Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
ing. Jan Zeman: Jak rozvíjet dopravu v Praze (a okolí)?19.2.2003
Otázka je to ožehavá, neboť kromě výborných projektů typu výstavby pražského metra došlo při rozvoji pražské dopravy i k řadě vážných chyb. Jde zejména o budování velkokapacitních silničních komunikací, které otevírají centrální čtvrti Prahy záplavě aut s velmi negativními ekologickými, bezpečnostními i urbanistickými důsledky. Začalo to výstavbou Severojižní magistrály, jíž padlo za oběť i vlakové nádraží Praha Těšnov, což až do postavení nové odbavovací haly Hlavního nádraží v r. 1988 vedlo k citelnému omezení železniční dopravy v centrální Praze. Chybná dopravní politika pokračovala stavbou Strahovského tunelu. Devastaci Prahy má prohloubit tzv. karlovarská radiála, jež má spojit Strahovský tunel s Pelc Tyrolkou za snad 30 mld. Kč. Že zřejmě přivede povážlivě zadluženou Prahu k bankrotu, je prý detail.
Jiří Jan Pensante: Životní prostředí a politika18.2.2003
Podobně jako lidskou společností se i životním prostředím zabývá více vědních oborů, přičemž každý zkoumá jejich jiné stránky svými vlastními metodami [1], event. vychází z jiného úhlu pohledu. Např. lze prostředí vnímat z hlediska estetického, posuzovat jeho působení na lidské zdraví nebo usilovat o ochranu vzácných druhů živočichů a rostlin nebo krajiny, jejích složek a prvků.
Ing. Jan Zeman, CSc.: Slovenská železnice ztrátová?6.2.2003
Náhlý záměr vlády SR zrušit 25 údajně ztrátových lokálních železničních tratí s cílem ušetřit necelou půl miliardu Ks (objem nehospodárnosti jen z dnes na Slovensku žhavých korupčních afér je přitom několikrát vyšší) vedl již ke dvěma generálním stávkám slovenských železničářů. Tu druhou ukončil skandální rozsudek soudu Bratislava 1 - předběžným opatřením o jejím ukončení pro podezření z nelegálnosti. Praxe policejního státu se ujímá na Slovensku stejně jako v ČR, viz nedávný brutální zákrok bezpečnostních služeb proti stávkujícím pražským řidičům tramvají za přihlížení Policie ČR.
Ing. Pavel Pitřík: Lesy krajům?28.1.2003
Doc. Ing.arch. PhDr. Karel Schmeidler, CSc., Bc. Viktor Šeďa: Konference Polis v Bruselu16.1.2003
Polis je evropská síť měst a regionů pro inovativní řešení urbánního rozvoje, životního prostředí měst a transportu. Je to platforma pro dialog a kooperaci o důležitých transportních problémech měst a regionů v Evropě. Polis pořádá konference, tématické workshopy, vydává publikace a odborné expertízy vytváří možnosti pro členy obce Polis k výměně zkušeností a vytváření pracovních partnerství. Polis není zaměřeno jen na městské komunity a jejich rozvoj, ale spolupracuje s průmyslem a vědecko výzkumnou základnou při vytváření inovativních řešení.
Roman Rogner: Kdo je vlastně za mřížemi?10.1.2003
Zoologické zahrady mají u nás velkou oblibu a staly se velkou atrakcí nejen pro děti, ale i pro dospělé návštěvníky. Co tu vlastně hledáme? Je to jen to, že chceme na vlastní oči vidět živá zvířata, která nám zmizela z našich životů, nepočítáme-li štěkající psy na sídlištích? Je pro nás důležité, abychom poznávali druhy, které v naší přírodě neuvidíme, protože tu nikdy nežily nebo jsme je stačili vystřílet? Máme před klecemi a výběhy pocit, že svoji přítomností přispíváme k záchraně ohrožených zvířat? Nebo se prostě cítíme mezi nimi lépe?
|
komentáře nejnovější nejčtenějšíVeronika Murzynová14.1.2025 Přebytečná elektřina by mohla pomoci spotřebitelům. Kvůli absenci legislativy ji Česko nesmyslně maří
reklama |