https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petr-jesatko-st.otevreny-dopis-ministryni-zivotniho-prostredi-ve-veci-lovu-brezich-lani
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petr Ješátko st.: Otevřený dopis ministryni životního prostředí ve věci lovu březích laní

7.2.2022
Vážená paní ministryně,
dovolte mi, abych Vás nejprve co nejsrdečněji pozdravil ze Šumavy a poblahopřál ke jmenování do funkce nejvyšší ochránkyně přírody. Jsem lesák ze Šumavy, kde jsem strávil většinu života a své profese a od vzniku Národního parku Šumava až do odchodu do důchodu začátkem roku 2011 i jeho zaměstnanec, končící ve funkci vrchního lesního inspektora.
 
Lesařinu jsem začal před 60. lety a tedy i provozoval myslivost v jelenářské oblasti a s touto zvěří mám docela dost zkušeností. Byl jsem doslova zděšen, jako řada mých přátel mimo park, ale i v něm, co se začalo dít za ministra Brabce a jím dosazeného vedení, mimo jiné i s jelení zvěří. K tomuto otevřenému dopisu mne donutil páteční článek v Ekolistu, kde se tyto nevládní organizace obrátili na Vás, o zastavení doslova zabíjení laní v době březosti.

Kdo se někdy setkal s březí laní sraženou například autem, vyvrhoval ji a viděl plod, který za několik měsíců mohl se svoji matkou strávit život v přírodě, musel to mít zážitek na celý život.

Jako fořt a myslivecký hospodář si nedovedu představit, že by některý můj podřízený takové zvěrstvo, tedy zabití laně v době březosti a nouze, provedl. Okamžitě by musel z etických důvodů z naší lesní správy odejít. Na Šumavě hospodařili knížata, hrabata, fašisti, komunisti a nedovolili si to. Nedovolil si to ani jeden z předchozích ředitelů parku.

Nejhorší je, že se tohle omlouvá, že je to ve vyhlášce. Vážená paní ministryně, vyhláška to umožňuje (Což svědčí o morální úrovni těch, co ji schvalovali), ale rozhodující je, že to nemusím dělat a dělat dokonce v národním parku.

V článku odpovídáte, že je to na diskuzi o změně vyhlášky. Vy nemusíte diskutovat, ale můžete tohle vraždění (jinak to nazvat nemohu) zastavit v národních parcích. Víte jak? Existuje na MŽP Směrnice o myslivosti (managementu zvěře, či jak ji dnes různí úředníci nazývají) a v ní lze zcela jasně zakázat lov laní, jak to bylo zcela normální v minulosti, po 15. lednu.

Tohle je tedy odpovědnost pouze na Vás a nikoliv to byrokraticky řešit. Volili jsme a čekáme změnu. Jak se zdá, úřednická byrokracie funguje dál a jde jen o to nového ministra ohlupovat a pokračovat v nedávné osmileté praxi ministra Brabce. Zřizování nových parků, ve kterém Vás naprosto podporuji, nesmí být pro politické body, ale pro skutečnou ochranu přírody. Etiketních podvodů a fabrik na dříví bylo již dost.

Obracím se proto na Vás, zastavte řádění takovýchto "ochranářů", kteří ještě za zabitý kus i v tomto období dostávají odměnu 1000 Kč. Smutné, ale pravdivé. O snižování stavu zvěře si můžeme psát donekonečna, protože management jelení zvěře změněný pro navýšení stavů v r. 1999 a další odborné negramotnosti, které různí úředníci realizovali, jsou dnes výsledkem. Lesníci v provozu museli mlčet, jako musí mlčet ti slušní i dnes a tiskovým zprávám se buď v tichosti smát, nebo je nečíst.


reklama

 
foto - Ješátko st. Petr
Petr Ješátko st.
Autor je bývalý vrchní lesní inspektor Národního parku Šumava, nyní v důchodu.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (60)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Hu

Hunter

7.2.2022 10:14
1+
Odpovědět
DA

DAG

7.2.2022 10:33
Co na to napsat? Je skutečností, že nová ministryně nechtěla svým vyjádřením nikoho popudit. Jenže takové připokakané nic neříkající vyjádření jí nedonese body od nikoho. Řešení je jednoduché. Změna vyhlášky. Zamezí možnosti neetického chování a na odstřel to bude mít vliv naprosto minimální.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2022 10:47 Reaguje na DAG
Paní ministryně tomu samozřejmě rozumí asi tak, jako koza petrželi. Já na tohle mám naprosto jasný názor - pokud někdo vědomě v tomto období zmáčkne na laň ve věku do 2 let, tak je prase a dobytek. Navíc bych strašně rád viděl spodní čelisti těch ulovených laní, které jsou údajně do 2 let věku.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.2.2022 14:29 Reaguje na Hunter
Ty čelisti bych také rád viděl. Ono jde ještě o to jestli jedou po staru. Špičák je jelen ve věku do dvou let s prvním parožím nebo podle ministerského výmyslu z doby nedávno minulé, kdy špičák je jelen s prvním parožím ale ve věku jednoho roku. V prvním případě by docházelo k lovu březích laní jen v jejich druhém roce života a to do konce března. V druhém případě je to neoddiskutovatelné a dochází nejen k lovu březích laní ale může docházet i k lovu laní vodících.
Odpovědět
rl

rýpal lesní

11.2.2022 14:07 Reaguje na DAG
Lidovec problém nevyřeší, jen ho protrpí, ovšem vždy ke svému užitku.
<rl>
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.2.2022 09:49 Reaguje na rýpal lesní
No až na to, že tohle není o těch vašich "lidolovcích" ale o profesionálních ochranářích z NP Šumava.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

7.2.2022 10:55
Naprostý souhlas a platí to nejen pro laně, daněly, srny, muflonky a i bachyně. Dříve lovec, který spálil plnou nebo ocucanou bachyni chodil potom "kanálama", aby nikoho nepotkal. Pokud chceme snížit stavy černé zvěře je třeba chránit velké bachyně a taky kňoury. I tato zvěř si zaslouží dobu hájení stejně jako straka, která má klid na hnízdění. Při dnešním stavu pozorovací a střelecké optiky lze stavy účinně snížit ve správný čas a ve správné věkové struktuře. Co takhle naháňky na sněhu a srnčí zvěř, dvakrát ji přeženete pak zalehne a už nevstane.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2022 11:41
Problém je v ekologismu. Pokud dovolíme aktivistům takto se chovat ke zvěři, za chvíli se budou takto chovat i k nám a našim rodinám. Ano mám problém s ekologisty. Mám zahrádku, která sousedí s pozemkem ekologisty. Tento mi vloni v červnu tuto postříkal nějakým jedem. Nevím, zda chtěl zničit jen keře s ovocem, nebo přímo otrávit mého ročního vnuka. Každopádně jsou to komunisto-fašistické zrůdy neštítící se ničeho.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

7.2.2022 15:02 Reaguje na Michal Ukropec
a co na to policie? předpokládám, že bylo podáno TO, pokud Vás chtěl soused otrávit.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2022 16:31 Reaguje na Robert Jirman
Bez důkazů? Rok před tím se to stalo policistovi. Také má s ním problém.
Odpovědět
re

regis24

7.2.2022 12:45
Paní ministryně je zasloužilá úřednice orgánu ochrany životního prostředí. Takže kdo čeká nějaký rozumný přístup, je hluboce na omylu. Však to sama předvedla - jak zní vyhláška? Doba lovu u jelena evropského je od 1.1. do 31.12. (pro zvěř do 2 let věku). Takže nikdo nic neporušil, vše je v naprostém pořádku.
To snad někdo čekáte etické chování od úředníka? Nebo snad myslíte, že úředníkovi nějak záleží na zvěři? Vždyť ani neví co to je...
Voliči chtěli ve volbách změnu, ale v oblasti myslivosti určitě nebude k lepšímu. Poradci (ti noví, z řad Pirátů, Top09 a jejich přisluhovačů) na MZe a Mžp už se o to postarají.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2022 14:33 Reaguje na regis24
Takže taková nová Erik Geussová?
Odpovědět
rl

rýpal lesní

11.2.2022 14:08 Reaguje na Michal Ukropec
Podle dosavadního výsledku spíše horší. <rl>
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

12.2.2022 11:28 Reaguje na rýpal lesní
Chtěl jsem konec ekologických biopaliv produkovaných ANOfertem. Proto jsem volil spolu. Začínám toho litovat. Myslel jsem, že slabý článek bude jen Adamová.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.2.2022 15:20
Nejsu myslivec, i když ani antimyslivec, a tak ze svého pohledu pominu nějakou tu mysliveckou čest a etiku a podobně.
Nicméně fakt nechápu, co jako Hubáčková řekla/udělala špatně? Pokud je mezi odbornou veřejností shoda na tom, že stávající vyhláška je v tomto směru na pikaču, tak je jediným racionálním řešením změna vyhlášky.
A ta vyhláška, resp. její předmětné ustanovení, platí jak v NP, tak i jinde ... nebo ne? ... a přece nelze, aby na etiku lovu byly v NP jiné požadavky než mimo ně. K té zvěři se přece nelze chovat podle toho, kde zrovna je.
Odpovědět
re

regis24

7.2.2022 15:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Vyhlášku o dobách lovu vydává MZe a platí pro celou ČR. V čem je problém? No vyhláška vznikne rozhodnutím úředníka na ministerstvu, k tomu není nutná odborná diskuze (jako třeba k zákonu). Na etiku lovu jsou všude stejné požadavky, ale třeba konkrétně v NP jsou to další požadavky - na výši platu, respektive odměn pro zaměstnance. To spolková myslivost neřeší, protože je to koníček. A tak se spolková myslivost chová eticky (neloví samice ve vysokém stupni březosti) oproti myslivosti provozované Ministerstvem životního prostředí, kde se vše řeší jen podle peněz.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.2.2022 16:01 Reaguje na regis24
Uvedené samozřejmě chápu, ale to nic nemění na tom, že platná úprava/pravidla, by měla být platná na celém území ČR a že bastlit to jakkoli jinak ... viz. v článku zmíněná Směrnice ... je prostě nekoncepční.
Plus je fakt paradoxní, že pan Ješátko, byť to myslí určitě dobře, na jednu stranu vybízí Hubáčkovou ke změně Směrnice, když je úplně stejně v její kompetenci změna příslušné vyhlášky.
Já chápu co myslivcům vadí, nemám s tím problém, ale fakt nechápu, proč vymejšlet nějaké rovnáky na vohejbáky, chtít jít jinou cestou než je změna vyhlášky a ještě za to Hubáčkovou kritizovat.
Přece buď je ta doba lovu blbě, a to všude, nebo je blbě není a to taky všude.
Odpovědět
re

regis24

7.2.2022 16:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Hubáčková opravdu nemůže změnit vyhlášku o dobu lovu. Hubáčková je ministryně životního prostředí. Doby lovu stanovuje ministerstvo zemědělství.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.2.2022 15:57 Reaguje na regis24
Mea culpa ... jsem měl nějaký výpadek, máte samozřejmě pravdu v tom, že myslivost mají v gesci na Těšnově.
Potom by to s tím befélem Hubenému asi dávalo i smysl, ale čistě jako dočasně a nouzové řešení, než dojde k řešení koncepčnímu. Zde by možná krom Hubáčkové měla zapůsobit např. i ČMMJ.
Odpovědět
rl

rýpal lesní

11.2.2022 14:09 Reaguje na regis24
Má možnost v rámci mezirezortní spolupráce iniciovat legislativu. Ovšem neuměla to nikdy, ani když mohla přímo rozhodovat. <rl>
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2022 21:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, naprostý souhlas.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.2.2022 15:57 Reaguje na Majka Kletečková
Nn, jsem blbej, regis24 má pravdu.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

7.2.2022 15:56
Na flintu se mi práší v trezoru. Na březí laň bych nevystřelil. Už jenom ta představa nezbytného vyvržení... Opravdu se to reálně děje nebo jde jen o teoretickou možnost, kterou ale ve skutečnosti nikdo z lovců nevyužívá?
Odpovědět
re

regis24

7.2.2022 16:04 Reaguje na Dalibor Motl
odpověď je zde:
https://manek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=774594
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.2.2022 17:56 Reaguje na regis24
Otřesné praktikování "ochrany přírody" v NP! A to ještě
omlouvá jako žena? Opravdu asi pouze "schopná" úřednice !
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.2.2022 16:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Ona nic neomlouvá. Ona o tom nic neví, což se dá zatím chápat, a taky je otázkou nakolik a co vše lze panu Mánkovi věřit. Jeho antipatie vůči současnému vedení NP je značná, což sice možná z jeho pohledu není divu, ale ...
Odpovědět
Hu

Hunter

8.2.2022 17:16 Reaguje na Svatá Prostoto
No vzhledem k fotce počítače ze správy npš se tomu dá věřit zcela jistě, to prostě neokecáte, jen byste tomu musel rozumět, myslím tím biologii jelení zvěře, říje, březost, dospívání atd. Doby lovu se vždy stanovovaly podle toho a mělo to svoje odůvodnění.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.2.2022 13:40 Reaguje na Hunter
Já se tu nemíním montovat do biologie. Tak max člověka, a i to sebe:-). Ale jaké "fotky počítače ze správy NPŠ" máte na mysli? Pokud máte na mysli ten screenshot tabulky, tak fakt netuším, jak z něj poznáte, zda laň byla březí či nikoli, stejně jako nevím, zda každá laň diskutovaného věku musí být nutně březí.

A poslední věta je super ... v tom případě mi ale sdělte proč byly ty doby lovu ze strany MZe změněny.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2022 18:52 Reaguje na regis24
Podle bývalého ředitele NP Šumava Jiří Mánek zaměstnanci parku porušovali zákonná pravidla lovu zvěře. Podle vyšetřování policie nebylo prokázáno, že by se správa dopouštěla chybného postupu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.2.2022 16:01 Reaguje na Majka Kletečková
Spor v tomto případě není o to, zda to bylo/je v rozporu s příslušnou vyhláškou, ale jde o to, zda by ta vyhláška neměla být změněna.

Odpovědět
MK

Majka Kletečková

8.2.2022 23:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, zakopaný pes je ve stávající vyhlášce.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.2.2022 20:26 Reaguje na Majka Kletečková
Ale houby s octem. Zakopaný pes je v první řadě v přístupu lidí.
Jen mě tak napadá paní Kletečková. Vy tu vyhlášku znáte?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

10.2.2022 12:06 Reaguje na Jarek Schindler
Oprava kontroverzní části vyhlášky problém vyřeší, a to na celém území ČR. S dobrovolným dodržováním mnohých norem mám ve svém okolí špatné zkušenosti, na rozdíl od Vás.

(Onu vyhlášku jsem úplně celou nepřečetla, takže nemohu tvrdit, že ji znám dobře.)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.2.2022 00:31 Reaguje na Majka Kletečková
Jen prosím číslo vyhlášky a odstavec který se má opravovat.
Nic víc.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

11.2.2022 17:02 Reaguje na Jarek Schindler
Vyhláška č. 323/2019 Sb.Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 245/2002 Sb., o době lovu jednotlivých druhů zvěře a o bližších podmínkách provádění lovu, ve znění pozdějších předpisů
Částka 137/2019

Platnost od 06.12.2019
Účinnost od 01.01.2020
Aktuální znění 01.01.2020
323
VYHLÁŠKA
ze dne 29. listopadu 2019,
kterou se mění vyhláška č. 245/2002 Sb., o době lovu jednotlivých druhů zvěře a o bližších podmínkách provádění lovu, ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo zemědělství stanoví podle § 68 zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění zákona č. 59/2003 Sb., k provedení § 42 odst. 2:
Čl. I
Ve vyhlášce č. 245/2002 Sb., o době lovu jednotlivých druhů zvěře a o bližších podmínkách provádění lovu, ve znění vyhlášky č. 480/2002 Sb., vyhlášky č. 403/2013 Sb. a vyhlášky č. 343/2015 Sb., se za § 2 vkládá nový § 2a, který zní:
„§ 2a
b) jelen evropský - jelen od 1. července do 31. ledna a laň od 1. srpna do 31. ledna s výjimkou uvedenou v § 2 odst. 1, zvěř do dvou let věku od 1. ledna do 31. prosince,
vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2020.
Ministr:
Ing. Toman, CSc., v. r.
Mění
245/2002 Sb.
Vyhláška o době lovu jednotlivých druhů zvěře a o bližších podmínkách provádění lovu
Odkazuje na
245/2002 Sb.
Vyhláška o době lovu jednotlivých druhů zvěře a o bližších podmínkách provádění lovu
449/2001 Sb.
Zákon o myslivosti
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.2.2022 20:23 Reaguje na Majka Kletečková
Výborně paní Kletečková. Já sice chtěl pouze to co způsobuje tu kontroverzi a mělo by se upravit ale nevadí. Prostě zase nečtete a jistotu jste popsala pomalu celou mysl. leg. Doufám, že jste si ji přitom alespoň přečetla.
Ano vyhláška 323/2019 která do vyhlášky 245/2002 pouze vkládá nový § 2.a. Ono by se toho ani moc měnit nemuselo. Jen se trochu držet biologie zvěře, že.
Ještě otázka. Někde jste se tam dočetla, že se podle toho § 2a MUSÍ lovit? Já si myslím, že tam nic takového není.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.2.2022 20:41 Reaguje na Majka Kletečková
No a měl bych ještě jednu poznámku. V článku o napadení dvou strážců parku se mluvčí parku krásně rozepsal. Cituji:" "Všechna zvířata jsou velmi citlivá na rušení, zvláště v zimě, kdy nemají dostatek potravy. Proto co nejvíce šetří energií a každé jejich vyrušení může vést až k jejich úmrtí," dodal mluvčí".
Nezdá se vám úplně čirou náhodou, že i podle tohoto je ten lov hodně kontroverzní. Neruší ten lov náhodou ta citlivá zvířatka podstatně více než ti skialpinisté?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

12.2.2022 11:31 Reaguje na Dalibor Motl
Taky nikde nestrilim, tak si mohu dovolit kritizovat. Ano z lovců to nikdo nevyužívá. Pouze odborný ekologistický personál národního parku Šumava.
Odpovědět
KS

Karel Smejkal

7.2.2022 17:01
Dobrý den.
Děkuji pane Ješátko, lépe bych to nenapsal. Snad si to paní ministryně
vezme k srdci a bude se snažit něco s tím udělat. Proboha lovit "matky",
to snad nedělali ani barbaři.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2022 18:54
Paní Hubáčková připouští možnost úpravy vyhlášky v případě shody ochránců zvířat a myslivců. Je ochotna o tom jednat s kolegy z ministerstva zemědělství. To svědčí o dobré vůli ministryně životního prostředí. Pokud není ve vyhlášce něco v pořádku, tak je šance na nápravu. Změna vyhlášky zamezí možnosti neetického chování.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.2.2022 19:12 Reaguje na Majka Kletečková
Jak dlouho jednat? NP jsou v její gesci a může to zarazit okamžitě
obyčejným nařízením bez zdlouhavého jednání a změny vyhlášky. Ty
březí laně jsou stříleny nyní a nemusí se dožít změny vyhlášky.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2022 20:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Jak píše Svatá prostota, mělo by to platit na celém území ČR, a ne jen někde.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2022 21:32 Reaguje na Majka Kletečková
To, že něco vyhláška umožňuje, ještě neznamená, že to musíte dělat. Je to možnost, ne povinnost.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.2.2022 08:13 Reaguje na Majka Kletečková
Terčem kritiky je NP a nikde jinde to ve skutečnosti
nikdo neprovádí, tak její konání neomlouvejte. Vám
jako ženě nevadí střílení březích laní, když už
tleskáte trhání ovcí a i té spárkaté vlky? Asi ne, když jde "ochranářství" tohoto typu. Udělat to
myslivec mimo NP, tak ho tu rozsápete jako vlk
březí laň a nebo čerstvě narozeného koloucha.
Odpovědět
Hu

Hunter

8.2.2022 10:19 Reaguje na Břetislav Machaček
Taky mě to u ženy poněkud překvapuje, ale ideologická zaslepenost dělá svoje :-).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.2.2022 16:11 Reaguje na Hunter
No, mně spíš zcela neidelogicky překvapuje, že k té změně vyhlášky (245/2002 Sb. na 323/2019 Sb.), která umožňuje lovit zvěř do dvou let celoročně bez omezení vůbec došlo.

Resp. kdo to Tomanovi navrhl, proč se proti tomu nikdo neozval a proč to Toman podepsal?

Házet to na Hubáčkovou mi fakt přijde chucpe. A že bych se fakt nikdy nenadál, že tu babu budu hájit:-).
Odpovědět
Hu

Hunter

8.2.2022 17:19 Reaguje na Svatá Prostoto
To vzniklo pod tlakem ekologistů na naprostou redukci početních stavů spárkaté zvěře, a pokud tu vyhlášku používáte rozumně, tak zas tak špatná není. Jen by se to nemělo zvrhnout do něčeho takoé, co předvádí npš. Btw. no a co ti vlci, co tak pomáhají s tou redukcí spárkaté zvěře? Že by to v npš nefungovalo a bezzásahovost by snad byla jen vlhký sen v dnešní civilizované krajině?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.2.2022 13:42 Reaguje na Hunter
Co mě taháte mezi vlky???

Takže Toman, zrovna ten, podlehl tlaku ekologistů ... a že zrovna v tomhle, protože jinak se moc nedal. Vyhláška má být taková, že jiné než žádoucí jednání neumožňuje. Pokud ano, je to blbá vyhláška.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.2.2022 16:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Vám to vadí? Asi ano. A já to docela i chápu. Ale pokud vám to opravdu vadí, tak by vám to mělo vadit všude, ne jen v NP ... argument "tohle by nikdo jiný nikdy neudělal" ve svém pokročilém věku:-) fakt neberu. A tedy skutečným řešením je opravdu změna příslušné vyhlášky.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.2.2022 16:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Beru, že je třeba změna celé vyhlášky, ale
je v kompetenci ministryně to zarazit nyní
tam, kde to bylo terčem kritiky. Takhle to
možná bude jednou plošně, ale do té doby
dostali lovci v NP, který je v její gesci,
ministerský pardon a ještě navíc zástřelné.
Taktéž to mohl zakázat ředitel NP, pokud
jim to střílení nakonec sám nenařídil.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.2.2022 13:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Odpovím naráz vám všem v tomhle vláknu. Souhlas s tím, že Hubáčková to může v NPŠ zarazit a souhlasím i s tím, že by to zarazit měla.

Ale prostě je potřeba chápat, že k tomu přišla jak slepej k houslím, pokud vím, tak nikdy žádná stínová ministryně (cywe, to je slovo) ŽP nebyla a po 8 letech tamní vlády Brabce si asi není úplně jistá, komu v těch Vršovicích může věřit a komu naopak ani smykem. A s ohledem na to, odkud je, považuji zatím za úspěch, že tam vůbec trefí a v tom baráku se neztratí někde na chodbě:-).

Slovy klasika ... člověk musí být realista. ... :-)))
Odpovědět
Hu

Hunter

9.2.2022 13:54 Reaguje na Svatá Prostoto
tak nějak to asi bude :-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.2.2022 17:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano máte pravdu, ale pak si kladu
otázku, proč neměla pětikolka už
předem vybrané stínové ministry,
kteří by byli v obraze. Možná je
vítězství překvapilo a ber, kde
ber. Nic proti ní, možná se brzy
rozkouká a předvede, že není pouze
loajální úřednice. Na rozhodnutí
zakázat střílení laní v NPŠ , ale stačí mít pouze etický přístup
a zdravý slovácký selský rozum.
Odpovědět
DA

DAG

8.2.2022 20:35 Reaguje na Svatá Prostoto
No je možné, že udělal, ale těch případů bude asi málo.
Jenže, když jste zaměstnanec národního parku a máte na odlovu navazany plat nebo rovnou zaměstnanecký poměr, to se pak těžko rozhoduje.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.2.2022 06:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Máte samozřejmě pravdu, že systémovým řešením by byla změna vyhlášky, v tom zcela souhlasím. Stávající znění nijak obhajovat nehodlám, pouze jsem tím chtěl říci, že žijeme v reálném světě, který není dokonalý a pokud k tomu člověk přistupuje rozumně, tak se s tím i tak dá existovat. Btw. nejsem si vědom, že by někde jinde na světě existoval legislativní předpis, který by legalizoval zabíjení vysokobřezích samic spárkaté zvěře. Stejně tak si nejsem vědom, že by k tomu kdekoliv jinde přistupovali stejně, jako v NPŠ. To je opravdu zcela ojedinělý přístup.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.2.2022 17:00
Pane Petře Ješátko,
měl jste svůj otevřený dopis adresovat ministrovi zemědělství.
Kontroverzní rozšíření doby lovu spadá na vrub MZe, onu neetickou úpravu podepsal Toman. A jen na MZe mohou v oné myslivecké vyhlášce onu asi špatnou stávající úpravu změnit.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.2.2022 21:06 Reaguje na Majka Kletečková
Tak ta špatná stávající úprava je v první řadě výsledkem tlaků různých eko.... na snižování stavů zvěře. Vyšlo se jim prostě vstříc a rozšiřila se doba lovu. Je zajímavé , že se to týká většinou pouze sparkaté zvěře. Úpravy u jiných druhů a to i těch co by to nutně potřebovaly jsou minimální nebo žádné.
Možná se budete divit ale mě i když jsou poslední vyhlášky vztahující se k myslivosti paskvilem, to zas tak moc nepohoršuje. Je to o lidech jestli se míní řídit neetickým paskvilem nebo budou používat vlastní rozum. Já používám ten rozum. Dokonce si pamatuji i "staré" doby lovu kdy se ta doba lovu odvíjela hlavně od biologie jednotlivých druhů. No a tím se řídím. Že je něco povoleno snad ještě neznamená, že to musím dělat. Na ty plné laně nestřílí vyhláška, střílí člověk. No a v tomto případě NP Šumava jsou to lidé co by tu přírodu naopak měli chránit. On snad NP zaměstnává lovce nebo ochranáře, strážce parku? Kde se také ztrácí ta proklamovaná bezzásahovost? Nemělo by se to v tom parku nechat spíš na přírodě?
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

9.2.2022 23:02 Reaguje na Majka Kletečková
Pro boha, paní Klečková. Vás napadne vždy nějaká kravina a potom jste jak zaseklý gramofon. Co má společného střílení březích laní v národním parku s MZE ????? Přečtěte si alespoń zákon o ochraně přírody a krajiny a přestańte plácat kraviny. Petrův Zdar
Odpovědět
KS

Karel Smejkal

9.2.2022 19:32
My tady voláme o změně vyhlášky. A kde byli ti naši myslivečtí "trafikanti",
že dopustili schválení takové sprosté vyhlášky?
Odpovědět
rl

rýpal lesní

11.2.2022 14:21
A jen na okraj, byly časy, kdy jsem upozorňoval na třídění druhu lesa vlivem zvěře a pánové moudří, s odůvodněním, že "nejsem obor", namítali, že to není pravda. Nu a nyní, dle výstupu MENDELU :
https://www.ldf.mendelu.cz/35058n-zver-je-premnozena-odbornici-hledaji-miru-vhodnych-zasahu
je probíhající třídění vlivem okusu uznáno, pochopeno, zásadně uznáno jako důvodnost v ochraně lesa k udržení druhové skladby.
Obdobná situace je také i s problematikou erozí a dělením pozemků, zakládaných již josefínským katastrem, pachtováním a prodejem, a následným děděním potomky, které současní nýmandi vydávají za akt komunismu (politická motivace je naprosto hloupá a nepříslušná).
Na druhou stranu názor v.v. učitele MENDELU :
https://www.silvarium.cz/videa/po-lesnich-stezkach-jan-metzl
Z tohot pak člověka jímá sračka (to je výraz dříve používaný pro beznaděj).
Po mnoha letech, kdy bylo trestuhodně nekonáno, přicházejí političtí odborníci. Technik a ekolog pláčí SPOLU.
Váš <rýpal lesní>
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist