https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jan-krcmar-s-dalsi-solarni-dani-nesouhlasime
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jan Krčmář: S další solární daní nesouhlasíme

15.7.2020
Majitelé solárních elektráren za posledních deset let zažili již osm retroaktivních opatření.
Majitelé solárních elektráren za posledních deset let zažili již osm retroaktivních opatření.
Foto | Martin Mach / Ekolist.cz
Předseda KSČM Vojtěch Filip ve čtvrtek 9. července oznámil pět podmínek, za kterých je jeho strana ochotna nadále tolerovat současnou vládu. Jedním z bodů je solární daň. S jejím zavedením, resp. navýšením stávající solární daně nesouhlasíme a žádáme předsedu vlády o jednání.
 

Solární odvod byl zaveden již v roce 2010 a znovu také v roce 2013, a to s vysvětlením, že jde o finální opatření, které má odčerpat údajnou překompenzaci podpory. Kromě toho provozovatelé solárních elektráren zažili již osm státních zásahů do jejich podnikání. Zvýšení solární daně by znamenalo už devátý retroaktivní zásah do podpory fotovoltaiky. Zvýšení solární daně by se dotklo tisíce českých firem a rodin, ale třeba i měst a obcí a veřejných institucí, které solární elektrárny v Česku provozují.

V jiných zemích, například na Slovensku či na Ukrajině, tamější vlády diskutovaly o změnách podmínek pro solární elektrárny se zástupci průmyslu. Žádáme proto premiéra Babiše, aby i česká vláda veškeré kroky ovlivňující zákonem garantovanou podporu nejdříve konzultovala se zástupci solárního sektoru. Jednat o nás bez nás se nám nezdá fér.

Majitelé solárních elektráren za posledních deset let zažili již osm retroaktivních opatření. Nejdřív byla zavedena právě první solární daň ve výši 26 %, která platila v letech 2011-2013 a snížila podporu fotovoltaických elektráren o 18 miliard korun. Poté byla solární daň prodloužena ve výši 10 % po celou dobu životnosti pro solární elektrárny z roku 2010. Během 17 let její platnosti tak stát sníží podporu o 34 miliard korun. Aby toho nebylo málo, stát v minulosti zavedl absurdní recyklační poplatky na technologii, v jejichž ceně již poplatky na likvidaci obsaženy byly. Stát dále zrušil slíbené daňové prázdniny, zrušil zrychlené odepisovaní včetně zrušení podpory decentrální výroby, nebo také povinnost dodatečné instalace dispečerského řízení, což mělo za následek zvýšení nákladů na výstavbu cca o 3 %.

Retroaktivní změny, jakými solární daně de facto jsou, znamenaly snížení zákonem garantovaných výkupních cen a významně ovlivnily návratnost investic do fotovoltaiky.

V roce 2013, během projednávání 10% solárního odvodu v Hospodářském výboru PSP, Ministerstvo průmyslu a obchodu jasně uvedlo, že prodloužením tzv. solární daně se definitivně řeší možná překompenzace solárních elektráren, a že žádná další opatření nebudou realizována. Ministerstvo průmyslu by tedy mělo dostát svým slovům, neboť to byl právě tento úřad, který prosadil původní solární daň jako opatření, které mělo vyřešit podporu solární energetiky.


reklama

 
foto - Krčmář Jan
Jan Krčmář
Autor je předsedou představenstva Solární asociace.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (96)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

15.7.2020 06:34
Prostě se začíná rýsovat, že to není tak výhodná zlodějina, jak si původně soudruzi mysleli. Tak teď dělají ze sebe chudáky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 07:52 Reaguje na Jan Šimůnek
Nikdy to výhodná zlodějina nebyla (kromě pár nejvyšších baronů), protože to lidé měli na úvěry a ty teprve teď končí.
"Dílčí závěr: většina baronů z celého tohoto byznysu má doposud víceméně houno, pouze 10 let šafářuje bance její majetek a stará se, aby tvořila zisk." Nejmenovanáý projektant fotovoltaiky
Odpovědět

Jan Šimůnek

15.7.2020 17:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže kombinace zlodějské morálky s hloupostí :-)
Odpovědět
ig

16.7.2020 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejsem zlomyslný, ale když se mě někdo pokusí ošidit a povede se mu to jen částečně, případně na to ještě doplatí, mívám v takovém případě určitý pocit zadostiučinění.
Odpovědět
JM

Jan Marján

15.7.2020 07:25
Nás spotřebitelů se také nikdo neptá a prostě nám to napálí do vyúčtování a hotovo. Za to ničení krajiny by vám měla být stanovena také pořádná daň.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

15.7.2020 07:54 Reaguje na Jan Marján
No ti to tady fakt "zničili".....
Odpovědět
JM

Jan Marján

15.7.2020 21:37 Reaguje na Lukáš Kašpárek
No možná Vás přivádí pohled na řady FV panelů ve volné krajině do transu a za frenetického řevu tleskáte ale věřte, že takových jako vy je nemnoho, vlastně jen možná majitelé a jejich oddaní slouhové.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

16.7.2020 08:27 Reaguje na Jan Marján
Nemáte schopnost racionálního posouzení enviromentálních problémů ČR... máme tu mnohem podstatnější problémy než nějaké FVE panely......
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 08:52 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Tak proč kolem těch "nepodstatných" FV panelů zelení tolik vyvádějí? Není to náhodou kvůli tomu, že podpora FV elektráren názorně ukazuje korupční podstatu "boje proti oteplování", tak, že to pochopí i Franta Lopata z Horní Dolní a hlasovat pro zelené nebudě?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 07:56 Reaguje na Jan Marján
A co napálit odpovídající daň uhlákům za totální ničení krajiny a ještě otravování vzduchu, produkci CO2 a hald nezlikvidovatelné strusky? To by se ropáci prohli a s nimi čecháček hlupáček, že?
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

15.7.2020 11:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Prožil jsem většinu života v té "totálně ničené krajině", moji rodiče pak celý život a při tom se dožili věku, o kterém se dnešní generaci ani zdát nebude. A to jsme přežili válku s potravinami na příděl, ukradení téměř veškerého majetku komunisty včetně věznění, celoživotní sledování komunistickou StB, i nevrácení značné části majetku "demográty".
Ono to st tím "... totální ničení krajiny a ještě otravování vzduchu, produkci CO2 a hald nezlikvidovatelné strusky?", bylo trochu jinak, než jste si Vy a Vám podobní "obrázci" vyfantazírovali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 07:56 Reaguje na Jiří Daneš
Hnědouhelné pánevní oblasti severních Čech byly v National Geographic uváděny jako největší totálně zdevastované území z celého světa. Bolševická energetika spolu s chemickým průmyslem dokázala zničit lesy v celých Krušných horách i Jizerkách, vážně poničila Krkonoše. Tehdy dost volné limity na všemožné jedy v ovzduší se překračovaly stonásobně zcela běžně, běžně se vyhlašoval zákaz větrání, platily se lidem přídavky za to, že tam vůbec žijí (říkalo se tomu pohřebné). Taky tam byl průměrný věk dožití výrazně nižší (u chlapů snad do šedesátky!). Právě tam vznikaly první ekologické (ve skutečnosti protirežmní) demonstrace už koncem 80. let.
Pokud se tam vaší rodině líbilo, pak jste geneticky ropák a líbilo by se vám i v průmyslové Číně, nebo New Delhi nebo v sírových dolech v Africe.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 08:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Problém je, že vzhledem k převládajícímu směru větru ničily lesy od Krušných hor až po Jizerky a Krkonoše emise z tehdejší NDR, ne od nás.
NG byl pochopitelně už tehdy zpolitizovaný plátek, protože ignoroval mnohem rozsáhlejší a zdevastovanější území v SSSR, o nichž si dovolili napsat Hanzelka a Zikmund, načež byli systematicky pronásledováni komunistickým režimem až do jeho konce.
Odpovědět
LB

Lukas B.

16.7.2020 10:05 Reaguje na Jan Šimůnek
každý máte kousek pravdy. lidské zdraví v podkrušnohoří bylo ničeno inverzemi se sajrajtem z tuzemských uhelek (a dalšího průmyslu), imisní katastrofu krušných (a Jizerkách a Krkonoších) měly na svědomí uhelky v německu (a polsku)
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 13:34 Reaguje na Lukas B.
Ono to s tím zdravím tak jednoduché není. Sice tam byl výrazně horší zdravotní stav populace (dlouho maskovaný tím, že tam bylo hodně mladých, příchozích z celé republiky do dolů a průmyslu, a tudíž přirozeně zdravějších) což naše pracoviště jako jedno z prvních v ČR vyzkoumalo a publikovalo, nicméně pak se řeklo i "B", a to byl docela katastrofální životní styl tamních lidí.
Bylo tam oproti republikovému průměru podstatně víc silných kuřáků, navíc velmi agresívně kouřících v přítomnosti nekouřících členů rodiny, včetně malých dětí. V podstatě ten rozdíl v kouření mohl vysvětlit významnou část nalezených rozdílů v úmrtnosti oproti jiným oblastem ČSSR. Jistěže to šlo asi ruku v ruce a ty negativní prvky životního stylu byly asi spoluzapříčiněny i prostředím (studentům vždy říkám, že jogging asi nebude provozován vedle čmoudící továrny za inverze), ale to by bylo na další studie, které se už nedělaly, protože přišel rok 1989.

Zajímavé také je, že když se pro hodnocení zdraví populace použil vedle věkově standardizované úmrtnosti a střední délky života také ukazatel "ztracená léta", tak se rozdíl mezi těmito okresy a zbytkem republiky výrazně snížil (jistěže nebyly OK, ale ten rozdíl nebyl tak drastický) a "vyskočily" další okresy na srovnatelnou úroveň. Pokud je mi známo, nebylo úplně jednoznačně vysvětleno, proč.

Práce, které o tom vyšly, se dají vyhledat v bibliografii nedávno zesnulého prof. J. Kotulána, který ten výzkum vedl. Asi ne vše bude na internetu (Československá hygiena, případně AHEM), ale po knihovnách tyto časopisy asi jsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 07:47
Já to celé nechápu. Podle prvního zákona z roku asi 2006 byla nasazena vysoká garance výkupu, protože celý systém fve byl velmi drahý. Ta garance je na 20 let, tak to mají nechat dojet se smluvními snižováním o 5% ročně.
Po roce 2010 se všechno prudce zlevnilo, takže ta podpora může být řádově nižší a dnes není nutno podporovat fve dotacemi vůbec, stačilo by nevybírat za panely a barterie DPH a clo.
Můžeme se podívat do Německa, kde dotovali fve taky výrazně, s cenou nových instalací to snižovali po rozumu a žádné lidové protesty tam nejsou, celý segment tam velmi posiluje a je to výhodné pro všechny zúčastněné. Jenže my jsme země naopak, šikan, buzerace tam, kde má být podpora. Babišistán se tomu říká.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

15.7.2020 08:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Když ČR je země se silnou tradicí pastevectví... je to tu samá ovce, která se nechá politiky vmanipulovat do pozice bojovníka typu "sám proti sobě"... to je opravdu unikátní v celosvětovém měřítku... jako v nějaké banánové republice....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 08:29 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Samozřejmě, otázka je jen PROČ? V současnosti jsme nejblbší země EU (možna zároveň s Maďarskem).
Obávám se, že odpověď se dá najít v těchto dvou odkazech:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=699611
https://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29
Odpovědět

Jan Šimůnek

15.7.2020 17:14 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Takže kdo se ozývá proti tomu, že je okrádán (důkazem je prakticky každý účet za elektřinu), tak je "ovce". Podle mého soudu jsou ovce ti, kdo se proti tomu ještě neozývají. A třeba neblokují ministerstvo apod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 07:57 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy tohle nemáte v programu a máte poškozené vstupní periferie, tak proč to pořád ventilujete?
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 08:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže znova:
Proti své vůli jsem nucen drasticky podporovat bezcenný nesmysl, nemající naprosto žádnou perspektivu, jednoduše z fyzikálních důvodů (které se nedají okecat politickým žvástáním), a jsem "ovce", když se proti tomu ozvu. Sorry, to nechápu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 17:10 Reaguje na Jan Šimůnek
Takže znova:
Tohle nepochopíte. Už je to jasný?
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 18:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Je povinnost těch, co to prosazují, mi to vysvětlit. Jinak musejí počítat s tím, že podpořím síly, které to zarazí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 08:01 Reaguje na Jan Šimůnek
Vysvětluji vám to už od května a pořád nic.
Ale zkusím to znova:
Každá nová čistá technologie je prostě drahá. Když se najede na supermasovou výrobu, tak se většinou zlevní. Takže je potřeba ji ze začátku dotovat, tím se vytvoří základ a infrastruktura, pak to běží už samo. Přesně tak probíhá veškeré OZE, především fve. Krutě nás tlačí čas, prosadila by se stejně, dnes se ruší uhláky především z ekonomických důvodů, JE to samé.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 08:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakou infrastrukturu potřebují FVE budovat? Dráty víceméně existují a akumulace elektřiny neexistuje a nebude existovat, ani kdyby se to dotovalo ještě desítky či stovky let. A ty dotace jsou navíc irelevantní, protože do vývoje nových metod akumulace elektřiny stejně nejdou.

Čili to, co tvrdíte, je jen žvást.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 10:44 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase špatně. Akumulace je klíčem a dělá se na tom. "Kde je vůle, tam je i cesta". Wilo Wilzenbach, jden z nejlepších horolezců.
https://oenergetice.cz/evropska-unie/evropska-komise-oficialne-sazi-vodik-prijala-dlouho-ocekavane-strategie/
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.7.2020 12:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Mimochodem, víte, kolik vůle a lidského umu bylo vloženo do vynalézání perpetua mobile?

Kde cesta neexistuje, tam sebesilnější vůle a sebevětší nasazení prostředků i lidí, nemá žádný efekt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 18:06 Reaguje na Jan Šimůnek
"Akumulace elektřiny nebude nikdy existovat".
Vy mě stále přesvědčujete, že jste jen ruský bot, protože takovou blbost by živý člověk nikdy nenapsal.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Existují signály (výzkumy vlastností atomů), že účinnější chemické akumulátory sestrojit nebude možné, maximálně posunout o desetiny procenta až jednotky procent vlastnosti těch stávajících k lepšímu.

Spíš věřím tomuhle než špidlovskému "akumulace je".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 21:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Kdo hovoří o chemických akumulátorech?
Existují mechanické, vodní a hlavně nadějný vodík, který EU preferuje.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vodík je srovnatelně bezperspektivní (za víc než půl století žádný pokrok). Vodní akumulace naráží na ekologii (ano, dovedu si představit stovky Mravenečníků v Krušných horách a na Šumavě, v menším rozsahu to v podstatě nemá cenu, pokud by to nemělo ještě nějaký vedlejší efekt). Mechanické, jako zdvíhání závaží nebo setrvačníky, narážejí na fyzikální limity, které se nedají moc dobře obejít.
Odpovědět
ig

17.7.2020 12:57 Reaguje na Pavel Hanzl
To vůbec není důvod ji dotovat. PC nebo mobilní telefony taky nikdo nedotoval, byly drahé, ale přesto se prosadily samy. FVE je drahá, ale pořád se nějak ne a ne samovolně prosadit. Takže veškeré dotování je jen plýtvání lidskou prací.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 15:04 Reaguje na
Omyl. Fve je nejprogresivnější energetický segment na celém světě. To, že o tom nevíte, to fakt není můj problém.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:18 Reaguje na Pavel Hanzl
To o sobě akorát tvrdí, a to dělají podvodníci vždycky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 08:07 Reaguje na Jan Šimůnek
Všude ve světě se fve dotuje (prý i v USA!) a nikde není proti tomu takový odpor, jak u nás.
Tohle je ale čistě medialita (realita vytvářená médii), hyenizace v rámci hybridní války.
Za druhé to bylo asi blbě nastavené už zkraje a systémem odzdi kezdi se to soudruhům podařilo dopizdit úplně.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 08:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Prostě u nás nejsou lidi ovce, nechávající si kálet na hlavu bezcennými gaunery. Na rozdíl i od těch USA, jak ukazují události kolem BLM.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 09:32 Reaguje na Jan Šimůnek
Co lidi teda udělali proti tomu, co lidi udělali proto, aby je estébák neokrádal až děsivým způsobem na daních a šikanou podnikatelů, co udělali, aby nekradl z EU dotací, co udělali, aby nelikvidoval firmy zajišťovacími příkazy a vůbec nevytvářel čistě mafiánský a totálně zkorumpovaný parastát?
ANI ŤOK.
Ještě ho volí a volit budou.
Kdo je teda nejblbší ovce?
Odpovědět
MG

Milan G

17.7.2020 11:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy a vaše trolí farma.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 09:33 Reaguje na Jan Šimůnek
"Prostě u nás nejsou lidi ovce, nechávající si kálet na hlavu bezcennými gaunery."
Vy jste skutečný komik naopak.
Znáte vůbec jméno Ing Andej Babiš?
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Mohu k němu mít mnoho výhrad (a taky je mám a nikdy jsem ho nevolil), ale není to bezcenný podvodník a šmejd jako solárníci.
Odpovědět
ig

17.7.2020 21:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jakýpak progresivní, když se musí dotovat? To si odporuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 21:41 Reaguje na
Nemusí se dotovat.
Odpovědět
ig

17.7.2020 21:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť to o pár řádků výš sám říkáte, že se dotuje :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.7.2020 07:03 Reaguje na
Trolí farma nezvládla vnitřní komunikaci.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

15.7.2020 07:52
Komouši se nám nějak rozjeli.. na to, že měli nejmenší procenta ve volbách si kladou velice zajímavé podmínky.. no aspoň se ukáže jak moc chce Babiš vládnout a čeho bude schopen..

Jinak je vidět, že v ČR žádná dohoda není dostatečně pevná na to, aby jí stát plnil a nezačal jí pak v průběhu měnit... pro podnikání všeho druhu je to vyloženě signál POZOR, TADY JE NĚCO HODNĚ ŠPATNĚ!

Ať už byla podpora pro solární farmy jakkoliv přemrštěná, tak již byla několikrát limitována úpravou podmínek. Nyní už je prostě EVIDENTNÍ, že další snahy upravovat podmínky vychází z chuti zlikvidovat celé toto odvětví. Vzhledem k tomu, že KSČM jistě kope za centralizaci energetiky a dodavatelství zdrojů z Číny nebo Ruska (tudíž JE) do sebe tudíž vše krásně zapadá.

Začínám mít silný pocit, že ČR pomalu, ale jistě předává otěže směrem na východ....

No "zemský ráj to napohled"......



Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 08:00 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ne pomalu, ale velmi rychle a už asi ty otěže skutečně v ruce nemáme ani omylem.
Připadá mi skutečně srandovní, když stát nabídne garanci stamiliardových úvěrů na stavbu mastodonta JE s tím, že to bude pro banky záruka!! Cha, cha, co chtějí "garantovat"??
Vždyť nejsou schopni dodržovat ani svoje vlastní zákony!!
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

15.7.2020 08:12 Reaguje na Pavel Hanzl
No Babiš to s tím jádrem dělá chytře... sám si hraje na aktivního a pokrok přinášejícího manažera ČR s tím, že vše v tajnosti domluví (s bůhví jakými zákulisními hrami), ale ty skutečné problémy během oné teoretické realizace už si vyžere ta vláda, která zrovna bude tuto realizace teoreticky řešit.... a on pak řekne, "vždyť jsme vám to už domluvili a vy blbci to ani nejste schopní dokončit", už to úplně slyším..... ale lidi mu to poměrně žerou jak tak čtu nejen na ekolistu..... my tu v ČR prostě máme rádi tragikomedie.... tak si volíme tragikomické vlády jako je ta Babišova...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 08:36 Reaguje na Lukáš Kašpárek
My jdeme přesně opačným směrem, než celá EU. Mně to připadá, jako kdyby si Československé dráhy v 60. letech objednaly celou flotilu parních lokomotiv s dodáním za 20 let a chtěly si na to půjčit od banky.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

15.7.2020 10:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Takovou pitomost může prohlásit jen mentálně postižený jedinec je jedno, jestli je blbý od narození,nebo zblbl během svého ontogenetického vývoje.
Poznámka pro Vás Pavle Hanzle : Ontogeneze člověka je průběh vývoje lidského jedince.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

15.7.2020 10:44 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Na zemědělské půdě se má provozovat zemědělství a nikoliv výroba předražené elektřiny. A s těmi otěžemi jste jen za hlupáka.
Odpovědět
va

vaber

15.7.2020 08:36
jak dlouho se má platit zisk solárním baronům ,navěky? dostali podpory dost a investice se jim zaplatila a nyní si mohou vydělávat za běžné výkupní ceny
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.7.2020 18:20 Reaguje na vaber
Ta garance jbyla na 20 let, což stačí na zapúlacení úvěru a přiměřený zisk. Pak je možno to celé zrušit a udělat podporu jinak a v jiných podmínkách. Především legislativně, dnes už fve finanční podporu nepotřebuje.
https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/enbw-planuje-vystavbu-nejvetsiho-nemeckeho-solarniho-parku-obejit-se-ma-bez-podpory
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

15.7.2020 08:57
Nemohli bychom zdanit i hloupost lidskou? :-)
Odpovědět
VK

Václav Kain

15.7.2020 09:13
Solárka neměla vůbec vzniknout.Na střechách domů ano,ale zabírat stovky hektarů půdy ne.Takže další opatření solárním baronům trochu pustit žilou.Vidím to tak,že Babiš ani jeho kumpáni v tom nepodnikají.Protože kdyby ano,tak nic podobného by se proti nim nechystalo.
Odpovědět
MG

Milan G

15.7.2020 10:41
Až mi zmizí ze složenky položka cena na podporu výkupu elektřiny OZE tak možná začnu přemýšlet nad tím, jestli není něco pravdivého na tom co říkáte. Pokud jsem však nucený platit na OZE každý rok 6000,- korun, tak vás považuji za člověka, který nemá pravdu.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

15.7.2020 11:10 Reaguje na Milan G
Nejte jediný, platíme všichni. I Kašpárci a Hanzlové, jenže těmto ještě nedochází.
Odpovědět
MG

Milan G

15.7.2020 12:29 Reaguje na Jiří Daneš
Jj, pane Daneš, moje reakce byla na Krčmáře. Těm co jste jmenoval nedochází daleko víc věcí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 08:07 Reaguje na Milan G
Cena elektřiny pro malého spotřebitele je čistě politická záležitost a velkou část tvoří různé přirážky. Pokud chce politik poštvat čecháčky proti někomu, může nasadit přirážku "na muslimy", "na imperialisty z Volstrítu","na ilegální imigranty", "na cikány" atd. atd. atd. a hněv lidu tím nasměruje správným směrem.
Faktem je, že původně to tak rozhodně myšleno nebylo, ale špinavci to takto dokázali té hloupější části populace přeložit. A ještě obrátit, protože to celé vymysleli a uzákonili soudruzi z ČSSD a KSČM, tj. i současná mocenská klika (celá ODS byla proti), ale můžou nza to pravice a hlavně odsáci. Jsme země naopak a je to tu normální.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Váš problém je, že podpora solárních baronů s cenou elektřiny souvisí velmi úzce, a to přímo formou řetězce příčina - následek, zatímco třeba podpora muslimů s ní nesouvisí prakticky nijak.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 09:03 Reaguje na Pavel Hanzl
ODS se podílela na prosazení církevních restitucí, proto je pro mě naprosto nevolitelná.
Odpovědět
MG

Milan G

16.7.2020 10:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte nějakou poruchu uvnitř vaší trolí farmy? Cena elektřiny není politickou záležitostí. A ty hlouposti jakože to nebylo původně tak myšleno, ale špinavci to takto dokázali té hloupější části populace přeložit, to mně nutí se vás a vaší trolí farmy zeptat. Jste tam všichni normální?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 08:31 Reaguje na Milan G
Zkusím to vysvětlit:
Socialisté pod tlakem EU vytvořili v roce 2005 zákon o dotací fve a udělali ho blbě. Aby na ty dotace bylo, zavedli příplatek pro každého k elektřině.
Nebylo to vůbec politické, ani proti nikomu zamířené. Jenže jsme v hybridní válce (já vojáky nepřítele pracovně nazývám "špinavci") a ti dokážou využít cokoliv k masivní kampani proti EU a vůbec Západu, k hyenizaci proevropských politických stran atd. atd. s cílem celou společnost rozeštvat.
Tady je hezky popsán cíl veškerého snažení:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=699611
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 08:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Co je nepolitického na tom, že se české domácnosti okrádají v průměru o dvě tisícovky ročně? ČSSD jednou vyhrála volby příslibem zrušení 30 Kč poplatku za návštěvu lékaře. A to spousta lidí k tomu doktorovi během jednoho roku nejde.

Prostě ekonomické a politické věci spolu velmi úzce souvisejí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 09:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Politiku z toho udělají vždy až špinavci. Těch 40 kč u doktora samozřejmě taky.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Politika to byla od samého počátku.
Odpovědět
MG

Milan G

17.7.2020 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste v hybridní válce? Vojáci nepřítele jsou špinavci? Plácněte si mokrý hadr na čelo, nejlépe namočený ve vlažné vodě, možná se vám uleví.

A pomalu ať vám nepraskne žilka, co by si počla vaše trolí farma? Přijít o jednoho člena :-))))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 12:11 Reaguje na Milan G
https://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29

Vladimir Vladimirovič tohle jednání veřejně nazval "hybridní válkou", tehdy proti Ukrajině. To je jeijich zcela normální způsob jednání už od doby Lva Trockého a Lenina.
Odpovědět
ig

15.7.2020 14:42
Ne osm, ale devět zásahů zažili (to nám na hodinách programování vtloukali do hlavy, že nultý prvek se také počítá). Ten nultý zásah je samozřejmě ten, který ubohým, z kůže sdíraným solárníkům přihrál škrtem pera miliardové příjmy od nicnetušících obyvatel naší poněkud zmatené zemně :D
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.7.2020 18:30
Největším výrobcem elektrické elektřiny ze Slunce v ČR je polostátní skupina ČEZ, které patří 13 fotovoltaických elektráren v zemi, z toho čtyři z desítky nejvýkonnějších. ČEZ provozuje i největší solární park v Česku u Ralska, kde má čtyři elektrárny o souhrnném instalovaném výkonu 38,3 megawattu.

Za pěti z 20 nejvýkonnějších solárních elektráren v ČR stojí společnosti s akciemi na majitele. Neznámí majitelé jsou například u druhé největší fotovoltaické instalace, elektrárny Nová Ves-Vepřek na Mělnicku, která má instalovaný výkon 35,1 megawattu. Za třemi z 20 největších fotovoltaických parků v ČR stojí zahraniční vlastníci.


Elektřinu ze solárních elektráren musí distributoři vykupovat výrazně dráže, než za kolik ji poté prodají (rozdíl cen se pak projevuje v konečných cenách spotřebitelům). V roce 2011 získala největší subvenci, přes 500 milionů korun, elektrárna Nová Ves-Vepřek, která má neznámého majitele. Největší elektrárna Ralsko, kterou vlastní ČEZ, dostala téměř 478 milionů korun.
========================
Stát by měl provozovatelům slunečních elektráren, které ruinuje takzvaný solární odvod, tuto šestadvacetiprocentní daň prominout. Vyplývá to z usnesení rozšířeného senátu Nejvyššího správního soudu (NSS) 23.12.2013

Šestadvacetiprocentní solární daň v minulosti přezkoumával Ústavní soud a ponechal ji v platnosti. Zároveň ale doporučil zohledňovat, zda odvody v konkrétních případech nemají na podnikatele rdousící efekt. "Členové rozšířeného senátu v usnesení připomněli, že Ústavní soud neshledal zavedení solárního odvodu samo o sobě protiústavním s výhradou, že rdousící efekt odvodu na konkrétního výrobce je nutno ve výjimečných a odůvodněných případech připustit"

celé zde :
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2526050/stat-by-mel-prominout-solarni-odvod-pokud-je-likvidacni-rika-nejvyssi-spravni-soud.html
=======================================================================

ERÚ minulý týden oznámil, že někteří jeho pracovníci v letech 2005 až 2011 zřejmě postupovali nezákonně při stanovování výkupních cen fotovoltaické elektřiny a že kvůli vyšším cenám vznikly miliardové škody. Podle ministra životního prostředí Tomáše Chalupy (ODS) čeští daňoví poplatníci zaplatí kvůli špatně nastavenému systému podpory fotovoltaiky až bilion korun.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 08:19 Reaguje na Miroslav Vinkler
Švejkování je výborný způsob k přežití totalit všeho druhu, ale v demokracii, kdy si Švejk má vládnout sám, je to tragédie.
My dokážeme každou dobrou myšlenku prošvejkovat a obrátit a navíc zhyenizovat.
Navíc nějaký bilión je zase jen primitivní demagogie, protože by to nastalo po nějakých třeba 50. letech téhle podpory, která je uzákoněna na 20 let a to v roce asi 2006.
Stejná demagogie se vytvářela v kauze lithium.
Soukromníci do fve nainvestovali asi 200 miliard ze svých kapes a dnes fve dělá převážnou část výkonu našich OZE v energetickém mixu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Bohužel, dnes už jsme zase v totalitě, minimálně jednou nohou. Centrum má tentokrát v bruseli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 17:22 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase špatně, jak dycky. Centrum je zase v Kremlu, expozitura Pražský hrad.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.7.2020 18:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Bojujete dávno minulé války.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 08:20 Reaguje na Jan Šimůnek
Tohle je zpráva z loňska, což není rozhodně nějak dávno, navíc tam nikdo nepíše, že by to někdo zarazil, spíš naopak:
https://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Respekt jen blábolí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 09:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Tady máte přímo tu zprávu BIS:
https://www.bis.cz/vyrocni-zpravy/vyrocni-zprava-bezpecnostni-informacni-sluzby-za-rok-2016-d30334e2.html
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:23 Reaguje na Pavel Hanzl
BIS podléhá ČSSD. Tedy v podstatě B týmu komunistů s fašistickými prvky. Tak je třeba i hledět na žvásty, které produkuje.
Odpovědět
MG

Milan G

16.7.2020 10:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tohle jsem tady už jednou psal a také podle mně, by Elektrárna u které není možno dohledat majitele by neměla dostat žádnou subvenci a naopak vše co dostala by měla vrátit.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.7.2020 20:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud ERÚ nastavil výkupní ceny protizákonně, pak je to v právním státě nutno napravit a ne takto ponechat.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.7.2020 13:25
Pane Krčmáři, vy si stále neuvědomujete, že v právním státě může být celková podpora OZE právě jen taková, jakou stanovil již v roce 2005 zákon č. 180/2005 Sb. A tam metoda pro stanovení podpory přisuzuje podporu OZE mnohem nižší, než jaká je v současnosti vyplácena. To chcete, aby stát odíral své občany a strkal vám do kapes jejich peníze v rozporu se zákonem? Vy vlastně chcete, aby v tomto státě fungovaly mafiánské metody!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.7.2020 15:08
Chci jen dodat,že zaručená výkupní cena vyšší,než cena energie na trhu
je podvod a hnus hodný odsouzení,jak morálního,tak možná i právního.
Hrát si na trh a přitom ho zákonem pošlapávat na úkor spotřebitele je podvod.Žádné kosmetické úpravy už nezmění myšlení lidí,že ta energie
z OZE je útok na jejich peněženky ve prospěch provozovatelů.Proto to
tak spočítají jak zastáncům,tak i odpůrcům u voleb.Moudrý politik
ví,že hlas lidu je hlas boží a kdo kope za lidi,tak sbírá hlasy.
Naopak těm,co žijí v oblacích,pár tisíc za tu víru v OZE naopak stojí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 08:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Garantovaný výkup slibuje stát i v případě dostavby JE v Temelíně (nebo Dukovanech?). Podle Hinkley point, kde je to samé, má stát 1 MWh asi 100 eur, normální cena na trhu je kolem 40 eur.
A to dnes, kdy se OZE teprv rozjíždí.
EU silně podporuje vodíkovou akumulaci, takže za těch 20 let bude nová jaderka asi fakt jen relikt minulosti.
Já osobně si myslím, že postavíme kulový, nikdo nám na to nepůjčí.
Proč musíme dělat všechno naopak, než vyspělá Evropa, které jsme členy?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.7.2020 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde berete přesvědčení, že to dělá vyspělá Evropa dobře? Co když je tam jen ještě vyspělejší OZE lobbing a korupce než u nás?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 10:39 Reaguje na Jiří Svoboda
"Po ovoci poznáte jich" říkal už Ježíš Kristus.
Když se podívám na vývoj Západní Evropy i USA od války doposud, tak je jasné, že jim to funguje. Protože se tam nic podstatného nezměnilo, mám logicky důvěru v to, že to bude fungovat i dále.
Když se podívám na vývoj Ruska, tak vidím, že to skutečně nefunguje a když pochopím jejich princip hybridní války, tak jsem prostě doma. Logika je neúprosná, bez jakékoliv ideologie.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.7.2020 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
A co když to na tom západě tak "dobře" funguje hlavně proto, že vysávají zbytek světa a doma si dělají za tyto peníze OZE-idylku.

Očekávám, že si budete zcela jist, že to tak rozhodně není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 18:13 Reaguje na Jiří Svoboda
Koho proboha vysávají? Bohatnouci Čínu nebo Indii? Nebo extrémně na suroviny bohaté Rusko? Západ je technologicky na špici a dokáže dobře kšeftovat, tak bohatne a vráží to do Green dealu. Co je na tom špatně?
Rusko bohatne na prodeji surovin a hlavně fosilních paliv a vráží to do zbraní. To je lepší?
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 09:44 Reaguje na Pavel Hanzl
A co vývoz špinavých technologií a nebezpečného odpadu do zemí 3. světa? A třeba Německo, které "plní" nízkoemisnost jen tím, že spoustu výrob s emisemi přesunulo mimo EU, kde se to vyrábí s emisemi ještě většími + s dalšími emisemi z dopravy do EU?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

21.7.2020 13:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Posuzovat se nema zpusobem, co je lepsi nez to nejhorsi reseni, ma se hledat to nejlepsi reseni, coz, jak sam pisete, Grean deal neni.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.7.2020 10:45 Reaguje na Jiří Svoboda
Pan Hanzl je bohužel asi "věřící"a věří na spásu
světa pomocí OZE.Věř a víra tvá tě povznese nad
vše hmotné.Obdivuji jeho neúnavnost s jakou stále
obhajuje něco,co není možné implementovat všude
a všem.Každá země má jiné podmínky a jiné nároky.
Pokud by bylo dle něho vše tak výhodné a vyřešené,
tak proti tomu neřeknu ani slovo,ale obhajovat
lumpárnu a ohánět se ekologií,je medvědí služba ochraně přírody jako celku.Někdy méně znamená více
a pouze historie vítězů napíše dějiny.Ne každá víra
je neškodná a lidstvu prospěšná,ale to je na každém
z "věřících"samotném a jeho svědomí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 11:27 Reaguje na Břetislav Machaček
To není víra, to je logika.
OZE a hlavně celý Green deal až fatálně ohrožuje ruské zájmy, protože export fosilních paliv do Evropy dělá základ jejich ekonomiky. Rusko je dobré v jaderné energetice, ale ta je taky na ústupu.
Takže se zcela logicky brání a samozřejmě způsobem sobě vlastním.
Co na tom vidíte za víru?
EU taky nikomu nic nediktuje, každá země Green deal svobodně podepsala (všetně ČR) a taky si sama rozhoduje, jak jej bude plnit. OZE nejsou žádný tunel (to je zase výmysl ruských demagogů), protože už tvoří zásadní podíl energetického mixu normálních zemí a prostě každý špás něco stojí.
Odpovědět
MG

Milan G

17.7.2020 11:48 Reaguje na Pavel Hanzl
OZE a gríndýl fatálně ohrožuje naše peněženky.

Nezasekla se vám vaše trolí farma? Pořád jedete jednu mantru dokola, nemáte něco nového?
Němci jsou rádi za export fosilních paliv z Ruska k nim.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 12:17 Reaguje na Milan G
Nic takového nás fatálně neohrožuje, pouze naše švejkování a sabotáže všeho progresivního, to ANO.
Norstream II je pro Rusko výhodný, ale nevytrhne ho. Musí jít na konkurenční cenu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro Rusko výhodný, pro Německo s jeho idiotskou zelenou politikou stéblo, kterého se chytá topící.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 21:45 Reaguje na Jan Šimůnek
Pane Šimůnku, měl byste si občas zavítal na web oenergetice.cz, je tam velké množství informací. Já vím, vás informace nezajímají, vy máte noty z Kremlu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Tamní bláboly nijak nevyvrátí fakt, že Rusku vyhovuje EU, likvidující se Green Dealem a pod vládou zkorumpovaných a stupidních nikým nevolených úředníků.
Není náhodou ten web provozován za ruské peníze?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.7.2020 22:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Milý pane,to Rusko je asi všemocné,když je
schopno Německu vnutit další plyn a ono
se tomu ani nebrání.Rusko podle vás zpochybňuje OZE,ale oni pouze věří na
stabilní zdroje.Nemohou třeba instalovat
na Čukotce soláry,které budou půl roku
nečinné a nebo větrníky obalené ledem.
Oni tak postaví plovoucí JE a raději se
spoléhají na své vlastní zdroje plynu a JE.
Rusko bez exportu plynu nějakou dobu vydrží (buduje i plynovody k jiným odběratelům),ale my tu v Evropě bez jejich plynu pomrzneme za pár týdnů.Hloupí jsou asi i ti Turci se svým Turkstreamem a taky Čína,která chrlí do světa fotovoltaiku a sama staví JE a plynovody z Ruska.Moudří jsou tak pouze snílci,věřící,že veškerou energii dodá v dohledné době pouze vítr a slunce.Při dnešním stupni plynofikace se bez ruského plynu neobejdeme.
I ti Němci to moc dobře vědí a budují ten plynovod míjející nestabilní tranzitní území Ukrajiny.Z Ruska už dělají ďábla jiní a vy to pouze opakujete.Ono to Rusko bylo za Jeltzina strategickým partnerem,protože dovolil levně drancovat přírodní zdroje zahraničním společnostem.Nyní s nimi obchodují tržně
a tak je teď Putinovo Rusko nepřítel,jakož všichni,kteří si nenechají své nerostné bohatství plundrovat jinýma.Logika je o
všech pro a proti a víra je o jediné správné cestě,byť by vedla do pekel.Je mi vás trochu i líto,protože i váš vzor Německo bude pálit ruský plyn a nakupovat elektřinu ze špinavých zahraničních zdrojů,až to ty OZE neutáhnou.
Normální člověk dává přednost stabilitě před rozmary přírody.Pouze snílci sní svůj sen a
zapomínají na realitu.To,že každý špás něco
stojí jste napsal správně.Je to setsakra drahý
špás a ještě bude.No a o vyspělosti USA a EÚ
versus Čína či Rusko nás časem přesvědčí to, jak se všechny země vypořádají s nastávající
krizí.Pokud za vyspělost někdo považuje krytí
deficitu dalším zadlužováním,tak tohle řešení funguje pouze tehdy,pokud existuje ochotný věřitel a tím je dnes už někdo jiný než vámi jmenované"vyspělé" země.Vyspělost země se neměří slovy či zbraněmi,ale technickou vyspělostí a taky moudrostí(záměrně nepíšu vzdělaností)obyvatel.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist