https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/miroslavn-patrik-virus-versus-cesky-stat
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Miroslav Patrik: VIRUS versus český stát

17.1.2021
Stejně jako na jaře i v zimě světu vládne covid-19. Zatímco na jaře u nás nouzový stav trval asi dva měsíce, ten podzimní začal 5. října a jeho konec je prozatím v nedohlednu. Dalším rozdílem oproti jaru je sílící kritika veřejnosti namířená proti vládním opatřením. Rozpačitému dojmu z počínání české vlády přitom nepřidávají ani bizarní informace, které s pandemií nesouvisí.
 

Připomeňme, že hned první den nouzového stavu se vláda usnesla na zahájení přípravy budování asi dvacetikilometrového úseku plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe z Ostravy-Svinova k hranici s Polskem za patnáct miliard korun. Nejprve se ovšem mají posuzovat vlivy kanálu na životní prostředí. Než tato absurdita skončí v zapomnění, studie nás budou stát stovky milionů korun.

Mohlo by se tedy zdát, že jeden zmar stíhá druhý. Ale není tomu tak úplně. Státní mašinérie sice stále pokračuje v přípravě sporných tras dálnic, ale za zády má veřejnost, která ji kontroluje. Během října občanské spolky dokonce vyhrály dva obtížné soudní spory o vedení dálnice D52 kolem Mikulova a dálnice D1 kolem Přerova.

Krajský soud v Ostravě na začátku října na základě žaloby rakouského spolku VIRUS (Verein Projektwerkstatt für Umwelt und Soziales) zrušil územní rozhodnutí pro obchvat Mikulova a tři týdny nato na základě žalob spolků Děti Země a Krajina Dluhonice zrušil i územní rozhodnutí pro obchvat Přerova. Krajské úřady v Brně a v Olomouci totiž porušily zákon.

Odůvodnění druhého rozsudku není ještě k dispozici, ale k prvnímu rozhodnutí soud jasně uvádí, že rakouský spolek byl z územního řízení vyloučen nezákonně, neboť došlo k „popření čl. 3 odst. 9 Aarhuské úmluvy, který výslovně v případě právnické osoby zakazuje diskriminaci vzhledem k jejímu místu registrace nebo k místu skutečného centra jejího působení“. Stručně řečeno, pokud rakouský spolek splnil požadavky českých zákonů, byl účastníkem řízení se všemi svými právy.

Rozsudek také připomíná, že ochrana životního prostředí se dá prosazovat nejen se znalostí zákonů vlastní země, ale je dobré znát i zákony sousedních států. Pokud se třeba za několik let budou u nás povolovat nové jaderné bloky v Dukovanech, budou se řízení kromě českých spolků moci zúčastnit i ty rakouské. A stejně tak by se české spolky mohly účastnit řízení o rozšiřování povrchového hnědouhelného dolu u polského města Turów blízko naší hranice.

Státní politické a byrokratické struktury jsou při povolování dálnic stále znovu usvědčovány z podceňování odborných analýz, chaotického způsobu rozhodování, špatné komunikace apod. Naštěstí je česká občanská společnost dostatečně silná na to, aby českému establishmentu účinně oponovala – nejen při přípravě dálnic.


reklama

 
Další informace |

Text byl psán pro kulturní čtrnáctideník A2, kde vyšel 4.11.2020.

foto - Patrik Miroslav
Miroslav Patrik
Autor je český přírodovědec a předseda spolku Děti Země.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (73)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

BM

Břetislav Machaček

17.1.2021 09:36
Vskutku neskrývaná radost z toho, že nám už do našich staveb mluví i cizáci. Rovněž Přerované neskrývají radost z odložení obchvatu města
a uvažují o přejmenováni nejvytíženějších ulic na Patrikovu a Dětí Země. Doufám, že přijede osobně odhalit nové tabulky označujících tyto ulice.
Bude určitě jaksepatří přivítán občany a pozůstalými po obětích dopravy.
Toto je přesně to chování, co diskredituje ochranu přírody jako celek.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.1.2021 10:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Nevidím důvod, proč by nám nějaký spolek hakošů, kteří dodnes nerozdýchali, že jsme je před 102 lety kopli do zadku a zařídili se pro sebe (a měli jsme se hned podstatně lépe, než když jsme ty parazity museli živit) a stáli jsme na straně vítězů i za WW2 (zatímco oni byli ti poražení), měl kecat do toho, co si u sebe stavíme.
Prostě odchod z EU je nejrozumnější řešení, jak vlivy těchto škůdců a zločinců eliminovat.
Odpovědět
ig

17.1.2021 12:04 Reaguje na Jan Šimůnek
Tohle by pokračovalo i po odchodu z EU. Převážnou většinu problémů jsme si tu nachystali sami a vůbec nemyslím, že by odchodem z EU něco z toho zmizelo. A taková odluka by to zase nebyla, aby si rakouský spolek nemohl najmout českou organizaci, aby nám v jejich zájmu škodila.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.1.2021 13:22 Reaguje na
Jistěže se takoví lidé najdou, našli se i za okupace. Jenže se je většinou podařilo identifikovat a naložit s nimi po právu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 15:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase úplná pitomost, jak dycky. Jak to děláte? To fakt není možný!!!
Po válce bylo odsouzeno naprosté minimum udavačů a konfidentů. Většinu si přetáhla Stb, případně Kgb a oni pak dělali dost významnou podporu boleševické moci u nás.
Odpovědět
li

17.1.2021 17:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi proto,že dost udavačů byli Sudeťáci nebo němci chtějící se pomstít čechům a po válce byli odsunuti.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.1.2021 17:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak vám odpověděl li, spoustu těchto lidí zachránil odsun. Jakmile se dostali do Německa, třebas i s falešnou identitou, byli v podstatě za vodou.
Jinak např. na brněnské LF se popravení konfidenti pitvali na anatomických pitvách ještě na začátku 70. let. Teprve před mým nástupem do studia začali intenzívněji objíždět domovy důchodců.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 18:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Ťěžko se to prokazuje, ale konfidentů bylo mazi Čechy asi daleko víc, než mezi Sudeťáky.
Z brněnských zbrojovek znám více případů, že Sudeťáci ve vedení kryli průšvihy, které by vyšetřovalo gestapo.
Často ale z důvodu, že měli z říšských Němců sami strach.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejvíc koknfidentů a nejnebezpečnějších byli Sudetští Němci, protože rozuměli perfektně česky, znali i slangové výrazy a pomístní názvy (se kterými sami gestapáci z rajchu měli problémy) a hovořili (alespoň někteří) češtinou bez akcentu, takže je gestapo mohlo umísťovat do odbojových skupin apod.

Krytí průšvihů se dělo v Německu běžně (jako ostatně i za komunistů u nás). Je to vlastnost totalitního režimu, kterého se občané bojí víc než nepřítele.
Na tohle téma měl kdysi článek František Novotný, který srovnával dva podobné průšvihy ve válečném průmyslu v Německu a USA. V těch USA to pracovníci přiznali a byla sjednána náprava, v tom Německu to z obav před likvidací (včetně rodiny) zatloukali a projevilo se to v nižší bojeschopnosti. Už tedy nevím přesně, o co konkrétního šlo, snad to bylo něco s letadly.

Říští Němci se obecně chovali slušněji než Sudeťáci, alespoň podle vzpomínek rodičů i jiných pamětníků. Zase to byl jeden z faktorů, které motivovaly odsun.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 14:49 Reaguje na Břetislav Machaček
Člověče nešťastná, vy vůbec nevíte, proč ti Rakušáci měli námitky proti obchatu, třeba jsou tam fatální chyby, arogance našich ouředníků je přece všeobecně známá.
Odpovědět
ig

17.1.2021 15:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak v tom jedou Ď.Z., tak to nebude proto, aby obyčejné občany ochránili před chybami úředníků :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 15:41 Reaguje na
Tu žalobu přece podával VIRUS a ne ĎZ.
Odpovědět
ig

17.1.2021 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Však já jsem ten článek četl, ano, takhle to tam píšou :D
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.1.2021 16:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Hakenkrajcleři nám nemají co do čehokoliv, coje na našemúzemí, co kecat. A´t si sypou popel na hlavu za to, že jejich předci to byli, co vychovali a vypěstovali Adolfa Hitlera, rodáka z Braunau am Inn, Rakousko, půvdce nejhorší války lidských dějin a původce zabití více než 72 milionů lidí, z toho cca 37 milonů civilistů a přímého zavraždění 6 milionů Židů a možná i milonu ne Židů v koncentračních táborech po celém území Evropy obsazeném Německem v 2. světové válce (v Rakousku na př. Mauthausen).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 18:40 Reaguje na Jiří Daneš
Žase to neštěstí, Hitler otec byl celník a celá rodina bydlela v Německu u hranic, ovšem matka jela do porodnice do Rakouska (asi to bylo blíž) a s miminem se vrátila zase do Německa. Takže nikoho "nevypěstovali" Rakušáci, člověče nešťastná.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

18.1.2021 01:51 Reaguje na Pavel Hanzl
wikipedie: Rodný dům Adolfa Hitlera se nachází v hornorakouském městě Braunau am Inn, kde se v minulosti nacházel hostinec s přístavbou a pokoji k pronájmu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:08 Reaguje na Jiří Daneš
Nedávno kolem toho proskakovaly zprávy, i na našich zpravodajských webech, že rakouská vláda chce ten dům vyvlastnit a zbourat.

Jinak existuje bonmot, že největším agitačním úspěchem Rakušanů je to, že vyvolali dojem, že Hitler byl Němec a Mozart Rakušan.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2021 17:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy se z toho radujete stejně jako pan Patrik. Co jste
za člověka, když vám dělá radost, že se odkládají už
schválené stavby kvůli nějakým dodatečným námitkám.
Vám se hlavně líbí heslo čím hůře, tím lépe, když jde
o stavby této vlády. Ty stavby jsou ale pro lidi a ne
pro vašeho úhlavního nepřítele. Je mi z vás špatně,
styďte se!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.1.2021 17:55 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano, pan Hanzl by prodal i svou rodinu, pokud by to odstavilo současnou vládu :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 18:16 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy jste to zase nepochopil, že?
Mě taky silně vadí, že ten obchvat není hotový, jezdím tudy občas do Rakous. A taky vím, že to není kaše téhle vlády.
Jenže já, když hodnotím jakékoliv jednání kohokoliv, tak se snažím napřed pochopit, proč to dělá a to dřív, než ho odsoudím.
A pokud soud rozhodl jak rozhodl, tak si myslím, že měl vážný důvod. Tím, že to v článku není napsáno, tak jsem odhadl, že je to kvůli aroganci našich úředníků, která je skutečně někdy dost děsivá.
To je celý, je to skutečně nepochopitelné a je nutno v tom hledat zlý úmysl?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.1.2021 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud zákon umožňuje vznášet námitky a někdo je
vznese, tak soud koná a řízení zastaví a nebo vrací
k přezkumu. Pokud se najde ekoterorista a námitky
vznese, tak soud musí konat ze zákona. Nebýt tu
ten ekoterorista, tak soud nemá co projednávat.
Nyní se vláda i parlament už poučili a změnili
raději rovnou zákon za fanatického odporu těch
ekoteroristů, kterým zbydou leda námitky bez
odkladného plnění. Stavba se schválením stavebního
řízení rozjede a pozdější námitky nebudou mít
vliv na samotné zahájení stavby. Konečně moudré
rozhodnutí, kdy se mají námitky vznášet pouze
v průběhu stavebního řízení. Vezměte to tak, že
chcete stavět rodinný dům a jsou v rámci řízení
osloveni všichni sousedé. Nemají námitky, stavba
se povolí a pak se s jedním sousedem pohádáte.
On účelově napadne stavební rozhodnutí, které
vám po zastavení soudem v daném termínu propadne
a začínáte znovu. A to je soused a ne nějaký cizí
člověk z druhé strany republiky a nebo z Rakous.
Fandit takovým lidem, je jako být stejný jako
oni a být proti lidem, kteří oddálením stavby trpí
a nebo přinášejí i lidské oběti. Slušný člověk
se nemůže s tímto ztotožnit i kdyby to byl třeba spolubojovník proti politickému odpůrci. Ty DZ
ale podobně "bojovaly" doposud proti všem a asi
budou i nadále. Je to pouze potížismus daný
povahou člověka a žádná moudrá ochrana přírody.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.1.2021 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud zákon umožňuje vznášet námitky a někdo je
vznese, tak soud koná a řízení zastaví a nebo vrací
k přezkumu. Pokud se najde ekoterorista a námitky
vznese, tak soud musí konat ze zákona. Nebýt tu
ten ekoterorista, tak soud nemá co projednávat.
Nyní se vláda i parlament už poučili a změnili
raději rovnou zákon za fanatického odporu těch
ekoteroristů, kterým zbydou leda námitky bez
odkladného plnění. Stavba se schválením stavebního
řízení rozjede a pozdější námitky nebudou mít
vliv na samotné zahájení stavby. Konečně moudré
rozhodnutí, kdy se mají námitky vznášet pouze
v průběhu stavebního řízení. Vezměte to tak, že
chcete stavět rodinný dům a jsou v rámci řízení
osloveni všichni sousedé. Nemají námitky, stavba
se povolí a pak se s jedním sousedem pohádáte.
On účelově napadne stavební rozhodnutí, které
vám po zastavení soudem v daném termínu propadne
a začínáte znovu. A to je soused a ne nějaký cizí
člověk z druhé strany republiky a nebo z Rakous.
Fandit takovým lidem, je jako být stejný jako
oni a být proti lidem, kteří oddálením stavby trpí
a nebo přinášejí i lidské oběti. Slušný člověk
se nemůže s tímto ztotožnit i kdyby to byl třeba spolubojovník proti politickému odpůrci. Ty DZ
ale podobně "bojovaly" doposud proti všem a asi
budou i nadále. Je to pouze potížismus daný
povahou člověka a žádná moudrá ochrana přírody.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.1.2021 10:40 Reaguje na Břetislav Machaček
Omlouvám se za dvojklik, ale možná to lépe
pochopíte pane Hanzl, když si to přečtete dvakrát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.1.2021 16:53 Reaguje na Břetislav Machaček
Mám problém to přečíst pouze jednou.
Ten pes je zakopaný v pojmu "ekoterorista", což je pro vás univerzální viník, který má jiné názory než vy.
Ten zákon posiluje jen aroganci ouředníků a korupci, v babišistáně z principu není možno udělat rozumný zákon pro lidi (mximálně omylem). Protože princip korporátní (tj. fašistické) oligarchie je vždy protilidový.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.1.2021 18:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste fakt už s tím Babišem marný.
Ten zákon je obšlehnutý z Polska
a Slovenska a tam Babiše nemají.
I na západ od nás Patriky nikdo
neposlouchá a pouze je ignorují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.1.2021 08:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud vím, tak ten zákon od začátku vylučuje určité subjekty ze stavebního řízení.
To je totalita.
V normálních zemích se vyslechnou všichni, ale po určitém procesu včetně odvoláních se záležitost uzavře a staví se. Nebo se nestaví.
Trvá to vždycky pár let, ale je to plně funkční i demokratické.
Nevím, proč by to takhle nemohlo fungovat i u nás.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2021 08:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten zákon prostě brání tomu, aby lidé, jako je autor tohoto článku, mohli léta či desetiletí blokovat obecně užitečnou stavbu a ohrožovat tím zdraví i životy lidí. Modelovým příkladem budiž obchvat Plzně.
Jsou pochopitelně státy, kde by se ta aktivistická lůza musela trestně i ekonomicky zodpovídat za ty mrtvé navíc, kteří v té Plzni jsou jasně prokazatelní. Jak oběti dopravních nehod na průtazích městem, tak i oběti ekology uměle udržované nízké kvality ovzduší.
Odpovědět
VW

Vladimír Wagner

17.1.2021 10:21
Pan Patrik je přesně ten typ aktivisty, který nadřazuje papírové a formální záležitosti nad reálné enviromentální dopady a potřeby. A je ochoten za každou cenu využít každé neurčitosti v zákonech a formálních možností házet vidle do všeho, co může, i když to v reálu má vést jen ke zdržení nebo to má dokonce škodlivé enviromentální dopady. Prostě to udělá jen proto, že to lze. Je to přesně ten člověk, který svou činností diskredituje veškeré enviromentální aktivistické hnutí.
Odpovědět
ig

17.1.2021 14:03 Reaguje na Vladimír Wagner
Však oni se už zdiskreditovali. Lidi je neberou moc vážně, i zákony se od nich pomalu začínají odvracet... Doufejme, že se to časem dostane do nějakého normálu, kdy se budou před soudem řešit průšvihy, ale ne každé leknutí splašeného jedince :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 15:47 Reaguje na
To bychom museli mít na určité úrovni státní správu. Což je zcela evidentně mimo naše možnosti.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.1.2021 16:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Hmmm ... ne že bych se chtěl hádat, ale čí je to vina a co s tím?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 18:22 Reaguje na Svatá Prostoto
To je hodně těžká otázka.
Vina je jednoznačně na celém národě. Otázkou ale je, PROČ jsme si nedokázali za 30 let prakticky ideálních podmínek vytvořit funkční, demokratický stát pro lidi.
Já to promyšlené mám, ale je to na celý článek. Navíc je v tom příliš neprokazatelných důkazů a velké nebezpečí záměny "hladiny významnosti".
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže my jsme měli jen něco přes deset let, pak jsme spadli do žumpy zvané EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.1.2021 16:58 Reaguje na Jan Šimůnek
V EU mají VŠECHNY národy svoje velmi funkční a prosperující státy, teda ty ze západní, demokratické půlky.
Nejlépe z Východu jsme měli našlápnuto my, pak Baltici. Ti si pozici udrželi a jsou na tom x krát lépe, než my. Celkem dobře jedou Rumuni a Slováci, potácí se částečně Polsko a totální propadák je Maďarsko a hlavně my.
Příčiny jsou celkem jasné.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2021 08:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Je zajímavé, že po vstupu do EU, a prakticky už před ním v rámci tzv. "harmonizace" došlo prakticky všude k výraznému zhoršení (resp. není mi známa oblast, kde by došlo ke zlepšení). V oblasti bezpečnosti potravin a školství je to naprosto markantní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.1.2021 09:01 Reaguje na Jan Šimůnek
Zkuste se zamyslet nad skutečností, že náš vstup do EU zhruba časově korespondoval s nástupem Putina na ruský trůn.
A zjistěte si, čemu on říká hybridní válka, případně "aktivní opatření", jak proběhla naše mediální válka o brdský radar. Tam je zakopaný ten čokl.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2021 11:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Proti radaru v Brdech bojovala spousta týpků, které dnes najdete zalezlé do bruselských konečníků. Naopak, podpora této stavby byla ze strany spíš euroskeptických subjektů (např. tehdejší ODS). O opaku mě nepřesvědčíte, podrobně jsem to tehdy sledoval.

Ono jde totiž o to, že proti masívnímu úderu ze strany Ruska by nám ten radar byl v podstatě k ničemu. Ten by byl tak rozsáhlý, že by zahltil protiraketovou obranu a postačující část raket (případně samostatně manévrujících hlavic) by prostě prošla, radar neradar. A výstraha o pár sekund (či zlomků sekund) dřív by neměla praktický význam.

Uplatnil by se jako včasná výstraha vůči útoku, který je možné reálně současnými prostředky odvrátit (tedy ojedinělá střela nebo malý počet střel, kde by bylo možno na každou poslat deset a více kousků antiraket a jiných podobných prostředků). Navíc by mohl přispět k identifikaci útočníka (pokud by to tedy nebyla ta loď), což by bylo v případě útoku ze strany Ruska irelevantní. Byl by vhodný spíš proti teroristům (modelová situace: raketa odpálená sebevražednými teroristy z velké nákladní lodi), případně teroristickým režimům typu Íránu, ISIL apod.
A, pochopitelně, proto byl solí v očích všech progresivistů, kteří kolaborují s islámem až se z nich kouří.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.1.2021 15:46 Reaguje na Vladimír Wagner
A bohužel zdaleka není osamocen. Člověk by si řekl, že pár takových individuí se vždycky najde. Ale je jich mnohem více, to musejí být produkty systému.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.1.2021 11:17
Chucpe.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.1.2021 13:49
Je nejvyšší čas dát "vařit vodu" ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 15:45
Evropa je příliš malá na to, aby si tu každý hrál na svém písečku.
Pokud se v nějakém státě dostane k moci něco tak příšerného, jako u nás, není možno necht to zničit cokoliv třeba s nevratnými následky. Netvrdím, že je to zrovna obchvat Mikulova, ale my k tomu máme nakročeno celkem dobře.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.1.2021 15:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Mně se zdá hra na písečku celkem neškodná. Jako děcko jsem to miloval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 16:50 Reaguje na Jiří Svoboda
Černobyl byl taky takový píseček, který měl obrovskou výhodu, že byl dost daleko. Ovšem Dukovany jsou skoro uprostřed Evropy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.1.2021 16:58 Reaguje na Pavel Hanzl
A co mají Dukovany společné s Černobylem?
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.1.2021 17:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Řeč byla o obchvatu Mikulova, tak co sem taháte Dukovany?
"Pokud se v nějakém státě dostane k moci něco tak příšerného, jako u nás, ..." Přál bych Vám zažít Protektorát Čechy a Morava, kdy na každém radiopřijímači visel štítek s nápisem : Naslouchání cizího nepřátelského rozhlasusu se trestá těžkým žalářem i smrtí, a že tobylo myšleno vážně jste mohl vidět podle plačící sousedky, které přišel z koncentráku lístek s oznámením smrti jejího manžela a otce jejich dětí, mých kamarádů. Jste nesoudný dobráček.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.1.2021 17:38 Reaguje na Jiří Daneš
Merkelová to chystá pro počítače a navštěvování nesprávných webových stránek. S mírnou nadsázkou, leč za hlasitého jásotu "demokratů".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2021 18:29 Reaguje na Jiří Daneš
Nejsme v Německu ve 30. letech minulého století a já vůbec neřeším totalitu typu nacismus nebo komunismus.
Jsme stále do značné míry demokratickou zemí a tu "příšernost" si zvolil Národ Český, Národ Masarykův ve svobodných volbách!!!!!!!!!!!!
Dovedete si představit, co by na to asi tak řekl právě Pan President Masaryk??
Odpovědět
JV

Jarda Vesničan

17.1.2021 20:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč se z Ekolistu stává postupně nástroj politického boje, namísto řašení neutěšeného stavu naší přírody, to prostě nechápu. A ještě k tomu si vezmou ,,do úst" covid? Jestli se Vám to pane Hanzl nelíbí, můžete to změnit o volbách. Nebo se do těch Rakous odstěhujte.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:14 Reaguje na Jarda Vesničan
Protože z ekologie se stala už dávno politická ideologie a vědy je v ní asi stejně jako v marxismu.

A ekologům o to životní prostředí vůbec nejde. To názorně předvádí i autor článku, který dělá vše proto, aby ten obchvat, snižující emise z dopravy a mající i další benefity pro životní prostředí, pokud možno nikdy nestál. Konec konců, to předvedly ekologické organizace v souvislosti s obchvatem Plzně. Bylo i spočteno, kolik plzeňáků ty jejich aktivity odskákalo zdravím a kolik jich na ně předčasně zemřelo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.1.2021 17:05 Reaguje na Jarda Vesničan
Bohužel, náš marasmus všeho vyrůstá přímo z našich nepolitiků. A pokud vládne v zemi už osmým rokem zcela nekompetentí a psychicky narušený jedinec diktátorským způsobem, tak se prostě už země propadá skoro ve všem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2021 11:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak onoho jedince dost nesnáším a nikdy jsem ho nevolil, jsem toho názoru, že v řadě případů uchránil naši zem před ještě horšími věcmi, byť to mnohdy byla win - win situace, kdy na tom vydělal i on.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

18.1.2021 01:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Co blábolíte o Německu ve 30. letech minulého století? Vám z z toho Babiše-Bureše pěkně šíbe.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:10 Reaguje na Pavel Hanzl
To děláte chybu, protože přehlížíte to, co se k nám dere z Bruselu, a je po mnoha stránkách horší.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.1.2021 17:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Srovnávat Černobyl a Dukovany může jen demagog nebo hlupák, co z toho jste pane Hanzle?
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

17.1.2021 19:02
Jsem zděšen z úrovně této diskuse, jen pan Wagner je nad věcí. Nicméně osoba pisatele mě není lhostejná, protože jeho pokrytecká iniciativa zmařila již desítky lidských životů, stála tuto společnost snad již miliardy finančních prostředků, to je skutečnost. Nechápu jeho motivaci je nad mou fantazii, snad bych pochopil, kdyby to bylo ve smyslu vydíracích jednání, ale nic toto nenaznačuje. Napadá mě jen, že si pan Patrik "léčí" nějaké midráky, škoda pro většinovou společnost.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

18.1.2021 07:06 Reaguje na Vladimír Hošek
Jste hlupák a nebo gauner.... jiná možnost neexistuje....
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:16 Reaguje na Lukáš Kašpárek
A co je "hloupého" na konstatování škod, které autor tohoto článku svými aktivitami nadělal? Je "gaunerství" připomínat zločinné aktivity ekologických organizací?
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

18.1.2021 13:16 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ale existuje, ale nevím zda při vašich klapkách na očích i uších jste schopen si to uvědomit.
Odpovědět
MG

Milan G

17.1.2021 22:18
Co se týká Mikulova, šmejd Patrik po věcné stránce namítal, že existují rozpory mezi českými a rakouskými dopravními studiemi pro obě části transevropského Baltsko-jadranského silničního koridoru, takže může dojít k nadlimitnímu zvýšení intenzit hluku a znečištění ovzduší. Proto je podle spolku nutné, aby proběhlo přeshraniční posouzení vlivů české dálnice D52 na obyvatele Dolních Rakous a na jeho území, už jenom proto že v letech 2014 až 2016 proběhlo přeshraniční posouzení jen o vlivech rakouské dálnice A5 na české území.
Divné je, že A5 nemá vliv na obyvatele dolních rakous, tak jaký vliv by asi měla na Rakušáky česká dálnice. Tohle je typický případ účelového zdržování.
Co nám, ale ve své dobrotivosti zapomněl Patrik prozradit, že Nejvyšší správní soud v tomto případě zrušil podivný rozsudek soudu v Ostravě, ačkoliv to musel vědět.
,,Nyní je podle něho jasné/Patrika/, že se rakouské spolky za splnění českých zákonů budou moci zúčastnit třeba i povolování výstavby jaderných bloků v jaderné elektrárně Dukovany,, Tak to ani omylem, chápu že to je přání všech pátých kolon v ČR které jsou financovány z Rakous, ale to určitě ne. Žvanit můžou, ale zapříčinit zrušení stavby JE to by bylo tak trochu mimo.

Co se týká Přerova, kdybych tam bydlel tak bych neprodleně zavítal do Brna a Patrikovi bych rozbil tlamu, jiná slova nenacházim. Všechno totiž směřuje k tomu, že se stavbou je konec. Vyjímka z EIA platí jen do podzima letošního roku. Takže přerováci až budete stát ve frontě na náměstí nebo kolem nádraží vzpomeňte si na toho šmejda, který to vše zavinil.
Proč Patrik nenapadnul stavební povolení v roce 2019 na : Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba. Součástí stavby je i nové přemístění místní komunikace Dluhonice – Přerov. Teď už nepůjde posunout dálnici blíže k Přerovu jelikož tam už není místo. Z toho je patrné, že Patrik neřeší věc komplexně, ale jen „prudí“ u konkrétní stavby u které mu to vyjde.

Chyba je v tom ,že v ČR se může někdo víckrát odvolat ve stejné věci a to i v pokročilých stupních přípravy. Třeba v Polsku nebo Rakousku se můžete odvolat jen v procesu EIA, v dalších stupních přípravy je odvolání nepřípustné. Jestli se nepletu v Německu nemůže soud zrušit už vydané stavební povolení. V ČR se můžete odvolat proti stavebnímu povolení což je v podstatě poslední příprava stavby protože máte podezření, že ta stavba naruší biotop nějaké vodní žoužele, takže přezkum povolení. Anebo si někdo vzpomene, že chce aby dálnice vedla jinou trasou/Dluhonice/, protože to je lepší podle něho. Anebo se řeší zimní údržba v rámci EIA i když podle praxe se to řešilo právě při stavebním povolením.

Na konec jedna poznámka ke krajskému soudu v Ostravě. Z mého pohledu divný soud, zrušil přerovské územní rozhodnutí a i mikulovské, zde ho ovšem klepl přes prsty Nejvyšší správní soud a tak Ostrava musí rozhodnout znova. Podle toho co jsem někde četl se Ostravský soud pokoušel zrušit zákon o zrychlené EIA u liniových staveb až ho musel zarazit Ústavní soud. Na základě tohoto se domnívám, že žádný soud ani žádný soudce by neměl mít možnost tyto věci soudit.
Odpovědět
MG

Milan G

17.1.2021 22:40 Reaguje na Milan G
Ještě bych doplnil. Pro Patrika, přestaňte se ohánět veřejností za ní totiž v žádném případě nemluvíte. To je přesně jako komunistická rétorika typu ,,naši občané,, už tehdy mi to vadilo protože jsem nebyl jejich občan a ještě víc mi to vadí když nějaký Patrik se schovává za ,,veřejnost,,. Tu hovadinu s veřejností tady praktikuje víc lidí.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

18.1.2021 07:09 Reaguje na Milan G
Nemelte nesmysly.... pan Patrik hájí zákony této země a pokud vám to vadí, tak vám vadí právní stát a komunista jste tak spíš vy.... chudáku ubohá....

Pan Patrik opravdu hájí zájmy obyvatel této země, jen né celé společnosti, ale pouze těch co ctí právo a pořádek a těch co jim na této zemi záleží.... což vy evidentně nejste....
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

18.1.2021 09:33 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Mé zájmy pan Patrik nehájí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:24 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Rozhodně nehájí. Naopak, pouze škodí.

Problém s ekologickou legislativou (do níž se navíc ještě montuje EU) je ten, že je zcela nepřehledná a některé její partie stojí proti sobě. Takže řada projektů se dostává do situace, že jedněm zákonům a ustanovením vyhovuje a jiným nikoli, a když se to opraví podle těch jiných, tak je to zase v rozporu s těmi, kterým vyhovovala ta neopravená verze.

Obávám se, že tahle zmatky nadělali lidé jako autor tohoto článku záměrně, aby se u nás nedalo nic postavit. měli na to Bursíka a dodnes mají různé aktivisty na ministerstvu ŽP, kteří v tom pokračují. Jistěže využili i mentální impotenci poslanců a senátorů. Na druhé straně ani od geniálního poslance či senátora nelze očekávat zjištění, že navrhovaný paragraf o silnicích, přidávaný jako přílepek k zákonu o chovu hlemýžďů je v rozporu s paragrafem o silnicích, přidaném před deseti lety jako přílepek k zákonu o nakládání se starými pneumatikami. :-)
Odpovědět
MG

Milan G

18.1.2021 16:08 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Zeptej se Přerováků jestli Patrik hájí jejich zájmy, moulo.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

18.1.2021 16:34 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jestli tady někdo mele nesmysly, tak jedině vy. A pokud hájíte postoje zamindrákovaného ekoteroristy, tak jste také ekoterorista a možná máte taky mindrák.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

18.1.2021 07:05
Smekám před panem Patrikem i jinými aktivními lidmi, kteří brání životní prostředí i zájmy obyvatel proti porušování zákonů a pravidel státem i jeho dalšími strukturami....

Je mi jasné, že je trnem v oku všem šmejdům a dokonce i hlupákům, kteří se těmito šmejdy nechají oblbnout, ale pokud dá nějaké státní (krajské, obecní) rozhodnutí nebo přístup k soudu a vyhraje ho, tak je jasné, že PRAVDA je na jeho straně, a že je jeho snaha SPRÁVNÁ a UŠLECHTILÁ!

Není dál o čem diskutovat.....
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

18.1.2021 07:55 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Pan Patrik žádné životní prostředí NEBRÁNÍ. Jen protahuje zejména u liniových staveb řízení. Ještě jsem nezaznamenal, že by někde to životní prostředí zlepšil, velmi často je to přesně naopak. Pan Patrik je zamindrákový pokrytec. Ještě Vám zopakuji text pana Wagnera.

Pan Patrik je přesně ten typ aktivisty, který nadřazuje papírové a formální záležitosti nad reálné enviromentální dopady a potřeby. A je ochoten za každou cenu využít každé neurčitosti v zákonech a formálních možností házet vidle do všeho, co může, i když to v reálu má vést jen ke zdržení nebo to má dokonce škodlivé enviromentální dopady. Prostě to udělá jen proto, že to lze. Je to přesně ten člověk, který svou činností diskredituje veškeré enviromentální aktivistické hnutí.

Diskutovat je potřeba, protože pokud má ČR tolik nejednoznačností a dvojsmyslů v zákonech, tak je to třeba řešit. To je jediný přínos pana Patrika, že tyto nesmysly v zákonech odhaluje.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

18.1.2021 09:34 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Až nebudete mít v zimě čím topit a svítit, třeba vám docvakne, kdo za to může.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.1.2021 10:24 Reaguje na Karel Tejkal
Při tom, co tady předvádí, si to nemyslím.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.1.2021 10:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Taky si myslím. Pokud mozkožrout hladoví, tak
ani nemá kde docvakovat.
Odpovědět
Ra

Radek

18.1.2021 13:51
Pan Patrik znepříjemnil život stovkám lidí tím, že blokuje výstavbu moderní infrastruktury a mnoho lidí díky tomu též ohrozil na zdraví. Nechápu, jak může notorický demagog beztrestně psát do veřejných medií. Ale u plátku, který publikuje ekologickoteroristické články pravidelně, to zřejmě možné je. Tím také tento plátek dávno ztratil poslední špetku objektivity.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

18.1.2021 21:36
Ano, virus jménem Děti země a ekoterorista Patrik kontra občané ČR.
A jak to vypadá v praxi:
"Průběh územního řízení pro dálnici D0136 Říkovice – Přerov o změně územního rozhodnutí č. 32/2006
27.03.2017 = ŘSD ČR podává žádost
26.04.2017 = MM Přerov řízení přerušuje
28.08.2017 = MM Přerov řízení přerušuje
29.01.2018 = MM Přerov řízení přerušuje
04.04.2018 = MM Přerov oznamuje zahájení územního řízení
23.04.2018 = Děti Země posílají námitky č. 1 s upozorněním na riziko tzv. systémové podjatosti vedení Přerova
07.05.2018 = Děti Země posílají námitky č. 2
20.06.2018 = KÚ v Olomouci uznává námitky o podjatosti a pověřuje MM Olomouce vedením územního řízení
06.09.2018 = MM Olomouc řízení přerušuje
15.05.2019 = MM Olomouc oznamuje, že spis byl doplněn
17.06.2019 = Děti Země posílají námitky č. 3
16.08.2019 = MM Olomouc oznamuje, že spis byl doplněn
16.09.2019 = Děti Země posílají námitky č. 4
Toto opravdu považuji pouze za účelové zdržování. Jak znepříjemňovat okolí život. Pan Patrik by se měl někdy v dopravní špičce postavit v Přerově na nějaký přechod u křižovatky řízené světly a vysvětlit místním jak za ně srdnatě bojuje. Řekl bych, že doprava, světla nesvětla by se velice zrychlila.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2021 11:13 Reaguje na Jarek Schindler
Přesně tohle by měla vyřešit nová verze stavebního zákona. Aby takové ryze účelové zdržování vylhanými a nesmyslnými "námitkami" nebylo možné.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist