https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/pavel-moulis-nenechavejte-volne-pobihat-psy-v-prirode
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pavel Moulis: Nenechávejte volně pobíhat psy v přírodě

15.2.2021
Volně pobíhající pes je pro volně žijící zvířata velkým nebezpečím. Zejména v zimě.
Volně pobíhající pes je pro volně žijící zvířata velkým nebezpečím. Zejména v zimě.
Krásné zimní dny, vyšší sněhová pokrývka a snad i v brzké době očekávané jaro protkané sluncem, pučení a kvetení rostlin a stromů či probíhající tok ptáků v přírodě. To všechno jsou projevy, které lákají milovníky přírody se svými psími miláčky k vycházkám. Nahrává tomu i téměř rok epidemiologická situace, která uzavřela řadu míst, kam by lidé za normálních okolností chodili a tlak na přírodu je tak významně větší než jindy. Volně pobíhající pes je však velkým nebezpečím!
 

Velice často jsou v této době, kdy se v přírodě můžeme setkat s vysíleným živočichem či čerstvě narozeným mládětem, do záchranných stanic přijímáni jedinci, kteří utrpěli ze setkání s pejskem. Buďme proto ohleduplní a nepouštějme své psí miláčky z vodítka v přírodě, neboť velice snadno může dojít k poranění či smrti.

Ochrana živočichů není jen záležitostí zvířecích záchranářů, ale především myslivců. Těm tuto činnost navíc předepisuje i zákon o myslivosti č. 449/2001, kde se mimo jiné např. praví:

      - ochranou myslivosti se rozumí ochrana zvěře před volně pobíhajícími domácími zvířaty, zajištění klidu v honitbě / § 8, odst. 1 /
      - každý si musí počínat tak, aby nedocházelo ke zbytečnému ohrožování nebo zraňování zvěře / § 8, odst. 2 /
      - je zakázáno plašit zvěř jakýmkoliv způsobem, rušit zvěř při hnízdění a kladení mláďat / § 9, odst. 1 /

Zákon o myslivosti pamatuje i na vlastníky psů, kterým je zakázáno nechat je volně pobíhat v honitbě / § 10, odst. 1 /. Na dodržování klidu a ticha v lese dbá i zákon o lesích / 289/1995 Sb., § 20, odst. 1 a /. Ochranou zvířat se zabývá i zákon o ochraně přírody / 114/1992 Sb. / i zákon na ochranu zvířat proti týrání / 246/1992 Sb. /. Při nedodržení zákazu volného pobíhání psů v honitbě může orgán státní správy myslivosti uložit nemalou pokutu.

Vzhledem k tomu, že nám jde především o klid v přírodě, vyzýváme myslivce, úřady i ochránce přírody, aby spojily své síly při ochraně živočichů a nejrůznějšími způsoby propagovali jejich ochranu v přírodě. Pokud máte možnost, oslovte své spoluobčany venčící své pejsky v přírodě a vysvětlete jim důvody našich obav. Pomineme-li výše uvedené skutečnosti je velkým nebezpečím pro samotné volně pobíhající pejsky i setkání se zvěří. Vždyť např. setkání s divočákem může pro pejska skončit tragicky. Navíc se v poslední době množí případy nákazy psů nebezpečnou a pro psy i smrtí končící Aujeszkýho chorobou. Velice nepříjemnou záležitostí pro psy i v poslední době vyskytující svrab, známější pod názvem prašivina. Toto onemocnění se vyskytuje především u lišek, dnes již i u divokých prasat a je přenosné na člověka. Zároveň i pes pronásledující zvěř může snadněji skončit pod koly projíždějících vozidel, neboť silniční síť je u nás poměrně hustá a i toto nebezpečí na naše psí miláčky číhá.

Byli bychom Vám tedy nesmírně vděčni, pokud si uvědomíte nebezpečí, které volným pobíháním psů v této době vzniká živočichům v přírodě, ale také Vašim psím miláčkům a snažili se je ochránit. Navíc tímto svým počínáním zachráníte i nemalé množství právě narozených mláďat, především zajíčků, která se zraněná dostávají do záchranných stanic. Pokud však zůstanou v přírodě, mohou obohatit přírodní rozmanitost Vašeho okolí a dělat Vám radost. Děkujeme za pochopení.


reklama

 
foto - Moulis Pavel
Pavel Moulis
Autor je předseda ZO ČSOP Rokycany.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (53)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

15.2.2021 14:55
Co si to dovolujete, někomu něco zakazovat. Vždyť máme přece 30let demokracii !

Dřív si to téměř nikdo nedovolil, za prvé - všichni to věděli a podle toho se chovali, za druhé - myslivecký hospodář, hajný, měli přehled o revíru a toulavé psi, kočky, stříleli a nebylo odvolání.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

16.2.2021 08:38 Reaguje na smějící se bestie
To byl pokus o šáhnutí do svědomí a ne zakazování.... ale vy nevíte co je to svědomí, takže jste si to vysvětlil takto....

Navíc jste evidentně nepochopil co je to demokracie.... DEMOKRACIE NENÍ, ŽE SI MŮŽETE DĚLAT CO SE VÁM ZACHCE!!!!!
Odpovědět
va

vaber

18.2.2021 09:08 Reaguje na smějící se bestie
svobodu si lidé vysvětlují jak se jim líbí, ti opoždění a bezohlední si myslí: svoboda je to ,že si mohu dělat co chci
no a v dnešní době chtějí svobodu i pro psy
každý slovo svoboda používá a nikdo neví co to vlastně svoboda je ,měla by být ústavní definice slova svoboda,jinak v tom bude vždy chaos
Odpovědět
MF

Mirek Frank

15.2.2021 15:08

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.2.2021 17:45 Reaguje na Mirek Frank
Nic proti psu v lese na volno, pokud máte u svých 100% přivolání, tak nelze nic namítat, jenže si asi neuvědomujete, že takových psů je pomálu. A za současné sněhové pokrývky a mrazů je každý úprk zvěře před psem naprosto zbytečný energetický výdaj. Pes se proběhne, večer se spokojeně nažere a lehne, ale ta srnka to má podstatně horší.Článek cílí na nevychované psy a bezohleddné majitele.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.2.2021 19:10 Reaguje na pavel peregrin
Na 100% to není nikdy a u žádného psa ! Pán se vzpamatuje,
až jeho pes jedinkrát "zblbne", pustí se třeba za zajícem
a bude ho prohánět na hlavní cestě mezi auty. To se mi stalo
kdysi u perfektně vycvičeného psa (NO) a věřte mi, že ta
představa, že zaviní hromadnou dopravní nehodu mne vyléčila od tvrzení, že je pes na 100% poslušný. Prostě mu z ničeho nic prdlo v bedně a bylo vymalováno. Se štěstím se nic
nestalo, zajíc mu do kopce utekl a on přišel kajícně zpět.
Na trest už to nebylo a tak trestem bylo pak až do konce
jeho života mimo zahradu a dvůr stopařské vodítko. Na
těch 100% od té doby už nevěřím. Ona taková nehoda se
škodami a zraněním osob, by byla trestem na těch 100%
pro pána, až by mu pojišťovny vyčíslily škody.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.2.2021 20:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Našťastie v dnešnej dobe existuje elektrický obojok. V kritickej situácii funguje veľmi dobre.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.2.2021 20:45 Reaguje na Vladimir Mertan
Elektrický obojek je dost nešťastné řešení a pokud už, tak jen do rukou lidí, kteří vědí, jak s ním efektivně zacházet.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

17.2.2021 09:49 Reaguje na pavel peregrin
Zachádza sa s ním veľmi jednoducho. Ak pes uteká a tvári sa že je hluchý, hoci dobre vie že má pokyn "ku mne" dostane elektrický úder primeranej intenzity. Môj pes našťastie nemá poľovné sklony (hovawart) ale ak utečie síce veľmi zriedka napr. za hárajúcou sa fenkou tak je včas upovedomený že nerobí dobre a to aj na diaľku. Sila úderu je nastaviteľná od 0 do 100 a stačí podľa vlhkosti na nabitosti baterie úder od 7% do 35% Väčšinou stačí použiť funciu varovného vibrovania, len z času na čas si psík musí spomenúť že môže prísť aj trest. Obojok som skúšal aj na sebe na zapästí intenzitu 70% . Je to ako pichnutie špendlíkom, ale bolesť hneď zmizne.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.2.2021 20:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Těch 100% bylo s nadsázkou, ovšem je propastný rozdíl v přivolání u lidí, kteří se psům opravdu věnují a u 90% běžné populace.
Odpovědět

Jirka Černý

15.2.2021 17:29
Já jsem mnohem skromnější a bohatě by mi stačilo kdyby si každý po svém čoklovi alespoň ve městě sebral hovna. Občas tam fakt nejde pracovat aby se do nějakého nešláplo a být celý den v gumovkách je opruz.
Odpovědět
me

meluzína

16.2.2021 08:37
Na tomhle mi dost vadí že se bere stejný metr na lidi který mají psa pod kontrolou a lidi který nemají. Díky nevychovaným psům a bezohledným majitelům, který nemají základní poslušnost a stejně psa pustí v lese a na polích navolno a vůbec jim nedochází co jejich pes může napáchat v lese během pár minut kdy ho nevidí, anebo tvrdí že jejich pes že srnu nebo zajíce nikdy nezakousnul, ale neuvědomují si že zvěř během pár minut uštvou k smrti. Další pro mě dost částí téhle story je přístup myslivců, nepamatuji si že by někdy některý v lese slušně odpověděl na pozdrav, ale zato mají v zásobě dost sprostých slov a neznají předpisy, protože neuznávají ze pes pod vedením nemusí být na vodítku... mám ovčáckého psa, který nemá lovecký pud ale pasící, zvěř ho vůbec nezajímá a mám po pod kontrolou (=vycvičený ovčácký pes k ovcím) ale několikrát mi bylo celkem prd platné myslivci předvádět k noze, zalehnutí, cirkusové kousky... stejně jsem pro ně kráva která musí mít psa na vodítku, jedno že poslouchá a neloví.
Odpovědět
LB

Lukas B.

16.2.2021 09:13
dvě blbé poznámky:
1. ausgerechnet pronásledování vysoké a černé zvěře je nic proti ničemu, je brutálně přezvěřeno a nimrodi můžou bejt rádi, že jim zludračelí čoklaři pomáhají redukovat počty zvěře a zkvalitňovat genofond. samozřejmě vocaď pocaď a s nadsázkou, koroptve a tetřívci (nejen) si soucit zaslouží.
2. gaučový pes navolno je tupý nemotora, který zajíce prožene ale nedožene. naproti tomu kočka je celoroční a efektivní stroj na zabíjení.
Odpovědět
JV

Jarda Vesničan

16.2.2021 11:05
Jeden velice dobře napsaný článek od člena ČSOP k velmi aktuálnímu tématu v přírodě. To, co v současné nelehké zimní době s množstvím sněhové pokrývky předvádí někteří návštěvníci přírody, ale i někteří pejskaři, a často i běžkaři, nemá obdoby. Pejskové pobíhající na volno, vesele prohánějící srnčí nebo zajíčky, běžkaři si zase vyšlápnou stopu prostředkem polí, kde leží soustředěné srnčí, hledající klid před všudypřítomným člověkem. Zalehlé tlupy srnčí několikrát denně vyrušené a přeháněné výletníky a někde i jezdci na koních. Taková je bohužel dnešní realita. Věřím, že většina těchto lidí si naivně myslí, že ,,utíkající zvěř se určitě ráda zahřeje“, a nedochází jim, že hlavně spotřebovává spoustu energie, kterou v dnešních podmínkách mnohem hůře doplňuje. V lesích se zase zvěř tlačí do okrajových částí, aby se vyhnula všudypřítomným běžkařům a nově i jezdcům na čtyřkolkách, kteří se dnes objevují mimo cesty, kde je prozradí stopy kol a občas zachytí fotopasti a kteří si zkouší své jezdecké schopnosti. Doba kladení mláďat teprve přijde, ale i těžké zimní podmínky jsou pro veškeré ptáky i savce náročné. Snažme se jim pomoci alespoň zachováním klidu a vyhýbejme se místům, kde je zvěř soustředěná. Jinak i dobře vycvičený pejsek by měl hlavně v lese být pod neustálým dohledem, a pokud je v dohledu zvěř, raději na vodítku nebo u nohy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.2.2021 17:09 Reaguje na Jarda Vesničan
S mnohým souhlas, ale s těmi běžkaři to myslím trochu dramatizujete. Těch, co si jsou ochotni prošlapávat stopu zas tak moc není, a v lese tuplem. Ona je to slušná pakárna, co si budeme namlouvat, a lokalit se slušně upravenou stopou už není tak málo.
Jako ne že nejsou, ale rozhodně to nebude nějaká masovka.

4kolky, krosky, v zimě skůtry ... to je průšvih, o tom žádná.
Odpovědět
JV

Jarda Vesničan

16.2.2021 17:36 Reaguje na Svatá Prostoto
V tomto případě píšu o běžkařích v polích, a ne v lese.
Odpovědět
Hu

Hunter

16.2.2021 11:58
Za celá dlouhá leta jsem ještě neviděl tzv. pejskaře, který by měl ovladatelného psa. Zato jsem viděl pár psů, co takhle při štvaní zvěře skončili pod koly aut, zejména na rychlostních komunikacích a pak následoval velký brekot, stejně jako když sekáč takovýho psa napálil a natrhnul mu prdel, tak samozřejmě spousta blbých keců atd. Samozřejmě když pes tzv. prožene srnčí, tak za současných klimatických podmínek to srnčí uhyne na zápal plic. Možná by to chtělo trochu víc zdravého rozumu ze strany těchto tzv. pejskařů.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

16.2.2021 16:44 Reaguje na Hunter
No prosim, já zase zažil, jak tchánova (myslivcova) draze vycvičeného barváře při pronásledování zajíce smetl vlak.
Pes má být na vodítku, kdo nemá zahradu, kde by mohl pes volně běhat, ať si pořídí morče.
Odpovědět
DA

DAG

16.2.2021 19:11 Reaguje na Jakub Graňák
Tak každý kdo měl lovecky upotřebitelného psa ví, že lovecký pud je prostě silný.
Pes funguje na principu jestli je silnější lovecký pud nebo strach z trestu.
Když je pes na pět metrů a vyskočí před ním zajíc, tak ho většinou zastavíte. Záleží i na druhu. Strach z trestu je větší než pud.
Když je pes šedesát metrů od Vás, tak i když ví, že přijde trest, tak jeho bůh je prostě daleko a vítězí pud.
Nikdo z myslivců nepouští na honech psa třeba u dálnice nebo frekventované silnice.
Odpovědět
DA

DAG

16.2.2021 19:12 Reaguje na DAG
Tím druhem jsem myslel plemeno psa.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.2.2021 19:45 Reaguje na DAG
Mám trpasličího pudla. Není poslušný natolik, aby na zavolání vždycky přišel. Ale v přírodě ho zajjímá v podstatě jen to, kdy už mu konečně zase hodím ten míček.
Fyzicky nemá na to, aby udolal cokoliv většího než myš - a je příliš velkej srab, aby to zkoušel.
Chci tím říci, že není pes jako pes.
A taky není myslivec jako myslivec.
Znám takové, kteří si po psovi tuze rádi prásknou s vědomím, že si to nejspíš dokáží obhájit - a vůbec je nezajímá, jestli k tomu skutečně byl důvod. Lovecký pud nemají jen psi...
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

16.2.2021 19:52 Reaguje na DAG
A jsme u toho: u "pejskaře" je to idiocie majitele, u myslivce za to může pud. Poněkud dětinské, nezdá se Vám?
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

17.2.2021 20:40
Pes sám zdravou zvěř nikdy neužene, až jeden milion kusů zvěře ročně skončí pod koly aut, velké množství se otráví v zimě řepkou, zemědělci se nenamáhají při sklizni zvěř vyhnat nebo začínat od středu pole, aby mohla utéct. Přes toto všechno si nedávno v televizi myslivci stěžovali, že kůli covidu nemají odbyt na zvěřinu a je zvěře v lese moc! Vysoké je možná dost, ale malá zvířata a ptáci jsou na hranici vyhubení. Jsem si jist, že volně pobíhající psi za tento stav určitě nemohou.
Odpovědět
dm

david matoušek

18.2.2021 08:50 Reaguje na Ladislav Kroupa
Nějak nechápu, co jste tím vším chtěl říct a hlavně zda jste vůbec ten článek celý četl? Při dopravních nehodách každý rok umře cca 500 lidí. Když někdo zapíchne člověka nožem, tak je to vlastně podle vašich měřítek marginálie, navíc lidí je v republice moc, že. Inteligentní lidi jsou na hranici vyhubení, jsem si jist, že volně pobíhající vrazi za tento stav určitě nemohou.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

18.2.2021 13:39 Reaguje na david matoušek
To jste vymyslel sám?
Odpovědět
RT

Richard Toman

18.2.2021 08:58 Reaguje na Ladislav Kroupa
Takze protoze podle vas je zvere moc, tak vlastne nezodpovednost majitelu psu je omluvitelna? A kdyz je neco na pokraji vyhubeni, ac to primo s danou veci nesouvisi, tak osud ostatnich zivocichu nam muze byt lhostejny? Vy jste hlava pane Kroupa.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

18.2.2021 13:29 Reaguje na Richard Toman
Pane Tomane, není mi nic lhostjné. Mám psa který žádnou zvěř nikdy nehonil. jinak jsem ochránce přírody a dívám se na ní jako na celek, kterého jsme součástí. Vím že dnes je velká averze proti psům, naštěstí vlastním velký pozemek a můj přítel pes si tam může svobodně běhat. Jen jste mě špatně pochopil, to že je zvěře moc tvdili v televizi myslivci a ne já. Na přírodu máme narok všichni, nejen ti co tam loví maso.
Odpovědět
RT

Richard Toman

19.2.2021 03:40 Reaguje na Ladislav Kroupa
Tak ona je velka averze i proti myslivcum, vy jste prikladem. A nerek bych ze je averze proti psum, ti za nic nemuzou, ale jejich panickum.
Odpovědět
dm

david matoušek

19.2.2021 06:26 Reaguje na Ladislav Kroupa
Že váš pes nikdy žádnou zvěř nehonil, to je super. A na přírodu máme nárok všichni, to máte pravdu a nikdo nemůže být proti. Pokud se chováme slušně a podle pravidel, psaných i třeba nepsaných. Ale bohužel pes nemá nikde dán nárok být na volno, mimo vašeho zabezpečeného pozemku. Navíc mi k vaší ochraně přírody a jejího vnímání jako celku nějak nesedí volný pohyb domácího zvířete, který může ohrozit nejen tu přírodu, ale i sám sebe a jiné návštěvníky. Je to na osobní odpovědnosti a bohužel často vidíme, že to nefunguje.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

19.2.2021 07:54 Reaguje na david matoušek
Ta věta, že pes nemá nikde dán nárok být na volno. je úsměvná. Jediná norma která může omezit pohyb psů je obecní vyhláška a ta musí přesně vymezovat lokalitu. Je také pravda, že si psa pořizují lidé kteří jej pak nezvládají o výcviku nic neví. V některých zemich musí majitel nejdřív složit zkoušky poslušnosti a pak teprve může se psem mezi lidi.
Odpovědět
dm

david matoušek

19.2.2021 08:20 Reaguje na Ladislav Kroupa
No, možná vám to přijde úsměvné, ale je dán nějaký právní nárok na volný pohyb psa? Pokud vám např. uživatel honitby řekne, ať si dáte psa na vodítko, budete se bránit, argumentovat čím? Že vám nikdy žádnou zvěř nehonil?
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

19.2.2021 08:58 Reaguje na david matoušek
Ne nemusím ničím argumentovat, prostě mi to nařídit nemůže, pokud mám psa u sebe pod kontrolou. Do dvěstě metrů od posledního obydlí nesmí ani střílet. Zákon se musí dodržovat na obou stranách. Jinak pes služební, asistenční a slepecký s bílým obojkem je prakticky nedotknutelný. Jinak psa může střílet jen myslivecká stráž a to když opravdu ohrožuje zvěř.
Odpovědět
dm

david matoušek

19.2.2021 09:25 Reaguje na Ladislav Kroupa
Jako ok, ale když vám pes uteče za zajícem, a bude zastřelen podle zákonných podmínek tak neřeknete ani ň, dobře, pak to beru.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

19.2.2021 09:54 Reaguje na david matoušek
Ale on neuteče, protože je dobře vycvičen a jako majitel za něj ručím, vše se dá naučit, stačí se mu včas věnovat. Já mám psa jako koníčka a hlavně přitele, což hodně majitelů psů tak nemá. Veřte že mi to také vadí, když pes si běhá bez pána nebo když není pes socializován a napadá lidi i psy a pániček je na něj krátký.
Odpovědět
Hu

Hunter

19.2.2021 12:01 Reaguje na Ladislav Kroupa
Kromě myslivecké stráže je oprávněn usmrcovat toulavé psy i myslivecký hospodář.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

19.2.2021 13:21 Reaguje na Hunter
No to jsou mi noviny, že někdo má právo usmrcovat psy za toulání. Naštěstí se to děje hodně málo, i ti myslivci dobře vědí, že po takové události v mediich hodně tratí na své pověsti.
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 08:25 Reaguje na Ladislav Kroupa
Zák. 246/1992 Sb., Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že: par. 27, odst. 2, písm. f) neučiní opatření proti úniku zvířat podle § 13 odst. 1.
Pokud necháváte psa běhat na volno, dopouštíte se přestupku proti Zákonu na ochranu zvířat proti týrání.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

21.2.2021 09:25 Reaguje na Hunter
Oprávnění myslivecké stráže jsou stanovena podle ust. § 14 zákona o myslivosti. Ust. § 14 odst. 1 písm. e) stanoví, že myslivecká stráž je oprávněna usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo vliv svého vedoucího ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení pronásledují zvěř.
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 09:51 Reaguje na Ladislav Kroupa
To jistě. A z toho usuzujete, že jiné legislativní předpisy se vás jako majitele psa netýkají? Řekl bych, že z legislativy si vybíráte jen to, co se vám hodí do krámu, abyste si obhájil svoje stanovisko, že si můžete přece dělat co chcete. Navíc uvádíte neúplné znění jednotlivých paragrafů, opětovně jste opomenul oprávnění mysliveckého hospodáře.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

21.2.2021 10:52 Reaguje na Hunter
Pouze jsem zkopíroval přesné znění zákona a hospodář tam není nikde uveden. Nevím kde jste přišel na to že si myslím, že si můžu dělat co chci. Když chodím s vycvičeným psem navolno a mám jej pod kontrolou, nic neporušuji. Nějaké kdyby a co kdyby v zákonu není.
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 11:05 Reaguje na Ladislav Kroupa
Myslivecký hospodář tamsamozřejmě uveden je, jenže to byste si ten zákon musel ale přečíst celý, stejně jako se seznámit i s jinými legislativními předpisy. Kopírovat jednotlivé par. ZoM pro mě opravdu nemusíte, znám ten zákon zpaměti. Takže pro vaši informaci: Zák. 449/2001, par.35,odst.4, písm. e, oprávnění MH. A Zák. 246/1992 Sb. v paragrafu, který jsem vám uvedl dříve jasně hovoří o tom, že jste povinen zabezpečit zvíře proti úniku. To opravdu volně pobíhající pes není, dokud ho nemáte na vodítku. 100% ovladatelnost na volno je nesmysl. Psy mám celý život. A abychom si rozuměli, tím týráním není myšleno, že se ten pes proběhne, tím je myšleno, že toho psa vystavujete riziku, že vběhne od auto, pod vlak, prase mu natrhne prdel atd. Vaše arogantní vyjádření o tom, že nemusíte ničím argumentovat je nesmysl, naopak z dikce zákona jste povinen. Ale možná by stačilo mít trochu zdravého rozumu, nepouštět toho psa na volno v zimě, kdy zvěř strádá a v době odchovu mláďat, prostě mít aspoň nějakou základní ohleduplnost a slušnost k přírodě. Ale pro vás evidentně něco nepochopitelného, vy přece máte tu henten demogracii a budete si dělat co se vám zamane bez jakýchkoliv ohledů.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

21.2.2021 11:20 Reaguje na Hunter
vidím že jste žádného psa nikdy nevycvičil, mám ten zákon přečtený i se všemi novelami, myslivecká stráž ani nemá statut veřejného činitele ani úřední osoby. Pořád jen nechápu tu averzi proti psům, udělá opravdu více škody než těžař s lakatošem, ohňostroje, technopárty v přírodě která u nás probíhá několikrát doroka a nevidím že by to myslivcům nějak vadilo...
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 11:51 Reaguje na Ladislav Kroupa
Psů jsem vycvičil docela dost včetně úspěšného absolvování řady zkoušek z výkonu v první ceně. Pro vás je evidentně váš čokl jakási modla a realizace vašeho ega. Znovu, až si budete číst nějaký zákon, přečtěte a prostudujte si ho celý, nevyhávejte si z něj jen to, co se vám hodí, přestaňte bulíkovat nesmysly o absolutní a 100% ovladatelnosti atd. Zkuste prosím používat aspoň částečně zdravý rozum a pokuste se být aspoň trochu ohleduplný vůči přírodě jako celku.
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 12:11 Reaguje na Hunter
Já bych řekl, že zase nemáte pravdu a opět si realitu přizpůsobujete svým představám a prostě lžete. Myslivecká stráž, stejně jako např. rybářská stráž a další stráže požívají status úřední osoby při výkon funkce. A mimochodem, pojem veřejný činitel zrušila novelizace TZ a nadále zavádí jen pojem úřední osoba, par. 127 TZ. A podle par. 127, odst. 1, písm. i), uřední osobou je: fyzická osoba, která byla ustanovena lesní stráží, stráží přírody, mysliveckou stráží nebo rybářskou stráží,
pokud plní úkoly státu nebo společnosti a používá při tom svěřené pravomoci pro plnění těchto úkolů.
Zkuste si ten zákon zase přečíst celý.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

21.2.2021 12:22 Reaguje na Hunter
Ano jako k celku se k přírodě chovám, ještě jsem neviděl že by lesník při kácení stromu bral ohledy na hnízda ptáků na stromech které kácí, ale ty se jíst nedají, tak nijak nikoho nezajímají. Jinak nemohl byste mně poslat čislo zákonu a písmeno odstavece kde je uveden ten hospodář aby mi to srazilo mé hloupé ego, při vaši moudré znalosti zákonů to nebude určitě problém, jinak už nic jiného mi psát nemusíte.
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 12:33 Reaguje na Ladislav Kroupa
Překvápko co? Samozřejmě že to není žádný problém. Je to Zák. 449/2001, par. 35, odst. 4) písm. e. Ale už jsem vám to tu psal v 11.05, což vás evidentně nechalo zcela chladným a nestálo vám to ani za to, si ten zákon přečíst. Jinak plné znění tohoto zákona najdete např. zde: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-449
Přeji příjemné čtení.
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

21.2.2021 13:09 Reaguje na Hunter
Uznávám že tam jsem se nedostal, ale je vcelku kterým průkazem se bude ohánět, hlavní je zákon podle kterého může toto provádět a tam jste se zase nedočetl vy: § 14 odst. 1 písm. e
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 13:14 Reaguje na Ladislav Kroupa
Vůbec nechápu, co tím chcete říct, zákon oprávnění mysl. stráže definuje naprosto jasně, btw. těch 200 m se počítá od plotu. A co má jako být? Na oprávnění MS a MH to nic nemění. Mimochodem, kolik psů vám zastřelili myslivci? Asi žádnýho co? Většinou vás tak maximálně slušně požádali, abyste si dal psa na vodítko. Já bych řekl, že jste jasný kandidát na to, aby vám čokla přejelo auto. To bude pak breku co?
Odpovědět
LK

Ladislav Kroupa

21.2.2021 13:34 Reaguje na Hunter
Vidím že vás chytá vztek, mě konkrétně ne, ale zastřelil tu ožralej myslivec psa přímo ve vsi, o kus dál zastřelili tatranského čuvače s českým horským a udělali si hostinu. Nedávno v televizi ukazovali obyč myslivec zastřelil pudla kousek od plotu.
Odpovědět
Hu

Hunter

21.2.2021 13:37 Reaguje na Ladislav Kroupa
Pohádky ovčí babičky.
Odpovědět
kk

karel krasensky

20.2.2021 15:25
Osobni zkušenost o IQ některych psomilu.Když jsem pracoval v lese tak se okolo mě po svažnici prohnala mohutna černa doga.Po delši době se vynořil majitel duchodce,ktery mi odpověděl na vytku at ji nenecha pobihat tohle.Cituji. Ona je hodna.ona za těmi zviřaty jenom běha,honi je a nic jim neuděla.Bylo to v červnu,kdy přichazeji na svět mladi nejen u vysoke a srnči zvěře
Odpovědět
RP

Radim Polášek

20.2.2021 16:10
Volně pobíhající pes do lesa či pole v honitbě nepatří a nemá tam co dělat. Tečka a hotovo.
Odpovědět
Petr Vojvo

Petr Vojvo

21.2.2021 13:06
Nebezpečná je teď ptačí chřipka:
https://www.svscr.cz/zdravi-zvirat/ptaci-chripka-influenza-drubeze/ptaci-chripka-v-cr/
Nechte myslivce konat užitečnou práci. Vy ty přemnožené divočáky nevystřílíte.
Od klávesnice se přírodě nedá pomáhat. Bohužel ekologisté nic jiného neumí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist