Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Adin Vyhlídka: Milé překvapení u řeky Bečvy28.6.2007
Na Den země, 22.dubna jsem jako obvykle vyšel na lov beze zbraně po levém břehu Bečvy a nevěřil jsem vlastním očím. Na dvou místech naskládané modré pytle s odpadky, posbíranými v lužním lesíku a jeho okolí, mně zatím neznámou skupinou obyvatel planety Země, ale mám důvodné podezření na členy přerovské stanice BIOS.
Adin Vyhlídka: "ÚPRAVA" břehu řeky Bečvy22.6.2007
Před zhruba čtyřmi týdny jsem oslovil několik osob, značkujících stromy a keře na levém břehu Bečvy v oblasti Přerov - Kozlovice, po dlouhá léta považovanou přerovskými obyvateli za odpočinkovou a rekreační zónu. Značení převažovalo v červené barvě, a proto jsem se představil i s průkazem ochrany přírody a vznesl dotaz, proč a ve jménu koho tak konají. Na dotaz, kdo z nich je dendrolog (znalec stromů), mně sdělili, že nikdo.
Petra Lukešová : Chůze není žádná vina4.6.2007
O vybírání mýtného v ulicích Londýna se toho napsalo dost a dost. Starosta Ken Livingstone, který ho prosadil, se ovšem dopravě ve svém městě věnuje uceleně a nezapomíná ani na pěší. Zavázal se proto udělat z Londýna do roku 2015 jedno z nejpřátelštějších měst k chodcům. V Praze je sice nutnost budovat a podporovat trasy pro pěší zmíněna v některých dokumentech, v praxi to ale zatím vypadá jinak. Jak by české hlavní město dopadlo ve srovnání s Londýnem?
Ing. Jan Zeman, CSc.: Měrná energetická náročnost jednotlivých druhů dopravy v ČR30.5.2007 | Energetika
Česká republika i nadále spotřebovává více paliv a energie na jednotku vytvořeného hrubého domácího produktu i na jednoho obyvatele než mnohé vyspělé země světa. V úsilí o dosažení úspor energie (snížení energetické náročnosti) ale zůstává zcela stranou pozornosti motorová doprava, i když se na neutěšeně vysoké spotřebě paliv a energie podílí stále větší měrou. Její podíl na spotřebě paliv a energie se v ČR v letech 1990 až 2004 podle odhadů Centra dopravního výzkumu (CDV) Brno zvýšil z 10 % na 20 % (původní odhad), resp. 18 % (korigovaný odhad).
Ivan Sommer: Stromy umírají vstoje11.5.2007
Asi 30km jižně od Brna se nachází obec Pouzdřany, známá přírodní pozoruhodností evropského významu Pouzdřanská step, kam se každoročně na jaře vydáváme na rodinný výlet. Letos jsme se setkali s dalším působivým výtvorem, výsledkem to lidské činnosti. Na výjezdu z obce směrem na Vranovice nemilosrdná ruka upravila stromořadí podél silnice tak, že více než desítce stromů byly ořezány větve a koruna, proměnily se v pouhé sloupovité pahýly, čnící bezmocně k nebi a žalující na svůj smutný osud.
Radek Svítil: Strana zelených předvádí nový politický styl11.4.2007
Česká Strana zelených zaznamenala pod novým vedením v čele s Martinem Bursíkem historický úspěch, když se po 17 letech existence dostala do Poslanecké sněmovny. Dovolím si vyslovit hypotézu, že kromě "tvrdého jádra" ekologicky orientovaných voličů ji volila řada lidí, kteří od ní očekávali zelenými slibovanou změnu politického stylu, kterou se strana měla odlišovat od etablovaných parlamentních stran.
Daniela Magersteinová: Jaderný dozor pod dozorem15.3.2007
Po opakovaném incidentu s únikem primárního chladiva na jaderné elektrárně Temelín, zazněla z úst ministra životního prostředí Martina Bursíka mimo jiné pochybnost o kvalitě práce Státního úřadu pro jadernou bezpečnost. Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman naopak úřad v čele s předsedkyní Danou Drábovou hájí, provozovatel jaderné elektrárny celkem pochopitelně mlčí a skalní příznivci jaderných elektráren na nejrůznějších internetových fórech zuří. Bursíkova iniciativa, která směřuje ke zvýšení kultury jaderné bezpečnosti na jedné české jaderné elektrárně, jim není po chuti.
Jiří Drobilič: Co stojí za úspěchy energetického gigantu Čez a jeho vlajkových lodí Dukovan a Temelínu6.3.2007
Pod záminkou vojenské služby , se na jejich výstavbě značně podíleli tisíce nuceně nasazených mladých mužů. V případě elektrárny Dukovany zřídil stát vojenský útvar 5198 Kramolín,který po mnoho let zajišťoval neustálý přísun muklů, na ty nejhorší a nejrizikovější práce . Každý rok si rozebíraly dodavatelské firmy až 600 nových zaměstnanců , směšný plat přeposílaly na velení útvaru, který s těchto prostředků hradil veškerý svůj provoz .Já jsem byl vojenským zaměstnancem Škody Plzeň a pracoval jsem postupně jako ostraha na reaktorovém sále, montér na reaktoru ,na garančních opravách v ochranné zóně čtvrtého bloku a nakonec jako dispečer na betonárce a také laborant zkoušek betonu. Podotýkám , že jsem byl voják základní služby a vyučený zedník . S čistým svědomím tedy mohu prohlásit , že České jaderné reaktory montovali mimo jiné taky vojáci základní služby a tedy zedníci , zemědělci, apod.
Zdeněk Pauer: Otevřený dopis ministru dopravy Aleši Řebíčkovi2.3.2007
Vážený pane ministře, občanské sdružení Občané za svá práva Vás tímto žádá, abyste neposuzoval a netvořil zákony z hlediska Vašeho osobního, případně v zájmu nějaké lobby. Zákony je třeba tvořit v zájmu národa, jeho zdraví i veřejného zájmu podle reálné situace. To se týká i Vámi navrhovaného zvýšení rychlosti na 160 km/h..
|
reklama |