Jan Rylich: Odpověď na „otevřený dopis“ pana Makoně ke kauze čapího hnízda v Oseku
děkuji za informaci, že Česká inspekce životního prostředí, oblastní inspektorát Plzeň, neshledala při kontrole Vašeho spolku Desop (viz Vámi odkazovaný protokol o kontrole) žádné „porušení zákona“. Nejsem si sice jistý, proč mi to dáváte vědět formou „otevřeného dopisu“, namísto např. tiskové zprávy, nebo proč mě vyzýváte, abych k tomu „zaujal stanovisko“, nicméně vzhledem k tomu, že se jedná o stále poměrně zajímavé téma i pro širší veřejnost, rozhodl jsem se Vám vyhovět a odpovědět.
Zaprvé by mě docela zajímalo, jak jste dospěl k závěru, že se jedná o reakci ČIŽP na „můj podnět“; vzhledem k tomu, že ve zmiňovaném „protokolu o kontrole“ moje jméno uvedené není, já o podání „svého podnětu“ v ani jednom ze svých článků nepsal, a informace o „podatelích“ podnětů jsou obecně neveřejné – a to i pro kontrolované osoby a instituce.
Českou inspekci životního prostředí jsem už někdy v červenci s žádostí o vyjádření samozřejmě kontaktoval; stejně jako řadu dalších úřadů, odborníků a institucí. Jestli to ČIŽP vyhodnotila jako podnět je samozřejmě možné a nemám s tím nejmenší problém; ale jestli je Vámi předložený dokument reakcí na konkrétně můj podnět bohužel nevím ani já sám (já tento protokol nedostal), a obávám se, že tím spíše to nemůžete vědět ani Vy.
Za druhé, nerad bych se Vás následující poznámkou nějak „dotkl“, ale zcela upřímně: opravdu nemám nejmenší potřebu s Vámi komunikovat formou „otevřených dopisů“. Jako novinář píši články pro veřejnost, nikoliv pro Vás; a i když některé články mohou být z části i o Vás, tak to neznamená, že mezi námi probíhá nějaká „veřejná e-mailová diskuse“ a budeme si touto formou půl roku „povídat“.
To je, obávám se, podobně absurdní, jako kdyby např. politici neustále psali „otevřené dopisy“ – tu panu Kubalovi, tu panu Pleslovi, tu panu Wollnerovi atd. – kdykoliv o nich vyjde reportáž v ČT nebo článek na iDnes. Z tohoto důvodu tedy prosím berte tuto odpověď jako z mé strany první a zároveň poslední; jako novinář skutečně preferuji psaní článků, nikoliv otevřených dopisů.
A za třetí: to, že Česká inspekce životního prostředí dospěla v rámci svého šetření k závěru, že „nebylo zjištěno porušení zákona č. 114/1992 Sb. ze strany kontrolované osoby“ na ničem, co jsem ve svých článcích napsal, nic nemění; a nemám tedy, obávám se, co z toho „vyvozovat“. Nikde jsem ve svých článcích nepsal, že ČIŽP na 100% potvrdí, že jste porušil zákon; jen, že jste zkrátka zasáhnout měl, ale neudělal to, a nechal to mládě více než týden umírat – a na tom se, jak jsem již uvedl, stále nic nemění.
Pokud Vás nicméně zajímá mé „stanovisko“ (pokud snad nebylo z mých předchozích článků dostatečně patrné), tak můj osobní názor je, že jste v případě Oseku profesně i lidsky selhal – a to opakovaně. Jak svou záměrnou pasivitou, kdy jste to čapí mládě nechal pomalu umírat v podstatě jen „na just“, i když jste ho mohl zachránit; tak i svým následným hulvátstvím, kdy jste své kritiky veřejně označoval jako „hysterky“ či „psychopaty“ a jedné diskutující jste (pod hlavičkou Záchranné stanice) dokonce napsal, že je „kráva“ – aniž by tito lidé měli, na rozdíl od Vás, možnost vyjadřovat se třikrát týdně do médií.
Co se mě osobně týče, nejsem policista, soudce, ani inspektor ČIŽP; mohu vám – jako občan – například vyčítat bezcitnost či nečinnost nebo Vám napsat kritický komentář na Facebook, ale určitě Vám nemohu nic „přikázat“ nebo naopak „zakázat“. Ale alespoň jednu věc přeci jen díky svému povolání udělat mohu – informovat veřejnost. A to je to, co jsem v předchozích článcích udělal, a v čem budu, pokud se objeví něco nového, zajímavého či relevantního, pokračovat i nadále.
Ať už se Vám to líbí nebo ne, veřejnost má právo být informována i nad rámec Vašich tiskových zpráv a Vašich vlastních vyjádření do médií. Ať už se jedná o Vaší nečinností způsobené zbytečné úmrtí čapího mláděte v Oseku, o Vaše útoky na sociálních sítích na všechny, kdo si dovolili Vás kritizovat, či o Vaše protiřečení si v případě údajných „trestních oznámení“ (kterých na Vás bylo, podle Vašich slov, nejprve údajně podáno „několik“, ale následně byla, opět podle Vašich slov, údajně „smyšlená“).
Ale samozřejmě nejde jen o Vás; poměrně zajímavá jsou i vyjádření ředitele ČSOP Stýbla, který – jak už jsem psal posledně – v článku v časopise Ochrana přírody uvedl, že záchranné stanice „musí na svém území působnosti do 24 hodin od nahlášení přijmout jakéhokoli handicapovaného jedince volně žijících druhů a poskytnout mu odbornou pomoc", ale po událostech v Oseku „otočil“ a vyjádřil podporu Vašemu „nezásahu“ (ačkoliv Vám i kolegovi Moulisovi lidé to čapí mládě opakovaně „nahlašovali“).
Stejně tak je zajímavé, že se ČIŽP zaměřila pouze na „konkrétní jednání konkrétních osob“, zatímco „poslání“ záchranných stanic neřešili; nebo že je ve zmiňovaném protokolu o kontrole jako jeden z inspektorů uvedený Ing. Miroslav Hůla, který je ale současně na seznamu partnerů a příznivců Vašeho spolku Desop. Není to náhodou střet zájmu? Nevím; jak už jsem psal, nejsem inspektor, policista ani soudce – ale určitě se na to budu u ČIŽP informovat; a rozhodně je to další z věcí, které stojí za zmínku; stejně jako se v médiích každý druhý týden stále řeší například otrava Bečvy.
Takže ano, Česká inspekce životního prostředí, jak se zdá, u Vás v rámci svého šetření nezjistila „porušení zákona“. Gratuluji. Ale jak už jsem uvedl, na tom, o čem jsem psal, se v podstatě nic nemění. Vy samozřejmě můžete i nadále tvrdit, že to úmrtí bylo „přirozené“ a že jste se zachoval správně, a já zase budu i nadále hovořit o tom, že „záchranáři“ mají „zachraňovat“, a budu přitom odkazovat na relevantní informace, upozorňovat na nesrovnalosti, nebo že si někdo někde protiřečí – a názor na celou věc si ve výsledku bude moci udělat každý sám; a tak je to, aspoň podle mého názoru, správné.
Nicméně rád bych Vám poděkoval alespoň za zveřejnění zmiňovaného protokolu o kontrole; protože předpokládám, že jinak bych se k němu asi nedostal, a nebylo by tak, jak se říká, na čem dále „stavět“.
S pozdravemreklama
Další informace |
Dále čtěte |
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (68)
Marek Drápal
11.11.2021 10:37Stanislav Hrouzek
11.11.2021 11:44Cancy typu "já si myslím, že" bez opory v odborném názoru nejsou novinařina...
Jan Rylich
11.11.2021 14:16 Reaguje na Stanislav HrouzekMajka Kletečková
11.11.2021 12:36Jan Rylich
11.11.2021 14:17 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
11.11.2021 15:40 Reaguje na Jan RylichVy na otevřený dopis pana Makoně reagujete teprve dnes 11.11.2021 a píšete, že si nejste jistý „proč mě vyzýváte, abych k tomu „zaujal stanovisko“.
Vaše reakce neobsahuje ani špetku sebereflexe.
Jan Rylich
11.11.2021 22:30 Reaguje na Majka KletečkováJinak já bych zase očekával nějakou sebereflexi od pana Makoně; ale také jsem se jí nedočkal. Inu, co se dá dělat.
Majka Kletečková
13.11.2021 11:02 Reaguje na Jan RylichCo se týče té sebereflexe, s tou jste teď na řadě Vy, nikoliv pan Makoň.
Jan Rylich
14.11.2021 14:10 Reaguje na Majka KletečkováJaroslava Helgetová
11.11.2021 13:49Jan Rylich
12.11.2021 14:34 Reaguje na Jaroslava HelgetováJarek Schindler
13.11.2021 16:29 Reaguje na Jan Rylichkarel krasensky
11.11.2021 18:18Majka Kletečková
11.11.2021 23:08 Reaguje na karel krasenskyJarek Schindler
11.11.2021 18:33Už jsem to párkrát napsal. Pan Makoň a další prostě sklízejí jenom to co sami ve své neomylnosti ve společnosti zaseli.
Pan Stýblo, místo snah o legalizaci nesmyslného plnění záchraných stanic živočichy, kterí ochranu nepotřebují, by spíš měl přemýšlet o vlastním jednání. Změna zákona o myslivosti, kterou tak vehementně prosazoval z něj myslícího člověka neudělá.
Majka Kletečková
11.11.2021 21:57 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
12.11.2021 05:55 Reaguje na Majka KletečkováNa jednu stranu požadujete zasahování do přírodních procesů v případě čápěte a ihned potom jste schopni poukazovat na to, že někdo zasahuje v případě kůrovce.
Nevadí vám přemnožení jednoho druhu ale budete vehementně poukazovat na přemnožení druhého a žádat snížení stavu. Atd. To , že ten lidský soucit je hodně falešný je z vašeho vnímání světa přímo cítit.
Majka Kletečková
12.11.2021 12:50 Reaguje na Jarek SchindlerJan Rylich
12.11.2021 14:45 Reaguje na Jarek Schindler1) Smyslem a cílem záchranných stanic je zachraňovat zvířata, ať už jsou jakákoliv; od orlů či netopýrů až po zcela "běžné" ježky či holuby. A 2) konkrétně čáp bílý u nás patří mezi zvláště chráněné živočichy, takže mu "přemnožení" skutečně nehrozí. Naopak jsou poměrně dost přemnožení hraboši, kterými se čápi (mj.) živí.
Jarek Schindler
12.11.2021 18:41 Reaguje na Jan Rylich1) smyslem záchraných stanic by mělo být v první řadě zachraňování chráněných druhů u kterých došlo k hendikepu vlivem člověka.
Takže určitě nejde o sběr srnčat či mláďat zajíců. Ti se také mnohým "postiženým zachraňováním " jeví jako tvorečkové, kteří potřebují jejich pomoc. Přitom skutečnost je úplně jiná.
V případě záchraných stanic by dále nemělo jít o zasahování do přirozených procesů a přirozeného výběru.
2) To že ochranáři a ornitologové neustále drží čápa na seznamu "zvlášť chráněných živočichů" ještě neznamená, že tam ve skutečnosti patří. Jeho počty, počet hnízdících párů, celkový stav populace nesplňují kritéria pro zařazení mezi zvlášť chráněné druhy!
No a nezlobte se na mě ale argument, že pokud u nás něco patří mezi zvlášť chráněné živočichy automaticky znamená že "přemnožení skutečně nehrozí" je nesmysl.
Přemnožení hrabošů je periodická záležitost. Že jsou přemnoženi dnes neznamená že budou přemnoženi zítra. No a četnost plazů a obojživelníku , jako hlavní potravy čápa u nás za posledních pár let klesla o 40%.
Takže co vám tam zbývá? Pouze čáp jako oblíbený ikonický druh. Trochu málo na takovou bouři.
Na druhou stranu, již jsem to napsal,co si páni Makoň a spol zaseli, tak nyní sklízí.
Jan Rylich
14.11.2021 14:30 Reaguje na Jarek SchindlerCo je ale podstatné: pokud se Vy osobně domníváte, že smyslem záchranných stanic by mělo být v první řadě "zachraňování chráněných druhů u kterých došlo k hendikepu vlivem člověka", máte na to samozřejmě plné právo; ale současný stav takový prostě a jednoduše není. Záchranné stanice mají aktuálně poskytovat pomoc *všem* živočichům, kteří pomoc potřebují.
Tím pádem je tedy víceméně vedlejší i to, jestli má čáp bílý na tom "seznamu" být nebo ne. Protože aktuálně žádné omezení činnosti záchranných stanic na "zachraňování" jen konkrétních zvířat (např. jen přísně chráněných nebo jen zraněných člověkem) není.
Jarek Schindler
14.11.2021 21:03 Reaguje na Jan RylichJen pochybuji o tom, že vy řešíte záchranu zvířat. Vy řešíte jen záchranu jednoho čápěte a to navzdor přírodě. Nic víc.
Bohužel současný stav je takový, že lidé do záchraných stanic začali nosit vše o čem si a to bez jakékoliv znalosti věci myslí, že to potřebuje záchranu. Bohužel z neznalosti berou z přírody mláďata která pomoc absolutně nepotřebují.
Trochu pokrytecky zní i to, že záchrané stanice mají poskytovat pomoc "všem" živočichům. To vaše "všem" je totiž nesmysl, který snad nikdo mimo vás takto vnímat nemůže. Živočichů je spousta druhů.
Tím pádem je tedy víceméně jasné, že i díky vašemu přístupu se stávající zákon o ochraně přírody stává alespoń v § zmińujícím záchranné stanice zralým na novelizaci.
Majka Kletečková
14.11.2021 22:37 Reaguje na Jarek SchindlerJasmína S.
15.11.2021 05:42 Reaguje na Jarek SchindlerJasmína S.
15.11.2021 09:26 Reaguje na Jasmína S.Jinak jejich základním posláním je pomáhat Všem živočichům v nouzi.
Jarek Schindler
15.11.2021 10:57 Reaguje na Jasmína S.Tady nejde o žádný princip.
Kolik jste například donesla do záchrané stanice přiotrávených myší či potkánů a žádala výplach žaludku a náhradu poškozených orgánů? Já zapomněl, vy jste určitě žádnou myš ještě v životě nenašla.
Jasmína S.
15.11.2021 11:38 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
15.11.2021 19:22 Reaguje na Jasmína S.Jinak matka v přírodě nejlépe pozná co je životaschopné a co ne. No a "napojovat se na ni" nikdo nemusí. Ono stačí respektovat přírodní zákonitosti. Usmrcení mláděte v zájmu přežití ostatních je běžnou věcí. Jde o přežití silných potomků. Nakonec i ta samotná matka ( dospělý jedinec)má v přírodě větší cenu než mládě.
No a ta "taky ochrana" jakou tady mnozí prezentují?
Vemte si dravce. Přežívají pouze nejsilnější a u některých druhů nakonec jen jedno mládě. Nemusí jít jen o infanticidu ale jde i o kainismus.
No a přestože víme, že většina mláďat dravců nepřežije je vybírání těchto mláďat z hnízd nezákonné. Třeba v USA je sokolníkům povoleno vybrat určitý počet mláďat. Proč to nejde i u nás když víme, že všechny mláďata stejně nepřežijí?
Jasmína S.
16.11.2021 08:57 Reaguje na Jarek SchindlerInfanticida a kainismus jsou součástí přírody, ale neznamená to, že nezasáhnout je vždy to nejlepší řešení, myslím si že je lepší podporovat život. Od toho máme odborníky, aby kvalifikovaně rozhodli. Ale zde bohužel selhali na celé čáře. Je to samozřejmě můj osobní názor, na který mám právo.
Jarek Schindler
16.11.2021 18:33 Reaguje na Jasmína S.Jaké pravdy se pořád ohledně toho čápěte dožadujete? ČIŽP a její vyjádření k této kauze je snad jasné. Tam by snad měli být ti vaši odborníci a ti snad kvalifikovaně rozhodli. Vám to snad nestačí?
Jak je vidět tak nestačí a dokonce to hodnotíte jako selhání. Zase se nabízí otázka. Z jaké pozice to jako selhání hodnotíte? Odpovím si za vás. Z pozice laika který o přírodě moc neví, polidšťuje zvířata a řídí se pochybným soucitem.
Jasmína S.
17.11.2021 12:02 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
17.11.2021 15:22 Reaguje na Jasmína S.Milan Orkáč
12.11.2021 08:39karel krasensky
12.11.2021 12:17 Reaguje na Milan OrkáčJarka O.
12.11.2021 12:30 Reaguje na karel krasenskyVladimir Mertan
12.11.2021 18:33Daniela V.
12.11.2021 20:03Vladimir Mertan
12.11.2021 20:33 Reaguje na Daniela V.Jarek Schindler
13.11.2021 10:19 Reaguje na Daniela V.V Evropě je populace čápa bílého ve většině zemí na vzestupu u nás je považována za stabilní.
Nejnižší zastoupení čápa bylo u nás v předminulém století kdy nastal výrazný úbytek v celé Evropě. V roce1934 bylo u nás 194 hnízd s mláďaty, roku 1958 byla velikost celkové populace odhadnuta na 459 párů a v roce 1984 již na 648 párů.
V současnosti se u nás vyskytuje kolen 3 tisíc čápů na přibližně tisíci hnízdech.
Tato čísla mluví jasně. Druh s takto se zvyšující populací němůže být řazen mezi druhy kriticky ohrožené. Na to zařazení jsou totiž nějaká jasně daná pravidla. Atd.
Daniela V.
13.11.2021 17:43 Reaguje na Jarek SchindlerProto nechápu a nerozumím, proč se jejich status už nezměnil ....Proč to neudělali ochránci a ornitologové ? Kolik času trvá setrvačnost, na co se čeká, aby se změnila kategorie ochrany ? V tom by asi měl konat pan Makoň a ostatní. Vždyť oni mají přehled jak na tom živočichové jsou .....
Jarek Schindler
13.11.2021 20:23 Reaguje na Daniela V.No a pan Makoň, Stýblo a jim podobní. Ti se asi řídí heslem:" Za žádnou cenu nepustíme co jsme jednou chytli".
Daniela V.
13.11.2021 21:13 Reaguje na Jarek SchindlerKarel Makoň
13.11.2021 22:10jak to tak čtu, Vy jste opravdu úplně marný případ a navíc bez
sebemenšího pudu sebezáchovy. Evidentně i druhou příležitost se omluvit jste opět propásl, na společný sbírkový účet všech stanic „Zvíře v nouzi“ jako omluvu jste žádný finanční dar také neposlal a navíc trpíte pocitem, že je povinností mou i nás všech Vám stále dokola vysvětlovat to, co evidentně nechcete a ani nemůžete pochopit.
Ano, máte pravdu, nejste ani policista, ani soudce, ani orgán ochrany přírody, tak prosím nehodnoťte práci druhých a už vůbec ne tu mou! Navíc nemám nejmenší potřebu, čas a náladu si s Vámi stále dokola dopisovat, ale to vůbec neznamená, že mě můžete veřejně „špinit“ a že já se nebudu bránit. Takže opět nemáte pravdu a veřejně lžete!
Máte obrovské štěstí, že v lidské společnosti bohužel neplatí to co u čápů a v přírodě samotné, jelikož přirozená přírodní selekce a výběr by Vás i Vaše problémy už dávno za mě vyřešily.
Karel Makoň – ZSŽ Plzeň
www.desop.cz
Jan Rylich
14.11.2021 16:17 Reaguje na Karel MakoňDůvodů (a konkrétních příkladů) jsem ve svých článcích popsal už několik a nebudu se tedy opakovat; ale přiznám se, že mě Vaše reakce (opět) docela překvapila. Má to snad být pokus o "výhrůžku"? Nějaké "přátelské varování" jako od "Kmotra"?
Tak či tak, souhlasím s Vámi alespoň v tom, že skutečně nemá cenu si "dopisovat"; ale současně se ani nebudu "zlobit", když čas od času reagovat budete; protože v každé své další reakci se Vám daří klesat o něco "níž" - tu někomu nadáváte, tu si protiřečíte, tu pro změnu vyhrožujete; a je skoro až fascinující to sledovat.
Jak jsem tedy uvedl i v článku, Vaše chování a jednání budu sledovat - a informovat veřejnost - i nadále. Protože to, co poslední měsíce převádíte, se skutečně jen tak nevidí. A je zřejmé, že "nezásah" v Oseku byla jen, jak se říká, špička ledovce.
Současně je ale třeba dodat, že Váš přístup je mezi záchranáři naštěstí naprostou výjimkou, nikoliv pravidlem - a rád bych tímto ostatním záchranným stanicím poděkoval. Snad bude jednou podobně korektně fungovat i ta v Plzni.
Majka Kletečková
14.11.2021 17:14 Reaguje na Jan RylichDaniela V.
14.11.2021 17:29 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
14.11.2021 23:31 Reaguje na Daniela V.Pan Rylich řeší záchranu jednoho čápěte, jeho záchranu prosazoval proti zákonům přírody. S tím, že mu profesionální a erudovaní ochranáři nevyšli vstříc, se nedokázal smířit ani poté, co mu byly jejich důvody srozumitelně mnohokrát vysvětleny. Ani po vyšetření a vyjádření ČIŽP neprojevil žádnou sebereflexi. To mi na jeho chování velmi vadí.
Svůj názor Vám nevnucuji a respektuji, že si myslíte něco jiného.
Jan Rylich
17.11.2021 18:34 Reaguje na Majka KletečkováNeřeším ani zdaleka jen "záchranu jednoho čápěte", ale mj. také opakované hulvátství a útoky pana Makoně na všechny ostatní (v médiích i na sociálních sítích), jeho opakované lži či protiřečení si; a mimo jiné i překvapivé "protiřečení si" ředitele ČSOP, pana Stýbla.
Stejně tak není pravda, že by snad "erudovaní ochranáři" dokázali něco "vysvětlit"; jestli Vy osobně považujete pana Makoně za "erudovaného" odborníka je samozřejmě Vaše věc (já tento pocit nesdílím); nicméně i kdyby jím skutečně byl, zatím nikomu nevysvětlil ani "ň"; celé měsíce kolem sebe jen "kope", útočí a manipuluje.
A nic zásadního jsme se nedozvěděli ani od ČSOP. Jak si můžete přečíst ve článku i v odkazovaném "protokolu o kontrole", ČIŽP otázku, jestli měli záchranáři zasáhnout nebo nikoliv, nijak zvlášť neřešili. Za porušení zákona to "nepovažují" - ale "nebylo to předmětem šetření". Ve svém šetření se zaměřili výhradně na konkrétní "úkony" na daném hnízdě; např. kroužkování nebo použití dronu.
Znovu tedy opakuji (ale slibuji, že už naposledy), že jediný, kdo by měl projevit nějakou "sebereflexi" je pan Makoň; já k tomu skutečně zatím nemám nejmenší důvod; i když to po mně neustále, z nějakého důvodu, požadujete.
Iva Svobodová
14.11.2021 17:44 Reaguje na Majka KletečkováIva Svobodová
14.11.2021 17:43 Reaguje na Jan RylichEternalius von Dam Damnation
14.11.2021 18:19 Reaguje na Karel MakoňJsi jen někdo kdo si myslí, jaky suprový zachranář je a přitom arogantní a nemluvě o vašim EGU který dokaže zachranit zvíře jen podle nálady jak se mu zachce!
NEZAPOMEŇ, ŽE PRAVDA VŽDY VYHRAJE A VEŘEJNOST SE DOZVÍ SKUTEČNOST O VÁS A O VAŠEM NEZÁSAHU
Petr Eliáš
15.11.2021 11:00 Reaguje na Eternalius von Dam DamnationJarek Schindler
14.11.2021 09:56Komentář Karal Makoňě z 13.11.2021 22:10 je již asi opravdu za hranou jakékoliv slušnosti. Takto přímo veřejně vyhrožovat oponentu? To už chce asi hodně silný žaludek a nebo, že by to byl projev nervíčků na pochodu?
V každém případě pan Makoň zapomněl na jednu veledůležitou věc. "To obrovské štěstí, že v lidské společnosti bohudík (dovolím si v tomto slově opravit text pana Makoně) neplatí to co u čápů a v přírodě samotné", se nevztahuje pouze na lidi na které pan Makoň ukáže. Tyká se nás všech, tedy i samotného pana Makoně.
Daniela V.
14.11.2021 10:17 Reaguje na Jarek Schindlerderek van voorst
14.11.2021 15:17 Reaguje na Daniela V.Petr Eliáš
15.11.2021 11:01 Reaguje na derek van voorstOndřej Dočkal
14.11.2021 21:40 Reaguje na Daniela V.Na druhou stranu, když si představím, jakou smršť tohle všechno vyvolalo, nedivím se, že z toho má jeden nervy na pochodu. Zkuste si představit, že do vás neustále budou dloubat, dloubat a dloubat... a ze všech stran. A vy, nammísto toho, abyste se věnovali své práci, rodině apod., musíte na to dloubání reagovat, a reagovat, a reagovat... Máte potvrzené od ČIŽP, že jste zákon neporušila. pak přijde pan Rylich, a zase veřejně napíše: cit:
A za třetí: to, že Česká inspekce životního prostředí dospěla v rámci svého šetření k závěru, že „nebylo zjištěno porušení zákona č. 114/1992 Sb. ze strany kontrolované osoby“ na ničem, co jsem ve svých článcích napsal, nic nemění; a nemám tedy, obávám se, co z toho „vyvozovat“. Nikde jsem ve svých článcích nepsal, že ČIŽP na 100% potvrdí, že jste porušil zákon; jen, že jste zkrátka zasáhnout měl, ale neudělal to, a nechal to mládě více než týden umírat – a na tom se, jak jsem již uvedl, stále nic nemění.---- co k tomu dodat?
Přepískl to brutálně a já to hájit nebudu. Ale vidím jasně příčinu a následek.
Daniela V.
14.11.2021 22:35 Reaguje na Ondřej DočkalJan Rylich
17.11.2021 18:45 Reaguje na Ondřej DočkalZaprvé, pokud byste tu situaci sledoval od začátku, věděl byste, že pokud někdo do někoho začal "dloubat", byl to právě pan Makoň, který se opakovaně vyjadřoval do médií a kritizoval a osočoval všechny své kritiky jako "hysterky" či "psychopaty" ještě dávno před tím, než jsem na tohle téma napsal byť jen svůj první článek.
Za druhé, jak si můžete přečíst např. v odkazovaném "protokolu o kontrole", ČIŽP ve svém šetření bohužel otázku, jestli měli záchranáři zasáhnout nebo nikoliv, nijak zvlášť neřešila; za porušení zákona to "nepovažují"; ale tato otázka pro ně "nebyla předmětem šetření". Ve svém šetření se zaměřili pouze na konkrétní "úkony" na daném hnízdě; tj. např. kroužkování nebo použití dronu.
A ano, v tomto směru pan Makoň skutečně "neporušil zákon"; např. je špatně neokroužkoval, nebo do nich nenalétával dronem; což je jistě skvělá zpráva, ale to ani nikdo nikdy netvrdil.
A za třetí - viz Vaše citace mého závěrečného odstavce - ano, co k tomu dodat; myslím, že je to napsané poměrně srozumitelně. Rozhodnutí ČIŽP na tom (bohužel) skutečně nic nemění.
Petr Eliáš
15.11.2021 11:07 Reaguje na Jarek SchindlerBřetislav Machaček
16.11.2021 09:07zvířat je pro skutečné zoology a ne pro laiky a útlocitné pseudoochranáře.
Při sledování hnízda veřejností je moudré při podobném zásahu matky vypnout přímý přenos a nechat to sledování odborníkům. Podobná reakce se dala čekat, protože vzdělanost o skutečné přírodě je mizerná. Názory ovlivňují
různé útlocitné filmy o záchraně zvířat, o jejich lovu a jiné hlouposti.
Skutečnost je v přírodě zcela jiná, protože je svým způsobem krutá stejně
jako život lidí. Silnější loví slabší a často i vlastního druhu, zabíjí je
krutě a bez smilování. Zabíjí je dokonce ze zábavy a bez užitku stejně
jako lidé. Prostě a jasně, pokud si přírodu idealizuji, tak ji nesmím
zkoumat do hloubky a měl bych si vybírat, co si přeji vidět a co ne. Šok
z reality pak někteří nezvládnou a jsou schopni bojovat se samotnou
přírodou pouze proto, aby to bylo podle jejich představ a ne podle zákonů
přírody. Takže poučení do budoucna. Buď žádné kamery a nebo při podobné
situaci vypnout a oznámit, že došlo k poruše kamery. Lidé si popláčou
nad technikou, ale nebudou diskutovat nad něčím, co si příroda řeší po
svém.