Zprávy zelené domácnosti
Ve Švédsku vyvinuli pro cyklisty bezpečnou airbagovu helmu. Ta v případě nehody „vystřelí“ z límce, rozvine se po celé hlavě a ochrání ji. Zároveň má prý být stylovým doplňkem pro cyklisty, kteří chtějí dobře vypadat, píše server Road CC.
Jakým směrem by se mohla v Praze ubírat (nejen) cyklistická doprava? Zástupci ČSSD, SNK-ED/SZ, VV a TOP 09 naznačili své vize a plány před volbami do zastupitelstva pražského magistrátu. Předvolební debatu uspořádalo ve čtvrtek 30. září sdružení Auto*Mat.
Žaloba města Ostravy na stát kvůli kvalitě ovzduší se letos zřejmě před soud nedostane. Na tiskové konferenci to včera prohlásil právník Tomáš Sokol, který Ostravu ve sporu s vládou a ministerstvy životního prostředí a dopravy zastupuje. Jeho advokátní kancelář vystřídala původní kancelář Pyšný, Weber & Partneři, ve které dříve působil současný ministr životního prostředí Pavel Drobil.
Zajímá vás role dopravy v období vrcholící průmyslové revoluce? Zavádění veřejné dopravy v Praze? A vůbec význam dopravy pro rozvoj měst? Tak právě vám je určená výstava fakulty dopravní ČVUT „Jak se tvoří město“, kterou si je možné prohlédnout až do konce roku v prostorách Národní technické knihovny v Praze.
Stále více velkých evropských měst řeší dopravu v centru pomocí systému příměstských železnic vedoucích skrz celé město. Díky podzemním úsekům jsou cesty po centru pro obyvatele města komfortnější a rychlejší. Centrum pro efektivní dopravu včera představilo studii tohoto typu dopravy pro hlavní město, nazvaný Nové spojení 2. Při této příležitosti byla také pokřtěna publikace „Příměstské železnice – páteř veřejné dopravy v aglomeracích“.
„Musíme vyvést dopravu z centra Prahy, proto je nyní pražský okruh priorita,“ prohlásil v sobotu 25. září ministr dopravy Vít Bárta. Podle něho je potřeba při následném omezování magistrály myslet i na řešení pro cyklisty. Podle Aleksandry Udženija z Městské části Praha 2 je ovzduší v Legerově ulici horší než v Ostravě. „Je důležité odtud dopravu odvést na okruh,“ řekla Udženija.
V sobotu 25. září měli Pražané možnost zažít část svého města jinak, než jsou zvyklí. V okolí náměstí Míru bylo několik ulic uzavřeno pro automobilovou dopravu. Občanské sdružení Auto*Mat zde s podporou Městské části Prahy 2 zorganizovalo akci nazvanou Zažít město jinak.
Všechna velká města Evropy trápí stejný problém. Nárůst počtu osobních vozidel v jejich ulicích. Roste také počet kilometrů, kteří řidiči se svými vozy najezdí. Zatímco v počtu automobilů na obyvatele město Praha svým evropským protějšků úspěšně konkuruje, naopak zcela propadá v počtu lidí, kteří chodí do práce pěšky nebo jezdí na kole.
Dnes byl v Praze vyhlášen vítěz soutěže o nejzajímavější prototyp dvoustopého elektromobilu nazvané electricmotion. Z deseti přihlášených elektromobilů vybrala porota vítěze hned dva. Jejich konstruktéři přebrali šek na 1 milion korun. Divácky nejatraktivnějším elektromobilem byl zřejmě sportovní retro vůz Electric Hot Rod 10. S šéfem konstrukčního týmu Josefem Formánkem přinášíme krátký rozhovor.
Během dnešního dne probíhá před Národní technickou knihovnou v pražských Dejvicích výstava prototypů elektromobilů. Akce je součástí soutěže, ve které se o první cenu v hodnotě milion korun uchází deset převážně univerzitních týmů.
|
22.11.2024 | Luboš Pavlovič
24.10.2024 | Zdeňka Vítková
22.10.2024 | Luboš Pavlovič
|