Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Jan Stejskal: Regulovat je třeba ministrova slova aneb slang velrybářské komise4.3.2004
Už je to pár měsíců, co na této stránce Miroslav Šuta protestoval proti slovům ministra Ambrozka, který sdělil norskému velvyslanci, že ČR podporuje regulovaný lov velryb. České veřejnosti přitom ministr tvrdí, že je proti lovu velryb. Tajemník ministra Dan Vondrouš před několika týdny odpověděl, že „regulovaný lov velryb“ ve slangu velrybářské komise znamená nelovení velryb. Libor Ambrozek toho ale norskému velvyslanci řekl mnohem víc, proto chci Dana Vondrouše (případně někoho jiného z MŽP) poprosit, zda by mohl ze slangu velrybářské komise (IWC) „přeložit“ ještě několik ministrových vět. Jak čtenářům, tak diskutérům se omlouvám, že se ozývám s takovým zpožděním.
![]() Štěpánka Balcarová a Anna Strejcová: Otevřený dopis plzeňských gymnazistek členům Rady města Plzně2.3.2004
Vážení radní, ve Vaší odpovědi na petici plzeňských gymnazistů “Dražší jízdné = horší vzduch” jsme obdržely nespočet důvodů, proč muselo být jízdné v plzeňské MHD zvýšeno. Hlavním argumentem byl nedostatek financí v městském rozpočtu. Přitom dotace dopravním podnikům tvoří v celkovém rozpočtu města Plzně jen 13,5% zatímco například v Praze 26% a v Ostravě 14,5%.
![]() Jaroslav Stoklasa: Statistické údaje o vodní dopravě v ČR20.2.2004
Z uvedených údajů jednoznačně vyplývá, že Ministerstvo dopravy a spojů proto, aby prosadilo výstavbu jezů na dolním Labi nerespektuje skutečný vývoj nákladní říční dopravy a skutečně příčiny jejího poklesu a hrubě a účelově zkresluje prognózy možností dalšího rozvoje tohoto oboru. To mu umožňuje udržovat nebo zvyšovat počty pracovníků a náklady v administrativě s perspektivou výstavby jezů. Bez této perspektivy by totiž nutně počty těchto pracovníků musely již delší dobu klesat a celý administrativní aparát by postupně ztratil své opodstatnění.
![]() Petr Šťáhlavský: Stanovisko ČD k nepravdivým údajům o vyčerpané kapacitě železničního spojení ČR – SRN20.2.2004
Informace uvedené v Prohlášení k vodní cestě Labe vydané dne 10. února 2004 (viz níže) jsou nepravdivé. Železniční trať v údolí Labe je dostatečně kapacitní a je schopna převzít další výkony jak v oblasti osobní, tak nákladní dopravy. Nárůst mezinárodní přepravy mezi ČR a SRN je připravena železniční doprava řešit ve větším rozsahu, než je v současné době využita.
![]() Doc. Ing. Pavel Jurášek, CSc. a Ing. Miloslav Černý: Společné prohlášení Českého plavebního a vodocestného sdružení a Sekce vodní dopravy Svazu dopravy ČR19.2.2004
České plavební a vodocestné sdružení je uskupení všech významných odborníků v ČR pro vodní dopravu, vodní hospodářství, hydrologii a projektování vodních staveb jak z vědecké obce, tak z řad projektantů, vodohospodářů, příslušné státní správy i provozovatelů vodní dopravy. Představuje tak bezpochyby nejvíce fundovaný a kvalifikovaný soubor znalostí a názorů na problematiku vnitrozemských vodních cest a vnitrozemské plavby.
![]() |
komentáře nejnovější nejčtenější![]() Marta Gellová21.3.2025 Uvolnění dalších 300 milionů z Národního plánu obnovy na energetické úspory veřejných budov
![]() Ivo Dokoupil20.3.2025 Větrné elektrárny mohou být pro region Jeseníků přínosem. Starostové by však měli mezi investory dobře vybírat
Nejčtenější článkyreklama |