https://ekolist.cz/cz97/zelena-domacnost/rady-a-navody
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rady a návody

V rubrice Zelená domácnost přinášíme informace o tom, jak se může chovat šetrně k životnímu prostředí každý z nás.

Partnerství Zelená úsporám - ekoznačka pro nejúspornější spotřebiče

2.6.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Ministerstvo životního prostředí a zástupci výrobců domácích spotřebičů včera představili novou ekoznačku, která má spotřebitelům usnadnit výběr energeticky úsporného domácího spotřebiče. „Až budete kupovat nějaký spotřebič, hledejte symbol Partnerství Zelená úsporám,“ vyzvala ministryně Rut Bízková veřejnost.více

Co dělat po povodních se zahradou plnou bahna, uhynulými zvířaty nebo zatopenými spotřebiči?

21.5.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Po povodních v roce 2002 se nás čtenáři ptali, co lze dělat se zahradou pokrytou vrstvou bahna, jak naložit s utonulými zvířaty nebo co dělat s vodou zatopenými spotřebiči. Přinášíme souhrn informací, získaných v roce 2002, které mohou být k užitku lidem postiženým povodní letošní. více

WWOOFing jako ekologická forma cestování

20.4.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Chcete se podívat do zahraničí, poznat nové kraje a národní zvyky? Nebojíte se si své zážitky odpracovat? Staňte se WWOOFerem.více

Tři nové možnosti, jak prát eko - feel eco, Batole a ecoleaf

16.4.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Minulý týden se konal veletrh Ecoworld. Kromě jiného na něm mohli návštěvníci objevit tři nové značky ekologických pracích prostředků. Výrobky „feel eco“ a „Batole“ vyrábějí dvě české společnosti a na své výrobky mají unijní, respektive národní ekoznačku. Výrobek „ecoleaf“ pochází z Británie, ekoznačku nemá, ale je certifikovaný pro vegany. Doplněno 19.4.2010 o informace o dalších dvou prostředcích. více

Greenwashing - zelené lži, polopravdy i odborně nedoložená tvrzení

13.4.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
ListV březnu letošního roku vydala Česká informační agentura životního prostředí (CENIA) publikaci Vlastní environmentální tvrzení aneb férová ekoreklama v praxi. Firmám poradí, jak vytvořit a používat opravdu srozumitelnou a věrohodnou zelenou reklamu na své produkty, a spotřebitelům pomůže rozeznat spolehlivé značení výrobků od těch nesrozumitelných či dokonce falešných. Ze zprávy organizace Terrachoice totiž vyplývá, že se zavádějící slogany a vlastní "ekoznačení" stalo celosvětovým marketingovým trikem. více

Zelené počítače - s ekoznačkou, nebo bez

30.3.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Na českém trhu se na začátku roku objevily další notebooky honosící se unijní ekoznačkou Květina a certifikátem Ekologicky šetrný výrobek. V oboru výpočetní techniky sice nejsou uvedené ekoznačky nijak rozšířené, ale svou ohleduplnost k životnímu prostředí inzeruje leckterý výrobce.více

Ze zateplování paneláků je rorýsům pěkně horko

29.3.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Stát poskytuje dotace na zateplování domů. Tato veskrze přínosná věc má ale i odvrácenou stránku. Kvůli masivnímu zateplování domů zanikají hnízdiště chráněných rorýsů a netopýrů. Přitom technická opatření pro zachování hnízdišť či jejich náhradu jsou levná a lze je hradit z některých dotací. Ornitologové odhadují, že jen každý desátý dům se podaří zateplit tak, aby hnízdiště rorýsů nezanikla. více

Při zateplování domů a opravách půd myslete i na netopýry, radí ČESON

27.3.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
České republice žije 26 druhů netopýrů a vrápenců, z toho 17 druhů je po určitou část svého života vázána na lidské stavby, osm druhů pak přímo na panelové domy. "Plošné zateplování panelových domů a opravy půd domů se tak týkají i netopýrů," říká Petra Schnitzerová z České společnosti pro ochranu netopýrů (ČESON). více

Uhlíkové kalkulačky vám to spočítají - ale každá jinak

18.3.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Každý z nás nějakou měrou zatěžuje klimatický systém Země. Někdo více, někdo méně. Pokud si někdo chce udělat alespoň rámcovou představu o tom, jak moc zatěžuje životní prostředí, může využít některou z „kalkulaček“, které jsou dostupné na internetu. Kalkulačky se liší tím, jaká data musí uživatel zadat, i tím, jaký výsledek pak dostane.více

K čerstvé zelenině se dostanete přes web nebo farmářská tržiště

12.3.2010 | PRAHA (Ekolist.cz)
Čerstvou zeleninu a ovoce nemusíme nakupovat už jen v supermarketech. Otevírá se cesta nově vznikajících farmářských tržišť nebo forma přímého kontaktu přes nově vzniklé webové stránky www.najdisisvehofarmare.cz. více
| 1 | .. | | 97 | | 99 | 100 | .. | 114 |
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist