Zprávy zelené domácnosti
8.12.2002 12:16 | ÚSTÍ NAD LABEM
( ČIA)
Návrh na zřízení specializované akciové společnosti pro přípravu regionálního integrovaného dopravního systému (IDS) schválili v pátek 6. prosince radní Ústeckého kraje. Hejtman Jiří Šulc ČIA řekl, že IDS umožní lidem v okresech okresů Děčín, Ústí nad Labem, Teplice, Most a Chomutov využívat na jednu jízdenku železniční vlakovou přepravu, linkové autobusy nebo prostředky městské dopravy větších měst.
6.12.2002 14:01 | PRAHA
( ČIA)
Radikálně řešit dopravu na území Prahy 7 se v příštích čtyřech letech rozhodla tamní radnice. Radní nechtějí, aby jejich území sloužilo jako odkladiště pro řidiče, pro které je obtížné zaparkovat v centru města, a proto využívají Prahu 7. Občané sedmičky potom nemají dost parkovacích míst. "Vyvineme maximální úsilí pro zavedení placených zón stání a změníme dopravní opatření tak, aby se řidiči z venku Praze 7 raději vyhnuli," řekl dnes radní Ari Lieberman, který má na starosti dopravu.
5.12.2002 08:24 | OSTRAVA
( ČIA)
O 13 milionů korun poklesne v roce 2003 dotace Dopravního podniku Ostrava (DP), kterou firma dostává každoročně od města. Jak pro ČIA potvrdila tisková mluvčí ostravského magistrátu Hana Adamusová, v návrhu rozpočtu Ostravy pro rok 2003 je pro DP navrhovaná dotace ve výši 877,386 milionu korun, tedy 19,72 procenta opakovatelných příjmů města.
2.12.2002 10:26 | JABLONEC NAD NISOU
( ČIA)
Předplatné na městskou hromadnou dopravu v Jablonci nad Nisou bude od Nového roku dražší. ČIA o tom informoval zástupce jabloneckého starosty Radovan Louda. "Ke zvýšení jízdného jsme přistoupili, abychom nemuseli v příštím roce zvyšovat příspěvek města na provoz městské hromadné dopravy," vysvětlil. Dodal, že předplatné ve městě naposledy zdražilo před dvěma lety.
1.12.2002 18:33 | DĚČÍN
( ČIA)
Linkovou vodní přepravu po řece Labi mezi Českou republikou a Německem s možností navazující dopravy do Hamburku a přístavu zemí Beneluxu nabízí nová společnost Česko-saské přístavy (ČSP) se sídlem v Děčíně. Vedle lodní dopravy se jedná i o následné využití železnice. ČIA o tom informoval jednatel ČSP František Polma.
1.12.2002 15:29 | MOST
( ČIA)
Záměr prodloužení tramvajové městské dopravy měst Mostu a Litvínova do budoucí strategické průmyslové zóny Triangle u Žatce a do stanice Moldau v sousedním Sasku podporuje Magistrát v Mostě. Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova jedná o možnosti zavedení ekologické tramvajové dopravy do sousedního Saska s dopravním podnikem v Chemnitz, saskou společností VB Erzgebirge. ČIA o tom informoval primátor Mostu Vladimír Bártl.
29.11.2002 13:59 | PRAHA
( ČIA)
Zákon o poskytnutí státní záruky k úvěru na financování nákupu železničních vozů dnes podepsal prezident Václav Havel. ČIA to potvrdil Havlův mluvčí Ladislav Špaček. Úvěr ve výši 15 milionů eur ČR poskytne Evropská společnost pro financování železničních vozů Eurofima.
28.11.2002 11:20 | BRNO
( ČIA)
Téměř 500 milionů korun utržila za přepravní služby za 10 měsíců letošního roku Divize obchodně provozní (DOP) Českých drah (ČD) se sídlem v Brně. Ve stejném období roku 2001 činily tržby zhruba 470 milionů korun. Počet pracovníků divize meziročně snížila asi o 200 na nynějších 4962. Brněnská DOP působí na území krajů Jihomoravského a Vysočina, menším podílem i na území Jihočeského a Středočeského kraje. ČIA o tom informoval náměstek pro osobní přepravu Jiří Kotrman.
27.11.2002 13:26 | PETROVICE U KARVINÉ/OSTRAVA
( ČIA)
Více než dvacetikilometrový úsek II. železničního koridoru z Petrovic u Karviné do Ostravy dnes slavnostně zprovoznily České dráhy (ČD). Na trase mohou vlaky ode dneška jezdit až stošedesáti kilometrovou rychlostí. Výstavba úseku stála dvě miliardy korun a trvala 18 měsíců. "Modernizací prošlo veškeré zabezpečovací zařízení, byly upraveny nástupní hrany, zlepšilo se osvětlení stanic a zastávek, rekonstrukcí prošly i mostní objekty," řekl generální ředitel ČD Dalibor Zelený.
25.11.2002 13:01 | PRAHA/ŠUMPERK
( ČIA)
Za hlavní příčinu téměř astronomického dluhu Českých drah vůči železničním opravnám považuje ředitel Pars nova Šumperk Tomáš Ignačák neexistující systém financování obnovy železničního vozového parku v ČR. Jak Ignačák potvrdil ČIA, v současné době dosáhly dluhy drah vůči šumperských opravnám historických čísel. "Dráhy nám dluží téměř 200 milionů korun, které nám chybí nejen k nákupu materiálu, platbám dodavatelům energie a na výplaty zaměstnancům, ale v poslední době už i k platbám sociálního a zdravotního pojištění," upozornil Ignačák.
|
22.11.2024 | Luboš Pavlovič
24.10.2024 | Zdeňka Vítková
22.10.2024 | Luboš Pavlovič
|