Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Ústřední komise pro ochranu zvířat: Otevřený dopis ÚKOZ o týrání zvířat, jejichž srst nebo kožka je využívána k výrobě spotřebního zboží27.2.2003
Ústřední komise pro ochranu zvířat projednala a přijala na svém 59.
plenárním zasedání tento otevřený dopis týkající se upozornění veřejnosti
na praktiky, které jsou spojeny s týráním zvířat, zejména psů a koček,
jejichž srst nebo kožka je využívána k výrobě spotřebního zboží. Obracíme tímto otevřeným dopisem na veřejnost, zájmové ochranářské organizace, prodejce zboží a sdělovací prostředky, aby rozvinuly kampaň a
poučili spotřebitele o praktikách, které souvisejí s prodejem napodobenin
zvířat, hraček, kožešnické bižuterie, koberečků z kožek, kožichů a dalších
výrobků, které jsou vyrobeny z kůže nebo srsti koček a psů.
![]() ing. Jan Zeman: Jak rozvíjet dopravu v Praze (a okolí)?19.2.2003
Otázka je to ožehavá, neboť kromě výborných projektů typu výstavby pražského metra došlo při rozvoji pražské dopravy i k řadě vážných chyb. Jde zejména o budování velkokapacitních silničních komunikací, které otevírají centrální čtvrti Prahy záplavě aut s velmi negativními ekologickými, bezpečnostními i urbanistickými důsledky. Začalo to výstavbou Severojižní magistrály, jíž padlo za oběť i vlakové nádraží Praha Těšnov, což až do postavení nové odbavovací haly Hlavního nádraží v r. 1988 vedlo k citelnému omezení železniční dopravy v centrální Praze. Chybná dopravní politika pokračovala stavbou Strahovského tunelu. Devastaci Prahy má prohloubit tzv. karlovarská radiála, jež má spojit Strahovský tunel s Pelc Tyrolkou za snad 30 mld. Kč. Že zřejmě přivede povážlivě zadluženou Prahu k bankrotu, je prý detail.
![]() Jiří Jan Pensante: Životní prostředí a politika18.2.2003
Podobně jako lidskou společností se i životním prostředím zabývá více vědních oborů, přičemž každý zkoumá jejich jiné stránky svými vlastními metodami [1], event. vychází z jiného úhlu pohledu. Např. lze prostředí vnímat z hlediska estetického, posuzovat jeho působení na lidské zdraví nebo usilovat o ochranu vzácných druhů živočichů a rostlin nebo krajiny, jejích složek a prvků.
![]() Ing. Jan Zeman, CSc.: Slovenská železnice ztrátová?6.2.2003
Náhlý záměr vlády SR zrušit 25 údajně ztrátových lokálních železničních tratí s cílem ušetřit necelou půl miliardu Ks (objem nehospodárnosti jen z dnes na Slovensku žhavých korupčních afér je přitom několikrát vyšší) vedl již ke dvěma generálním stávkám slovenských železničářů. Tu druhou ukončil skandální rozsudek soudu Bratislava 1 - předběžným opatřením o jejím ukončení pro podezření z nelegálnosti. Praxe policejního státu se ujímá na Slovensku stejně jako v ČR, viz nedávný brutální zákrok bezpečnostních služeb proti stávkujícím pražským řidičům tramvají za přihlížení Policie ČR.
![]() Ing. Pavel Pitřík: Lesy krajům?28.1.2003
Doc. Ing.arch. PhDr. Karel Schmeidler, CSc., Bc. Viktor Šeďa: Konference Polis v Bruselu16.1.2003
Polis je evropská síť měst a regionů pro inovativní řešení urbánního rozvoje, životního prostředí měst a transportu. Je to platforma pro dialog a kooperaci o důležitých transportních problémech měst a regionů v Evropě. Polis pořádá konference, tématické workshopy, vydává publikace a odborné expertízy vytváří možnosti pro členy obce Polis k výměně zkušeností a vytváření pracovních partnerství. Polis není zaměřeno jen na městské komunity a jejich rozvoj, ale spolupracuje s průmyslem a vědecko výzkumnou základnou při vytváření inovativních řešení.
![]() |
komentáře nejnovější nejčtenější![]() Luboš Pavlovič17.3.2025 Bez zavedení záloh na nápojové obaly splníme jen těžko evropské recyklační cíle. ČR hrozí další miliardové pokuty
![]() Václav Skoblík16.3.2025 EU chce do roku 2030 ukončit podporu fosilních paliv. Jsme na to připraveni?
reklama |