Lukáš Kadula: Kolik se v EU v prvním čtvrtletí registrovalo nových osobních bateriových elektromobilů? A kolik v Česku?
Česko se v podílu bateriových elektromobilů jak aktuálně, tak dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu. Jedním z důvodu mírného meziročního poklesu registrací nových bateriových elektromobilů u nás mohla být odložená poptávka firem a podnikatelů z důvodu čekání na zahájení záručního programu ELEKTROMOBILITA (pozn. bližší informace zde).
I přes nelichotivé srovnání se zeměmi EU bylo v Česku k 31. 3. 2024 registrováno 24 239 bateriových elektromobilů kat. M1, kterých je již v součtu více než vozidel CNG (pozn. 23 089). Čtvrtina BEVs je v Česku ojetá, tzn. vozidla s opakovanou registrací, 75 % registrací je firemních. Nejčetněji jsou zastoupeny značky Tesla (4 536), Škoda (4 346), Volkswagen (2 719), BMW (2 332) a Hyundai (1 811).
Přečtěte si také |
Jiří Hlavenka: Konec aut na elektřinu? Ale kdepakZ pohledu krajských registrací je nejvíce BEVs registrováno v hl. m. Praze (9 681), ve Středočeském (4 205), Jihomoravském (2 266), Moravskoslezském (1 409) a Ústeckém kraji (969).
Průzkum „Zvyklosti při dobíjení bateriových elektromobilů“
V období od 18. března do 17. dubna 2024 realizovalo Centrum dopravního výzkumu průzkum „Zvyklosti při dobíjení bateriových elektromobilů“. Do průzkumu se zapojilo 780 respondentů, z nichž 746 vlastní nebo používá bateriový elektromobil. Základní informace budou zmíněny na konci května při vystoupení CDV na 10. ročníku konference čisté mobility v Senohrabech, bližší pak po detailnějším vyhodnocení v průběhu letošního roku na webových stránkách www.cistadoprava.cz. 95 % respondentů v průzkumu uvedlo, že na základě svých dosavadních zkušeností s bateriovým elektromobilem si myslí, že je to nejlepší varianta.
reklama
Dále čtěte |
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (10)
Jaroslav Řezáč
19.4.2024 07:24CNG populární úplně nikdy nebyl. Byl to první hybrid, který si lidi vytvořili kombinaci plyn/benzín.
Jiří Svoboda
19.4.2024 09:04 Reaguje na Jaroslav ŘezáčLeo Engl
22.4.2024 05:41 Reaguje na Jiří SvobodaRadim Polášek
23.4.2024 08:06 Reaguje na Jaroslav Řezáčpepa knotek
19.4.2024 11:51Jiří Svoboda
19.4.2024 14:54 Reaguje na pepa knotekJosef Mozek
21.4.2024 00:32 Reaguje na Jiří SvobodaKarel Ploranský
22.4.2024 00:24Pana Kadulu to mrzí, mne to těší.
S výhradami bych mohl akceptovat plug-in hybrid. Čisté elektroauto je pro běžného Čecha nesmysl - a pokud snad jednou nebude, bude to až za hodně dlouho.
r b
22.4.2024 15:17Radim Polášek
23.4.2024 08:16Čínská automobilka totiž podá 500 tisíc, milion elektromobilů v Číně, takže jim vůbec nevadí, když v EU neprodají 10 - 20 tisíc EM, zisk z čínských prodejů to bez problémů pokryje. Nebo čínský stát zadotuje. Navíc čínské automobilky tím, že prodej EM v Číně bezproblémově funguje už mnoho let, mají s EM mnohem víc zkušeností než evropské automobilky a jejich EM vypadají, že jsou technicky pokročilejší.
Neboli evropské automobilky a s nimi 50 miliónů nebo kolik lidí pracuje v Evropě v automotive jdou z velké části do háje, což znamená jejich nezaměstnanost, propad příjmů, zmenšení vnitřních trhů evropských států a tím ekonomická stagnace nebo rovnou propad.
A v dalším průmyslu je to podobné, jen z trochu jiných důvodů.