Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Jiří Svoboda: Znovuzvolení Václava Klause: Je to politik zásadový a tím pádem i velmi dobře čitelný11.4.2008
S otázkou „Václav Klaus by znovu zvolen prezidentem ČR, co to bude znamenat pro politiku v oblasti životního prostředí?“ se na mne obrátili redaktoři časopisu Ekolist. Dost dobře jsem nepochopil proč, neboť se nijak zvlášť za angažovaného ochránce životního prostředí nepovažuji. Zabývám se historickou klimatologií a jejími aspekty v minulosti, což je obor od oblasti problematiky životního prostředí dosti vzdálený. Nicméně při bližším pohledu lze nalézt celou řadu styčných ploch, které klimatickou minulost a současnou ochranu životního prostředí svým způsobem spojují.
![]() Tereza Šímová: Znovuzvolení Václava Klause: Ekonomické myšlení k životnímu prostředí patří11.4.2008
„Chci racionální politiku ochrany životního prostředí, které je prostředím pro život nás všech a každému rozumnému člověku o něj jde a jít musí.“ Takto hovořil Václav Klaus ve svém kandidátském projevu při prezidentské volbě letos v únoru. Mnozí tvrdí, že se za jeho názory v oblasti ochrany životního prostředí a v poslední době především v oblasti ochrany klimatu stydí, mají pocit, že nám, Čechům, dělá na mezinárodní scéně svým „osamoceným“ postojem ostudu. I z vlastní zkušenosti vím, že opak je často pravdou, a to jak na čistě akademické, tak i populárně-vědecké půdě.
![]() Miroslav Patrik: Znovuzvolení Václava Klause: Přežili jsme Husáka i Havla, tak přežijeme i podruhé Klause11.4.2008
Vzhledem k tomu, že v české legislativě je prezident součástí výkonné moci, která má největší vliv na praktickou politiku a tedy na životy občanů ČR, jistě mnohé z nás napadá výše uvedená otázka. Vliv staronového prezidenta tak na důraznější prosazování ekologického pilíře myšlenky trvale udržitelného života může být pozitivní, negativní či... indiferentní (neutrální).
![]() Martin Říha: Znovuzvolení Václava Klause: Obavy z působení proti principu předběžné opatrnosti11.4.2008
Jan Stejskal: Odpovědnost za majetek7.4.2008
Václav Čermák: Přehrada v Nových Heřminovech - Rozum zůstává stát2.4.2008
Vážená redakce,
ptali jste se na můj názor na posudek, respektive způsob hodnocení variant protipovodňové ochrany horní Opavy, který pod názvem "Odborný, nezávislý a expertní posudek k problematice ochrany před povodněmi v povodí horní Opavy" vypracoval tým profesora Vojtěcha Broži a dalších vodohospodářů a krajinných inženýrů (podrobněji viz článek "Jak utopit Nové Heřminovy - ministerstva se dohodla na výstavbě nové přehrady", který najdete tady - pozn. red.). Přiznám se, že jsem se k odpovědi musel hodně přemáhat. Oponování názoru kolektivu profesorů dvou vysokých škol bude zajisté přijímáno s nelibostí zvláště proto, že pochází od autora jimi zavrhnutého řešení. K odpovědi jsem se odhodlal, když jsem si uvědomil, že uvedená práce bude s ohledem na formální autoritu zpracovatelů přijímána nekriticky a pravděpodobně už nebude šance se k ní vyjádřit.
![]() Rudolf Kunzmann: Politikaření a „úředníkování“ SZ v plnění hlavních cílů, zejména v regionech, neprospívá28.3.2008
Při současném náhledu na činnost SZ lze konstatovat, že na úrovni celostátní se propadá SZ do problematiky politikaření a na úrovni regionální se jeví nevýrazně. Zdá se, jako by členové SZ v regionech byli spokojeni s tím, že byli zvoleni. Jeví se, že SZ, zejména na regionálních úrovních, nesleduje základní strategické cíle, které v podmínkách regionů bohužel nejsou z hlediska preferencí pro daný region výrazně specifikovaně odstupňovány.
![]() Ivan Sommer: Dědictví bosých tramvajových kolejí?19.3.2008
Když se před desítkami let objevily v Brně nové typy tramvají, zvané sputnik, ukázalo se, že kolejiště provozu nevyhovuje. Vozy byly rychlejší a těžší než jejich předchůdci, při rozjezdu, brzdění nebo zastavení, popřípadě v zatáčkách vyvíjely značné síly na podloží, což mělo za následek posun kolejí. Dokonce se na nich projevily zlomy.
![]() |
komentáře nejnovější nejčtenější![]() Jiří Dlouhý6.6.2025 Promítání filmu The Agreement a diskuse odborníků připomněly 80. výročí OSN i aktuální výzvy udržitelného rozvoje
reklama |