Jiří Paul: Investice 15 miliard Kč do kanálu DOL? Jen s „nulovou“ variantou
Dobrou zprávou je, že Vláda ČR je připravena investovat do vodohospodářského projektu s předpokládaným ekologickým užitkem částku cca 15 miliard Kč. Vyzýváme proto k tomu, aby při posuzování projektu byla zvážena i varianta "nulová" z hlediska výstavby koridoru DOL. Pokud by nakonec dílo nebylo provedeno, vyčleněné prostředky by byly investovány např. do ochrany půdy, návratu přírodní krajiny, vodoochranných projektů nebo nádrží pro lidskou a zemědělskou potřebu.
Řádný hospodář by měl učinit tak velkou investici do vodního hospodářství až ve chvíli, kdy bude zřejmé, že investice je nasměrována tak, aby byl její efekt maximální.
Jedná se o projekt, na kterém by měl být široký konsensus a který by měl být prozkoumán ze všech hledisek případných dopadů na životy občanů a životní prostředí. Chybí zde systematická otevřená diskuze na toto téma, stálá pracovní skupina se zastoupením širokého spektra odborníků a podobně.
Asociace pro vodu ČR proto nabízí spolupráci. Naši odborníci jsou připraveni se na takové práci podílet, neboť hlavní činností našeho spolku je ochrana vody a vodního prostředí, její dostupnost a kvalita.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (19)
Pavel Hanzl
9.10.2020 15:52Vyhráli jsme volby, takže držte všichni huby a krok.
Připadá mi ale dost děsivé, že tahle šílenost vůbec nevadí většině naší společnosti, lidé mu to zase nahází jak dycky.
vaber
9.10.2020 17:41 Reaguje na Pavel Hanzlkromě kopání děr v lesích ,vykopání meliorací a FVE, jsou zelené mozky proti všemu
kdo vládne tak rozhoduje ,až vyhrají ve volbách vaše názory budete rozhodovat
jsem si si jist, že kdyby vládla opozice bude se dělat vše skoro stejně a vy ty stejné kroky budete chválit
politika bude stejná, jen si budou mastit kapsy jiní lidé ,kdy to pochopíte
Pavel Hanzl
9.10.2020 20:53 Reaguje na vaberJan Kropáč
9.10.2020 22:05 Reaguje na vaberUž se těším až na Alze bude způsob dopravy DOL s poznámkou: termín dodání - až naprší a neuschne.
Martina Vránová
9.10.2020 18:40 Reaguje na Pavel HanzlŽe je nutný konsenzus odborníků, je v případě tak ohromné investice jasné (že se nikdo nebude brát na ničí odborný náhled zřetel, je také jasné).
Já jako laik se docela jednoduše ptám: CO tudy vlastně poteče? O ostatních řekách toho tolik nevím, ale o Labi aspoň to, že celé měsíce se dá přejít téměř suchou nohou a lodě do Hamburku stojí a stojí.
Apropos - CO se bude zase ještě, uvšechvšudy, na těch lodích přepravovat? Není krámama zamořený celý svět?
Karel Zvářal
9.10.2020 18:50 Reaguje na Martina VránováPavel Hanzl
9.10.2020 21:00 Reaguje na Martina VránováSvatá Prostoto
9.10.2020 17:24A podobně je s těmi 15 giga ... vedení kraje by mělo říci, zda je pro, aby se vrazily právě do tohoto projektu, či zda by preferovali investice do jiných akcí.
Protože co si budeme namlouvat, ten kanál, pokud bude, má význam především pro ten region.
Jaroslav Štemberk
9.10.2020 19:35Pavel Hanzl
9.10.2020 20:03Nejsme schopni spravit hrbatou dálnici v Ostravě, ani ten kousek D1.
A vymýšíme úplnou blbost s DOL!!
To přece nemůže být hloupostí, v tom musí být záměr!
Není to řešení náhodou tady?
https://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29
Karel Zvářal
9.10.2020 20:35 Reaguje na Pavel HanzlAle že z toho DOL už jedna řeka vypadla, o tom se příliš nemluví, že není prakticky co vozit ve větších objemech, že investice potřebujeme do stávající sítě rychlejších komunikací - ale hlavně že PROINVESTUJEME...
Prostě s těmi obnaženými hladovými balvany a téměř pětisetletým suchem mě nikdo něpřesvědčí, že sázka na vodní kanály je dobrá investice - při nedobrém stavu silniční a železniční infrastuktury. A až sousedi začnou budovat kanál Dunaj-Mohan-Saale:-)), možná svůj názor přehodnotím...
Pavel Hanzl
9.10.2020 20:51 Reaguje na Karel ZvářalTy jsou logicky v tom, že se musí dokončit dopravní propojení s Evropou.
A tohle se blokuje.
Proč? Protože někdo nechce, abychom šli do Evropy a má u nás rozhodující vliv.
Karel Zvářal
9.10.2020 21:12 Reaguje na Pavel HanzlS tím propojením Dunaje a Odry je to podobné, jen ti lidé chodí ve šlajfkách a umně lobují na těch správných místech. Prostě nemůžete dnes očekávat jednotný názor...
Pavel Hanzl
10.10.2020 08:25 Reaguje na Karel ZvářalJe velmi podivné, že výstavba dálnic se zastavila kousek před hranicemi (že by křečci žili jenom tam?) a mám silný pocit, že výmluvy na ekology jsou zástěrkou něčeho jiného.
Stavební ouřad má právo vyhodit chlapa s křečkem, má přímo povinnost zjistit, jestli v potoce žijí raci a jestli jim ta stavba vůbec ublíží atd. atd.
Jenže to nedělá. Proč?
Proč odmítáme větší integraci v rámci EU, což by zrovna nám přímo fatálně pomohlo?
Proč odmítáme euro?
Proč odmítáme budovat čistou energetiku, proč odmítáme green deal, který jsme podepsali, proč odmítáme spolupracovat na novém zákoně o imigraci?
Proč se chováme, jako bychom do Evropy vůbec nepatřili a vyloženě nás obtěžuje býti národem Evropským?
To není přece naše přirozená pozice, v Evropě jsme historicky žili vždy už od sv. Václava. Kromě 40. let "budování komunismu". A tam vidím ten problém.
Pavel Hanzl
11.10.2020 17:44 Reaguje na Karel Zvářalhttps://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29
Karel Zvářal
11.10.2020 19:13 Reaguje na Pavel HanzlPetr Čech
10.10.2020 08:12Břetislav Machaček
10.10.2020 20:42 Reaguje na Petr Čechmají být podle plánů míjeny obchvatem, tu už ta řeka dávno nemá
svůj přírodní charakter. Regulací prošla už za 1.republiky a za
války, kdy se splavněním počítalo Německo. Navrhoval jsem kritikům
průvodcovství celou trasou od soutoku s Olší až třeba k Ostravě,
ale jim hlavně stačí to, že to prosazuje prezident a vláda, tak
to je i bez místní znalosti na nic. Jsem zvědav na reakci Polska
a EU, když by naše vláda odmítla i to zainvestování z fondů EU.
Polsku by splavnění po naši hranici bylo k ničemu a tak by padla
i jejich část splavnění Odry. Možná nás časem k tomu EU dokonce
dotlačí a pak jsem zvědav na reakce odpůrců.
Břetislav Machaček
11.10.2020 11:05 Reaguje na Břetislav Machačekobchvatů Hraničních meandrů, tak půjde zcela po území Polska
a to si asi s tím hlavu lámat nebude a bude stavět i přes odpor našich ekologů a akademiků. Na ČR tak zůstane
pouze už ten zregulovaný úsek Odry od Starého Bohumína do
Ostravy, kde už se toho nedá moc pokazit a už ani vrátit řeku do stavu před regulací.