Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Jan Zrzavý: Případ súdánského nosorožce aneb Věda a ochrana přírody, část třetí24.6.2011
Česká média jsou v posledním roce plná bílých nosorožců – kromě kauzy skomírajícího umělého chovu severní (súdánsko-konžské) formy ve Dvoře Králové nad Labem a pokusu o její záchranu transferem posledních kusů do Keni je to především nevídaně zpopularizovaná práce dokazující, že severní forma je zcela samostatný druh, tedy šestý recentní nosorožec (viz Jak to, že je ve 21. století možné objevit šestého nosorožce světa?). Škrtnutím pera (na němž se podílel i český zoolog Jan Robovský) tedy vznikl kriticky ohrožený a v dohledné době pravděpodobně vymřelý druh savce.
Michal Sochor: MČ Praha 4 nemá finanční ani legislativní možnosti, jak řešit problémy na magistrále20.6.2011
Rozhodnutí Nejvyššího soudu ohledně obtěžování obyvatel Prahy, žijících kolem magistrály, hlukem, resp. následná opatření, jež z tohoto rozhodnutí vyplývají, spadají jednoznačně do kompetence Magistrátu Hlavního města Prahy. MČ Praha 4 stojí v této problematice takříkajíc stranou, neboť nemá kompetence jakkoli provoz na ulici 5. května ovlivnit. Tato komunikace spadá pod Magistrát Hlavního města Prahy.
Michal Křivohlávek: Zklidnění magistrály brání nezájem a ideologizace automobilové dopravy20.6.2011
Ačkoli pražskou severojižní magistrálu na mapě dálnic České republiky nenajdeme, patří jí v žebříčku nejvytíženějších silnic v zemi hned druhé místo. Dopravní výzkumy ukazují, že po magistrále projíždí v nevytíženějším úseku denně průměrně více jak 100 000 aut. Tento jednoduchý údaj bez bližšího vysvětlení ale zároveň vede k chybnému pochopení efektu magistrály v centru. Přibližme si čtyři nejrozšířenější mýty o povaze severojižní magistrály.
Pavla Úlovcová: Nastalá situace je v krátkém časovém úseku svízelně řešitelná20.6.2011
Ulice 5.května je součástí Severojižní magistrály, která je zásadní komunikací dopravního systému Hlavního města Prahy a jistě je ve veřejném zájmu ji provozovat.
Potřeba široké komunikace v důsledku všeobecného rozvoje automobilové dopravy v polovině 20.století vyústila v realizaci víceproudé spojnice severního a jižního okraje Prahy, v centru města v místech kopírujících bývalé městské hradby.
Kristýna Neubergová: Problém s magistrálou je v našem vlastním chování20.6.2011
Hluk, který je chápán jako každý nechtěný zvuk, který nás obtěžuje či ruší a který má škodlivé účinky na lidské zdraví, se stal nedílnou součástí našeho moderního života. Z hlediska vlivů na člověka lze pak jeho účinky rozdělit na obtěžující a škodlivé. Zatímco účinky obtěžující jsou velmi subjektivní a záleží na zdravotních dispozicích i momentální náladě jedince, účinky škodlivé, ke kterým dochází při překročení přípustné hladiny hluku, mohou vyvolat i trvalé změny sluchového ústrojí.
Miroslav Grund: Reakce na článek vHospodářských novinách "Hlavní hygienik v tichosti zvýšil hluk"13.6.2011
Jan Valeška: Jste závislí na biopotravinách? Pak vám hrozí smrt!10.6.2011
Mladá fronta DNES o víkendu předvedla v plné síle, co znamená okurková sezona. Pomineme nesmyslný úvod o ortorexii (chorobné lpění na zdravé výživě) a jejím propojení s biopotravinami (vedené myšlenkovou zkratkou biopotraviny = zdravá výživa) na titulní stránce. Možná drobný dovětek, na slovo ortorexie Google vyhledá 38 700 odkazů, na podobně závažná slova jako Popelka či Sněhurka vychází odkazů kolem milionu. A přesto se o těchto tématech na hlavní straně Mladé fronty nedočteme.
|
komentáře nejnovější nejčtenějšíreklama |