https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/lucie-kubesa-k-reakci-jana-zemana-na-clanek-o-vysokorychlostnich-tratich
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lucie Kubesa: K reakci Jana Zemana na článek o vysokorychlostních tratích

9.7.2024
Ilustrační snímek vysokorychlostního vlaku.
Ilustrační snímek vysokorychlostního vlaku.
Předně je třeba sdělit, že psavý autor vlastně nepochopil vůbec nic z toho, co bylo obsahem mého sdělení a otázek, a navíc ještě ke všemu neví, že ženská příjmení končící na -a jsou nesklonná. (Pozn. red.: Nevědomost skloňování jména autorky jde na adresu redakce Ekolistu. Autorce se za špatné skloňování jména omlouváme.)
 
Trochu mi navíc připomíná jeho polemika nekonečné handrkování vědátorů Britské akademie na stránkách časopisů, které akademie vydávala a vydává. Hodně čtenářů mi v diskuzi dalo zapravdu, takže vypadá, že pochopili obsah mého textu. Můj text rozhodně nemířil k propagaci letecké dopravy, jak se možná autor obává. Připomněla jsem pouze slova svého kolegy, který ve své poznámce končil: A zaplatit cenu jízdenky, která bude dražší než AEROTAXI.

Troufám si tvrdit, že rozhodnutí o tom, zda mají pravdu odborníci, nebo Jan Zeman, to nám řekne až první prodaná jízdenka na vysokorychlostní trať. Leč troufám si tvrdit, že slova, která jsem použila já, tedy, že někteří se už se nyní hrozí toho, kolik cesta vlakem bude stát. Ministerstvo ani odborníci tyto obavy však vyvrátit nemohou. Ceny se budou pohybovat v řádech tisíců a přiblíží se letecké dopravě. "Bude to alternativa k leteckému spojení mezi evropskými městy. Protihodnotou bude vyšší komfort, odpadne cesta na letiště a podobně. Je to konkurence letecké dopravě, takže i cena musí být volená v této podobě," tvrdil proděkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos. Zpochybňovat autoritu Petra Moose asi autor nebude.

Jezdím vlakem, asi víc než kdokoli jiný, letadlem letím jen výjimečně, naposledy před 5 lety. Lidé potřebují kvalitní a spolehlivou dopravu v jejich regionech, pohledem z Prahy, kde jezdí MHD v podstatě 7/24/365 se to někomu hůř chápe. Na vsích a malých městech často autobus či vlak nejedou dokonce ani jednou za hodinu, a návštěva lékaře je tak "výlet" na půl dne. Jak těmto lidem pomůže „Vrtka“? Nijak. Jsem přesvědčená, že ke každodennímu masovému využívání, o kterém mluvili propagátoři na vycházce, kterou jsem absolvovala, a stala se námětem mého článku, nedojde. Navíc napojení na další „Vrtky“ po Evropě je sice v přípravách třeba v MSK směrem do Polska, ale to jsme tvrdili o dálnicích také. A D11 nám nějak cestou usnula.

Jsem nadšená z toho, jak nás autor obšírně seznámil s tratěmi v Japonsku, Německu, nebo ve Francii, i s exkurzí do časů socíku, ale skromně bych dodala, že Česká republika je fakt o hodně menší než tyto země. Že se ovšem vydal do srovnávání investic do vysokorychlostní trati a nákupu stíhaček F-35, to si dovolím směle tvrdit, že šlápl hodně vedle. Zvláště pak když u nich objevil silnou poruchovost a nehodící se k obraně ČR. Autor svá tvrzení v textu zdůrazňuje podporou ekologie, a doufá v podporu ekologické obce…

Protože prý má i vysokorychlostní vlak mnohem příznivější ekologické parametry, zvláště pokud jde o emise skleníkových plynů, ekologická obec by záměr stavět vysokorychlostní trati měla vítat, a ne pomáhat s obstrukcemi, jak se sem tam také děje. Autor zapomněl, že převahu má, a ještě hodně dlouho bude mít, navrch, v energetickém mixu elektřina z uhelek? Navíc, přidává-li k tomu tvrzení: Chápu, že největší užitek z vysokorychlostních tratí budou mít velká města a největší ztráty vlivem záboru půdy, dělících efektů apod. ponesou obce při vysokorychlostních tratích, pak už se stává, podle mne, vyloženě adeptem na „Ropáka roku“. Zvláště pak, když vidíme, co s naší krajinou, ale tím pádem také s vesnicemi a městy, dělají přívalové deště. Zábor půdy je cesta k tomu, že například pojišťovny začnou zvedat pojistné, protože budou muset vyplácet stále více peněz při pojistných událostech, v důsledku toho, že přívalové srážky se ještě více nedokážou vsakovat. To opravdu všichni chceme?

Znám hodně lidí, kteří to s naší přírodou myslí fakt dobře. Dokonce je mezi nimi spousta těch, kteří docela dobře umí měřit to „něco za něco“, tedy podle toho, na čem byla před třiceti lety vystavěna environmentální politika – ekologie, ekonomika a sociální dopady. Obávám, se, že pan Zeman bude osvíceným propagátorem „Vrtky“, šotoušem do morku kostí, ale nepřipouští si objektivní pochybnosti o jejím přínosu ani v nejmenším.

Jako zastupitelka městské části, i hlavního města, jsem se naučila přemýšlet v souvislostech a pohledem lidí, kterých se to téma týká. Ale také s ohledem na přírodu, kterou má vysokorychlostní trať procházet. Při té stavbě narážíme na hodně problémů jak lidí, tak i živočichů všeho druhu. Samozřejmě, že se budu muset smířit s rozhodnutím většiny, ale nemohu se vzdát té úlohy apelovat právě na ty souvislosti a počítání přínosů a ztrát.


reklama

 
foto - Kubesa Lucie
Lucie Kubesa
Autorka je členkou ODS a předsedkyně výboru pro životní prostředí, veřejný prostor a pohřebnictví ZHMP.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (39)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 06:21
Podle mého názoru vás pochopil p. Zeman správně.
No je třeba uznat, že stavět VRT bez napojení na Evropské sítě nemá význam. Chceme tedy do Evropy?
Ovšem kdo brzdil výstavbu u dálnic je známá politická otázka a nemá cenu oživovat máslo na hlavě všech politických uskupení.
Argumentovat cenou jízdenky je poněkud irelevantní, neb to není první VRT v Evropě, a navíc, cena jízdenky (i běžné) je otázka dopravní politiky státu.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 07:32 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pane Vinklere, my mudeme pořád v Evropě a byli jsme i na Císaře pána i za Přemyslovců.
VRT není žádná posvátná kráva, která by k nám za odměnu tu Evropu dovezla. Tlo jsou jen liberální floskule.

Cena jízdenky? samozřejmě, že to bude jiné, nebo si myslíte, že bude cena 100 za 100km jako tomu je dneska ?
Ono totiž jsou zvednutý témata, které jaksi " vizionáři" moc nezmiňují.

Pan Zeman v zásadě nedokázal vytvořit článek, který by měl nějakou relevanci z hlediska věcné informace, jej vařil jak pejsek s kočičkou dort a to taky bylo vidět.

Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 07:39 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ano, předvádíte pověstný Cimrmanův úkrok stranou. Zeměpisně jsme střed Evropy. Ale hospodářsky jsme východní skansen.
A cena jízdenky? I nyní neodpovídá cena jízdenky kapitalistické rozšířené reprodukci.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 07:52 Reaguje na Slavomil Vinkler
nedělejte si iluze, skanzen je celá Evropa... objektivně Evropa chudne a stárne...Evropa má všechny aspekty úpadku před sebou. Sociální a ekonomické rozdíly se za 20 let vůbec nepřiblížili k sobě.
Ekonomický projekt jako EU je totál šit. Nekonkurence schopná díra na dotace.
EU skončí stejně, jako skončilo RVHP.
Odpovědět

vladimír šmídl

11.7.2024 11:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pro OH 1980 v Moskvě byly vyrobeny lokomotivy ČS200
pro rychlost 200 km/h.Byla to zakázka, kterou francouzské firmy odmítly pro špatný stav železničního svršku. (podrobněji wikipedie)
Po převratu nepřevzaly již vyrobenou sérii lokomotiv České dráhy a finanční prostředky použily na mzdy. Mašiny jezdily 20 let v Itálii a pak s nimi nastartoval kariéru Regiojet. Nevím, kde tu sídlí nejbližší Turci, proto nazvu tento způsob podnikání a zahozených šancí československým.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 07:46 Reaguje na Jaroslav Řezáč
my budeme...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

9.7.2024 06:21
Chceme přece být tím Západem a tam si s tím vším poradili, funguje jim to a nemůžou si to vynachválit.
Už začíná být ČR skanzenem Evropy !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 07:36 Reaguje na smějící se bestie
ono utrácet peníze, které jsou dluhem je opravdu terno.
Nebo si myslíte, že ten náš stát dokáže vypotit peníze, které zároveň neutratí.
To o čem se bavíme jsou obří dluhy, protože neexistuje nic jako vydělaní dotace.
ON SE TOTIŽ NĚKDO MUSÍ NEJDŘÍVE ZADLUŽIT.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 07:43 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jen šetřením nikdo nikdy nezbohatl, vždy to musela být jen součást ekonomicky výhodné činnosti. Například Sanové v Kalahari nepodnikají a šetří. Tam chcete? Kolik jich je?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 08:03 Reaguje na Slavomil Vinkler
asi jste nepochopil, že projekty které mají za zájem pouze rychlost tem regionům nic nepřinese. To bylo zmíněno.
O využívání a efektivitě vynaložených dotací by se dali napsat hory knih, jak končí v černých dírách " energetického dočasného s nedočasnými následky na ekonomiku" Green dealu a For fit 55.

Pořát asi nechápete ty zářezy které v honbe za uhlíkovou neutralitou nám naservíroval Brusel.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 08:14 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Green Deel zde nebudu komentovat.
Rychlost dopravy, spojení přinese hodně. Je lepší do Berlína či Paříže letět nebo vrtem? Já bych raději VRT.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 08:37 Reaguje na Slavomil Vinkler
jste opravdu naivní, že Nemci se zajímají o blaho Česka. My si nemůžeme myslet, že když někomu vlezeme do řitě, tak že automaticky se o nás začne zajímat. Oni se vždy zajímali jen o zisky, které jim to přinese ne o naše dluhy. Těch mají sami dost.
Německo ekonomicky brutálně schudlo v kontextu kdy bylo před 25 lety. Němci jsou sociálně v řiti stát. Si pořád myslíme, že je kdo ví co, pendrek, každý bude šlapat vodu jak bude umět a kolik mu ekonomika dovolí a popravdě předlužené státy jako je Francie, Belgie, Itálie, Řecko, Španělsko žádný prostor nemají.
Ve Francii zvolili levici, jestli Euro nebylo do teď v háji, tak teď se dostane do míst, kde slunce nesvítí a měsíc nevychází.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 15:34 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No Němci se o blaho čechů určitě nezajímají, ale česká politická reprezentace by se už drahně let o blaho čechů zajímat měla. Ale dálkové stezky, doprava, obchodní spojení je za účelem rozvoje. Pazourkovou (jantarovou) stezkou počínaje a přes hedvábnou stezku, až ke konvojům kontejnerových lodí....
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 08:40 Reaguje na Slavomil Vinkler
Babiš, když založil Patrioty, tak není blbej, na dotacích konkurenční ekonomiku nejen že nejde postavit ale ani udržet.
Odpovědět
sv

sv

13.7.2024 12:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Asi vám uniklo, že soudruh podepisovač green dealu bureš svou ekonomiku založil právě na dotacích. Blbý není on, blbí jsou ti, co mu to žerou.
Odpovědět

Viktor Šedivý

14.7.2024 17:28 Reaguje na Slavomil Vinkler
"Letět nebo vrtem?"

Já bych rozhodně raději levným letadlem než drahým vlakem. Protože tak to reálně vychází.
Odpovědět
sv

sv

13.7.2024 12:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Já jsem si nevšim, že by "autorka" navrhovala ušetřené peníze za VRT neutrácet vůbec. Naopak blábolí něco o "regionech a vsích, kde hromadná doprava - ó hrůzo - nejezdí ani jednou za hodinu". Což se jinak než těmi dotacemi, které sice oprávněně ale jak jsme si právě dokázali, v rozporu s tím co vlastně "autorka" napsala, kritizujete, zlepšit nedá. Možná ji ten odborník z ČVUT mohl ještě sdělit, že zajištění autobusu v půlhodinovém taktu pro dva důchodce z pohraničí tam a zase zpátky vyjde v rámci celé ČR stejně draho jako výstavba nových tratí. A důchodci by ani nemuseli využívat aerotaxi, stačilo by to obyčejné na čtyřech kolech.
Realitou prostě a jednoduše je, že nové tratě ČR urgentně potřebuje nikoli kvůli rychlosti nebo nikoli jen kvůli rychlosti, ale hlavně kvůli tomu, že stávající hlavní tahy jsou extrémně přetížené a další výkony ... po kterých je poptávka .. se na ně již nevejdou. Buď se bude budovat modernější dopravní infrastruktura, nebo ne a pak budou ČR hlavní tahy, doprava zboží a hlavně investice obcházet.
Odpovědět
Peter Sládek

Peter Sládek

9.7.2024 07:14
Text sa len tak hemží invektívami, ješitnosťou a argumentačnými faulmi. Len namátkou.
"Psavý autor... vlastně nepochopil vůbec nic..."
Perlou na úvod je veta: "Hodně čtenářů mi v diskuzi dalo za pravdu, takže vypadá, že pochopili obsah mého textu." Takže kto mi za pravdu nedal, ten nepochopil...
Argumentačný klam "zda mají pravdu odborníci, nebo Jan Zeman..."
Invektíva:"Obávám, se, že pan Zeman bude osvíceným propagátorem „Vrtky“, šotoušem do morku kostí..."
Perla na záver v štýle kto dostal funkciu dostal aj rozum: Jako zastupitelka městské části, i hlavního města, jsem se naučila přemýšlet v souvislostech"

Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.7.2024 07:43 Reaguje na Peter Sládek
to co vy považujete za "perly" je něco, co vy sám příliš neumíte posoudit, neb nemáte relevantní informace, že tomu tak být nemůže.

Když vezmu ty dva články pro srovnání, tak mi je jasný, kdo má více souvislostí v článku, určite to není pan Zeman.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 07:47 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pan sládek posuzuje invektivy, bez reálného obsahu a souvislosti k realitě. Na to externí informace nepotřebuje, jsou v článku.
Odpovědět
Peter Sládek

Peter Sládek

9.7.2024 08:20 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Presne ako napísal pán Vinkler, upozornil som na invektívy a fauly. Aby to bolo zrejmé, nepoužil som ani slovo "článok", ale "text"
K článku sa vyjadrovať nemusím, len si dovolím, keď spomínate "súvislosti", Vám odpovedať.
Všetky súvislosti, ktoré pán Zeman uviedol, pani autorka zhodila zo stola nasledovne:
Príklad s ukončením leteckej linky do Brna po odovzdaní diaľnice nazvala "exkurzí do časů socíku". Vecnú info o 3 odlišných typoch VRT na príklade (Japonsko, F, D) pochovala s tým nesúvisiacou veľkosťou týchto krajín. Od prodekana FD ČVUT si požičala jednu vetu, ktorou sa zaštítila argumentom "Zpochybňovat autoritu Petra Moose asi autor nebude".
Odpovědět
PM

Petr Matyas

12.7.2024 09:12 Reaguje na Peter Sládek
Častým diskuzním faulem je ovšem odvedení pozornosti od podstaty. Ta u VRT spočívá v tom , že si jí může dovolit jen opravdu bohatý stát. U nás to proběhne tak , že se kamarádům nasypou peníze na projekty , studie, možná se začnou vykupovat pozemky... paráda. No pak nic. Naštěstí. Vsadím se že nevíte, že nedávno se Praha připravovala na pořádání olypiády, bude to mít stejný průběh.
Odpovědět
sv

sv

13.7.2024 12:34 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nevím kdo má více souvislostí, ale je evidentní, že článek "autorky" je klasické populisticko předvolební mlžení, kdy se říkají jen věci, které se hodí do krámu, respektive v jednom odstavci zazní jedno tvrzení a v druhém tvrzení, které je v rozporu s tím prvním.. jak jsme si ostatně výše vysvětlili.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.7.2024 09:18
Uvědomují si zastánci VRT pří třech zastávkách v celé republice jejich
přínos pro 90% občanů? Jednou ročně se jimi svezou na dovolenou? Navíc
se k nim budou muset dopravit zanedbanými lokálkami, kterým odčerpá
investice ta VRT pro 10% VIP cestujících? Ti budou za pár let létat
soukromými letadly a helikoptérami a VRT je nebude zajímat. Pro ČR je
ideální zrekonstruovat páteřní síť tratí na 200 km/h bez úrovňových
přejezdů, na což nejsou peníze a na VRT budou? Vlaky VRT prosfiští
republikou a celá republika bude koukat, jak si 10% VIP užívá peněz,
které scházejí na rekonstrukci tratí pro 90% obyvatel. Copak nechápete,
že to prosazují VIP pro sebe a nikoliv pro těch 90% obyčejných lidí?
Je to stejné jako u fotovoltaiky, na kterou obyčejní lidé z bytů nikdy
nedosáhnou a sponzorují ze svých daní její budování bohatým majitelům
vil s bazény a zimními zahradami vytápěnými z OZE. Stačí to vše pouze
zaobalit do ekologických hesel, dát naději střední vrstvě na to taky
dosáhnout a cesta ke zvýhodnění VIP je volná. Začalo to privatizací
"zlatých slepic snášejících zlatá vejce" a pokračovalo školstvím pro
děti VIP. Na soukromých školách NENÍ INKLUZE POVINNÁ, ale pro lůzu
na státních školách ano i kdyby měla omezit vzdělání většiny lidí.
VIP jsou u kormidel a zbytek bičem nahánějí veslovat se slovy, že
bez jejich kormidlování do cíle veslaři nedojedou. Ti jim slepě věří
a netuší, že kormidelníci míří do ráje, kde pro udřené veslaře není
místo. Jinak ta slavná VRT je vějička na část voličů, která zůstane
vějičkou pro nereálnost už pouhých územních řízení a možností naší
ekonomiky. Spoléhat se na dotace z EU je krátkozraké v souvislosti
s plány investovat obnovu Ukrajiny, která vysaje pokladnu EU na pár
dekád až na dno. Ty VRT budou dříve tam, než tady, protože mají ty
vzdálenosti, pro které se je vyplatí budovat. Zatím ty investice
polyká válka a bude tomu tak asi ještě mnoho let.
Odpovědět
sv

sv

13.7.2024 13:35 Reaguje na Břetislav Machaček
Jinými slovy, machačka sere, že mu za barákem krom fabriky na baterky postaví i novou trať. Když šlo o povrchový důl, tak to dostával hysterické záchvaty z toho, že si někdo dovolil protestovat a dokonce podávat žaloby. Teď najednou obrátil. Machaček má štěstí, že není indián. To by se jmenoval Křivá páteř.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

9.7.2024 11:14
Asi by se nemělo zapomínat na aspekt, že čím je lepší dopravní infrastruktura, tím se více cestuje.

Kovid jasně ukázal, že mnoho cestování je zbytné. Myslím, že budoucnost má způsob života, kdy bude cestování redukováno.

Osobně si myslím, že zrychlování dopravy je z hlediska planety obecně škodlivé. Rozhodně by to něměl stát masivně podporovat. Když se najdou společnosti, které VRT zainvestují, budiž.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 15:36 Reaguje na Jiří Svoboda
Všicni důležití vládcové v jakkoli dávné minulosti dbali na fungující dopravní síť, neb jim přinášela výhody.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.7.2024 12:32 Reaguje na Slavomil Vinkler
Nám ta dopravní síť přiměřeně funguje. Je přidaná hodnota VTR děleno její cena opravdu hodna realizace, údržby a provozních nákladů? Nebude jen nějaký přínos poměrně úzké skupině lidí, který zaplatí všichni? Není to jistý druh protekcionalismu?
Odpovědět

Radek Čuda

9.7.2024 11:19
Je fakt, že jak věcně jsem k VTR u nás poněkud skeptický ... z mého pohledu za hodně peněz málo muziky za situace, kdy by větší parádu například udělalo prosté zkapacitnění tratí ... ale článek paní Kubesy mi přijde až zbytečně konfrontační a osobní.
Odpovědět
VB

Václav Babuka

9.7.2024 12:11
Zásadní problém vidím v mnohaleté výstavbě, kdy řada vesnic nemá obchvaty a nákladní auta atd. se prostě budou postupně sjíždět do dlouhého úseku. JAk se tohle bude kompenzovat? Další věcí jsou plány v blízkosti dalších liniových staveb. No a že by lidem z okolních vesnic pomohla třeba zastávka Roudnice nad Labem ... to to se ten vlak z Prahy ani nerozjede a přitom má v v úseku Praha - Roudnice jezdit rychlostí přes 300 km/h. Jinou věcí je, jestli je z mnoha pohledů efektivní letecká doprava do 1000 km. Potom rychlovlaky dávají větší smysl. Problém je budování na náspech. Jinak třeba dálnice a okolo nich v podstatě lesy jako na D8, tak to je pěkné a i účelné.

Jen se zeptám, moje příjmení končí na "a", ale také se skloňuje. Jedna věc je přechylování a druhá skloňování a ono nepřechylovat v češtině, resp. ve slovanských jazycích a ještě neskloňovat, to je celkem divoká představa.

Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.7.2024 15:40 Reaguje na Václav Babuka
No paní Kubesa příjmením horuje pro EU, v dopravě podporuje český izolacionismus.
Odpovědět
HB

Hynek Bílý

9.7.2024 23:47
Nejlepší VRT je ta, co se nikdy nepostaví. Nebude pak zohyzděná a neprostupná krajina, ušetří se hromada betonu, kameniva, elektroniky, železa atd. Pro každodenní život normálního Čecha je VRT k ničemu, jen mu žere daně.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

10.7.2024 05:58 Reaguje na Hynek Bílý
No, aby je měl pak z čeho platit. Skanzen ze vstupného?
Odpovědět
Peter Sládek

Peter Sládek

10.7.2024 07:19 Reaguje na Hynek Bílý
Presne tak! Ani na Haiti nemajú VRT, dokonca si rozobrali aj tú obyčajnú, po zlých kolonialistoch. Neničia si krajinu, a ako sa im darí! Je ich už viac než Čechov a to na rozlohe 1/3 ČR.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

10.7.2024 12:27 Reaguje na Peter Sládek
To ako sa komu darí bych rozhodně nehodnotil podle toho, jak rychle se kde obyvatelstvo množí...
Odpovědět

vladimír šmídl

10.7.2024 13:32 Reaguje na Peter Sládek
Tak už to dořekněte: Vládnou tam potomci dovezených otroků a momentálně tam už čtyři roky žádnou vládu nemají.
Odpovědět

Viktor Šedivý

12.7.2024 09:32
Je fakt, že zelená politika nás posílá do doby kamenné. Takže není zapotřebí budovat žádné VRT, turisté přijíždějící do skanzenu ocení spíš jednodušší technologie.
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.7.2024 08:49
paní autorko, neuvažujete o přestoupení do jiné, populističtější strany, jejíž voliči by více ocenili Vaši rétoriku?
Odpovědět
FP

FRANTIŠEK PTÁČNÍK

23.10.2024 15:19
Jsem proti, aby Pražáci byli o dvacet minut dříve v Brně, ano pokud u normálníhorychlíku omezíte zastávky bude to stejné. Nebude zničena další příroda, na Vysočině přijdem o vodu, nikam se nedostanem a poušť okolo dráhy. Dejte stávající dráhy dohromady a bude. Návratnost je nulová a další dluhy. Vyměňte obecním a soukromím vlastníkům lesy za státní les a ať se stará LČR, je to státní organizace. Rychlodráha pro nás je obrovské omezení a rozdělení republiky, nebude naše, že ano. Víte podle prvních návrhů, kdy se mohli ještě občané bránit, novodobí fašisté nám toto upřeli, tak do Světlé nad Sázavou to mám 6 km., po dostavbě se do Světlé dostanu, ale spátky přez Okrouhlici, TEDY O 20 KM. VÍCE. A opět zničená příroda, voda a lesy dostanou obroskou ránu. Připadá mi, že kalamitu v načich lesích státní úředníci nařídili, protože je v cestě rychlodráze. Bravo.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist