopýtajícímu automotivu vstřícný krok. Možná pět minut po dvanácté.
 
Evropské automobilky čelí slabé domácí poptávce (v roce 2024 víceméně stagnovala a něco podobného se očekává i letos), sílící zahraniční konkurenci (zejména z Číny a USA), riziku protekcionismu a postupné ztráty některých klíčových zahraničních trhů. Výsledkem jsou málo využité výrobní kapacity, odkládané investice a nutnost propouštění.

A nad to vše evropské automobilky mohou být terčem výrazných pokut, pokud se jim nepodaří prodat evropským spotřebitelům větší podíl bez-emisních automobilů.

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Patria s použitím GAC, JAMA, VDA, BEA, KAMA

V roce 2024 se podíl elektromobilů (včetně plugin hybridů) na prodejích pohyboval okolo 20 %. Aby byl splněn přísnější limit 93,6 g/km pro nově prodané automobily (oproti 115 g/km), musely by automobilky v průměru v roce 2025 prodat (podle analýz Deutche Bank) zhruba 34 % elektrických automobilů.

Cíle pro jednotlivé automobilky se sice liší (například v závislosti na hmotnosti), a stejně tak jejich výchozí pozice – a proto pro některé může být splnění cílů o poznání složitější (VW) než pro jiné (Volvo). Celkově je to však pro evropský automotiv jako celek další velká hrozba, která může skončit pokutami v řádech okolo 10 miliard eur (které pak budou chybět na potřebných investicích).

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | KBC Economics based on ACEA, Macrobond

Pokud se na stávajících pravidlech nic nezmění, mohou být šéfové řady evropských automobilek tlačeni před Sofiinu volbu – buď nadbytečné automobily se spalovacím motorem jednoduše klientům neprodat, nebo do jejich cen promítnout vysoké pokuty anebo si koupit „odpustky“ od automobilek prodávajících vyšší podíl elektromobilů – zaplatí za „pooling“ prodejů buď americké Tesle nebo čínským výrobcům. V každém z těchto scénářů pod sebou evropský automotiv bude jenom dál podřezávat větev.

Zdá se, že v Evropské komisi postupně začínají chápat vážnost situace. Viceprezidentka Evropské komise Teresa Ribera (zodpovědná za zelenou politiku) v Davosu připustila, že nemá problém bavit se s automotivem o úpravě cílů pro jednotlivé roky za předpokladu, že se celkový cíl pro rok 2035 (nulové emise) nebude měnit a nebudou tak znevýhodněni ti, co jsou aktuálně v čele pelotonu. Připustila rovněž možnost zavedení celoevropského podpůrného schématu na nákup elektromobilů (bohatší země do této chvíle měly často štědřejší schémata) a přísnější podmínky pro zahraniční automobilky investující v EU (nucené partnerství s lokálními výrobci).

Řada návrhů zní sice slibně, problém je, že přichází relativně pozdě a stávající úroveň regulatorní nepřehlednosti jen přispívá k všeobecné nejistotě. A ta brzdí tolik potřebné strategické investice, bez kterých zůstane evropský automotive přešlapovat na místě.


reklama

foto - Bureš Jan
Jan Bureš
Autor je hlavní ekonom Patria Finance.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (54)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Dorian Černý

Dorian Černý

29.1.2025 06:44
A nespletl jste si web? Mě je úplně jedno, že nějaká továrna na plechovky bude mít kvůli regulacím o pár grošů menší zisk. Naopak kdyby se celej automobilismus utlumil, jenom by to prospělo EKOLOGII.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

29.1.2025 08:04 Reaguje na Dorian Černý
Ono jaksi pokud ty "továrny na plechovky" budou mít "menší zisk", tak nebudou investovat (nebo budou investovat mimo EU) a desítky tisíc lidí v ČR a vyšší stovky tisíc lidí v EU přijdou o práci. Tito lidé nebudou ani "šťastní" ani "spokojení" a ve volbách si zvolí kohokoliv, kdo jim alespoň slíbí "odinstalovaní" zelených regulací, zelených cílů a zelených politiků. Tak prosté to milý Watsone je. I pokud by teoreticky k "odinstalaci" zelených cílů nedošlo tak v horizontu let bude Evropa v podobě zaostávajícího poloostrova na Asii přímo i nepřímo ovládána buď
Čínou nebo USA. Obě tyto velmoci, které se momentálně rozhodně nechystají "brzdit" své ekonomické růsty omezováním produkce CO2 mají své ekonomické zájmy a nebudou se ostýchat je na skomírající Evropě uplatnit (viz třeba propírané Grónsko, zkapalněný plyn, klíčové suroviny pro výrobu magnetů/elektromotorů, ovládnutí přístavů atp. )
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 08:19 Reaguje na Dorian Černý
Tady vůbec nejde o pár grošů nižšíh zisku. Ty miliardy v pokutách jsou vyloženě likvidační a méně vyrobených plechovek znamená více nakoupených z Číny a propad HDP celé EU, která na tom extra dobře taky není.
Divné je, že tohle musí rozjíždět Fialova vláda, stejně jako nesmyslné Euro7, když pořád všude slyšíme, jak je eurohujerská.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.1.2025 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
tohle je zeleným mozkům jedno... to je ten problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 11:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Zelení mozci nic nerozhodují, můžou jen prudit. Ropáci jsou horší, ti mají za sebou ekonomickou sílu.
Odpovědět

Radek Čuda

29.1.2025 14:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte tu vládu, která to nejdřív poslala Hubáčkovou odkývat a teď se najednou tváří, jak oni nic?

Ostatně, stačí si přečíst tenhle rozhovor ... https://www.mzp.cz/cz/articles__20220905_Ministryne-Hubackova-Green-Deal-neni-mrtev
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 20:08 Reaguje na Radek Čuda
Celkem mi nezajímá, kdo co kdy odkejval, situace se dramaticky mění a vše je jinak, než před válkou. A cením, co dělá dnes, nejen v grýndýlu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.1.2025 07:16 Reaguje na Pavel Hanzl
To ale nebylo před válkou Hanzle.
Super, že takto přistupujete ke všem vládám :-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2025 09:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě, odmítám hnidopišit a zajímá mě to Kristovo "po ovoci poznáte jich".
A když se podívám na 8 let vlády loupeživého estébáka, tak to ovoce je shnilé fest.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.1.2025 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že jste nepřekvapil.
Objektivita a nadhled vám nic neříká. Za to ideologie, to jedete jak v rudém právu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2025 09:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak mi vyjmenujte jen základní dobré počiny, co za svoji vládu udělal.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.1.2025 09:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět jste nepochopil téma tohoto vlákna.
Buď se vraťte k tématu, nebo přestaňte blábolit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2025 16:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pochopil jsem, že nejste uvést jediný argument na podporu Babišovy vlády.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.1.2025 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že opět vám doporučím návštěvu nějaké ZŠ a nechat si vysvětlit význam napsaného textu.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2025 14:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Že je Babiš komouš a pravděpodobně agent, vo tom žádná. Taky ale není žádná vo tom, že ty první 4 roky vládě nevelel, dokonce v ní ani celou dobu nevydržel a když už jsme u té Sobotkovy sestavy, tak si tak matně vzpomínám ... nebyl náhodou úplně stejně nějaký Jurečka a lidovci?

A ty další dva roky do covidu byly takový český průměr posledních cca 20 let. Spíš na pikaču, ale zase oproti předchozím vládám tak nějak normál, tedy stejná bída.

Covid samozřejmě s Hamáčkem totálně neuřídil a bylo rozhodně ok, že z vlády musel vypadnout.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2025 16:17 Reaguje na Radek Čuda
Co byl bába za komára mě absolutně nezajímá. Velel od první minuty ve vládě, Dluhošek jen bedákal a kličkoval, ale rozhodoval bába. Na 8 let zablokoval prakticky rozvoj všeho, všechnjy palčivé problémy nechal vyhnít a roztočením dluhové spirály hodil na Fialu skutečně fatální problém.
Za 2 roky nasekat BILIÓN dluhů, fakt není cha cha "český průměr", to ani omylem.
"Z 1,6 bilionu korun státního dluhu na konci roku 2019 na 2,5 bilionu korun na konci roku 2021. Česká republika se v letech 2020 a 2021 zadlužovala rekordním tempem, které nemá v jejích samostatných dějinách po roce 1993 obdoby. Horší zacházení s veřejnými penězi tato země ve své historii nikdy nezažila a pevně věřím, že už nezažije."
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.1.2025 09:55 Reaguje na Dorian Černý
když jste takový borec, tak řekněte, kam nacpat 12.5 milionů lidí, kteří příjdou o práci?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

29.1.2025 15:37 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ono se lze na problém podívat i z jiné strany. Před nějakými 150 lety lidé v továrnách pracovali až i 14 hod. denně, 10 hod. byla takřka norma. V továrnách běžně děti pracovaly od 10 let, od 12 i v dolech. U živnostníků a zemědělců pracovaly i od 5 let, jakmile byly schopné pochopit, co mají dělat - třebas motat špulky či hlídat housata. Úvahy prvotních socialistů, že lidé by měli pracovat 8 hod., 8 hod. odpočívat a 8 hod. spát se jevily jako čirá fantasmagorie. Ještě můj dědeček, zedník, pracoval 66 hod. týdně - ale jen pokud nemrzlo. Pak stavitel všechny propustil a přes zimu dědeček vypomáhal u sedláka.
V zemědělství pracovalo až 80% práceschopného obyvatelstva a přesto produkovalo jen základní suroviny.
Nyní považujeme za samozřejmé, že se pracuje max. 40 hod. týdně, že jsou volné víkendy a že je normálních 5 týdnů dovolené. A že je všeho zboží dostatek až nadbytek, včetně toho kaviáru a šampaňského.
Jak je to možné? No, uplatněním vědy a techniky v pracovním procesu. O čemž snily generace socialistů, později komunistů: "Až se věda stane výrobní silou, bude možné, aby lidé pracovali 3 dny v týdnu a 4 hod. denně.
Fantasmagorie? Ale vůbec ne. Mnohé továrny jsou takřka plně robotizované, automatizace je běžná, už i v zemědělství, kde nyní pracuje max, 1,5% práceschopného obyvatelstva. Jenže kolik % ze zisku těch robotizovaných továren jde do sociálních fondů a kolik do soukromých kapes majitelů? A jak s těmi prostředky pak hospodaří státní správa? To jsou otázky, kterými se, nyní, zabývá málokdo.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

29.1.2025 10:31 Reaguje na Dorian Černý
Doriane, Doriane máš to ale v té hlavičce popletené. Toto je produkt našeho zdegenerovaného školství. Velni smutné.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

29.1.2025 13:14 Reaguje na Dorian Černý
Viete p. Dorian, keď je Vám to jedno porozmýšľajte ako sa Vám tu bude žiť keď to tu celé obsadia Čína s Ruskom. Trošku zažitej neslobody by Vám veľmi prospelo.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

29.1.2025 20:42 Reaguje na Vladimir Mertan
Všichni jak oslíci jenom opakujete obchodní propagandu automobilek. Hned se všechno zhroutí a zavládne hladomor!
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.1.2025 05:49 Reaguje na Dorian Černý
Zcela zjevně se neživíte prací, ale žijete že státních peněz.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

30.1.2025 06:28 Reaguje na Michal Ukropec
:D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2025 07:52 Reaguje na Dorian Černý
Pokud se nebudou vyrábět cenově dostupné vozy, tak lidi budou o to déle používat ty staré, které těch emisí vypouštějí více. Můžete se podívat jak to funguje třeba v Kubě, kde jsou udržovány v provozu 50 i více let staré vozy.
Odpovědět
MM

Milan Milan

30.1.2025 15:04 Reaguje na Dorian Černý
co to je za myšlenku. Vrátíme snad na pole koně?? A železnici vrátíme kam? A na řeky vrátíme vory????? I to že si tady můžeme takhle on-line vyměňovat názory je výsledek technického rozvoje civilizace. To že někdo se rozhodl vysát ze všeho dění peníze, ideální je regulace podpořená argumenty pro veřejnost přijatelnými, následně celé obory činností pokutovat a omezovat kde co a klidně za tyto ekopeníze nakoupit granáty a rakety pro vedení války
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 08:24
Je mi divné, že nedělají nic Němci. Neprotestovali proti Euro7, neprotestovali proti zákazu spalováků, neprotestovali proti vypnutí jaderek, neprotestují ani proti těm nesmyslným pokutám. Nejvíc drahých aut vyváží do USA a Trump jim vyhrožuje brutálními cly.
Nebo protestují a v našich médiích se to neobjeví, nebo čekají na novou vládu? Čort znajet.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

29.1.2025 10:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Řekla bych to druhé, naše sdělovací prostředky sdělují jen bláboly, které jsou nedůležité bez přidané hodnoty ba dokonce zavádějící.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.1.2025 10:37 Reaguje na Alena Lyskova
1*
Odpovědět

Radek Čuda

29.1.2025 15:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Značná část Němců je prostě ochotna spasit svět až do konečného řešení environmentální otázky. A starost o nebohé migranty si vzali jako takový bonus.
Mám pocit, že to chápou jako nějakou možnost odčinit ty 2 sv. války.

Co tak v Říši u příbuzenstva a známých pozoruji, tak valná část střední generace rezignovala a starší doufají, že stihnou umřít než se to celé podělá.

Jak dlouho to vydrží, na to jsem fakt zvědav.

Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

29.1.2025 15:39 Reaguje na Radek Čuda
Mě šokovalo před pár lety, že když mladý migrant ze Sýrie znásilnil a zavraždil 16 letou holku, která chodila pomáhat do střediska pro migranty, tak její otec prohlásil, že mu to odpouští.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 15:51 Reaguje na Radek Čuda
Němci dostali tak příšerně pokouřit (vlastní vinou), že tu válku mají v kostech, bojí se rusáků a pořád neví, jak to odčinit. Chtělo by to naočkovat i rusům.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2025 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
To na jednu stranu chápu, ale zase co je moc, to je moc ... když se člověk podívá co posledních 10 let vyvádí, to je horší jak lumíci.

U Rusů je problém, že oni sice války často nevyhrávají, někdy je dokonce projedou, ale vždy jen ty malé. Ty fakt velké zatím vždy vyhráli ... což min v případě té poslední, ještě že tak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2025 09:21 Reaguje na Radek Čuda
Nevím, které velké války vyhrávají, ale 1.sv. projeli totálně a celé Rusko zbankrotovalo. Ve druhé dostali s největší a nejlépe vyzbrojenou armádou všech dob a všeho lidstva tak příšernou nakládačku, že nebýt fatálních chyb Němců a megapomoci z Ameriky, by se tam dodnes mluvilo německy. Mrknětě se na tohle:
https://www.reflex.cz/clanek/historie/107867/80-let-od-utoku-nemcu-na-sssr-zahajenim-planu-barbarossa-se-sovetsky-svaz-ocitl-krok-nad-propasti.html
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.1.2025 10:40
Budíček v Bruseli bude znamenat konec současné EU a to komplet i se zrušením těch jejich nesmyslů
a návrat k EHS !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 11:26 Reaguje na smějící se bestie
NESTRAŠTE!!! Žádný návrat k cha cha EHS se konat nemůže ani omylem. Může se spustit znovu železná opona, to ANO.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 11:28
Pro Evropu je klíčová integrace do nějaké formy federativního státu, jinak velmocem konkurovat nemůže.
Myslím, že na to dojde poměrně brzy, ale my v tom už nebudeme. Nemáme na to.
Odpovědět

Radek Čuda

29.1.2025 15:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Zajímavé je, že v době kdy to bylo to předřečníkem zmiňované EHS, ale vlastně ještě i ES, tak ekonomika šlapala podstatně lépe než dnes a konkurovali jsme více než slušně ... všem, USA nevyjímaje.
O tom, jak na tom byly státy společenství z pohledu obranyschopnosti ani nemluvě ... dneska mohou třeba v Říši na takový Budeswehr z osmdesátek mohou Němci vzpomínat se slzou v oku (a Ukrajinci s nima).

A žádná nablblá evropská federace k tomu nebyla potřeba.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 15:48 Reaguje na Radek Čuda
Evropa byla pupkem světa od 19.stol. do 2.sv. války. Pak tu roli převzaly USA. A stalo se co? Ta normální část Evropy rostla, bohatla a byla zcela v pohodě. SSSR se rozpadl bez jediného šťouchnutí a dál byla idylka. A ta dnes končí. Ale to nevadí ničemu, EU už nidy nebude lídrem světa v technologiích a kapitálu a co? Může být v pohodě, pokud se zbaví ruských dezolátů.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.1.2025 17:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Musíte přeřadit. Ty hlouposti, které vedou EU ke dnu k nám nejdou z Ruska, ale z druhé strany.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 20:58 Reaguje na Richard Vacek
Nám netáhnou ke dnu žádné hlouposti, ále série nejen vnitřních, ale hlavně vnějších okolností. Svět se dramaticky mění a vše je otevřeno a typický je projev zcela zmatečného a nevyzpytatelného Trumpa.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2025 07:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Je pravda, že vně EU jde vývoj rychle kupředu. Ale asi nemůžeme požadovat, aby se svět zastavil a počkal na nás, protože máme neschopné politiky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2025 09:13 Reaguje na Richard Vacek
Vývoj jde rychle, ale pojem dopředu nebude asi úplně přesný. Rusko bankrotuje a Kim vyhrožuje, Irán byl zmasakrován a vláda v Sýrii padla a nikdo neví, co bude dál. Trump vyhrožuje celému světu a hlavně spojencům, Putin vyhrožuje Evropě a snaží zhabat naše země do svého područí atd. atd. atd. Já tam vidím daleko více kroků zpět, než dopředu.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2025 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte těch ruských dezolátů, co sem ve velkém valí kulturní obhacovače z kdejaké díry po granátu?

Nebo těch dezolátů, co co v Říši típli fungující JE a u těch posledních 3 (?) se nenechali zviklat ani válkou na Ukrajině?

Nebo těch, co po první ruské invazi na Ukrajinu dělali že se vlastně tolik nestalo a pohoda jazz a 1% HDP na obranu přece bohatě stačí ... aby taky ne, když třeba v Německu byla ministryní obrany jistá Uršula a Budeswehr byl za ná na tom jak nikdy ...

Kua, kde se všichni tihle ruští dezoláti berou???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2025 09:25 Reaguje na Radek Čuda
ANO. Ty, kteří si dovezou připrchlíky z Afgánu nebo Sýrie do Běloruska a pak je tlačí do Polska. Nebo nakecávají Libyjcům a Syřanům, jak je v Evropě budou vítat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2025 12:55 Reaguje na Radek Čuda
"......Tři týdny nato Rusko nikoli náhodou zahájilo bombardování Sýrie. V proslovu před Valným shromáždění OSN 28. září 2015 Putin navrhl "harmonizaci" Eurasií s EU. Rusko bombardováním Sýrie vyvolá vlnu uprchlíků a následně podnítí paniku mezi Evropany - což pomůže Afd a díky tomu se bude Evropa více podobat Rusku......"
"Rusko nedodávalo pouze uprchlíky, ale také jejich vyobrazení jako teroristů a pachatelů znásilnění".
Timothy Snyder: "Cesta k nesvobodě" str. 193.
Odpovědět

Radek Čuda

29.1.2025 14:51
Slovy klasika "Chodí to výborně, ale neseje to." ... kdo by to byl řekl:-))).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.1.2025 16:01 Reaguje na Radek Čuda
"... což je na secí stroj závada dosti podstatná."

Jiří Sovák, Marečku,podejte mi pero .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2025 09:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste fakt objevil Ameriku, to by nikdo jiný nepochopil.
Odpovědět
pk

pepa knotek

29.1.2025 16:44
Ještě před rokem kapitáni evropského autolandu nadšeně poskytovaly rozhovory o skvělé elektrobudoucnosti svých firem, tak ať prodají svoje jachty a tryskáče a pokuty zaplatí. Proč by pokuty měly platit kupující formou předražených nových aut ?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.1.2025 16:53
Prostě se opět potvrzuje, že v Bruselu jsou agenti, kteří se snaží EU ekonomicky potopit a kteří to maskují ušlechtilými úmysly. Není přece možné, že by tak jednali proto, že mají prázdné hlavy.
Jejich majstrštyk, že evropské automobilky budou platit čínským nebo americkým výrobcům elektromobilů za to, že evropští zákazníci elektromobily nechtějí, by mohl obdržet první cenu za blbost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2025 21:11 Reaguje na Richard Vacek
Vy musíte mít přímou linku do Kremlu. Jediný, kdo má zájem na propadu EU je Rusko a to je taky kadet na konspirační teorie. A to tam jaksi nemáte.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2025 07:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Zajisté teda máte rozumné vysvětlení, proč Brusel přijímá rozhodnutí, která EU poškozují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2025 09:09 Reaguje na Richard Vacek
Protože mu to nakukali dezoláti.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2025 14:21
Prý budíček v Bruselu ... no, jestli tohle ... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ek-evropska-komise-leyenova-vondra-autoprumysl-eu-cina.A250130_083304_automoto_fdv ... má být ten budíček, tak není co dodat.

Když čtu tohle ... „A chci znovu zdůraznit, že Evropa udržuje absolutně nezbytný kurz k cílům Evropské zelené dohody (Green Deal), tedy klimatické neutralitě do roku 2050 a minus 55 % (emisí CO2) do roku 2030 ... Jak bylo řečeno, držíme se kurzu, cíle zůstávají, ..."

... tak to fakt není žádný budíček.
Odpovědět
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist