https://ekolist.cz/cz390/publicistika/nazory-a-komentare?ids%5Bx8a092dba02f3f836e53a012e449f8e3a%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Názory a komentáře

Pokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.

Aleš Kuták: Dohoda ministerstva dopravy se sdružením ČESMAD o zvýšení sazeb mýtného a doprovodných krocích přinese kladné i záporné dopady na životní prostředí

15.11.2010
O tom, že si Česká republika jako stát významně zatížený průjezdnou nákladní dopravou nemůže dovolit nejnižší sazby mýtného v regionu, už bylo napsáno mnohokrát. Z toho pohledu lze dohodu o zvýšení stávajících sazeb dvakrát o čtvrtinu – k 1. lednu 2011 a 2012 ­– přivítat. Bohužel se tak ale děje za situace, kdy až na pár nepodstatných výjimek jsou u nás zpoplatněny pouze dálnice a rychlostní silnice a zbytek silniční sítě slouží nákladní dopravě k jejich finančně motivovanému objíždění. Lze očekávat, že od začátku příštího roku se leckde již neúnosná situace dále zhorší. O to důležitější bude, jak rychle dokáže stát rozšířit výběr mýtného na všechny silnice ve správě veřejných subjektů. Pak také může následovat další plošné zvyšování mýtných sazeb, protože ani po 1. lednu 2012 nebudou nákladní auta z mýtného ani zdaleka pokrývat náklady na odstranění škod, které svým provozem na silniční infrastruktuře působí. Rovněž bude na místě začít diskusi o způsobu využití takto získaných prostředků, které by měly být v nemalé míře investovány i mimo silniční sítě k posílení jejich alternativ, což je v podmínkách ČR zejména železnice. více

Jiří Bendl: Elektromobilita vytlačí klasické naftové a benzinové motory

15.11.2010
Příchod elektromobility může být obdobný jako byl nástup mobilních telefonů, které nezadržitelně a relativně rychle nahradily těžkopádné přenosné vysílačky a výrazně převzaly i roli klasických telefonů. Od vynálezu uplynul sice delší čas, ale inovace v oblasti baterií a bezdrátového přenosu cenově zpřístupnily mobil téměř každému a spustily jejich nezadržitelný boom. Obdobně se může rozvinout i elektomobilita, kam patří nejen eklektromobily, ale i elektroskůtry, elektromotorky, elektrokola, elektrobusy a nebo i lodě na elektrický pohon. Technicky byl zvládnut i oblet planety letadlem s využitím elektromotoru a baterií napájených fotovoltaicky. více

Tomáš Knespl: V příštích letech vznikne několik set nabíjecích stanic

15.11.2010
Elektřina představuje perspektivní alternativu v dopravě. Elektromobily, elektroskútry a další dopravní prostředky poháněné elektřinou procházejí intenzivním rozvojem. více

Josef Novák: Jak dlouho ještě II.

8.11.2010
Heslo dne je šetřit státní prostředky, proto si kladu otázku, jak dlouho ještě bude tolerováno hospodaření v krajině, které stojí stát miliardy. Tu na odstraňování sněhu, který k všeobecnému údivu v zimě napadl. Nebo na řešení povodňových škod. více

Jan Zeman: Otevřený dopis europoslanci Pocovi o škodlivých daňových osvobozeních dopravy

3.11.2010
Vážený pane europoslanče Poci, obracím se na Vás jako na jediného českého environmentálně uvědomělého europoslance s návrhem, zda by jste se nemohl pokusit otevřít v Europarlamentu diskusi na téma škodlivých daňových osvobození dopravy od placení daně z přidané hodnoty a spotřební daně. více

Martin Skalský: Otevřený dopis: Nezastupitelná kontrolní úloha ČIŽP v ochraně dřevin by neměla být oslabována

2.11.2010
Vážený pane ministře, pane náměstku a pane řediteli, dovolujeme si obrátit se na Vás, protože se dlouhodobě zabýváme problematikou ochrany dřevin rostoucích mimo les, která je bezesporu jedním ze společensky nejzávažnějších témat ochrany životního prostředí člověka. Současné dění nás naplňuje obavami z možného oslabení nezastupitelné odborné a kontrolní úlohy České inspekce životního prostředí v ochraně dřevin. více

Karel Dolejší: Z ničeho něco aneb Proč na ekologii vůbec, ale vůbec nezáleží

2.11.2010
Žijeme v civilizaci, která se stále ještě ráda hlásívá k tradici osvícenského racionalismu. Je o sobě přesvědčena, že dávno a beze zbytku překonala závislost na středověké křesťanské ideologii – v tomto smyslu je prý civilizací moderní, osvícenou, atheistickou. A v české kotlině, kde již nucená habsburská rekatolizace přivodila křesťanství vyprázdnění a hluboký úpadek, tohle platí dvojnásob. více

Adin Vyhlídka : Aleje jsou krajinotvorným prvkem

1.11.2010
Uskuteční-li se záměr Povodí Moravy vykácet Přerovskou alej lemující břeh řeky Bečvy, bude to krokem zpět, bude to jen důkazem o nedostatku zdravého selského rozumu. více

Jiří Svoboda: Jak ucpat fotovoltaický tunel

29.10.2010
Političtí reprezentanti dnes hledají zázračné řešení, jak vybruslit ze situace, do které nás přivedla neuvážená a přemrštěná podpora fotovoltaických elektráren. Náhlý vzrůst počtu instalací v letech 2009 a 2010 způsobí vzhledem ke garanci výkupních cen hospodářskou komplikaci ve formě skokového navýšení cen elektřiny od příštího roku. více

Kristalina Georgieva: Spolupráce v době plné nebezpečí

27.10.2010
Evropa musí lépe reagovat na rostoucí počet katastrof, k nimž dochází v rámci jejích hranic i na celém světě. více
| 1 | .. | 387 | 388 | | 390 | | .. | 487 |
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist