Jan Skalík: Nesmyslný kanál Dunaj-Odra-Labe by odčerpal peníze, které potřebujeme na obnovu krajiny
Odhadované náklady stavby 15 miliard Kč by se mohly podle stavařů dostat na nejméně 311 miliard korun za návazný úsek Dunaj-Odra, který by nebyl výnosný před rokem 2080. Téměř po celé délce navrhovaného kanálu a podél řek Moravy a Labe již přitom existuje modernizovaná železniční síť, jejíž přepravní výkon nevyužívá svoji plnou kapacitu.
Hnutí DUHA v září představilo doporučení pro vládu, které by vedlo k lepšímu zachycení vody v krajině a pomohlo povodním zabránit a zároveň by vedlo ke tvorbě desetitisícům nových pracovních míst v regionech.
Nemůžeme si dovolit nyní utopit desítky či ve výsledku dokonce stovky miliard korun v ničení přirozených toků našich řek. Pokud budeme betonovat obrovská koryta, proti kterým se místní lidé bouří a málokdo je potřebuje, nezbudou nám peníze na zachycení vody přímo v krajině - abychom zabránili povodním a tragickému suchu.
Hnutí DUHA představilo srozumitelný plán na využití evropských prostředků, podle kterého bychom mohli vrátit život tisícům kilometrům našich řek, vytvořit meze, remízky a aleje v krajině a zrušit škodlivé meliorace. Abychom na to ale měli peníze, nesmíme je vyplýtvat v nesmyslných a megalomanských projektech, jako je kanál Dunaj-Odra-Labe.
Přečtěte si také |
Jakub Kučera: Kanál Rýn-Mohan-Dunaj má počátky daleko v historii. A slibnou budoucnost v nedohlednu
reklama
Dále čtěte |
Studie: Propojení povodí Dunaje a Dyje může pomoci řešit sucho na jihu Moravy
Nová plavební komora u Sudoměřic je před dokončením, hotovo bude na podzim
Stát vybral firmy, které posoudí vliv jezu v Děčíně na životní prostředí
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (43)
Jaroslav Studnička
5.10.2020 14:39Páteřní železniční koridory jsou na hraně kapacity. Na podobné stavby a projekty spojené s obnovou krajiny nemůžete čerpat finanční prostředky z totožných fondů EU. Taktéž případná výstavba kanálu by znamenala mnoho nových pracovních míst v daných regionech.
Krejcar Stanislav
5.10.2020 15:41 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
5.10.2020 15:54 Reaguje na Krejcar StanislavNo, možná jsem již trochu alergický na prohlašování ekologických organizací ohledně nových pracovních míst :-).
Bohuslav Rosendorf
5.10.2020 18:26 Reaguje na Krejcar StanislavMiroslav Vinkler
5.10.2020 14:44S Duhou se rozcházím v některých věcech. ale v tomto má naprostou pravdu.
Pavel Hanzl
5.10.2020 17:41Pavel Hanzl
5.10.2020 17:44Ovšem nedávno vyhozený úžasný ministr dopravy Ťok jasně řekl, že neude ani ťuk. Tam bych napřel síly a ne do debilního DOL.
Jan Šimůnek
5.10.2020 19:25 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
5.10.2020 20:00 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
6.10.2020 08:11 Reaguje na Pavel HanzlKarel Pavelka
10.10.2020 10:01 Reaguje na Jan ŠimůnekBřetislav Machaček
5.10.2020 17:57komise pro zjištění proveditelnost( myslím, že byla složená z odborníků
z různých oborů a ne pouhých aktivistů) přijala vláda rozhodnutí o
přípravě úseku z Kožle do Ostravy. Tím by to pro mne skončilo, nebýt
dezinformace DUHY o zničení Hraničních meandrů Odry. Kanál je má obejít
a být řešen tak, aby se v něm nenarušil vodní režim. Je tak vidět,
o co jde pánům z DUHY a že jim není cizí užití dezinformace. Pokud
mylná informace vyplývá z pouhé neznalosti projektu, tak je to o to
horší, že se vyjadřuje k něčemu, o čem nic neví. V tom případě je to
pouze spolek amatérů a nedivím se tak i jejich jiným počinům. Dál
se už k tomu nemíním vyjadřovat a budu čekat tak, jak čekal můj děda
a otec na prvé kopnutí do země, čemuž díky vládní nestabilitě už ani
za svého života nevěřím.
Milan G
5.10.2020 18:41 Reaguje na Břetislav MachačekJá se vám divím, že vy se tomu divíte.
Karel Pavelka
10.10.2020 10:08 Reaguje na Břetislav MachačekMajka Kletečková
5.10.2020 18:12Vzhledem k častým obdobím sucha a nedostatku vody v řekách nepovažuji lodní dopravu provozovanou ve velkém měřítku za perspektivní. Mým favoritem je železniční doprava.
Jan Šimůnek
5.10.2020 19:22Karel Pavelka
10.10.2020 10:10 Reaguje na Jan ŠimůnekMichal Ukropec
5.10.2020 19:36Pavel Hanzl
6.10.2020 07:36 Reaguje na Michal UkropecMichal Ukropec
6.10.2020 19:03 Reaguje na Pavel HanzlMichal Konečný
5.10.2020 23:21Rok 2060: Uhlí jsme zrušili, plyn teče rourou, obnovitelné zdroje nepotřebují dopravu. Stavební hmoty budeme vyrábět lokálně, protože levněji. Význam vodní "hmotové" dopravy bude rok od roku klesat. Subdodávky automobilkám do počítačem řízených skladů nemůžete po vodě posílat.
Exotické ovoce? Jak dlouho v naší rychlé a přesné době pojede zboží po vodě? Jak dlouho po železnici? Jak dlouho po silnici?
Vláda s tím vrtí psem, aby zamluvila své průsery. Nemocný prezident má možná jeden významný důvod: Kanál by významně zkrátil cestu ruských ponorek z Petrohradu do Sevastopolu.
Jakub Graňák
6.10.2020 07:10 Reaguje na Michal KonečnýPavel Hanzl
6.10.2020 07:33 Reaguje na Michal KonečnýJan Šimůnek
6.10.2020 08:17 Reaguje na Michal KonečnýJan Šimůnek
6.10.2020 08:18 Reaguje na Jan ŠimůnekJakub Graňák
6.10.2020 08:57 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
6.10.2020 18:53 Reaguje na Jakub GraňákJakub Graňák
6.10.2020 20:14 Reaguje na Jan ŠimůnekPavel Hanzl
6.10.2020 22:54 Reaguje na Jakub GraňákA nebude muset dojít vůbec k válce, už dnes tam žije x násobně více Číňanů, než Rusů a pokud by tam vyhlásili "Krymské referendum", tak je to jasný.
Pak může ale úplně zoufalý mužik napadnout Východní Evropu, jenže NATO je taky x násobně silnější.
Prostě budou muset ti idioti pracovat, což zrovna jim nezávidím.
Jan Šimůnek
8.10.2020 07:59 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
6.10.2020 15:26 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
6.10.2020 18:55 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
6.10.2020 22:40 Reaguje na Jan ŠimůnekPavel Hanzl
6.10.2020 22:49 Reaguje na Jan Šimůnekhttps://www.ivcrn.cz/islam-a-rusko/
"Moskva je dnes největší muslimské město v Evropě (nepočítáme-li Istanbul), jen v samotné Moskvě je dnes více muslimů jako v celé Velké Británii". copy
Jan Šimůnek
7.10.2020 19:09 Reaguje na Pavel HanzlV Rusku jsou sice muslimové, ale proti radikálům a fundamentalistům se postupuje velmi tvrdě. Tak, že by to naši pachatelé dobra nerozdejchali. Proto taky i muslimové na Krymu hlasovali v naprosté většině pro odchod z Ukrajiny (která téhle verbeži ponechávala volnou ruku) a potom vstup do Ruska. Prostě chtěli žít jako normální lidé a nechtěli se nechat permanentně obtěžovat příkazy a zákazy od radikálních islamistů.
Pavel Hanzl
7.10.2020 22:18 Reaguje na Jan ŠimůnekNázor, že se tam postupuje proti nim tvrdě jste si pouze vymyslel. V armádě místy přímo velí.
Jan Šimůnek
8.10.2020 08:02 Reaguje na Pavel Hanzlvaber
6.10.2020 08:53Hnutí DUHA jsou odborníci kteří vždy přesně a nejlíp vědí co je dobré a co špatné a nyní dokonce počítají peníze ,když jejich jiné chytré návrhy by ekonomiku zruinovaly
vykopeme díry v lesích a krajině,uděláme meze a remízky a máme po starostech s vodou, to je najivní představa zelených mozků
co já jsem viděl ,tak remízky ,tedy křoví,se likviduje v krajině ve velkém a místo nich se vysazují úhledné řady deformovaných stromků a pod nimi se tráva pečlivě seká a tím se likviduje přirozené prostředí , za peníze na obnovu krajiny




Jan Skalík: Vláda schválila Strategii ochrany biologické rozmanitosti. Ještě je však třeba ji v následujících letech naplnit
Jan Skalík: Lesní zákon ztratil šanci ozdravit lesy. Senát má ještě šanci napravit
Jan Skalík: Národní park Křivoklátsko je navržen příliš malý