https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/platforma-za-kvalitni-dopravni-infrastrukturu-absurdita-procesu-eia-ekologicka-lanovka-ne-skodliva-dalnice-ano
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu: Absurdita procesu EIA – ekologická lanovka ne, škodlivá dálnice ano

17.9.2024
Vizualizace stanice Troja.
Vizualizace stanice Troja.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | William Matthews Associates / DPP
Koncem února 2024 vzbudila velký rozruch zpráva, že odbor ochrany prostředí magistrátu hl. m. Prahy zamítl v rámci procesu EIA (posuzování vlivů na životní prostředí) lanovku mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi. Na základě podnětu k přezkumu Ministerstvo životního prostředí potvrdilo 26. června 2024 nesouhlasné stanovisko k tomuto záměru a následně 2. září 2024 vydalo souhlasné stanovisko EIA na dálnici D0 518–519.
 
Z dokumentací EIA k uvedeným stavbám a z nezávislých odborných posudků vyplývá, že šestiproudá dálnice vedená od lanovky cca 2 km vzdušnou čarou v mnohem exponovanější lokalitě z hlediska přírodních a krajinných hodnot má řádově horší dopady na životní prostředí, veřejné zdraví a klima než ekologická lanovka. Vydání souhlasného stanoviska EIA k D0 518–519 je fatálním selháním MŽP a dalších dotčených orgánů státní správy, které se k této stavbě vyjadřovaly!!

Případný argument, že dálnice je mnohem významnější stavba než lanovka, neobstojí, protože podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.“

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Pojďme se podívat na srovnání těchto staveb na základě klíčových kritérií.

Technické parametry

Lanová dráha je cca 2,3 km dlouhá, má 3 stanice a 5 pylonů, zatímco šestiproudá dálnice má délku cca 16 km (hlavní trasa bez přivaděčů), 7 mimoúrovňových křižovatek, 3 velké mosty, 4,6 km tunelů. Lanovka je technicky mnohem jednodušší a násobně šetrnější stavba z hlediska zásahu do krajiny a záboru zemědělské půdy a lesů.

Dopravně koncepční hledisko

Lanovka nabízí rychlé a ekologické spojení mezi Bohnicemi, Trojou, Prahou 6 a Suchdolem, které v této oblasti citelně chybí a zvýší konkurenceschopnost MHD. Šestiproudá dálnice obslouží více než 100 tisíc vozidel denně, z toho cca 2/3 má být indukovaná doprava. Dálnice způsobí nárůst dopravních výkonů o cca 931 tisíc vozokilometrů denně, povede k přesunu části cest z veřejné hromadné dopravy do aut a prohloubí problém suburbanizace. Na rozdíl od dálnice lanovka nabídne ekologické a efektivní spojení mezi Prahou 6 a Prahou 8 v souladu s cíli Plánu udržitelné mobility a klimatickými závazky Prahy.

Negativními dopady dálnice na dopravu v Praze se zabývají odborné články s odkazem na odborné zdroje a oficiální data.

Vliv na veřejné zdraví – ovzduší

Lanovka je v podstatě bezemisní a díky přesunu části cest z naftových autobusů a aut dojde ke zlepšení ovzduší. Realizace šestiproudé dálnice bude znamenat výrazné zhoršení ovzduší v dotčených lokalitách a pouze mírné zlepšení na několika málo komunikacích. Kvůli masivnímu nárůstu osobní a nákladní dopravy způsobí dálnice celkové zhoršení ovzduší v pražské aglomeraci.

Vliv na veřejné zdraví – hluk

Lanovka generuje výrazně nižší hluk a dotkne se pár desítek lidí žijících v nejbližším okolí. Díky přesunu části cest z autobusů a aut dojde ke zlepšení hlukové situace pro obyvatele podél stávajících komunikací. Zatímco desítky tisíc obyvatel budou vystaveni nepřetržitému hluku z dálnice s provozem přes 100 tisíc vozidel denně. Na několika málo městských komunikacích dojde sice k zanedbatelnému zlepšení, avšak celkově se zhorší hluková situace mimo jiné i v důsledku kumulativních vlivů hluku z dálnice a nové paralelní dráhy na Letišti Václava Havla.

Vliv na klima

Téměř bezemisní lanovka přispěje ke snížení emisí CO2 díky přesunu části cest z autobusů a aut se spalovacími motory. Díky šetrnému stavebně technickému řešení relativně malého rozsahu bude mít minimální vliv na klima v dotčené lokalitě a okolí. Výstavba a provoz šestiproudé dálnice bude generovat obrovské množství emisí CO2. Na severu Prahy vznikne cca 16 km dlouhý tepelný ostrov, který bude mít negativní vliv na klima (například rozšíření nepropustných ploch, zničení zeleně a přírodních lokalit, likvidace zahrádkářských kolonií, výrazný úbytek podzemních vod, zhoršení mikroklimatických podmínek atd.). Záměr dálnice je v zásadním rozporu s klimatickými závazky hl. města Prahy!

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Dokumentace EIA D0 518 a 519, rok 2023 / Rozumná doprava

Vliv na nemovité kulturní památky

Lanovka vede v blízkosti dvou kulturních památek: usedlost Sklenářka a usedlost Pazderka. Vzhledem k bezemisnímu a relativně málo hlučnému provozu budou uvedené usedlosti dotčeny minimálně. Blízkost pylonů je pouze vizuálního charakteru, výrazně větší kontrast představuje panorama Bohnického sídliště. Dálnice vede skrz kulturní památku Hradiště Zámka, nejstarší osídlení v Praze již v eneolitu 3800 let př.n.l. Vzhledem k masivnímu zásahu v době výstavby a hlukové a emisní zátěži během provozu bude tato památka významně poškozena. Fosilní betonové monstrum výrazně ztíží přístup k Hradišti Zámka a v podstatě znemožní odpočinkové a rekreační aktivity v této lokalitě.

Vliv na přírodu a krajinu

2,3 km dlouhá lanová dráha zasáhne do trojských svahů jen dvěma pylony ve velmi malé části přírodního parku Drahaň-Troja. Nezasahuje do žádného zvláště chráněného území (ZCHÚ) ani Evropsky významné lokality (EVL). Z hlediska hluku, emisí a záboru plochy bude mít minimální vliv na faunu a floru v dotčené lokalitě. Lanovky se řadí mezi nejšetrnější dopravní stavby a povolují se dokonce v národních parcích!

Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | DPP, vizualizace William Matthews Associates / Rozumná doprava

16 km dlouhá a cca 34 m široká betonová plocha se 7 MÚK, 2 přivaděči, 3 velkými mosty a cca 4,6 km tunelovými úseky zasáhne obrovské území na severu Prahy. Prochází několika ZCHÚ (PP Sedlecké skály, PP Zámky, PR Roztocký háj), ÚSES (územní systém ekologické stability) a EVL Kaňon Vltavy u Sedlce (Natura 2000). Významně poškodí velkou část přírodního parku Drahaň-Troja. Z hlediska hluku, emisí, záboru plochy a zásahu do podzemních vod bude mít negativní vliv na faunu a floru v dotčených oblastech.


reklama

 
Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (34)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

17.9.2024 06:53
Lanovka je turistická atrakce. Žádnou dopravu neřeší. Lana přes údolí jsou velmi nebezpečná místa pro ptáky, zejména na silvestra. V Brně to taky chtějí postavit.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 10:36 Reaguje na Slavomil Vinkler
Dlouhodobým řešením je místní most, který bude sloužit zejména pro MHD, chodce, cyklisty a IZS. Nicméně lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo či do Bohnic.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.“
Odpovědět

Radek Čuda

18.9.2024 14:25 Reaguje na Rozumná Doprava
Lanovka je zbytečnost a beztak na ni nejsou peníze, místo blbnutí s lanovkou je potřeba se zaměřit na vybudování TT v téže lokalitě.

Jinak s důvody proč to neprošlo lze jednoznačně souhlasit, byť to pana bývalého náměstka jistě rozesmutnilo.
Odpovědět
Fo

Forman

20.9.2024 12:25 Reaguje na Rozumná Doprava
Ten místní most je přesně to, co mezi Bohnicemi a Suchdolem chybí. Proč mají Bohnice jezdit na šestiproudou dálnici, dálniční most a projet třemi tunely, když jen chtějí do Suchdola. To je vydáváno za velkou výhodu. Svět se zbláznil ... nebo jen dobrý marketing betonových a pozemkových lobystů ?
Odpovědět
MK

Michal Konečný

23.9.2024 16:18 Reaguje na Forman
Vy si fakt myslíte, že ta dálnice je pro spojení Suchdola s Bohnicemi? A že z Plzně do Ostravy je nejlepší jet pražským centrem?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

17.9.2024 20:22 Reaguje na Slavomil Vinkler
v intravilánu měst jsou lanovky " frajeřiny", jenž jako doprava nepokryje nějak zásadní území.

Jde spíš o efekt "existence" než o smysl. Tedy Česky rozmařilost.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.9.2024 07:11
Zmiňovaná lanovka je pro dopravu nesmyls, možná jako turistická atrakce by byla k něčemu.
Pro dopravu, už měl být most z Podbaby do Troji, přes tamní plavební komoru alespoň pro OA + MHD - dávno v provozu !
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.9.2024 07:13 Reaguje na smějící se bestie
No a ten most, který je součástí pražského okruhu už minimálně 20let - též v provozu !
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 10:38 Reaguje na smějící se bestie
Dlouhodobým řešením je místní most, který bude sloužit zejména pro MHD, chodce, cyklisty a IZS. Nicméně lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo či do Bohnic.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.“
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

18.9.2024 07:28 Reaguje na smějící se bestie
V Suchdole spekulace s pozemky , jak teď já nedovedu vysvětlit,ale toto dlouhodově brání řešení provozu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.9.2024 08:18
Srovnávání nesrovnatelného.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 11:06 Reaguje na Viktor Šedivý
Jedná se o srovnání dvou liniových staveb vedených od sebe pouhé dva km vzdušnou čarou. Lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo, Botanické zahrady apod. a také obyvatelé Bohnic.
Dálnice přivede tranzitní kamionovou dopravu pouhých 6 km od centra Prahy a povede k výraznému nárůstu osobní a nákladní dopravy zejména v severozápadní části pražské aglomerace. Cca 2/3 dopravy na dálnici mají být indukované.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 11:06 Reaguje na Viktor Šedivý
Jedná se o srovnání dvou liniových staveb vedených od sebe pouhé dva km vzdušnou čarou. Lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo, Botanické zahrady apod. a také obyvatelé Bohnic.
Dálnice přivede tranzitní kamionovou dopravu pouhých 6 km od centra Prahy a povede k výraznému nárůstu osobní a nákladní dopravy zejména v severozápadní části pražské aglomerace. Cca 2/3 dopravy na dálnici mají být indukované.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 11:06 Reaguje na Viktor Šedivý
Jedná se o srovnání dvou liniových staveb vedených od sebe pouhé dva km vzdušnou čarou. Lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo, Botanické zahrady apod. a také obyvatelé Bohnic.
Dálnice přivede tranzitní kamionovou dopravu pouhých 6 km od centra Prahy a povede k výraznému nárůstu osobní a nákladní dopravy zejména v severozápadní části pražské aglomerace. Cca 2/3 dopravy na dálnici mají být indukované.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 11:06 Reaguje na Viktor Šedivý
Jedná se o srovnání dvou liniových staveb vedených od sebe pouhé dva km vzdušnou čarou. Lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo, Botanické zahrady apod. a také obyvatelé Bohnic.
Dálnice přivede tranzitní kamionovou dopravu pouhých 6 km od centra Prahy a povede k výraznému nárůstu osobní a nákladní dopravy zejména v severozápadní části pražské aglomerace. Cca 2/3 dopravy na dálnici mají být indukované.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 11:06 Reaguje na Viktor Šedivý
Jedná se o srovnání dvou liniových staveb vedených od sebe pouhé dva km vzdušnou čarou. Lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo, Botanické zahrady apod. a také obyvatelé Bohnic.
Dálnice přivede tranzitní kamionovou dopravu pouhých 6 km od centra Prahy a povede k výraznému nárůstu osobní a nákladní dopravy zejména v severozápadní části pražské aglomerace. Cca 2/3 dopravy na dálnici mají být indukované.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

17.9.2024 11:18 Reaguje na Rozumná Doprava
Jo, to je napsáno v článku. Není to třeba ještě pětkrát zopakovat!
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 15:12 Reaguje na Tonda Selektoda
To "opakování 5x" bylo nedopatření. Při vkládání komentáře trvalo nahrání delší dobu, tak jsem chvíli držel tlačítko a zkopírovalo se to 5x. Bohužel to nejde smazat.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

17.9.2024 09:24
Podivné argumenty lobbistické skupiny (anonymního spolku, sdružení) v článku, zaklínající se ekologií. Ta auta jistě v této oblasti jezdí různými směry a oklikami již dnes. Zřízením dálnice a zprůjezdnění oblasti, lze očekávat snížení exhalaci, hluku, snížení současné dopravní zátěže průjezdem oblasti, zvýšení bezpečnosti, atd.
Dálnici prý denně využije 100.000 vozidel. Ale jakou přepravní kapacitu, tedy kolik cestujících, ani kolik tun zboží a různého materiálu denně přepraví ta propagovaná lanovka, to nějak v článku není uvedeno. Jen kritika a lobbing.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 10:55 Reaguje na Tonda Selektoda
Šestiproudá dálnice skrz chráněné přírodní památky cca 6 km od centra dopravu v Praze nezlepší, spíš ji zhorší. Potvrzují to data z dokumentace EIA, odborné studie i zkušenosti z velkých měst. Navíc na severozápadě Prahy je mimopražský tranzit zanedbatelný, hlavním problémem je každodenní dojížďka z metropolitní oblasti. To ale dálnice nevyřeší. Podrobnější analýzu naleznete v tomto článku:
https://rozumnadoprava.cz/prazsky-okruh-v-prosazovane-trase-doprave-v-praze-nepomuze-spis-ji-zhorsi-aneb-vyvraceni-dezinformaci-sirenych-zastanci-dalnicniho-prutahu/
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

17.9.2024 11:23 Reaguje na Rozumná Doprava
A jak ten dopravní problém lidí vyřeší ta lanovka? Kolik lidí vlastně přepraví za den?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.9.2024 11:51 Reaguje na Rozumná Doprava
Jo, nevyřeší -
a proto mají okruhy/i několik, všechna velká města nejenom na Západě, že !
Odpovědět
Fo

Forman

20.9.2024 14:08 Reaguje na Tonda Selektoda
Myslím, že spíš než o propagaci lanovky šlo v článku o divné posouzení lanovky v řízení EIA a zvláštní preferenci dálnice přírodním parkem a zákonem chráněným územím. MŽP pomáhá autům a ne přírodě a životnímu prostředí. Ani vlastní platné zákony nejsou překážkou. Když je tohle v pořádku, tak příště nás třeba vnitro překvapí, že policie místo zadržení zloděje mu bude pomáhat s nakládáním lupu. Přece: pomáhat a chránit !
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

17.9.2024 10:13
Srovnání hrušek a kobilinců. Obojí je produktem. Ale každý o něčem jiném. Inu ekologismus a lobbing v praxi.
Odpovědět
RD

Rozumná Doprava

17.9.2024 11:02 Reaguje na Michal Ukropec
Jedná se o srovnání dvou liniových staveb vedených od sebe pouhé dva km vzdušnou čarou. Lanovka představuje kapacitní ekologické spojení MHD, které zrychlí cestování mezi Prahou 6, Suchdolem, Trojou a Bohnicemi. A díky přímému přestupu z nádraží Podbaba ji budou moci využívat i lidé ze vzdálenějších lokalit při cestě do Zoo, Botanické zahrady apod. a také obyvatelé Bohnic.
Dálnice přivede tranzitní kamionovou dopravu pouhých 6 km od centra Prahy a povede k výraznému nárůstu osobní a nákladní dopravy zejména v severozápadní části pražské aglomerace. Cca 2/3 dopravy na dálnici mají být indukované.
Navíc podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: „V rámci procesu EIA hlediska veřejného zájmu, účelnosti či funkčnosti záměru, případně další hlediska, která přímo nesouvisejí s vlivy záměrů na životní prostředí a veřejné zdraví, nemají být brána v úvahu.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

17.9.2024 11:20 Reaguje na Rozumná Doprava
A proč to tady pořád opakujete? Vy jste snad placený propagandista?
Odpovědět
Anyr

Anyr

17.9.2024 11:38 Reaguje na Tonda Selektoda
Třeba se řídí tím, že "repetitio est mater studiorum" - opakování je matka moudrosti/vědění. :D
Odpovědět
Peter Sládek

Peter Sládek

17.9.2024 11:42 Reaguje na Tonda Selektoda
AI se prostě zasekl šém.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

20.9.2024 11:42 Reaguje na Rozumná Doprava
Dopravní stavby umím realizovat, nikoliv navrhovat nebo posuzovat.
Odpovědět
MK

Michal Konečný

23.9.2024 16:27 Reaguje na Rozumná Doprava
Dobrý den, pane Rozumná Dopravo. Potřeboval bych vytapetovat obývák, vidím, že vám tady to tapetování krásně jde.
To fakt neumíte sám napsat jednu smysluplnou větu a jen papouškujete obsah článku?
Odpovědět

Radek Čuda

18.9.2024 14:31
D0 přes Suchdol není fakt žádná hitparáda a silně mne ... vadí ... ale jeho dopravní význam je s lanovkou, která se mi líbí obdobně zcela nesrovnatelný. Takže jabka a hrušky.
Nehledě na to, že lanovka byla vždy plánována jako dočasné nouzové a dílčí řešení, dokud se nepodaří tramvaj.
Za mne tedy rozhodně žádná škoda, spíš naopak. V rámci Plánu udržitelné mobility je řada podstatně přínosnějších akcí.
A abychom se tu zbytečně nehádali co je lepšejší a co ne ... na lanovku stejně nejsou v rozpočtu Prahy peníze, už takto bude nutno min do 2030 investice do dopravy osekávat až běda.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

18.9.2024 22:15 Reaguje na Radek Čuda
Ale já tomu rozumím. No když se postaví lanovka, tak už nebude potřeba stavět severní obchvat Prahy 😊.
Odpovědět

Radek Čuda

19.9.2024 16:01 Reaguje na Slavomil Vinkler
Huš:-)))
Odpovědět
Fo

Forman

20.9.2024 12:11
Ani při případné realizaci lanovky dokumentace EIA v dopravním modelu nepředpokládala pokles intenzit přilehlých komunikací! To ale znamená, že investice za 1,5 až 2 mld. Kč nedává dopravně ani ekonomicky smysl. A předpoklady TSK z roku 2018 o přepravě 2000 osob (max. kapacita dokonce 4000 osob !) za hodinu, jsou z říše pohádek. Trochu předimenzovaná lanovka ... no, spíš finanční tunel.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist