https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/miroslav-patrik-lepsi-je-pry-stavet-byty-nez-mit-pole
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Miroslav Patrik: Lepší je prý stavět byty, než mít pole

17.7.2024
Děti Země na konci června na základě hlasování osmdesáti členek a členů odborné komise z celkových devadesáti dvou zveřejnily výsledky 29. ročníku ankety o antiekologický výrok Zelená perla.
 
Zelenou perlu 2023 obdržel hlavní ekonom ve společnosti BH Securities a. s. a poradce premiéra Štěpán Křeček, druhé místo obsadil poslanec, předseda hnutí ANO a majitel Zelené perly 2013 a 2019 Andrej Babiš a třetí místo europoslanec za ODS Alexandr Vondra. Nejsilnější zástupci koalice a opozice tak ovládli přední místa.

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Děti Země

Největší šanci anketu vyhrát měl se třemi výroky senátor za ODS Tomáš Jirsa a po dvou výrocích předseda hnutí ANO Andrej Babiš a předsedkyně KSČM Kateřina Konečná.

Z hlediska obsahu výroků letos převažovalo odmítání rychlejšího řešení globálních změn klimatu zaváděním opatření Zelené dohody a vyšší ochrany biodiverzity. Nově se ale přidala kritika evropských institucí, které zelenou agendu prosazují.

Je ještě vhodné připomenout, že v roce 2022 skončila po třiceti letech anketa o antiekologický čin Ropák a že první titul za rok 1992 získal ředitel podniku Vodohospodářská výstavba Július Binder a poslední titul za rok 2021 má ministr životního prostředí, poslanec za hnutí ANO a majitel Zelené perky 2020 Richard Brabec.

Zelená dohoda jako hromosvod

Anketu vyhrál ekonomický poradce premiéra Štěpán Křeček, který loni v srpnu v rozhovoru pro Seznam Zprávy zkritizoval nejen archeology a památkáře, ale i ochránce přírody, neboť na otázku, proč je u nás nízké tempo a rozsah výstavby bytů, odpověděl takto: „Nemůžeme být skanzen, který tady bude pořád udržovat nějaká pole, která v podstatě nic nenesou. Ty budovy by přinesly daleko větší ziskovost.“

Druhé místo získal předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který se loni v dubnu v Rádiu Impuls zase zaměřil na kritiku Zelené dohody a na letošní volby do Evropského parlamentu, neboť tvrdil následující: „Zelení šílenci, kteří jsou v tom Evropském parlamentu, jsou často i zkorumpovaní. Co oni chtějí? Chtějí, že na moři budou větrníky, na poli budou soláry, budeme mít červy. Oni chtějí zničit skot a všechno. Tito blázni zničí Evropu.“

Na třetí místo se pak dostal europoslanec za ODS Alexandr Vondra, který loni v září v rozhovoru na CNN Prima NEWS ohodnotil ekologickou politiku evropských institucí takto: „Green Deal je tragédie ve své radikalitě, protože fakt jenom všechno zdražuje a horko je tu furt dál. Dokonce i tady ve studiu.“

Nejlepším umístěním senátora za ODS Tomáše Jirsy se tak stalo až čtvrté místo s tímto výrokem: „My jsme vyhlásili válku globálnímu oteplování, ale někteří vědci tvrdí, že nastává malá doba ledová – a kdo ví, budou-li nám ty dva stupně průmyslového oteplení stačit k přežití.“

Nejúspěšnějšímu účastníkovi obou těchto anket, kterým je bývalý český prezident, Ropák 1993 a majitel Zelené perly za roky 1995, 2005 a 2007 Václav Klaus, tak letos zbylo jen šesté místo, neboť své „devadesátkové“ názory jen stále rozmělňuje: „Jsme obětí zelené ideologie, obětí zelené barvy, která místo barvy rudé se dnes stala tím hlavním zlem současného světa a současného Západu.“

Hlasování veřejnosti na stránce Ekolist.cz se letos vzácně shodlo s hlasováním odborné komise, neboť stanovilo stejné pořadí Křeček – Babiš – Vondra.

Obranou proti hlouposti je smích

Zásadní ovšem je, že stále platí základní účel ankety – upozorňovat a smát se hloupým názorům ve veřejném prostoru z oblasti ochrany životního prostředí, a to i přesto, že svým obsahem jsou stále agresivnější. Poukázat na nositele takových směšných výroků je totiž znakem svobodné demokratické společnosti.

Na závěr je nutné ještě zmínit tuto absurditu Štěpána Křečka k ochraně archeologických památek, kterou pronesl ve stejném rozhovoru, co antiekologický výrok: „Úplně nejhorší ze všeho jsou archeologové, protože když se někde najde nějaká kůstka, vše se na půl roku zastaví. Neměli bychom tak snadno ustupovat. Jestli tam ta kůstka odpočívala stovky nebo tisíce let, kdyby se to náměstí opravilo a zalilo se to betonem, ta kůstka tam pár stovek let ještě zvládne.“


reklama

 
foto - Patrik Miroslav
Miroslav Patrik
Autor je český přírodovědec a předseda spolku Děti Země.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (52)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

17.7.2024 06:21
k tomu by se dalo dodat, že problém bytové výstavby jsou singlisté.
Tedy lapidárně řešeno lidé, kterří nedokážou z nějakého důvodu žít v minimálně v párech.
Naše město má přibližně stejně obyvatel už 25 let, provádí se soukromá výstavba jako ve všech městech ale bylů je málo. To není jinak možný, než že přibívá lidí, kteří okupují velikostně byty pro rodiny sami.

Nedá se říci, že by sociální adaptace se zlepšila v době digitalizace, kde pokračuje fragmentace populace. Virtualizace a dočasnost vztahů nevirtuálních nákladů na bydlení.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

17.7.2024 08:53 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ono se to vrátí pomalu zpět. Single život byl posledních 30 let jednoduchý, proto více rozvodů a více zbytečných bytů.
Při změně klimatu a občas nesmyslnou drahotovou způsobenou zaslepeností Green Dealem lidi opět začnou žít pospolu, začnou se opět učit spolu žít různé generace a lidi budopu zase spolu lépe vycházet.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.7.2024 08:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Opravdu má vaše město stejně obyvatel? Nejsou tam žádní obyvatelé přechodní, ať již cizinci nebo lidé, kteří mají sice stále trvalé bydliště v "rodné vísce", mnoho let už ale žijí jinde ve více či méně oficiálně evidovaném nájmu?
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 09:09 Reaguje na Viktor Šedivý
přesně tak. nastává další přesun obyvatelstva, "prdelákovy za jeseníky" (pardon, nemyslím to zle) se vylidňují, protože veškerou práci na poli a v lese zvládne pár lidí a průmysl tam dávno zkrachoval, a města rostou a lidé holt chtějí v městech bydlet jako lidé a ne jako slanečci. samozřejmě ty opuštěné baráky zůstávají stát, jako chalupy, kam se jezdí dvakrát do roka vyvětrat, nebo ty dva štoky vícegeneračních domků zůstávají prázdné a baráky jak kráva obývá pár staroušků. no a ti mladí (slušně placení a zakládající rodiny) fakt nechtějí žít na ubytovnách nebo ve sdílených bytech, ale chtějí mít s jedním dítětem aspoň 2+kk, s více dětmi aspoň 3+kk (a pokoj pro každé dítě a pracovna/trucovna pro každého dospělého zůstabne nesplněným snem).

jiná věc je, že se často stavby pro bydlení staví na bonitní půdě, protože paradoxně, je menší problém zastavět pole na rovině než neplodnou stráň nebo rokli (často smetiště či ruderální poušť). čili bychom se měli chytit za nos, jestli opravdu potřebujeme chránit tolik roklí a strání různými pp, pr, npr, npp a vůbec jak jsou všechny ty zkratky maloplošně chráněných území.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

17.7.2024 09:14 Reaguje na Lukas B.
v létě je všem horko, a jezdí do těch velkých domů v lese a na vesnici se chladit.
A až bude ještě větší vedro, tak se tam z těch měst všichni nevejdou a začně další přesun obyvatelstva?
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 09:33 Reaguje na Michal Uhrovič
ne, nezačne. už tam odvykli žít (a popravdě, tam je "krásně" v létě a když napadne sníh, ale devět měsíců v roce je to tam jen vopruz) a přece se nebudou vracet "mezi ty zaprděný blbce", před kterými do města utekli*). tam se nevrátí nikdo - leda snad, že by přišla taková bída a nouze, že by se na pole vrátily motyky a do lesa sekery.

*) z těch, co odejdou do prahy (brna, plzně, liberce, olomouce, hradce) studovat, se domů vrací (až na výjimky) jen ti, co se neuchytili.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

17.7.2024 09:37 Reaguje na Lukas B.
nyní to tak je, za 20 let to bude jinak.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 10:31 Reaguje na Michal Uhrovič
no toho se právě obávám. abychom neskončili v potu tvářes motykama v soběstačných zemědělských komunitách.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2024 12:14 Reaguje na Lukas B.
Ony by se ty "prdelákovy za Jeseníky" nevylidňovaly pokud by tam byl již před 15 lety ten tunel pod Červeňákem. Komu můžeme děkovat, že tam není? No a tento pán z těch Dětí se asi také nemůže v některých obcích moc ukazovat. Těch lidí, kterým léta znepříjemňoval život a poškozoval jim různými obstrukcemi jejich životní prostředí jsou tisíce.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.7.2024 12:20 Reaguje na Jarek Schindler
Minimálně před 20roky a to tunel silniční i železniční !
Odpovědět
JV

Jaroslav Vrabec

17.7.2024 15:16 Reaguje na Lukas B.
Nemáte pravdu, nedochází ke stěhování do měst. Stačí se podívat na data. Města, okresní města a většina krajských měst populačně stagnuje, malé vsi mírně rostou.
Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 15:49 Reaguje na Jaroslav Vrabec
Řeč není doufám o matičce stověžaté, že ne?

https://iprpraha.cz/stranka/4132/pocet-obyvatel-prahy-dlouhodobe-narusta-hlavni-mesto-laka-mlade-i-cizince
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 17:49 Reaguje na Radek Čuda
roste praha a brno, a do jisté míry rostou další slušná univerzitní města. růst nocleháren typu kladna, říčan, mělníka, slaného nebo berouna je fakticky růstem prahy (obdobně noclehárny okolo brna).

jo a podstatné procento lidí fakticky trvale žijících v praze a brně má registrovaný trvalý pobyt někde v dávné domovině, kde dává liška dobrou noc a kam přijedou za staroušky na vánoce a na dva víkendy ročně.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

17.7.2024 15:43 Reaguje na Viktor Šedivý
fluktuace je, ale pořád je pro dost lidí výhodné bydlet ve městě. Cizinců je cca 8 procent + ti co přišli od Února 22. Není nouze o obyvatele je to celkem dobré místo pro život, byť není vše dokonalé. V horách není život jako ve středních Čechách. Výhoda je, že v okresním měste žije 50% obyvatel okresu, tedy má zjevné centrum regionu. Okresy, které sídelní město má deset tisíc obyvatel je tak nějak k ničemu, protože má 7 procent obyvatel což jsou třeba Semily ale asi nebudou jediný, co ten poměr mají tristní.
Tedy pokud se chce zefektivnit státní správa, tak se musí centralizovat v podobě daňového zvýhodnění ORP, tedy města pověřená, jako ekonomická a správní centra.

Jinak on ten nájem je více méně evidovaný tím, že si na něm lidi zřídí trvelé bydliště, to občanský zákoník dovoluje.
Jinak čerpám z oficiálních dat o obyvatelých což dlouhodobě se udržuje přibližně stejně.
Zajímavé je, že naše město bylo 33 největší ale po 30 letech je 24. To spíš že počet obyvatel neklesal.

Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 16:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No, OZ vám zřízení trvalého pobytu sice umožňuje, ale pokud tak učiníte bez souhlasu majitele ... a ti min v Praze po tom v drtivé většině případů netouží ... tak jste na té nej cestě si hledat nové bydlení.

Že vaše město "jde v řebříčku nahoru" souvisí s tím, že dochází k celkem významnému přesunu z měnších měst do těch pár aglomerací, které v ČT máme ... primárně se jedná o Prágl a Brno.

https://obyvateleceska.cz/brno-mesto/brno/582786

A třeba i Plzeň od 2018 vyrostla o cca 15 tis. kusů.

https://obyvateleceska.cz/plzen-mesto/plzen/554791
Odpovědět
ig

18.7.2024 08:57 Reaguje na Viktor Šedivý
Lidé se pořád častěji přestávají zabývat něčím takovým jako je nahlášení trvalého bydliště. Sám na to taky úplně kašlu. Známí mě najdou, úřad zná můj kód datové schránky. Že to někomu dělá bordel ve statistikách je věc jeho chybné metodiky :-)
Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 11:19 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Od listopadu dochází k neustálém přesunu obyvatel do měst a k vylidňování vesnic, s výjimkou těch, které se stávají satelity těch měst.

Logickým důsledkem je, že někde je bydlení setrvalý nedostatek, jinde je ho přebytek (a nikdo tam nechce). Dokud nedojde k nastartování těch regionů, které se pomalu ale jistě vylidňují, tak se tento trend nezmění.

A ruku v ruce s ním jde i ústup od vícegeneračního bydlení, které bylo/je typické právě pro venkov. V 3+1 na Jižáku se někdy praktikovalo taky, ale to fakt není nic, k čemu bychom se měli vracet.

Plus je otázkou co je byt pro rodinu ...
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

17.7.2024 15:50 Reaguje na Radek Čuda
ono to tak je, satelit je otázka definice ale vzhledem k nízké ekonomické síle obyvatel, tedy ekonomicky slabích oblastí jsou správní centra ORP ekonomicky málo zajištěný službymi a občanskou vybaveností. Podstatou věci, aby se regiony nevylidňovali ale držet malé obce o několika stovkách obyvatel je infrastrukturně nerentabilní. Dpojování do společenství v zásadě není žádnou změnou.

Více generační bydlení mělo své nepopiratelné výhody v péči o děti a předávání sociální paměti.
To, že mnoho lidí se snese akorát se svým obrazem v zdcadle je problém a tím hledají předobraz či kopie sebe, což není možné najít. Vztahy jsou dnes spíše ohraničeny představou a iluzí než skutecnou schopností soužití.
Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 16:11 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jak jsem již psal, vícegenerační bydlení je typické spíše pro venkov, resp. bydlení v RD. Ve městech, kde většina/značná část obyvatel bydlí v bytových domech se i historicky jednalo většinou o z nouze cnost jejíž příčinou byla téměř výlučně nevalná ekonomická situace zúčastněných.

Do oblasti vztahů a nějakého spolužití bych se tedy raději moc nepouštěl, ono než aby byli spolu ti, kteří si lezou na nervy a v reálu spolu být nechtějí (jedno zda jde o partnery nebo rodiče a děti), to je lepší aby byli sami. Psychiatrů je málo a OČTŘ mají dost starostí i bez toho:-))).
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 17:45 Reaguje na Radek Čuda
vícegenerační bydlení má smysl tam, kde jsou lidé chudí a není žádná státní sociální záchranná síť. oni by ty kovozemědělci a domácí dělníci před 150 lety tísnící se v jedné malé cimřičce*) s desítkou dětí, staroušky a ještě občas nějakou podruhyní zas v takové selance bukolické nežili.

* a měli tam takovýho místa, že každej večer šoupali stav ke stěně aby měli kam rozložit matrace.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.7.2024 08:53
A není znakem svobodné společnosti také právo odmítnout všechna šílená zelená nařízení destruující ekonomiku?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.7.2024 10:35 Reaguje na Viktor Šedivý
1*
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.7.2024 11:23 Reaguje na Viktor Šedivý
To asi ano. Ale jak roztřídit co jsou šílená a co rozumná?

Můj názor je v tomto jasný. Zpoplatnit poškozování planety progresivně v čase a dál nechat působit dotacemi nedeformovaný trh, ať ten vybere. Konkrétně stavět na zemědělské půdě by mělo být obecně hodně drahé.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2024 12:19 Reaguje na Jiří Svoboda
Tak za šílené považuji obstrukce rozestavěných dálnic či obchvatů. V tom jsou Děti země v čele s tím Patrikem přímo mistři. Vždy a všude se najde něco čím jde stavbu alespoň na nějakou dobu přerušit a tím prodloužit. Celkem by mě zajímalo kolik ty obstrukce "Dětí země" už stát stály?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.7.2024 13:32 Reaguje na Jarek Schindler
Ano, to je zoufalé. Jenomže oni postupují v mezích zákonů, které zjevně s takovými nepočítaly.
Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 16:18 Reaguje na Jiří Svoboda
Zákony nepočítaly s tím, že některé primárně státní organizace budou kurvit jedno řízení za druhým. Zákony jsou relativně ok ... stačí je nemít na háku.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2024 17:07 Reaguje na Radek Čuda
Tak to přece není. Napadnete nějaký projekt, jde to k soudu. Pro jistotu napadnete ještě něco jiného a i to jde k soudu. Soudy to zamítnou vy se odvoláte. Atd. Tady nejde o fakta jako taková. A samozřejmě, čím složitější projekt tím víc možností něco napadnout.
Odpovědět

Radek Čuda

18.7.2024 16:11 Reaguje na Jarek Schindler
Realita je taková, že min v polovině případů soudy konstatují, že k pochybení skutečně došlo. Je to letitý problém nejen uvedených organizací, ale u nich je to nejcitelnější a pravděpodobně i nejčastější.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

19.7.2024 11:26 Reaguje na Radek Čuda
Pokud se u podání k soudu (tj. obstrukce) prokáže oprávněnost jen u zhruba POLOVINY případů, tak myslím není o čem diskutovat. Zvlášť když ta pochybení pravděpodobně spočívala jen ve FORMÁLNÍCH detailech, aniž by sama o sobě znamenala nějaký útok proti přírodě.
Odpovědět

Radek Čuda

19.7.2024 12:15 Reaguje na Karel Ploranský
Psal jsem o "minimálně polovině" případů.
A na formální pochybení vs reálné pochybení nehraju. Jednak je to furt pochybení a ti lidé v těch organizacích jsou velmi slušně placeni za to, aby fungovali pořádně. Plus je potřeba uvážit, že pokud je něco formálně blbě, tak to soud rovnou sestřelí bez toho, aby se meritu dané kauzy vůbec věnoval.

A pokud podle mne není o čem diskutovat, tak o povinnosti státních organizací postupovat vždy a plně v souladu s platnou legislativou. Pokud se tak nestane, tak je to vždy jejich chyba.
Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 16:17 Reaguje na Jarek Schindler
Tak když řekneme A ... že různé ekoaktivistické spolky jsou často fakt echt prudiči ... tak můsíme říci i B. A to je, že jak Správa železnic, tak primárně ŘSD jsou pověstné snahou jednat z pozice síly a s dotčenými subjekty spíš zkouší vyjebat, než dosáhnout nějakého solidního kompromisu. Plus opakovaně dokládají svoji mimořádnou schopnost dojebat předkládanou dokumentaci tak, že to ty soudy musí zazdít i kdyby nechtěly.

Takže buďmě spravedliví, je to min 1:1 ... s tím rozdílem, že ty aktivisty za to neplatí erár, tedy mi všichni.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2024 17:13 Reaguje na Radek Čuda
My všichni platíme následky. Zbytek jsem napsal výše. Tady nejde většinou o to, že by se na projektu nakonec něco změnilo. Nejde o fakta ale dojmy. Nakonec si soudy ty "dojmy" přehazují mezi sebou.
Mám takový dojem , že pár takových ekoaktivistů vybírající " výpalné" bylo u nás již souzeno a odsouzeno.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 17:41 Reaguje na Jarek Schindler
ono je to možná ještě jinak. raketýrské spolky mají blokování dopravních staveb čistě jako marketing, kde ukazují, co dovedou (a řsd ani sž nemá moc možnost zaplatit výpalné, ikdyž už lze pozorovat jisté lámání ledů kdy se hledají cesty, jak via zhotovitel spolky "nakrmit"). a když pak přijde spolek, který dvě dekády blokoval obchvat města za soukromým kapitálem, který chce vybudovat fabriku, supermarket nebo cokoli dalšího, tak soukromý kapitál najde cestu jak nakrmit raketýra rychle a tiše.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2024 22:31 Reaguje na Lukas B.
Jo, proč ne. Možností se najde fůra. Různých vysvětlení také.
Odpovědět

Radek Čuda

18.7.2024 16:17 Reaguje na Lukas B.
Kdyby to státní organizace až příliš často nepodělaly, tak by ekoaktivisty nemusel nikdo moc krmit. Ono kdyby bylo v drtivé většině případů vše formálně a legislativně v cajku, tak by to to aktivisty brzy přestalo bavit ... prohrávat soud za soudem. Jenže ono to kua často v cajku není.

Odpovědět
LB

Lukas B.

19.7.2024 08:21 Reaguje na Radek Čuda
"papírů" nutných pro prosazení velké stavby je fakt hodně. dálnice fakt není rodinný domek na jedné parcele. a spousta zákonů a nařízení je formulována velmi vágně a není to žádné jednoznačné if-then, a výklady mohou být velmi různé a soud někdy vykládá velmi překvapivě.
Odpovědět

Radek Čuda

19.7.2024 12:19 Reaguje na Lukas B.
Nezlobte se, ale od vás bych podobný typ výmluv nečekal. Nebavíme se o soukromých subjektech, ale o státních organizacích a pokud je překážkou stav legislativy, tak je chyba kde? No na příslušných resortech, které ty organizace zřizují a řídí.
Soudy nejsou rozhodně ideální, ale z pověstných tří pilířů státní moci fungují ještě nejlíp. A opět, pokud musí rozhodovat podle legislativy, která stojí za pendrek, za což rozhodně nemohou, tak to může dopadnout občas samozřejmě různě.
Odpovědět

Radek Čuda

18.7.2024 16:27 Reaguje na Jarek Schindler
Dojem mám stejný, i když je skutečně výjimečné. Naopak to, že aktivisti uspějí zase až tak výjimečné není. Naposledy zde ... https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/d49-frystak-hulin-deti-zeme-vyhraly-dalsi-soudni-spor.A240718_807290_zlin-zpravy_jfuk

Plus ten odpor není zdaleka vždy jen ze strany ekoaktivistů, resp. ne jen jich, ale i dotčených obcí a obyvatel ... kauza Litomyšl je toho zářným příkladem ... https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d35-rsd-stavebni-povoleni-ministerstvo-dopravy-obchvat-litomysle.A230807_143218_pardubice-zpravy_skn

A dlouholetý postoj ŘSD je tam jasně pojmenován "ŘSD debatu odmítlo a rozhodlo se dálnici protlačit silou."

Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

17.7.2024 23:44 Reaguje na Viktor Šedivý
Vy taky aspirujete na Zelenou perlu?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.7.2024 10:26
Tento systém centralizace průmyslu, úřadů, škol a jiných institucí plodí
tu koncentraci obyvatel do několika velkých měst a jejich blízkého okolí.
Výhodou je pro obyvatele lépe placená práce, dopravní dostupnost a taky
obslužnost HD, kultura a zásobování. Nevýhodou je cena bydlení a jeho
nedostupnost pro méně příjmové obyvatele. Ti se generují z cizinců a ti
žijí po ubytovnách a po finančním zmátoření v pronajatých bytech. Města
se tak dostaly do stádia bobtnání a kolotoče s nedostatkem bytů, škol, školek, ale stále bobtnají i pracovní příležitosti a jiné problémy. Je
to celosvětový trend, kterému se dá zabránit přemístěním některé výroby
na venkov, odkud lidé za prací odcházejí. Zde to ale naráží na dopravu,
které pan Patrik usilovně hází pod nohy klacky a malá města tak nemají
potřebnou dopravní dostupnost. Pouze dobrou dopravní dostupností lze
zamezit centralizaci a nedostatku bytů, které na venkově zahálejí. On dělá
přesně to, co následně kritizuje, protože nutí lidi z venkova odejít tam,
kde je práce a dobrá dopravní dostupnost. To je ale vlastnost aktivistů
jako celku, že se domnívají, že konají dobro, ale přitom jsou škůdci ONI!
Ochranou životního prostředí je myšleno i životní prostředí OBČANŮ a
to jim odpírají blokací obchvatů a jiných dopravních staveb. Následně se
snaží situaci zachránit, že neblokují výstavbu gigafaktory na 280 ha
panenské půdy, když je okolí poseto stovkami ha po zrušeném průmyslu.
Stát zaspal se sanací takových ploch a snaží se situaci zachránit dalším
zastavění polí a lesů. Co vy na to pane Patriku? Už jste podal žalobu na
vládu, že hodlá zabetonovat 280 ha polí a lesů? Ne? tak už raději mlčte!
Škůdcem jste vy a vám podobní, co lidi z venkova doslova vyhánějí do
měst tím, že venkov nechávají bez dobré dopravní obslužnosti. Bez dálnice
u nás o stavbu továren nebyl zájem a s dálnicí se mohou o půdu kolem
ní investoři přetrhnout. Okolí je zastavěn sklady a novými provozy jen
proto, že funguje dobré dopravní spojení. Být tu ještě na Ostravsku i
přístav na Odře, tak odtud do Prahy nejde ani noha, protože se sem budou investoři doslova hrnout a pokud jim stát nedovolí zastavět pole a lesy,
tak vezmou za vděk i plochami po bývalých továrnách. Konkrétně v Ostravě
už je většina pozemků po hrušovské chemičce zastavěna sklady a taky je
to poddolované území, kterým investor gigafaktory jinde opovrhuje.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.7.2024 10:38
M. Patrik mohl už dávno stavět, místo toho blokování dálnic, okruhů, že !
Odpovědět

vladimír šmídl

17.7.2024 15:08 Reaguje na smějící se bestie
Na doplnění uvedu příklady mého bydlení.
1.podnikatelská vila , znárodněná 1945, vyrostlo tam 10 dětí ve 4 rodinách, po odnárodněnění v 90. létech neudržována, stržena .(zkrachoval nový ,,majitel".)
Za zmínku stojí bezpečnostní situace, kdy malé děti se navzájem navštěvovaly v různých vchodech vily a pobíhaly po zahradě s trávníkem a stříbrnými smrky.
2.Podniková ubytovna Tesla Rožnov (4 lidé na cele) , když jsem zapomněl hodinky ve sprše (společné), za půl hodiny tam kdosi běhal a ptal se čí hodinky jsou.
3.Vojenská základní služba 24 měsíců, k dispozici (po zaměstnání) učebna, dílna , kancelář - prostě dostatek místa.
4.Podníková ubytovna Škoda Plzeň , 4 lidé na cele, policejní kontroly v noci, jízdní kolo, přizamčené k radiátoru ukradli pracovníci, formuálně patřící k Útvaru pro kádrovou a personální práci.
5.Dřevěná chatka , obklopená obilnými poli ( z ekologického pohledu zajímavá populací koček, žijícími v rovnováze s hraboši).Po pětiletce bydlení se mi tam podařilo složit všechny zkoušky na elektrotechnické fakultě. Pobyt skončil odnětím užívacího práva na pozemek.
6.Bydlení u alkoholika, od něhož utekla žena i s dětmi, dost místa.
7.Počínaje bodem 4 hnila žádost o byt u zaměstnavatele, po deseti létech čekání přidělena garsonka (věk žadatele 35 let).Je zřejmé, že po většinu čekací doby nesouhlasilo trvalé bydliště, od něhož jsem ani neměl klíče, takže údaje oficiálních statistik jsou irelevantní.Dnes je mi přes sedmdesát a bydlím ve vlastním.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

17.7.2024 15:17
Zákon by měl jasně stanovit minimální úroveň odbornosti pro poradce politiků. Pak by amatér Křeček se šel živit rukama a neradil by lži a nesmysly.
Odpovědět

Radek Čuda

17.7.2024 16:20 Reaguje na Jindřich Štěpánek
Koho si kdo vybere za poradce a co ho nechá plácat na veřejnosti je čistě jeho věc ... a jeho průser, když se zadaří jako tady.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2024 17:37 Reaguje na Radek Čuda
on z hlediska ekonomiky radí velmi dobře. ale taky by měl někdo radit z pozice politické ekonomie. já vím že je to socíkem zprofanované slovo, ale někdy by se stát měl chovat jinak, než je to vyplývá jen z posouzení krátkodobé ekonomické výhodnosti.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

18.7.2024 06:31 Reaguje na Lukas B.
To je otázka, zda jsou to dobré rady. Podobní odborníci v minulosti radili rozprodat všechen státní majetek a výhody privatizace např. Čezu nebo dolû sklízíme už roky.
Odpovědět

Jindřich Štěpánek

18.7.2024 06:57 Reaguje na Lukas B.
Krátkodobá politická výhodnost je právě v tom zastavění polí.
Odpovědět

Radek Čuda

18.7.2024 16:30 Reaguje na Lukas B.
Fakt dobře? Třeba konkrétně ... :-)? Plus pokud jde o ekonomii, tak je dobré být s pojmem "dobře" velmi opatrný.

To není jako u toho vašeho betonu a spol, kde je to prostě spadne/nespadne:-))))
Odpovědět
LB

Lukas B.

19.7.2024 08:15 Reaguje na Radek Čuda
bacha, ekonomika není ekonomie.
Odpovědět

Radek Čuda

19.7.2024 12:22 Reaguje na Lukas B.
No, to není, na to jsem nemusel ani x let chodit na Žižkov:-).

Nicméně jak to souvisí s dříve uvedeným, o tom se rád nechám poučit.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

19.7.2024 11:31 Reaguje na Radek Čuda
Nene - to není jen jeho věc a především když se nezadaří, není to jen jeho průser.
Když se politikovi nezadaří, v drtivé většině případů to znamená průser PRO VŠECHNY OBČANY - a jen velmi zřídka nějaký citelný průser pro politika (a jeho poradce)...
Odpovědět

Radek Čuda

19.7.2024 12:23 Reaguje na Karel Ploranský
Ale jo, pokud to vezmeme takto komplexně a kauzálně, tak máte pravdu ... místo průseru jsem měl použít výraz odpovědnost.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist